نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت

نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت
4.9/5 - (2634 امتیاز)

نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت

نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت یا همان AVL شرکت نفت برای شرکتهای فعال در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی خیلی مهم است. وزارت نفت برای مدیریت بکارگیری شرکتهای نفتی و گاز و پتروشیمی ، سامانه ثبت نام تامین کنندگان را راه اندازی کرد. در این مقاله ما سعی داریم که همه اطلاعات نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت را در سرفصلهای زیر تشریح کنیم.

مراحل ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت

ثبت نام جهت ورود به وندور لیست نفت یا همان AVL شرکت نفت چهار مرحله اساسی زیر را دارد:

  • دریافت ایران کد – کد 5 رقمی ایران کد

  • اخذ توکن شرکت نفت یا گواهی امضاء الکترونیکی شرکت نفت

  • تکمیل اطلاعات شرکت متقاضی در صفحه کارتابل در سایت سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت

  • ثبت کلیه اطلاعات مربوط به محصول یا محصولات و قطعات مطابق با کد های تعریف شده شرکت نفت

فهرست عناوین:

وندور نفت چیست؟

AVL چیست؟

وندور لیست شرکت نفت

لیست AVL وزارت نفت

فاوا نفت

سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت

نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت

ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت

ثبت نام تامین کنندگان

سامانه ثبت نام تامین کنندگان

ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت

مراحل ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت

شرایط ورود به وندور نفت

لیست avl ، وندور نفت ، تفاوت میان آنها

وندورنفت ، گواهینامه ایزو

لیست AVL گواهینامه ISO

اخذ توکن برای وندور نفت

اخذ کد 5 رقمی ایران کد برای وندور نفت

نحوه ورود به وندور نفت AVL

مزایای وندور نفت AVL

شاخصهای 8 گانه تامین کنندگان نفت

شاخصهای 8 گانه تولید کنندگان نفت

تمامی اصطلاحات و عبارات فوق مواردی است که در گوگل سرچ میشوند. لذا به شرکتهای متقاضی نیز پیشنهاد می گردد که قبل از هر اقدامی ابتدا با مفاهیم و اصطلاحات اولیه آشنا شوند. همچنین در هر مرحله که نیاز به اطلاعات تکمیلی داشتید، با مرکز سیستم کاران به شماره 79165-021 تماس حاصل نمایید. نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت را می توانید بصورت رایگان و تلفنی از کارشناسان مرکز بپرسید.

نحوه ورود به وندور لیست شرکت نفت و سایر شرکتهای تابعه از سوالات رایج اکثر متقاضیان است. مرکز سیستم کاران در راستای رسالت اطلاع رسانی دقیق اقدام به انتشار آخرین اخبار می نماید. جهت کسب اطلاع از آخرین اخبار وندور لیست شرکت نفت کلیک فرمایید.

ورود به وندور نفت یا همان AVL را با سیستم کاران تجربه نمایید. کمیته ارزیابی وندور نفت متشکل از کارشناسان حرفه ای هستند که شرکتها را ارزیابی می کنند. بهتر است که شرکتها با دست پر و با بیشترین امتیاز ممکنه اسناد خود را بارگذاری نمایند.

وندور نفت چیست؟

وندور نفت منظور لیست تامین کنندگان مجاز وزارت نفت هست. شرکت نفت یک شرکت ملی و خیلی بزرگی است. لذا برای مدیریت تامین کنندگان خود اقدام به ایجاد وندور لیست کرد. این لیست تامین کنندگان مجاز در اصطلاح امروزی تحت عنوان وندور نفت گفته می شود.

وندور نغت را هر فردی ممکنه با ادبیاتهای مختلفی تلفظ نماید. مانند وندور شرکت نفت ، وندور شرکت ملی گاز ایران ، وندور وزارت نفت ، وندور پتروشیمی و یا هر گونه عبارت مشابه، در هر صورت منظور همه این عبارات یکی هست. مرکز سیستم کاران اولین و بزرگترین همراه شرکتهای فعال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی برای ورود به وندور نفت هست. جهت کسب راهنمایی های مفید و امتیاز آور و نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت با شماره 79165-021 تماس بگیرید.

AVL چیست؟

عنوان AVL نفت یک اصطلاح لاتین به معنای لیست تامین کنندگان مجاز نفت هست. AVL مخفف سه کلمه Approved Vendor List که در فارسی لیست تامین کنندگان مجاز ترجمه می گردد. بنابراین AVL همان وندور نفت معروف هست. اگر جایی نام AVL را شنیدید، منظور همان وندور وزارت نفت یا همان لیست تامین کنندگان مجاز نفت هست.

شرایط AVL همان شرایط وندور نفت هست. چون ذاتا هر دو یک معنا و مفهوم دارند. موضوع AVL بیشتر برای شرکتهای نفت و گاز و پتروشیمی ارزش زیادی دارد و تمایل دارند که در لیست AVLقرار بگیرند.

وندور لیست شرکت نفت

شرکت نفت در حوزه های مختلف امورات خود را به تامین کنندگان واگذار می کند. معمولا تامین کنندگان در چهار حوزه با وزارت نفت همکاری می کنند. این چهار گروه به شرح زیر هست.

شرکتهای بازرگانی که کار تامین قطعات می کنند.

شرکت های تولید کننده که قطعات مورد نیاز شرکت نفت را تولید می کنند.

شرکتهای مشاور و خدمات فنی و نظارت که امورات فنی و مشاوره و نظارت را انجام می دهند.

شرکت های پیمانکاری اجرایی که عملیاتهای اجرایی شرکت نفت را انجام می دهند.

ارزیابی و بکارگیری این حجم از تامین کنندگان خارجی، کار بسیار بزرگ و عظیمی است. شرکت نفت در گام نخست سراغ شرکتهای تامین کننده و تولید کننده رفت. وزارت نفت با ایجاد واحد ارزیابی تامین کنندگان، این حجم عظیم را مورد ارزیابی قرار داد. از طرفی مقرر گردید که کلیه ماموران خرید و واحدهای تدارکات هرقسمتی از شرکتهای تابعه وزارت نفت ، فقط از لیست وندور استفاده کنند. یعنی واحدهای تدارکات بایستی برای خرید قطعات مورد نیاز فقط از لیست وندور استفاده کنند. یعنی واحدهای تدارکات بایستی برای خرید قطعات مورد نیاز فقط از طریق شرکتهای تامین کننده در AVL استفاده نمایند.

ورود به AVL به همین علت اهمیت پیدا کرد. با مرکز سیستم کاران به راحتی وارد وندور لیست شرکت نفت شوید.

لیست AVL وزارت نفت

فهرست یا لیست AVL نفت همان لیست تامین کنندگان مجاز هست که قبلا در بالا گفتیم. لیست AVL نفت با لیست AVL پتروشیمی هر دو یکی است. امروزه هزاران شرکت تامین کننده و تولید کننده قطعات، تجهیزات و مجموعه های نفتی در لیست AVL نفت هستند. وزارت نفت هر ساله فراخوان جدید اعلام می کند تا لیست AVL خود را به روز نماید. هر چه زمان بیشتری از عمر تشکیل AVL می گذرد، تعداد بیشتری از شرکتها وارد AVL نفت می شوند.

ورود به AVL نفت برای همه شرکتها مهیا هست. کافیست مدارک حقوقی و رسمی خود را در سامانه مربوطه بارگزاری کنید. شما هم وارد AVL گردید.

فاوا نفت

فاوا نفت یک شرکت متعلق به وزارت نفت است. وظیفه فاوا نفت ارائه گواهی الکترونیکی یا همان توکن هست. شرکتهای متقاضی ورود به وندورلیست شرکت نفت ابتدا بایستی وارد سایت شرکت فاوا نفت به آدرس سایت www.oict.ir شوند. پس از ورود به وب سایت فاوا در قسمت سامانه درخواست گواهی الکترونیکی کلیک نماید و سایر مراحل را طی کنند.

آدرس فاوا نفت

آدرس فاوا نفت چیزی هست که خیلی کاربران بدنبال آن هستند. لازم هست بدانید که جهت دریافت توکن یا گواهی الکترونیکی نیازی به مراجعه حضوری نیست. بلکه بایستی از طریق سایت رسمی فاوانفت اقدام نمایید. همانطور که گفتیم آدرس سایت رسمی فاوا نفت www.oict.ir هست. هر گونه سوال و یا ابهام در این خصوص را از ما بپرسید. مرکز سیستم کاران در خدمت متقاضیان نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت و ورود به avl نفت هست. شماره تماس 79165-021 آماده پاسخگویی به سوالات شماست.

نحوه دریافت توکن نفت

مراحل و دریافت توکن نفت نیز از ابهامات شرکتهای متقاضی در وندورلیست نفت هست. برای گرفتن توکن نفت بایستی وارد سامانه درخواست گواهی الکترونیکی نفت شوید. این سامانه برای متقاضیان توکن نفت ، توسط وزارت نفت راه اندازی گردید. ورود به سایت مذکور و ثبت نام در آن بایستی با حوصله و دقت انجام گردد. خیلی از شرکتها، مراحل انجام امورات اخذ توکن را بلد نیستند. متقاضیان زیادی در صف دریافت توکن نفت هستند.

شرایط دریافت گواهی الکترونیکی نفت

مرکز ثبت و صدور گواهینامه الکترونیکی مورد اطمینان شرکت نفت هست که گواهی الکترونیکی نفت را صادر می کند. مرکز اصلی صدور گواهی الکترونیکی نفت یا همان توکن وظیفه صدور، انتشار و ابطال گواهی های الکترونیکی یا توکن ها را بر عهده دارد.

گواهی الکترونیک نفت یا توکن نفت پس از احراز هویت حقوقی شرکت متقاضی ورود به AVL صادر می گردد.

مرکز صدور گواهی الکترونیکی نفت کجاست؟

سازمان اصلی یا همان مرکز صدور گواهینامه الکترونیکی نفت در سال 1389 ایجاد گردید. وظیفه این مرکز تجمیع کاربردهای گواهی های الکترونیکی یا همان توکن های ایجاد شده در صنعت نفت است. این وظیفه مهم به شرکت فاوا وزارت نفت ارجاع گردید. شرکت فاوا با همکاری شرکای خارجی خود یکی از مراکز صدور گواهی الکترونیکی میانی بین المللی و متصل به مرکز صدور گواهی ریشه می باشد.

نحوه ثبت نام در سامانه درخواست گواهی الکترونیکی نفت

مراحل و اطلاعات و نحوه ثبت نام در سامانه درخواست گواهینامه الکترونیکی نفت یا همان توکن پیچیده نیست. به شرطی که حوصله کنید و قوانین و مقررات مربوط به ثبت نام را مطالعه نمایید.

دستورالعمل اجرایی مرکز صدور گواهی الکترونیکی ( CPS ) را به طور کامل ملاحظه نمایید. در این دستورالعمل اجرایی کلیه مراحل وجود دارد. خیلی از شرکتها برای انجام امور ثبت نام در سامانه درخواست توکن را به مرکز سیستم کاران محول می کنند. مرکز سیستم کاران با  دارا بودن کادری مجرب با شماره 79165-021 در خدمت متقاضیان گواهی نفت هست.

 

وندور نفت – تعهد نامه گواهی الکترونیکی نفت

مرحله بعدی برای ثبت نام در سامانه درخواست گواهی الکترونیکی نفت یا توکن ، تعهدنامه هست. تعهدنامه سازمان/شرکت و موسسه مرتبط با متقاضی گواهی را در منوی اصلی سایت کلیک نمایید. در فرم شماره 1 سازمان متعهد می شود که در صورت اتمام همکاری، مراتب را به مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی نغت اعلام کند.

پس از این اعلام گواهی الکترونیکی متقاضی یا همان توکن متقاضی باطل می گردد. علاوه بر این چنانچه ثبت یازمانی صاحبان امضای شرکت عوض شد، بایستی به مرکز صدور توکن اعلام نمایند. فرم تعهد نامه متقاضی گواهی الکترونیکی نفت بایستی توسط بالاترین مقام مسئول شرکت مهر و امضا گردد.

فایل فرم تعهد نامه در سایت مذکور موجود است.

نحوه ثبت نام در وندورلیست شرکت نفت
وندورلیست شرکت نفت برای سازمان تولید کننده و تامین کننده صنعت نفت و درآمد زایی تصاعدی و فراوانی خواهد داشت. پس هر چه جهت ورود به AVL نفت انرژی بگذارید و هزینه نمایید یک سرمایه گذاری پرسود برای شما خواهد بود.

 

ایران کد چیست؟

ایران‌ کد یا همان نظام طبقه‌بندی ملی کالا و خدمات ایران (محصولات) ، یک سامانه دولتی هست. ایران کد اطلاعات پايه زنجيره تأمين در حوزه كالاها و خدمات را تحت كنترل میگیرد. ایران کد پس از کنترل محصول یا خدمت آنرا به کارفرمایان مختلف ارجاع می‌کند. در سامانه ایران کد با استفاده از روشهای اجرایی، دستورالعملها و استانداردها و مخصوصا سخت افزارهای عالی اقدام به طبقه‌بندي و كد گذاري كالاها و خدمات می نماید. این طبقه بندی یک نوع زبان مشترك و مفاهيم همساني در سطح کشور ایران ايجاد میکند. همه اطلاعات اعتباری كالاها و خدمات از قبيل تامین کنندگان. اطلاعات فنی، استانداردهای ملی و بين‌المللی و … ثبت، ذخيره، سازماندهی و منتشر میگردد.

نحوه دریافت کد 5 رقمی ایران کد

اخذ کد پنج رقمی ایران کد توسط شرکتها با صرف زمان و هزینه دولتی انجام میگردد. البته صفر تا صد دریافت ایران کد را میتوان به مرکز سیستم کاران محول کرد. اما خودتان هم می توانید ایران کد را دریافت کنید.

دریافت ایران کد با ورود به سایت ایران کد شروع می شود. در سایت ایران کد باید ثبت نام نمایید و سپس اطلاعات محصول یا محصولات و خدمات را وارد نمایید. مراحل را گام به گام پیش ببرید تا در نهایت به ایران کد برسید.

سایت ایران کد چیست؟

وب سایت رسمی ایران کد مورد سئوال خیلی از متقاضیان دریافت ایران کد هست. آدرس سایت ایران کد www.irancode.ir هست. مراقب افراد سود جو و یا کلاهبردار باشید که شما را وارد سایتهای انحرافی نکنند. آدرس سایت ایران کد دقیقا همین هست که در بالا لینک دادیم. نه یک حرف بیشتر و نه یه حرف کمتر.

سایت ایران کد را اگر نتونستید باز کنید با مرکز سیستم کاران تماس حاصل بفرمایید تا راهنماییتون کنیم. شماره تماس مرکز در بخش تماس با مرکز موجود است.

سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت

سایت اصلی ثبت نام برای وندور نفت ، سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت هست. این سامانه وظیفه اصلی برای ارزیابی تامین کنندگان و تولید کنندگان کالای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را دارد. سامانه تامین کالای نفت ایران یک سامانه کامل و جامع جهت مدیریت هر چه بهتر شناسایی، ارزیابی و جذب تامین کنندگان نفت هست. برای ورود به سایت مذکور بر روی گزینه سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت کلیک بفرمایید.

سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت که باز شد، تمامی موارد مندرج در سایت را مطالعه نمایید. خیلی از متقاضیان صفر تا صد ورود به وندور لیست نفت را به مرکز سیستم کاران به شماره تماس 79165-021 واگذار می کنند. مرکز سیستم کاران به طور تضمینی و کاملا قانونی، شرکت شما را وارد وندور نفت یا همان AVL می کند.

نحوه ثبت نام در وندورلیست شرکت نفت

شرایط، مراحل و نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت برای شرکتهای متقاضی AVL مهم هست. چون پس از ورود به لیست تامین کنندگان مجاز صنعت نفت عملا در کنترل پنل کلیه ماموران خرید و تدارکات نفتی خواهند بود.

وندورلیست شرکت نفت برای سازمان تولید کننده و تامین کننده صنعت نفت و درآمد زایی تصاعدی و فراوانی خواهد داشت. پس هر چه جهت ورود به AVL نفت انرژی بگذارید و هزینه نمایید یک سرمایه گذاری پرسود برای شما خواهد بود.

مراحل ثبت نام در AVL پس از گرفتن توکن از سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی نفت وارد مرحله جدید می شود. مرحله بعدی بایستی وارد سایت سامانه الکترونیکی کالای صنعت نفت گردید.

راههای ثبت نام در وندور لیست نفت را در قسمت مشاهده راهنما مطالعه نمایید. در این قسمت آخرین اطلاعات مورد نیاز شما در وندور لیست نفت موجود است. همچنین اطلاعیه های مهم را حتما مطالعه نمایید. از جمله اخبار مهم وزارت نفت می توان به خبر مهم زیر اشاره کرد.

سامانه توانیران وزارت صمت – وندور نفت

سایت سامانه توانیران وزارت صنایع، معدن و تجارت برای تولیدکنندگان صنعت نفت الزام شد. متاسفانه این هم یک قانون دست و پا گیر دیگری است که شرکتهای تولید کننده با آن مواجه هستند. برای همین هست که اکثر شرکتهای متقاضی ورود به AVL مرکز سیستم کاران را انتخاب می کنند. سیستم کاران با کادری مجرب و حرفه ای و خستگی ناذیر با شماره تلفن 79165-021 در خدمت شماست. با خیالی راحت کل امورات ثبت نام در سامانه شرکت نفت را به ما بسپارید.

شرایط وندور لیست نفت AVL

برای اطلاع از شرایط ورود به وندورلیست نفت یا همان AVL بایستی اول نوع فعالیت خود را انتخاب کنید. منظور از نوع و زمینه فعالیت، بازرگانی یا تولید کننده بودن شرکت متقاضی است. شرکتها و سازمانهای متقاضی وندور لیست به دو دسته کلی زیر تقسیم می گردند.

شرکت های بازرگانی ( تامین کننده ) صنعت نفت

شرکت های تولیدی ( تولید کننده ) صنعت نفت

هر کدام از این شرکتها بایستی شرایط خاص خودشان را داشته باشند. شرکت نفت برای هر کدام از این شرکتهای متقاضی وندورلیست نفت ، شاخصهای جداگانه ای تعریف و تدوین کرد.

شاخص های هشت گانه ارزیابی تامین کنندگان داخلی

معیارهای ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی

 تامین کنندگان داخلی کالا

ویرایش اول

جدول شماره 1 : معیارهای ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی تامین کنندگان داخلی

ردیف

شرح عوامل مورد ارزیابی

ضریب وزنی

امتیاز ارزیابی

(0 تا 100)

امتیاز نهایی

ملاحظات

1 توان مالی

22

2 حسن سابقه

15

3 ارزیابی مشتریان قبلی

22

4 نمایندگی فروش کالا  و خدمات پس از فروش

6

5 توان مدیریت و کارآمدی

16

6 نظام کیفیت و نحوه تضمین محصولات

7

7 مالکیت دفتر شرکت و انبار

5

8 تجزیه و سوابق کاری

7

جمع کل امتیاز از 10000
رتبه شرکت مورد بازدید

 

دستورالعمل تخصص امتیاز معیارها در ارزیابی و رتبه بندی تامین کنندگان داخلی

بر اساس موارد مندرج در جدول شماره – 1

الف – هدف

هدف از این دستورالعمل بکار بردن روشی جهت محاسبه و تخصیص امتیاز معیارها در ارزیابی و رتبه بندی تامین کنندگان داخلی کالا می باشد.

ب- دامنه کاربرد

کلیه متقاضیان شرکت در لیست تامین کنندگان داخلی مورد تایید دستگاه مرکزی وزارت نفت، مشمول این دستورالعمل می باشند.

ج- مفاهیم و اختصارات

تامین کننده : منظور از تامین کننده ، شرکت یا مجموعه ای می باشد که یک یا چند قلم ازکالاها و تجهیزات مورد نیاز شرکت های تابعه وزارت نفت را که امکان تولید و ساخت در داخل کشور ندارد از طریق ارتباطات خارجی تامین مینماید.

د- مسئولیت ها

مسئولیت اجرای این روش به عهده رئیس دستگاه مرکزی وزارت نفت بوده و کمیته های فنی بازرگانی دستگاه مرکزی وزارت نفت در شرکت های اصلی ملزم به رعایت مفاد آن هستند.

ه- شرح دستورالعمل :

نحوه محاسبه و تخصیص امتیاز در ستون « امتیاز ارزیابی ( 0تا 100) » برای 8 ردیف موجود در جدول ارزیابی تامین کنندگان داخلی به ترتیبی که در بندهای ذیل تشریح می شود، خواهد بود. امتیاز ستون « امتیاز نهایی ارزیابی »  در جدول مذکور از حاصلضرب مقدار عددی ستون « امتیاز ارزیابی (0تا 100) » هر قلم (هر سطر) در مقدار عددی ستون « ضریب وزنی » متناظر همان قلم (در همان سطر) بدست می آید.

تبصره 1: در مواردی اگر تامین کننده مدارک و مستندات لازم را بنا به هر دلیلی ارائه ندهد، امتیاز ارزیابی برای آن موارد حداقل امتیاز ارزیابی در نظر گرفته خواهد شد.

1- توان مالی

برای محاسبه امتیاز این معیار از فرمول زیر استفاده می شود:

 

میانگین ارقام مالی

100 ×

میانگین ده برابر سقف معاملات متوسط

ارقام مالی : طبق ماده 25 آیین نامه اجرایی بند« ج » ماده 12 قانون برگزاری مناقصات این ارقام بر اساس اطلاعات حداکثر پنج سال گذشته زمان ارزیابی و مشتمل بر مقادیر زیر است ،

صد برابر مالیات متوسط سالانه، مستند بر اسناد مالیات های قطعی و علی الحساب پرداخت شده

25% فروش آخرین سال تولید، مستند به قراردادها و اسناد فروش یا صورت های مالی تایید شده

10% دارایی ثابت، مستند به اظهار نامه رسمی یا گواهی بیمه دارایی ها

تبصره 1: روش محاسبه بدین گونه خواهد بود که ابتدا میانگین هر یک از اجزاء ارقام مالی محاسبه و سپس بر میانگین ده برابر سقف معاملات متوسط سال متناظر نیز صحیح می باشد.

2- حسن سابقه

حسن سابقه یا به عبارتی قراردادهای همکاری و فروش محصول به شرکتهای تابعه صنعت نفت یا شرکت های غیر نفتی متناسب طی حداکثر 5 سال گذشته ملاک تعیین امتیاز می باشد. به گونه ای که به ازای هر قرارداد فروش با شرکت های تابعه صنعت نفت، ده امتیاز و به ازای هر قرارداد فروش با شرکتهای صنایع غیر نفتی متناسب 5 امتیاز تا سقف 100 امتیاز لحاظ می شود.

3- ارزیابی مشتریان قبلی

ارزیابی مشتریان قبلی همان گواهی حسن انجام کار، رضایت نامه و یا گواهینامه شخص ثالث طی حداکثر پنج سال گذشته ملاک ارزیابی بوده و به ازای هر گواهی صادره توسط شرکت های تابعه صنعت نفت ده امتیاز و به ازای هر گواهی صادره توسط شرکتهای غیر نفتی متناسب 5 امتیاز تا سقف 100 امتیاز لحاظ می شود.

جهت کسب اطلاعات در خصوص رضایت مشتریان برای وندور لیست شرکت نفت کلیک نمایید.

4- نمایندگی فروش کالا و خدمات پس از فروش

4-1- تعداد نمایندگی

ندارد

یک برند 2 و 3 برند انحصاری یا بیش از سه برند

0

10 30

50

 

4-2- اعتبار برند

امتیاز این مورد بنا به تشخیص کارشناس و به روش زیر محاسبه می گردد.

قابل قبول متوسط خوب
10 20 30

 

4-3- وجود سیستم مدیریت خدمات پس از فروش

ندارد قابل قبول خوب
0 10 20

 

5- توان مدیریت و کارآمدی

5-1- تجربه و سابقه مدیران و کارکنان کلیدی

 

قابل قبول متوسط خوب عالی
20 40 60 80

 

5-2- گواهینامه های ISO

وجود گواهینامه های ISO ندارد دارد
امتیاز 0 20

6- نظام کیفیت و نحوه تضمین محصولات

امتیاز این مورد بنا به تشخیص کارشناس و به روش زیر محاسبه می شود.

ندارد دارد متوسط خوب عالی
0 25 50 75 100

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نظام کیفیت و نحوه تضمین کیفیت محصولات، مقاله QA/QC چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

7- مالکیت دفتر شرکت و انبار

7-1- مالکیت دفتر شرکت

ندارد استیجاری مالکیت
0 30 70

 

7-2- وجود انبار و سیستم انبارداری

ندارد بدون coding دارد با coding دارد
0 20 30

 

8- تجربه و سوابق کاری شرکت

8-1- سابقه فعالیت شرکت

1تا 5 سال 6 تا 10 سال 11 تا 15 سال بالاتر از 15 سال

 

20 امتیاز 40 امتیاز 60 امتیاز 80 امتیاز

 

8-2- گواهینامه ثبت نام در مالیات بر ارزش افزوده

گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده ندارد دارد
امتیاز 0 20

 

رتبه بندی شرکتهای تامین کننده نفت

در پایان رتبه بندی شرکتهایی که مورد ارزیابی قرار می گیرند بر اساس الگوی زیر و امتیاز نهایی حاصل از جدول شماره 1 ( ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی تامین کنندگان داخلی ) محاسبه می شود.

رتبه امتیاز
1 100 > امتیاز اکتسابی  > 86
2 85 > امتیاز اکتسابی > 71
3 70 > امتیاز اکتسابی > 56
کمتر از حد نصاب 56 > امتیاز اکتسابی

لینک دانلود رایگان معیارهای ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی تامین کنندگان داخلی کالا 

 

شاخصهای 16 گانه سازندگان داخلی ( تولید کنندگان داخلی )

معیارهای ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی

سازندگان داخلی

ویرایش دوم

جدول معیارهای ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی سازندگان داخلی

ردیف شرح عوامل مورد ارزیابی ضریب وزنی امتیاز ارزیابی

(0 تا 100)

امتیاز نهایی ملاحظات
1 استانداردهای تولید 10
2 توان و عمق ساخت داخل 8
3 نظام کیفیت و نحوه تضمین محصولات 10
4 داشتن تجربه و دانش در زمینه مورد نظر 11
5 توان مالی 7
6 تحقیق و توسعه 10
7 ارزیابی مشتریان قبلی 9
8 کیفیت قطعات مصرفی و ارزیابی سازندگان مربوطه 10
9 حسن سابقه 5
10 توان تجهیزاتی 4
11 ظرفیت تولید 3
12 مدارک فنی 3
13 توان مدیریتی 6
14 نیروی انسانی 2
15 صادرات 1
16 عضویت در موسسات و انجمن های علمی و صنفی 1
جمع کل امتیازات از 10000
رتبه شرکت مورد بازدید

 

دستورالعمل تخصیص امتیاز معیارها در ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی سازندگان داخلی

الف- هدف

هدف از این دستورالعمل به کار بردن روشی جهت محاسبه و تخصیص امتیاز معیارها در ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی سازندگان داخلی کالا و تجهیزات می باشد.

ب- دامنه کاربرد

کلیه متقاضیان شرکت در لیست سازندگان داخلی مورد تایید دستگاه مرکزی وزارت نفت، مشمول این دستورالعمل می باشد.

ج- مفاهیم و اختصارات

سازنده: منظور از سازنده مجموعه ای میباشد که حداقل یکی از موارد ذیل را دربرگیرد:

  • اقدام به ایجاد کارگاه یا سوله، تجهیز آن و بکارگیری افراد متخصص نماید.
  • تولید قطعات در داخل مجموعه و مونتاژ و تولید محصول نهایی.
  • تهیه قطعات از طریق برون سپاری از شرکت های داخلی و یا تامین بخشی از آن از خارج و مونتاژ و تولید محصول نهایی.
  • ساخت قطعات یدکی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز صنایع نفت و گاز.

د- مسئولیت ها

مسئولیت پیگیری حسن انجام مراحل این دستورالعمل با رئیس دستگاه مرکزی وزارت نفت بوده و کمیته فنی بازرگانی دستگاه مرکزی وزارت نفت در شرکت های اصلی ملزم به رعایت مفاد آن هستند.

ه- شرح دستورالعمل

نحوه محاسبه و تخصیص امتیاز در ستون « امتیاز ارزیابی (0 تا 100) برای 16 ردیف موجود در جدول ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی سازندگان داخلی به ترتیبی که در بندهای ذیل تشریح می شود خواهد بود. امتیاز ستون « امتیاز نهایی ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی » در جدول مذکور از حاصلضرب مقدار عددی ستون « امتیاز ارزیابی (0 تا 100) » هر قلم ( هر سطر ) در مقدار عددی ستون «ضریب وزنی» متناظر همان قلم (در همان سطر بدست می آید.

تبصره 1:  در مواردی اگر سازنده مدارک و مستندات لازم را بنا به هر دلیلی ارارئه ندهد، امتیاز ارزیابی برای آن موارد حداقل امتیاز ارزیابی در نظر گرفته خواهد شد.

تبصره 2: در هر مورد اگر بنا به اقتضای ماهیت تولید و تشخیص ارزیاب نیاز به معیار مربوطه وجود نداشته باشد، برای آن مورد حداکثر امتیاز در نظر گرفته خواهد شد.

1- استانداردهای تولید

امتیاز استانداردهای تولید بر مبنای معیار رعایت استانداردهای ملی و یا بین المللی تولید بر اساس نظر کارشناسان فنی هنگام بازدید و ارائه گواهینامه استانداردهای محصول مربوطه طبق جداول زیر صورت می پذیرد.

1-1- رعایت استانداردهای ملی و بین المللی

عدم رعایت استانداردهای تولید رعایت استانداردهای تولید
0 50

 

از آنجا که سیستم مدیریت کیفیت استقرار یافته در هر سازمان تاکید بر تولید محصول مطابق با استاندارد دارد لذا مطابق با الزامات بندهای 8-5-1 و 8-5-2 و 8-5-4 و 8-5-5 و 8-6 و 8-7 و 9-1-3  استاندارد ISO9001:20015 مورد بررسی قرار می گیرد.

تبصره 1- سازنده می تواند دیگر سیستم های مدیریت کیفیت از جمله ISO/TS29001 و یا API را استقرار داده باشد. در این صورت بندهای متناظر در هر یک از سیستم ها مدنظر قرار خواهد گرفت.

تبصره 2- سازنده موظف است استانداردهای محصولی که اظهار نموده است را ارائه نماید و خط تولید از مواد اولیه تا محصول نهایی مورد بررسی قرار گیرد.

1-2- گواهینامه استانداردهای محصول

فاقد گواهینامه استانداردهای تولید دارای گواهینامه استانداردهای تولید
0 50

 

تبصره: عدم احراز امتیاز از استانداردهای تولید موجب عدم ارزیابی و حذف سازنده از ارزیابی صلاحیت خواهد شد.

2- توان و عمق ساخت داخل

توان و عمق ساخت داخل به معنای ساخت قطعات یا جزاء تشکیل دهنده محصول در شرکت سازنده و یا استفاده از قطعات یا اجزاء ساخته شده سایر شرکت های داخلی بوده و امتیاز این بخش طبق نظر کارشناسان فنی و بر اسا جدول زیر تعیین میگردد.

استفاده از خدمات سایر شرکت های داخلی ساخت اجزاء در داخل
30 = امتیاز 70× درصد توان و عمق ساخت داخل = امتیاز

 

تبصره : اگر تمام قطعات یا اجزاء محصول در داخل شرکت سازنده تولید شود امتیاز بر اساس شاخص ساخت اجزاء در داخل جدول و از سقف 100 قابل محاسبه می باشد و در صورت استفاده از قطعات یا اجزاء ساخته شده سایر شرکتهای داخلی ، ضمن الزامی بودن ارائه اسنادی از قبیل قرارداد ، تفاهمنامه همکاری و یا فاکتورهای معتبر، امتیازنهایی براساس هر دو شاخص جدول فوق محاسبه و تعیین می شود.

3- نظام کیفیت و نحوه تضمین محصولات

3-1- تعداد کادر فنی واحد کنترل کیفیت

تعداد نفرات کنترل کیفیت ندارد تا 2 نفر بیش از 2 نفر
امتیاز 0 10 20

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نظام کیفیت و نحوه تضمین کیفیت محصولات، مقاله QA/QC چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

3-2- فرم ها و نرم افزارهای کاربردی- تخصصی

فرم ها و نرم افزارها ندارد در انتهای تولید در طول خط تولید
امتیاز 0 10 20

 

3-3- تجهیزات کنترل کیفیت و آزمایشگاهی

تناسب تجهیزات QC ندارد خوب خیلی خوب
امتیاز 0 10 20

 

3-4-  QA / QC PLAN

ندارد QC Plan QA Plan QC&QA Plan
0 5 5 10

 

3-5- سیستم انبارداری

در صورت تشخیص نیاز به انبار مواد اولیه و محصول امتیاز بر اساس جدول ذیل می باشد.

عنوان ندارد بدون سیستم Coding با سیستم Coding
وجود انبار مواد اولیه 0 5/2 5
وجود انبار محصول 0 5/2 5

 

3-6- بسته بندی محصول

در صورت نیاز به بسته بندی مطابق جدول ذیل امتیاز داده می شود.

بسته بندی محصول نامناسب مناسب
امتیاز 0 5

 

3-7- گارانتی محصول

احراز گارانتی محصول منوط به درج موضوع تضمین یا گارانتی در متن حداقل 3 قرارداد از قراردادهای پنج سال گذشته سازنده بوده و طبق جدول محاسبه می شود.

مدت گارانتی محصول فاقد گارانتی تا 18 ماه 18ماه و بیشتر
امتیاز 0 5 10

 

3-8- گواهینامه های ISO گواهینامه ایزو ISO

وجود گواهینامه های ISO ندارد دارد
امتیاز 0 20

الف- دارا بودن استاندارد ISO9001:2015 و دیگر سیستم های مدیریت کیفیت از جمله ISO/TS29001 و یا APIQ1

ب- خط تولید محصول مطابقبا الزامات مندرج در استاندارد محصول بررسی شود.

ج- الزامات مرتبط با کارآیی محصول نهایی در آزمایشگاه آزمون دارای صلاحیت تطبیق داده شود.

4- داشتن تجربه و دانش در زمینه مورد نظر

4-1- دانش فنی

امتیاز این ردیف بر اساس تقسیم بندی مالکیت دانش فنی به چهار حوزه دانش طراحی و ساخت دانش تحت لیسانس ، دانش مهندسی معکوس و ساخت از روی نقشه یا نمونه و مطابق جدول زیر محاسبه می شود.

مالکیت دانش فنی دانش طراحی و ساخت دانش تحت لیسانس دانش مهندسی معکوس ساخت از روی نقشه یا نمونه
امتیاز 100-80 75 70-30 25-10

 

تبصره: امتیاز مالکیت دانش فنی در حوزه « دانش طراحی و ساخت » طبق مستندات و به شرح ذیل تعیین می شود.

4-1-1- دانش بنیان بودن شرکت : امتیاز 80

4-1-2- ارائه گواهینامه مالکیت معنوی دانش فنی محصول : امتیاز 100

 

4-2- تجربه و سوابق کاری شرکت

در این ردیف مواردی شامل سابقه فعالیت شرکت و گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده طبق جداول امتیاز دهی زیر محاسبه می شوند.

4-2-1- سابقه فعالیت شرکت

1تا 5 سال 6 تا 10 سال 11تا 15 سال بالاتر از 15 سال
20 امتیاز 40 امتیاز 60 امتیاز 80 امتیاز

 

4-2-2- گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده

گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده ندارد دارد
امتیاز 0 20

 

3% × امتیاز تجربه و سوابق کاری شرکت + 7% × امتیاز دانش فنی = امتیاز نهایی معیار

5- توان مالی

برای محاسبه امتیاز این معیار از فرمول زیر استفاده می شود:

 

میانگین ارقام مالی

100×

میانگین ده برابر سقف معاملات متوسط

ارقام مالی : طبق ماده 25 آیین نامه اجرایی بند « ج » ماده 12 قانون برگزاری مناقصات این ارقام بر اساس اطلاعات حداکثر پنج سال گذشته زمان ارزیابی و مشتمل بر مقادیر زیر است.

100برابر مالیات متوسط سالانه ، مستند به اسناد مالیات های قطعی و علی الحساب پرداخت شده.

25% فروش آخرین سال تولید ، مستند به قراردادها و اسناد فروش یا صورت های مالی تایید شده.

10% دارایی ثابت ، مستند به اظهار نامه رسمی یا گواهی بیمه دارایی ها.

تایید اعتبار از سوی بانک یا موسسات مالی و اعتباری معتبر تا سقف حداقل مبلغ مناقصات عمده.

تبصره 1: روش محاسبه بدینگونه خواهد بود که ابتدا میانگین هر یک از اجزاء ارقام مالی محاسبه و سپس بر میانگین ده برابر سقف معاملات متوسط متناظر با سال های اجزاء ارقام مالی تقسیم می شود. لذا بالاترین عدد کسب شده از تقسیم های مربوطه ضربدر 100 و تا سقف مینای محاسبات می باشد.

تبصره 2: تقسیم نمودن 25% فروش آخرین سال تولید بر سقف معاملات متوسط سال متناظر نیز صحیح میباشد.

6- تحقیق و توسعه

6-1- تعداد نفرات مرتبط با فعالیتهای تحقیق و توسعه

تعداد نفرات تحقیق و توسعه ندارد تا 3 نفر بیش از 3 نفر
امتیاز 0 10 20

 

6-2- تعداد پروژه های تحقیق و توسعه تعریف شده در سه سال اخیر

این مورد شامل پروژه هایی می شود که به بهبود مشخصات فنی و کیفی محصول یا ارائه محصولات جدید و همچنین بهبود روند یا کاهش هزینه های تولید منجر می شود.

تعداد پروژه های تعریف شده ندارد تا 3 پروژه بیش از 3 پروژه
امتیاز 0 10 20

 

6-3- تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری کاربردی – تخصصی مرتبط با فعالیتهای تحقیق و توسعه

امتیاز این مورد طبق بررسی و تشخیص کارشناسان فنی از تجهیزات و نرم افزارهای مرتبط با فعالیتهای تحقیق و توسعه بنا به اقتضای نوع و بر اساس جدول زیر تعیین می شود.

تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نامناسب متوسط مناسب
امتیاز 0 10 20

 

6-4- ارزیابی اثربخشی فعالیتهای تحقیق و توسعه

امتیاز این بخش بر اساس تشخیص کیفی اثربخشی فعالیتهای تحقیق و توسعه و طبق جدول زیر تعیین میشود.

اثربخشی فاقد اثربخشی متوسط خوب بسیار خوب
امتیاز 0 10 20 40

علاوه بر بندهای فوق شاخص های ارزیابی در بحث تحقیق و توسعه مطابق با بندهای 8-3-1 و 8-3-2 و 8-3-2 و 8-3-3 و 8-3-4 و 8-3-5 و 8-3-6 استاندارد ISO9001:2015 بررسی خواهند شد.

تبصره 1- چنانچه سازنده دیگر سیستم های مدیریت کیفیت از جمله ISO/TS29001 و یا Q1   API را استقرار داده باشد، در این صورت بندهای متناظر در هر یک از سیستم ها بررسی خواهند شد.

تبصره 2- سازنده باید مطابق با استاندارد ساخت محصول بندهای مرتبط با طراحی تحقیق و توسعه را پوشش داده و مورد بررسی قرار گیرد.

7- ارزیابی مشتریان قبلی

ارزیابی مشتریان قبلی همان گواهی حسن انجام کار ، رضایتنامه و یا گواهینامه شخص ثالث طی حداکثر 5 سال گذشته ملاک ارزیابی بوده و به ازای هر گواهی صادره توسط شرکت های تابعه صنعت نفت 20 امتیاز و به ازای هر گواهی صادره توسط شرکت های غیر نفتی متناسب 10 امتیاز تا سقف 100 امتیاز لحاظ می شود.

8- کیفیت قطعات مصرفی و ارزیابی سازندگان مربوطه

8-1- کیفیت قطعات مصرفی

امتیاز این بخش با نظر کارشناسان فنی و بررسی رویه های مشخص  و مدون در مورد تست مواد اولیه و قطعات مصرفی قبل از مراحل تولید بر اساس جدول زیر تعیین می شود.

کیفیت قطعات مصرفی قابل قبول متوسط خوب بسیار خوب
امتیاز 25 50 75 100

 

8-2- ارزیابی سازندگان مربوطه

امتیاز این بخش با نظر کارشناسان فنی و بازرگانی و بررسی مدارک و مستندات خرید مواد اولیه و قطعات مصرفی  و همچنین حسن سابقه تولید کنندگان و تامین کنندگان مواد اولیه و قطعات مصرفی مورد نظر بر اساس جدول زیر تعیین می شود.

ارزیابی سازندگان مربوطه قابل قبول متوسط خوب بسیار خوب
امتیاز 25 50 75 100

 

5/0 × امتیاز ارزیابی سازندگان مربوطه + 5/0 × امتیاز کیفیت قطعات مصرفی = امتیاز نهایی معیار

این شاخص ارزیابی مطابق با بندهای 6-2-2 و 8-4-3 استاندارد ISO9001:2015 انجام می شود.

تبصره 1- چنانچه سازنده دیگر سیستم های مدیریت کیفیت از جمله ISO/TS29001 و یا Q1  API را استقرار داده باشد در این صورت بندهای متناظر در هر یک از سیستم ها بررسی خواهند شد.

تبصره 2- قطعات مصرفی در حین تولید بررسی شود.

تببصره 3- اسناد مثبته در خصوص توانمندی و صلاحیت فعالیتهای برونسپاری شده در خط تولید بررسی گردد.

9- حسن سابقه

حسن سابقه یا به عبارتی قراردادهای همکاری و فروش محصول به شرکت های تابعه صنعت نفت و یا شرکت های غیر نفتی متناسب طی حداکثر 5 سال گذشته ملاک تعیین امتیاز طبق جدول زیر خواهد بود.

تعداد تا 5 مورد تا 10 مورد تا 15 مورد بیش از 15 مورد
امتیاز 25 50 75 100

 

10- توان تجهیزاتی

امتیاز این مورد طبق بررسی و تشخیص کارشناسان فنی از موقعیت کارخانه و امکانات آن بنا به اقتضای نوع تولید و بر اساس جدول زیر تعیین می شود.

توان تجهیزاتی قابل قبول متوسط خوب بسیار خوب
امتیاز 25 50 75 100

 

این شاخص ارزیابی مطابق با بندهای 5-1-2 و 8-2-1 و 9-1-2 استاندارد ISO9001:2015 انجام می شود.

تبصره 1- چنانچه سازنده دیگر سیستم های مدیریت کیفیت از جمله ISO/TS29001 و یا Q1  API را استقرار داده باشد، در این صورت بندهای متناظر در هر یک از سیستم ها بررسی خواهند شد.

تتبصره 2- تجهیزات خط تولید مطابق با استانداردهای محصول بررسی گردد.

تبصره 3- تجهیزات آزمایشگاه آزمون سازنده مطابق با محصول نهایی مطابق با بندهای 5-5  و 5-6 استاندارد ISO17025:2017 یا مطابق با بندهای 6-4 و 6-5 استاندارد ISO17025:2017 بررسی گردد.

11- ظرفیت تولید

ظرفیت تولید سالیانه با توجه به نوع تولید و بر اساس پروانه های بهره برداری ، مجوزهای تولید و نظرکارشناسان فنی و بازرگانی طی بازدید و مطابق جدول ذیل تعیین می شود.

ظرفیت تولید قابل قبول متوسط خوب بسیار خوب
امتیاز 25 50 75 100

 

12- مدارک فنی

مدارک فنی شامل مستندات مشخصات فنی ، تعمیر و نگهداری ، نقشه ها ، سفارش خرید قطعات ، تست ها و مدارک بازرسی محصول ، جابجایی و حمل و نقل ، دستورالعمل های نصب و راه اندازی و… می باشد.

لذا امتیاز این مورد طبق بررسی و تشخیص کارشناسان فنی بنا به اقتضای نوع تولید و الزامات استانداردهای مربوطه بر اساس جدول زیر تعیین می شود.

مدارک فنی غیر قابل قبول قابل قبول متوسط خوب بسیار خوب
امتیاز 0 25 50 75 100

 

این شاخص ارزیابی مطابق با بندهای 8-5 و 8-1 استاندارد ISO9001:2015 انجام می شود.

تبصره 1- چنانچه سازنده دیگر سیستم های مدیریت کیفیت از جمله ISO/TS 29001 و یا Q1  API را استقرار داده باشد ، در این صورت بندهای متناظر در هر یک از سیستم ها بررسی خواهند شد.

تبصره 2- مدارک فنی آزمایشگاه آزمون سازنده مطابق با محصول نهایی مطابق با بندهای 4-3 و 4-13 و 5-4 استاندارد ISO17025:2017 یا مطابق با بندهای 7-2 و 7-5 استاندارد ISO17025:2017 بررسی گردد.

تتبصره 3- مدارک فنی خط تولید محصول مطابق با استانداردهای محصول نهایی بررسی گردد.

 

13- توان مدیریتی

امتیاز این مورد طبق نظر کارشناسان فنی و بازرگانی و بر  مبنای ارزیابی از توانمندی های مدیریتی و سازماندهی شرکت مورد بازدید تعیین می شود.

 

60× درصد مورد نظر کارشناس فنی = امتیاز کارشناس فنی

40 × درصد مورد نظر کارشناس بازرگانی = امتیاز کارشناس بازرگانی

14- نیروی انسانی

امتیاز این مورد بر مبنای آخرین نسخه لیست بیمه تامین اجتماعی شرکت سازنده و طبق جدول زیر محاسبه می شود.

نیروی انسانی تا 20 نفر تا 30 نفر تا 50 نفر بیش از 50 نفر
امتیاز 25 50 75 100

 

علاوه بر موارد فوق ، شاخص های ارزیابی مطابق با بندهای 7-1-2 و 7-2 و 7-3 استاندارد ISO9001:2015 مورد بررسی قرار گیرد.

تبصره 1- چنانچه سازنده دیگر سیستم های مدیریت کیفیت از جمله ISO/TS29001 و یا Q1  API را استقرار داده باشد، در این صورت بندهای متناظر در هر یک از سیستم ها بررسی خواهند شد.

تبصره 2- صلاحیت نیروی انسانی آزمایشگاه آزمون مطابق با بند 5-2 استاندارد ISO17025:2017 یا مطابق با بند 6-2 استاندارد ISO17025:2017 بررسی گردد.

تبصره3- کفایت نیروی انسانی و صلاحیت انجام فعالیتهای خط تولید محصول مطابق با استانداردهای محصول بند 6-2 استاندارد ISO17025:2017 بررسی گردد.

تبصره 3- کفایت نیروی انسانی و صلاحیت انجام فعالیت های خط تولید محصول مطابق با استانداردهای محصول نهایی بررسی گردد.

 

15- صادرات

امتیاز این مورد بر مبنای ارائه مستندات مربوطه از قبیل برگ سبز گمرکی یا قراردادهای همکاری و فروش محصول به کشورهای خارجی و طبق جدول ذیل تعیین می شود.

صادرات ندارد 1 مورد 2 مورد 3 مورد 4 مورد 5 مورد و بیشتر
امتیاز 0 20 40 60 80 100

 

16- عضویت در موسسات و انجمن های علمی و صنفی
عضویت در موسسات و انجمنها ندارد یک موسسه و انجمن بیش از یک موسسه و انجمن
امتیاز 0 50 100

 

رتبه بندی شرکت های سازندگان نفت

در نهایت رتبه بندی شرکت های بازدید شده بر اساس الگوی زیر و امتیاز نهایی حاصل از جدول ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی سازندگان داخلی تعیین می شود.

رتبه امتیاز
1 100 > امتیاز اکتسابی > 86
2 86 > امتیاز اکتسابی > 71
3 71 امتیاز اکتسابی > 56
کمتر از حد نصاب 56 > امتیاز اکتسابی

 

لینک دانلود معیارهای ارزیابی صلاحیت و رتبه بندی سازندگان داخلی

 

وندور لیست نفت و گواهینامه ایزو
اخذ گواهینامه ایزو ISO برای وندور لیست نفت امتیاز آور است. شرکتی که دارای گواهینامه ISO هست، نسبت به شرکتی که گواهینامه ایزو ندارد، امتیاز بیشتری می گیرد.

گواهینامه ایزو ISO برای وندور لیست نفت

اخذ گواهینامه ایزو ISO برای وندور لیست نفت امتیاز آور است. شرکتی که دارای گواهینامه ISO هست، نسبت به شرکتی که گواهینامه ایزو ندارد، امتیاز بیشتری می گیرد. البته مدرک ISO بایستی معتبر و مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران باشد. برای اطلاع از نحوه بررسی اصالت مدارک ایزو مقاله استعلام اصالت گواهینامه ایزو را مطالعه بفرمایید.

دریافت گواهینامه ایزو برای شرکتهای متقاضی وندورلیست نفت یا AVL فقط در موضوع خود گواهی نیست، بلکه با مستندسازی فرایندها، سوابق اجرایی سیستمهای مدیریتی قابل دفاعی تولید می شود. این مستندات و سوابق اجرایی برای ارزابان کمیته ارزیابی نفت ارزش زیادی دارد. افرادیکه که بدنبال نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت هستند بدانند که ایزو هم برای شما امتیاز دارد.

سوابق و مستندات QA و QC از جمله شاخصهای 8 گانه است که شرکت نفت برای شرکت متقاضی الزام می کند. سوابق QA و QC بدون پیاده سازی واقعی ISOدر سطح سازمان دست یافتنی نیست.

گواهینامه های ایزو ISO مورد نیاز برای وندورلیست نفت

هر چه تعداد گواهینامه های ISO دریافتی بیشتر باشد، امتیاز بیشتری برای شرکت متقاضی لحاظ می گردد. چون داشتن گواهینامه ایزو واقعی نشان دهنده این است که شرکت دارای سیستم های مدیریتی است. این سیستمهای مدیریتی می تواند مجموعه متقاضی را نسبت به سایر رقبای خود چند پله بالاتر ببرد. اگر بخواهیم مهم ترین گواهی های ایزو امتیازآور در وندور را نام ببریم، می توان موارد زیر را گفت. دقت بفرمایید که گواهینامه های مندرج در زیر به ترتیب اولویت بندی اعلام می گردند. با ما در مقاله نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت همراه باشید.

گواهینامه ISO 9001  ، ایزو 9001 برای وندورلیست نفت

اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای ورود به وندورلیست نفت اولین و مهمترین گواهی مورد نیاز هست. گواهینامه ISO9001 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت ارجحیت بیشتری نسبت به مدارک دیگر دارد. اکثر مستندات و سوابق مهم درخواستی از جمله مستندات همین گواهینامه ایزو 9001 است.

گواهینامه ایزو 9001 باعث می شود تا سازمان متقاضی تمام فرایندهای اجرایی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی منطبق سازد. این موضوع دقیقا همان چیزی است که شرکت نفت بدنبال آن است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی دریافت گواهینامه های ایزو بر روز عبارت مراحل اخذ گواهینامه ایزو کلیک بفرمایید.

گواهینامه ISO 14001 ، ایزو 14001 برای وندورلیست نفت

اخذ گواهینامه ایزو 14001 دومین گواهینامه عمومی و پایه است که برای وندور نفت امتیازآور است. ایزو 14001 استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی است.

گواهینامه ISO 45001 ، ایزو 45001 برای وندور لیست نفت

دریافت گواهینامه ISO 45001 سومین استاندارد مهم و عمومی است. برای ورود به وندورلیست نفت ، گرفتن گواهینامه ایزو 45001 نیز می تواند مفید باشد.

گواهینامه ISO 29001 ، ایزو 29001  برای وندورلیست نفت

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی با شماره ISO 29001 مطرح هست. اخذ گواهینامه ISO 29001 ، ایزو 29001 برای وندور لیست نفت امتیاز خوبی دارد. البته گواهی ایزو 29001 بیشتر برای شرکتهای تولیدی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کاربرد دارد.

گواهینامه ایزو ، صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی
گواهینامه ایزو ، صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی ایزو 29001 معتبر و در کوناهترین زمان و با کمترین هزینه 79165 – 021

گواهینامه API Q1 نفت برای وندور لیست نفت

دریافت گواهینامه API Q1 مربوط به استاندارد نفت آمریکا هست. البته استانداردهای مشابه API استانداردهای IPS نفت ایران هست. اخذ گواهینامه API نفت برای ورود به وندور نفت امتیاز آور هست. چنانچه تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد IPS دارید بر روی گزینه استانداردهای نفت ایران IPS کلیک نمایید.

گواهینامه ایزو ISO و IMS و CE و . . .
گواهینامه مورد نیاز خود را بدون واسطه و در کمترین زمان اخذ نمایید.

ورود به وندور نفت با سیستم کاران

مرکز سیستم کاران یک مرکز معتبر و با سابقه جهت ورود شرکتهای واجد شرایط به وندور لیست نفت می باشد. متقاضیان محترم می توانند با شماره گیری 79165-021 کلیه اطلاعات لازم را جهت نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت را کسب نمایند. کسب اطلاعات کلیدی می تواند شرکت شما را با بالاترین امتیاز ممکنه وارد AVL نماید. برای دریافت گواهینامه ایزو معتبر و قابل استعلام و قابل قبول شرکت نفت نیز از خدمات سیستم کاران استفاده نمایید. آدرس دفتر مرکزی سازمان سیستم کاران را در بخش تماس با مرکز ملاحظه بفرمایید.

 

لیست مدارک و موارد مورد نیاز برای ورود به وندور لیست شرکت نفت

(تامین کنندگان کالای نفت)

فرم درخواست ورود به وندور لیست شرکت نفت

ایران کد 5 رقمی

توکن شرکت نفت

اولین آگهی روزنامه رسمی

آخرین آگهی روزنامه رسمی

اساسنامه شرکت

اظهارنامه تاسیس

آخرین شراکتنامه سهامداران

لوگوی شرکت با کیفیت بالا و با فرمت jpg

تصویر گواهی ثبت نام سامانه مالیات بر ارزش افزوده

گواهینامه های ایزو

کلیه مجوزهای فعالیت

مجوز پروانه کسب

گواهی دانش بنیان در صورت وجود

اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر مرکزی

ااجاره نامه یا سند مالکیت دفاتر فروش

اجاره نامه یا سند مالکیت انبارها

کروکی دفتر مرکزی

کرووکی دفاتر فروش بغیر از دفتر مرکزی

کرو کی انبارها

مدارک نمایندگی های داخلی و خارجی

گواهینامه صادره بازرسی

مدارک QA و QC ( مستندات ایزو )

دستورالعمل خدمات پس از فروش

ددستورالعمل گارانتی و وارانتی

دستورالعمل کدینگ انبار

اعتبارنامه بانکی

مدارک بیمه نامه جهت کارکنان، محصولات، ابنیه، دارایی و… به غیر از لیست بیمه

چارت سازمانی

لیست هیئت مدیره و کارکنان

لیست بیمه (بهینه شده)

رزومه هیئت مدیره (خلاصه سوابق تحصیلی، آموزشی، مهارتها و تجارب)

رزومه کارکنان کلیدی (خلاصه سوابق تحصیلی، آموزشی، مهارتها و تجارب)

لیست مدارک ورود به وندور لیست شرکت نفت – ادامه

گزارش حسابرسی رسمی برای 5 سال به تفکیک سال

دارایی ثابت به استناد اظهارنامه رسمی یا گواهی بیمه دارایی ها

لیست قراردادهای فروش در 5 سال اخیر (در فرمت اکسل سیستم کاران)

لیست فاکتورهای فروش در 5 سال اخیر (در فرمت اکسل سیستم کاران)

تصویر قراردادها در 5 سال اخیر به انتخاب مشاور نفت

پیش فاکتورهای فروش به انتخاب مشاور نفت در 5 سال اخیر

فاکتورهای فروش به انتخاب مشاور نفت در 5 سال اخیر

تصویر اسناد کنترل کیفی و بازرسی فاکتورها و قراردادهای فوق

مدارک واردات کالا یا اسناد گمرکی کالای مربوط به قراردادها و فاکتورهای فوق

فیش های علی الحساب و قطعی پرداختی مالیات عملکرد برای 5 سال اخیر به تفکیک سال

برگه تشخیص مالیات عملکرد برای 5 سال اخیر به تفکیک سال

برگه قطعی مالیات عملکرد برای 5 سال اخیر به تفکیک سال

مفاصاحساب مالیاتی برای 5 سال اخیر به تفکیک سال

فهرست معاملات فصلی فروش (در صورت نداشتن حسابرسی رسمی)

پرینت گردش حساب بانکی (ریالی) با تائید بانک از سال 97 تا 1402 به تفکیک سال

پرینت گردش حساب بانکی (ارزی) با تائید بانک از سال 97 تا 1402 به تفکیک سال

مدارک حسن انجام کار (بر اساس انتخاب مشاور نفت)

 

لیست مدارک و موارد مورد نیاز برای ورود به وندور لیست شرکت نفت

 

 

با ما در ارتباط باشید. . .

سیستم کاران – پلی بسوی موفقیت در وندور لیست شرک نفت

تلفن   79165-021

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

9 Responses

  1. گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را بهمراه گواهی نامه ایزو ۲۹۰۰۱ درخواست داریم. برای وندور لیست کدام مرجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو بهتر هست و راحت تر گواهی نامه های فوق را صادر می‌کنه. فعلا وقت پیاده سازی مستندات ایزو را نداریم ولی نمونه مستندات را هم میگیریم تا در فرصت مناسب به پیاده سازی بپردازیم.

  2. استانداردهای ایزو و کلا استاندارد هایی که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به کار برده میشن کدامند مرکز سیستم کاران تمامی آنها را صادر می‌کنه ؟ هم مدارک و هم شرایط دریافت گواهینامه های ایزو و هم میزان زمان و هزینه ها را برامون ارسال کنید . از طرفی ما برای کارکنان شرکت گواهینامه های آموزشی ایمنی را هم می‌خواهیم. اگر گواهینامه‌های شرکتی را از شما بگیریم مدارک آموزشی را بصورت رایگان صادر میکنید؟

  3. با تشکر از راهنمایی و مشاوره دقیق و کامل شما در رابطه با نحوه اخذ مجوز ورود به لیست AVL نفت.

  4. یکی از شرکتهای وابسته به فولاد مبارکه هستیم . قصد اخذ گواهی نامه وندور لیست را داریم برای کسب این امتیاز گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را هم از ما درخواست کرده اند‌. مرجع خاصی را معرفی نکرده ولی اگر از مرجعی معتبر با قیمت ارزان برای ما گواهینامه صادر کنید خیلی خوب میشه و همچنین بعد از آن هم برای اخذ وندورلیست به ما مشاوره و کمک کنید . لیست عزینها را لطفاً مشخص نمایید تا تصمیم بهتری بتونیم بگیریم ‌.

  5. ما توکن و ایران کد رو دریافت کردیم. میخواستم بدونم مرحله ی بعد از ایران کد و توکن برای ورود به وندورلیست شرکت نفت چیه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

  6. ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت یا همان AVL حتما باید با کمک مشاوران حرفه ای انجام شود. ما میخواستیم وارد وندور لیست شویم و توکن هم گرفتیم ولی مراحل بعدی را نتوانستیم انجام بدیم و با کمک مشاوران مرکز سیستم کاران توانستیم عضو لیست وندور شویم.

  7. نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت یا همان AVL شرکت نفت با دریافت مشاوره و راهنمایی از متخصصان کاربلد بسیار آسانتر میشود. شرکتهای زیادی در مرحله دریافت توکن از سایت فاوا به مشکل میخورند و نمیتوانند در سامانه درخواست گواهینامه الکترونیکی نفت ثبت نام کنند.

  8. نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت یا همان AVL ممکن است آسان بنظر برسد اما در همان مراحل گرفتن توکن و یا تکمیل اطلاعات شرکتها به مشکل میخورند و باید از مشاوران کمک بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo