گواهینامه ایزو برای تولید کننده ظروف پلاستیکی

گواهینامه ایزو برای تولید کننده ظروف پلاستیکی
5/5 - (100 امتیاز)

گواهینامه ایزو برای تولید کننده ظروف پلاستیکی

گواهینامه ایزو برای تولید کننده ظروف پلاستیکی یکی دیگر از حوزه های فعالیت شرکتهاست. استانداردهای ISO در سطح بین المللی برای کالاها، خدمات و سیستم ها تعریف گردیدند. گواهینامه ها در مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند تا از یکپارچگی، ایمنی و کارایی اطمینان حاصل کنند. سازمانها با زمینه فعالیتهای مختلف بایستی به استاندارد بین المللی اعتماد کنند. استانداردهای ایزو مختلفی برای تمامی مشاغل از جمله هتل ها و استراحتگاه های لوکس و رستورانها و فست فود و سالنهای غذاخوری و سالنهای پذیرایی و غیره تعریف می گردد. در این مقاله، گواهینامه ISO برای ظروف پلاستیکی را بررسی خواهیم کرد.

جهت کسب اطلاعات لازم دز خصوص گواهینامه ایزو متناسب نیاز خود و زمینه فعالیت خود، بر روی گواهینامه ایزو و مشاغل مختلف کلیک نمایید.

گواهینامه ISO برای تولید کننده ظروف پلاستیکی چیست؟

استانداردهای ISO متعددی در تولید ظروف پلاستیکی در ایران قابل توجه است و تعریف میگردد. ظرف پلاستیکی بسیار سبک تر و قابل اعتمادتر از شیشه است. این امر حمل و نقل را ارزان تر می کند. در گشت و گذار و سفرهای متعدد حمل و نقل ظروف پلاستیکی بسیار راحت تر هست و بهمین جهت مشتریان زیادی دارد. بدلیل استفاده زیاد از این ظروف، استاندارد بودن و کیفیت بالای این ظروف بسیار مهم هست و فضای کمتری جهت حملش مورد نیاز است. ردپای کربن کمتری نیز بر جای می گذارد. علاوه بر این، پلاستیک نسبت به شیشه انعطاف پذیرتر است و شکل دادن به آن را آسان‌تر می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه ایزو ، روی مقاله راهنمای دریافت گواهینامه ایزو کلیک نمایید.

دلایل درخواست گواهینامه ISO برای ظروف پلاستیکی

موارد زیر برخی از دلایل درخواست گواهینامه ISO برای ظروف پلاستیکی هستند.

شرکتهای فعال در صنعت پلاستیک جهت مناقصات نیازمند اخذ گواهینامه ایزو هستند.

متقاضیان شرکتهای فعال در پلاستیک برای صادرات بدنبال دریافت گواهینامه ایزو میروند.

سازمانهای فعال در صنعت پلاستیک جهت مطرح شدن در بازارهای داخلی و جهانی دنبال اخذ مدرک ایزو میروند.

متقاضیان ایزو در صنعت پلاستیک برای رقابت با رقبای همکار خود بدنبال گواهینامه ایزو میروند.

شرکتهای متقاضی اخذ ایزو برای صنعت پلاستیک حتی بدنبال پیاده سازی واقعی استانداردهای ایزو ، بدنبال دریافت مدرک ایزو هستند.

بسیاری اهداف دیگری نیز هستند که خود شرکتهای فعال در حوزه ظروف پلاستیکی میدانند.

گواهینامه ISO 9001 برای تولید کننده ظروف پلاستیکی

ISO 9001 یک استاندارد مدیریت کیفیت ضروری برای ظروف پلاستیکی است که برای تمامی مشاغل کاربردی میباشد. طراحی استاندارد ایزو 9001 در سازمان باعث ارتقای سطح کیفی سازمان میگردد. همچنین ایجاد یک نظم سازمانی در شرکتها میکند. ایزو 9001 الزامات کلی تمامی استانداردها را در دل خود دارد.

جهت مطالعه بیشتر در خصوص گواهینامه ایزو 9001 ، مقاله گواهینامه ایزو 9001 ( گواهینامه ISO9001 ) را مطالعه نمایید.

مزایای گواهینامه ISO 9001 برای ظروف پلاستیکی

ISO 9001 استانداردهای یک سیستم مدیریت کیفیت را تعریف می کند. گواهی ایزو 9001 برای تمامی صنایع موثر هست. هر کسب و کاری، فارغ از بزرگی یا کوچکی، به طراحی و پیاده سازی ایزو 9001 میپردازد. بیش از یک میلیون کسب‌ و کار در بیش از 170 کشور دارای گواهینامه ISO 9001 هستند. مزایای اخذ گواهینامه ISO 9001 برای ظروف پلاستیکی را میتوان اینگونه تعریف کرد.

دریافت گواهینامه ایزو 9001 باعث رشد مداوم سازمانها میگردد.

تمرکز استاندارد ایزو 9001 بر روی مصرف کننده یعنی مشتریان هست.

طراحی و پیاده سازی ایزو 9001 باعث روابط سودمند متقابل تامین کننده میگردد.

از مزایای مهم اخذ ایزو 9001 برای صنعت پلاستیک ، ارائه محصولات با کیفیت هست.

دریافت گواهینامه ایزو 9001 برای صنایع پلاستیک ، ایجاد یک نظم سازمانی میکند.

گواهینامه ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی برای تولید کننده ظروف پلاستیکی

پلاستیک به عنوان یک ماده بادوام و سبک وزن، نقش حیاتی در نگهداری و بسته بندی مواد، به ویژه مواد غذایی، ایفا می کند. بسته بندی مواد با ظروف پلاستیکی موجب طولانی شدن عمر مواد غذایی میگردد و از فساد زود هنگام آنها جلوگیری میگردد. استفاده از ظروف پلاستیکی معایب و موارد منفی نیز در پی دارد. گزارش های نگران کننده حاکی از آن است که تا سال 2050 حجم پلاستیک موجود در دریا از حجم ماهی ها بیشتر خواهد شد. بیشتر این زباله‌های اقیانوسی پلاستیک‌های یکبار مصرف، هستند. ماهیت خطی استفاده از پلاستیک به این معنی است که تنها 4 درصد از بسته‌بندی‌های پلاستیکی جهانی برای بازیافت جمع‌آوری می‌شود اما تنها 2 درصد به عنوان بسته‌بندی مجدد استفاده می‌شود.

به همین جهت رعایت الزامات زیست محیطی حائز اهمیت هست تا این حجم از آسیب به محیط زیست کنترل شده و محدود گردد و این محیط زیست برای نسل آینده حفظ گردد. الزامات گواهینامه ISO 14001 برای صنایع پلاستیک اهمیت ویژه ای دارد. مواد تولید کننده ظروف پلاستیکی در محیط زیست تاثیر بسزایی دارند و مواد دور ریز بسیاری دارند. در ساخت پلاستیک از مواد شیمیایی استفاده می گردد و کارخانه های تولید کننده ظروف پلاستیکی آسیب زیادی به محیط وارد می کنند. آنها آلودگی بسیاری ایجاد می کنند. بنابر همین عوامل اخذ استاندارد ایزو 14001 برای تولید کننده ظروف پلاستیکی بسیار مهم هست.

ISO 14001 استاندارد بین المللی سیستمهای مدیریتی برای مدیریت محیط زیست است. سازمان‌ها ملزم به درک کامل نحوه استفاده از پلاستیک (به‌عنوان یک جنبه زیست‌محیطی) هستند تا ضمن فعالیت‌های روزمره خود، کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند.

گواهینامه ایزو45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی برای تولید کننده ظروف پلاستیکی

ISO 45001 یک استاندارد بین المللی برای ایمنی و بهداشت شغلی است که جهت تولید ظروف پلاستیکی نیز مهم هست. در شرکتها و کارخانه های تولید کننده ظروف پلاستیکی به دلیل سر و کار داشتن با مواد شیمیایی و دستگاههای متعدد و پر خطر سلامتی کارکنان در معرض خطر هست. پس ایزو45001 برای تولید کنندگان ظروف پلاستیکی به جهت ایجاد محیط کاری ایمن و ایجاد انگیزه در کارکنان و به حداقل رساندن ریسکها و خطرها حائز اهمیت هست.

هدف گواهینامه ایزو 45001 ، ارائه یک محل کار ایمن و سالم برای کارکنان است. برای دستیابی به این هدف، سیستم کاران برای شناسایی و مدیریت عواملی که می تواند منجر به بیماری یا آسیب شود، از طریق کاهش هر گونه اثرات نامطلوب بر وضعیت فیزیکی، ذهنی و شناختی یک فرد، شما را راهنمایی می کند. هدف ایزو 45001 کاهش آسیب ها و بیماری های شغلی از جمله ارتقاء و حفاظت از سلامت جسمی و روانی است.

گواهینامه تخصصی در حوزه ظروف پلاستیکی

ISO 15747 شامل الزامات مربوط به حمل و نقل ایمن و آزمایشهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی ظروف پلاستیکی برای مواد تزریقی است.

ISO 15747 برای ظروف پلاستیکی تزریقی با یک یا چند محفظه و دارای ظرفیت اسمی کلی در محدوده 50 میلی لیتر تا 5000 میلی لیتر، مانند کیسه های فیلم یا بطری های پلاستیکی با قالب برای تزریق مستقیم (تزریق) قابل اجرا است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استانداردهای عمومی و تخصصی در حوزه تولید کننده ظروف پلاستیکی مانند دیگر حوزه های تولیدی و صنعتی با مرکز سیتم کاران تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب نمایید. از خدمات 24 ساعته مشاوره رایگان مرکز بهره کافی را ببرید.

بنر ایزو

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

2 Responses

  1. آیا این گواهینامه های ایزو برای ظروف پلاستیکی برای نایلون و پلاستیک هم کاربرد داره؟ از کجا گواهینامه ایزو بگیریم؟ گواهینامه های دیگه ای که می تونیم بگیریم چیه؟

  2. ما تولیدکننده ظروف پلاستیکی و نایلون و پلاستیک هستیم. ایزوهای 9001 و 14001 و 45001 برای کار ما کافی هستند یا حتما باید ایزو 15747 را هم دریافت کنیم ؟ این ایزوها چه پیشرفتی در کار ما ایجاد می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo