استعلام اصالت گواهینامه ایزو

استعلام اصالت گواهینامه ایزو
4.7/5 - (2054 امتیاز)

استعلام اصالت گواهینامه ایزو

استعلام اصالت گواهینامه ایزو چگونه انجام می شود؟

چگونه اعتبار گواهی ایزو خود را استعلام بگیرم؟

از کجا می توانم استعلام گواهی نامه ایزو مرجع انتخابی خود را بگیرم؟

چگونه بفهمم که یک گواهینامه اصالت دارد یا خیر؟ نحوه بررسی اعتبار گواهینامه ISO به چه شکلی هست؟

تمام این سوالات از سوالات مهمی هست که شرکتهای متقاضی ایزو به دنبال اطلاع اصالت از گواهی یک مرجع صادر کننده برایشان پیش میاید. همچنین برایشان این دغدغه مطرح هست که گواهی ایزو یی که می گیرند، دارای اصالت و اعتبار باشد. آنها ممکنست این ترس را داشته باشند که نکند گواهی ایزو که می گیرند بی اعتبار و فاقد هر نوع اعتباری باشد.

در این مقاله به این دغدغه مهم شرکتهای متقاضی ایزو می پردازیم که چگونه متوجه اصالت گواهی نامه خود بشوند. البته متقاضیان می توانند با مرکز سیستم کاران تماس بگیرند و از خدمات مشاوره رایگان مرکز سیستم کاران استفاده کنند. آنها به راحتی می توانند متوجه بشوند که گواهی ایزو که گرفته اند و یا می خواهند بگیرند در چه سطح اعتبار قرار دارد. همچنین مقالات متعدد و متنوعی را در سایتهای مختلف ما می توانند مطالعه نمایند که به آنها کمک می کند.

روش بررسی اصالت گواهی نامه ایزو

در بررسی اصالت گواهی ایزو و استعلام گواهینامه ایزو با سه مبحث روبرو می شویم. لازمست این سه موضوع را بدانیم. سپس به بحث نحوه استعلام و اصالت و اعتبار گواهی ایزو برسیم. سه مبحث مهمی که در خصوص اعتبار گواهی ایزو و مراجع صادر کننده ایزو مهم و مطرح هست، سه اصطلاح CB ، AB و IAF هست. پس در ادامه ابتدا به این سه مبحث می پردازیم تا سپس به یک درک نسبی از اعتبار سنجی ایزو برسیم.

CB چیست؟

CB مخفف عبارت Certification Body به معنای مرجع صادر کننده ایزو هست که زیر نظر یک AB فعالیت می کند. توجه کنید که هر CB بایستی حتما تحت اعتبار یک AB باشد. بدون نظر AB هیچ CB حق صدور گواهی نامه ایزو ندارد. پس در گام اول بایستی مطمئن شوید که CB صادر کننده ایزو زیر نظر کدام AB معتبر فعالیت می کند. دقت کنید که حتما زیر نظر یک AB معتبر باشد زیرا هیچ CB نمی تواند به طور مستقل گواهی ایزو صادر کند.

AB چیست؟

AB مخفف عبارت Accreditaition Body هست که نهادهای دولتی اعتبار دهی به CBها هستند. هر CB حتما تحت اعتبار و تحت نظر یک AB فعالیت می کند و مجوز می گیرد. AB ها خودشان به تنهایی گواهی ایزو صادر نمی کنند. وظیفه صدور ایزو بر عهده CB هست. AB این وظیفه را به CB های مراجع صادر کننده ایزو می سپارند. لیست کلیه AB های معتبر درون سایت انجمن بین المللی IAF قابل مشاهده هست. هر کشور AB و یا AB های مختص خود را دارد.

مثلا AB کشور آلمان DAKKS هست و AB انگلیس UKAS و سوئیس SAS و ایتالیا ACCREDIA را دارد. تنها نهاد رسمی ایران مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI هست.

AB ها تعدادشان بسیار زیاد هست. شما می توانید آنها را در سایت WWW.IAF.NU مشاهده بفرمایید. به سایت IAF مراجعه کنید. در آنجا بر کشور مورد نظر خود کلیک کنید. سپس AB های هر کشور را آنجا مشاهده کنید. همچنین می توانید ببینید که هر AB مجوز صدور کدام گواهی نامه ایزو را دارد. یک AB مجوز صدور تمام انواع گواهی ایزو را ندارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره مرکز به شماره 79165 – 021 تماس بگیرید. با تماس با سازمان مرکزی سیستم کاران از مشاورین مرکز اطلاعات کافی را بگیرید. تمامی خدمات مشاوره مرکز رایگان می باشد. تنها با یک تماس کافیست تا هر آنچه را می خواهید بدانید بیاموزید. همچنین در لینک می توانید https://www.aparat.com/v/go5kE/ بسیار راحت تمامی این مراحل را به صورت فیلم ببینید. همزمان با فیلم مراحل را انجام دهید و بیاموزید.

IAF چیست؟

IAF به عنوان بالاترین و معتبرترین نهاد بین المللی اعتبار دهی و در راس AB ها قرار دارد که بر روی صدور گواهی ایزو مدیریت می کند. درون سایت سازمان جهانی به آدرس دقیق WWW.ISO.ORG تنها IAF به آدرس دقیق WWW.IAF.NU معتبر هست و معتبر معرفی شده است. AB ها بایستی از قوانین IAF تبعیت کنند. تمامی کشورها درون این نهاد اعضایی دارند که درون سایت قابل مشاهده هستند. تنها آن مراجع قابلیت صدور گواهی ایزو اصیل را دارند.

گواهی ایزو با اعتبار IAF طبعا دارای بالاترین سطح اعتبار هست. یعنی گواهی نامه های ایزو یی که توسط CB هایی منتشر شده باشد که زیر نظر نهاد AB فعالیت می کنند. خود این AB تحت اعتبار نهاد بین المللی IAF هست. در این میان هستند افراد و سازمانهایی که این اعتبار را زیر سوال می برند.

آنها سعی در با اصالت نشان دادن خود می کنند. حتی از نام نهاد IAF سواستفاده می کنند. اسامی مشابه نهاد IAF مثلا ASCB می سازند و تنها خود را معتبر معرفی می کنند. حتی در کنار IAF خودشان را نیز به عنوان نهاد بین المللی معرفی می کنند که این دروغی بیش نیست. آنها از این طریق می خواهند بتوانند به اهداف نادرست خود دست پیدا کنند. ضمن جذب مشتری گواهی ایزو غیر اصیل را به عنوان ایزو اصیل به بالاترین قیمت ارائه کنند.

نحوه استعلام گواهینامه ایزو و رجیستری اعتبار گواهی نامه ایزو

بر روی تمامی گواهی نامه های ایزو یک کد رجیستری درج گردیده است. ابتدا وارد سایت CB صادر کننده گواهی نامه ایزو مورد نظر می شوید. در آنجا قطعا با قسمتی روبرو خواهید شد که از شما آن کد را می خواهد که همان شماره رجیستری شماست. اطلاعات خواسته شده در این قسمت شامل نام شرکت ، گواهی نامه ایزو دریافتی و صدور و انقضای گواهی نامه و کد و یا همان شماره گواهی نامه و موارد اطلاعاتی می باشد.

استعلام اعتبار گواهینامه ایزو
گواهینامه های ایزو بایستی قابلیت استعلام داشته باشند تا دارای اعتبار باشند

استعلام ایزو

استعلام ایزو معانی متفاوتی دارد. مهمترین معنی بررسی اصالت گواهینامه ایزو و مدرک ایزو دریافتی این است که باید تحت هر شرایطی قابل استعلام و ریجستری باشد. زمانی گواهینامه ایزو اعتبار دارد که گواهی ایزو را بتوان استعلام و رجیستری کرد. هر گواهینامه ایزو و یا مجوزهای دیگری قابلیت رجیستری دارند. گواهینامه ایزو بدون رجیستری تنها یک برگه کاغذ بی استفادست و هیچ اعتباری ندارد.

جهت رجیستری و اطلاع از نحوه استعلام گواهینامه ایزو ، باید ابتدا سازمان ایزو و گواهینامه ایزو را شناخت. مهمتر از هر مورد دیگری، مراجع صدور ایزو را بایستی شناخت. به این نحو حتی بدون استعلام مدرک ایزو در ابتدا بطور واضح میشود میزان اعتبار گواهینامه ایزو را بررسی کرد. همینطور میزان اعتبار مرجع صدور گواهینامه ایزو را میتوان بررسی کرد.

تا حدود زیادی با رویت برگه گواهینامه ایزو و مشخصات برگه استاندارد گواهینامه ایزو می توان به میزان اعتبار مدرک گواهی ایزو پی برد. از این رو اطلاعات مورد نیاز جهت شناخت ایزو را در اختیارتان قرار میدهیم و از معرفی سازمان استاندارد جهانی یا همان سازمان ایزو شروع میکنیم.

سازمان جهانی ایزو

ایزو یا سازمان INTERNATIONAL STANDARD ORGANIZATION یا همان سازمان استاندارد جهانی یک سازمان جهانی غیر دولتیست. سازمان جهانی ایزو ، وظیفه تدوین و تنظیم قوانینی بین المللی را بمنظور یکپارچه سازی قوانین استاندارد در جهان را بر عهده دارد. تمام موسسات صدور ایزو در سطح جهان مستقیما زیر نظر مراجع بین المللی صدور ایزو فعالیت میکنند. البته بایستی دانست صدور ایزو و موسسات مشاوره ایزو در ایران مبحثی مجزاست. در ایران موسسات صدور ایزو بدو دسته کلی تقسیم میشوند.

موسسات صدور ایزو تحت نظر انجمن IAF و موسسات خصوصی صدور ایزو غیر IAF دو دسته اصلی مراجع صدور گواهینامه ایزو هستند. تشخیص تفاوت موسسات مشاور و صدور ایزو تحت نظر انجمن IAF و غیر IAF در ایران راحت هست.

تنها مرجع رسمی در ایران جهت صدور ایزو سازمان استاندارد ایران NACI میباشد. با شناختی هر چند کم از کلیات استاندارد ایزو راحت میتوان مراجع صدور ایزو را شناخت. سپس مراجع و انجمن مرجع موسسات مشاور ایزو را هم شناخت. گواهی ایزو توسط سازمان ایزو صادر میشود. ایزو مؤسسه بین‌المللی استاندارد جهانیست و از نمایندگان موسسات استاندارد ملی کشورها تشکیل شدست.

مراجع صدور گواهینامه ایزو

موسسات صدور ایزو را با نام AB میشناسند. AB ها درحقیقت ناظران وبازرسان CB ها هستند. نام کامل موسسات AB ، ACCREDITY BODY میباشد که بمعنی موسسه اعتبار دهندست. هرکشور AB مجزا و مخصوصی را دارد. تمام AB ها زیرمجموعه یک انجمن بین المللی واحد هستند که براین موسسات نظارت دارند. بنوعی میتوان گفت مرجع اصلی بعد از سازمان استاندارد جهانی انجمن بین المللی IAF هست.

مجمع بین المللی اعتبار دهندگان بین المللی ایزو IAF نام دارد. انجمن IAF بانام کامل INTERNATIONAL ACCREDITATION FROUM بمعنی انجمن اعتبار دهندگان بین المللی هست.

استعلام ایزو و اعتبار سنجی از اهمیت بسیاری برخوردارست. نحوه استعلام ایزو باید از مرجع صدور استاندارد ایزو انجام شود. اعتبار ایزو کاملا از مرجع صدور ایزو گرفته میشود. اکنون با شناخت مراجع ایزو تا حد زیادی میتوان ازنوع مدرک و سایت مرجع ایزو مورد نظر رابررسی کرد. اگر مدرک ایزو از مراجع عضو انجمن IAF باشد، باید بشود مدرک ایزو مربوطه رو در سایت رسمی IAF استعلام کرد. پس از انتخاب نام کشور و انتخاب AB معتبر میتوان گواهینامه را استعلام کرد.

اگر گواهینامه از مراکز خصوصی غیر IAF باشد، میتوان به سایت مرجع صادر کننده رفت. با توجه به شماره سریال برگه ایزو به سایت مرجع رفته و استعلام کردکه آیا برگه ایزو ذکر شده از سایت ایزو یا غیر از آن صادر گردیده است. پس میتوان گفت تمام ایزوها قابل استعلام هستند.

استعلام صحت گواهینامه ISO

استعلام صحت و اصالت گواهینامه ISO ، استعلام گواهینامه‌های ایزو ، بررسی اصالت گواهینامه ایزو ، صحت اعتبار گواهی ISO ، استعلام گواهی ایزو ، چگونه می‌توان استعلام گواهینامه ایزو را انجام داد؟

اعتبار سنجی گواهینامه ایزو چگونه است؟

نحوه سنجش و بررسی اعتبار گواهینامه ایزو چگونه است؟

آموزش استعلام صحت گواهینامه ایزو چگونه است؟

ربجستر گواهینامه ایزو ، بررسی اصالت گواهینامه ایزو از سایت IAF ، بررسی اعتبار گواهینامه ISO توسط سایت IAF ، نحوه تشخیص اصالت و اعتبار گواهینامه ایزو مراجع اصل از مراجع تقلبی ، چگونه گواهی‌نامه ایزو را اعتبار سنجی کنیم؟ سایت اعتبار سنجی مراجع ایرانی کدام است؟

اهمیت اعتبار گواهینامه‌های ISO

سنجش و اعتبار گواهینامه‌های ISO برای سازمان‌ها و شرکت‌ها بسیار مهم و ضروری می‌باشد. زیرا سازمان یا شرکتی که درخواست گواهی نامه ایزو را دارد، به جهت سطح ارتقا فرآیندهایش و ایجاد یک سیستم مدیریتی قوی در مجموعه‌اش ملزم به طراحی و پیاده سازی قوانین و الزامات مدون از سوی سازمان استاندارد جهانی ایزو می‌شود.

اگر گواهینامه ایزو دریافتی سازمان جعلی و بدون اعتبار باشد، مسلما از یک مرجع بدون اعتبار صدور گواهینامه ایزو هست. مرجع صدور هم بدون داشتن آگاهی و دانش کافی کلیه مستندات را به اشتباه و با نواقص زیاد به سازمان متقاضی ارائه می‌دهد. با وجود پرداخت هزینه‌های سنگین از جانب سازمان متقاضی به آینده و سرنوشت شغلی و کسب و کار سازمان هم صدمات زیادی وارد می‌کند.

استعلام صحت گواهینامه ISO چند مرحله دارد؟

شناسایی مرجع صدور گواهینامه ایزو جهت استعلام صحت گواهینامه ایزو

استعلام و سنجش اعتبار گواهینامه ایزو با طی چند مرحله به راحتی قابل انجام است. اولین قدم شناسایی مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو می‌باشد. مراجع صدور گواهینامه‌ زیاد و متعددی در تمام کشورهای دنیا در حوزه صدور گواهینامه ایزو فعالیت می‌کنند.

یکسری از مراجع صدور گواهینامه ISO بصورت قانونی و رسمی فعالیت می‌کنند. ولی یکسری مراجع صدور گواهینامه ایزو خود را تحت عنوان لیست شرکت های صادر کننده ایزو مطرح می کنند اما متأسفانه بدون نظارت نهاد های معتبر کار می‌کنند. گواهینامه‌هایی که آنها صادر می‌کنند با گواهینامه‌های مراجع قانونی کاملا شبیه هم می‌باشند.

تشخیص گواهی از روی ظاهر برای متقاضیان بسیار سخت یا حتی غیرممکن می‌باشد. به همین جهت به هنگام اخذ گواهینامه ایزو ابتدا باید نام دقیق و کامل مرجع صدور گواهینامه ایزو را از مرکز مشاوره ایزو بخواهید. مراجع صدور معتبر و قانونی گواهینامه ایزو تحت نظارت یک نهاد بالا دستی اعتبار دهی می‌شوند. نام مراجع صدور گواهینامه ISO را Certification Body یا در اصطلاح CB می‌نامند.

شناسایی نهاد اعتبار دهنده به مراجع صدور گواهینامه ایزو

سازمان جهانی استاندارد سازی متشکل است از نمایندگان کشورهای مختلف دنیا که جهت تهیه و تدوین قوانین و دستورالعمل‌های استاندارد‌های ایزو دور هم جمع شده‌اند. هر کشور یک نهاد یا مؤسسه اعتبار دهنده دارد که بعنوان نماینده سازمان ایزو مسئول اعتبار دهی به مراجع صدور گواهینامه ایزو را دارد.

مؤسسه اعتبار دهنده به مراجع صدور گواهینامه ISO را Accreditation Body یا در اصطلاح AB می‌نامند. در کل دنیا فقط و فقط و تنها یک نهاد رسمی بنام IAF تأسیس شده است که به تأیید سازمان استاندارد جهانی رسیده است. این سازمان وظیفه اعتباردهی به AB ها را دارند.

شناسایی انجمن اعتبار دهندگان بین المللی بنام IAF

انجمن اعتبار دهندگان بین المللی یا همان International Accreditation Forum در اصطلاح IAF نامیده می‌شود. نهاد IAF دارای یک سایت معتبر و رسمی فقط با یک آدرس مشخص WWW.IAF.NU فعالیت می‌کند. دقت کنید که در تمام فضای مجازی و گوگل با همین آدرس جستجو می‌شود. در هنگام ورود به سایت IAF فقط با همین دامنه NU وارد سایت شوید. لیست تمامی AB های کشورهای دنیا را در آن مشاهده نمایید.

استعلام صحت گواهینامه ISO

با شناسایی تک به تک مراحل و آشنایی با مراکزی که در اعتبار دهی به گواهینامه ایزو دخیل هستند به آسانی می‌توان صحت و اصالت گواهینامه ISO را استعلام و بررسی نمود. هنگامی که مطمئن شویم که AB یا مؤسسه اعتبار دهنده به CB یا مرجع صدور گواهینامه ایزو عضو انجمن اعتبار دهندگان بین المللی بنام IAF هست با شناسایی AB مورد نظر وارد سایتش می‌شویم.

نام مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو را هم استعلام و جستجو می‌کنیم. در صورت مشاهده نام مرجع صدور گواهینامه دیگر جای هیچ گونه نگرانی نیست و از اعتبار گواهینامه ایزو کاملا مطمئن می‌شویم.

با این روش استعلام متوجه می‌شویم که تمامی سازمان‌هایی که در صدور گواهینامه ایزو دخیل هستند. بصورت کاملا قانونی و رسمی استاندارد‌های سازمان ایزو را برای سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی اعمال می‌کنند. در نتیجه گواهینامه ایزو صادر شده اصیل و معتبر خواهد بود.

<yoastmark class=

اعتبار سنجی ایزو

اعتبار سنجی ایزو بدان معناست که بتوانید مدرک صادر شده ایزو را بررسی کنید و معتبر بودن یا تنها یک کاغذ بودن انرا تشخیص دهید. این کار نیازمند اطلاعاتی قوی در زمینه ایزو است. این اطلاعات زمانی بدست میاید که در زمینه استاندارد و سازمان آن مطالعه کنید.

در اینجا توضیح مختصری از استاندارد ایزو و مراجع و نحوه صدور ایزو را میگوییم. همچنین اعتبار سنجی ایزو بررسی دو عامل مهم را نیاز دارد. ابتدا مرجع صدور گواهی نامه ایزو ، سپس نوع گواهینامه ایزو ، با بررسی عوامل گفته شده میتوان اعتبار و عدم اعتبار یک گواهی ایزو را بررسی کرد. آنچه مسلم هست ابتدا خود ایزو را بشناسیم.

گواهی ایزو توسط یک سازمان بین المللی بنام سازمان بین المللی استاندارد international standard organize با نام مخفف سازمان iso تهیه و تدوین میگردد.

وظیفه سازمان ایزو چیست؟

وظیفه سازمان ایزو تعیین و تدوین سری قوانین و پروتکلهایی برای بهتر شدن یک مجموعه و در کل جهانی بهتر است. همچنین اینکه شرکتها و سازمانها بتوانند خدمات بهتری ارائه کنند و در مسیر پیشرفت و رضایت مشتری قرار بگیرند.

گواهی ایزو توسط مراکزی صادر میگردد که CB نام دارند. CB مخفف CERTIFICATTION BODY است که بمعنی موسسه صادر کننده گواهی ایزو ست. همگی CB ها در جهان زیر نظر یک سری موسسه فعالیت میکنند که بدانهاAB  گفته میشود.

AB ها مراکز اعتبار دهنده CB ها هستند.AB  مخفف ACCREDITATION  BODY  بمعنی موسسه اعتبار دهیست. هر کشور  AB مجزا و مخصوص بخود را دارد که همگی زیر مجموعه یک انجمن بین المللی بنام مجموعه IAF هستند.

IAF چیست؟

IAF مخفف کلمه INTERNATIONAL ACCREDITATION FROUM بمعنی انجمن اعتبار دهندگان بین المللی است. این انجمن برای هر کشور AB های بخصوص و متفاوتی را تعریف میکند. در ایران NACI تنها AB تعریف شده این انجمن است و 15 CB تحت نظارت آن فعالیت میکنند.

صدور گواهی ایزو در ایران در مراکز خصوصی نیز صورت میپذیرد که انها زیر نظر انجمن خصوصی فعالیت دارند. انجمنی خصوصی که بصورت مجزا از انجمن IAF فعالیت میکند و توسط  CBهای خصوصی گواهی ایزو صادر میکند. این گواهی ها از نظر قیمت و زمان بسیار کمتر از گواهی های ایزو صادر شده از مراجع IAF هستند و در ایران کاربرد بیشتری دارند.

بررسی مراجع صادر کننده ایزو

اعتبار سنجی گواهی ایزو در مرحله اول بررسی مرجع صادر کننده است. با توجه به توضیحات بالا میتوانید به راحتی با مشاهده برگه ایزو انرا از نظر مرجع صدور تشخیص دهید. نوع مرجع بر روی برگه ایزوی مربوطه میاید. البته با توجه به اینکه در ایران الزامی به دریافت ایزوهای اصلی نیست. درخواست ایزو از مراجع خصوصی بسیار زیاد است. در کل دلایل مختلفی برای اخذ گواهی ایزو وجود دارد که در اینجا چند دلیل مهم انرا بررسی میکنیم.

جهت کسب اطلاع از نحوه اخذ گواهینامه ایزو ، بر روی گواهینامه ایزو – ۷۹۱۶۵-۰۲۱ – اخذ ایزو – گرفتن ایزو – دریافت ایزو کلیک نمایید.

اهداف شرکتها از اخذ گواهینامه ایزو

اخذ گواهی ایزو در کشورهای مختلف دلایل متفاوتی دارد. مثلا در ایران بیشتر یا برای شرکت درمناقصه گواهی ایزو اخذ میگردد یا جهت اهداف تبلیغاتی ایزو اخذ میگردد. خب حالا به بررسی این دلایل میپردازیم. اولین دلیل شرکت در مناقصه هست. در ایران کارفرمایان بابت شرکت و یا حتی ثبت نام در مناقصه شرکت کنندگان را ملزم به دریافت و اخذ گواهی ایزو میکنند. اخذ ایزو در جهت بالا بردن سطح مناقصه و پیشرفت و پیشرفت بیشتر موثر هستند. مناقصات در ایران یکی از مهمترین دلایل اخذ ایزو هست.

اخذ گواهینامه HSE برای مناقصات نیز بسیار متقاضی دارد. دلیل دوم رایج اخذ گواهی ایزو اهداف تبلیغاتیست مثلا صاحب مجموعه برای تبلیغات از نام و گواهی ایزو استفاده میکنند. به اینصورت اعتبار خود را به رخ رقیبان میکشند. جو ایمنی را برای مشتریان و یا متقاضیان ایجاد میکنند. این دلایل میتواند نشان دهد که چرا در ایران بیشتر تنها کاغذ گواهی ایزو را میخواهند. چرا اعتبار سنجی آن اهمیتی ندارد.

اعتبار سنجی گواهی ایزو

اعتبار سنجی گواهی ایزو درمرحله بعدی و پایانی استعلام بوسیله ریجستری از روی شماره برگه ایزو هست. استعلام ایزو در سایت مورد نظر که مرجع صادر کننده برگه ایزو هست، قابل مشاهده می باشد. بدین منظور باید با کارشناسان مهم ایزو مربوطه در این زمینه تماس بگیرید و از راهنمایی انها استفاده کرد. حتی اگر سایت صدور ایزو عضو انجمن IAF نباشد باید در سایت خود مرجع قابل ریجستر باشد و قابل استعلام باشد. همان استعلام میتواند برگه گواهی نامه ایزو شما را اعتبار بخشد.

مشاور ایزو جهت اعتبار سنجی

مشاور ایزو تمام مراحل را برای شما توضیح خواهد داد. تا بتوانید بدرستی مرجع خود را انتخاب کنید. ولی قطعا اگر موسسه معتبر باشد این جمله را از مشاور ایزو می شنوید که تمام مدرک ایزو از طریق موسسه ما قابل رجستر هست.

گواهینامه های ایزو از سایت مرجع استعلام میشود. این بدان معناست مدرک و یا گواهی ایزویی که استعلام نمیشود و یا درسایت مورد نظر ریجستر نمیشود قطعا از موسسه غیر مجاز اقدام به اخذ ان شده است. زیرا تمامی مدرکهای ایزو حتی از مراجع خصوصی وغیر IAF هم درسایت مورد نظر ریجستر میشوند و معتبر هستند.

سیستم کاران بزرگترین و اولین سازمان همراه متقاضیان گواهینامه ایزو جهت دریافت گواهینامه ایزو با ارائه خدمات رایگان درخدمت شماست.

با ما درارتباط باشید…

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

12 Responses

  1. اصالت گواهینامه های ایزو رو چطوری میشه بسنجیم. تازه چجوری مثلا بدونیم سایتی که داریم ازش رجیستری میکنیم معتبر هستش و ساختگی نیست

  2. تشخیص سایتهای ساختگی چگونه ممکن هست ؟ چرا نهادی نیست که بصورت مستمر بر روی سایتها نظارت داشته باشه و شرکت‌ها و مراجع سودجو و کلاهبردار را شناسایی و حذف کنه تا درخواست کنندگان ایزو بدون دغدغه و استرس جهت گرفتن انواع گواهینامه‌های ایزو هزینه کنند.

  3. رجیستری گواهینامه های ایزو آیا همیشه نیاز هست که تمدید انجام بشه ما میخوام تمدید رو سر وقتش انجام ندیم هر زمان نیاز داشتیم انجام بشه میشه بفرمایید اینطوری میشه ؟

  4. توصیه میکنم هر کس میخواد گواهی ایزو بگیره اول با مرکز شما تماس بگیره. خیلی صبورانه مسائل رو باز و شفاف سازی می کنید. همچنین خیلی صادقانه پاسخگو هستید. و خیلی صادقانه تمامی مسائل مربوط به دریافت گواهینامه های ایزو رو با اعتبارهای مختلف رو بیان می کنید

  5. بررسی اصالت و استعلام اعتبار گواهینامه ایزو بعد از یک سال از زمان صدور شدنی هست؟ گواهینامه ایزویی که گرفتیم تا به الان برای اهداف داخلی پاسخگو بوده ولی الان جهت صادرات می‌خواستیم مطمئن بشیم گواهینامه ایزویی که داریم اصل هست یا نه .

  6. استعلام اعتبار و اصالت گواهینامه های ایزو را با کمک مشاوران مرکز سیستم کاران گرفتیم خیلی با حوصله و خوش رویی کار ما انجام شد. مچکرم

  7. گرفتن استعلام اعتبار و اصالت گواهینامه ایزو حتما بعد از ثبت و صدور گواهینامه ایزو انجام میشه یا برای اطمینان از مرجع مورد نظر میشه قبل از صدور استعلام بگیریم؟ گواهینامه ISO9001 را از یک مرجع آلمانی معتبر قصد داریم بگیریم ولی اینقدر تعداد مراجع زیاد شدند و اسم های متفاوتی دارند می‌ترسیم هزینه زیادی کنیم ولی نتیجه خوبی نگیریم. لطفا راهنمایی کنید.

  8. استعلام و بررسی اصالت و اعتبار گواهینامه های ایزویی که از مراجع بدون اعتبار IAF میگیریم چگونه است .مسلما زدن سایت تقلبی کار بسیار آسانی هست از کجا متوجه بشیم سایت مرجع مورد نظر معتبر ؟ ما چند گواهی نامه ایزو عمومی و تخصصی میخواهیم ولی از تقلبی بودن مدرک نگران هستیم و راهی برای شناسایی و اطمینان از اصل بودن مداک ایزو نداریم .

  9. استعلام اصالت گواهینامه ایزو را مطالعه کردم ولی برای اطمینان بیشتر با اینکه ما متاسفانه از مرکز دیگری گواهینامه ایزو گرفتیم استعلامش را برامون انجام میدید
    چون طبق شواهد گواهینامه فیک به ما دادند و ما متوجه نشدیم حالا عکس گواهی و اسم مرجع را براتون از طریق تلگرام می‌فرستم .

  10. ما برای گرفتن ایزو اقدام کردیم، میخواستم بدونم که اگر نیاز به تمدید مجدد نداشته باشیم و تنها هر زمانی که دوباره به گواهینامه ها نیاز داشتیم تمدید کنیم مشکلی دراد؟
    چون برای کار ما زیاد کاربرد نداره که هر سال تمدید بشه.
    اگر امکان این کار نباشه، میتونیم هر وقت که به این گواهینامه نیاز داشتیم مجدد اقدام کنیم؟

  11. ما قبلا از یک به اصطلاح شرکت گواهینامه ایزو دریافت کردیم که میگفتند معتبره و همه جا اعتبار داره ولی وقتی به کارفرما ارائه کردیم از ما قبول نکردند بعد از جستجو با مرکز سیستم کاران آشنا شدیم و مشاوران شرکت برای ما استعلام گرفتند و گفتند گواهینامه ها جعلیه و ما گواهینامه اصلی و تحت اعتبار IAF را از شرکت سیستم کاران دریافت کردیم و به کارفرما ارائه کردیم و قبول کرد. خواستم از شما تشکر کنم بخاطر زحماتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo