مراکز صدور گواهینامه CE در ایران

مراکز صدور گواهینامه CE در ایران
4.4/5 - (501 امتیاز)

مراکز صدور گواهینامهCE  در ایران

مراجع و مراکز صدور گواهینامه CE در ایران کدامند؟ گواهینامه CE  و اطلاع از مراکز ثبت و صدور گواهینامه CE بعنوان یکی از سوالات رایج متقاضیان گواهینامه CE است.

مراجع ، مراکز و شرکتهای صادرکننده گواهینامه CE خیلی زیاد هستند. البته همه ی انها هم اصالت واقعی را ندارند. بدلیل عدم وجود ازلاعات کافی در بین متقاضیان ، تعداد مراجعی که گواهینامه CE اتحادیه اروپا بصورت فیک صادر می کنند خیلی زیاد هست.

این آمار همواره رو به افزایش هست. از طرفی چون هیچ نهاد نظارتی نیز بر این صادرکنندگان CE نظارت نمی کند، لذا بصورت بی قانون هر شخصی برای خودش گواهینامه سی ایی صادر می کند.

CE چیست؟

مدرک و نشان CE حاصل کشورهای عضو اتحادیه اروپا هست. تولیدکنندگان واقع در کشورهای عضو اتحادیه اروپا جهت تولید کالاهای خود میبایست مجوز تحت عنوان CE را برای محصولات خود بگیرند. الزامات این مجوز همان الزامات ایمنی برای کاربر میباشد. بر همین اساس چنانچه وارد کننده ایی قصد واردات به هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارد، میبایست کالایی را وارد کند که دارای نشان CE و مدرک CE  باشد.

استقبال روزافزون جامعه اروپایی و حتی غیر اروپایی از نشان یا برند CE در جامعه بین المللی جا افتاد و روزبروز بر تعداد متقاضیان گواهینامه CE افزوده شد. محبوبیت گواهی نامه CE و الزامات CE موجب شد تا محدودیتهای بیشتری در ورودی مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا برقرار گردد.

هر کالای وارداتی بایستی الزامات استانداردها و دایرکتیوهای مرتبط با آن کالا رعایت گردد و دارای گواهی CE باشد.

نشان CE رفته رفته به یک لوگوی جهانی مبدل گشت. همه تلاش می کنند که گواهینامه CE را دریافت کنند. حتی در بعضی مواقع نشان CE به یک ابزار تبلیغاتی و مارکتینگی تبدیل شد.

بدتر از آن خیلی از تولیدکنندگان بدون اطلاع از مسائل فنی و حقوقی گواهینامه CE ، به درج نشان CE بروی محصولاتشان اقدام می کنند. چون کسی نیست تا جلوی کارشان را بگیرد. فقط در صورتیکه قصد صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را داشته باشند بدنبال گواهینامه CE اصل همراه با استعلام واقعی میروند. نکته مهم اینکه گواهینامه CE برای تمامی کالاها موضوعیت ندارد. ازجمله کالاهایی مانند محصولات دارویی، غذایی که شامل الزامات CE نمی شوند.

گواهینامه CE

گواهینامه CE امروزه بعنوان یک گواهینامه بین المللی مورد تقاضای متقاضیان زیادی قرار گرفته است. CE مخفف دوکلمه Conformity European به معنی انطباق سازی با قواعد اروپا میباشد. البته انطباق سازی از نظر ایمنی بیشتر مد نظر هست.

لوگوی CE برای هر کالایی نشان دهنده ایمن بودن کالای دارای گواهی نامه CE برای استفاده کنندگان می باشد. شرایط و مراحل دریافت گواهینامه CE برای خیلی از شرکتها اهمیت دارد. چون اطلاعات کافی در این خصوص ندارند. متقاضیان اخذ گواهینامه CE همواره با سئوالات زیر مواجه هستند.

نشان سی ای بیانگر رعایت تمام الزامات و قوانین در تولید محصول با در نظر گرفتن سلامت و ایمنی مصرف کننده و همچنین حفظ محیط زیست در کنارش میباشد. هر کشوری که میخواهد محصولات و خدماتش را به کشورهای اروپایی صادر کند باید حتماً مجوز انتقال انطباق محصول با قوانین و استانداردهای مشخص شده در European را اخذ نماید. یک مشاور خوب و کاردان میتواند با ارائه راهکارها و روشن کردن مسیر دریافت استاندارد مورد نظر را آسان و راحت نماید.

نحوه اخذ گواهینامه CE ( مدرک CE برای نشان CE ) چگونه است؟
شرایط دریافت گواهینامه CE ( مدرک CE بهمراه نشان CE ) چیست؟
مراحل گرفتن گواهینامه CE چگونه است؟
لیست شرکتهای صادر کننده گواهینامه CE ( نشان CE ) کجاست؟
مراجع معتبر صدور گواهینامه CE  ( مدرک CE ) چه کسانی هستند؟
نحوه استعلام اصالت گواهینامه CE چگونه است؟
شرایط و نحوه استفاده از لوگوی CE و نحوه تمدید گواهینامه CE چگونه است؟
لیست قیمت و هزینه دریافت مدرک CE ( گواهینامه CE ) از کجا دریافت کنم؟

جواب تمامی این سئوالها میتواند مجموعه متقاضی گواهینامه CE را به سمت راه قانونی و هزینه سوق دهد. اما قبل از هر چیز باید از گواهینامه CE بیشتر بدانیم. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سی ایی بر روی مقاله گواهینامه CE کلیک بفرمایید.

گواهینامه CE چیست؟

نشان CE و نماد CE روی کالاها و محصولات کارخانه ها نشان دهنده این است که این موادها مطابق با شرایط قوانین اتحادیه اروپا ساخته شده است. تولید کنندگان می توانند طبق این قوانین محصولات قابل کیفیت و مرغوب خودشان را تولید کنند.

آنها می توانند محصولات خود را به تمامی مشتریان خود در کشورهای دور و نزدیک اروپایی ارسال کنند. اینگونه مشتریان بیشتری بسمت خود جذب می کنند و موجب معروف شدن و شناخته شدن برندشان در همه جای جهان شوند. اینکار باعث بالا رفتن تعداد خریداران، گسترش درآمد، توسعه رابطه شغلی با سایر کارخانه داران در هر نقطه ای از دنیا می شود.

مراکز صادر کننده گواهینامه CE را در اصطلاح NB می‌گویند. کلمه NB مخفف Notify Body هست. NB ‌ها شرکت‌هایی هستند که مجوز انجام تست و آزمایش برروی محصولات را دارند. مجوز صدور گواهینامه CE بعد از حصول اطمینان از کیفیت و ایمنی محصول توسط NB ها داده می‌شود.

Notify Body ها در حوزه‌های مختلفی تخصص دارند. یعنی می‌توانند بر روی یک یا چند محصول تسلط داشته باشند.‌ کلیه شرکتهای اصلی صدور گواهینامه انطباق با اتحادیه اروپا توسط یک نهاد بالاتر به نام NANDO اعتبار دهی می‌شوند. NANDO بعنوان یک سازمان اعتبار دهنده در اتحادیه اروپا فعالیت می‌کند.

شرکت های صادر کننده گواهینامه CE اتحادیه اروپا

شرکتها و موسسات ثبت و صدور گواهینامه CE را همانطور که قبلا گفتیم، اصطلاحا Notify body واختصاراNB  میگویند.

مراجع صادرکننده گواهینامهCE  همگی اصالتا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. تعداد خیلی زیادی NB در کشورهای اتحادیه اروپا در حال فعالیت و صدور گواهینامه CE میباشند.

تعداد کمی از مراجع و مراکز صدور مدرک CE در ایران وجود دارند که البته نمایندگی دفاتر اصلی اروپایی هستند. بدلیل کم شدن یا اضافه شدن مستمر نمایندگی های شرکت های صادرکننده CE در ایران ، نمیتوان یک لیستی تحت عنوان لیست مراکز ، مراجع و شرکتها ، دفاتر نمایندگی و صادرکنندگان گواهینامه CE در ایران تهیه و تدوین و منتشر کرد.

در قسمت لینکهای مفید شما میتوانید لیست مراجع ، مراکز ، شرکتها و دفاتر صادر کننده گواهینامه CE در سطح اتحادیه اروپا را ملاحظه نمایید. با ارتباط با هر یک از آنها از خدمات و یا نمایندگی های ایران آنها مطلع شوید.

بدلیل نداشتن یا مرجع قانونی و حکومتی در ایران جهت مدیریت مراکز صدور گواهینامه CE ،متقاضیان نشان CE در اینترنت تحت عناوین زیر بدنبال اطلاعات درمورد نحوه دریافت گواهی نامه CE هستند.

لیست مراکز صادرکننده صدور گواهینامه CE در ایران – تهران
لیستهای مراکز صادرکننده صدور گواهی نامه CE در ایران – تهران
لیست دفاترنمایندگی صادرکننده صدور مدرک CE در ایران – تهران
فهرست مراجع معتبر صادرکننده گواهینامه CE در ایران
مراجع صادرکننده گواهینامه CE در ایران
شرکتهای صادرکننده ی گواهینامه CE در ایران
مراکز صدور گواهی نامه CE در ایران
شرایط اخذ و دریافت گواهینامه CE در ایران
شرایط و مراحل دریافت مدرک CE در ایران
مدارک مورد نیاز برای گرفتن گواهینامه CE در ایران
نهادهای صادرکننده گواهینامه CE اتحادیه اروپا با کد 4 رقمی در ایران
شرکتهای صادر کننده CE
مخفف دو کلمه Conformity European بمعنای منطبق سازی باقواعد اروپا میباشد.

لیست شرکتهای صادر کننده CE

همانطور که گفتیم لیست شرکت های صادر کننده CE در ایران عملا بعنوان یک لیست معتبر و قابل استناد وجود ندارد. کاربران در گوگل بدنبال اطلاعات مورد نیاز برای دریافت لیست شرکتهای صادر کننده CE اتحادیه اروپا می گردند.

متاسفانه یک سری افراد سود جو خود را در گوگل بعنوان یک مرجع معتبر ثبت و صدور گواهینامه سی ایی معرفی می کنند. در حالیکه اینگونه افراد یا شرکتها از عدم آگاهی فنی و حقوقی متقاضیان سوء استفاده می کنند.

آنها وقتی می فهمند که متقاضی اطلاعاتی ندارد ، با مهارت خاصی آنها را جذب خود میکنند تا با آنها وارد قرارداد شوند. خیلی مراقب باشید تا در دام این افراد گرفتار نشوید. قبل از هر اقدامی اطلاعات واقعی و قابل استناد و معتبر در سایت رسمی اتحادیه اروپا کسب نمایید.

انواع گواهینامه CE

موضوع انواع گواهینامه CE فقط در کشورهایی مثل ایران و چند کشور همسایه مطرح هست. وگرنه ما فقط یک نوع گواهینامه CE در دنیا تعریف شده داریم. متاسفانه در کشور ایران سازمان‌ها شرایط اقتصادی خوبی ندارند. اوضاع نابسامان سازمان‌ها باعث شده هزینه و زمان دریافت گواهی CE برای اکثر مشاغل سخت شود. در نتیجه در کشور ایران ثبت و صدور گواهینامه CE بصورت متفاوتی صورت می‌گیرد.

گواهینامه CE به دو شکل اورجینال، انطباقی یا خود اظهاری صادر می‌گردد. ثبت و صدور CE بصورت اورجینال از طریق سایت NANDO قابلیت رجیستری و استعلام دارد. تمامی سازمان‌هایی که قصد صادرات محصولات خود را به کشورهای اتحادیه اروپا را دارند فقط با اخذ CE اصلی و اورجینال موفق می‌شوند.

مدرک CE مورد تأیید سازمان NANDO یک کد چهار رقمی جهت پیگیری و بررسی اصالت گواهینامه CE دارد.

گواهینامه CE خود اظهاری یا اظهارنامه که توسط مراجعی غیر از N.B ها انجام می‌شود. این مدل گواهینامه CE بسیار ارزان و فوری صادر می‌شود.

گواهینامه CE از نوع خوداظهاری و یا انطباقی قابلیت رجیستری و استعلام هم دارد. اام سایت استعلام کننده آنها متصل به سازمان ناندو نیست. این تیپ گواهینامه به هیچ وجه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا پذیرفته نمی شود.

گواهینامه CE اصلی فقط از طریق NANDO قابلیت رجیستری دارد.

در این مدل صدور گواهینامه CE رجیستری از طریق سایت‌های مرتبط به برخی NB های بدون اعتبار NANDO قابل رجیستر می‌باشد.

گواهینامه‌های انطباقی CE اعتبار و اصالت گواهینامه‌های اورجینال و اصل را ندارند. برخی سازمانها توانسته‌اند با همین مدل گواهی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربی و سایر کشورهای اطراف صادرات کنند.

اما جهت صادرات محصولات به کشورهای اتحادیه اروپا باید حتما گواهینامه CE تحت اعتبار NANDO باشد.

گواهینامه CE خود اظهاری فقط و فقط برای تبلیغات بعنوان یک قاب عکس زیبا بر روی دیوار دفاتر مدیران ارشد کارایی دارد. البته خیلی از شرکتهای تولیدی از این نوع گواهینامه برای مقاصد دیگر نیز استفاده میکنند و کار راه انداز هم هست.

اخذ گواهینامه CE با سیستم کاران

مراکز صادر کننده CE سیستم کاران باصبر و حوصله تمام مراحل اخذ را خدمت مشتریان گزارش میدهند. بعد از برقراری اولین تماس با مرکز مشاوره سیستم کاران و تأیید نوع گواهینامه سی ای فرم درخواست خدمت متقاضی ارسال میگردد.

بعد از پر کردن فرم توسط نماینده سازمان و یا حتی نماینده سازمان بهر دلیلی نتواند فرم را پر کند مشاورین سازمان با کمال میل این کار را انجام میدهد. اگر مجموعه ای گواهی اورجینال را انتخاب کند توسط NB ها یا همان مراجع صدور گواهی انطباق سازی با اروپا اقدام به اخذ مینماییم.

برای اطمینان مشتری از طریق سایت کمیسیون European بخش صادرات کد چهار رقمی NB را که NANDO نام دارد جستجو و پیگیری می‌کنیم. در مرحله بعد تمام تطابق سازی ها و قوانین اروپایی بر روی محصولات اجرا میکردد.

مرحله ممیزی توسط کارشناس مرجع صدور گواهینامه CE انجام میگیرد. با تأیید به تمام مراحل کار رأی صدور مدرک  CE صادر میگردد. کارشناسان شرکت هماهنگیهای لازم را انجام میدهد و مدرک را بدست مدیریت مجموعه میرساند.

مشاوره CE

فرد مشاور CE حتی جهت اخذ نوع انطباقی یا خود اظهاری هم مشاوره و راهنمایی های لازم را انجام میدهد. فقط با توجه به محبوبیت سازمان مشاوره و رزومه کاری شرکت میتوان اعتبار کرد و درخواست گواهی داد. مرکز سیستم کاران چندین سال سابقه درخشان کاری در حوزه دریافت گواهینامه CE اتحادیه اروپا دارد. همچنین با پرورش مشاوران و‌ کارشناسان ماهر و خبره حرفه ای ترین و تخصصی ترین مشاوره ها و راهنمایبها را انجام میدهند.

گواهینامه CE
CE به معنی انطباق سازی با قواعد اروپا میباشد. البته انطباق سازی از نظر ایمنی مد نظر هست.

گواهینامه CE به چه کالاهایی و محصولاتی تعلق می‌گیرد؟

گواهی نامه CE به تمامی محصولات تعلق نمی‌گیرد. مثلاً محصولات شیمیایی، دارویی، غذایی و آرایشی استاندارد CE شامل حالشان نمی‌شود. طبق استاندارد تعریف شده در اتحادیه اروپا استاندارد CE به محصولات زیر تعلق می‌گیرد.

  • ماشین آلات صنعتی و ماشین آلات بسته بندی و ابزارآلاتی مثل مته و غیره
  • اسباب بازیهای مانند عروسک‌ها، لگوها و غیره
  • تجهیزات آزمایشگاهی و دستگاههای پزشکی
  • دستگاههای تشخیص درمانی
  • تجهیزات تحت فشار
  • وسایل و محصولات گاز سوز مانند بخاری
  • آسانسور و بالابرها
  • ابزارهای اندازه‌گیری
  • سیم کشی و ابزارهای وزن کشی غیر اتوماتیک
  • دیگ‌های آب گرم
  • تجهیزات و وسایل حفاظتی در برابر خطر انفجار
  • صنایع دستی
  • تجهیزات الکترونیکی مانند رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند
  • وسایل حفاظت شخصی مانند کلاه، دستکش، چکمه
  • لباس غواصی

مزایای اخذ  CE

گرفتن گواهینامه CE اتحادیه اروپا مزایای زیر را برای مجموعه بهمراه دارد.

1-   صادرات کالا به کشورهای عضو اتحادیه اروپایی و سایر کشورهاییکه خواستار نشان CE هستند.

2-   مزیت رقابت و ابزار تبلیغاتی در بازار داخلی و خارجی ایجاد می گردد.

3-   الزامات ، استانداردها و دایرکتیوهای مربوطه کالا رعایت می گردد.

4-   تولید کننده حقوق مصرف کننده داخلی و خارجی را رعایت میکند.

5-   احتمال برنده شدن در مناقصات ملی و بین المللی بالا میرود.

6-   نظر نهادها و سازمانهای قانونی دولتی و خصوصی جلب میگردد.

7-   باعث تقویت برند سازی مجموعه میگردد.

اخذ گواهینامه CE اروپا

روشهای اخذ گواهینامه CE اروپا در ایران و برخی کشورهای غیر اتحادیه اروپایی متفاوت هست. در حال حاضر متقاضیان CE از روشهای مختلفی گواهینامه CE را دریافت مکنند.

یک دسته با پیدا کردن تصویر یک نمونه مدرک CE در اینترنت و دستکاری با ابزار فتوشاپ برای خودشان گواهینامه CE ایجاد میکنند.

یک دسته دیگر هم کار جعل گواهینامه CE را به اشخاص حقیقی یا حقوقی می سپرند. حتی ممکنه خود گیرنده گواهینامه CE متوجه نشود که گواهی نامه CE دریافتی اصل نیست.

مراکزی که حق صدور گواهینامه CE را دارند در اصطلاح NB می گویند.

گواهینامه CE اصل فقط از طریق NB های دارای مجوز از سازمان NANDO صادر می گردند.

NB مخفف عبارت Notified body هست. بنابراین بایستی گواهینامه CE اصل را از یک NB معتبر و اصیل بگیریم. NB ها فقط مدرک اورجینال که شرایط و مزایای خود را دارد، صادر میکنند. اخیراً به دلیل عدم آگاهی متقاضیان مدرک CE باعث گردید تا افراد حقیقی و حقوقی سودجو با صدور گواهینامه CE نامعتبر در این بازار فعالیت میکنند.

صادرکنندگان مدرک CE غیر اصلی خود را قانونی جلوه میدهند و با بازی با الفاظ فنی خود را موجه نشان دهند. بنابراین لازمست قبل از هر اقدامی جهت گرفتن گواهینامه CE با مشاوران و کارشناسان مرکز سیستم کاران بصورت رایگان مشورت نمایید.

متناسب با نیاز واقعی و خواسته خود راههای قانونی دریافت مدرک CE را طی نمایید.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران با دهها سال سابقه مشاوره و اطلاع رسانی جهت اخذ گواهینامه CE در خدمت شماست. این مرکز با کادری متخصص و مجرب بهترین راهنمای شما جهت اخذ مدرک CE متناسب با نوع زمینه فعالیت ، نوع محصول ، نیاز واقعی و بودجه در خدمت هموطنان عزیز میباشد.

اعتبار کار ما با ارائه خدمات برترمان بالاتر میرود. صداقت و مشتری مداری شعار همیشگی مرکز و مدیریت سازمان هست. با اوضاع اقتصادی و تورم زیاد و قیمت بالای دلار و یورو باید مراقب مشتری باشیم.

نحوه دریافت گواهی نامه CE
نحوه دریافت گواهی نامه CE آشنایی مختصربا CE برند CE تلفیق عبارت Conformity European هست و بمعنای واقعی انظباق سازی باقواعد و مقررات اروپاست

نحوه دریافت گواهینامه CE

شرایط و نحوه دریافت گواهینامه CE با توجه به توضیحات فوق خیلی پیچیده بنظر می آید. دریافت گواهینامه CE اصلی مسلتزم رعایت گام به گام الزامات تعیینی از سوی نوتیفای بادی ها هست. برند CE مخفف عبارت Conformity European هست و بمعنای واقعی انظباق سازی باقواعد و مقررات اروپاست.

نشان CE بر روی یک محصول یعنی اینکه کالا از لحاظ ایمنی هیچگونه خطری مصرف کنندگان را تهدید نمیکند. بنابراین مراجع صادر کننده خیلی بر این موضوع حساس هستند و سختگیری منطقی می کنند.

نحوه اخذ گواهینامه مدرک CE در اولین گام بستگی به اهداف شما برای دریافت آن دارد. هر شرکتی اهداف خاص خود را دارد. خیلی از شرکتها با قوانین و مقررات با توجه به هدف خود مطلع نیستند.

بنابراین توصیه میکنیم ابتدا از مشاوره های رایگان مرکز سیستم کاران بصورت رایگان بهره ببرید. سپس با توجه به هدف خود و قوانین و مقرراتی که یاد گرفتید، تصمیم نهایی را بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله راهنمای دریافت گواهینامه CE را مطالعه بفرمایید.

نحوه دریافت مدرک CE اورجینال

مراحل و نحوه دریافت گواهینامه CE در روش دریافت گواهینامه CE اصلی ( اورجینال ) کمی پیچیده و طولانی هست. گواهینامه مورد تایید اتحادیه اروپا دارای کد چهار رقمی از این طریق قابلیت ریجستری را دارد.

برای دریافت گواهینامهCE طبق قوانین و مقررات CE بازرسین سازمان گواهی کننده جهت بررسی دقیق محصولات در محل تولید حضور میابند. همچنین نمونه محصول را در آزمایشگاه مورد تایید خودشان مورد آزمایشات انجام میدهند. این امر زمان و هزینه های هنگفتی برای مجموعه متقاضی دارد. تهیه تکنیکال فایل و مستندات فنی نیز از جمله الزامات و مقررات مورد نیاز هست.

تکنیکال فایل ، پرونده ای هست که شامل مستندات فنی و تخصصی تولید و کنترل و تست محصول می باشد. همیشه یک نسخه از تکنیکال فایل پیوست خود گواهینامه CE ارایه می گردد.

محصولاتی را که قطعا بدانها CE تعلق نمیگیرد توسط NB های اصلی و واقعی صادر نمیگردد.

نحوه دریافت گواهینامه CE خوداظهاری (انطباقی)

گواهینامه CE با عناوین خوداظهاری و اظهارنامه و یا انطباقی چیزی جز ساخته و پرداخته ما ایرانیها نیست. در ایران و خیلی دیگر از کشورهای همسایه بدلیل عدم آگاهی مشتریان ، نوع گواهینامه CE انطباقی یا هر عنوان دیگری باب گردید. هر شرکتی برای خودش سطح اعتبار معرفی می کند و سپس به صدور مدارک CE اقدام می کند.

مراکز صدور ایزو (CB) غیر IAF گواهینامه CE نیز صادر میکنند. مراکز صدور گواهینامه CE در ایران گواهینامه غیر اصلی صادره توسط خود را در یک سایت لاتین خوشگل دست ساز خودشان ثبت می کنند. در حالیکه چنین گواهینامه ایی اصالت واقعی را ندارد و بیشتر جنبه صوری دارد.

همانگونه در بالا توضیح دادیم صادرات محصول با انواع گواهینامه های CE اظهارنامه و انطباقی امکان پذیر نیست. فقط CE اورجینال صادرات محصول مربوطه را به کشورهای اتحادیه اروپا میسر میکند.

گواهینامه CE جهت تمامی محصولات کاربرد ندارد و بسیاری از سازمانها درخواست CE میکنند. بدون اینکه بدانند گواهی CE به محصول تولیدیشان تعلق نمیگیرد. اما همچنان اصرار دارند برای محصول تولیدی خود گواهینامه CE بگیرند.

گواهینامه CE را اکثر متقاضیان بمنظور انجام تبلیغات گسترده و سبقت از رقبا و رقابت و فروش دنبال میکنند. همچنین مواقعی متقاضیان دریافت نشان CE را از مرجع غیر اورجینال تقاضا میکنند. لذا تاکید اجرای الزامات CE بر روی مجموعه خودشان را ندارند.

شرکت CE
شرکت CE در واقع یا شرکتهایی هستند که در حوزه صدور CE فعالیت میکنند و یا شرکتهایی که در حوزه مشاوره CE فعالیت دارند

درج لوگو CE بر روی محصولات

چاپ و درج لوگو CE یا نشان CE بر روی کالا فقط با دریافت گواهینامه امکان پذیر هست. قوانین درج لوگوی CE بر روی کالا در اروپا خیلی سختگیرانه و وجاهت قانونی دارد.

درج لوگوی CE در ایران و یا خیلی کشورهای دیگر دارای قوانین خاصی نیست. چون هیچ نهاد نظارتی کاری به گواهینامه و یا نشان CE ندارد. چون اساسا سازمان استاندارد هر کشوری برای خودش یک سری قوانین استاندارد سازی دارند. برای همین اصلا کاری به CE اتحادیه اروپا ندارد. یعنی اگر شما روی کالای خود نشان CE را درج کنید ، کسی بهتون کاری ندارد. مگر آنکه بخواهید آن محصول را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر کنید.

گاهی مشاهده میگردد پشت بسته بندی محصولات نشان CE درج گردیده است. این بدان معنا نیست که محصول داخل بسته گواهینامه CE دارد. بلکه شاید بسته بندی مورد نظر گواهینامه CE دارد. خلاصه اینکه درج لوگو فقط در اتحادیه اروپا قابل پیگیری هست.

گواهینامه CE و گواهینامه ISO و ارتباط بین آنها

سیستم مدیریت کیفیت ( ایزو9001 ) پیش نیاز دریافت CE بصورت الزام آور نمیباشد. چون اصولا دریافت گواهینامه ایزو ربطی به دریافت گواهینامه CE ندارد. ایزو در رابطه با استانداردهای سیستم های مدیریتی است. در حالیکه CE مربوط به استانداردهای محصول از نظر ایمنی کاربر هست.

شرکتها یا کارخانجات گواهینامه ایزو 9001 را نداشته باشند ، اشکالی ندارد. اما دریافت گواهینامه ایزو کمک شایانی جهت پیش برد اهداف مجموعه و یا تقاضا کنندگان CE میکند. از بین ایزو ها ، گواهینامه ISO 9001 بیشترین کاربرد و اهمیت را دارد.

استانداردهای ایزو یک استاندارد بین المللی هستند. اما استاندارد CE فقط مختص کشورهای اتحادیه اروپا هست. البته مراکز صدور گواهینامه CE در ایران برای ایجاد بازار ایزو خود به مشتریان الزام می کنند تا گواهینامه ISO نیز بگیرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی منوی ایزو ISO چیست؟ کلیک نمایید.

کاربرد گواهینامه CE

گواهینامه CE در هر منطقه کاربردهای گوناگونی دارد. مثلا در کشورهای اروپایی یک الزام قانونی هست. اما در کشورهایی مثل ایران و سایر کشورهای همسایه کاربرد تبلیغاتی دارد.

کاربرد و مصارف گواهینامه CE در ایران علاوه بر تبلیغات ، مزایای دیگری همچون مزیت رقابتی در صادرات را نیز دارد. خیلی از شرکتها وقتی با مرکز تماس میگیرند، گواهینامه CE را برای صادرات نیاز دارند. خیلی از آنها حتی با دریافت گواهینامه CE انطباقی یا خوداظهاری امورات مربوط به صادرات محصولات خود را انجام میدهند.

گواهینامه CE خوداظهاری یا اظهارنامه و انطباقی کار خیلی از شرکتها را در صادرات به کشورهای اطراف راه انداخت. بنابراین شرکتهای تولیدی لزومی نمی بینند که گواهینامه اصلی را بگیرند. آنها نمیخواهند بابت یک گواهینامه CE اینهمه خودشان را متحمل زمان و هزینه گزاف کنند.

یکی از کاربردهای نشان CE برای تولیدکنندگان کالای نفت جهت ورود به AVL یا همان وندور لیست شرکت نفت هست. برای کسب اطلاعات در این مورد بر روی نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت کلیک نمایید. نحوه ورود به وندور لیست شرکت نفت یا همان AVL نفت در این مقاله بطور کامل توصیح دادیم.

CE CERTIFICATE یکی از عوامل امتیاز آور در وندورهای کارفرماهای مختلف هست.

مراکز صدور گواهینامه CE در ایران نیز از این خواست مشتریان نهایت بهره را می برند و گواهینامه غیر اصلی به آنها میدهند.

نشان CE
نشان CE و نماد CE روی کالاها و محصولات کارخانه ها نشان دهنده این است که این موادها مطابق با شرایط قوانین اتحادیه اروپا ساخته شده است

مدرک CE و قوانین موجود در اتحادیه اروپا

محصولاتی که شرکت ها و موسساتی که اجازه دارند برای اتحادیه اروپا با آرمce  تولید کنند شامل مواردی میباشد که در ذیل چند مورد آن را بیان می کنیم.

1- مصالحی که در ساختمان بکار می روند.

2- تجهیزاتی که از گاز استفاده می کنند

3- مخازنی که بوسیلة گاز کار می کنند.

4- مواد منفجره ای که بصورت غیر نظام یاستفاده می شود.

5- دستگاه هایی که برای حفاظت شخصی از آن استفاده می شوند.

6- دستگاه هاییکه بوسیلة الکترومغناطیسی کار می کنند.

7- وسایلائی که پزشکان در روند کاری خودشان استفاده می کنند.

و خیلی از محصولات و کالاهای دیگری که مشمول دریافت CE هستند. این محصولات هموراه توسط سازمان ناندو در حال افزایش هست. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک مراجع صدور گواهینامه CE کلیک نمایید.

مرکزمشاوره و اطلاع رسانی و معرفی مراجع صادرکننده گواهی CE آمادگی داردتا کلیه اطلاعات و قوانین بروز شده در خصوص دریافت گواهینامه CE را به این مرکز واگذار نمایید.

اخذ گواهینامه CE و نظرات کاربران:

آقای خانزاده نظر داد:
ما میخوایم گواهینامه CE بگیریم میگن به شرکت و محصول ما گواهینامه CE تعلق نمیگیره. یعنی هیچ راهی نداره که ما یه CE بگیریم. میخوایم روی محصولاتمون این آرم بخوره می تونیم خودمون لوگوی CE رو روی محصول بزنیم؟ مراکز صدور گواهینامه CE در ایران کجا هستند؟

خانم سجادی نظر داد:
شرکتهایی که ce صادر میکنند میتونن برای ممیزی هم به محل کار بیان ممیزی ce انجام میدن؟

خانم فاطمی نظر داد:
سلام خدمت کارشناس محترم
ما یک گروه کارآفرین در حوزه تولید بازیهای فکری هستیم . جهت تبلیغات و رونق دادن به فروش محصولاتمون آیا می‌تونیم گواهینامه ce را بگیریم ؟
فعلا توان صادرات نداریم ولی برای جلب مشتری در داخل ایران به دنبال ce هستیم. مراکز صدور گواهینامه CE در ایران چگونه شناسایی میگردند؟

آقای مهران پولادی گفت:
گواهینامه CE را بصورت واقعی و قانونی درخواست داریم ولی از میزان هزینه ها و مدت زمان صدورش عدد و رقم های متفاوتی شنیده ایم لطفاً نامه اعلام قیمت و مراکز صدور گواهینامه CE در ایران و توضیحات مربوطه را برای ما ارسال کنید ممنون.

خانم نعمانی سئوال پرسید:
گواهینامه ce شامل مواد غذایی کنسروی شامل تن ماهی میشه می‌خواهیم جهت صادرات به کشورهای عربی و کشورهای حاشیه خلیج فارس یک مدرک معتبر جهانی داشته باشیم و بغیر از ce چه مدارک دیگری به دردمون میخوره؟

گواهینامه CE مورد نیاز خود را از طریق ما تامین کنید. . . 

سیستم کاران – سازمان مرکزی

تلفن :   79165-021

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

2 Responses

  1. گواهینامه CE میخوام اما برای صادرات میخوام اصلی گواهینامه بگیرم. گواهینامه ایی که معتبر باشه. چیکار باید انجام بدم؟

  2. گواهینامه CE فقط برای صادرات به کشورهای اروپایی کاربرد داره؟ برای دریافت گواهینامه CE از سایت NANDO چه مدارکی لازمه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo