گواهینامه ISO 22000

گواهینامه ISO 22000
5/5 - (54 امتیاز)

گواهینامه ایزو 22000 ( گواهینامه ISO 22000 )

کسب اطلاعات در مورد گواهینامه ایزو 22000 گواهینامه برای مدیران و کارشناسان صنایع غذایی اهمیت ویژه ایی دارد. توجه به سلامت و بهداشت مواد خوراکی همواره از دغدغه های همه مردم هست. برای همین شرکتهای تولیدی و خدماتی در حوزه مواد غذایی شامل خوراکیها و نوشیدنی ها بدنبال جلب رضایت مشتریان خود هستند.

اخذ گواهینامه ISO 22000 در دنیای امروز یکی از الزامات ادامه حیات کاری بنگاه های فعال در صنعت غذا هست. همچنین رعایت واقعی الزامات استاندارد سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی ضامن حفظ سلامت غذا نیز هست. در هر کشوری نهادهای قانونی و دولتی نیز در حال پایش شرکتها و بنگاههای فعال در حوزه غذا هستند. در ایران این وظیفه بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هست.

ISO 22000 چیست؟

ایزو 22000 یکی از هزاران استانداردهای مختلف تدوین شده توسط سازمان جهانی ISO هست. ISO 22000 یک استاندارد قوی و بین المللی برای ارتقای سطح ایمنی مواد غذایی در حد قابل قبول است. 

استاندارد ISO22000 برای هماهنگ کردن الزامات مدیریت ایمنی مواد غذایی برای مشاغل در زنجیره غذایی در مقیاس جهانی طراحی شده است. ایزو 22000 سعی می کند تا چارچوبی موثر برای توسعه، اجرا، نظارت و بهبود مستمر یک سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی (FSMS) مستند در چارچوب ریسک های تجاری کلی سازمان ارائه دهد.

 استاندارد 22000 مستلزم رعایت هر گونه معیار قانونی و نظارتی مرتبط با ایمنی مواد غذایی در سیستم ایمنی مواد غذایی خود است.

استاندارد ISO 22000 باعنوان سیستم مدیریت ایمنی درصنایع غذایی برای اولین بار در سال 2005 توسط سازمان جهانی ایزو منتشر گردید. متن فارسی استاندارد ایزو 22000 در سال 2018 میلادی مجدد مورد بازبینی و با ویرایش جدید منتشر گردید.

متن فارسی استاندارد ISO 22000 هم اکنون با ویرایش 2018 با عنوان ISO 22000:2018 قابل دسترس هست.

برای مطالعه محتویات این اسنتاندارد بر روی عبارت متن فارسی استاندارد ISO 22000:2018 کلیک بفرمایید.

متن فارسی استاندارد 22000
استاندارد ایزو 22000 برای اولین بار در سال 2005 منتشر شد. سپس در سال 2018 مورد بازبینی و ویرایش قرار گرفت.

گواهینامه ایزو 22000 چیست ؟

گواهینامه ایزو 22000 یک سند و مدرکی جهت اثبات رعایت الزامات استاندارد ISO 22000 در سازمان تولیدی یا خدماتی صنایع غذایی هست. سازمانها و شرکتهای زیادی بدنبال دریافت گواهینامه ایزو 22000 هستند. گواهینامه ISO 22000 بعنوان یک سند معتبر جهت برندینگ و ابراز بزرگی سازمان دارنده ی آن است.

 استاندارد سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی ( ISO 22000 ) همانطورکه از اسمش پیداست، مرتبط با ایمنی و سلامت مواد غذایی میباشد. گواهینامه ISO 22000 برای سازمان هایی در نظر گرفته شده است که به دنبال ایجاد یک FSMS متمرکز، منسجم و یکپارچه تر از آنچه که معمولاً توسط قانون لازم است، در نظر گرفته شده است.

گواهی ایزو 22000 برای هر سازمانی در زنجیره غذایی، صرف نظر از اندازه، از تولیدکنندگان خوراک، تولیدکنندگان اولیه تا تولیدکنندگان مواد غذایی، اپراتورهای حمل و نقل و ذخیره سازی و پیمانکاران فرعی تا خرده فروشی ها و مراکز غذایی قابل اجرا است.
گواهینامه استاندارد ایزو 22000 ممکن است برای سازمان های مرتبط مانند تولید کنندگان تجهیزات، مواد بسته بندی، مواد پاک کننده، افزودنی ها و مواد تشکیل دهنده کاربردی باشد. بهطور خلاصه، بخشی یا تمام الزامات گواهینامه ISO 22000 برای محصولاتی که با صنایع غذایی یا زنجیره غذایی تماس دارند اعمال می شود.

گواهینامه ایزو 22000 مختص چه شرکتهایی هست؟

متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو 22000 ( ISO 22000 ) سازمانهایی هستندکه در زمینه صنایع غذایی یا صنایع مرتبط با آن فعالیت میکنند. کسیکه مدرک ISO 22000 را دارد یعنی تمام نقاط بحرانی و پر خطر جهت بروز آلودگی و یا کاهش ایمنی غذایی در طول فرآیند تولید مواد غذایی مربوطه را شناسایی کرده است. کلیه نقاط بحرانی را تحت کنترل درآورده تا در نهایت محصولی سالم و کاملاً بهداشتی روانه ی بازار مصرفی کند.

مدرک ایزو 22000 برای هر مجموعه ایی که به نوعی با زنجیره غذایی مرتبط هست، کاربرد دارد.

شرایط اخذ گواهینامه ایزو ۲۲۰۰۰ چیست؟

سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی گواهینامه معتبر و قانونی ایزو ۲۲۰۰۰ نیازی به داشتن شرایط خاص و ویژه‌ای ندارند. در هر حجم و اندازه و با هر نوع فرآیندی، با هر تعداد پرسنل و کارگری می‌توانند متقاضی گواهی نامه ایزو باشند.

شرایط دریافت گواهینامه ایزو 22000 متناسب با میزان سخت‌گیری مرجع صدور برای هر سازمانی متغیر می‌شود. امروزه تعداد مراجع صادر کننده گواهینامه ISO 22000 در ایران خیلی زیاد شدند. رقابت سنگینی بین CBها برای جذب شرکتهای متقاضی ایزو حاکم هست.

شرایط مالی و میزان بودجه کافی در اخذ گواهینامه ایزو ۲۲۰۰۰ با اعتبار بین المللی بسیار مهم می‌باشد. مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو22000 با اعتبار بین‌المللی همان CB های تحت اعتبار IAF هستند.

CB های IAF دار نسبت به طراحی و اجرای واقعی الزامات ایزو‌ ۲۲۰۰۰ سخت گیر هستند. هر چه وسعت و حجم مجموعه بزرگتر باشد تعداد پرسنل و نیروی انسانی بیشتر می‌شود. در نتیجه مشاوره و آموزش به تک تک کارکنان و کارگران و اجرای واقعی قوانین و الزامات ایزو ۲۲۰۰۰ در میان فرآیندها زمان‌بر و پر هزینه تر می‌شود.

 

اخذ گواهینامه ISO 22000 – تفاوت قیمتها

امروزه اکثر سازمان‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه تولید و تأمین زنجیره مواد غذایی با مشکلات اقتصادی متعددی روبرو هستند. بهمین‌ خاطر قدرت و توان گواهینامه ایزو 22000 از مراجع صدور با اعتبار IAF را ندارند. جهت رفع مشکل این دسته از سازمان‌ها یکسری شرکت‌های بدون اعتبار IAF ساخته شد. بدلیل اینکه CB های غیر IAF نسبت به پیاده سازی استانداردهای ایزو سخت گیری ندارند مورد توجه اکثر مجموعه‌های خواهان ایزو قرار گرفته‌اند.

گرفتن گواهی ایزو ۲۲۰۰۰ از CB های بدون اعتبار IAF صرف نظر از بزرگی و کوچکی سازمان و تعداد پرسنل و فرآیندها اصلا شرایط سخت و پیچیده‌ای ندارد. اما اخذ و دریافت گواهی اصلی و معتبر ایزو ۲۲۰۰۰ با انتخاب مراجع ثبت و صدور با اعتبار IAF محقق می‌گردد.

بطور کلی سازمان ISO جهت اشاعه فرهنگ بکارگیری از استانداردهای ایزو قوانین و شرایط و مدارک دست و پا گیری را وضع نکرده است.

 

مدارک و مستندات لازم برای  اخذ گواهینامه ایزو ۲۲۰۰۰ چیست؟

طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی مستلزم مستندسازی فرایندهای الزامی از سوی استاندارد هست. کارشناسان و مهندسان صنایع غذایی برای مستندسازی فرایندهای ISO 22000 گاهی دچار مشکلاتی می گردند.

نحوه تهیه و تدوین مستندات و مدارک ایزو 22000 از سئوالات رایج کاربران هست. یکی از روشهای رفع این مشکل بهره گیری از الگوهای مناسب در مستندسازی است. از جمله مستندات و مدارک مورد نیاز در سیستم مدیریت ایمنی صنایع غذایی میتوان موارد زیر را نام برد.

خط مشی سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی

نظامنامه سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی

روشهای اجرایی عمومی که در هر سیستمی کابرد دارد

روشهای اجرایی تخصصی سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی

طرح هسپ یا همان طرح HACCP

همانطور که گفتیم مستندات ایزو 22000 از مدارک مورد نیاز جهت گرفتن گواهینامه ایزو ۲۲۰۰۰ می‌باشد. قوانین و الزامات استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی تحت عنوان نمونه مستندات باید آماده شوند.

پکیج‌ WORD نمونه مستندات مهم‌ترین و پرکاربردترین استانداردهای ایزو را از کارشناسان این مرکز بصورت رایگان دریافت نمایید. برای مشاهده لیست مستندات ایزوها از جمله مستندات ایزو 22000 بر روی گزینه دانلود رایگان مستندات ایزو کلیک بفرمایید.

 

مراحل صدور گواهینامه ایزو 22000

خیلی از متقاضیان دریافت مدرک ISO 22000 از مراحل صدور گواهینامه ایزو 22000 بصورت واقعی اطلاعاتی لازم دارند. مراحل اخذ ایزو 22000 از طریق مرکز سیستم کاران ارزانترین، سریعترین و معتبر ترین روشهاست.

مراحل اخذ ISO22000 به شرح زیر تقسیم بندی میگردد.

 

فرم درخواست ایزو 22000

فرم درخواست گواهینامه ایزو را از طرق مختلف می توانید دریافت نمایید. با شماره گیری تلفن مرکز 79165-021 از کارشناسان کمک بخواهید. فرم درخواست از طریق پیام رسانهای تلگرام ، ایتا، واتساپ و غیره دریافت و تکمیل نمایید. همچنین می توانید با کلیک بروی گزینه فرم درخواست گواهینامه ایزو ISO آنرا دانلود و تکمیل بفرمایید.
فرم ثبت نام گواهینامه ایزو یا همان Application form براحتی در لینک فوق در دسترس می‌باشد.
فرم درخواست ایزو شامل یکسری آیتم‌های فارسی و انگلیسی هست. گزینه‌هایی همچون نام مدیر عامل و سازمان، انتخاب نوع مرجع صادر کننده و انتخاب نام استاندارد ایزو در این فرم درج می‌گردد.

مستندسازی سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی

نمونه مستندات ایزو 22000 را بصورت رایگان از مرکز سیستم کاران دریافت نمایید. این مستندات در قالب WORD تدوین گردیدند تا شما براحتی بتوانید آنها را ویرایش کنید.

حجم مستندات در هر سیستمی متناسب با کوچک و بزرگی سازمان می باشد. علاوه بر این سطح سیستم پذیری کارکنان و پیچیدگی فرایندها نیز موثر هست. وظیفه طراحی و مستندسازی سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی برعهده کارشناس صنایع غذایی هست. در برخی شرکتها از این سمت تحت عنوان مسئول فنی نام می برند.

تخصص و تجربه مسئول فنی باید به قدری باشد تا بتواند فرایند مستندسازی را انجام دهد. یکی از شاخصهای تعیین مهارت یک کارشناس صنایع غذایی ، همین دانش مستند سازی هست. خیلی از شرکتها برای این کار مشاور میگیرند. جهت کسب اطلاعات کاملتری از موضوع مشاوره ایزو 22000 بر روی عبارت مشاوره سیستمهای مدیریتی کلیک نمایید.

تهیه و تدوین طرح HACCP

طرح هسپ با HACCP یکی از مستندات مهم در الزامات مستندسازی ایزو 22000 هست. در واقع طرح هسپ یک سندی هست که کلیه نقاط بحرانی را در طی پروسه تولید معین و کنترل می کند.

HACCP PLAN یک مدرک عمومی برای تمامی شرکتهای صنایع غذایی نیست. بلکه هر محصولی برای تولید یک طرح هسپ مختص به آن محصول نیاز دارد.نمونه طرح HACCP موجود در سایت مرکز سیستم کاران میتواندیک الگوی مناسب برای تهیه و تدوین طرح هسپ شما باشد.

برای دانلود رایگان طرح هسپ بر روی گزینه نمونه طرح HACCP ( نمونه روش اجرایی HACCP ) کلیک بفرمایید.

تدوین طرح HACCP یک تخصص خاصی دارد که معمولا توسط یک کارگروه و یا کارشناس و یا مهندس صنایع غذایی تهیه و تدوین می گردد.

ممیزی ایزو 22000

فرایند ممیزی ایزو 22000 زمانی انجام میگردد که مجموعه آمادگی این کار را داشته باشد. ممیزی توسط شخص یا اشخاصی از طرف CB صادر کننده گواهینامه ایزو 22000 اجرا می گردد. عدم انطباقها کوچک و بزرگ ممکنه برای شرکت گرفته شود. در صورت عدم دریافت عدم انطباق، ممیز گزارش خود را تکمیل و ثبت و صدور گواهینامه را به سی بی توصیه میکند.

شرکتهای ممیزی کننده زیادی در ایران هستند. مرکز سیستم کاران با دارا بودن تیم ممیزی قوی امادگی ممیزی سیستمهای مدیریتی شما را دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی شرکتهای ممیزی ایزو ISO کلیک بفرمایید.

صدور گواهینامه ایزو

پس از یک ممیزی موفق یک یا دو مرحله ای، ممیز تصمیم بر صدور گواهینامه میگیرد. در صورت مثبت بودن نتایج ممیزی، گواهی استاندارد مورد نیاز توسط مرجع معتبر درخواستی شما صادر می گردد. شما یک نسخه سخت و نرم افزار گواهینامه ISO 22000 را دریافت خواهید کرد. گواهینامه به مدت سه سال معتبر است و از طریق یک برنامه ممیزی نظارتی سالانه و یک ممیزی تأیید مجدد سه ساله حفظ میگردد.

متقاضیان محترم سعی کنند گواهینامه ایزو 22000 را تحت اعتبار IAF اخذ نمایند تا در آینده مشکلی برای ایزو 22000 آنها پیش نیاید. مخصوصا شرکتها و سازمانهای فعال در حوزه غذایی بایستی گواهینامه ایزو 22000 خود را معتبر و مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران بگیرند. مدرک ایزو 22000 خود را از مراجع ثیت و صدور گواهینامه ایزو 22000 معتبر و با قابلیت استعلام و در وب سایت IAF به آدرس WWW.IAF.NU دریافت نمایید.

مزایای پیاده سازی سیستم ISO 22000

توسعه یک FSMS نشان دهنده یک رویکرد “پیشگیرانه”، سیستماتیک و منطقی برای رسیدگی به مشکلات ایمنی مواد غذایی است. ساختار استاندارد بسیار شبیه به استانداردهای بین المللی موجود است.

این رویکرد مشترک سازمان هایی را قادر می سازد که یک سیستم مدیریت واحد را که الزامات دو یا چند استاندارد سیستم مدیریت دیگر (ISO 9001 ، ISO 14001 ، ISO 27001، ISO 45001 و ISO 22301) را برآورده می کند، یکپارچه کنند. این استاندارد به نفع سازمان شماست، به لطف به حداقل رساندن خطرات اصلی مواد غذایی، از یک سو، شفافیت بیشتری را فراهم می کند.

از سوی دیگر، امنیت بیشتری را هم برای مشتریان و هم برای مصرف کننده نهایی فراهم می کند. در نهایت باعث افزایش مشتری و کسب سود سرشار از طریق فروش میگردد.

 

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 22000

از مزایای طراحی ، مستندسازی ، پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی و اخذ گواهینامه ISO 22000 ( مدرک ایزو22000 ) میتوان موارد زیر را نام برد.

ضریب اطمینان و سلامت موادغذایی یا محصولات مرتبط تولید شده بالا می رود.

نظر و اطمینان و رضایت مشتریان و کارفرمایان جلب میگردد.

حمایت و نظر نهادها و سازمانهای مرتبط با ایمنی و سلامت مواد غذایی کسب میشود.

باعث برند سازی و بالابردن توان تبلیغاتی مجموعه دارنده گواهینامه ایزو 22000 میگردد.

حجم فروش و به تبع آن ظرفیت تولید بالا می رود.

انگیزه کارکنان و پرسنل افزایش  می یابد.

فضای ورود به بازار جهانی و صادرات به سایر کشورهای دیگر باز میگردد.

مراجع و مراکز معتبر صادر کننده گواهینامه ISO22000

شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو 22000 در ایران خیلی زیاد هستند. همه این مراجع گواهینامه های صادره توسط خودشان را معتبر می دانند. هر شرکتی در دفاع از برند و مرجع ثبت و صدور خود از الفاظ و ادبیاتهای خاص و تکنیکهای بازاریابی عجیب و غریبی اقدام میکند.

مراجع صادر کننده گواهینامه ISO 22000 فقط خود را معتبر می دانند و حتی رقبای خود را متقلب خطاب می کنند. متقاضیان در این بازار مکاره بدنبال حقیقت و اعتبار هستند. ما مراجعه به مرجع قانونی و دولتی سازمان ملی استاندارد ایران را به متقاضیان توصیه می کنیم.

سازمان ملی استاندارد تنهاترین و معتبر ترین سازمان برای استعلام صحت و سقم اعتبار گواهینامه ایزو 22000 محسوب می گردد. سازمان ملی استاندارد یک نهاد داخلی بنام مرکز ملی تایید صلاحیت ایران دارد. مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با نام اختصاری NACI در دنیا شناخته میشود.

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران دارای عضویت در انجمن اعتباردهندگان بین المللی می باشد. انجمن اعتبار دهندگان بین المللی با نام اختصاری IAF مسئولیت نظارت بر نهادهای قانونی هر کشوری هست. شما می توانید مرجع مرکز ملی تایید صلاحیت ایران را برای انجام تحقیقات خود انتخاب نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراجع صادر کننده ایزو بر روی مطلب لیست شرکت های صادرکننده ایزو کلیک بفرمایید.

CB و AB چیست؟

مراجع دولتی مانند مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یک AB هستند. تمام AB های هر کشوری عضویت IAF را دارند. توجه بفرمایید که AB های اصلی حتما وجاهت دولتی دارند و بایستی تحت نظر مراجع قانونی همان کشور باشد. پس گول نهاد اعتبار دهنده خصوصی با نامهای دهن پر کن که وجاهت دولتی را ندارند نخورید. مرجع اعتبار دهنده یا همان AB ها باید حتما دولتی باشند و در IAF بصورت رسمی معرفی گردند. اگر یک AB عضویت IAF را ندارد یعنی اعتبار اصلی را ندارد.

CB همان شرکتهای صادر کننده مدارک ایزو هستند. این CB ها بایستی از AB های قانونی و دولتی مجوز فعالیت و اعتبار بگیرند. هر CB که توسط یک AB با عضویت IAF مجوز صدور گواهینامه ایزو داشته باشد یک مرجع اصلی محسوب می گردد.

CB های دیگری نیز وجود دارند که اعتبار AB با عضویت IAF را ندارند. بنابراین قطعا چنین سی بی هایی گواهینامه ایزو با اعتبار اصلی نمی توانند صادر کنند. انتخاب یک CB با اعتبار و یا بدون اعتبار IAF با شماست. برای اطلاع بیشتر در مورد ماهیت CB ها بر روی عبارت فرق بین CB ها چیست؟ کلیک نمایید.

نکته مهم: اگر یک گواهینامه ایزو در یک سایتی رجیستر می شود ، الزاما یک گواهینامه ایزو معتبر نیست.

مرجع اخذ و صدور انواع گواهی ایزو
مرجع اخذ و صدور انواع گواهی ایزو به عنوان یکی از اولین و مهمترین پرسشی هست که متقاضیان و شرکتهای متقاضی اخذ گواهی ایزو با آن سوالات روبرو هستند.

هزینه اخذ گواهینامه ISO 22000

قیمت گواهینامه ایزو 22000 که توسط مراجع مختلف صادر میگردد خیلی متفاوت هست. هر شرکتی برای خودش قیمت گذاری می کند. عملا هزینه ثبت و صدور گواهینامه ایزو 22000 تابعی از عوامل مختلفی هست که هر شرکتی برای خودش توجیه میکند. متاسفانه یک نهاد پر قدرت دولتی جهت تعیین و قانونگذاری و تعریف تعرفه های صدور گواهینماه ایزو وجود ندارد. برای همین هر شرکت صادر کننده ایی قیمت متفاوتی برای خدمات ثبت و صدور گواهینامه ایزو 22000 اعلام میکند.

هزینه اخذ گواهینامه ISO22000 که توسط خیلی از مراجع اعلام میگردد وجاهت منطقی ندارد. آنها به جیب و توانایی مالی مشتریان خود نگاه می کنند و قیمت اعلام می کنند. همچنین سطح اعتبار که عضویت IAF را دارد یا ندارد روی تعیین قیمت خیلی موثر هست.

گواهینامه ایزو 22000 را خیلی ارزانتر از همه جا از طریق سیستم کاران دریافت نمایید. این مرکز بدلیل سابقه تعداد کار بالا با CB ها ، دارای تخفیفات گروهی سنگینی هست. شما نیز می توانید از این تخفیفات بصورت ارزان و فوری به گواهینامه ISO 22000 برسید.

گواهینامه ISO 22000  بصورت رایگان نیز در بازار امروزی دور از انتظار نیست. چنانچه تمایل دارید که در مورد مدارک ایزو رایگان اطلاعات بیشتری کسب نمایید بر روی عبارت گواهینامه ایزو رایگان کلیک نمایید.

اعتبارسنجی و نحوه استعلام گواهینامه ایزو 22000

نحوه استعلام گواهینامه ایزو 22000 مانند استعلام سایر گواهینامه های ایزو هست. برای استعلام صحت یک گواهینامه معتبر بایستی فقط از طرق زیر اقدام نمایید.

1- مراجعه به سازمان ملی استاندارد منطقه خود

2- مراجعه به سایت رسمی IAF به آدرس www.iaf.nu

یک گواهینامه ایزو معتبر فقط از طریق سایت iaf قابلیت رهگیری دارد. استعلام اصالت گواهینامه ایزو کار سختی نیست. برای استعلام صحت و سقم اصالت گواهینامه ایزو 22000 ابتدا وارد سایت iaf شوید. سپس نام کشور اعتبار دهنده یا همان ab را پیدا کنید. بر روی لینک ab رسمی و دولتی کشور مذکور کلیک نمایید تا وارد سایت ab شوید. پس از ورود به سایت AB بدنبال CB صادر کننده گواهینامه ISO 22000 بگردید. نام سی بی را بیابید و بر روی آن کلیک نمایید.

وقتی وارد سایت رسمی CB صادر کننده گواهینامه ایزو خود شدید کد رهگیری گواهینامه ایزو شرکت خود را وارد نمایید تا کلیه اطلاعات اعتباری گواهینامه رویت گردد. چنانچه در هر مرحله نتوانستید گواهینامه ایزو 22000 شرکتتان را پیدا کنید با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید. مرکز سیستم کاران به شماره تماس 79165-021 در خدمت کلیه هموطنان عزیز هست. خدمات استعلام گیری گواهینامه های ایزو از طریق مرکز سیستم کاران رایگان هست.

در مورد استعلام گیری گواهینامه ایزو چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید بر روی گزینه نحوه استعلام گواهینامه ایزو کلیک بفرمایید. در این مطلب اطلاعات مفید تکمیلی در مورد نحوه و چگونگی اعتبار سنجی مدارک ایزو موجود هست.

نحوه تمدید اعتبار گواهینامه ایزو
اطلاعات نحوه تمدید گواهینامه ایزو
مراحل تمدید گواهینامه ایزو
مراجع تمدید اعتبار گواهینامه های ایزو

نحوه تمدید اعتبار سالیانه ( ممیزی مراقبتی ) گواهینامه ISO22000

گواهینامه ISO 22000 نیز مانند سایر گواهینامه های ایزوی دیگری بایستی بصورت سالیانه تمدید گردد. اصولا هر گواهینامه ایزویی سه ساله صادر می گردد. اما در پایان هر سال بایستی توسط مرجع صادر کننده ممیزی سالیانه انجام گردد.

ممیزی سالیانه را در اصطلاح ممیزی مراقبتی سالیانه می گویند. شرکتها بایستی همواره نسبت به اجرای مداوم الزامات و بهبود مستمر فرآیندهای خود اقدام کنند. این اقدامات در جهت آماده سازی شرکت برای ممیزی مراقبتی سالیانه انجام میگردد. نحوه تمدید اعتبار سالیانه گواهینامه ایزو 22000 اصولا برای هر CB یکسان هست.

کارشناسان ایزو و مسئولان فنی در کارخانه های صنایع غذایی بایستی همواره حواسشان به زمان ممیزی مراقبتی سالیانه باشد. جهت انجام امور ممیزی مراقبتی سالیانه می توانید از خدمات مشاوره ایی مرکز سیستم کاران نیز استفاده نمایید.

دوره سه ساله یک گواهینامه ایزو 22000 وقتی تمام شد بایستی گواهینامه ایزو 22000 از نو صادر گردد. برخی از CB ها تاریخ اعتبار گواهینامه های خود را یکساله قرار می دهند. هدف از این کار این است که شرکت متقاضی هر ساله مجبور به سفارش مدرک جدید باشد.

 

HACCP و ایزو 22000 چه تفاوتی دارند؟

بیشتر اصول استاندارد سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی (ISO 22000) برمبنای استاندارد HACCP بناگذاری شده است.

HACCP یک استاندارد آمریکایی بود که قبل از انتشار استاندارد ایزو 22000 ( استاندارد ISO 22000 ) اکثر صاحبان صنایع غذایی از آن استفاده میکردند.

استاندارد HACCP نیز قابلیت صدور گواهینامه دارد. گواهینامه HACCP همچنان در خیلی از کشورها ثبت و صدور می گردد.

اخذ گواهینامه HACCP در ایران نیز خیلی طرفدار دارد. البته ما توصیه میکنیم که گواهینماه ISO 22000 به دلیل ایزو بودنش بهتر از گواهینامه HACCP هست. خیلی از شرکتها بدلیل رقابت سنگین بین خودشان هر دوی این گواهی را دریافت می کنند.

گواهینامه FSSC 22000 و ایزو 22000 چه فرقی باهم دارند؟

گواهینامه های متداول در صنایع غذایی شامل دو مدرک ایزو 22000 و مدرک FSSC 22000 نیز هست. الزامات FSSC چیزی فراتر از ایزو 22000 هست. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد FSSC مقاله تخصصی گواهینامه FSSC 22000 را بخوانید. در این مقاله با نحوه دریافت گواهینامه FSSC 22000 و استاندارد FSSC 22000 و الزامات اخذ گواهینامه FSSC 22000 آشنا می شوید.

گواهینامه ISO 22000 و گواهینامه ISO 9001 و ارتباط بین آنها

گواهینامه ایزو 22000 ( مدرک ISO 22000 ) امروزه بعنوان یک ابزار قدرتمند جهت اثبات سالم بودن مواد غذایی محسوب میگردد. جهت دریافت گواهینامه ISO 22000 ( ایزو22000 ) بهتر است ابتدا و یا همزمان با دریافت گواهینامه ISO9001 باشد. چون طراحی ، مستند سازی و پیاده سازی سیستم مدیریت ایمنی غذایی و طراحی ، مستندسازی و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت دارای اشتراکاتی هستند. اشتراکات در پیاده سازی همزمان این دو استاندارد ، موجب ایجاد منافع و جلوگیری اتلاف انرژی میگند.

مرکزمشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران بعنوان بزرگترین مرجع اطلاع رسانی در خصوص نحوه ، شرایط و مراحل اخذگواهینامه ISO22000 مورد تایید مراجع رسمی در خدمت هموطنان و متقاضیان گواهینامه ایزو22000 میباشد.

 

بنر ایزو

با ما گواهینامه ایزو 22000 معتبر، ارزان و فوری بگیرید.

تلفن : 79165-021

سیستم کاران – سازمان مرکزی

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

4 Responses

  1. مطالب سایت بسیار کامل و جامع بود. ایا برای تهیه غذا هم میتوانیم گواهینامه Iso 22000 دریافت کنیم؟ و اینکه شرایط دریافت Iso 22000 چیست؟

  2. مطالب سایت بسیار کامل و جامع بود. ایا برای تهیه غذا هم میتوانیم گواهینامه Iso 22000 دریافت کنیم؟ و اینکه شرایط دریافت Iso 22000 چیست؟

  3. گواهینامه ISO 22000 برای هر سازمانی در زنجیره غذایی، صرف نظر از اندازه، از تولیدکنندگان خوراک، تولیدکنندگان اولیه تا تولیدکنندگان مواد غذایی، اپراتورهای حمل و نقل و ذخیره سازی و پیمانکاران فرعی تا خرده فروشی ها و مراکز غذایی قابل اجرا است. چرا گواهینامه ISO 22000 به دلیل ایزو بودنش بهتر از گواهینامه HACCP هست؟

  4. با سلام ما در زمینه تولید تنقلات و مواد خوراکی فعالیت میکنیم استاندارد ISO 22000 یا سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی و پیاده سازی انواع روش های اجرایی مربوط به صنایع غذایی مانند HACCP PLAN را برای مدیریت ایمنی مواد غذایی و اموزش پرسنل قصد داریم دریافت کنیم. گواهینامه های دیگری هم هستند که برای افزاش کیفیت محصولات غذایی باشند و مختص کار ما باشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo