گواهینامه ایزو TUV

گواهینامه ایزو TUV
5/5 - (7759 امتیاز)

گواهینامه ایزو TUV

گواهینامه ایزو TUV یا همان لفظ فارسی توف یکی از برندهای مراجع ثبت و صدور ISO آلمان هست که با پسوندهای مختلفی وجود دارد. حتی برخی سازمانها این عنوان را به جای یک برند با نام یک نوع گواهی ISO اشتباه می گیرند. آنها فکر می کنند tuv هم یک نوع ISO هست. مثل ایزو 9001 و ایزو 14001 و غیره، چون تنها نامی از tuv را شنیدند. بیش از آن چیزی از توف tuv نشنیدند و نمی دانند که توف یک گواهینامه ایزو نیست، بلکه یک برند هست.

توف آلمان یک کلمه پر بازدید و با انواع پسوندهای مختلف هست. غالبا سازمانها برای اخذ ISO با مراکز مشاوره همانند سیستم کاران تماس می گیرند و اطلاعات لازم را می گیرند. برندهای مختلف با پسوند tuv به آنها معرفی می گردد. سازمانهای متقاضی همچنین می توانند هر یک از برندهایی را که می خواهند انتخاب نمایند.

گواهینامه توف آلمان – اصلی و غیر اصلی

برندهای با پسوندهای tuv هم در سطح بین المللی ( iaf ) و هم داخلی (غیر iaf ) هستند. بسیاری از انواع برندها با پسوندهای توف iaf هستند و خیلی از آنها غیر iaf هستند. به عنوان مثال tuvnord توف نورد و tuvthuringen توف تورینگن و tuvhesen توف هسن و tuvaustria توف آستریا و tuvintercert توف اینترسرت از برندهای iaf هستند.

برندهای توف زیادی هم هستند که اعتبار iaf را ندارند و بیشتر ساخته و پرداخته ما ایرانیها و سایر کشورها هستند. غالبا نام توف بصورت یک کلمه خالی را سازمانها شنیده اند و از توف ها گواهی نامه ISO را دریافت نموده اند. بسیاری برندهای دیگری نیز که معرفی شده اند نیز البته شناخته شده هستند. سازمانها می توانند با توجه به نیاز خودشان از هر یک از برندهایی که می خواهند استفاده کنند. مراقب باشید که توف های غیر اعتبار iaf را بجای توف های اصلی آلمان و با اعتبار iaf به شما نفروشند.

گواهینامه ایزو توف آلمان و انواع برندهای TUV

گواهینامه ISO توف را با پسوندهای مختلف و متعددی می توانید ببینید. اما مهم اعتبار آنهاست. معمولا مراجع صادر کننده گواهینامه هایی با نام توف و یک پسوند مشابه ، اطلاعات لازم را به متقاضیان نمی دهند. از عدم آگاهی متقاضی سوء استفاده می کنند و اطلاعات درست و واقعی در مورد برندهای اصلی توف آلمان را به آنها نمی دهند.

گواهینامه ایزو tuv یا توسط مراجع iaf و یا توسط مراجع غیر iaf صادر میگردند. در ادامه این مبحث به این دو مقوله می پردازیم. مراجع iaf چیه؟ مراجع غیر iaf چیه؟ دو مقوله و دو مبحثی که در موضوع انتخاب گواهینامه ISO توف ، ایزو tuv پیش خواهد آمد و در ذیل به آنها خواهیم پرداخت.

iaf چیست؟

مراجع صادر کننده ISO را اصطلاحا و اختصارا cb می نامند. cb های مراجع صادر کننده ایزو تحت اعتبار یک مرجع بالا دست با عنوان ab مراجع اعتبار دهنده ایزو فعالیت می کنند. نهایتا خود این ab ها تحت اعتبار و زیر نظر یک نهاد بین المللی با عنوان iaf فعالیت می کنند و مدیریت می شوند. به گواهی نامه های ایزو ISO صادره به این شکل و به این روش iaf گفته می شود.

همانطور که گفته شد، توف نورد tuvnord و توف تورینگن tuv thuringen و توف هسن tuv hesen و توف آستریا tuv austria و توف اینترسرت tuv intercert نمونه هایی از این دست برندها هستند که تحت اعتبار iaf فعالیت می نمایند.

غیر iaf چیست؟

یک سری مراجع هستند که تحت اعتبار iaf نیستند. اینها ab ها و cb ها ساختگی ایرانیها و یا کشورهای دیگری هستند و ساخته و پرداخته بدون اعتبار iaf میباشند. به نوعی مراجع غیر اصلی هستند که به دلیل اینکه زیر نظر iaf نیستند به آنها غیر iaf گفته می شود. نمونه های زیادی از گواهینامه های ایزو توف ایزو tuv با اعتبار غیر iaf همان گونه که در بالا بیان گردید می توان یافت. در این بین هستند شرکتها و سازمانهایی که گواهی ایزو ISO tuv ثبت و صدور می کنند، ولی به متقاضیان خود واقعیت را نمی گویند. سازمانها نیز به همین دلیل بایستی با آگاهی و اطلاع کامل در جهت گواهی ISO اقدام نمایند.

گواهینامه ایزو TUV و ثبت و صدور انواع ISO

گواهینامه ایزو tuv در خصوص انواع ISO صادر می گردد و درباره هر نوعی از انواع سیستمهای مدیریتی ISO میتوان از انواع برند tuv با پسوندهای مختلف استفاده کرد. اما بایستی مراقب بود در این میان گواهی نامه های توف غیر آی ای اف را به جای آی ای اف بهشان ارائه ندهند.

منظور از انواع گواهی ISO :

سیستم مدیریت کیفیت ایزو9001

و

سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو14001

و

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ایزو45001

و

سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی ایزو 22000

و

سیستم مدیریت کیفیت در صنایع و تجهیزات پزشکی ایزو13485

و

سیستم مدیریت انرژی ایزو 50001

و

سیستم مدیریت  آموزش ایزو 29993

و انواع مختلف دیگر ایزو ISO که تعدادشان بی شمار هست را نام برد.

اهداف اخذ گواهینامه ایزو توف برای شرکتها

گواهینامه ایزو توف همچون انواع دیگر برندهای ISO من باب مقاصد مختلفی دریافت می شوند.

اخذ گواهینامه ایزو tuv برای مطرح شدن در بازار جهانی ( صادرات )

دسته ای از سازمانها می خواهند که در بازار جهانی مطرح گردند. این شرکتها تمایل دارند پای خود را در بازار جهانی باز کنند. به همین دلیل به دنبال دریافت گواهی ISO می روند.

دریافت گواهی ایزو TUV برای مطرح شدن در بازار داخلی

عده ای دیگر از نهادها می خواهند که در بازار داخلی نام آور شده و مطرح شوند و به جهت مطرح شدن در بازارهای داخلی به دریافت ISO اقدام می کنند.

اخذ گواهی ایزو توف برای شرکت در مناقصات

برخی سازمانها و نهادها و شاید بهترست بگوییم اکثر سازمانها برای شرکت در مناقصات دنبال دریافت ISO می روند. عده ای دیگر از سازمانها و نهادها می خواهند که پیاده سازی واقعی استانداردهای ISO را در دستور کار خود بگذارند.

اخذ گواهی ایزو توف آلمان برای تبلیغات

بسیاری از سازمانها به جهت تبلیغات و همچنین من باب برند سازی اقدام به گرفتن گواهی ISO می کنند. بسیاری دیگر از شرکتها و سازمانها و نهادها جهت رقابت با رقبای دیگر خود اقدام به دریافت و اخذ گواهی ISO می کنند.

و اهداف و مقاصد بسیار دیگری که سازمانها به دنبال اخذ ISO همچون گواهینامه ایزو tuv به دنبال دریافت ISO هستند. تمامی اهداف در جهت یک هدف واحد هستند که جذب و جلب مشتری و پیشی گرفتن از رقبا هست.

اخذ گواهینامه ایزو اصلی
اخذ گواهینامه ایزو اصلی و کسب اطلاعات صحیح و درست حق مسلم تمام مشتریان و متقاضیان گواهینامه ایزو اصل می‌باشد.

گواهینامه ایزو اصلی ، گواهینامه ایزو قلابی

گواهینامه ایزو ( مدرک ISO ) امروزه یکی از ابزارهای اثبات برتر بودن نسبت به سایر رقباست. البته گواهینامه ایزو ISO اصلی ، نه گواهینامه ایزو ISO قلابی . مدرک ایزو اصلی و غیر اصلی هر دو در جامعه وجود دارد. خیلی از دارندگان گواهی نامه ایزو ISO حتی خودشان اطلاع ندارندکه گواهینامه ISO صادرشده برایشان اصل نیست و اعتبارندارد. هرچند سطح آگاهی عمومی جامعه در این خصوص روبه افزایش هست. اما با اینحال همچنان شاهد صدور گواهینامه ایزو ISO نامعتبر هستیم.

دریافت گواهینامه ایزو اصل

جهت دریافت گواهینامه ایزو ISO اصل داشتن دید کافی از لحاظ حقوقی و هم از لحاظ فنی لازم میباشد. مرکز مشاوره واطلاع رسانی سیستم کاران بعنوان یک مرکز رسمی در حوزه مشاوره و اطلاع رسانی ( بصورت کاملاً رایگان ) در خصوص کلیه موارد ذکر شده بالا ، آماده پاسخگویی به هموطنان و متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو ISO ، گواهینامه HSE ، گواهینامه IMS میباشد.

کسب اطلاعات لازم در خصوص موارد مطروحه بالا میتواند از وقوع بسیاری مشکلات احتمالی آینده جلوگیری کند. متقاضی می تواند آگاهانه جلوی دوباره کاریها و صرف هزینه مجدد و گزاف اخذ گواهینامه ایزو ISO را بگیرد. شما نیز میتوانید با یک تماس با مشاوران آنلاین مرکز از این اطلاعات بهره جسته و قبل از هر اقدامی نقشه راه درست را پیدا نمایید.

گواهینامه ایزو اخذ ایزو

گواهینامه ایزو – اخذ ایزو در ابتدا مستلزم اینست که شرکت متقاضی اخذ ایزو از اعتبار شرکت صادر کننده ایزو و مراجع صادر کننده ایزو اطلاع کافی و کامل و مکفی داشته باشند. جهت این امر بایستی سطح اطلاعات خود را نسبت به شرکتهای صادر کننده و مراجع گواهی دهنده ایزو بالا ببرند. از طرق مختلف این اطلاعات را به دست بیاورند و یکی از این راهها سرچ در گوگل و فضاهای مجازی هست.

غالبا طی این جستجو متقاضیان با نام مرکز سیستم کاران و زیر گروههای این مرکز برخورد میکنند. مجموعه بزرگ سیستم کاران با کادری مجرب متقاضیان را جهت شناخت شرکتهای گواهی دهنده ایزو اصل و معتبر راهنمایی می کند.

بسیاری شرکتها هستند که مدعی صدور گواهی نامه ایزو اصیل و با اصالت هستند. اما در واقعیت امر گواهی بدون اعتبار صادر می کنند. به همین جهت شرکتهای متقاضی ایزو بایستی مطلع و آگاه باشند. زیرا مدعیان صدور گواهی ایزو اصل بسیار زیادند. متاسفانه بدلیل عدم نظارت یک نهاد دولتی تعدادشان رو به افزایش هست. آنها با ترفندهای مختلف و دادن شکل ظاهری موجه سعی در نشان دادن گواهی فتوشابی بدون اعتبار دارند. خودشان را تنها مرجع صادر کننده ایزو معتبر معرفی می کنند و سایر رقبای خود را نامعتبر و جعلی خطاب می کنند.

اخذ گواهی نامه ایزو
اخذ گواهی نامه ایزو از دغدغه های مهم شرکتها و سازمانهای متقاضی اخذ و دریافت گواهی ISO معتبر و ارزان و فوری به هر دلیلی هست.

روش شناخت اصالت گواهی نامه ایزو و تشخیص گواهی اصیل از گواهی نامه های نامعتبر

برای شناخت اصالت گواهی ایزو و دانستن اینکه یک گواهینامه ایزو اصیل هست و یا خیر بایستی سازمانها سه مقوله ( AB ، CB و IAF ) را تسلط داشته باشند. در مورد cb و ab و iaf بطور مختصر می پردازیم و به شما در موردشان اطلاعات کافی می دهیم. لذا تقاضا می شود با حوصله این متن را بخوانید. در صورت نداشتن وقت و حوصله با تماس با مرکز سیستم کاران و استفاده از خدمات مشاوره رایگان اطلاعات کافی را کسب نمایید. این سه مقوله بسیار مهم بوده و حائز اهمیت هستند و در ادامه بدین سه مبحث مهم در اصالت ایزو می پردازیم.

CB چیست؟

به مراجع صادر کننده گواهی نامه ایزو CB اطلاق می شود که تحت اعتبار و مدیریت یک نهاد بالا دست با عنوان اختصاری AB مدیریت می شوند. CB در همه جای دنیا حتما باید تحت نظارت و اعتبار یک AB باشد. یعنی اگر بخواهد در حوزه صدور گواهینامه ISO فعالیت کند بایستی تحت نظر AB مدیریت شوند و مجوز صدور گواهی ایزو بگیرند. والا ثبت و صدور گواهی شان فاقد هر گونه اعتبار هست.

گرفتن مجوز صدور ایزو از طریق AB به راحتی ممکن نیست و مراجع بسیاری هستند که این مجوز را ندارند. لذا با اصطلاحات و القاب و اسامی مختلف و بنوعی بازی با کلمات برندهایی تقلبی می سازند. بهمین جهت شرکت متقاضی اخذ ایزو بایستی دارای اطلاعات و آگاهی کافی باشند.

AB چیست؟

مراجع اعتبار دهنده گواهی نامه ایزو AB ها هستند که در حقیقت یک نهاد و سازمان دولتی هست. هر کشور حداقل برای خودش یک نماینده و عضو AB دارد که اسامیشان در سایت IAF آمده است. AB های شرکتها خودشان گواهی نامه ایزو را صادر نمی کنند و صدور گواهی نامه های ایزو را به دیگر شرکتها می دهند. AB ها تحت نظر و تحت اعتبار و تحت قوانین IAF باید باشند.  از جمله AB کشورهای مختلف می توان بدین AB ها اشاره کرد:

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران باعنوان NACI تنها AB ایران در نهاد بین المللی IAF است.

AB متعلق به انگلستان یکیشان UKAS است.

AB نهاد آلمان میتوان DAKKS را نام برد.

SAS یکی از AB های کشور سوئیس است.

IAS از AB های معروف متعلق به آمریکاست.

COFRAC از AB کشور فرانسه هست.

ACREDIA یکی از انواع AB معروف کشور ایتالیا است.

اینها معروفترین AB های متعلق به کشورهای نامبرده است. البته خیلی کشورها چندین AB دارند و AB های بسیاری در کشورهای دیگر هستند که در این مطلب نمی گنجند.

IAF چیست؟

انجمن IAF انجمن بین المللی اعتبار دهندگان هست که در بالاترین راس مراجع صادر کننده ایزو قرار دارد. IAF مخفف اصطلاح لاتین International Accreditation Forum هست. انجمن IAF اعضای بسیاری دارد و هر کشور درون این نهاد برای خودش عضوی دارد و اصطلاحا AB هایی دارد که تحت نظر IAF فعالیت می کنند. هر کشور درون IAF حداقل یک عضو دارد.

IAF نهادی بین المللی هست و به مراجع صادر کننده ایزو اعتبار میدهد که در سطح جهانی دارای اعتبار هستند. هر کشور در این نهاد نمایندگانی دارد. چنانچه سازمانی بخواد گواهی نامه ایزو با بالاترین سطح اعتبار را داشته باشد بایستی بارجوع سایت IAF مراجع را مشاهده کنید. مرجع ایزو مورد نظر از کشور مدنظر خود را انتخاب کند. کافیست وارد سایت www.iaf.nu بشوید.

مراجع غیر IAF

مراجع غیر IAF مراجعی هستند که دارای اعتبار جهانی و بین المللی نیستند و ساختگی و ایرانی هستند. دارای اعتبار غیر IAF میباشند و تحت نظر IAF گواهی ایزو صادر نمیکنند.

CB تحت اعتبار AB با عضویت IAF

با این تفاسیر و توضیحات بدین نتیجه می رسیم که CB تحت نظر و اعتبار یک AB فعالیت می کند و مجوز صدور می گیرد. خود آن AB باید تحت نظر و اعتبار IAF بوده و عضویت IAF را داشته باشد. گواهینامه ایزو اصیل و اصلی ایزو گواهی نامه ای هست که طی روند این پروسه صادر می گردد.

شرکتها و افراد سودجو و متقلب که در این میان اقدام به صدور گواهی ایزو کپی و فتوشاپی با ظاهر سازی نام برند و شکل گواهینامه ایزو می کنند. در صورتی که آن گواهی نامه هیچ گونه اعتباری ندارد. با این تفاسیر توصیه اکید می گردد که قبل از هر اقدامی مراجع صادر کننده ایزو اصیل را بشناسید.

جهت دریافت و اخذ گواهینامه ایزو اصل با کمترین هزینه و در کمترین زمان با کلی خدمات رایگان دیگر از طریق مرکز سیستم کاران اقدام فرمایید.  مرکز سیستم کاران با تلفن 79165-021 بزرگترین و اولین مرکز جهت ثبت و صدور گواهینامه های ایزو می باشد.

مراحل قانونی اخذ گواهینامه ایزو

مراحل اخذ قانونی گواهینامه ایزو سوالیست که غالب شرکتهای متقاضی اخذ ایزو برایشان پیش میاید و باهاش درگیرند. بطور جزئی چنانچه بخوایم مراحل اخذ ایزو را بیان کنیم میتوانیم چنین بگوییم:

  • –         انتخاب هدف کسب گواهینامه ایزو
  • –         انتخاب مرجع صادر کننده ایزو متناسب هدف گرفتن ایزو
  • –         مستندسازی و پیاده سازی
  • –         ممیزی اول و دوم 
  • –         ثبت و صدور گواهینامه ایزو
مراحل قانونی اخذ گواهینامه ایزو
مراحل اخذ قانونی گواهینامه ایزو سوالیست که غالب شرکتهای متقاضی اخذ ایزو برایشان پیش میاید و باهاش درگیرند.

مراحل اخذ ایزو

شرایط و مراحل اخذ ایزو را چنانچه بخوایم جزئی بگیم و جهت درک بیشتر متقاضیان بهتر تفسیر کنیم بایستی چنین بگوییم:

هدف متقاضی ابتدا مشخص باشد. شرکتها با اهداف مختلفی بدنبال ایزو هستند. عموما یا میخواهند در مناقصات شرکت کند و بابت کسب امتیاز لازم از طرف کارفرمای مناقصه گزار ازشون درخواست ارائه گواهینامه ایزو میشود.

غالبا 4 گواهینامه از همه بیشتر از سوی مناقصه گزار درخواست میشه:

ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت

و

 ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی

و

ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای

HSE سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای و زیست محیطی

یا انواع ایزو متناسب فعالیت و زمینه کاری شرکتها

اهداف دیگر اینه که میخواهند بابت تبلیغات ایزو بگیرند و مشتری جذب کنند. یا اینکه بابت رقابت و اینکه خودشان را در میان رقبا مطرح کنند. در برخی موارد هم بابت صادرات بازار جهانی بدنبال اخذ و دریافت ایزو میروند.

وقتی هدف مشخص شد و متقاضی فهمید بابت چکاری میخواد ایزو بگیرد با توجه به قصدش جهت دریافت ایزو اقدام میکند. بعد اینکه مرجع مورد نظر مشخص شد پیاده سازی مطرح میگردد.

مراجع غیر IAF برایشان پیاده سازی و مستند سازی مهم نیست و سختگیری نمیکنند. اما مستندات بهشون داده میشود و میتوانند با مستندات هر زمان خواستند خودشان سیستم مدیریتی مورد نظر را پیاده سازی کنند.

بعدش نوبت ممیزی ثبت و صدور گواهینامه ایزو میشود. ممیز بصورت حضوری سازمان رو از لحاظ انطباقها و عدم انطباقها بررسی و بازرسی میکند. درآخر گواهینامه ایزو مدنظر با اجازه و تایید ممیز صادر میگردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مطلب راهنمای دریافت گواهینامه ایزو را بخوانید.

مراحل اخذ قانونی گواهی ISO ایزو

مراحل گرفتن قانونی گواهی ایزو بطور کلی اما سه مرحله میشه:

  •  تعیین مرجع صادر کننده ایزو متناسب هدف
  • طراحی و مستند سازی و استقرار گواهی ایزو موردنظر و ممیزی
  • ثبت و صدور گواهی نامه ایزو

باتوجه توضیحات بالا مراجع غیر IAF تعدادشان بالاست و متناسب اهداف هرسازمان یعنی وقت و هزینه شرکت متقاضی گواهی ایزو صادر میکند.

نهاد بین المللی IAF بالاترین نهاد و گواهینامه صادره تحت مدیریت IAF دارای بالاترین سطح اعتبار هست.

مراحل قانونی اخذ گواهینامه ایزو

مراحل قانونی اخذ ایزو خیلی مهم و حائز اهمیت هست. شرکتهای متقاضی میتوانند جهت کسب اطلاعات در حوزه اخذ گواهی ایزو معتیر دارای اعتبار IAF و یا غیر IAF با شماره مرکز 79165-021 تماس بگیرند. یا از طریق سایتهای دیگر مرکز با دامنه های مختلف اطلاعات لازم و مکفی در خصوص ایزو و شرایط اخذ ایزو بدست بیاورند. مرکز ما باسابقه طولانی و مشاورین خبره بصورت 24 ساعته در خدمت متقاضیان هست. سیستم کاران بعنوان یکی از بزرگترین مراکز مشاوره و اطلاع رسانی و نماینده مراجع ثبت و صدور ایزو پاسخگوی تمامی سوالات درخواست کنندگان گواهی ISO هست.

چرا مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران؟

گروه مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران – سازمان مرکزی ، معتبر و با تجربه در حوزه سیستمهای مدیریتی زیر فعالیت میکند.

  • مشاوره ایزو
  • طراحی و مستند سازی و پیاده سازی ایزو
  • ممیزی داخلی
  • آشنایی و شناسایی و مشاوره مراجع صادر کننده ISO
  • ممیزی مستند سازی
  • ممیزی صدور ایزو
  • حفاظت و نگهداری سیستمهای مدیریتی
  • انجام اقدامات ممیزی مراقبتی بصورت سالیانه
  • تمدید گواهی ایزو

 افتخارات مرکز شامل:

  • عضو رسمی کمیته تدوین انواع استاندارد
  • دارای نشان نماد الکترونیکی از طریق وزارت معادن و صنایع
  • دریافت اعتبار و نمایندگی بیشتر از دهها مرجع اعتبار دهنده خارجی
  • همکاری با صدا و سیما جهت ساخت برنامه های تخصصی درباره ایزو
  • ارائه مشاوره درخصوص سیستمهای مدیریتی ایزو ، پکیج مستندات بصورت رایگان و درون کانال تلگرام مستندات بصورت رایگان وجود دارد. آدرس کانال تلگرام SYSTEMKARAN@ جهت برداشت پکیج مستندات رایگان ارائه میگردد.
  • دارا بودن گواهی ارزش افزوده از طرف اداره مالیات
  • تیم متخصص و کارشناسی قوی و با تجربه بصورت دائم و پاره و وقت
  • دارا بودن سابقه چندین ساله و طولانی
  • و …

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟

سوال اغلب مدیران و صاحبان موسسات و شرکتهای تولیدی و خدماتی این است که چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟

شرایط لازم را برای اخذ گواهی نامه ایزو چیست؟

قبل از اینکه به سوال فوق پاسخ دهیم، ابتدا به تعریف گواهینامه ISO می پردازیم. سپس به انواع گواهینامه های ایزو که در حال حاضر موجود است، و در آخر به چگونگی مراحل دریافت گواهی ایزو می رسیم. با ادامه مطالب با ما همراه باشید.

انواع گواهینامه های ایزو کدامند؟

استاندارد ISO با توجه به نوع فعالیت ها نیز در طیف گسترده ای قرار دارند. استاندارد های ایزو می توانند برای نوع خدمات سازمان ارائه می دهد. نوع خدمات و محصولی که تولید میشود، نوع مراحل فعالیت و یا تامین مواد باشد. صاحبان مشاغل و شرکت ها قبل از اخذ گواهینامه ISO ابتدا باید استاندارد های مربوط به فعالیت خود را شناسایی کنند. بعد اقدام به دریافت یک یا چند گواهینامه استاندارد متناسب با شرکت خدماتی یا تولیدی خود نمایند. در ذیل به برخی از رایج ترین گواهینامه های ایزو اشاره می کنیم:

ایزو 9001

گواهی نامه ایزو 9001 یکی از زیر مجموعه های ایزو 9000 می باشد و یکی از گواهینامه های مشهور می باشد. این گواهینامه جهت بسیاری از شرکت ها و موسسات می تواند اخذ گردد. و به بررسی مدیریت کیفیت ها از جمله کسب رضایت مشتریان، هدف و انگیزه شرکت جهت رشد و ارتقاء می پردازد.

ایزو 14001

گواهی ایزو 14001 از زیر مجموعه های ایزو 14000 می باشد که این گواهینامه در راستای بهبود محیط زیست و بدون توجه به فعالیت شرکت، تعریف شده است.

ایزو 45001

استاندارد ایزو 45001 در واقع جهت افزایش ایمنی کارکنان و شاغلین در شرکت و رعایت استاندارد های ایمنی در محل کار تعریف شده است.

ایزو 22000

گواهینامه ایزو 22000 در رابطه با رعایت استاندارد های لازم در تولید مواد غذایی سالم و ایمن جهت سلامت مصرف کنندگان تعریف شده است.

ایزو 10002 و ایزو 10004

گواهینامه های ایزو 10002 و ایزو 10004 در واقع برای افزایش کیفیت، مشتری مداری و نظارت و بررسی شکایات و انتقادات در موسسات تعریف شده است.

اخذ گواهینامه ایزو شامل چه مراحلی است؟

حال باید ببینیم که چگونه گواهی ایزو بگیریم؟ هر موسسه و شرکتی برای گرفتن گواهی نامه ISO باید با توجه به نوع فعالیت خود مراحلی را طی نماید.

اخذ گواهی ایزو واقعی نیز بسته به ساده و پیچیدگی فعالیت و تجارت مورد نظر ممکن است بین یک الی دوازده ماه طول بکشد. در ادامه به اختصار این مراحل را شرح می دهیم:

  1. ابتدا باید شرکت مشاور متناسب با حوزه فعالیت خود را انتخاب نماییم تا در فرایند اخذ استاندارد ایزو همراهی نماید.
  2. فرم پرسشنامه جهت برآورد هزینه مشاوره شرکت و موسسه با توجه به فعالیت و تجارت مورد نظر باید تکمیل شود.
  3. فرم عقد قرارداد با شرکت مشاور ارسال گردد.
  4. جلساتی جهت آشنایی بیشتر مشاور استاندارد ایزو با صاحبان و مدیران شرکت و بررسی عملکرد شرکت برای دریافت گواهینامه ایزو برگزار شود.
  5. راهکارهایی جهت کیفیت مدیریت تعریف شود و مسئولیت اشخاص در راستای رسیدگی به کیفیت مد نظر استاندارد ایزو به طور مشخص تعیین شود.
  6. کلیه قوانین ISO و قواعد مربوط به کیفیت مدیریت به کارکنان شرکت آموزش داده شود تا این قوانین و استاندارد ها در سیستم مورد نظر اعمال گردد.
  7. آمادگی موسسه و شرکت ارزیابی و یا به اصطلاح پیش ممیزی گردد.
  8. مرجعی جهت صدور گواهینامه ی ایزو و انجام عقد قرارداد انتخاب شود.
  9. با همکاری مرجع صدور گواهینامه یک روز مشخص را برای انجام ممیزی تعیین گردد.
  10. فرایند ممیزی در طی دو مرحله صورت بگیرد.

همچنین مطالعه مطلب مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو به شما کمک شایانی میکند.

صدور گواهینامه ایزو

چنانچه تمامی مراحل گرفتن گواهینامه یISO  به درستی صورت گیرد گواهینامه و استاندارد ایزو برای شرکت و موسسه مورد نظر صادر می شود. در صورت وجود مشکلی در این مراحل، ممیز مربوطه انجام مراحل و فعالیت های لازم را در مسیر درست جهت اخذ گواهینامه به مدیران یادآور می شود. اما بعد از صدور گواهی ایزو شرکت به طور سالانه مورد ممیزی قرار می گیرد. تا بر ادامه روند رعایت دستورالعمل های استاندارد، نظارت شود. امیدواریم که بعد از مطالعه این مقاله با فرایند چگونه گواهی نامه ایزو بگیریم؟ آشنا باشید.

گواهینامه ایزو توف

گواهینامه ایزو توف در حقیقت یکی از برندهای گواهی ایزو هست که با پسوندهای مختلفی وجود دارد. حتی گاهی شرکتها این عنوان را با نام یک گواهی ایزو اشتباه می گیرند و ممکنست فکر کنند TUV یک گواهی نامه ایزو هستو تنها نامش را شنیدند. اما غالب شرکتها می دانند که TUV یک برند است که با پسوندهای مختلفی قابل مشاهده هست. مثل tuv intercerttuv hesen ، tuv austria و tuv thuringen و غیره و بسیاری برندهای دیگر که با استفاده از نام tuv برای خود برند ساخته اند. خیلی شرکتها با پسوندهای مختلف مراجعی معتبر و حتی نامعتبر با نام tuv می سازند.

مراجع صادر کننده ایزو توف

گواهی نامه ایزو TUV در خیلی از مناطق و کشورها صادر می شود. برند TUV را با پسوندهای مختلف می توانید جهت اخذ ایزو انتخاب و استفاده کنید. مراجع توف اصلی تت اعتبار داکس آلمان هم اکنون در ایران فعالیت نمی کنند. برای همین توف های غیر اصلی در ایران جولان میدهند.

اخذ گواهینامه ایزو از مراجع توف اصلی

TUV اصلی نیز به عنوان یک مرجع صادر کننده ISO جهت صدور ISO مستلزم طی کردن مراحل قانونی هست. در یافت ایزو از توف با عضویت مراجع معتبر IAF با پیشوند TUV سختگیرانه صورت می پذیرد. پیاده سازی سختگیرانه صورت می گیرد و ممیزی نیز با سخت گیری انجام می پذیرد. ممیز در این خصوص سختگیرانه تر عمل میکند و اما در خصوص غیر IAF اینگونه نیست و پیاده سازی و ممیزی به سهولت انجام خواهد گرفت.

مرکز مشاوره سیستم کاران به عنوان بزرگترین مجموعه و از اولین مراکز مشاوره ثبت و صدور ISO گواهی ISO را از TUV در خدمت شماست. تمامی مراجع TUV با پسوندهای مختلف معتبر را بشناسید.

مرکز مشاوره سیستم کاران به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه  مشاوره و ثبت و صدور ISO در خدمت شماست. گواهی ISO را از tuv و تمامی مراجع tuv با پسوندهای مختلف معتبر را با سیستم کاران تجربه کنید. تمامی خدمات مشاوره مرکز ما رایگان خواهد بود.

با ما حرفه ای شوید . .  .

تلفن 79165-021

سیستم کاران – سازمان مرکزی

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

12 Responses

  1. روش استعلام اعتبار و اثالت گواهی ایزو از Tuv چگونه است؟ آیا از روی گواهینامه ها میتوان فیک یا اصلی بودن مدرک را تشخیص داد. شرکت‌های ثبت و صدور tuv آیا در ایران فعالیت دارند یا باید از طریق ارتباط با کشورهای دیگر از آنها گواهینامه ایزو گرفت؟

    1. جهت اخذ گواهینامه ایزو و تعیین اصالت گواهینامه ایزو با هر برندی با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید. اصالت گواهینامه های ایزو را به راحتی با سیستم کاران بیاموزید و از اصالت گواهی ایزو خود اطمینان حاصل کنید.

  2. گواهینامه ایزو تحت اعتبار IAF که از آلمان بگیریم لوگوی TUV میخوره یا TUW اصلش کدام میشه. مرجع قانونی آلمانی هم فقط یکی داریم یا بیشتر هستند لیستش را اگر دارید با قیمتها برامون بفرستیدتا مطمئن بشیم مرجع قانونی و تحت اعتبار IAF کدام میشه . درخواست ما اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ هست و الزام هستیم که حتما مستندات استاندارد ایزو ۹۰۰۱ را پیاده سازی کنیم .

  3. گواهینامه ایزو با برند آلمانی درخواست داریم ولی از یک برندی که الزامی برای اجرا و پیاده سازی مستندات ایزو نداشته باشد. صرفا مدرکی می‌خواهیم که لوگو یا برچسبی از یک برند آلمانی مثلاً همان توف را داشته باشد. آقای مهندس اگر میشه یه لیست از مراجعتون با قیمت هر کدام برای ما بفرستید و مشخص کنید برای تبلیغات و برند سازی کدام مرجع را انتخاب کنیم تا جواب بهتری بگیریم .

  4. برای گرفتن گواهینامه ایزو با اعتبار توف و برای مطرح شدن در بازار داخلی باید چه اقداماتی انجام دهیم که هم بتوانیم بصورت فوری مدرک ایزو را بگیریم و هم هزینه زیادی پرداخت نکنیم . البته بسیار راغب هستیم که نمونه مستندات ایزو را بصورت قانونی اجرا کنیم ولی به دست کارشناس مجموعه خودمان و در آینده بعد از تامین بودجه گواهی قانونی و تحت اعتبار IAF را بگیریم.

  5. یکسری نمونه مدرک ایزو در این سایت با نام توف گروپ یه همچین اسمی مشاهده کردیم آیا این گواهی هم بصورت قانونی از مراجع بین‌المللی آلمانی صادر میشه. اگر مدرک قابل قبولی هست درخواست یه گواهی ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۲۲۰۰۰ را از همین مرجع داریم. نمونه مستندات ایزو های فوق را هم می‌خواهیم البته اگر بتونید بصورت جزوه به ما تحویل دهید بهتره هزینش هر چقدر میشه پرداخت میکنیم .

  6. گواهینامه های ایزو با اعتبار tuv از نوع داخلی را اگر بخواهیم بگیریم ولی نمونه مستندات را هم از شما بگیریم و توسط کارشناس داخلی آنها را اجرا کنیم ولی در کنارش مشاور سیستم کاران هم به ما کمک کند. کلیه مراحل و کارهایی که باید انجام دهیم و مدارکی که باید تحویل بدهیم را به دست ما برسانید.

  7. گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۲ برای اثبات رعایت حقوق مشتری بهتر هست بگیریم یا گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۴ . مدارک ایزو را از برند tuv می‌خواهیم ولی در حد همان اعتبار داخلی الان فرصت و مخصوصا هزینه اخذ مدارک ایزو از برندهای با اعتبار آلمانی را نداریم. فرم درخواست ایزو را از طریق همین سایت تکمیل میکنیم و اسم هر دو گواهی را قید میکنیم.

  8. گواهینامه های صنعت فرش بافی چند تا هستند. اسم tuv را قبلا تو یک شرکت دیده بودم گفتم اگر معتبر و شما باهاشون کار میکنید گواهینامه های ایزو مربوط به محصولاتمون را از tuv برامون صادر کنید. میخواستم فرم ثبت نام را پر کنم ولی چون از اسامی اطلاعی ندارم شماره تلگرام را خدمتتون میذارم بعد از دریافت کامل اطلاعات فرم درخواست را پر میکنم و می‌فرستم.

  9. گواهینامه tuv صحیح یا گواهینامه tuw املای کدام درست هست و برند قانونی و معتبر آلمانی هست. مجموعه افروز صنعت درخواست گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ از برند معروف و آلمانی درخواست دارد ولی تا کنون هیچ شرکت و مرکز قابل اعتمادی پیدا نکردیم و اکثر سایتها فقط جهت تبلیغات و جذب مشتری از اسامی برندهای مختلف استفاده کرده اند‌. راه شناسایی مرجع معتبر و قانونی چگونه هست و از همه مهم تر چگونه به مراکز و شرکت‌های ثبت و صدور ایزو اعتماد کنیم. متاسفانه ثبت و صدور گواهینامه های فیک خیلی زیاد شده و ما را سر در گم کرده است.

  10. گواهینامه های tuv اصلی را شما صادر میکنید یا صرفا فقط از اسم این مرجع استفاده کرده اید
    طبق تحقیقات متوجه شدم کلا tuv دیگه فعالیت نمیکنه و گواهینامه صادر نمیکنه
    لطفاً یه اطلاعات دقیق تری لطف کنید به ما بدهید
    تا اگر دوباره مرجع tuv بصورت قانونی دوباره فعالیت می‌کنه گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ و گواهینامه های مربوط به تولید تجهیزات پزشکی را از این مرجع بگیریم .
    همچنین از نظر شما بهترین مرجع و معتبر ترین مرجع کدام هست

  11. گواهینامه ایزو با برند TUV آیا بطور رسمی و قانونی در کشور ایران هنوز هم صادر میشه
    تبلیغات زیادی با برند tuv در سایتها دیده ایم ولی دغدغه فیک یا اصلی بودن آنها را داریم .
    لطفاً راهنمایی فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo