اخذ دریافت فوری گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مراحل دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران
5/5 - (3740 امتیاز)

اخذ دریافت فوری گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

اخذ دریافت فوری گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران درخواست غالب متقاضیان اخذ گواهینامه ایمنی میباشد. دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران از نهاد اداره کار یا وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی برای پیمانکاران کار سختی هست.

اخذ گواهینامه ایمنی پیمانکاران طاقت فرسا و دارای پیچیدگیهای خاص خودش هست. اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در کمترین زمان ممکنه شدنی است. به شرط اینکه متقاضی گواهی صلاحیت ایمنی اداره کار بداند از کجا شروع کند. متقاضی باید مراحل اخذ مدرک ایمنی اداره کار را یک به یک بلد باشد و بداند که به کجا ختم کند.

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست؟
گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست؟ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران گواه و تأییدی بر رعایت اصول ایمنی درمحیطهای پیمانکاری هست.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در کشور توسط سازمانهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرکتهایی که صلاحیت لازم را در این زمینه دارند صادر میگردد. به این وسیله این شرکتهای پیمانکاری می توانند در سطح کشور فعالیت لازم را داشته باشند.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای تمامی شرکتهای پیمانکاری هم بصورت حقیقی و هم حقوقی صادر میشود. این امر باعث می شود تا شرکتها با بکارگیری گواهینامه بدست آمده در زمینه های متعددی فعالیت کنند. در بند دوم ماده ۱۲ قانون اساسی در این حوزه بحث شده است و توسط مجلس تصویب گردید. سپس در اختیار کارفرمایان صادر کننده گواهینامه ایمنی پیمانکاری قرار گرفت. این سازمانها بر اساس همین قانون در سطح کشور فعالیتهای لازم را الزام می کنند.

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای شرکت در مناقصات

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای شرکتهای پیمانکاری و مشاوره به منظور اینکه بتوانند در مناقصات و مزایدات شرکت کنند، کاربردی هست. این شرکتها باید گواهینامه صلاحیت ایمنی خود را به کارفرمایان مربوطه ارائه دهند. بدین صورت می توانند در این مناقصات شرکت کنند. بر اساس الحاقیه پنجم ماده ۱۲ قانون برگزاری مناقصات مصوبه هیات وزیران که در سال 1397 ابلاغ شده بود قبل از هر گونه قرارداد، پیمانکار و یا پیمانکاران مناقصات باید این گواهینامه را از ایشان درخواست نمایند.

اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران از اداره کار

شرکتهای متقاضی گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران باید گواهی خود را از سازمان کار و رفاه اجتماعی دریافت کنند. برای اینکه بتوانند این سازمانها پرونده مورد نظر خود را تشکیل دهند باید بصورت زیر عمل کند.

مسئولین ایمنی در ابتدا باید بصورت اینترنتی برای تایید صلاحیت کارشناس ایمنی و حفاظت فنی در سازمان تایید صلاحیت مسئول ایمنی ثبت نام مورد نظر خود را انجام دهند. به این سامانه ایساپ گفته میشود. شرکتهای پیمانکاری باید بصورت اینترنتی ثبت نام کنند. ثبت نام گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران درون سامانه اخذ صلاحیت شرکت رفاه اجتماعی باید صورت گیرد.

گواهینامهHSE صادره از اداره کار و قوانین اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران از اداره کار را از اینجا مطالعه کنید.

شرایط اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

ایمنی در حال حاضر بیشترین تقاضا را به خود اختصاص میدهد و سازمانهای صادر کننده این مدرک بدین مورد بیشتر اهمیت میدهند. آنها از سازمانهای خواهان میخواهند تمامی کارکنان و پرسنل خود را با روشهای متعددی بیمه کنند و این مورد را در اظهارنامه مالیاتی خود مشخص کنند.

سازمانهایی که میخواهند در این زمینه فعالیت داشته باشند باید در بکار گیری پرسنل خود از افرادی استفاده کنند که از میزان آموزشهای لازم نیز برخوردار باشند.

مدیران شرکتها باید در یکی از رشته های مربوطه دارای مدرک کارشناسی باشند و از سابقه کاری 12 ساله نیز برخودار باشند. این افراد باید در سازمانهایی سابقه داشته باشند که دارای مدرک معتبر باشند. همچنین از طرفی دیگر مدیران مذکور بصورت تمام وقت در سازمان مورد نظر خود باید حاضر باشند و در آن فعالیت کنند. در داخل کشور هستند شرکتهایی که در این زمینه به متقاضیان مشاوره لازم را ارائه میدهند.

از این طریق سازمانهای خواهان می توانند در اسرع وقت مدرک مورد نظر را بدست آورند. از این مدرک در جهت فعالیتهای خاص خود استفاده نمایند. ناگفته نماند که مشاوره در این زمینه رایگان صورت میگیرد.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و در زمینه سابقه کاری شرکت پیمانکاری در سه سال اخیر نیز به خوبی مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد. به این شکل میزان قابلیتهای و تواناییهای فنی و مالی شرکتها نیز به خوبی بررسی و ارزیابی می گردد.

ثبت نام در سامانه وزارت کار و رفاه و امور اجتماعی

صلاحیت ایمنی پیمانکاران همان طور که گفتیم اولین قدم در این پروسه ثبت نام در سامانه شرکت وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی هست. باید سازمانهای خواهان این مرحله را به خوبی انجام دهند تا بتوانند بقیه مراحل را به راحتی طی کنند. هر شرکت برای تشکیل پرونده مورد نظر خود باید به کانون انجمنهای صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار استان خود مراجعه نمایند تا بتوانند این فرآیندها را طی کنند.

یکی دیگر از مدارکی مورد نیاز این است که باید شرکتهای خواهان گواهی ایمنی و پیمانکاری را داشته باشند تا بتوانند ثبت نام خود را با موفقعیت پشت سر بگذارند. این سازمانها گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را بر اساس میزان دانش و آموزشهای لازم در مراکز مورد نظر بدست می آورند.

کانونهای انجمن در این زمینه بیشترین فعالیت را دارند و به آموزشهای مورد نیاز میپردازند. این کانونها از تمامی شرکتهای متقاضی میخواهند کارکنان منحصر به فردی را در این زمینه بکار گیرند تا کارشان تا حدودی آسان بشود. در غیر اینصورت سازمانهای ثبت و صدور ایزو باید به برگزاری کلاسهای آموزشی در سطح کشور بپردازد. همه افراد را به نوعی توجیه کند.

گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و مراحل اخذ

گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و مراحل اخذ آن ، امروزه دغدغه بزرگ شرکتهای پیمانکاری هست. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران امروزه از ضروری ترین الزامات جهت شرکت در مناقصات مطرح است. شرکتها در حین تکمیل اسناد مناقضات با واژه مدرک تائید صلاحیت ایمنی پیمانکار مواجه میشوند. به همین منظور جهت کسب اطلاعات از طریق اینترنت بدنبال منابع کسب اطلاعات میگردند و با مرکز سیستم کاران آشنا میشوند.

مرکز بعنوان یک مرکز عام المنفعه توضیحات لازم در مورد نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را به همه ارائه میدهد.

مراحل ثبت نام و دریافت گواهی نامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مجموعه متقاضی گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در ابتدا بایستی مشخص شود که چند کارگاه دارد. منظور از معنی کارگاه تعداد کارگاه و لیست بیمه اعلامی به تامین اجتماعی میباشد. جهت هر یک از کارگاهها و معمولا همچنین دفتر مرکزی یک نفر بعنوان مسئول ایمنی بایستی معرفی گردد.

مسئول ایمنی ها حتی المقدور بایستی دارای مدرک دانشگاهی مرتبط مانند لیسانس یا فوق لیسانس در حوزه ایمنی و یا رشته های مرتبط باشند. در این صورت فقط بایستی دوره شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک مخصوص ویژه ایمنی را که توسط مراجع ذیصلاح برگزار میگردند طی کند.

اما چنانچه مسئولین ایمنی معرفی دارای تحصیلات مرتبط با ایمنی نباشند، علاوه بر دوره شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک بایستی دوره ایمنی و بهداشت کار ویژه مسئولین ایمنی ( دوره 40 ساعته ایمنی عمومی ) را بگذرانند. پس از برگزاری دوره های مزبور مسئولین ایمنی بایستی در سایت ایساپ جهت ثبت نام اقدام نمایند. پس از ثبت اطلاعات و بازگذاری مدارک از جمله مدارک آموزشی فوق تاییدیه خود را از سایت ایساپ بگیرند.

اقدامات مسئولین ایمنی در خصوص اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مسئولین ایمنی باید در خصوص تهیه صورت جلسات کمیته حفاظت فنی کار حداقل بصورت ماهیانه اقدام کند. راهبری امورات مرتبط درحوزه ایمنی را برعهده بگیرند. در همین راستا کلیه افراد مندرج در لیست بیمه را به طور منظم ساماندهی کنند. به کلاسهای دوره آموزشی ایمنی عمومی و بهداشت کار ویژه کارگران تحت پوشش پیمانکار اعزام و مدیریت نموده تا اصل گواهی نامه دوره ایمنی پیمانکاری را بگیرند. بدین وسیله می تواند در قسمت ثبت نام سامانه اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران بارگزاری نماید.

مسئولین ایمنی همچنین بایستی یکی از اعضای هیات مدیره را جهت گذراندن دوره آموزشی عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارفرمایان و صاحبان کار پیمانکاری از طریق مرکز معتبر آموزشی و مورد تایید اداره کار هماهنگ کنند. پس از برگزاری دوره ایمنی کارفرمایی گواهینامه را دریافت و در سایت فوق بارگذاری کند.

مسئولین ایمنی همچنین کلیه مدارک موردنیاز الزام شده از سوی اداره کار را باید در سامانه اخذ گواهی نامه تائید صلاحیت پیمانکاران بارگزاری و پس از تکمیل، مدارک درخواستی را بصورت فیزیکی به اداره کار ارائه نماید.

پس از تشکیل پرونده فیزیکی اداره کار نسبت به اعزام بازرس جهت کارگاههای اعلامی اقدام نماید. گزارش مثبت یا منفی خود را اعلام میکند. در صورت مثبت بودن نظر بازرس پرونده به کمیسیون ارجاع شده و توسط کمیسیون اداره کار در صورت صلاحدید گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ثبت و صدور میگردد.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران 79165-021 بعنوان بزرگترین مرجع مشاوره ای رایگان در خصوص اخذ گواهی نامه های ملی و بین المللی از جمله ارائه راهنمایی در مورد چگونگی دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در خدمت متقاضیان و علاقمندان محترم میباشد.

اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران – مشکلات

زمان اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران بصورت فوری درخواست بسیاری از شرکتهاست. اکثر شرکتهای پیمانکاری تصور میکنند که دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری فقط با ارائه یک سری مدارک ابتدایی قابل وصول است. در حالی که قضیه به این سادگی ختم نمی شود.

چون شرکتهای متقاضی از کل روال دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار اطلاع ندارند. پس از ثبت نام اولیه دریافت گرفتار پیچ و خمهای بسیار زیاد بوروکراسی میشوند. حتی خیلی ها وسط کار از اخذ مدرک ایمنی اداره کار منصرف می شوند. این امر موجب از دست دادن خیلی از مناقصات و قراردادهای کارفرمایی می شود.

مرکز سیستم کاران با آگاهی کامل از کلیه قوانین و داشتن کادری مجرب کلیه پرونده های مشتریان خود را با بالاترین سرعت ممکنه کارسازی میکنند. در صورت تکمیل بودن مدارک ملی یا روز کاری پرونده را دنبال می کند. اقدامات لازم را انجام میدهد و برای مشتریان خود گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران معتبر و اصل را از اداره کار اخذ می نمایند.

در نتیجه میتوان گفت زمان اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران با توجه به بزرگی شرکت تعداد نظرات شان و سایر موارد میتواند کم یا زیاد باشد که مرکز سیستم کاران این زمان را با تکنیکهای خودش به حداقل میرساند.

سایت اصلی اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران
سایت اصلی اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در سامانه وزارت کار موجود است.

فرق صلاحیت پیمانکاری با صلاحیت ایمنی پیمانکاران

فرق صلاحیت پیمانکاری با صلاحیت ایمنی پیمانکاران بعد از تعریف این دو مبحث کاملا مشخص میگردد. صلاحیت پیمانکاری و صلاحیت ایمنی پیمانکاری دو گواهی نامه ای هستند که مورد نیاز شرکتهای پیمانکاری هست. شرکتهای پیمانکاری جهت اهداف مختلف همچون مناقصات خصوصا نیاز به اخذ این دو گواهی نامه خواهند داشت.

شرکتهای پیمانکاری فعال در حوزه های ساختمان، آب ، راه و ترابری ، تاسیسات و تجهیزات ، نفت و گاز ، ارتباطات ، صنعت و معدن ، نیرو ، کاوشهای زمینی و مرمت آثار باستانی نیازمند اخذ گواهی صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری جهت شرکت در مناقصات هستند. در ادامه به تعریف مجزای هر کدام از این گواهی نامه ها میپردازیم و سپس به ذکر تفاوت میان آنها میرسیم.

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری

گواهی نامه صلاحیت پیمانکاری یا همان گرید پیمانکاری و یا رتبه پیمانکاری ، گواهی نامه ای هست که غالبا از آن اطلاعی ندارند. هنگامی که یک شرکت پیمانکاری می خواهد در مناقصات شرکت کند از الزاماتی هست که از آنها خواسته می شود و باید جهت آن اقدام کنند. البته دردسرها و مشکلات خود را دارد. پروسه زمانبری هست که شرایط خاص خود را دارد.

جهت کسب اطلاعات لازم جهت دریافت اطلاعات کامل از گواهینامه صلاحیت پیمانکاری ، روند اخذ گواهی نامه صلاحیت پیمانکاری ، شرایط لازم جهت اخذ گواهی صلاحیت پیمانکاران ، مدارک لازم بابت دریافت گواهی صلاحیت پیمانکاری و هر گونه سوال دیگر در خصوص صلاحیت پیمانکاری با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید.

گواهی صلاحیت پیمانکاری الفاظ مختلفی را دارد. آن را با تعابیر مختلفی میخوانند: گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری ، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری ، گرید پیمانکاری ، رتبه پیمانکاری اصطلاحاتی هست که برای گواهی صلاحیت پیمانکاری به کار می رود.

جهت اطلاع از راهنمای دریافت رتبه یا صلاحیت پیمانکاری کلیک نمایید.

مشخصه های گواهی صلاحیت پیمانکاری

گواهی صلاحیت پیمانکاری پیش نیاز و پیش درآمد گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران هست. شرکتهای پیمانکاری در ابتدا جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، بایستی گرید یا رتبه پیمانکاری و یا همان گواهینامه صلاحیت پیمانکاری را بگیرند.

صلاحیت پیمانکاری هم توسط اداره کار صادر می گردد. هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری زیر نظر سازمان بودجه میتواند صادر کند.

لازم به ذکرست که گواهی صلاحیت پیمانکاری اگر از طریق اداره کار صادر شود به آن گواهی تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی ، پشتیبانی و فنی و مهندسی اداره کار میگویند. چنانچه از طرف برنامه و بودجه صادر گردد به آن گواهینامه صلاحیت پیمانکاری میگویند.

گرید و یا رتبه پیمانکاری 5 رتبه هست که از 5 تا 1 متغیر هست. 5 کمترین رتبه و 1 بالاترین رتبه هست. شرکتها در ابتدا بایستی برای دریافت رتبه 5 اقدام کنند. برای اخذ رتبه بالاتر نیازمند شرایطی هست که جهت کسب اطلاعات کافی لازمست با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید.

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری یکی دیگر از گواهی نامه های پیمانکاری هست که درون مناقصات درخواست می شود. غالبا کارفرمای مناقصه گزار اعلام می کند که شرکت مربوطه بایستی گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران دریافت کند. در بیشتر موارد نیز شرکتها به دلیل عدم آگاهی از اینکه بایستی ابتدا گواهی صلاحیت پیمانکاری دریافت کنند، برای همین جهت دریافت گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاری تماس می گیرند. آن وقت متوجه می شوند که بایستی گواهی صلاحیت پیمانکاری را داشته باشند. با دغدغه ای به نام اخذ گواهینامه صلاحیت پیمانکاری روبرو می شوند و با مرکز ما تماس می گیرند.

مرکز سیستم کاران اطلاعات کافی را در خصوص هر دو گواهی در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری از جانب وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای شرکتهای پیمانکاری صادر خواهد شد.

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری تحت عنوان HSE اداره کار نیز خوانده می شود. اصطلاحات دیگری که به این گواهینامه اطلاق می گردد:

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری
گواهینامه ایمنی اداره کار
گواهی HSE اداره کار
گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران
گواهینامه صلاحیت اداره کار

و بسیاری عناوین دیگر که گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاری با آن نامها خوانده می شود.

فرق میان گواهینامه صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری

فرق میان گواهینامه صلاحیت پیمانکاری و گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری و گواهی تعیین صلاحیت شرکت های خدماتی ، پشتیبانی و فنی و مهندسی اداره کار در نام این گواهی نامه هاست.

نحوه اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

نحوه اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران که چندی قبل با نام گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران نیز بود، یکی از گواهینامه‌های ملی کشور ایران می باشد. هیئت وزیران دولت چند سالی است که اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران را برای سازمان‌ها و شرکت‌های پیمانکاری مخصوصاً بعنوان یک مدرک برای شرکت در مناقصات الزام کرد.

صدور گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران از طرف سازمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌‌گیرد. البته لازم به ذکر است متقاضیان محترم به این نکته مهم توجه داشته باشند. اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران نیاز به داشتن یک گواهینامه پیش نیاز دارد.

مدارک پیش نیاز جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

گواهینامه‌های متعددی از سوی ارگان‌های مختلفی هستند که به عنوان گواهینامه پیش نیاز برای گرفتن گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران از آنها استفاده می شود.

گواهینامه تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی ( مجوز اداره کار ) برای مشاغل مرتبط در حوزه های خدماتی و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران ( رتبه پیمانکاری ) برای مشاغل مرتبط در حوزه‌های فنی و مهندسی از مهمترین گواهینامه‌های پیش نیاز جهت اخذ گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران می‌باشند.

مجوز بهره برداری از صنایع، تأییدیه وزارت صنایع، وزارت نفت، وزارت نیرو، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت و معدن و تجارت، مجوز نیروی انتظامی و همچنین مجوز مسکن بنیاد انقلاب اسلامی از دیگر گواهینامه‌های پیش نیاز جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران محسوب می شوند.

مراحل ثبت نام نحوه اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

نحوه گرفتن گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران از چند بخش تشکیل میشود، که مثل یک پازل بعد از آماده سازی هر قسمت کنار هم قرار می گیرند. اینها موجب ایجاد یک پرونده کامل و بدون نقص می شوند و آماده ارائه به سازمان اداره کار می‌شود.

ابتدا با ثبت نام اینترنتی در سایت اداره کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس www.svcc.mcls.gov.ir درخواست گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران را انجام می دهید. یک سری از مدارک فیزیکی هستند که مربوط به مشخصات مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره و کارکنان و مدارک مالی و مالیاتی و غیره می باشند.

همچنین یک سری دیگر از مدارک شامل گواهینامه های آموزشی می باشند که بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی برای کارفرمایان، کارگران و مسئولین ایمنی مجموعه به دست می آیند.

گواهینامه‌های آموزشی شامل گواهی عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارگران فعال در مجموعه به هنگام اجرای انجام کار پیمانکاری می‌باشد. یک دوره عمومی گواهی ایمنی و بهداشت کار نیز برای کارفرما وجود دارد.

مسئول ایمنی می تواند جهت پیشرفت کاری گواهی عمومی ایمنی و بهداشت کار و یک گواهی‌نامه شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک را که یک دوره تخصصی می‌باشد بگذراند که این دو دوره در زمان درج این مقاله اختیاری هستند.

البته اگر مسئول ایمنی یا افسر hse مدرک تحصیلی مرتبط در این زمینه را داشته باشد، نیاز به گذراندن دوره عمومی ایمنی و بهداشت کار ندارد. فقط دوره تخصصی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک را باید بگذراند.

مدارک لازم جهت حضور در دوره‌های مسئول ایمنی

کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی سوابق کاری مسئول ایمنی و قرارداد مسئول ایمنی و ارائه گواهینامه های دوره‌های آموزشی به اضافه صورتجلسه کمیته حفاظت فنی به‌ عنوان مدارک لازم جهت گذراندن دوره مسئول ایمنی می باشند.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده برای اخذ گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران

کپی از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی شخص مدیرعامل

تصویر آگهی تاسیس و آخرین تغییرات در سازمان مربوطه

کپی گواهینامه ها و مجوزهای پیش نیاز مربوطه

تصویر از صفحات مفاصا حساب بیمه

کپی از لیست بیمه و برگه پرداخت پروژه ها

تصویر اساسنامه شرکت

کپی از جدول لیست اداره دارایی

دو درگاه در سامانه ثبت نام گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران به نام‌های کانون انجمن های صنفی مسئولین ایمنی کار و کانون عالی انجمن‌های صنفی کار و سرمایه ایران وجود دارد. بعد از ثبت نام و اسکن مدارک فوق و ارسال مدارک فیزیکی و گذراندن دوره های آموزشی و ارائه مدرک دوره‌های آموزشی که گذراندند.

پرونده به اداره کار استان مربوطه میرود. سازمان ها و شرکت‌های پیمانکاری متقاضی گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران باید کلیه قراردادها، پیمان‌ها و مفاصا حساب بیمه طبق اظهارنامه مالیاتی را بیان کنند. آنها را ارائه دهند و بعد از آن با دریافت تاییدیه از طرف بازرس، پرونده به کمیته تشخیص صلاحیت ارسال می گردد. بعد از بازرسی نهایی صدور گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران انجام می‌شود.

نحوه دریافت فوری گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

به منظور دریافت اخذ فوری و سریع گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران بایستی ابتدا با مرکز تماس بگیرید. از وضعیت شرکت خود شامل تعداد نفرات لیست بیمه و تعداد کارگاه فعال و همچنین وضعیت آموزش پرسنل را با کارشناسان مرکز مطرح بفرمایید. مشاوران و کارشناسان ما متناسب با وضعیت موجود شما بهترین راهکارهای لازمه را ارائه میدهند. از این طریق متقاضی می تواند با کمترین هزینه و کمترین زمان موفق به دریافت فوری گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران شود.

اخذ فوری و سریع مدرک HSE اداره کار

اگر متقاضی تمایل داشته باشد می تواند کل روند دریافت مدرک HSE اداره کار که همان گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران از اداره کار می باشد را به مرکز حرفه ای ما واگذار نمایند.

کارشناسان ما با تسلط کامل به قوانین و روابط کار و همچنین تسلط کامل به سایت اصلی اداره کار و سایتی که تابعه اداره کار هست پرونده شما را با بالاترین سرعت ممکنه به سرانجام می رساند. به این نحو رسالت مرکز در مورد اخذ فوری گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار تکمیل می گردد.

فرم درخواست فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار

متقاضیان محترم در صورت تمایل میتوانند با تکمیل فرم درخواست فوری گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار روند کار خودشون را تسریع نمایند. جهت دریافت فرم اخذ فوری گواهی نامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران از اداره کار با مرکز تماس حاصل نموده و فرم مذکور را دریافت و تکمیل و ارسال نمایند. در فرم درخواست مدرک ایمنی اداره کار بایستی تعداد نفرات به تفکیک هر کارگاه دارای کد بیمه درج گردد.

آموزش های لازم برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران نظر به اینکه قوانین اداره کار بروز رسانی میشود، لذا فعلا در زمان نوشتن این مقاله آموزشهای مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران از اداره کار موارد زیر می باشد. لطفا توجه بفرمایید که ممکنه آموزشهای زیر در زمان آینده تغییر کند. لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آموزشهای لازم بمنظور دریافت گواهینامه صلاحیت HSE اداره کار با مرکز تماس گرفته و اطلاعات بروز را کسب نمایید.

آموزش ایمنی عمومی ( ویژه کارفرمایان )

آموزش ایمنی عمومی ( ویژه کارگران تحت پوشش کارفرما )

درحال حاضر پیش نیاز دریافت مدرک ایمنی اداره کار برای شرکتها دو گروه دوره های آموزشی ایمنی فوق است. دوره اول ( آموزش ایمنی عمومی کارفرمایی ) برای یکی از اعضای هیئت مدیره می باشد و دروه ی دوم ( آموزش ایمنی عمومی کارگری ) برای تمام افراد موجود در لیست بیمه دفتر مرکزی و کارگاه ها می باشد.

تایید صلاحیت ایمنی کار

تایید صلاحیت ایمنی کار در داخل کشور متقاضیان خاص خود را دارا میباشد. مراکز مورد نظر صلاحیت معتبر را در داخل کشور از سازمان رفاه و کار دریافت میکنند. ایمنی شغلی از ملزومات مراکز پیمانکاری هست. این ارگانها باید صلاحیت مورد نظر را در ابتدای کار دریافت کنند تا بتوانند در زمینه پیمانکاری فعالیت داشته باشند.

مشکلات مراجعه کنندگان در خصوص اخذ تایید صلاحیت ایمنی کار

تایید صلاحیت ایمنی کار و یکی از مشکلاتی که اکثر مراجعه کنندگان برای دریافت صلاحیت در کشور با آن رو به رو میشوند. نداشتن آگاهی لازم در زمینه ایمنی کار هست و در سطح کشور مشاهده میشود. بنابراین در راستای این مشکل توصیه میشود که نهادهای مورد نظر در ابتدا از سازمانهای موجود در سطح شهرها سوالات و مشاوره های خود را صورت دهند. سپس بمنظور دریافت صلاحیت ایمنی پیمانکاری به سازمانهای ثبت و صدور مراجعه کنند.

البته نهادها باید از مدیرانی در این راستا استفاده کند که تحصیلات لازم را دارد. از سابقه کاری چندین ساله نیز برخوردار باشند تا در هنگام مراجعه به سازمان کار و رفاه اجتماعی مشکلی نداشته باشند.

افسر ایمنی

معمولا در تمامی کارگاهها یک فرد اموزش دیده و باتجربه را به عنوان افسر ایمنی انتخاب میکنند تا نظارت لازم را در خصوص ایمنی کاری در سازمان انجام دهد. شرکتها که با دستگاههای و تجهیزات متعددی فعالیت میکنند باید یک فردی را در این زمینه انتخاب کنند که از دانش و تخصص مربوطه نیز بهره مند بوده باشد. بتواند یک بخش ایمنی کاری را مدیریت کند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

تایید صلاحیت ایمنی کار و شرکتهای پیمانکاری برای اینکه بتوانند صلاحیت مورد نظر خود را دریافت کنند باید در ابتدا زمینه فعالیت خودرا بهمراه حجم کاری سازمان مشخص کند. اطلاعات موجود را به سازمان صادر کننده ارائه دهد. مدیرانی که بجهت نهادهای پیمانکاری منصوب میشوند باید بطور تمام وقت در شرکت حضور داشته و در ان فعالیت کنند.

این افراد در بیرون از سازمان نیز نمیتوانند فعالیتی داشته باشند. تمامی نهادهای متقاضی صلاحیت ایمنی کار برای شرکت کردن درون مناقصات مجوز را دریافت میکنند تا بتوانند با کسب کردنش از طرحهای موجود مزایده یکی را براساس تواناییهای خود برداشته و بر رویش فعالیت کنند.

لزوم HSE برای صلاحیت ایمنی پیمانکاران

در زمینه ایمنی کاری استاندارد HSE نیز دخیل است. چون یک شاخص استاندارد تایید صلاحیت ایمنی کار در زمینه ایمنی کاری درگیر بوده است و از متقاضیان درخواست میکند که ایمنی شغلی را به خوبی در سطح مرکز فعال رعایت کنند. آنها از این طریق می توانند صلاحیت مورد نظر خود را کسب کرده و مشغول بکار گردند. در غیر اینصورت هیچ سازمانی نمیتواند در سطح منطقه مورد نظر خود فعالیتی را صورت دهد.

شرکتهای پیمانکاری باید تمامی پرسنل و کارکنان سازمان خود را بیمه کنند و لیست بیمه شدگان را به نهاد صادر کننده ارائه نماید. تعداد افراد بیمه شده نیز در این راستا مهم بودست.

این مراکز باید دفتر مرکزی خود را نیز تاسیس کنند. آدرس دقیق انرا بکارفرمایان خود ابلاغ نمایند. نهادهای پیمانکاری باید دوره های اموزشی لازم در این زمینه را نیز پشت سرگذارند. مدارک مربوط به ان را نیز به سازمان صادر کننده ارائه دهند.

 

لزوم بهداشت کاری در سازمانها

بهداشت کاری نیز یکی دیگر از شاخصهای لازم در این زمینه هست و پرسنل باید دوره این شاخص را نیز دیده باشند. فردی که در این راستا برای بخش ایمنی مورد نظر تعیین میشود باید دارای گواهینامه صلاحیت از سازمان اداره کار استانی خود باشد تا بتواند به این سمت در یک نهاد دست پیدا کند. البته این فرد باید در این زمینه تحصیلات و اموزشهای لازم را نیز داشته باشد. نمیشود هر فردی را برای هر نهادی بعنوان افسر ایمنی انتخاب کرد. چون این مورد یکی از بخشها و قسمتهای مهم بود که تمرکز صادر کنندگان مدرک نیز روی این بخش بیشتر از بخشهای دیگر نهاد هست.

بهمین دلیل باید یک فرد قوی و متخصص در این زمینه را بکار گرفت تا مشکلی بوجود نیاید. برای کسب کردن مجوز و صلاحیت مورد نظر مراکز مربوطه مدارک و اطلاعات موجود را به صورت کلی جمع اوری می کنند. به کانون مربوطه ارائه میدهند تا با بررسی مدارک و اطلاعات تصمیم گیری بابت دادن صلاحیت به سازمان مراجعه کننده انجام شود. البته این مجوز ها به صورت دائمی نیستند و بعدا باید تمدید شوند.

ابطال ، تعلیق و تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

ابطال ، تعلیق و تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران هر کدام دارای شرایط و حالتهای مختلفی میباشد که در ذیل توضیح داده شده است.

شرایط ابطال گواهی نامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

پایان یافتن مدت اعتبار گواهی نامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

بروز حادثه منجر به فوت در اثر عدم رعایت موارد ایمنی از طرف پیمانکار حسب رای نهایی مراجع قضایی

بعد از سه بار ابلاغ کتبی به پیمانکار مربوطه از طرف اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در موارد زیر :

عدم رعایت آیین نامه های حفاظت و بهداشت کار و مقررات قانون کار بنا به گزارش بازرس کار

افزایش آمار حوادث در کارگاه مربوطه بنا به گزارش بازرس کار و یا سایر مراجع

عدم استفاده از وسایل و تجهیزات حفاظت فردی متناسب با نوع کار در تمامی مراحل فعالیت

تعلیق گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران درصورت عدم ارائه تصویر قرارداد / پیمان جدید اتفاق میافتد که در این صورت گواهی تأیید صلاحیت ایمنی 6 ماه تعلیق خواهد شد.

تمدید گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری

گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران دارای 2 سال اعتبار از تاریخ صدور میباشد. پس از طی مدت 2 سال از صدور گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی ، پیمانکار مکلف است گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی خود را تمدید نماید. در این صورت باید 2 ماه قبل از انقضای مدت اعتبار گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی ، برای انجام مراحل تمدید اقدام نماید.

برای تمدید گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکار به ثبت نام مجدد در سامانه اخذ گواهینامه تائید صلاحیت ایمنی پیمانکاران سراسر کشور www.svcc.mcls.gov.ir و تشکیل پرونده فیزیکی در کانونهای انجمن صنفی مسئولین ایمنی و بهداشت کار استانها نیازی نیست.

اما آموزشهای کارفرمایی در رابطه با ایمنی کار در عملیات پیمانکاری ، آموزش مسئول HSE ( آموزش شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک و آموزش ایمنی عمومی 40 ساعته ) و آموزشهای کارگری و بازرسی از پروژه نیاز است مجددا برگزار شود. پس از طی مراحل مذکور و تشکیل کمیسیون در وزارت کار در صورت تایید شدن تمامی مراحل ، گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران مجددا صادر خواهد شد.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران راهنما و مشاور شما پیمانکار محترم در اخذ گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی خواهد بود. کاربران و متقاضیان اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران آگاه باشند که تمامی مقررات اداره کار در هر زمانی دستخوش تغییر هست.

مرکز اصلی سیستم کاران بعنوان بزرگترین و معتبرترین مشاور همراه شماست تا بتواند گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی اداره کار را با بالاترین سرعت و کمترین هزینه بگیرید. با ما برای گرفتن گواهینامه ملی و حتی گواهینامه های بین المللی ISO و HSE و CE و… در ارتباط باشید.

متقاضیان عزیز می توانند جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران بر روی لینک زیر کلیک نمایند.

جهت راهنمای دریافت صلاحیت ایمنی پیمانکاران کلیک کنید.

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

10 Responses

  1. اخذ دریافت فوری گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران آیا واقعا ممکنه؟ ما برای مناقصات شدیدا به این مدرک نیاز داریم. ممنون میشم بهمون کمک کنید.

    1. دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران پروسه زمانبری هست به هر حال شما باید یه پروسه طولانی رو طی کنید. مگه مدارکتون کامل باشه

  2. گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران همون گواهینامه hse هست . به ما گفتند چون عجله داریم که مناقصه را از دست ندهیم نامه موقت دو ماهه hse اداره کار را میتونیم بگیریم شرایطش را برامون میگید

  3. با این دنگ و فنگ گرفتن گواهینامه hse اداره کار چجوری میشه که این گواهی را فوری بگیریم ایا از راه قانونی میتونید کارهای اخذ را فوری انجام داد ؟ ما شنیدیم بازرسان اداره کار خیلی سخت گیری میکنند.

  4. نحوه تمدید گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران چجوری هست ؟ بصورت مستقیم بریم اداره کار خودشون تمدید می‌کنند یا باید از نوع داخل سایت کارهای ثبت نام را انجام بدیم ؟

  5. درخواست گواهینامه صلاحیت ایمنی اداره کار را میتونیم از طریق کافی نت ثبت نام کنیم یا اینکه باید مستقیم به ادراه کار مراجعه کنیم . باید به ادراه کاری مراجعه کنیم که شرکتمون اونجاست یا جایی که کارگاه داریم

  6. سلام وقت بخیر
    ما یک شرکت پیمانکاری فعال در حوزه راه و جاده هستیم و اکثرا مواقع در مناقصه ها شرکت می‌کنیم قبلا بدون داشتن گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران کارمون پیش می‌رفت ولی الان گفتن داشتن این گواهی الزامی هست . الان پیمانی نداریم میتونیم زودتر گواهی فوق را بگیریم

  7. سلام بنده رفتم اداره کار اصفهان با توجه به مراحلی که توضیح دادند متوجه شدم مراحل اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران خیلی زمان بر و سخت هست. شما در این مقاله گفتید دریافت فوری گواهی نامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران . چقدر هزینه میگیرید و اصلا شدنی هست یا اینکه برای جلب مشتری و تبلیغات لفظ فوری را بکار برده اید. من میتونم با مدیریت مستقیم صحبت کنم تا تصمیم بگیرم باید چیکار کنم.

  8. برای ساخت و طراحی نمای بیرونی ساختمانی شنیدم که یک سری دستورالعمل ها و ایزو ها رو اگر دریافت کنیم هم باعث جلب اطمینان مشتری می شود و هم اجرایی کردن دستورالعمل ها برای افرادی که برای ساخت نمای ساختمانی در ار تفاع کار میکنند کارآمد هست و باعث می شه سطح آگاهی افراد از ایمنی در هنگام کار با مطالعه و اجرایی کردن این دستورالعمل ها بالا بره.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  9. یک شرکت پیمانکاری هستیم و قصد شرکت در مناقصه داریم از ما گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را میخواهند ولی پرس و جو کردیم دریافت این گواهینامه چندین ماه طول میکشه شرکت شما میتواند گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی از وزارت کار را سریع تر برای ما بگیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo