اخذ گواهینامه ایزو از انگلیس

اخذ گواهینامه ایزو از انگلیس
4.7/5 - (310 امتیاز)

اخذ گواهینامه ایزو از انگلیس

اخذ گواهینامه ایزو از انگلیس چگونه است؟ دریافت گواهینامه ایزو از انگلیس چه مدارکی لازم دارد؟ گرفتن گواهینامه ایزو از انگلیس چه شرایطی نیاز دارد؟ مراحل و شرایط و مدارک و نحوه اخذ گواهینامه ایزو از انگلیس از جمله درخواستها و عناوین سرچ شده در گوگل می‌باشد.

کشورهای انگلیس، آلمان، آمریکا و یا کانادا از جمله کشورهای تابع قوانین و الزامات استانداردهای ایزو هستند و مراجع صادر کننده ایزو در این کشورها به برندهای معروفی تبدیل شده‌اند. اما نکته قابل توجه اینجاست که هر مرجع و یا شرکتی که ادعا کرد انواع گواهینامه‌های ایزو را با اعتبار مثلا کشور انگلیس صادر می‌کند ادعایش باطل و کذب است.

اخذ و دریافت گواهینامه ایزو از انگلیس عمدتاً یک تبلیغ برای جلب اعتماد سازمان‌ها و شرکت‌های خواهان ایزو می‌باشد. گرفتن انواع گواهینامه‌های ایزو بطور کلی در دو حالت اتفاق می‌افتد. اخذ گواهی ایزو متناسب با انتخاب حالت و نوع مراجع صادر کننده گواهینامه مراحل و شرایط مختلفی پیدا می‌کند. انواع مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو به شرح زیر می‌باشد:

شرکت‌های ثبت و صدور گواهینامه ایزو تحت اعتبار IAF

شرکت‌های ثبت و صدور گواهینامه ایزو بدون اعتبار IAF

شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو با اعتبار IAF کدامند؟

منظور از IAF چیست؟ سازمان بین المللی استاندارد ایزو در سال ۱۹۴۷ بطور رسمی جهت همسان سازی و یکسان کردن استانداردهای مختلف در جهان آغاز به کار نمود. وظیفه اصلی سازمان ISO تحقیقات، تهیه و تدوین انواع استانداردهای ایزو می‌باشد. بنابراین جهت نظارت و بازرسی برروی مراکز و شرکت‌هایی که ثبت و صدور گواهینامه ایزو را انجام می‌دهند یک نهاد بین‌المللی و معتبر تحت عنوان International Accreditation Forum را ایجاد نمود.

IAF مخفف این نهاد بین‌المللی و بسیار معتبر بمعنی انجمن اعتبار دهندگان بین المللی می‌باشد. اعضای انجمن IAF نمایندگان کشورهای عضو سازمان ایزو با نام اختصاری AB بمعنی مراکز اعتبار دهنده می‌باشند. AB هر کشور نیز به تعداد زیادی مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو می‌تواند اعتبار دهی کند. مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو را اصطلاحاً CB می‌نامند.

IAF نهاد بالا دستی AB و AB نهاد بالا دستی CB ها می‌باشد. شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو تحت اعتبار IAF یعنی CB هایی که تحت اعتبار یک AB با عضویت در IAF ثبت و صدور گواهینامه ایزو را انجام می‌دهند. CB های مورد تأیید IAF هر ساله توسط مراکز AB کشورشان مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند تا از کانال صحیح و اصولی ثبت و صدور گواهی نامه‌های ایزو خارج نشوند.

 

شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو بدون اعتبار IAF کدامند؟

شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو بدون اعتبار IAF یعنی مراجعی که زیر نظر نهاد IAF فعالیت نمی‌کنند. اخذ و دریافت گواهینامه ایزو از CB های با اعتبار IAF نیازمند داشتن زمان و هزینه کافی می‌باشد. اکثر سازمانها و شرکت‌های ایرانی متأسفانه دو‌ فاکتور فوق را ندارند و در هنگام گرفتن گواهی ایزو از مراجع صدور ایزو با اعتبار IAF دچار مشکل می‌شوند.

ایرانی‌ها جهت حل این مشکل و اخذ راحت‌تر گواهینامه ایزو یکسری CB ها و AB هایی را ساختند که بدون گرفتن هیچ‌گونه اعتباری از انجمن اعتبار دهندگان بین المللی ثبت و‌ صدور ایزو را انجام می‌دهند. CB هایی که بدون اعتبار بین المللی انواع گواهینامه‌های ایزو را صادر می‌کنند را CB های بدون اعتبار IAF می‌نامند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مقاله تخصصی لیست شرکت های صادر کننده ایزو را کلیک بفرمایید.

شرايط دريافت گواهی ايزو
مراحل ، نحوه و شرايط دريافت گواهی ايزو معتبر و ارزان و فوری از مراجع معتبر ملی و بین المللی درخواست متقاضیان میباشد

شرایط اخذ گواهینامه ایزو چیست؟

اخذ گواهینامه ایزو شرایط سختی ندارد. تمامی سازمانها و ارگانها با هر اندازه و هر حجمی و هر تعداد کارگر و پرسنلی می‌توانند درخواست گواهینامه ایزو داشته باشند. هر شرکتی که دارای یک دفتر مرکزی و یا یک مجموعه و کارگاه در حال اجرای فرآیند داشته باشد بدون هیچ گونه سختگیری و پرونده سازیهای فیزیکی می‌تواند انواع استانداردهای ایزو را اخذ و دریافت نماید.

مدت زمان و هزینه و کیفیت اجرای استانداردهای ایزو در سطح یک مجموعه با یکسری عوامل و شرایط متفاوت می‌شود. انتخاب نوع مرجع صدور گواهینامه ایزو و تعداد گواهینامه‌های ایزو و همچنین سوابق داشتن گواهینامه ایزو بر روند کار تأثیرات زیادی می‌گذارد. میزان سطح همکاری مدیریت مجموعه خواهان ایزو و سطح دانش و آگاهی پرسنل و کارگران مجموعه در طراحی و اجرای استاندارد‌های ایزو در گرفتن گواهینامه ایزو اثر گذار هستند.

مدارک مورد نیاز اخذ گواهینامه ایزو چیست؟

ثبت نام و اخذ گواهینامه‌های ایزو نیز همانند دیگر گواهی نامه‌ها نیازمند یکسری مدارک و اسناد می‌باشد. مدارک لازم جهت گواهی ایزو بسیار ساده و دریافت آن از مرکز ما بدون هزینه و رایگان می‌باشد. برخی سازمانها و شرکتهای خواهان ایزو بخاطر نداشتن مدارک معتبر تحصیلاتی و دانشگاهی فکر می‌کنند نمی‌توانند درخواست گواهینامه‌های ایزو را داشته باشند در صورتیکه اصلا نیازی نیست.

سازمان بین المللی استاندارد ایزو جهت ترویج و گسترش استانداردهای ایزو در تمامی مشاغل و کسب و کارها در جهان قوانین و مدارک سخت و دست و پاگیری را الزام نکرده است. مهم‌ترین مدرک لازم تهیه یکسری مستندات فنی که شامل نمونه قوانین و الزامات استاندارد‌های ISO می‌باشد. پکیج کامل مهم‌ترین استانداردهای ایزو در قالب فرمت WORD را از طریق لینک همین سایت دانلود نمایید.

سازمان‌ها و شرکت‌های خواهان ایزو نیز در همان ابتدا یک فرم ساده را از مرکز مشاوره ایزو دریافت و تکمیل می‌نمایند. فرم ثبت نام گواهینامه ایزو را نامه درخواست ایزو یا Application form نیز می‌نامند. آیتم‌های فرم شامل یکسری مشخصات شخص مدیر عامل و یکسری مشخصات از سازمان و نوع زمینه فعالیت مجموعه می‌باشد.

دانلود فرم درخواست ایزو
گواهینامه ایزو یکی از انواع گواهینامه های مهم جهت مناقصات ، رقابت ، تبلیغات ، صادرات و مطرح شدن در بازارهای جهانی هست

 

مراحل اخذ گواهینامه ایزو از مراجع صدور ایزو با اعتبار IAF چیست؟

مراحل دریافت گواهینامه ISO را با درخواست و تکمیل فرم درخواست ایزو آغاز می‌کنیم. مشاوران و کارشناسان مرکز ایزو در تکمیل تمامی گزینه‌های فارسی و انگلیسی مشاوره و راهنمایی‌های لازم را بصورت کاملا رایگان انجام می‌دهد.

یک قسمت از نامه درخواست ایزو مرتبط با نام مرجع صدور گواهینامه ایزو و نام گواهینامه ISO می‌باشد. بنابراین قبل از شروع پروژه اخذ گواهی ایزو باید مشخصات خواسته شده را نیز تکمیل نمایید. ملاک انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو چیست؟ مراجع صدور گواهینامه ایزو با چه معیاری انتخاب می‌شوند؟ معیار انتخاب مراجع صدور ایزو تحت اعتبار IAF و بدون اعتبار IAF چیست؟

تفاوت میان مراجع صادر کننده ایزو IAF و غیر IAF
تفاوت میان مراجع صادر کننده ایزو IAF و غیر IAF در زمان و هزینه صدور ایزو

انتخاب مراجع صدور گواهینامه ایزو

سازمان‌ها و شرکت‌های درخواست کننده انواع گواهینامه‌های ایزو متناسب با اهداف و برنامه‌هایی که دارند CB های IAF دار و یا غیر IAF را انتخاب می‌کنند. کلیه مجموعه‌هایی که قصد صادرات و انجام کارهای بازرگانی و بین المللی را دارند مستلزم طراحی و اجرای استاندارد‌های ایزو بطور واقعی در سطح مجموعه و فرآیندهای خود هستند. طراحی و پیاده سازی واقعی استانداردهای ایزو نیز فقط توسط CB های تحت اعتبار IAF انجام داده می‌شود.

البته اخذ و دریافت گواهینامه ایزو به روش قانونی و معتبر و رسمی برای تمامی اهداف و برنامه‌ها شدنی است ولی خب برخی سازمانها و شرکتها متأسفانه یا بدلیل سوء مدیریت یا بدلیل ناتوانی مالی و حتی گواهی اوقات نداشتن زمان کافی مراجع صدور ایزو بدون اعتبار IAF را انتخاب می‌کنند. بنابراین معیار انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو اهداف یک مجموعه و زمان و هزینه و میزان تعهد مدیران و مسئولان سازمانها و شرکتها می‌باشد.

انتخاب نوع گواهینامه ایزو

انتخاب گواهینامه ایزو نیز متناسب با زمینه فعالیت هر سازمانی مشخص می‌شود. گای اوقات پرسیده می‌شود چرا یکسری سازمان‌ها و شرکت‌ها با توجه به اینکه فعالیت‌ها و محصولات و خدمات متفاوتی دارند یکسری گواهینامه‌های ایزو را بصورت مشترک دریافت کرده‌اند؟ سازمان بین المللی استاندارد ایزو برای تمامی سازمانها و شرکتها با هر نوع کسب و کاری انواع استانداردهای ایزو را تهیه و تدوین نموده است.

استانداردهای ایزو بطور کلی در دو طبقه سیستم‌های مدیریتی و محصولات و خدمات تعریف شده‌اند. استانداردهای سیستم‌های مدیریتی نیز در حوزه عمومی و تخصصی تقسیم بندی شده‌اند. یکسری گواهینامه‌ها که عموماً برای تمامی مشاغل و حرفه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از دسته استانداردهای سیستم‌های مدیریتی عمومی ایزو هستند. قوانین و الزامات استاندارد‌های سیستم‌های مدیریتی عمومی طوری تهیه و تنظیم شده‌اند که شامل تمامی فرآیندها و عملکردهای هر نوع زمینه فعالیتی می‌شوند.

گواهینامه های ایزو مهم

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ تحت عنوان استاندارد سیستم مدیریت کیفیت و گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ تحت عنوان سیستم مدیریت زیست محیطی و گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ تحت عنوان سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی از دسته استانداردهای ایزو در حوزه سیستم‌های مدیریتی عمومی هستند.

گواهینامه‌های تخصصی ایزو قوانین و الزاماتشان قابلیت طراحی و پیاده سازی فقط در یک نوع حرفه و کسب و کار را دارند. پیش نیاز اکثر گواهی نامه‌های ایزو عمومی و تخصصی اخذ و دریافت ISO 9001 می‌باشد. گواهینامه ISO 22000 تحت عنوان سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی و گواهینامه ایزو ۱۳۴۸۵ تحت عنوان استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ویژه تجهیزات پزشکی و غیره از جمله استانداردهای تخصصی ایزو می‌باشند.

شرکتهای خواهان گواهینامه‌ ایزو از انگلیس با انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو تحت اعتبار IAF و انتخاب نوع گواهینامه ایزو فرم درخواست گواهینامه ایزو را تکمیل کرده و با توافق طرفین پروژه اخذ آغاز می‌شود. ابتدا توسط یک کارشناس داخلی یا کارشناسان مرکز مشاوره ایزو طراحی و پیاده سازی قوانین و الزامات ایزو مربوطه انجام داده می‌شود.

مرحله بعد از پیاده‌سازی استاندارد‌های ایزو ممیزی می‌باشد. ممیزی مستندات ایزو در دو مرحله ابتدایی و نهایی انجام داده می‌شود. همچنین ممیزی ابتدایی جهت رفع عدم انطباقات و نقص‌ها و معایب باقیمانده توسط یک کارشناس داخلی انجام می‌شود. ممیزی خارجی توسط بازرس و کارشناس مرجع صدور ایزو با اعتبار IAF جهت کنترل و بازدید نهایی انجام می‌شود. آخرین مرحله از مراحل اخذ ایزو ثبت و صدور گواهینامه ایزو می‌باشد.

مراحل اخذ گواهینامه ایزو از مراجع صدور ایزو بدون اعتبار IAF چیست؟

مراحل اخذ گواهینامه ایزو توسط مراجع صدور غیر IAF بسیار ساده و آسان می‌باشد. ابتدا سازمان یا شرکت متقاضی ایزو فرم ثبت نام را درخواست و تکمیل می‌نماید. مرحله بعد انتخاب نوع مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو متناسب با اهداف سازمان می‌باشد. شرکتهای پیمانکاری جهت حضور در مناقصات و یا سازمان‌های نوپا جهت تبلیغات و برند سازی و بازاریابی وسیع‌تر اکثراً مراجع صدور ایزو بدون اعتبار IAF را انتخاب می‌کنند.

مرحله بعد انتخاب گواهینامه ایزو متناسب با زمینه فعالیت سازمان می‌باشد. مراحل بعدی در این روش ثبت و صدور گواهینامه ایزو تهیه نمونه مستندات ایزو می‌باشد که کاملا اختیاری است. مراجع صادر کننده گواهینامه ISO بدون اعتبار IAF بدون هیچ‌گونه سخت‌گیری و الزامی ثبت و صدور گواهینامه ایزو را انجام می‌دهند.

بنر ایزو

مرکز سیستم کاران با چند دهه اعتبار و سابقه فعالیت صادقانه در خدمت شماست. برای دریافت گواهینامه ایزو معتبر که مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران باشد و هم مورد تایید مجامع بین المللی باشد، با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید.

با ما گواهینامه معتبر و مورد تایید استاندارد ایران بگیرید.

سیستم کاران – سازمان مرکزی

تلفن: 79165-021

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

One Response

  1. روز خوش . اخذ سه استاندارد ISO9001 ، ISO14001، ISO45001 از مراجع تحت اعتبار انگلیس میخواستم برای صدور چه کاری باید انجام بدم؟ چقدر زمان میبره تا سه گواهینامه صادر بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo