راهنمای دریافت گواهینامه CE

راهنمای دریافت گواهینامه CE
4.9/5 - (3834 امتیاز)

راهنمای دریافت گواهینامه CE

کسب اطلاعات و راهنمای دریافت گواهینامه CE بطور اصولی مدنظر همه متقاضیان گواهی CE هست. گواهینامه CE یک گواهینامه تایید کننده محصول از نظر ایمنی است. تاییدیه ایمنی بودن محصول توسط شرکتهای خاصی انجام می گیرد.

  • گواهی نامه CE چيست؟
  • گواهینامه CE چطور صادر ميشود؟
  • ازكدام مراجع ميتوان آنرا بدست آورد؟
  • تحت کدام شرايطي ثبت خواهد شد؟
  • مراحل اخذ گواهینامه CE چگونه است؟
اينها سوالاتی هستندكه اغلب متقاضيان سی ای در پی كسب اطلاعات و پاسخهايشان ميباشند. برای درك بهتر و آگاهي بيشتر، لازمست اطلاعات جامعی جمع آوری كنید تا اين نشان را بدون مشكل و در شرايط آسانی كسب نمائيد.

جدا از اعتبار دهی محصولات و توليدات، و جلب اعتماد مشتريان، با مرور زمان پياده سازيشان، در روند پيشرفت جامعه صنعتی، نقش بسزائی دارند. البته بسياری از شركتها تنها براي برند سازی به اين علائم روی مياورند. اما اجرای دستورالعمل های گواهينامه ها، هم از لحاظ كيفی، و هم از لحاظ اقتصادی، براي كارفرمايان و صاحبان مشاغل مفيد می باشند. طيف گسترده استانداردها، همه زمينه های صنعتی را پوشش ميدهند و هر شغلی، كوچك و بزرگ ميتواند از آنها برخوردار باشد.

برخی ازآنها تخصصی هستند و در حوزه های معينی قابل بهره وری ميباشند و بعضي ديگر، عمومي و پركاربرد هستند و همگي در زمينه هاي مختلف استفاده ميشوند. اما استانداردهايي هم وجود دارند كه براي اعمال در مناطق معین شكل گرفتند.

برای دانستن کلیه اطلاعات در مورد هزینه ، زمان ، مراجع و اصالت و… گواهی نامه CE ادامه مطلب را با دقت مطالعه بفرمایید.

گواهینامه CE چیست؟

کلمه CE مخفف عبارت Conformity European معنای لفظی انطباق اروپایی است. البته CE بمعنای عامیانه انطباق سازی با قواعد اتحادیه اروپا معنی می شود. اتحادیه اروپا برای محصولات تولیدی و محصولات وارداتی یک سری قوانین و قواعدی وضع کرده است. یکی از قواعد خیلی مهم رعایت نکات ایمنی در محصولات خاصی هست. یعنی محصول از نظر ایمنی برای کاربر خطری نداشته باشد.

CE اتحادیه اروپا

قانون CE یک اصل منطبق با قواعد اروپایی و کشورهای عضو اتحادیه میباشد. C مخفف کلمه Conformity بمعنی منطبق سازی و E مخفف کلمه European بمعنی اروپا می‌باشد. چند سالی میشود کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای عضو اتحادیه قوانین سخت گیرانه ایی را وضع کردند. این قوانین مشترک جهت ایجاد هماهنگی قانون گذاری در کل منطقه و بالابردن سطح کیفی محصولات هست.

اتحادیه اروپا امکان نظارت دقیق و یکسان محصولات و در نهایت بالا رفتن توان فنی ، کیفی و ایمنی را وضع کردند. تمام کشورها باید جهت صادرات اجناس و تولیداتشان به منطقه اروپایی نشان CE را بر روی محصولاتشان داشته باشند.

اخذ CE مزایایی نیز برای شرکتهای صادر کننده دارد. امکان صادرات محصولات و تولیدات در بازارهای جهانی و اروپا افزایش میابد. وقتی صادرات کشوری بالا رود طبیعتاً سود دهی قابل توجهی خواهد داشت. این یعنی پر شدن ذخائر ارزی کشور. سطح کیفی اجناس بالا میرود و ایجاد احساس رضایت بخش در مشتری ایجاد میکنیم.

انواع گواهینامه CE

گواهینامه CE مشتمل بر سه مدل می‌باشد.

مدل اول، اخذ لگو بصورت اصل و اورجینال ، CE ORGINAL بهترین و معتبرترین نشان سی ای هست. توسط Notify Body هایا NB ها کار ثبت و صدور گواهی سی ای رابر عهده دارند صادر میشود. NB یا همان مرجع صدور گواهی CE درون کمیسیون اروپا بخش صادرات دارای تأییدیه می‌باشد.

با وارد شدن در همین سایت میتوانید معتبر بودن و اصل بودن مراجع صدور استاندارد سی ای را استعلام بگیرید.

مدل دوم، اخذ نشان انطباقی میباشد و توسط مراجع خصوصی داخل ایران صادر میشود و باداشتن ایندست گواهی فقط کیفیت اجناس را داخل ایران تبلیغ میکنید. این نوع گواهینامه ها بیشتر جنبه استفاده در صادرات کالا را ندارد.

مدل سوم، نشان خود اظهاری است. این نشان همانطور که اسمش میگوید با اظهار خود سازمان قوانین و الزامات رعایت میشود و فقط جنبه تبلیغاتی و تزئینی دارد و مانند گواهی قبلی در داخل کشور و کشورهای همسایه کاربرد دارد.

گواهینامه CE خوداظهاری ، اظهارنامه یا انطباقی چیست؟

اصولا N.B های اصلی همیشه یک نوع گواهینامه صادر می کنند. اما سایر مراجع تحت عناوینی مختلفی همچون عبارات زیر اقدام به ثبت و صدور گواهی CE می نمایند.

گواهینامه CE خوداظهاری

گواهی نامه CE انطباقی

گواهینامه CE اظهارنامه

همه این عبارات اصطلاحات یکی است. هر شرکت یا فردی که مدعی ثبت و صدور گواهینامه CE غیر اصلی هستند با این عبارات بازی می کنند. همچنین قیمت را طوری اعلام می کنند که کسی بهشون شک نکند. مثلا یک سری مراجع غیر اصلی قیمت بین 800 الی 1200 یورو و حتی بیشتر اعلام می کنند.

 

مراجع صادر کننده گواهینامه CE

مراجع صادر کننده گواهینامه CE را در اصطلاح N.B می گویند. کلمه اختصار N.B مخفف Notify Body هست. در واقع N.B ها هستند که مجوز انجام آزمایشات بر روی محصول را دارند و گواهینامه CE را صادر نمایند. البته خود N.B ها دارای تخصصهای مختلفی در حوزه های مختلف هستند. چون انواع و اقسام محصولات به حوزه های تخصصی مختلفی تقسیم می شوند بنابراین N.B ها هر کدام در یک یا چند تخصص و محصول می توانند گواهینامه CE صادر نمایند.

هر نوتیفای بادی یا همان N.B بایستی خودش از یک نهاد بالادستی دیگر مجوز فعالیت بگیرند. به مرجع بالادستی N.B ها اصطلاحا NANDO گفته می شود. ناندو و یا همان NANDO یک نهاد نظارتی مستقر در اتحادیه اروپا هست. وظیفه NANDO ، اعطای مجوز ثبت و صدور گواهی نامه CE به N.B ها است. از جمله وظایف NANDO نظارت به فعالیت N.B ها هست.

برای دیدن بروزترین لیست N.B های معتبر کافیه به سایت رسمی اتحادیه اروپا مراجعه نمایید. در آنجا عبارت NANDO را جستجو نماییدو از آنجا لیست تمام N.B های معتبر بهمراه شاخه تخصصی فعالیتشان را ببینید. جهت سهولت لینک مستقیم مراجع صادر کننده گواهی CE هم در اینجا و هم در قسمت لینکهای مرتبط قابل دسترس است.

همچنین در هر مرحله می توانید با مرکز سیستم کاران تماس حاصل فرمایید. کارشناسان مرکز بطور کاملا رایگان شما را به لیست N.B های معتبر متصل نمایند.

 

شرکتهای صادر کننده گواهینامه CE

همانطور که قبلا گفتیم، صادر كننده های سی ای ، ( كه به آنها NOTIFIED BODY گفته میشود ) تحت نظارت موسسه NANDOO میباشند. ناندو عضو كمیسیون اروپایی است و مسئول معرفی و اعتبار دهی به صادر كننده ها میباشد. بطور كل، تنها صادر كنندگان نوتی فای بادی اعتبار لازم برای صدور مدارك آنرا دارا میباشند.

نوتیفای بادی ها با بررسی محصولات، در صورتی كه ساختمانی پیچیده باشد، اقدام به انجام آزمایشات مربوطه میکند و چنانچه مطابق با مقررات اروپايی باشند، گواهينامه اورژينال و اصلی را ارائه ميدهند.

برخی مواقع ساختار تولیدات، از پیچیدگی بخصوصی برخوردار نیستند، دراين مواقع، سازندگان محصول میتوانند آزمایشات لازم را انجام داده و نتایج آنرا در اختیار مرجع نوتیفای بادی قرار دهند. سپس NB مورد نظر، نتايج بدست آمده را ارزیابی كرده و اگر عوارضی برای مصرف كننده و محيط زیست نداشته باشد، گواهی نامه خوداظهاری راصادر مینمایند.

نوع ديگری از سی ای وجود داردكه ازجانب نوتی فای بادی های معتبر ارائه نشده و اعتبار لازم برای صادرات را دارا نمی باشند. این اسناد اغلب در ایران ثبت میشود و توسط مراجعی كه زير نظر ناندو نيستند اعطاء ميشود.

گواهی ارائه اينگونه مراكز، تنها در ايران و برخی كشورهای همسايه قابلیت استفاده دارند. مسلما ارزش كاربردی بالايی نداشته و فقط بعنوان تبلیغات قابل بهره وری هستند. بطور كل اكثر مراجع صادر كننده ای كه گواهی نامه ایزو را ارائه میدهند، میتوانند اقدام بصدور این مدارک نمايند.

نشان CE بابت جلوگيری از مشكلات احتمالی، ونیز دریصورت تمایل، متقاضیان میتوانند كلیه امور مربوط به اخذ سی ای را، چه از نوع اورجینال و چه انطباقی و خود اظهاری، به مراكز مشاوره موجود در كشور سپرده، و یا از خدمات مشاوره رایگان آنها بهره مند شوند. برای این منظور كافی است با كمی تحقیق، مراكز با سابقه و مورد اعتماد را پیدا كرده و با آنان تماس برقرار نمایند.

نمایندگی های صادر کننده گواهینامه CE

گواهینامه اورجینال CE و اصل را از مراجع ثبت و صدور NB یا همان Notify Body ها صادر میشوند بگیرید. این NB عضو کمیسیون اروپا بخش صادرات می‌باشد و با یک کد چهار رقمی بانام NANDO قابل شناسایی و ریجستری می‌باشد. مشاوران و کارشناسان مرکز کاملا شفاف و واضح مراحل استعلام را خدمتتان گزارش میدهند تا با اطمینان بالاتری بدنبال اخذ گواهی اصل و اورجینال باشید.

بعلت قیمت زیاد اخذ نشان سی ای طبیعیست مدیریت و نماینده هر سازمان و ارگانی با جدیت بدنبال شناسایی مدرک و میزان اعتبار و واقعی بودن مراجعش باشد. امروزه بعلت صعود قیمت دلار و یورو طبیعتاً اخذ این نوع مدرک بالاتر میرود. ولی دریافت امتیاز سی ای و درج برچسب ایمنی بر روی تولیدات و صادرات کالا به کشورهای اروپایی باعث سوددهی بسیار بالایی میشود که ارزش هزینه و دریافت این مدرک را دارد.

ثبت و صدور گواهینامه CE در ایران

نحوه اخذ گواهینامه CE در ایران خیلی متفاوت با سایر روالهای اصولی و بین المللی است. چون هزینه و زمان دریافت گواهینامه CE اصلی برای خیلی متقاضیان سنگین و زیاد است. از همین رو یک مراجع غیر اصلی با القاب و اسامی مختلف در حال صدور گواهینامه CE در ایران هستند. البته چنین شرکتهایی که گواهینامه CE صادر می کنند واقعیت را به مشتریان خود نمی گویند

دریافت گواهینامه CE در ایران وابسته به هیچ نهاد نظارتی دولتی در ایران مرتبط نیست. یعنی گرفتن گواهینامه CE در ایران بانی و مرکز ندارد. برای همین خیلی جای تقلب کاری دارد. مراجع صادر کننده گواهینامه CE که تحت نظارت NANDO نیستند نیز براحتی گواهینامه CE صادر می کنند. گواهینامه CE صادر شده را براحتی در یک سایت دست ساز و به زبان لاتین رجیستر می کنند. این سایتها نیز زاده و دست ساز خود صادر کنندگان هست. البته شکل ظاهری سایتهای متصل به این شرکتها طوری زیبا و منطقی بنظر می آید که کسی شک نمی کند.

گواهینامه CE اورجینال بگیریم یا گواهینامه CE غیر اصلی

حدود 99 درصد گواهینامه های CE صادر شده در ایران از نوع گواهی CE غیر اورجینال هستند. شما نیز اگر قبلا گواهینامه CE گرفتید و نمی دانید که اصلی هست یا نه ، کافیست با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

اتفاقا خیلی از شرکتها که برای محصولات خود گواهینامه CE غیر اصلی هم گرفتند و خودشان هم نمی دونند که گواهینامشون غیر اصلی است. جالب اینجاست که براحتی گواهینامه خود را تبلیغ می کنند.

حتی برای صادرات به کشورهای حاشیه ایی ایران و غیر عضو اتحادیه اروپا هیچ مشکلی هم مشاهده نکردند. مشکل زمانی ایجاد میشود که قصد صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشند. اما چون خیلی از شرکتها قادر به صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیستند ، لذا هیچوقت متوجه غیر اصلی بودن گواهینامه خود نمی شوند.

شما متقاضی محترم باید متناسب با سیاستهای خودتون برای گرفتن گواهینامه CE اصلی یا انطباقی ( خوداظهاری ) اقدام نمایید. موارد زیر می تواند در تصمیم گیری شما دخیل باشد.
  • آیا واقعا قصد صادرات واقعی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارید؟
  • واقعا محصول شما در یکی از گمرکات کشورهای عضو اتحادیه اروپا گیر کرده است؟
  • آیا شما در حال حاضر دارید محصولات خودتون را به کشورهای همسایه و یا حتی غیر عضو اتحادیه اروپا صادر می کیند؟
  • شما قصد ورود به بازارهای بین المللی دارید؟
  • آیا شماقصد شرکت در یک نمایشگاه داخلی یا خارجی دارید؟
  • قصد شما از گرفتن گواهینامه CE فقط جنبه مارکتینگی یا تبلیغاتی است؟
  • آیا برای شما زمان مهم است؟ برای شما هزینه واقعی مهم است؟

و خیلی سئوالات دیگر که متقاضیان محترم با آنها روبرو می شوند.

برای تعیین سیاستهای کلی خود می توانید در هر مرحله ایی که هستید از خدمات مشاوره ایی کاملا رایگان مرکز عام المنفعه سیستم کاران استفاده نمایید.

مرکز سیستم کاران سازمان مرکزی بهترین راهنمای دریافت گواهینامه CE اتحادیه اروپا را در اختیار قرار می دهد.

هزینه دریافت گواهینامه CE چقدر است؟

همانطور که در قسمتهای قبلی راهنمای دریافت گواهینامه CE گفتیم گواهینامه CE دو نوع است. یک نوع گواهینامه CE اورجینال است و یک نوع دیگر اورجینال یا همان گواهینامه CE انطباقی یا خود اظهاری است.

بنابراین طبعا هزینه های این مدل گرفتن گواهینامه های CE متفاوت است. گواهینامه های غیر اصلی مانند گواهینامه های CE انطباقی یا خوداظهاری خیلی کم است. اما هزینه های گواهینامه های اورجینال CE گران است. از طرفی چون یک تعرفه ثابتی وجود ندارد بنابراین هر شرکتی و هر N.B قیمت و تعرفه خود را دارد.

برای دریافت ارزان ترین گواهینامه CE چه از نوع اورجینال و چه از نوع گواهینامه CE انطباقی یا خوداظهاری با سیستم کاران تماس بگیرید. مرکز سیستم کاران در راستای رسالت خود مبنی بر انتشار راهنمای دریافت گواهینامه CE اتحادیه اروپا اقدام می نماید. هزینه اخذ گواهینامه CE را بصورت بروز و با کمترین هزینه توسط سیستم کاران ارائه می گردد.

زمان دریافت گواهینامه CE چقدر است؟

زمان دریافت گواهینامه CE بستگی به نوع گواهینامه CE صادره دارد. یعنی اگر گواهینامه CE صادره از نوع اورجینال باشد، حدود 2 الی 4 ماه زمان نیاز هست. اگر گواهینامه CE صادره از نوع خوداظهاری یا انطباقی باشد، 2 الی 4 روز زمان نیاز هست. پس نوع اصالت گواهینامه می تواند زمان صدور را کم یا زیاد کند. اگر شرکتی مدعی شد که گواهینامه CE اتحادیه اروپا را بصورت ارزان و سریع تحویل می دهد، شک نکیند که از نوع غیر اصلی است.

شما متقاضی محترم توجه بفرمایید که اگر تصمیم گرفتید گواهینامه غیر اورجینال بگیرید ، هزینه غیر اورجینال را پرداخت کنید. خدایی نکرده گواهینامه غیر اصلی را با پول گواهینامه اورجینال نخرید.

نکته مهم اینجاست که هر دو مدل گواهینامه CE اتحادیه اروپا قابل رجیستری و رهگیری هستند. حفظ نحوه رجیستر این دو مدل مدرک CE متفاوت است. گواهینامه CE اصلی از طریق NANDOO به عنوان وب سایت رسمی قابل رهگیری است. اما گواهینامه CE خوداظهاری یا اظهارنامه یا همان گواهینامه CE مدرک CE انطباقی در سایتهای خودشان قابل رجیستری هستند.

برای دریافت گواهینامه CE می توانید فرم درخواست CE را دانلود و تکمیل نمایید. اخذ گواهینامه CE از طریق سیستم کاران این اطمینان را به شما می دهد که با آگاهی کامل از نوع اصالت گواهی درخواستی خود اقدام می نمایید. همچنین در هر دو حالت گواهینامه CE اصلی در کمترین زمان و با کمترین هزینه می توانید مدرک CE خود را بگیرید. امیدواریم این مطلب راهنمای دریافت گواهینامه CE برای شما مفید بوده باشد.

استعلام CE
استعلام CE از طریق مراجع معتبر ثبت و صدور CE قابلیت رجیستری دارد پس از مراجعی گواهی CE بگیرید که گواهینامه آنها قابلیت رجیستری و استعلام دارد

نحوه استعلام گواهینامه CE

روش استعلام گواهینامه CE مورد سوال و درخواست تمام متقاضیان مدارک سی ایی هست. افراد جامعه بابت خرید و انجام کاری که قصد پرداخت هزینه دارند، حق دارند که از اصالت آن نیز مطمئن شوند. مخصوصا پس از پرداخت هزینه‌های سنگین و کلان دوست دارند با اطمینان خاطر اینکار را انجام دهند. آنها سعی میکنند بدون ریسک اندوخته مالی خود را خرج نکنند. قضیه در مورد دریافت گواهینامه ها هم بهمین صورت است.

تعیین اصالت گواهینامه CE اهمیت و ضرورت بالایی دارد. اخذ مدرک اورجینال و اصل بعلت خارجی بودنش و احتساب قیمتش با واحد یورو هزینه بالایی دارد. متقاضی گواهی مسلما حق دارد در مورد گواهینامه و مرجع صدورش استعلام بگیرد. هر شرکتی که گواهی نامه سی ایی میگیرد، تمایل دارد تا از صحت و سقم و اصل بودن مدرکش مطمئن شود.

استعلام و رهگیری اصل بودن گواهینامه CE برای خیلی افراد مشکل هست. برای بررسی اصالت گواهینامه CE خود ابتدا وارد سایت ناندو بشوید. سپس از روی کد نوتیفای بادی 4 رقمی مرجع صدور را شناسایی نمایید. پس از تطبیق آن با اطلاعات روی گواهینامه، یک ایمیل به مرجع صادر کننده بزنید و تصویر گواهی CE خود را برایشان ارسال بفرمایید. نهاد صادر کننده گواهینامه CE پس از بررسی حتما به شما پاسخ میدهد.

بررسی اصالت گواهینامه CE شرکت خود را از طریق سیستم کاران هم می توانید انجام دهید. با کارشناسان مرکز سیستم کاران – سازمان مرکزی با شماره 021-79165 تماس بگیرید. کارشناسان مرکز از روی گواهینامه CE شما ، نوع اصالت را اطلاع رسانی می کنند.

تفاوت مدرک ایزو با مدرک CE

مدرک سی ای و مدرک ایزو کاملا باهم تفاوت دارند و مراجع صدورشان هم باهم فرق دارد. ایزو استانداردی جهانی است و در تمام دنیا بصورت یکسان وضع میشود. ولی سی ای فقط مخصوص کشورهای اروپایی و عضو اتحادیه است.

ایزو کیفیت کالا و اجناس را بررسی نمیکند بلکه با پیاده سازی یک سیستم مدون و مشخص مراحل تولید و فرآیندهای اجرایی را مدیریت میکند. بر عکس سی ای توجه ویژه و خاصی برروی کیفیت محصولات و نوع محصولات دارد و سلامت و ایمنی محصول را مد نظر قرار داده است. البته یک نقطه مشترک بین این دو استاندارد وجود دارد و آن حفظ محیط زیست و ایمن بودن و سلامت افراد در کلیه مراحل را شامل میشود.

لوگوی سی ای شامل یکسری اجناس و تولیداتی شامل: لوازم خانگی، محصولات ساختمانی، دستگاه های حفاظت شخصی، لوازم خانگی گازسوز، لوازم جانبی و اصلی آسانسور، تجهیزات فشار و مخازن فشار، صنایع تفریحی و وسایل اسباب بازی، دستگاههای پزشکی مورد نیازدر بیمارستانها و آزمایشگاهها و.. میشود.

البته نشان سی ای شامل حال تولیدات دارویی، غذایی و آشامیدنی نمیشود. پس حواستان جمع باشد فریب افراد و مراکز سودجو را نخورید. جهت استانداردسازی تولیدات دارویی، غذایی و آشامیدنی مدرک ISO را دریافت نمایید.

CE چیست
CE چیست؟ نشان CE نشانی اروپاییست و چراغ سبزی هست جهت ورود کالا و خدمات هرکشوری به کشورهای اروپایی و عضو اتحادیه اروپا.

گواهینامه CE و کاربرد آن برای محصولات

گواهینامه CE و دستورالعمل هاي اين گواهی درخصوص ارتقای سطح ايمنی وبهداشت محصولات و توليدات بنا گردید. بنابراين اين مشخصات مربوط به كالا ها واجناس توليد ميباشد. البته نه همه توليدات و تنها برخی از آنها مانند ماشين آلات، لوازم پزشكی و وسائل الكترونيكی مورد استفاده قرار ميگيرد. بنابراين فراورده هايی چون توليدات دارويی وغذايی شامل آن نخواهند بود ونمی توان برايشان اين نشان را تهيه كرد.

البته بعضی شركتهای سودجو از بی اطلاعی متقاضيان نهايت استفاده را می برند. آنها با دريافت مبالغ سنگين اذعان ميدارند كه ميتوانند گواهینامه سی ای را برای همه كالا ها ثبت نمايند. سپس مدارک بی ارزشی برای توليداتشان ارائه ميدهند كه بهيچ عنوان قابل استفاده نخواهد بود.

نا گفته نماند كه در اين ميان برخي موسسات نيز با آگاهی از اين موضوع، بمنظور تبليغات و اعتبار بخشی به توليدات خود، اقدام به دريافت اين گواهينامه ها مينمايند. دركشور های اروپايی، هر محصولی ميبايست ازاين نشان برخوردار بوده وهيچ عوارضی برای مصرف كننده ومحيط زيست نداشته باشد.

اين مسئله اهميت بسياري دارد، چرا كه بدون اين آرم، كارخانجات وشركتهای توليدی، كه معمولا متقاضيان كسب گواهي نامه CE ميباشند، قادر به فروش توليدات خود نخواهند بود. بنابراين، كليه اجناسی كه، حروف C-E بر روی آنها حك شده باشد، هم از لحاظ ايمنی مورد تاييد هستند و هم مجوز فروش را در اين مناطق دارا خواهند بود.

از آنجائيكه نشان سي اي، برای بهره وری در منطقه های جزء اتحاديه (EURO) ميباشد. اما محدود به كارخانجات داخل اين كشورها نبوده و سازندگان ساير كشورها نيز ميتوانند در صورت لزوم و بمنظور صادرات محصولات خود به اروپا، از اين مدارک بهره مند شوند.

مشاور CE
مشاورCE هدفش آشنا کردن متقاضیان باانواع ممصولاتیست که نشان سی ای به آنها تعلق می‌گیرد.

مشاور CE

مشاور و مشاوره CE بحثی تخصصی و حرفه ای دارد. با پیشرفت علم و تکنولوژی و فن آوری، فرهنگ استاندارد سازی در جوامع گسترش پیدا کرد و متقاضیان اخذ گواهینامه های استاندارد افزایش پیدا کردند. هر فرد آگاه و کاردانی جهت انجام کار و فعالیت جدیدی بخاطر اینکه مسیر را درست بپیماید و موانع کمتری در سر راهش ایجاد شود بدنبال یک راه بلد میگردد. کسی که در تمام طول راه پشتیبان و حامی پروژه باشد. بصورت مختصر و مفید یعنی یک مشاور خوب و حرفه ای نیاز هست.

اخذ CE هم جزو گواهینامه های استاندارد می‌باشد و امروزه رونق بسیار زیادی دارد. شما متقاضیان گواهی در ابتدا باید با اصل و نیت اخذ سی ای آشنا شوید و بدانید مراجع صدورشان چه نام دارند و چگونه فعالیت میکنند. یکسری افراد هستند فکر میکنند مراجع صدور گواهینامه های CE همان مراجع صدور ISO هستند. در صورتیکه کاملا اشتباه است و حتی نوع استانداردهایشان متفاوت است. کلیه این اطلاعات را میتوانید براحتی توسط مشاوره دریافت نمایید.

هدف مشاورCE  آشنا کردن متقاضیان با انواع محصولاتی هست که نشان سی ای به آنها تعلق می‌گیرد. ازجمله محصولاتی نظیر: وسایل برقی باولتاژ کم، انواع وسایل بازی و اسباب بازیها، مواد منفجره، وسایل پزشکی مورد نیاز درآزمایشگاهها و لابراتورها، محصولات ساختمانی، ماشین آلات، لوازم اصلی و جانبی آسانسور، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی گاز سوز، مخازن فشار و غیره.

نشان منطبق با قوانین اروپا به محصولات غذایی ، خوراکی و دارویی تعلق نمی‌گیرد. مشاوره و راهنمایی باعث میشود از اسامی تمام کشورهای اروپایی و متحدانش مطلع شوید. با این اطلاعات می توانید ببینید آیا کشور مورد نظر شما جهت صادرات کالایتان نیازمند نشان سی ای است یانه؟ کشورهایی نظیر: اسپانیا، ایتالیا، مجارستان، ایتالیا، بلژیک، پرتغال، اسلواکی، هلند، سوئد، انگلستان، فرانسه، رومانی، یونان عضو اتحادیه اروپا هستند و قوانین و استانداردهای سی ای راوضع کرده اند.

مزایای مشاور CE

مشاور CE حتی فواید و مزایای اخذ استاندارد منطبق سازی با قواعد اروپا را بطور واقعی بیان میکند. متقاضی با آگاهی و بینش بالاتری بدنبال دریافت و گرفتن گواهی سی ای می رود.

مزایای دریافت سی ای عبارتنداز:

  • امکان صادر کردن کالا و خدمات به کشورهای اروپایی
  • ورود به بازارهای جهانی
  • ایجاد سوددهی بالا
  • وارد کردن ارز به داخل کشور
  • قدرت دادن به صنعت و خدمات کشور
  • بالا بردن سطح کیفی تولیدات
  • ایجاد رضایت و اعتماد درمشتریان داخلی

پس استفاده مردم بعلت اطمینان از کیفیت تولیدات بالا میرود و چرخه تولید و اقتصاد کشور بعلت تقاضای بالا جان میگیرد. با بالا رفتن سطح کیفیت اجناس سلامت و ایمنی مصرف کنندگان ضمانت میشود. همچنین حفظ و صیانت از محیط زیست هم اتفاق میافتد. اخذ نشان اروپایی راه را برای کسب انواع گواهینامه های دیگر راحت و آسان میکند.

مراحل مشاور CE

مشاور جهت مشاوره CE مراحل اخذ و دریافت گواهی Conformity European را کاملا دقیق و کاربردی باید بیان کند. مرحله اول درخواست متقاضی و برقراری تماس تلفنی و حتی ملاقات حضوری را شامل میشود. مرحله دوم ارائه راهنمایی و انتخاب مرجع صادر کننده گواهی CE . معرفی انواع مدرک سی ای . مدرک اصل و اورجینال، مدرک انطباقی، مدرک خود اظهاری. طبق گفته کارشناس و راهنما مراجع ثبت و صدور گواهینامه ، Notify Body ها یا NB ها هستند.

اخذ گواهینامه CE با سیستم کاران

مرکز سیستم کاران با شماره تماس 021-79165 یکی از بزرگترین مراکز متخصص و حرفه ای درزمینه اخذ گواهی انطباق سازی با اروپا می‌باشد. کارشناسان و مشاوران مجموعه بصورت کاملا تخصصی آموزش دیدند تا بتوانند در مشاوره تمام استانداردها و مراحل دریافتشان کمکهای ارزنده و شایانی ارائه دهند.

کارشناسان مرکز سیستم کاران با آموزشهای دقیق و صحیح، اعتماد به نفس مدیران و مسؤلان سازمانها را بالا میبرند. لذا باعث میشوند کار و تولید محصولات و خدمات بخوبی با داشتن بهترین کیفیت اهداف خود و مجموعه شان را توسعه بخشند. وصول به توسعه پایدار مهم ترین هدف هر سازمان و مجموعه ای میباشد و ازجمله اهداف ماهم نیز هست. توسعه پایدار و بادوام زمانی رخ مبدهد که بتوانیم رضایت و اعتماد مشتری را جلب کنیم و تمام تعهداتمان را تمام و کمال انجام دهیم.

CE سیستم کاران
دریافت گواهینامه CE اصل را با سیستم کاران 79165-021 تجربه کنید.

دریافت گواهینامه CE انطباق سازی با قوانین اروپا را کاملا اصل و اورجینال با مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران تجربه کنید. مطمئن باشید تجربه ای شیرین و رضایت بخش را برای شما ایجاد خواهند کرد.

نحوه اخذ گواهینامه CE

ابتدا پس از اولین تماس تلفنی و برقراری ارتباط بصورت کاملا شفاف و روشن معنا و مفهوم داشتن مدرک سی ای را بیان میکنیم. همانطور که گفتیم، CE مخفف دو کلمه فرانسوی Conformity European میباشد. کلمه Conformity گاهی اوقات بصورت Community هم نگارش میشود و معنای منطبق سازی را میدهد و European به معنای اروپا هست و در کل با معنای انطباق سازی محصولات با قوانین اروپایی شناخته شده است.

پس از کسب اطلاعات فنی و حقوقی، فرم درخواست گواهینامه CE تکمیل نمایید. مابقی کار را مرکز سیستم کاران برایتان انجام می دهد. صفر تا صد دریافت گواهینامه CE اتحادیه اروپا را به ما بسپارید.

تفاوت گواهینامه ISO و گواهینامه CE

جهت اطلاع مشتریان محترم اعلام میدارد گواهی ISO و CE کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که گفتیم، ISO استانداردیست شامل خط تولید و اجرای فرآیندهای محصول و مراحل تولید و خدمات رامورد سنجش قرار میگیرد. ولی گواهینامه CE اتحادیه اروپا منطبق سازی با قوانین اروپا نوع و کیفیت تولیدات و خدمات را ارزیابی میکند و شامل خود محصول میشود.

CE و استاندارد منطبق سازی با قواعد اروپا و قوانین و الزامات کاملی درمورد ایمنی و سلامت دارد. لذا باعث گردید بسیاری از سازمانها بغیر از صادرات جهت ارائه محصولاتشان در داخل کشور و جذب و رضایت مشتریان اقدام به اخذ این گواهی بپردازند. البته جهت استفاده داخلی نیازی نیست نشان اصل و اورجینال را کسب نمایید. شما مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف و سنگین نیستید.

جهت راهنمای دریافت گواهینامه ایزو اینجا کلیک نمایید.

لیست دایرکتیوهای CE

2000/14/EC

Noise emission in the environment by equipment for use outdoors

2006/42/EC

Machinery

2009/48/EC

Safety of toys

2010/35/EU

Transportable pressure equipment

2013/29/EU

Pyrotechnic articles

2013/53/EU

Recreational craft and personal watercraft

2014/28/EU

Explosives for civil uses

2014/29/EU

Simple pressure vessels

2014/30/EU

Electromagnetic compatibility

2014/31/EU

Non-automatic weighing instruments

2014/32/EU

Measuring Instruments Directive

2014/33/EU

Lifts and safety components for lifts

2014/34/EU

Equipment and protective systems intended for use in potentially explosive atmospheres (recast)

2014/53/EU

Radio equipment

2014/68/EU

Pressure equipment

2014/90/EU

Marine equipment

2016/797 on the interoperability of the rail system

90/385/EEC

Active implantable medical devices

92/42/EEC

Hot-water boilers

93/42/EEC

Medical devices

98/79/EC

In VITRO Diagnostic medical devices

Regulation (EU) 2016/424 Cableway installations

Regulation (EU) 2016/425 Personal protective equipment

Regulation (EU) 2016/426 Appliances burning gaseous fuels

Regulation (EU) 2017/745 on medical devices

Regulation (EU) 2017/746 on in vitro diagnostic medical devices

Regulation (EU) 2019/1009 on EU fertilizing products

Regulation (EU) 2019/945 on unmanned aircraft systems and on third-country operators of unmanned aircraft systems

Regulation (EU) 2020/204 (implementing Directive 2019/520) interoperability of Electronic Road Toll Systems

Regulation (EU) 2023/1230 on machinery

Regulation (EU) 2023/1542 concerning batteries and waste batteries

Regulation (EU) No 305/2011 – Construction products

 

لیست دایرکتیوهای اتحادیه اروپا

دایرکتیو 2000/14/EC انتشار صدا در محیط با استفاده از تجهیزات مخصوص فضای باز

دایرکتیو 2006/42/EC دستگاه و ماشین آلات

دایرکتیو 2009/48/EC ایمنی اسباب بازی ها

دایرکتیو 2010/35/EU تجهیزات قابل حمل و نقل فشار

دایرکتیو 2013/29/EU اقلام پیروتکنیک (مرتبط با ترقه سازی و مواد آتش زا)

دایرکتیو 2013/53/EU اقلام سرگرمی دست ساز و کشتی های شخصی

دایرکتیو 2014/28/EU مواد منفجره جهت مصارف عمرانی

دایرکتیو 2014/29/EU مخازن فشار ساده

دایرکتیو 2014/30/EU سازگاری الکترومغناطیسی

دایرکتیو 2014/31/EU وسایل وزن کردن غیر اتوماتیک

دایرکتیو 2014/32/EU دستورالعمل ابزارهای اندازه گیری

دایرکتیو 2014/33/EU آسانسورها و بالابرها و قطعات ایمنی آسانسورها

دایرکتیو 2014/34/EU تجهیزات و سیستم های حفاظتی برای استفاده در جوهای بالقوه انفجاری (بازسازی)

دایرکتیو 2014/53/EU  تجهیزات رادیویی

دایرکتیو 2014/68/EU تجهیزات فشار

دایرکتیو 2014/90/EU تجهیزات دریایی

دایرکتیو 2016/797 مرتبط با قابلیت ارتباط و حمل سیستم حمل و نقل ریلی

دایرکتیو 90/385/EEC ایمپلنت ها و وسایل پزشکی جایگذاری در بدن

دایرکتیو 92/42/EEC دیگ های حرارت آب گرم

دایرکتیو 93/42/EEC وسایل پزشکی

دایرکتیو 98/79/EC دستگاه های تشخیص پزشکی درون شیشه ای یا محیط مصنوعی

مقررات (EU) 2016/424 – تاسیسات کابل کشی

مقررات (EU) 2016/425 – تجهیزات محافظت فردی

مقررات (EU) 2016/426 – تجهیزات گازسوز

مقررات (EU) 2017/745 – مرتبط با تجهیزات پزشکی

مقررات (EU) 2017/746 – مرتبط با دستگاه های تجهیز پزشکی درون شیشه ای یا محیط مصنوعی

مقررات (EU) 2019/1009 – مرتبط با محصولات کوددهی اتحادیه اروپا

مقررات  (EU) 2019/945- مرتبط با سیستم های هواپیمای بدون سرنشین و اپراتورهای کشورهای ثالث سیستم های هواپیمای بدون سرنشین

مقررات (EU) 2023/1230 – (اجرای دستورالعمل 2019/520) ارتباط و هماهنگی سیستم های الکترونیکی عوارض جاده ای

مقررات (EU) 2023/1230 – مرتبط با دستگاه ها و ماشین آلات

مقررات (EU) 2023/1542 – مرتبط با باتری ها و باتریهای ضایعاتی

مقررات (EU) No 305/2011 – محصولات و ابزار ساختمانی

نظرات کاربران:

حاج بابایی گفت:
گواهی CE خود اظهاری با انطباقی چه فرقی می‌کنه ؟ برای شرکت‌هایی که توان اخذ ce اصلی ندارند کدوم را بگیریم بهتر هست؟ لطفاً پاسخ سوال بنده را همراه با اعلام قیمت در ایمیل بنده ارسال فرمایید.

شکوهیان گفت:
استعلام CE به چه صورته؟ آیا واقعا به راحتی میشه CE گرفت؟ میگن CE اصل و اورجینال خیلی گرونه از کجا میتونیم بفهمیم با این همه هزینه که میدیم CE که بهمون داده میشه اصله یا نه؟

شهاب گفت:
گواهینامه ce هایی که وجود داره . انطباق . اورجینال یا خوداظهاری چه تفاوتهایی با هم داره؟ اگه بخوایم ce بگیریم کدوم باید بگیریم؟

سلحشور گفت:
گواهی نامه CE چيست؟ گواهینامه CE چطور صادر ميشود؟ ازكدام مراجع ميتوان آنرا بدست آورد؟ تحت چه شرايطی صادر خواهد شد؟ مراحل اخذ گواهی CE چگونه است؟

با ما بهترین باشید…

سیستم کاران – سازمان مرکزی

تلفن:  79165-021

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

8 Responses

  1. سلام
    ببخشید یک سوال داشتم یکی از دوستان گفتند با گواهینامه ce انطباقی تونستند به راحتی محصولشون را به کشورهای عربی صادر کنند آیا راست گفتن چنین موردی ممکن ؟ بهترین نوع گواهینامه ce که هزینه مناسب هم داشته باشه چی هست ‌؟

  2. اخذ همزمان گواهی نامه CE با اخذ سه گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ و ۴۵۰۰۱ بصورت همزمان ممکن هست ؟ جهت صادرات محصولاتمون به داشتن این مدارک نیاز داریم و می‌خواهیم در یک بازه زمانی برای همشون اقدام کنیم.

  3. گواهینامه CE واقعی و اورجینال هزینش چقدر میشه؟ کلیه مراحل را خودتون انجام میدید یا باید به مرکز اصلی صادر کننده گواهینامه ce هم مراجعه کنیم؟

  4. گواهینامه خود اظهاری یا انطباقی برای فعالیت داخل ایران و صرفا جلب توجه مشتری چاره ساز هست یعنی در حد داخلی اعتبار دارد. والا تو کشورمون ایران اکثرا هیچ شناختی از گواهی ce ندارند و فقط وقتی روی یک جنس مشاهده میشه بعنوان یک استاندارد خارجی مورد توجه قرار میگیره ولی کسی نمیدونه فقط در حد یک برچسب و هیچ گونه اثری بر کیفیت جنس نداره.

  5. گواهینامه CE را برای صادرات محصولاتمان می‌خواهیم . از مطلب فوق در مورد خود اظهاری و انطباقی چیزی سر در نیاوردم و نفهمیدم منظورتون چی هست. مگر میشه گواهی ce را بصورت فیک بگیریم ولی بتونیم بحث صادرات به کشورهای اروپایی را داشته باشیم اگر واقعا نمی‌تونید گواهی اصلی و اورجینال را صادر کنید همین ابتدای کار بگید که هم وقت شما هم وقت ما تلف نشه

  6. Ce اتحادیه اروپا را قبلا از مرکز سیستم کاران از نوع انطباقی گرفتیم و چون فعالیت و فروش محصولات را فقط در داخل ایران داشتیم برای جلب مشتری خیلی خوب بود
    اما الان قصد صادرات محصولات را به کشورهای اروپایی داریم و گواهینامه اصلی ce را میخواهیم
    باید چکار کنیم و چه مدارکی را برای شما بیاوریم
    ترجیح میدهیم ابتدا یک ملاقات حضوری داشته باشیم
    هر وقتی را تعیین کنید خدمتتون میرسیم .

  7. برای دریافت گواهینامه ی CE خود اظهاری چه مدرکی نیاز است؟
    آیا CE به محصولات آرایشی بهداشتی تعلق میگیرد؟

  8. راهنمای دریافت گواهی نامه CE را بطور کامل مطالعه کردم حتی بعضی قسمتها را چند بار …
    ولی متوجه این موضوع نشدم که چجوری میشه گواهی خود اظهاری یا انطباقی صادر بشه و هیچ گونه پیگیری و بررسی به جهت اصلی نبودنش انجام نمیشه
    یعنی هیچ ارگانی نظارت نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo