مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو
4.9/5 - (5510 امتیاز)

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو

گواهینامه ایزو چیست؟

انواع و اقسام گواهینامه های ایزو

گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001

گواهی نامه سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001

گواهی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001

تهیه لیست کامل استانداردهای ایزو

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه ایزو با اعتبار IAF

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه ایزو بدون اعتبار IAF

شرایط لازم برای اخذ و دریافت گواهینامه ایزو

تهیه لیست مدارک گواهینامه ایزو

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو برای سازمانها و شرکتها با هر نوع کسب و کاری تفاوتی ندارد. سازمان بین‌المللی استاندارد ISO مدارک و شرایط اخذ و دریافت گواهینامه ایزو را آسان گرفته است.

گواهینامه ایزو ، انواع گواهینامه‌های ISO ، مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه ایزو ، شرایط گرفتن گواهی نامه ISO از جمله سؤالات اکثر سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌باشد. نحوه ثبت نام جهت دریافت انواع استانداردهای ایزو و مدارک لازم از دغدغه‌های مشتریان ایزو می‌باشند. مدیران و صاحبان انواع کسب و کارها با خواندن این مقاله می‌توانند پاسخ تمام سؤالاتشان را بگیرند.

 

انواع گواهینامه ایزو
انواع گواهینامه ایزو با توجه به زمینه فعالیت سازمانها تعریف میگردد

گواهینامه ایزو چیست؟

عبارت گواهینامه ایزو از دو لغت گواهینامه و ایزو تشکیل شده است. گواهینامه با اسامی دیگری همچون گواهی، گواهی نامه یا مدرک و Certificate نیز نامبرده می‌شود. کلمه ایزو عبارت فارسی کلمه انگلیسی ISO هست.

ISO   یک کلمه یونانی به معنی همسو سازی یا یکسان سازی می‌باشد. البته کلمه ISO مخفف عبارت International Organizations for Standardization بمعنی سازمان بین‌المللی استاندارد هست. بنابراین مشخص شد گواهینامه ایزو یک گواهی و مدرک جهانی جهت اثبات اجرا و پیاده سازی استانداردهای ایزو می‌باشد.

انواع گواهینامه‌های ایزو

گواهینامه‌های ایزو برای سیستم‌های مدیریتی

گواهینامه‌های ایزو برای محصولات و خدمات

استانداردهای ایزو برای موضوعات مختلفی اعم از صنعتی و غیر صنعتی تعریف شده‌اند. برخی استانداردهای سیستم‌های مدیریتی عمومی هستند. یعنی شامل حال تمام مشاغل و حرفه‌ها و کلیه فرآیندها می‌شوند. اما برخی استانداردهای سیستم‌های مدیریتی تخصصی هستند. یعنی فقط برای یک شغل و حرفه تعریف شده‌اند.

بطور کلی استانداردهای سیستم‌های مدیریتی به نحوه مدیریت کلان یک شرکت یا کسب و کار صرف نظر از نوع تولید و خدمتش ارتباط دارند. از جمله مهمترین و پرکاربردترین استانداردهای ایزو در حوزه سیستم‌های مدیریتی عمومی عبارتند از:

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001

ایزو ۹۰۰۱ موجب می‌شود مجموعه متقاضی کلیه فرآیندهایش را طوری طراحی و مدیریت کند که محصولات و خدماتی با کیفیت بسیار بالا ارائه نماید. حذف فرآیندهای تکراری و افزایش توانمندی نیروی انسانی و تولید و ارائه خدمات بیشتر و برتر از امتیازات استاندارد ایزو 9001 به شمار می‌آیند. افزایش کارایی و بهره وری بیشتر و بهبود مستمر و توسعه پایدار با طراحی و اجرای استاندارد‌های ایزو بوجود می‌آیند.

 

استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001

رعایت الزامات و قوانین مرتبط با حفظ و صیانت از محیط زیست از جمله مزایای ایزو ۱۴۰۰۱ م می‌باشند. حفاظت از منابع طبیعی و مدیریت صحیح پسماندهای صنعتی و جلوگیری از تخریب محیط زیست از جمله مزایای این استاندارد محسوب می‌شوند. سازمان‌ها و شرکت‌های خواهان ایزو ۱۴۰۰۱ دارای امتیاز ارزش افزوده و کسب اعتبار بالا می‌شوند.

 

استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001

ایزو ۴۵۰۰۱ بیان کننده قوانین و الزامات مربوط به حفظ و ارتقاء سطح بهداشت شغلی و ایمنی کارکنان و نیروی انسانی هست. کلیه سازمان‌ها و شرکت‌ها با اخذ ایزو ۴۵۰۰۱ باید تمامی زیر ساختها و امکانات و آموزش‌های لازم را فراهم نمایند تا نیروی انسانی در بالاترین سطح از ایمنی و امنیت کار نماید. رضایت کارکنان از محیط کار موجب ارائه مطلوب و سریع و بدون نقص یک پروژه می‌گردد.

استانداردهای ایزو مختص کالا و خدمات به موضوع مدیریتی مجموعه هیچ ارتباطی ندارند. قوانین و الزامات این استانداردها به مشخصه‌های فنی تولید یک محصول یا جنس یا یک خدمت می‌پردازند. تعداد گواهینامه‌های ایزو که برای محصولات و خدمات تهیه شده‌اند بیشتر از گواهینامه‌های ایزو با موضوع سیستم‌های مدیریتی هستند. اما در کشور ایران اکثراً متقاضی گواهی ایزو در طبقه سیستم‌های مدیریتی هستند.

همچنین گواهینامه‌های ایزو از لحاظ اعتباری متناسب با انتخاب نوع مرجع صادر کننده به چند دسته تقسیم می‌شوند. در ادامه مطلب با انواع مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو نیز آشنا می‌شوید. متقاضیان محترم اخذ گواهینامه ایزو با دریافت انواع مشاوره‌های رایگان از این مرکز می‌توانند برروی صفر تا صد کلیه مراحل اخذ گواهینامه ایزو تسلط کامل داشته باشند.

 

لیست کامل استانداردهای ایزو ISO

سازمان بین المللی استاندارد سازی یک سایت رسمی به آدرس www.iso.org دارد. اعضای کمیته فنی سازمان ایزو متشکل از نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان می‌باشد. وظیفه آنها بررسی و تهیه و تدوین انواع قوانین و الزامات جهانی جهت رفع نیاز کلیه افراد جامعه می‌باشد. تمام قانون‌ها و دستورالعمل‌های ایزو در سایت رسمی ISO قرار داده می‌شود.

سازمان‌ها و شرکت‌های خواهان ایزو لیست استانداردهای ایزو را از دو روش می‌توانند تهیه نمایند. روش اول مراجعه به سایت ISO است. در این روش کاربر با پرداخت حق عضویت می‌تواند به نام تمامی استانداردهای ایزو دسترسی پیدا نماید. روش دوم مراجعه به سایت رسمی این مرکز می‌باشد. مشاوران و کارشناسان مربوطه در راستای ارائه خدمات مشتری مداری لیستی رایگان از مهمترین و پرکاربردترین استانداردهای ایزو را تهیه و منتشر نموده است.

 

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو

CB مخفف عبارت Certification Body به معنی مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو هست. بطور کلی CB ها به دو دسته IAF   دار و غیر IAF   تقسیم می‌شوند. نوع CB متناسب با اعتباری که از IAF می‌گیرد تعیین می‌شود. IAF چیست؟ نهاد IAF کجاست؟

IAF مخفف عبارت International Accreditation Forum بمعنی انجمن اعتبار دهندگان بین المللی هست. این انجمن توسط سازمان ISO ‌ایجاد شد. هدف IAF رسیدگی و نظارت بر روی کار مراکز اعتبار دهنده به C   ها می‌باشد. IAF بزرگترین نهاد بین‌المللی در تمام دنیا می‌باشد.

مراکز اعتبار دهنده به مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو را در اصطلاح AB می‌نامند. AB مخفف عبارت Accreditation Body می‌باشد. AB  ها در کشور ایران در دو دسته دولتی، رسمی و خصوصی فعالیت می‌کنند. اعضای انجمن IAF همان AB های رسمی و دولتی هستند. مراکز اعتبار دهنده همان نمایندگان قانون گذار مراکز ملی استاندارد در هر کشور می‌باشند. بنابراین با توجه به مشخصات فوق CB ‌‌ هایی که تحت اعتبار یک AB با عضویت در انجمن IAF انواع گواهینامه‌های ایزو را صادر می‌کنند را مراجع ثبت و صدور  گواهینامه ایزو IAF دار می‌گویند.

اما CB هایی که تحت اعتبار یک AB بدون عضویت در انجمن IAF فعالیت می‌کنند را مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو غیر IAF می‌گویند. سازمان‌ها و شرکت‌های خواهان ایزو متناسب با نوع هدفشان و مشاوره و راهنمایی کارشناسان باید CB مورد نظرشان را انتخاب نمایند.

 

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو با اعتبار IAF

اخذ و دریافت گواهینامه ایزو با اعتبار IAF ار راه قانونی باید طی شود. یعنی باید تمام مراحل و قوانین و الزامات بدرستی طراحی و اجرا شوند. در نتیجه یکی از مدارک مهم مورد نیاز تهیه نمونه مستندات ایزو می‌باشد. زیرا بازرسین CB های IAF دار نسبت به طراحی و اجرای استاندارد‌های ایزو سخت گیری می‌کنند.

نمونه مستندات ایزو باید توسط افراد متخصص و تحصیلکرده تهیه شود. اما تمام سازمانها و شرکتها این امکان را ندارند. اما مجموعه‌های خواهان ایزو می‌توانند بدون دغدغه و پرداخت هزینه نمونه مستندات مهم‌ترین و پرکاربردترین استانداردهای ایزو را از شرکت ما دریافت نمایید.

تهیه فرم ثبت نام گواهینامه ایزو یا Application form از دیگر مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو می‌باشد. نامه سفارش گواهی نامه ایزو یک فرم بسیار ساده با یکسری آیتم‌های فارسی و انگلیسی می‌باشد. فرم درخواست گواهینامه ایزو ISO را نیز بصورت رایگان از همین مرکز دریافت نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو بدون اعتبار IAF

اخذ گواهینامه ایزو بدون اعتبار IAF نیازی به تهیه نمونه مستندات ایزو درحد عالی ندارد. زیرا CB های غیر IAF نسبت به طراحی و اجرای استانداردهای ایزو اجبار و الزامی ندارند. تنها مدرک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو غیر IAF تهیه و تکمیل فرم ثبت نام گواهینامه ایزو می‌باشد. مشخصات داخل فرم ایزو شامل اسامی مدیر عامل و هماهنگ کننده و سازمان و نام مرجع صدور گواهینامه ایزو و نوع استاندارد ایزو و غیره می‌شود.

البته با توجه به اینکه پکیج WORD نمونه مستندات ایزو توسط این مرکز رایگان ارائه می‌شود، متقاضیان ایزو می‌توانند در فرصتی مناسب به پیاده سازی استانداردهای ایزو بپردازند. بطور کلی اخذ و دریافت گواهینامه ایزو نیازی به مدارک خاص و پیچیده‌ای ندارد.

 

شرایط اخذ و دریافت گواهینامه های ایزو
شرایط اخذ و دریافت گواهینامه های ایزو و نحوه اخذ گواهی ایزو معتبر

شرایط لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو

اخذ و دریافت گواهینامه ایزو از معدود مدارکی هست که نیازی به شرایط خاص و پیچیده‌ای ندارد. زیرا سازمان ایزو جهت اشاعه و ترویج طراحی و اجرای استاندارد‌های بین المللی ایزو شرایط و قوانین دست و پا گیری را وضع نکرده است. بنابراین تمامی سازمانها و شرکتها با هر حجم و وسعت کاری و با هر نوع محصول و خدمتی شرایط گرفتن انواع مدارک ایزو را دارند.

البته یکسری شرایط متفاوت در حین اخذ گواهینامه ایزو برای مجموعه بوحود می‌آید. زیرا هر سازمانی متناسب با اهدافش یک نوع CB   کرده است. مثلاً کسب و کارهایی که CB با اعتبار IAF را انتخاب کرده باشند تعداد پرسنل و نیروی انسانی و تعداد فرآیندها و وسعت سازمان و حتی تعداد گواهینامه‌های ایزو در حین گرفتن ایزو برایشان مهم می‌شود.

زیرا جهت طراحی و اجرای استاندارد‌های ایزو باید مشاوره و آموزش‌ های لازم صورت پذیرد. بطور قطع با پیاده سازی واقعی قوانین و الزامات ایزو هزینه و زمان بیشتری لازم می‌شود. اما سازمانهایی که CB بدون اعتبار IAF را انتخاب می‌کنند براحتی بدون هیچ گونه الزامی در طراحی و اجرای استاندارد‌های ایزو با هزینه کم و در زمان کوتاهی مدرک ایزو را می‌گیرند.

 

لیست مدارک گواهینامه ایزو را از کجا تهیه کنیم؟

سایت ایزو مشخص و واحدی جهت ثبت نام گواهینامه ایزو و تهیه مدارک مورد نیاز وجود ندارد.‌ سازمان ایزو فقط وظیفه تهیه و تدوین انواع استانداردهای ایزو را دارد. در نتیجه جهت ارائه گواهینامه ایزو هیچ گونه ارتباط مستقیمی با مجموعه‌‌های خواهان ایزو ندارد. اما همانطور که گفته شد فقط نام و اسامی استانداردهای ایزو را به همراه مشخصه‌های فنی در سایت رسمی خود منتشر می‌کند.

بنابراین متقاضیان محترم ایزو با جستجو در گوگل می‌توانند مراکز مشاوره ایزو معتبر و رسمی را انتخاب نمایند. زیرا تنها راه ارتباطی با CB ‌‌ های معتبر مشاوران و کارشناسان شرکت‌های فعال در حوزه ثبت و صدور گواهینامه ایزو می‌باشند. داکیومنتهای مورد نیاز جهت اخذ گواهینامه ایزو نیز توسط همین مراکز ارائه می‌گردد.‌ کلیه مدارک و مشاوره‌های لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو در این مرکز رایگان ارائه می‌شوند.

 

مراحل و مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو چیست؟

شرایط و ضوابط لازم جهت اخذ استاندارد ایزو کدامند؟

شرکتهای متقاضی اخذ گواهی ایزو چه مدارک و اسناد و مستنداتی نیاز دارند تا بتوانند گواهی نامه ایزو بگیرند؟

روند اخذ گواهی نامه ایزو از صفر تا صد؟

و بسیاری سوالاتی که برای متقاضیان ایزو جهت اخذ و دریافت ایزو پیش خواهد آمد که درون گوگل به دنبال سوالات خود جستجو می کنند و با سایت های بسیاری برخورد خواهند کرد که می توانند از طریق آنها اطلاعاتی را که مد نظرشان هست به دست بیاورند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهینامه ایزو کدامند؟

مدارک مورد نیاز جهت اخذ گواهی ایزو دغدغه و نگرانی بسیاری از شرکتهای متقاضی اخذ و دریافت ایزو هست. گفتیم که شرکتها و سازمانها به دنبال اخذ گواهی ایزو با سوالات بسیاری روبرو می شوند. معمولا از طریق گوگل جستجو می کنند و با شرکتهای صادر کننده ایزو مختلفی برخورد می کنند. خیلیها برای کلاس کاری خود ممکنست روند اخذ ایزو را بسیار سخت بیان کنند. حتی اذعان کنند که این روند سخت را خودشان طی می کنند تا شرکت متقاضی به گواهی ایزو برسد و به این بهانه حتی هزینه های گزافی دریافت می کنند.

اخذ گواهینامه ایزو آسان و فوری با سیستم کاران

اما در حقیقت امر واقعا به مدارک خاصی نیاز نیست تا شرکت متقاضی به گواهی ایزو برسد. گواهی ایزو هم برای فرد و هم برای شرکت صادر می شود. برای اخذ ایزو بیشتر از مدارک مورد نیاز، هدف شرکت متقاضی از اخذ ایزو مهم هست که با چه هدف و نیتی می خواهد ایزو بگیرد که شاید این موضوع در مدارک و میزان سختی اخذ ایزو موثر باشد. متقاضیان جهت کسب اطلاعات در خصوص اخذ گواهی ایزو و مدارک لازم جهت دریافت گواهی نامه ایزو با عبارات مختلف و دیدهای مختلفی مواجه هستند. زیرا به ازای هر فرد یک دید متفاوت هست. مثلا:

اسناد لازم برای اخذ گواهی ایزو چیست؟
مدارک لازم برای دریافت ایزو کدامند؟
چه الزاماتی جهت اخذ گواهی ایزو مورد نیاز هست؟
روند دریافت ایزو؟

مراحل و مدارک اخذ گواهی نامه ایزو

اخذ گواهینامه ایزو مراحل مختلفی دارد که وقتی شرکتهای متقاضی ایزو می خواهند ایزو بگیرند. ممکنست برایشان سوال باشد در هر کدام از این مراحل به چه مدارکی نیاز دارند.

تعیین هدف از اخذ گواهی ایزو

در ابتدا تعیین هدف اخذ گواهی ایزو مطرح هست و اینکه شرکت متقاضی بداند که برای چه منظوری می خواهد ایزو بگیرد؟ دریافت گواهی ایزو جهت شرکت در مناقصات ، اخذ ایزو جهت مطرح شدن درون بازارهای داخلی و بین المللی ، گرفتن ایزو برای صادرات ، دریافت گواهینامه ایزو برای تبلیغات و برند سازی ، اخذ ایزو برای پیاده سازی و بسیاری مقاصد دیگر که در انتخاب نوع مرجع صادر کننده ایزو و مدارکی که شرکت متقاضی ایزو بایستی مهیا کند ارتباط دارد.

ارائه مستندات رایگان از طریق سیستم کاران

مستندات ایزو و فرمهای ایزو که یکی از مدارک مورد نیاز اخذ ایزو هست. جهت صادرات و یا ورود به وندور لیست نیاز به به دلیل الزام اخذ ایزو iaf با سختگیری بیشتری مواجه هستند که ضمن مستند سازی بایستی پیاده سازی را نیز انجام بدهند. مرکز سیستم کاران این مستندات را به صورت آماده و رایگان در اختیار شرکتها قرار می دهد.

همچنین بهمراه ارائه انواع گواهی ایزو مستندات آنها را به رایگان در اختیار مجموعه قرار می دهد. کارشناس ایزو هر زمان که خواست با کمک یک مشاور این پیاده سازی را به انجام برساند. بعد از تعیین هدف اخذ ایزو ، تعیین مرجع صادر کننده ایزو مهم هست.

مراجع صادر کننده دو دسته کلی می شوند که یا اینکه تحت اعتبار IAF هستند و یا اینکه غیر IAF . قطعا اینجا به تعریف این دو مرجع بایستی جهت آشنایی بیشتر اشاره کرد که در ابتدا بایستی به سه اصطلاح اشاره کرد:

CB چیست؟

مراجع صادر کننده ایزو را در اصطلاح و اختصار CB می نامند که این CB ها تحت اعتبار یک نهاد دولتی با عنوان AB فعالیت می کنند. CB ها وظیفه صدور گواهی ایزو زیر نظر یک AB را دارند.

AB چیست؟

نهادهای دولتی با عنوان AB به مراجع صادر کننده ایزو مجوز ثبت و صدور گواهی ایزو را می دهند و این AB ها تحت اعتبار یک نهاد بین المللی با عنوان IAF فعالیت می کنند که خودشان گواهی ایزو صادر نمی کنند و بلکه این وظیفه را بر عهده نهاد دیگری می گذارند. هر کشوری برای خودش AB هایی دارد که درون IAF عضویت دارند. البته تعداد بسیاری AB نیز هستند که درون IAF عضویت ندارند و اصطلاحا بهشان غیر IAF گفته می شود.

IAF چیست؟

نهاد بین المللی اعتبار دهندگان با عنوان IAF تنها نهادی هست که از نظر سازمان ایزو مورد تایید هست و مجوز فعالیت دارد. درون این سازمان تمامی کشورها عضویت دارند و نمایندگانی دارند که تحت عنوان AB زیر نظر نهاد IAF به CB ها مجوز صدور می دهند. لازم به ذکر هست این گواهی دارای بالاترین سطح اعتبار هست.

غیر IAF چیست؟

تعداد زیادی از مراجع ثبت و صدور ایزو هستند که زیر نظر AB هایی هستند که خصوصی بوده و تحت اعتبار IAF نیستند و درون ایران تعداد این مراجع بسیار هست و البته هم بایستی دقت کرد مراجعی باشند که گواهی ایزو قابل استعلام و معتبر صادر کنند.

بعد از انتخاب مرجع صادر کننده مستندسازی و سپس پیاده سازی بایستی انجام گیرد. بعد از آن ممیزی تحت نظر مشاور و نهایتا ممیزی نهایی توسط شخص ممیز انجام گیرد. نهایتا گواهینامه ایزو صادر خواهد شد.

مدارک لازم جهت اخذ گواهی نامه ایزو آنلاین

هنگامی که یک مشتری ایزو با مرکز تماس می گیرد و اطلاعات کافی را دریافت می کند. سپس با توجه به اصالت مرکز سیستم کاران مایل به همکاری که می شود. فرم درخواست گواهی نامه ایزو برایش ارسال می شود. سپس فرم درخواست ایزو شامل اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی و نام شرکت و زمینه فعالیت و کدپستی و آدرس شرکت و ایزو های درخواستی و بسیاری اطلاعات به زبان فارسی و لاتین می باشد.

فرم ایزو در قالب وورد WORD ارسال می شود. بعد از درج اطلاعات خواسته شده فایل برای مرکز ارجاع می شود. اصلاحات لازمه توسط مرکز صورت می گیرد. دوباره به مشتری برگردانده می شود. بعد از تایید و مهر و امضا برای مرکز ارسال می شود. سپس فایل به واحد اجرایی جهت اقدامات لازمه ارجاع می شود. تمامی این روند از طریق تلگرام و واتساپ شرکت به شماره 09198386295 صورت می گیرد. یا از طریق ایمیل شرکت به آدرس info@systemkaran.org ارسال بفرمایید.

"</p

 

مدارک مورد نیاز جهت گرفتن ایزو

مدارک مورد نیاز جهت گرفتن گواهینامه ایزو چیست؟ شرایط اخذ استاندارد ایزو ، ضوابط دریافت گواهی نامه ایزو چه چیزهایی هستند؟ الزامات مورد نیاز جهت دریافت گواهی ایزو شامل چه مواردی است؟ شرایط و ضوابط لازمه جهت اخذ گواهی ایزو چیست؟ و بسیاری از سوالات دیگر به دغدغه مهم غالب شرکتهای متقاضی اخذ گواهی ایزو تبدیل شده که با آن درگیر هستند. اسناد مورد نیاز جهت اخذ گواهی ایزو واقعا امر سختی نیست. اخذ ایزو به مدارک خاصی نیاز ندارد که باعث تشویش خاطر شرکتهای متقاضی اخذ ایزو بشود. بخواهد فکر آنها را درگیر کند. توسط مرکز سیستم کاران به راحتی می توانند بدون هیچ دغدغه و استرس به گواهی ایزو معتبر از هر مرجعی که می خواهند برسند.

مستندات ایزو مستندات ISO

مستندات ایزو از ارکان دریافت گواهینامه ایزو هست. تنها کافیست شرکتها الزامات تعریف شده درون هر استانداردی که در قالب مستندات ارائه می شود را در سازمان خود به نحوی اجرایی کنند که این مستندات با توجه به عمومی و تخصصی بودن استانداردها به طور کل دو دسته می شوند: مستندات عمومی که شامل استانداردهای عمومی مانند ایزو9001 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت می شود. مهمترین نوع استاندارد تعریف شده هست که به عنوان مادر تمامی استانداردها برای همه ی سازمانها یک الزام و پیش نیاز هست.

ایزو14001 سیستم مدیریت زیست محیطی و ایزو45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی نیز دو استاندارد عمومی معروف دیگر هستند. مستندات تخصصی که مختص استانداردهای تخصصی هست. استانداردهای تخصصی بسته به نوع فعالیتها و حوزه های کاریشان بسیار متنوعند و تعدادشان بسیار زیاد هست. مثلا ایزو22000 مختص صنایع غذایی و ایزو 13485 مختص تجهیزات پزشکی هست. تمامی مستندات توسط مرکز سیستم کاران تنظیم میشود و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان میگذارند. حتی مرکز ما این مستندات را در قالب وورد جهت رفاه مشتریان میگذارد.

روند اخذ گواهی ایزو با سیستم کاران

تماس با مرکز

متقاضی محترم با مرکز با شماره تماس 79165 – 021 تماس می گیرند. اطلاعات لازم توسط بهترین مشاوران در اختیارشان میگذاریم که تمامی خدمات مشاوره مرکز سیستم کاران رایگان هست.

ارسال نامه لیست قیمت ایزو و نمونه گواهینامه های ایزو از مراجع معتبر

لیست قیمت گواهینامه ایزو همواره درحال تغییر و تحول است. بنابراین بعد از صحبتهای لازمه نامه اعلام قیمت را از طریق تلگرام یا واتساپ برای مشتری میفرستند. حتی نمونه گواهی نامه های ایزو را برای مشتری میفرستیم تا بتواند به راحتی قبل از هر تصمیمی از اصالت گواهی دریافتی از طریق سیستم کاران خیالش آسوده شود.

ارسال و تکمیل فرم درخواست ایزو

درمرحله بعد از اینکه نامه ارسالی و بررسی نمونه گواهینامه ها را متقاضی میبیند. بنابراین باید از تایید اصالت گواهی نامه های دریافتی از مرکز سیستم کاران مطمئن گردد. طبق درخواست مشتری ، فرم درخواست ایزو را از طریق تلگرام و واتساپ و یا ایمیل برایش میفرستند.

فرم درخواست ISO در قالب وورد هست تا مشتری بتواند به راحتی اطلاعات درخواستی را پر کند. اطلاعات هم به زبان فارسی و هم لاتین در فرم درخواست باید درج بشود. سپس شرکت متقاضی اطلاعات درخواستی را پر می کند و ارسال می کند. گروه هماهنگی اطلاعات را چک می کند و هر جا نیاز به اصلاحاتی بود، اصلاح میکند. دوباره فرم را جهت تایید نهایی برای متقاضی میفرستند.

انتخاب گواهینامه های مورد نیاز از لیست ایزوها الزامیست.

اقدامات لازم برای صدور گواهینامه ایزو

در نهایت پس از تایید نهایی و مهر و امضای متقاضی و ارسال دوباره فرم از طریقی که با مرکز ارتباط گرفتند ، فایل به واحد اجرایی ارجاع میشود. این روند کلی صدور گواهی ایزو توسط مرکز ماست.

مشاوره مستندات لازمه مرکز سیستم کاران جهت اخذ گواهینامه ایزو

برای تکمیل کردن فرم درخواست ایزو ممکنست متقاضی با مشکلاتی روبرو شود. چون همانطوری که گفتیم اطلاعات را به صورت لاتین نیز میخواهند شرکت با سوالات متعددی روبرو می شود. متقاضی محترم جهت کسب اطلاعات کافی می تواند با کارشناسان مرکز تماس بگیرد. کارشناسان مرکز همواره به صورت 24 ساعته در خدمت متقاضیان هستند. ارایه خدمات مشاوره در مرکز سیستم کاران بدون هزینه ورایگان هست.

اخذ گواهی نامه ایزو آنلاین و فوری و ارزان

با استناد به موارد بالا، شرکتها می توانند به راحتی و به صورت آنلاین مدارک لازمه را ارائه بدهند و اقدامات مقتضی را جهت اخذ گواهی ایزو انجام دهند. یعنی  فورا به آنچه می خواهند برسند. همچنین به دلیل وجود مستندات رایگان که یکی از مدارک لازم جهت اخذ گواهی ایزو هست در هزینه های اخذ ایزو صرفه جویی میشود. بنابراین گواهینامه ایزو به بهترین قیمت و کمترین زمان ارائه می گردد.

سیستم کاران بزرگترین و اولین سازمان همراه متقاضیان گواهینامه ایزو جهت دریافت گواهینامه ایزو باارائه خدمات رایگان درخدمت شماست.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو
مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو برای سازمانها و شرکتها با هر نوع کسب و کاری تفاوتی ندارد

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت گرفتن ISO

مدارک مورد نیاز جهت گرفتن ISO سوال و دغدغه غالب متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو هست. این امر به دلیل عدم شناخت شرکتها از مبحث ایزو هست.

الزامات اولیه ایزو

در بین عموم مردم، ایزو نامی آشنا است. ولی این نام را تنها از رسانه های ارتباط جمعی شنیدند. نهایتاً بر روی بعضی از کالاها نشان آن را مشاهده کردند. و اطلاعاتی دقیق تر و کامل تر از نوعی استاندارد و گواهینامه را از آن ندارند.

سازمانی که تمام استاندارد های جهانی در آن تعیین، تنظیم و صادر می گردد، ISO نام دارد. به عبارت دیگر تعریف ایزو به صورت کلی و خلاصه عبارت است از سازمانی جهانی برای یکپارچه سازی استاندارد های موجود و متفاوتی که در بسیاری از کشورها وجود دارد.

به دلیل تعدد مراجع گرفتن گواهینامه  ISO و رقابت تنگاتنگی که میان این CB ها برای جذب مشتری بیشتر وجود دارد. برخی خدمات این مراکز رایگان می باشد. از جمله این خدمات که در برخی از مراجع صدور گواهینامه به صورت رایگان انجام می پذیرد. مستند سازی الزامات و قوانین ایزو و فرایند های عمومی است. که عموماً در قالب یک فایل ورد در اختیار متقاضیان اخذ گواهینامه ISO قرار می گیرد تا بتوانند تغییرات دلخواهشان را بر روی آن اعمال نمایند.

اخذ گواهینامه ISO – دریافت گواهینامه ایزو

اخذ گواهینامه ISO – دریافت گواهینامه ایزو

راهنمای دریافت گواهینامه ایزو ISO

IAF چیست؟

AB چیست؟

CB چیست؟

مدت زمان اعتبار گواهینامه‌ ایزو چقدر است؟

مراکز صدور گواهینامه ایزو

عوامل مؤثر بر صدور گواهینامه‌های ایزو

برخی از محبوب‌ترین استانداردهای ایزو

دریافت گواهینامه ISO – اخذ گواهینامه ایزو دغدغه غالب شرکتهای متقاضی ایزو به هر نحوی هست. سازمان استاندارد جهانی ایزو یک سازمان غیر دولتی اما بسیار معتبر در حوزه اخذ انواع گواهینامه‌های ایزو می‌باشد. در سازمان‌ جهانی ایزو استانداردهای زیادی در حوزه‌های عمومی و تخصصی تهیه و تدوین شده است. همچنین بعلت کامل بودن و جامع بودن قوانین و ملزومات گواهینامه HSE این گواهی هم مورد قبول نمایندگان سازمان ایزو قرارگرفته و مراجع صدور گواهینامه ایزو بغیر از صدور استانداردهای ISO ، صدور گواهینامه HSE‌ را نیز انجام می‌دهند.

گواهینامه‌های ایزو برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی مورد استفاده قرار میگیرد که میخواهند یک نظام مدیریتی یکپارچه و منسجم با حفظ کیفیت محصولات و خدماتشان داشته باشند. گواهینامه HSE برای سازمان‌هایی به کار برده می‌شود که قصد پیاده سازی یک سیستم مدیریتی منسجم و یکپارچه را در مجموعه خود داشته باشند و در کنار آن به حفظ امنیت محیط کار و ایمنی پرسنل و نیروی انسانی نیز توجه کامل داشته باشند.

 

راهنمای دریافت گواهینامه ایزو

جهت اخذ و دریافت گواهینامه ایزو آشنایی با یکسری از تعاریف و اصطلاحات تخصصی در روند بهبود کار اثر گذار خواهند بود. بارها پیش آمده است متقاضیان ایزو در میان مطالب سایتهای مختلف با کلماتی همچون IAF و AB و CB روبرو شده‌اند. جهت اطلاع رسانی بهتر و مؤثرتر در مطلب زیر به تعریف اصطلاحات فوق می‌پردازیم.

 

اصطلاح CB چیست؟

CB مخفف عبارت Certification Body بمعنی مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو هست. شرکت‌های زیادی تحت عنوان CB انواع گواهینامه‌های ایزو را ثبت و صادر می‌نمایند. اما هر CB تحت اعتبار یک نهاد بالا دستی بنام AB فعالیت می‌کند.

اصطلاح AB چیست؟

AB مخفف عبارت Accreditation Body هست. AB ها همان مراکز اعتبار دهنده به مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو CB ها هستند. مراکز ملی استاندارد در هر کشوری یک مرکز اعتبار دهنده یا AB رسمی و قانونی دارد. مثلاً AB کشور ایران NACI می‌باشد. NACI مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران نماینده قانونی استاندارد گذاری در ایران هست. AB های معتبر و رسمی تحت اعتبار یک نهاد بالا دستی بنام IAF فعالیت می‌کنند.

اصطلاح IAF چیست؟

IAF نام اختصاری انجمن اعتبار دهندگان بین المللی International Accreditation Forum می‌باشد. نهاد بین‌المللی IAF توسط سازمان ISO جهت اعتبار دهی و نظارت بر روی شرکت‌های ثبت و صدور گواهینامه ایزو ایجاد گردید. انجمن IAF وظیفه ایجاد یک برنامه جهانی واحد برای ارزیابی انطباق و‌ صدور گواهینامه‌های معتبر ایزو را دارد.

تنها نهاد معتبر و رسمی و مورد تأیید سازمان ISO مجمع جهانی IAF می‌باشد. تمامی مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو در دو حالت IAF دار و غیر IAF هستند. نهاد IAF تنها یک سایت رسمی و معتبر به نشانی WWW.IAF.NU دارد. نام تمام AB های قانونی و دولتی هر کشور در این سایت اطلاع رسانی شده است.

 

مدت زمان اعتبار گواهینامه‌ ایزو چقدر است؟

سؤال اکثر دریافت کنندگان گواهینامه ایزو این است که بر روی گواهینامه‌هایی که گرفته‌اند سه سال اعتبار خورده است. پس چرا هر سال موظف به تمدید اعتبار هستند؟ اکثر مراجع صادر کننده مدت اعتبار گواهینامه‌های ایزو را سه ساله به شرط تمدید سالیانه صادر می‌نمایند.

مجموعه‌های دارنده گواهینامه ایزو باید سالی یکبار الزامات و قوانین اجرا شده را مورد ممیزی و بازرسی قرار دهند. اگر سازمانی در ممیزی مراقبتی تأییدیه گرفت همچنان اعتبار گواهینامه ایزو را دارد. اما اگر سازمانی تمایلی به ممیزی مراقبتی سالیانه نداشت و یا توجهی نکرد گواهینامه‌اش از اعتبار ساقط می‌شود. بدین صورت که نام سازمان از سایت مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو خارج می‌شود.

مراکز صدور گواهینامه ایزو

مراکز صدور گواهینامه ایزو در تمام کشورهای دنیا به نمایندگی سازمان ایزو فعالیت می‌کنند. این مراجع کار ثبت و صدور گواهینامه ایزو را انجام می‌دهند. البته کار تمامی مراکز صدور گواهینامه ایزو معتبر و قانونی نیستند. یک نهاد رسمی و قانونی بزرگ در جهان بنام انجمن اعتبار دهندگان بین المللی از طرف سازمان ایزو منتخب گردید. که بر روی کار مراجع و مراکز صدور گواهینامه ایزو نظارت دارد. نهاد IAF مراجع صدور رسمی و بین‌المللی اعتبار ببخشد.

انجمن اعتبار دهندگان بین المللی International Accreditation Forum که با نام مخفف IAF معروف هست. در تنها سایت رسمی خود لیست تمام کشورهای عضو سازمان ایزو را بهمراه لیست مراجع بین المللی صدور گواهینامه ایزو را دارد. مراکز صدور گواهینامه ایزو هم که بصورت خصوصی فعالیت می‌کنند. عضو هیچ نهاد و سازمان اعتبار دهنده‌ای نیستند.

عوامل مؤثر بر صدور گواهینامه‌های ایزو

سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در هر حوزه و کسب و کاری با عوامل متعدد درون سازمانی و برون سازمانی زیادی برای اخذ گواهینامه‌های ایزو مواجه هستند. از جمله موارد موثر بر صدور گواهینامه های یازو میتوان موارد زیر را نام برد”

سطح آگاهی و توجه مدیران و مسئولان در هر نوع کسب و کاری موثر هستند.

میزان حجم و اندازه فرآیندها

 اهداف و چشم‌اندازهای سازمان

میزان تولید محصولات و ارائه خدمات

سطح همکاری و مشارکت کارکنان و مدیریت مجموعه

میزان سطح دانش و علم مدیریت و پرسنل فعال در یک سازمان

انتظارات و سطح توقع مصرف کنندگان و کارفرمایان

انتخاب نوع مرجع صدور گواهینامه ایزو

میزان سطح اعتبار مراجع صدور گواهینامه ایزو

بودجه سازمان و هزینه‌های صدور گواهینامه ایزو

میزان سطح رقابت و ارائه محصولات در بازارهای داخلی و خارجی

عوامل مؤثر دیگری نیز بر صدور گواهینامه‌های ایزو و طراحی و اجرای مستندات استاندارد‌های ایزو وجود دارد.

استانداردهای ایزو – پرکاربردترین ها

استانداردهای ایزو – پرکاربردترین ها کدام هستند؟ آمار استانداردهای تدوین شده از سوی سازمان ایزو بسیار زیاد می‌باشد. اما یکسری استانداردها و الزاماتی که سازمان ایزو تهیه کرد. بیشتر از بقیه مورد استقبال و کاربرد سازمان‌ها و مجموعه‌های کوچک و بزرگ قرار گرفت.‌

اخذ گواهینامه ایزو 9001

اولین و محبوبترین استاندارد ISO 9001 با نام سیستم مدیریت کیفیت می‌باشد. قوانین و الزامات مدون در این استاندارد بسیار جامع و کامل می‌باشند. به طوری که نام مادر گواهینامه‌های ایزو را به خود اختصاص داد. ایزو ۹۰۰۱ موجب شناسایی فرآیندهای بیهوده و تکراری در سطح یک مجموعه می‌شود. و کیفیت کار فرآیندهای مهم و اصلی را افزایش می‌دهد.

اخذ گواهینامه ایزو 14001

ISO 14001 تحت عنوان سیستم مدیریت زیست محیطی یکی دیگر از استانداردهای محبوب سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌باشد. مجموعه‌هایی که قصد دارند در سطح جهانی شناخته شوند و برای خود و ذینفعان ارزش افزوده ایجاد کنند. و همچنین حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی برایشان مهم می‌باشد. متقاضی اخذ گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱می‌شوند.

اخذ گواهینامه ایزو 45001

ISO 45001 با نام سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی هم یکی دیگر از محبوب‌ترین نوع گواهینامه‌های ایزو می‌باشد که سازمان‌ها و شرکت‌هایی که قصد رعایت اصول ایمنی در محیط کار و حفظ سلامت نیروی انسانی را دارند استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ را دریافت می‌کنند.

اخذ گواهینامه IMS

یکی از عوامل دیگری که اخذ و دریافت سه گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را بسیار مهم و کاربردی کرده است تشکیل مثلث IMS است. IMS مخفف Integrated Manegment systems به معنی سیستم مدیریت یکپارچه است. تمامی سازمانها و شرکتها می‌توانند با اجرای سه گواهینامه عمومی فوق یک سیستم منسجم و یکپارچه را در سطح مجموعه‌شان پیاده نمایند. و قدرت و توان و عملکردشان را افزایش دهند.

اخذ گواهینامه ISO اصلی
اخذ گواهینامه ISO اصلی از مراجع معتبر ملی و بین المللی برای بسیاری از متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو از مهمترین دغدغه آنها محسوب میشود

مراحل گرفتن گواهینامه ISO

از آنجایی که تعداد مراجع صدور گواهینامه های استاندارد بین المللی زیاد هستند، باید برای انتخاب مرجع معتبر صادر کننده باید حساسیت زیادی بخرج داد. همان گونه که مستحضر هستید مراجع معتبر صدورگواهینامه را به اختصار CB می نامند. این CB ها زیر نظر استاندارد مرکزی هر کشور قرار دارند که خود آنها هم زیر نظر سازمان بین المللی استاندارد IAF فعالیت می کنند.

انتخاب CB معتبر به دو علت از اهمیت زیادی برخوردارست. اول اینکه گواهینامه ای که در اختیار شما قرار می دهد. کاملاً در مراجع بین المللی معتبر و قابل ارائه است. و دوم اینکه دارای بانک مستندات ISO ی غنی تری جهت مدارک اخذ ایزو نسبت به سایر مراجع صادر کننده این گواهینامه هستند.

مدارک اخذ گواهینامه ایزو بایستی از مراجع قانونی و زیر نظر IAF مورد بررسی قرار بگیرند. از این رو انتخاب یک CB معتبر در گام اول برای کنترل مدارک گرفتن گواهی ISO از اهمیت زیادی برخوردار است.

بررسی مدارک دریافت گواهی نامه ایزو

پس از انتخاب CB معتبر، نوبت به آن می رسد که جهت دریافت ISO مورد نظر خود پیش از تکمیل مدارک دریافت گواهی نامه ایزو مورد نیاز شرکتتان از مشاورین مجربی که در مرجع معتبر صدور گواهینامه انتخابی مستقر هستند، مشاوره بگیرید. بهترین نوع گواهینامه هم از نظر کاربرد و هم از نظر مقرون به صرفه بودن برای شرکتتان انتخاب نمایید.

مشاورین مجرب مرکز سیستم کاران با شماره79165-021 بصورت رایگان رد خدمت شما هستند. کارشناسان با بررسی دقیق مدارک اخذ ایزو شرکتتان، در ابتدای تکمیل مستند سازی ISO ی شرکتتان مستندات عمومی مانند روش اجرایی ممیزی داخلی و . . .  را در اختیار شما قرار می دهند. شما می توانید بهمراه ایشان تغییرات مورد نظر و مطلوب را  بر روی آن اعمال نمایید. ارتباط شما با این مشاورین برای سرعت بخشی در روند تکمیل مدارک دریافت گواهی ایزو از طریق فضای مجازی و بکارگیری اپلیکیشن های واتساپ و تلگرام و غیره به آسانی و در سریعترین زمان ممکن صورت می پذیرد. شرکت های متقاضی دریافت گواهی استاندارد بین المللی در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه میتوانند مناسب ترین گواهینامه را در اختیار بگیرند.

مستند سازی مدارک اخذ گواهینامه ISO

بسیاری از شرکت های که درخواست اخذ استاندارد بین المللی را دارند به دنبال مدارک و مستندات این گواهینامه معتبر هستند. برخی مدارک و مستندات عمومی مدارک اخذ ISO که از طریق نهاد صادر کننده آندر اختیار شرکت های متقاضی قرار می گیرد. عبارت اند از چارت سازمانی، Quality Plan، نظامنامه، شرح وظایف، دستورالعملهای کاری مانند دستورالعمل کدگذاری مستندات و غیره می باشند. این مستندات و مستندات بسیار زیادی در برخی از مراجع قانونی صدور گواهینامه به رایگان و با صرف کمترین زمان ممکن در اختیار متقاضیان مدارک اخذ گواهی نامه ISO قرار می گیرد.

مرکز ثبت و صدور گواهینامه ایزو سیستم کاران

جهت اخذ گواهینامه استاندارد بین المللی تنها کافیست با یکی از مراکز شبانه روزی صدور گواهینامه مانند سیستم کاران ارتباط برقرار کنید. کارشناسان مجرب این مرکز در کمترین زمان ممکن مستندات عمومی ایزو را در اختیار شما قرار میدهند. مستنداتی همچون خط مشی کیفیت وشرح وظایف ، فرم ها، گزارشها و غیره را به رایگان در اختیار شما قرار دهند. البته تا حصول نتیجه نهایی و دریافت گواهینامه مورد نظرتان، قدم به قدم مدارک اخذ گواهی نامه ISO به صورتی دقیق و موبه مو درکنار شما هستیم. این خدمات در سیستم کاران رایگان بوده و جهت تهیه و تنظیم مدارک و مستندات هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی شود.

<yoastmark class=

اخذ گواهی نامه ایزو

اخذ گواهی نامه ایزو از دغدغه های مهم شرکتها و سازمانهای متقاضی اخذ و دریافت گواهی ISO به هر دلیلی هست. شرکتها و سازمانهای متقاضی دریافت و اخذ ایزو اساسا در ابتدای امر و در اول راه اصلا نمی دانند که گواهینامه ISO چیست؟ ایزو چیست؟ اغلب آنها ممکنست وقتی برای مناقصه می خواهند اقدامی انجام بدهند تازه با مبحث ISO مواجه شوند و بخواهند اصل ایزو را بشناسند. تا آن زمان احتمالا فقط یک نام و یک عنوان و اسم از ایزو شنیدند. زمانی که از آنها گواهی ISO درخواست شود با سوالات و پرسشهای متعددی روبرو می شوند. در اینجا لازمست از ابتدایی ترین موضوع در خصوص مبحث اخذ ایزو شروع کنیم برای شرکتهایی که غالبا و اصولا نمی دانند که ایزو چیست؟

ایزو چیست؟

ISO سازمان و نهادی هست که همه ی استانداردها درون آن سازمان تهیه شده و تدوین گشته و گردآوری می گردند. سازمان جهانی ایزو ISO درون ژنو سوئیس واقع گردیده است. کلیه ی استانداردهای ایزو قبل از اینکه انتشار پیدا کنند، درون این سازمان تهیه و تدوین میگردند. سپس بعد از تصویب منتشر می شوند. کلیه ی استانداردها که شامل استانداردهای عمومی و استانداردهای تخصصی میشوند. همگی با یک مشخصه 4 الی 5 رقمی دارند. به واسطه همان کد نیز شناخته میشوند.

استاندارد های ایزو یک شاخصه دارند. درون سازمان ایزو تدوین می شوند و سپس منتشر خواهند شد. ISO ها همانطوری که گفته شد با یک مشخصه ی 4 الی 5 رقمی از یکدیگر مشخص می شوند، در اینجا جهت آگاهی بیشتر چند نمونه معروفترین انواع ایزو را برای شما تعریف خواهیم کرد.

پرکاربردترین انواع گواهینامه ایزو

گواهینامه ایزو 9001

ایزو9001 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت عمومی ترین و اساسی ترین انواع گواهی ISO و مادر همگی استانداردهاست که شرکتها و سازمانها و نهادها فرای نوع و زمینه فعالیت خود به آن نیاز دارند. تمامی شرکتها و نهادها ، فارغ از اینکه چه نوعی از انواع گواهی نامه ISO متناسب نیازشان را می توانند دریافت و اخذ کنند نیاز بیشتری من باب اخذ گواهی ایزو9001 دارند و نظم سازمانی که از پیاده سازی ایزو9001 ایجاد می شود. به جرات می توان گفت حتی خودش به تنهایی برای یک سازمان کافیست. چنانچه سازمانی به تنهایی قصد دریافت یک گواهی ISO را دارد توصیه می گردد که قطعا بیاید و ایزو 9001 را دریافت نماید.

گواهینامه ایزو 14001

ایزو14001 سیستم مدیریت زیست محیطی از دیگر انواع عمومی گواهی نامه های ISO هست که مورد نیاز همه ی شرکتهاست و بعد از ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت ، ایزو14001 سیستم مدیریت زیست محیطی و ایزو45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی به عنوان عمومی ترین انواع ISO مطرح می گردند که به تمامی شرکتها توصیه می گردد آن را دریافت نمایند. الزامات زیست محیطی تمامی سازمانها درون گواهینامه ISO14001 تعریف شده است.

گواهینامه ایزو 45001

ایزو45001 تحت عنوان سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی مطرح هست. که از دیگر انواع گواهی نامه های مهم و عمومی برای شرکتها هست. و به بهداشت شغلی کارکنان شاغل در یک مجموعه می پردازد. گواهینامه ایزو 45001 الزاماتی را برای سازمانها و شرکتها تعریف می کند که چگونه محیط کاری ایمن داشته باشند. همچنین از خطرات و ریسکهای احتمالی محیط کار و خسارتهای احتمالی جانی و مالی محیط که حتی غیر قابل جبران ممکنست باشد، جلوگیری شود.

گواهینامه IMS

لازم به ذکر هست زمانی که یک سازمان سه تا استاندارد ISO9001 سیستم مدیریت کیفیت ، استاندارد ISO14001 سیستم مدیریت زیست محیطی و استاندارد ISO45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را در سازمان خودش طراحی و پیاده سازی نماید عنوان می شود که اصطلاحا سیستم مدیریت یکپارچه را داخل سازمان خودش طراحی و پیاده سازی کرده است. یعنی آن سازمان دارای یک سیستم مدیریتی یکپارچه می باشد که اصطلاحا بهش IMS گفته می شود.

گواهی نامه ایزو 22000

ایزو22000 با عنوان سیستم مدیریت ایمنی درون صنایع غذایی که یکی از مهمترین انواع تخصصی ISO هست که عمومیت بالایی دارد. البته مورد نیاز کلیه ی شرکتهایی می باشد که با مواد و صنایع غذایی مرتبط می باشند. صنایع و مواد غذایی قسمت بزرگ و اعظمی از زندگی انسانها و جانداران را در برمی گیرند به همین جهت بسیار حائز اهمیت می باشد.

گواهی نامه ایزو 29001

ایزو29001 با عنوان سیستم مدیریت کیفیت در حوزه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است. این نوع گواهینامه نیز یکی از مهمترین انواع و اقسام گواهی نامه های ISO تخصصی هست که در زمینه ی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی مطرح می باشد.

و بسیاری از انواع ISO هایی که به قدری تعدادشان زیادست که نمی توان از آنها در اینجا سخن به میان آورد و انواع استانداردهای ایزو درون سازمان جهانی ISO تهیه و تدوین شده اند و درون سایت ISO به آدرس WWW.ISO.ORG قابلیت مشاهده دارند.

گواهینامه ایزو چیست؟

گواهی نامه ایزو گواهینامه ای هست که از پیاده سازی و استقرار و اجرای ایزو ها صادر می گردد. و وقتی تمامی ایزو ها تدوین و منتشر شدند و اجرایی گردیدند. در قالب یک گواهینامه منتشر خواهند شد.

مراجع اخذ گواهی ISO

مراکز اخذ گواهینامه ایزو ISO در اینجا مهمترین سوالی شاید باشد که برای متقاضیان دریافت و اخذ گواهی ایزو پیش میاید.

متقاضیان برای اخذ گواهینامه ISO از کجا بایستی اقدام کنند؟

از طریق کدام نهاد و کدام مرکز می بایستی جهت اخذ و دریافت استاندارد ISO اقدام نمایند؟

مراجع صادر کننده ISO ایزو به طور کل دو گروه و دو تیپ می شوند. آنها یا از نوع مراجع IAF هستند و یا اینکه از نوع مراجع غیر IAF .

مراجع صادر کننده ایزو را در اصطلاح CB می نامند که خود این CB تحت اعتبار نهادی دولتی تحت عنوان AB مدیریت می گردند و اعتبار می گیرند.

در نهایت امر یک نهاد بین المللی تحت عنوان IAF بر روی این AB ها نظارت می کند و به آنها مجوز صدور می دهد. AB و نهاد دولتی AB خودش گواهی نامه ISO صادر نمی کند بلکه نماینده ی IAF هست که به CB مجوز فعالیت برای صدور گواهی ایزو می دهد. در این میان یکسری مراجع هستند که از این قانون تبعیت نمی کنند یعنی CB و AB ها داخلی هستند و ساختگی می باشند و زیر نظر نهاد IAF نیستند و به این تیپ از گواهی نامه های ISO غیر IAF گفته می شود.

مراحل اخذ گواهی نامه ISO

روند و مراحل اخذ گواهینامه ایزو ISO مورد مهم و اصولی دیگری هست که من باب اخذ گواهی نامه ی ISO پیش می آید که به طور کلی می توان این مراحل را چنین طبقه بندی کرد:

مشخص کردن هدف از دریافت گواهی ISO ( اخذ ISO جهت مناقصات ، صادرات ، رقابت ، تبلیغات ، مطرح شدن در بازارهای داخلی و خارجی ، پیاده سازی واقعی و بسیاری اهداف دیگر ).

انتخاب انواع گواهی ISO ( ایزو 9001 ، ایزو14001 ، ایزو45001 ، ایزو22000 ، ایزو29001 ، ایزو 13485 ، ایزو 15001 ، ایزو 5001 ، ایزو 27001 و انواع گواهی های ایزو دیگر )

تعیین مراجع صادر کننده ایزو ISO ( مراجع تحت اعتبار IAF ، مراجع غیر IAF )

مستند سازی و پیاده سازی و استقرار استانداردهای ایزو

ممیزی داخلی و ممیزی خارجی ایزو ( بررسی انطباقها و عدم انطباقها و رفع عدم انطباقها )

انجام ممیزی نهایی ISO

ثبت و صدور گواهی نامه ISO

مرکز سیستم کاران به عنوان یکی از مراکز بزرگ و عام المنفعه و از اولین مراکز جهت صدور انواع ISO ، پاسخگوی تمامی سوالات متقاضیان محترم در جهت گرفتن و اخذ گواهی نامه ISO می باشد. تمامی خدمات مشاوره مرکز رایگان می باشد.

سیستم کاران ( تلفن 79165-021 ) بزرگترین و اولین مرجع رسمی در حوزه ایزو در خدمت شماست. ازمجموعه خدمات رایگان سیستم کاران نهایت بهره برداری رابنمایید.

بامادر ارتباط باشید..

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

12 Responses

  1. برای دریافت گواهینامه ایزو میخوایم اقدام کنیم. چه مدارکی برای اخذ گواهی ایزو نیاز داریم و چه شرایط و ضوابطی برای گرفتن ISO نیاز هست

  2. آیا صدور گواهینامه های ایزو را میتوان بدون توجه به زمینه فعالیت دریافت کرد یا حتما باید با توجه به زمینه دریافت کنیم و اینکه اخذ گواهینامه ها ی ایزو چه مدت زمان میبره تا صادر بشه؟

  3. سلام وقت بخیر
    فرم درخواست گواهی نامه ایزو جهت اخذ سه گواهی عمومی ایزو‌۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ برای ما ایمیل نمایید. همچنین متقاضی گواهینامه 5s هم هستیم اگر فرم خاصی جهت درخواست دارند اون را هم بفرستید. ممنون

  4. مدارک دریافت گواهینامه HSE-MS هم مثل مدارک گواهینامه iso هست و اگر جواب مثبت هست لطفاً فرم درخواست را برایمان ارسال نمایید. هزینه اخذ را هم قید بفرمایید.

  5. گواهینامه های ایزو برای شرکتهای کامپیوتری کدامند؟ لیست استانداردهای مربوطه را به ما معرفی نمایید.مطالب خیلی خوب و بافهوم بیان شده اند ولی مشخص نکردید هر شغلی چه استاندارد های می‌تونه بگیره .

  6. لیست مراجع اصلی و قانونی ثبت و صدور گواهینامه ایزو را شما دارید به ما معرفی کنید ؟ تو سایتهای خارجی در مورد چند تا مرجع تحقیق کردیم ولی نمیدونیم کدام یک داخل ایران نمایندگی داره و فعالیت می‌کنند.

  7. گواهینامه های آموزشی ایزو و ایمنی را میشه همراه با گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ برای مجموعه یک جا بگیریم و اینکه برای افرادی که میخواهیم گواهینامه آموزشی بگیریم نیازی به ارائه مدرک خاصی هست ؟

  8. گواهینامه های ایزو در صنعت فرش بافی چه نام دارند ؟ برای صادرات فرش دست بافت و ماشینی و انواع موکت و گلیم نیازمند داشتن استانداردهای ایزو هستیم .

  9. لیست کامل مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو را بهمراه مدارک و مراحلی که باید طی کنیم را لطفاً بر روی همین آدرس ایمیل نمایید تا بعد از بررسی نهایی و مقایسه قیمت‌ها کارشناس شرکت با شما تماس بگیرد.

  10. اخذ گواهینامه تخصصی ایزو ۱۳۴۸۵ هم نیازی به ارائه مدارک و اسناد ندارد یا فقط گواهینامه های عمومی مثل ایزو ۹۰۰۱ را بدون ارائه مدرک خاصی میتونیم بگیریم. در ضمن برای گرفتن گواهی ایزو ۱۳۴۸۵ از طریق مراجع خصوصی اقدام کنیم بهتره یا بریم‌ سراغ وزارت بهداشت و درمان .

  11. مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو را حتما باید بصورت حضوری به دست شما برسونیم یا میشه از طریق تلگرام کلیه مدارک و مشخصات را در اختیارتان بذاریم….
    درخواست گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را دارم .

  12. سلام وقت بخیر ما مدارک لازم برای اخذ گواهینامه ایزو 9001 و 14001 و 45001 را داریم و میخواهیم حتما گواهینامه های اصلی و تحت اعتبار IAF دریافت کنیم امکانش هست یک جلسه حضوری با شرکت شما داشته باشیم قبل از اینکه کار دریافت گواهینامه هارو شروع کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo