گواهینامه ایزو ، شرکت بازرگانی

گواهینامه ایزو ، شرکت بازرگانی
5/5 - (200 امتیاز)

گواهینامه ایزو ، شرکت بازرگانی

شرکتهای بازرگانی بدلیل ارتباط گسترده در اقصی نقاط جهان ، داشتن گواهینامه ایزو ( گواهی نامه ISO ) برایشان لازم و ضروریست. زیرا گواهینامه ایزو ( مدرک ISO ) یک استاندارد بین المللی و جهانی است. دریافت ایزو توسط شرکتهای بازرگانی بیانگر اهمیت شرکت بازرگانی در خصوص رعایت استانداردهای جهانی و بین المللی میباشد. لذا همواره متقاضیان فعال در صنعت واردات و صادرات جهت دریافت هر گونه گواهینامه ایزو با سئوالات و ابهامات زیر روبرو هستند.

گواهینامه های ایزو برای مشاغل مختلف تعریف می گردند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه های ایزو برای مشاغل مختلف بر روی مقاله گواهینامه ایزو و مشاغل مختلف کلیک نمایید.

گواهینامه ISO مرتبط بافعالیت شرکت بازرگانی

ارتباط شرکت بازرگانی و اخذ گواهینامه ISO ( گواهینامه ایزو )

نیاز شرکت بازرگانی جهت دریافت گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO )

تاثیر مدرک ایزو ( گواهینامه ISO ) روی شرکت بازرگانی

اعتبار گواهینامه ISO در شرکت بازرگانی

شرکت و مرجع معتبر صدور گواهینامه ISO برای شرکتهای بازرگانی

انواع گواهینامه ISO ( گواهینامه ایزو ) مورد نیاز شرکتهای بازرگانی میتواند بشرح زیر باشد:

گواهینامه ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت ( ISO 9001 )

 ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ( ISO 14001 )

گواهینامه ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ( ISO 45001 )

 HSE-MS گواهینامه اچ اس ای گواهینامه HSE

گواهینامه ایزو 10002 سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و یا کارفرمایان ( ISO10002 )

 ایزو 10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان و یا کارفرمایان ( ISO10004 )

گواهینامه ایزو 10001 سیستم مدیریت رضایتمندی مشتریان و یا کارفرمایان ( ISO10001 )

اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای شرکت بازرگانی

شرکت های بازرگانی با دریافت گواهینامه ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت ( گواهینامه ISO 9001 ) اولین گام را جهت رعایت استاندارد بین المللی برمیدارند. گواهینامه ایزو 9001 یک گواهینامه عمومی هست و میتواند سایر گواهینامه های ایزو را تحت شعاع قرار میدهد.

اخذ گواهینامه ایزو 14001 و ایزو 45001 برای شرکت بازرگانی

پس ازاخذ گواهی ایزو 9001 و یا همزمان با آن اخذ گواهینامه ISO 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ( گواهی نامه ISO 14001 ) و گواهینامه ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای جهت شرکت بازرگانی توصیه میگردد. گرفتن گواهینامهISO 14001  دارای روشهای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هست و شرکت بازرگانی متعهد میشود محیط زیستی سالم فراهم کند. همچنین اجرا و پیاده سازی روشهای گواهینامه ایزو 45001 میتواند احتمال خطر و آسیب کارکنان شرکت را به حداقل یا حتی صفر برساند.

اخذ مدرک HSE برای شرکت بازرگانی

دریافت گواهینامه ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ( گواهی نامه ISO 14001 ) و اخذ گواهینامه ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ( ISO 45001 ) موجب میشود که شرکت بازرگانی گواهینامه HSE را در سازمانش پیاده کند.

اخذ گواهینامه ایزو برای شرکتهای بازرگانی – انواع دیگر

همچنین دریافت گواهینامه ISO 10002 سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و یا کارفرمایان ( ISO10002 ) و گواهینامه ایزو 10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان و یا کارفرمایان ( ISO10004 ) و گواهینامه ایزو 10001 سیستم مدیریت رضایتمندی مشتریان و یاکارفرمایان ( ISO10001 ) نیز توصیه میگردد.

گواهینامه ایزو 28001 نیز یکی از گواهینامه های تخصصی برای شرکتهای بازرگانی است. گواهینامه ایزو 28001 سیستم مدیریت امنیت در زنجیره تامین هست. استاندارد iso 28001 یک استاندارد تخصصی در مورد مدیریت امنیت تامین جهت ارتقای ضریب موفقیت تامین کنندگان کالا و محصولات هست.

اخذ فوری و ارزان گواهینامه ایزو 28001 یا همان مدرک ISO 28001 نیز از خدمات مرکز سیستم کاران می باشد.

مزایای پیاده سازی ایزو برای شرکتهای بازرگانی

نتایج پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت ، سیستم مدیریت زیست محیطی و گواهینامه و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای توسط شرکت بازرگانی شامل موارد زیر است.

انطباق فرایندهای شرکت با استانداردهای ملی و جهانی

کاهش آلودگی برای محیط زیست

ایمنی و سلامت شغلی کارکنان

برخورداری از امتیاز برای ارتباط با سایر کشورها

کسب امتیاز جهت شرکت در مناقصات ملی و بین المللی

جلب رضایت مشتریان و کارفرمایان

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران با چندین سال سابقه درخشان در امر مشاوره و اطلاع رسانی رایگان در خصوص نحوه دریافت گواهینامه ISO برای شرکتها و موسسات بازرگانی و سایر شرکتها در خدمت شماست.

چطوری گواهینامه ایزو ISO بگیریم؟

چطوری گواهینامه ایزو ISO بگیریم؟ نحوه اخذ گواهینامه ایزو چگونه است؟ دغدغه ای که ذهن متقاضیان اخذ گواهی ایزو را به خود مشغول کرده است. دریافت گواهینامه ایزو برای شرکت بازرگانی مانند اخذ گواهینامه ایزو برای سایر شرکتهاست. با ایت تفاوت که زمینه فعالیت شرکتهای بازرگانی در حوزه خرید و فروش کالا می باشد.

اخذ و دریافت گواهینامه ایزو برای شرکتهای بازرگانی

دریافت گواهینامه ایزو برای تمامی تامین کنندگان و شرکتهای بازرگانی از شهرهای کوچک و بزرگ ایران امکان پذیر می‌باشد. سازمان‌ها و شرکت‌ها با هر نوع زمینه فعالیت بازرگانی که کار صادرات و واردات می کنند و در هر کجای ایران که مستقر هستند می‌توانند گواهینامه ایزو بگیرند. آنها بدون طی کردن مسافتی طولانی و حضور در مرکز مشاوره سیستم کاران گواهینامه‌ها و مدارک ایزو یی را که نیاز دارند دریافت می نمایند.‌

صفر تا صد گرفتن گواهینامه ایزو تامین کنندگان چگونه انجام می‌شود؟

سازمان‌ها و شرکت‌های بازرگانی و تامین کننده هر کدام برای اخذ گواهینامه‌های ایزو اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند. برای هر هدف و هر زمینه فعالیتی که مجموعه‌ها دارند استانداردها و گواهینامه‌های مختلفی از طرف سازمان بین المللی استاندارد تدوین شده است. از اولین مراحل ابتدایی برای شروع اخذ گواهینامه ایزو پیدا کردن مرکز مشاوره معتبر میباشد. همیشه متقاضیان دریافت ایزو با سئوالات متعددی روبرو هستند.

مرکز مشاوره معتبر را چگونه پیدا کنیم؟
ملاک اعتبار مراکز مشاوره ایزو چیست؟

یک مرکز مشاوره معتبر باید دارای آدرس دفتر مرکزی ثابت باشد. آنها باید با مراجع معتبر صدور گواهینامه ایزو یی که مورد تایید سازمان IAF هستند همکاری کنند. مراکز معتبر مشاوره ایزو اصلی همواره گواهینامه ایزویی می دهند که مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران هستند. هنگامی که با مراکز مشاوره تماس می گیرید چنانچه به صورت قانونی و معتبر فعالیت کنند از همان ابتدا کلیه مراحل اخذ ایزو را برای شما تشریح می‌کنند. همچنین برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان رزومه خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

در مرحله دوم درخواستتان را به مرکز ایزو سیستم کاران – سازمان مرکزی اعلام می کنید. فرم ثبت نام گواهینامه ایزو می‌گیرید و آن را تکمیل می‌نمایید‌. فرم درخواست گواهینامه ایزو را فقط بطور مستقیم از مرکز سیستم کاران به شماره تلفن 79165-021 تحویل بگیرید. به فرم درخواست گواهینامه ایزو Application form هم می‌گویند. این فرم دارای سئوالات خاص و پیچیده نمیباشد. وقتی با مراکز مشاوره ایزو سیستم کاران تماس برقرار کنید این فرم به صورت رایگان بعد از درخواست شما از طریق واتساپ یا تلگرام و یا هر کانال ارتباطی دیگری برای شما ارسال می‌گردد.

مشخصات فنی فرم شامل نام مدیرعامل، شماره تلفن و زمینه فعالیت شرکت، مشخصات حقوقی شرکت مانند کد پستی، شماره تلفن، شماره همراه و انتخاب نوع گواهینامه ایزو و انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو میباشد. تمامی آیتم‌ها به صورت فارسی و انگلیسی بایستی درج گردند. در آخر فرم توضیح یک سری توضیحات به همراه هزینه اخذ انواع گواهینامه ایزو با توجه به مرجع صدورشان درج میگردد.

سازمانهای بازرگانی با چه اهدافی می‌توانند گواهینامه ایزو بگیرند؟

بازرگانان و شرکتهای تجاری و بازرگانی برای دستیابی به اهداف زیر معمولا بدنبال گواهینامه ایزو ISO هستند.

صادرات و واردات کالا و محصولات و ارائه خدمات

انجام تبلیغات ویژه برای برند سازی

جلب نظر مشتریان و مصرف کنندگان و کارفرمایان

بازاریابی گسترده‌تر جهت وسعت توزیع محصولات و تولیدات و خدمات

حضور در مناقصات

افزایش سطح کیفیت محصولات و خدمات و جلب اعتماد و رضایت مشتریان و مصرف کنندگان

ورود به لیست تأمین کنندگان مجاز کارفرمایان سازمان‌ها و شرکت‌ها ( Vendor List )

طراحی و پیاده سازی استانداردهای ایزو برای کسب سود بیشتر و توسعه پایدار

عوامل فوق و خیلی عوامل دیگر از جمله اهدافی هستند که عامل مؤثر برای گرفتن گواهینامه ایزو می‌باشند. اما در بین عوامل فوق یک عامل امروزه خیلی مورد توجه قرار دارد. شرکتهای بازرگانی که در زمینه قطعات و مجموعه های نفت ، گاز و پیتروشیمی فعالیت میکنند برای فروش کالاهای خود به وزارت نفت نیاز مبرم به حضور د روندور لیست وزارت نفت دارند. ما در ادامه در مورد ورود به وندور لیست شرکت نفت توضیحاتی می دهیم.

نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت
نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت یا همان AVL شرکت نفت برای شرکتهای فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی خیلی مهم است.

گواهینامه ایزو برای ورود به وندور لیست شرکت نفت

نحوه ثبت نام در وندور شرکت نفت ، شرکت ملی گاز ایران، شرکت پتروشیمی و شرکت پخش و پالایش همگی از طریق یک وبگاه انجام می گردد. وزارت نفت بمنظور یکپارچه سازی سیستم ارزیابی تامین کنندگان خود اقدام به راه اندازی سایتی کرد تا تمام تامین کنندگان و تولید کنندگان (سازندگان) بتوانند با کمترین مراجعه حضوری اقدام به ثبت نام در AVL نمایند.

AVL همان لیست تامین کنندگان مجاز هست. چون لفظ AVL بیشتر در شرکت نفت مورد استفاده قرار میگیرد، در اصطلاح AVL نفت می گویند. AVL همان وندور لیست شرکت نفت هست. شرکتهای بازرگانی نیز برای ورود به AVL نیز با سئوالات زیادی روبرو هستند. برای ورود به وندور لیست وزارت نفت نیز می توانید از طریق مرکز سیستم کاران اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات در مورد شرایط ورود به AVL وزارت نفت می توانید مقاله تخصصی نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت را بخوانید. این مقاله یک راهنمای جامع برای ثبت نام در AVL شرکت نفت و گاز و پتروشیمی است.

گواهینامه های ایزو ISO در کسب امتیاز در وندور لیست شرکت نفت تاثبر خیلی خوبی دارد. هم سازندگان و هم تامین کنندگان می توانند با دریافت گواهینامه ISO در کمیته ارزیابی وزارت نفت برای خود امتیاز کسب کنند. در این مقاله منظور ما شرکتهای بازرگانی است. شرکتهای فعال رد حوزه تامین کالای نفت می توانند از طریق سیستم کاران گواهینماه ایزو دریافت کنند و در سایت ثیت نام وندور شرکت نفت بارگذاری نمایند.

اخذ گواهینامه ایزو برای وندور نفت بایستی از طریق مراجع معتبر و مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران باشد. خیلی از شرکتهای صادر کننده مدارک ایزو اقدام به صدور گواهینامه های ایزو می کنند که اعتبار اصلی را ندارد. ولی متقاضیان اصلا متوجه این نمیشوند که گواهینامه ایزو دریافتی شون از نظر وزارت نفت رد میگردد. البته چون شرکت نفت هیچوقت اعلام نمیکند که گواهینامه ایزوتون رد شده ، خود متقاضیان هم متوجه این عدم تایید نمیگردند. بنابراین برای اینکه یک گواهینامه معتبر و مورد تایید سازمان ملی استاندارد بگیرید ، حتما با مرکز سیستم کاران به شمراه تلفن 79165-021 مشورت نمایید. کلیه خدمات مشاوره مرکز سیستم کاران در مورد وندور نفت رایگان است.

مهم‌ترین و پرکاربردترین گواهینامه‌های ایزو ISO ‌‌

در میان لیست استانداردهایی که سازمان بین المللی استاندارد ایزو تهیه و تدوین نموده چند گواهی عمومی در حوزه سیستم‌های مدیریتی هستند که بسیار کاربردی و مؤثر واقع شده‌اند. استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ و استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو ۱۴۰۰۱ و استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ایزو ۴۵۰۰۱ سه گواهینامه مهم هستند. با اجرا و طراحی سه استاندارد فوق هر سازمان و مجموعه‌ای می‌تواند کیفیت محصولات و خدماتش را افزایش دهد و با رعایت اصول حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و مدیریت درست انرژی موجب حفظ و صیانت از محیط زیست شود و با ایجاد ایمنی در محیط کار از سلامت نیروی انسانی محافظت ‌کند و با ایجاد آرامش و جلب اعتماد نیروی انسانی توانمندی کارکنان را افزایش دهد.

مراجع صدور گواهینامه ایزو ISO

مراجع صدور گواهینامه ایزو را CB می‌گویند. یکسری CB ها به صورت خصوصی و بدون اعتبار IAF فعالیت می‌کنند و یکسری از CB ها با اعتبار IAF فعالیت می‌کنند. اهداف هر سازمانی نوع مرجع صدور گواهینامه ایزو را مشخص می‌کند. شرکتهای بازرگانی چون قصد ورود به وندور لیست ها و همچنین قصد صادرات و واردات را دارند بایستی گواهینامه معتبر با اعتبار IAF بگیرند.

تهیه نمونه مستندات گواهینامه ایزو ISO

کلیه مستندات انواع استانداردهای ایزو را به صورت رایگان با راهنمایی مشاوران و کارشناسان مرکز سیستم کاران از طریق سایت یا تلگرام مرکز به صورت فایل WORD دریافت کنید. برای ملاحظه کل مستندات نمونه بر روی منوی دانلود رایگان مستندات ایزو کلیک بفرمایید.

طراحی و پیاده سازی استانداردهای ایزو و انجام ممیزی‌ها با توجه به نوع مرجع صدور گواهینامه ایزو در هر سازمان و مجموعه‌ای متفاوت اعمال می‌شود و ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO انجام می‌شود.

گواهینامه ایزو برای شرکتهای بازرگانی و نظرات کاربران:

آقای قنبری پرسید:
مراحل گرفتن گواهینامه ایزو از مراجع غیر IAF حدودا چقدر زمان می‌بره ؟ آیا این قبیل گواهینامه ها قابلیت رجیستری دارند؟ ممنون میشم از پاسخ‌گویی شما.

خانم افشار پرسید:
اخذ و دریافت گواهینامه ایزو چه مدارکی نیاز دارد؟ آیا سایت معتبری جهت ثبت نام و درخواست گواهی ایزو وجود دارد؟ ما قصد دریافت گواهینامه ایزو از مرکز ملی استاندارد ایران داریم ولی نتونستیم وارد سایتش بشیم و برای راهنمایی در گوگول سرچ کردیم‌. با توجه به مطالب درج شده گفتیم از شما راهنمایی بگیریم.

آقای خلفعلی پرسید:
شرکت ما در حوزه خدماتی فضای سبز فعالیت میکند. کارفرمای مناقصه گذار از ما گواهینامه hse خواسته .
ما دو گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و‌ ایزو ۴۵۰۰۱ را داریم . ایا داشتن این دو گواهینامه حکم گواهی hse را دارد یا باید جداگانه گواهینامه hse را بگیریم؟

بنر ایزو

با سیستم کاران گواهینامه های معتبر و اثر بخش برای خودتان بگیرید . .  .

سیستم کاران – سازمان مرکزی

تلفن: 79165-021

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo