گواهینامه ایزو برای بسته بندی

گواهینامه ایزو برای بسته بندی
5/5 - (5 امتیاز)

گواهینامه ایزو برای بسته بندی

دریافت گواهینامه ایزو برای بسته بندی یکی از موارد استفاده ایزو هست. استانداردهای ISO قوانین بین المللی برای محصولات، خدمات و سیستم ها هستند. این استاندارد ها برای اطمینان از کیفیت، ایمنی و کارایی در سازمان تهیه و تدوین میگردند. بنابراین این استانداردهای ایزو برای صنعت بسته بندی مهم هستند. در این مقاله، ما بررسی خواهیم کرد که کدام استانداردهای ISO به شرکتهای کارتن سازی مرتبط هستند و مزایای گواهینامه ISO برای این حوزه چیست.

گواهینامه ISO برای صنعت بسته بندی چیست؟

استانداردهای ISO زیادی در صنعت بسته بندی تعریف میگردند و برای این صنایع کاربردی هستند. گواهینامه های ایزو برای تمامی صنایع مهم و کاربردی هستند که صنعت کارتن سازی نیز از این فرایند مستثنا نیست.

استانداردهای ایزو در صنعت بسته بندی را میتوان در دو دسته استانداردهای عمومی و تخصصی دسته بندی کرد. گواهینامه های ایزو عمومی که برای تمامی صنایع همچون صنایع کارتن سازی مهم هستند.

ISO 9001

ISO 9001 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت یک استاندارد مدیریت کیفیت مهم برای تمامی مشاغل است. این استاندارد برای صنایع بسته بندی، بسیار مهم هست. اخذ استانداردهای ایزو برای صنایع بسته بندی به مشتریانشان القا میکند که بسته بندی مواد با کیفیت و ایمن و طبق استاندارد انجام گردید. استاندارد سازی بدان معنی است که شرکت شما یک سیستم مدیریت کیفیت کاملاً یکپارچه را اجرا می کند.

گواهینامه ایزو 9001 ( گواهینامه ISO9001 ) با عنوان سیستم مدیریت کیفیت یکی از استانداردهای مهم عمومی هست که مورد نیاز تمامی شرکتها هست. این استاندارد الزامات کیفی تمام سازمانها را در فرآیندها و محصولات و خدمات بیان می کند. هنگامی که یک سازمان ایزو 9001 را طراحی و پیاده سازی می کند این گونه نشان می دهد که سازمانش در راستای تمامی فرآیندهای تولید و خدمات خود الزامات کیفی را رعایت می کند. مشتری به همین جهت جلب می گردد که از خدمات سازمان بهره ببرد.

ایزو9001 فارغ از هر حوزه فعالیت شرکتها برایشان به نوعی پیش نیاز دیگر استانداردهاست. حتی به سازمانهای متقاضی اخذ ایزو توصیه می شود که اگر می خواهند تنها یک گواهی ایزو بگیرند، ایزو9001 را دریافت کنند. ایزو 9001 کلیات الزامات مورد نیاز یک سازمان را در خودش دارد.

آموزش ISO 9001 – دوره مقدماتی رایگان
آموزش ISO 9001 – دوره مقدماتی رایگان 79165 – 021 آموزش ایزو 9001 بعنوان یکی از مهمترین انواع گواهینامه ایزو نیاز یه آموزش مدیران کلیدی دارد

ایزو 9001 و ارتباط آن با دیگر انواع استانداردها

ایزو 9001 غالبا به همراه ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی و ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی اخذ می گردد. توصیه می گردد که سازمانها این سه استاندارد را در کنار یکدیگر و به صورت همزمان اخذ کنند. اخذ همزمان سه استاندارد ایزو 9001 و ایزو 14001 و ایزو 45001 بطور همزمان ایجاد یک سیستم مدیریت یکپارچه را در سازمان میکند. سیستم مدیریت یکپارچه را اصطلاحا IMS میگویند. همچنین این سه استاندارد فرای زمینه فعالیت هر سازمانی به عنوان استانداردهای عمومی مورد نیازشان هست و برایشان کاربردی می باشد.

مزایای ایزو 9001 برای بسته بندی

برخی از مزایای اصلی صدور گواهینامه ISO 9001 برای کارتن سازی را اینگونه میتوانیم تعریف کنیم.

مناسب برای سازمانهای کوچک و بزرگ و تمامی سازمانها هست.

مدیریت داخلی بهتر اتلاف کمتر را بدنبال دارد.

اخذ گواهینامه ایزو 9001 ، باعث افزایش بهره وری و سود برای سازمان میگردد.

حفظ و جذب مشتری بهبود میابد.

طراحی و پیاده سازی ایزو 9001 باعث بهبود کیفیت خدمات در شرکت میگردد.

دریافت استاندارد ایزو 9001 باعث بهبود روابط بین مشتریان/ذینفعان و سازمان میگردد. تجربه بهتری برای مشتری از جهت محصولات با کیفبت ایجاد می کند. اخذ ایزو 9001 شانس بازگشت مشتری را افزایش میدهد.

مزایای ISO 9001:2015 برای صنایع بسته بندی از نسخه های قدیمی تر چیست؟

استاندارد بازنگری ISO 9001:2015 علاوه بر ترویج اصول مدیریت کیفیت ، تمرکز قوی تری بر مشتری دارد. این تمرکز قوی به مشتری به انگیزه مدیران ارشد و فرآیندهایی که آنها برای اجرای سیاستهای بهبود مستمر دنبال می کنند، نگاه می کند. با استفاده از  ISO 9001:2015، کسب و کار شما می تواند از ارائه مداوم محصولات و خدمات با کیفیت به مشتریان بهره مند شود.

روند بهبود مستمر در ورژن 2019 تضمین می کند که تجارت شما کارآمدتر می شود. خطاها را کاهش می دهد و استاندارد بالایی از ارائه خدمات را حفظ می کند. علاوه بر صرفه جویی در پول ، این امر به شما کمک می کند تا بسیاری از الزامات قانونی را رعایت کنید. همچنین اخذ استاندارد ایزو برای برند سازی سازمان شما مفید است. زیرا مشتریان شما همیشه محصولات یا خدمات مورد نظر خود را دریافت خواهند کرد. در عین حال، بهبود کارایی عملیاتی می تواند رضایت شغلی کارکنان را افزایش دهد.

ISO14001

ISO 14001 تحت عنوان سیستم مدیریت زیست محیطی تعهد یک شرکت به محیط زیست را نشان می دهد. اثرات زیست محیطی در صنایع کارتن سازی مشهود است. گواهینامه ISO 14001 بهترین روشهای زیست محیطی را بیان میکند. طراحی و پیاده سازی ایزو 14001 بدان معناست که شرکت ها فعالانه بدنبال راههایی برای کاهش ضایعات از طریق فرآیندهای کاری کارآمد هستند. همچنین نشانگر این امر هست که بسته بندی با حداقل استفاده از مواد بازیافتی و قابل بازیافت در صورت امکان هستند. پس با این اوصافISO 14001  تعهد یک شرکت به محیط زیست را توصیف می کند.

ایزو14001 ISO14001 تحت عنوان سیستم مدیریت زیست محیطی همانگونه که اشاره کردیم، الزامات محیط زیست را بیان می کند. هنگامی که شرکتی گواهی ایزو 14001 را برای سازمان خود طراحی و پیاده سازی می کند نشان می دهد که به محیط زیست علاقه دارد. نشان میدهد در راستای فعالیت خودش الزامات زیست محیطی را مد نظر قرار میدهد. هم رعایت می کند و به فکر نسل آینده هست تا منابع طبیعی را برای نسل آینده حفظ کند. این استاندارد از مهمترین و عمومی ترین استانداردها هست که برای هر سازمانی لازم هست.

ایزو45001 چیست؟

ایزو45001 ISO45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی که بهداشت حرفه ای نیز عنوان می شود، از دیگر انواع استاندارد عمومی هست که نشانگر رعایت اصول ایمنی در سازمان هست. همچنین گواهینامه ایزو 45001 نشانگر اینکه مدیران و هیات رئیسه و دارندگان شرکت به سلامت کارکنان خود اهمیت ویژه ای می دهند. سلامت کارکنان برایشان مهم هست. کارکنان هم با اعتماد به نفس بیشتر و انگیزه بالاتری فعالیت می کنند. ریسک ها و حوادث احتمالی پر خطر کاهش می یابد. شرکت مربوطه از نظر مالی متحمل هزینه های بالایی نمی شود.

ایزو14001 و ایزو45001 به نوعی مکمل یکدیگرند و همدیگر را کامل می کنند. به همین جهت توصیه می شود که در کنار یکدیگر اخذ گردند. حتما لازم نیست به طور همزمان سه استاندارد ایزو9001 و ایزو14001 و ایزو45001 را دریافت نمایید. می توانید به مرور و طی یک پروسه زمانی این کار را به سرانجام برسانید.

جهت مشاهده لیست استانداردهای ایزو کلیک نمایید.

مزایای پیاده سازی گواهینامه ایزو برای کارتن سازی

گواهینامه ایزو برای همه شرکتها همچون شرکتهای کارتن سازی ، صرف نظر از صنعت، مزایای کلی دارد. استانداردها به مشتریان این اطمینان را می دهد که محصولاتی که خریداری و استفاده می کنند، ایمن، قابل اعتماد، سازگار و با کیفیت هستند. ISO ها همچنین می توانند باعث افزایش کارایی سازمان گردند. شناخت قوانین و استانداردهای بین المللی در حوزه زیست محیطی با کاهش ردپای زیست محیطی، به کاهش هزینه های کسب و کار شما کمک میکنند.

کیفیت یک نیاز مهم برای بسیاری از شرکتهای بسته‌بندی است و این استانداردها در راستای کیفیت بسیار موثر هستند. رعایت استانداردهای ISO برای صنایع کارتن سازی مزایای زیر را بدنبال دارد.

ارسال محصولات سالم و ایمن به مشتریان از مهمترین مزایای استاندارد ایزو هست.

استاندارد سازی در شرکتهای بسته بندی باعث جذب مشتری و به طبع آن فروش بیشتری میگردد.

اخذ استاندارد ایزو تاثیر زیادی بر شهرت و موفقیت شرکت کارتن سازی می گذارد.

طراحی و پیاده سازی به سازمانها کمک می کند از انتظارات مشتری فراتر بروند.

کاهش هزینه ها از طریق مدیریت تولید ناب و کارآمد از مزایای دیگر پیاده سازی استانداردهای ایزو هست.

طراحی و پیاده سازی استاندارد ایزو به سازمانها کمک می کند تا قوانین و مقررات کارتن سازی را رعایت کنند.

دریافت گواهینامه های ایزو ، مشکلات موجود در فرایندهای کاری را از بین میبرد و باعث افزایش بهره وری میگردد.

سیستم کاران به عنوان اولین و بزرگترین مرکز مشاوره و ثبت و صدور گواهی ایزو در خصوص انواع گواهینامه ها از مراجع معتبر ملی و بین المللی در خدمت مشتریان می باشد. کلیه خدمات مشاوره مرکز ما رایگان هست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه ایزو مقاله راهنمای دریافت گواهینامه ایزو را بخوانید.

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

One Response

  1. ما در زمینه کارتن سازی فعالیت میکنیم چه ایزوهایی 9001 را چطور میتونیم دریافت و پیاده سازی کنیم که فروش و سود افزایش پیدا کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo