نحوه بررسی اعتبار گواهینامه ISO

نحوه بررسی اعتبار گواهینامه ISO
5/5 - (8541 امتیاز)

نحوه بررسی اعتبار گواهینامه ISO

اعتبار گواهینامه ایزو ISO

تایید اعتبار گواهینامه های ایزو

مراحل تایید اعتبار گواهینامه ISO

نحوه بررسی اعتبار گواهینامه ISO

نحوه بررسی اعتبار گواهینامه ISO و اینکه آیا گواهینامه ایزو که دریافت کردم دارای اعتبار هست یا خیر؟

آیا مرجع گواهینامه ISO که انتخاب کردم دارای اعتبار هست و گواهی ایزو صادره اش دارای اعتبار هست؟

استعلام اعتبار گواهینامه ایزو معتبر به چه شکلی هست؟

و بسیاری سوالات دیگر که ذهن متقاضیان گواهی ایزو را به خود مشغول میکند.

 

بررسی اعتبار گواهینامه ایزو

نحوه بررسی اعتبار گواهینامه ISO دغدغه غالب متقاضیان دریافت گواهی نامه ISO معتبر هست که البته حق دارند نگران باشند. زیرا افراد و شرکتهای کلاهبردار و شیاد هستند که با سوء استفاده از نام برندهای معتبر و سایتهای آنها برندهایی به ظاهر معتبر میسازند. همچنین با اسامی دهن پرکن سعی در تظاهر به موجه بودن و اعتبار گواهی ایزو خود دارند. البته غالبا موفق نیز خواهند شد پس آگاهی متقاضیان اخذ گواهی ایزو بسیار اهمیت دارد.

استعلام اعتبار مدرک ایزو هم خیلی راحت هست و هم خیلی مهم. سازمان بین المللی استاندارد یک سازمان مستقل است که استانداردها را منتشر می کند. این استانداردها به کسب و کارها در بهبود کیفیت، ایمنی و کارایی فرآیندهای مورد نیاز برای تولید محصولات و خدمات کمک می کند. استانداردها انواع و اقسام مختلف و متعددی دارند که همگی از طریق سازمان ایزو ISO منتشر میشوند.

اصل بودن گواهینامه ایزو و سازمان ISO

سازمان ایزو ISO مسئولیتی در قبال صدور گواهینامه های ISO برای سازمان ها ندارد. ISO صرفاً در ارائه الزامات استانداردهای بین المللی نقش دارد. در نتیجه، مشاغلی که نیاز به گواهینامه ISO دارند، باید به دنبال مراجع صدور گواهی باشند که توسط انجمن بین المللی اعتباربخشی IAF معتبر هستند.

نحوه بررسی استعلام و اعتبار گواهینامه های ایزو انقدر مهم هست که ما در این مقاله قصد داریم آنرا تشریح کنیم.

اعتبار سنجی ایزو
نحوه اعتبار سنجی گواهینامه ایزو دغدغه غالب متقاضیان ثبت و صدور گواهینامه ایزو هست

چگونه اعتبار گواهینامه ISO را تایید کنیم؟

هر سازمانی که می خواهد گواهینامه ISO را دریافت کند، باید تمام الزامات مشخص شده در استاندارد ISO خاص را برآورده کند. این امر مستلزم آن است که کسب و کارها متخصصان دارای گواهی ISO را برای کمک به آنها در رعایت استاندارد به کار بگیرند.

سازمان صدور گواهی ایزو ممکن است گاهی اوقات مدرک ایزو را جعل کند. یعنی براحتی یک گواهینامه ایزو فیک را در اختیار سازمان قرار دهد. استانداردهای ISO به طور مستقیم برای سازمان و همچنین تامین کنندگان آن اعمال می شود. هنگامی که یک سازمان بزرگ می خواهد گواهینامه ISO تامین کننده بالقوه خود را تأیید کند، می تواند این کار را با پیروی از یک رویه انجام دهد.

اعتبار گواهینامه ایزو و IAF

اعتبار گواهینامه ایزو اگر اصلی باشد بایستی از طریق سایت IAF به آدرس WWW.IAF.NU صورت بپذیرد. با ورود به این سایت باید کشور اعتبار دهنده را انتخاب نمایید.  سپس وارد سایت نهاد اعتبار دهنده کشور مطبوع شوید. هر نهاد اعتبار دهنده ی کشورها دارای چندین شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو هست.

شرکت های صادر کننده گواهینامه ایزو بایستی از این نهادهای اعتبار دهنده مجوز داشته باشند.

شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو را CB می گویند. سپس از طریق ورود به سایت CB گواهینامه خود را استعلام بگیرید. در هر مرحله از استعلام اگر به مشکلی برخورد کردید با ما تماس بگیرید.

مرکز سیستم کاران با شماره تلفن 79165-021 در خدمت شماست. خدمات مرکز سیستم کاران رایگان هست.

مراحل تایید اعتبار گواهینامه ISO :

تایید اعتبار گواهینامه ایزو – مشخصات روی گواهینامه ایزو

اعتبار سنجی گواهینامه ایزو ISO در مرحله اول بدین شرح است. یک کپی از گواهی ISO بدست آمده توسط تامین کننده را دریافت کنید. استاندارد ISO و انواع ISO ها معمولاً از طریق ایمیل به صورت pdf توسط سازمان صدور گواهی اعطا می شود. در نتیجه، ارسال پیوست از طریق ایمیل برای تامین کنندگان باید آسان تر باشد.

گواهینامه ایزو تصویرش بایستی با وضوح بالا باشد که بتوان آنرا مورد بررسی قرار داد. بررسی جزئیات مندرج در تصویر گواهینامه خیلی مهم هست. تمامی لوگو ها و نام برند صادر کننده بایستی شفاف باشد. نام سایت صادر کننده بایستی در گواهی درج شده باشد. البته وجود همه اینها نشان از اصل بودن گواهینامه نیست. چون بعدا تک تک این موارد مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

سایت تایید اعتبار گواهینامه ایزو – سایت IAF

تایید اعتبار انواع گواهینامه های ایزو در مرحله دوم بدین شرح هست. در هنگام دریافت گواهینامه ISO از تامین کننده، به دنبال نماد مرجع اعتبار سنجی و نهاد گواهی کننده در گواهی ISO باشید. اگر گواهی توسط IAF اعتبار دهی شده باشد ، معتبر است.

سایت بین المللی IAF یک سایت آنلاین است که در آن شرکتها و سازمانها می توانند اعتبار گواهینامه های ISO را بررسی کنند. برای انجام این کار، سازمان باید نام تجاری تامین کننده مدرک ایزو را بداند. پس از آن، همه می توانند نام کسب و کار را وارد کرده و گواهی ISO خود را در IAF جستجو کنند.

حواستان باشد که وارد سایت اصلی IAF شده باشید. نام دقیق و عنوان آدرس دقیق این سایت در بالا آمده است. خیلی از افراد سودجو متقاضیان را به سایتهای غیر از IAF مثلا به سایت ASCB منحرف میکنند. در حالیکه سایت ASCB هیچ ربطی به IAF ندارد و مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران نیست.

 

IAF
نهاد بین المللی IAF معتبرترین نهاد اعتبار دهنده گواهی نامه ایزو هست

استعلام اعتبار گواهینامه ایزو – مراجع غیر IAF

پورتال IAF فقط تعداد محدودی از گواهینامه های ایزو را اعتبار می دهد. یعنی اینکه گواهینامه ایزو ی مربوطه اصلا تحت اعتبار IAF صادر نشده است! متخصصان گواهی ISO می توانند برای تأیید اعتبار گواهینامه های ISO به نهادهای اعتباربخشی محلی یا ملی مراجعه کنند. اما مراقب باشید که این مراجع از طریق سایت IAF معرفی شده باشند.

گواهینامه ایزو ISO که از طریق سایت IAF قابل استعلام نباشد یعنی اصلی نیست. مراقب کلاهبرداران باشید که هر برندی را هم سطح IAF قرار ندهند. مراجع IAF همواره مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران هستند. مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یک مرکز متعلق به سازمان ملی استاندارد ایران هست.

مراجع غیر IAF در خیلی از کشورها در حال فعالیت هستند. این مراجع نیز برای خودشان وب سایتهایی دارند. اما مورد تایید نهاد IAF نیستند.

 

سنجش اعتبار گواهینامه ایزو – شرکتهای صادر کننده ایزو

سنجش اعتبار مدارک ایزو معمولا توسط افراد سود به گونه ایی دیگر تشریح می گردد. در حین مشاهده گواهینامه ایزو به IAF ی بودن یا غیر IAF ی بودن گواهینامه توجه بفرمایید. متخصصان اعتبار سنجی در مرکز سیستم کاران می توانند خدمات رایگان خود را به شما ارایه نمایند. خیلی از متقاضیان ایزو به دنبال نحوه استعلام گواهی خاص مورد نظر خود هستند.

گواهینامه ایزو معتبر و موجود در سایت اصلی ایزو یعنی همان IAF اصلی هست. متقاضی پس از آن، با مشاهده وضعیت گواهی می تواند اعتبار گواهی خود را تأیید کند.

اگر وضعیت فعال باشد، گواهی معتبر در نظر گرفته می شود. اگر گواهی وضعیت غیر فعال را نشان دهد، گواهی به دست آمده توسط صادر کننده گواهینامه ایزو نامعتبر است. این موضوع به سازمان ها کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا مایل به معامله با چنین صادر کنندگانی هستند یا خیر.

 

اعتبار گواهینامه ISO از طریق سایتهای غیر اصلی

نهادهای صدور گواهینامه ایزو معتبر فقط توسط مرجع اعتبار سنجی IAF معتبر هستند. سازمان صدور گواهینامه مسئولیتش اعتباردهی صدور گواهینامه های ISO است.

شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو ISO همگی خود را معتبر معرفی میکنند. صدور فوری و ارزان انواع ایزو امروزه خیلی متقاضی دارد. همین امر باعث گردید خیلی راحت هرکسی یک وبسایت به زبان انگلیسی راه اندازی می کند و خودرا با اعتبار مستند به همین سایت جا می زند. اما حواستان باشد که این سایتهای غیر اصلی براحتی قابل تشخیص هستند. هر سایتی که از سایت IAF ریشه نگرفته باشد غیر اصلی هست. نهاد IAF اولین و آخرین روش برای تأیید گواهی ISO است. اگر گواهی از طریق این روش معتبر نباشد، می‌توان نتیجه گرفت که گواهی جعلی بوده است.

استعلام اعتبار گواهینامه ایزو
گواهینامه های ایزو بایستی قابلیت استعلام داشته باشند تا دارای اعتبار باشند

اعتبار سنجی گواهینامه های ISO

نحوه سنجش اعتبار یک گواهینامه ایزو به شرح زیر هست:

 ابتدا وارد سایت IAF به آدرس WWW.IAF.NU شوید. در منوی اصلی سایت گزینه اعضا را پیداکرده و روی آن کلیک نمایید. در قسمت پایین صفحه تمام نهاد های اعتبار دهنده ی همه کشورها دیده میشود.

گواهینامه ایزو صادر شده حتما توسط یک شرکتی تحت اعتبار همین نهادهای اعتبار دهنده صادر گردیده است. بنابراین کشور اعتبار دهنده را از بین کشورهای مندرج در این صفحه پیدا کنید. روی کشور مدنظر خودتان کلیک نمایید. در صفحه جدید اطلاعات کامل نهاد اعتبار دهنده آن کشور نمایش داده میشود. در این اطلاعات یک آدرس وب سایت معرفی شده است. نکته طلایی را فراموش نکنید. فقط بایستی به سایتهایی اعتماد کرد که در این صفحه لینک دارند. نه آدرسهایی که افراد سودجو خودشان معرفی می کنند.

نحوه بررسی اصالت CB ها و  AB ها

نهادهای اعتبار دهی ایزو در هر کشوری را اصطلاحا AB می گویند. وقتی وارد سایت هر AB  می شوید بایستی بدنبال شرکتهای صادر کننده ایزو مورد تایید این AB بگردید.

شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو را CB اصطلاحا می گویند. لیست CB های صادر کننده گواهینامه ایزو در هر کدام از این AB ها موجود است. نام سی بی صادر کننده مدرک ایزو را از این لیست جستجو نمایید. در هر AB تعداد زیادی CB در حال فعالیت هستند. در واقع این سی بی ها گواهی نامه های ایزو را صادر می کنند.

شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو ISO مدنظر خود را ملاحظه بفرمایید. چنانچه نام سی بی مدنظر شما رد این لیست نباشد ، جای نگرانی هست. یعنی سی بی مدنظر شما اصلی نیست. بر روی اطلاعات هر سی بی کلیک نمایید تا وارد سایت CB شوید.

سایت CB های صادر کننده مدرک ایزو باهم تفاوت دارند. تفاوت ظاهری وب سایتهای صادر کننده گواهینامه ایزو نگران کننده نیست. چون بالاخره هر شرکت ثبت و صدور گواهی ایزو سلیقه و سیاست خود را دارد. موارد مختلفی وجود دارد که گواهی ISO توسط یک شرکتی به بهانه های واهی اخذ میشود. در هرحال، متقاضیان گواهی ISO مجبور به انجام اقدامات لازم برای بررسی اعتبار گواهی هستند. در موارد خاص، گواهی مورد اخذ را می توان نامعتبر نامید. زیرا ممیزی های لازم برای استاندارد خاص توسط سازمان انجام نشده است.

زمان اعتبار هر گواهینامه ایزو چقدر هست؟

هر گواهی ISO فقط برای 3 سال معتبر است. اما سازمان ها باید ممیزی های مکرر سالیانه را برای انطباق با استاندارد و حفظ گواهینامه انجام دهند. یعنی هر گواهینامه که صادر می شود یک دوره سه ساله دارد و یک دوره یکساله. دوره یکساله برای ممیزیهای مراقبتی سالیانه هست و دوره سه ساله برای تجدید صدور گواهینامه ایزو هست.

مهلت اعتبار گواهینامه ایزو ISO سالی یکبار برای ممیزی مراقبتی سالیانه و سه سال یکبار برای صدور مجدد هست. ممیزی برای انجام اعتبار سالیانه را ممیزی مراقبتی می گویند و ممیزی برای صدور گواهی سه ساله را ممیزی ثبت و صدور گواهینامه ایزو می گویند. برای موفقیت در ممیزیهای مختلف ایزو از خدمات رایگان سیستم کاران استفاده نمایید.

اعتبار گواهینامه ایزو برای اسکوپ کاری

گواهینامه ایزو صادر شده برای یک اسکوپ کاری یا همان زمینه فعالیت تعریف شده است. توجه به این نکته حائز اهمیت است که یک سازمان ممکن است تنها برای بخشی از عملیات خود در یک مکان خاص دارای گواهینامه ISO باشد. کارشناسان و مشتریان باید بررسی کنند که آیا کل محدوده عملیات مورد انجام در مکان های مختلف دارای گواهی است یا خیر. معمولا مشاوران ایزو نیز در این مورد مشاوره می دهند.

ثبت و صدور گواهینامه ایزو بصورت فیک و غیر اصلی رویه درستی نیست. چنین رویه هایی ممکن است مستقیماً بر عملکرد سازمان نزد مشتریان و کارفرمایان بصورت منفی منعکس شود. در نتیجه، متقاضیان گواهینامه ISO باید نحوه بررسی اعتبار گواهینامه ISO را بر اساس نیازهای کسب و کار تأیید کنند. افرادی که مایل به دنبال کردن حرفه ای در این مسیر هستند می توانند گواهینامه ISO را از مرکز سیستم کاران با شماره 021-79165 سازمان مرکزی دریافت کنند.

گواهینامه یازو بر اساس استانداردهای مختلف صادر می شود. استانداردهای مختلفی توسط ISO منتشر گردید که چندین گزینه را برای افراد و شرکتهای متقاضی ایزو فراهم می کند. هر شرکتی متناسب با زمینه فعالیت خود گواهینامه های ایزو خود را انتخاب میکند. گواهینامه های ایزو به دو دسته ی زیر تقسیم می شوند.

گواهینامه ایزو عمومی

گواهی نامه هایی هستند که هر شرکتی با هر زمینه فعالیتی می تواند بگیرد.

گواهینامه ایزو تخصصی

گواهی نامه هایی هستند که هر شرکتی متناسب با زمینه فعالیت خود آنرا میتواند بگیرد.

در انتخاب گواهینامه استاندارد ISO، افراد بهترست جلسات آموزشی و یا حداقل مشاوره های تلفنی رایگان مرکز سیستم کاران را پشت سر بگذارند. بر اساس سطح گواهینامه ایزو و نیاز و هدف سازمان ، جلسات آموزشی در تعداد جلسات متغیر خواهد بود. همچنین سایر دوره های آموزشی نیز در لیست دوره های آموزشی در واحد مرکز آموزش ملاحظه بفرمایید.

سیستم کاران با چند دهه اعتبار و سابقه در خدمت علاقمندان و متقاضیان محترم هست. از خدمات رایگان سیستم کاران نهایت بهره را ببرید. از سایر سایتهای مرکز به آدرس WWW.SYSTEMKARAN.COM دیدن نمایید.

بررسی صحت و اصالت گواهینامه‌های ایزو چگونه است؟
بررسی صحت و اصالت گواهینامه‌های ایزو چگونه است؟ 79165 – 021 آیا به راحتی میتوان اصالت گواهینامه های ایزو را سنجید؟

بررسی صحت و اصالت گواهینامه‌های ایزو چگونه است؟

بررسی صحت و اصالت گواهینامه‌های ایزو چگونه است؟ آیا به راحتی میتوان اصالت گواهینامه های ایزو را سنجید؟

آیا بررسی صحت و اصالت گواهینامه ایزو آسان است؟

در ابتدا به یک تعریف کلی و جامع از ایزو و انواع گواهینامه‌های ایزو می‌پردازیم چراکه هنگامی که سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی دریافت گواهینامه ایزو از مراحل و مزایای اخذ گواهینامه ایزو مطلع باشند بهتر می‌توانند صحت و اصالت گواهینامه مورد نظرشان را بررسی نمایند. مسلما هنگامی که آگاهی و شناخت متقاضیان به هنگام اخذ گواهینامه ایزو نسبت به مراکز و‌ مراجع صدور افزایش پیدا کند کار بررسی اصالت گواهینامه ایزو هم آسان می‌شود.

مراحل دریافت گواهینامه ISO

برقراری تماس با مراکز مشاوره و‌ مراکز فعال در حوزه ایزو ( تماس با مرکز سیستم کاران )

مشخص نمودن اهداف سازمان با توجه نوع فعالیت‌های سازمان

درخواست گواهینامه ISO و تکمیل فرم درخواست گواهینامه ایزو ISO

انتخاب گواهینامه ایزو متناسب با اهداف و فعالیت‌های سازمان متقاضی ایزو

انتخاب مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو

طراحی، اجرا و پیاده سازی مستندات و قوانین و ملزومات استاندارد و گواهینامه مربوطه

بازرسی و ممیزی پروژه و فرآیندهای در حال اجرا

صدور گواهینامه ISO

اصلی ترین و حساس‌ترین قسمت از مرحله دریافت گواهی نامه ایزو انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر و دولتی می‌باشد. مسئله اصلی اینجاست که سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی از کجا اصالت مرجع را متوجه شوند. مراجع صدور گواهینامه‌های ایزو به دو دسته مراجع دولتی و رسمی و مراجع خصوصی تقسیم بندی می‌شوند. و متأسفانه یکسری مراکز مشاوره در حوزه ایزو از اعتماد متقاضیان سوء‌استفاده می‌کنند و گواهینامه‌های خصوصی و بدون اعتبار را در قالب گواهینامه‌های معتبر و دولتی به آنها می‌دهند. این مراکز با استفاده از ترفندهای متنوعی همچون فتوشاپ، برچسب لوگوهای معتبر، استفاده از مهر برجسته و استفاده از کلمات لاتین و ارائه پرچم و نماد کشورهای خارجی و اروپایی گواهینامه‌های ظاهراً با اصالت را ارائه می‌دهند.

نحوه استعلام مراجع صدور گواهینامه ایزو

مراجع صدور گواهینامه ایزو را در اصطلاح CB می‌نامند. مؤسسه اعتبار دهی به مراجع صدور گواهینامه ایزو را هم در اصطلاح AB می‌نامند. حال اگر AB مراجع صدور گواهینامه عضو انجمن بین‌المللی اعتبار دهندگان بنام IAF باشد بطور قطع می‌توان گفتن گواهینامه ایزو صادر شده بین المللی و رسمی می‌باشد. ولی چنانچه مراجع صدور گواهینامه تحت اعتبار یک نهاد دولتی بنام AB نباشند یا AB مرجع صادر کننده عضو IAF نباشد می‌توان گفت گواهینامه ایزو صادر شده اعتبار رسمی و بین المللی ندارد.

بررسی اعتبار و اصالت گواهینامه ایزو

انجمن بین‌المللی اعتبار دهندگان بعنوان یک نهاد دولتی و قانونی بزرگ در کل دنیا می‌باشد. نام انجمن بین المللی اعتبار دهندگان را اصطلاحا IAF می‌نامند که مخفف عبارت International Accreditation Forum می‌باشد. انجمن IAF دارای فقط یک سایت معتبر به آدرس www.iaf.nu دارد. متقاضیان محترم حواسشان باشد IAF فقط فقط همین آدرس را دارد و مخصوصا دامنه آن با همین نام nu می‌باشد و هیچ جایگزین دیگری ندارد. در سایت IAF نام تمام مراکز دولتی اعتبار دهنده به مراجع صدور گواهینامه ایزو وجود دارد. هنگامی که نام AB مورد نظر را در سایت IAF جستجو کردید بعد از آن وارد سایت AB مربوطه شوید و نام مرجعی که بعنوان مرجع بین المللی خدمت شما معرفی شده است جستجو کنید اگر نام مرجع بعد از جستجو پیدا شد پس می‌توان اصالت و اعتبار گواهینامه ایزو را تأیید نمود.

تفاوت گواهینامه رسمی و بین المللی با گواهینامه خصوصی و داخلی در چیست؟

گواهینامه‌های بین المللی ایزو جهت صدور ملزم به طراحی، اجرا و پیاده سازی مستندات و قوانین و دستورالعمل‌هایی که سازمان استاندارد جهانی ISO برای هر گواهی‌نامه تدوین نموده است می‌باشند. یعنی سازمان متقاضی دریافت گواهینامه ایزو باید یا دانش کافی جهت پیاده سازی مستندات در سطح فرآیندهای اجرایی را داشته باشند. یا که یک کارشناس مربوط در حوزه ایزو را استخدام نمایند. تا مراحل پیاده سازی مستندات در سطح مجموعه متقاضی را برایشان انجام دهد. و بعد از ممیزی براحتی بتوانند گواهینامه رسمی و بین المللی را اتخاذ نمایند.

ولی برای اخذ گواهینامه خصوصی سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی ملزم به پیاده سازی مستندات نیستند و ممیزی از طرف کارشناس وجود ندارد. زمان و هزینه اخذ گواهینامه بین‌المللی ایزو بیشتر از زمان و هزینه اخذ گواهینامه خصوصی می‌باشد. بیشتر متقاضیان جهت حضور در مناقصات و از دست ندادن موقعیت مناقصه بیشتر بدنبال کسب گواهینامه از مراجع خصوصی می‌باشند.البته متأسفانه اکثر کارفرمایان مناقصات به مراجع صدور گواهینامه ایزو اهمیت نمی‌دهند.

آموزش اصالت گواهینامه ایزو با سیستم کاران

مرکز سیستم کاران با بهره گیری از بهترین مشاوران و کارشناسان مجرب و متخصص در حوزه ایزو بصورت رایگان و ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی و آموزش اصالت انواع گواهینامه‌های ISO می‌باشد. متقاضیان با برقراری ارتباط از طریق برقراری تماس تلفنی با شماره ۷۹۱۶۵-۰۲۱ و‌ یا از طریق پیام رسان‌های واتساپ و تلگرام به شماره ۰۹۱۹۸۳۸۶۲۹۵ و حتی از طریق ملاقات حضوری و یا گذاشتن ایمیل به آدرس info@systemkaran.com می‌توانند پاسخ تمام سؤالاتشان را دریافت نمایند.

دریافت گواهینامه ایزو

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

15 Responses

  1. نحوه بررسی اعتبار گواهینامه ISO و اینکه آیا گواهینامه ایزو که دریافت کردم دارای اعتبار هست یا خیر؟ سوال و دغدغه خیلی از شرکتهایی هست که دنبال گرفتن گوهینامه ایزو هستند. چون دارن هزینه میکنن و با اوضاع اقتصادی واقعا بی انصافیه که هزینه بدن و بعدشم گواهی ایزو غیر معتبر بگیرن. میشه یه رزومه از شرکتهایی که شما براشون گواهینامه گرفتین رو برام ایمیل کنید؟

  2. ایام خوشی براتون آرزومندم. سایت بسیار پربار و مفید دارید که مطالب متنوع و سوالات مارو پوشش میده بنده از مرجع سیستم کاران گواهینامه گرفتم. خیلی راضی بودم. با سپاس فراوان از مدیر مجموعه سیستم کاران جناب آقای مهندس کریمی و تشکر فراوان از کارمندان شرکت سیستم کاران ، جناب آقای دکتر نوروزی ، سرکار خانم مهندس سعادت ، سرکار خانم مهندس افشار ، سرکار خانم مهندس محمدی و کارمندان دیگر محترم سیستم کاران که با صبر و شکیبایی راهنمای متقاضیان می باشد. با امید موفقیت در تمام مراحل کار
    ارادتمند شما : امید خوش دل

  3. سلام
    جناب چند سوال در مورد گرفتن گواهینامه ایزو داشتم. بنده مدیر چند شرکت پیمانکاری در چند شهر هستم. ایا برای گرفتن گواهینامه ایزو مانند گرفتن گواهینامه ایمنی اداره کار باید از همون شهری که آدرس شرکت هست اقدام کنیم یا نه فرقی نمیکنه ؟ همچنین هزینه مشاوره و گواهینامه ایزو حدودا چقدر هست ؟

  4. وقتتون بخیر. آیا راهی هست که بشه از روی ظاهر گواهینامه ایزو اصلی بودن یا تقلبی بودنش را تشخیص بدیم ؟

  5. تشخیص اعتبار و اصالت هر گواهی نامه یا هر جنسی در ایران به یک معذل بزرگ تبدیل شده . حالا یه مرکز مثل شما خدا شناسه راه های تشخیص گواهینامه فیک از گواهی تقلبی را توضیح و مشاوره میده ولی کاش هر ارگان و هر نوع کسب و کاری یک نهاد ناظر و بازرس داشت تا اینقدر دغدغه و استرس از دست دادن سرمایه و اخذ گواهینامه های تقلبی را نداشتیم. لطفا نامه هزینه و مدت زمان اخذ گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ را ارسال نمایید.

  6. دو تا گواهی ایزو از یک مرکز مشاوره ایزو گرفتیم برای اطمینان از اعتبار گفتیم توسط یک مرکز دیگر اصالت انها را استعلام بگیریم شما میتوانید ما را راهنمایی کنید؟

  7. لیست مراجع و CB های معتبر را شما دارید یک گواهینامه ایزو با اعتبار قانونی می‌خواهیم ولی مرجع مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران را نمی‌شناسیم
    می‌خواهیم بعدا به مشکل برنخوریم

  8. اگر نهاد ASCB مورد تأیید سازمان ملی استاندارد ایران نیست و اصلا یک نهاد غیر قانونی هست چرا سازمان ملی استاندارد ایران به شرکت‌های مشاوره اجازه میده گواهینامه های ایزو تحت اعتبار این نهاد را برای مشتری صادر کنند ما که از جایی خبر نداشتیم اینجوری کلی هزینه و وقتمون را هدر دادیم و هیچ مرکز و مرجعی هم پاسخگو نیست.

  9. هزینه و مدت زمان اخذ گواهینامه ایزو تا اجرای مستندات و تشخیص اعتبار و اصالت گواهینامه حدودا چقدر میشه ایا واقعا نمونه مستندات و مشاوره کارشناسان مرکز سیستم کاران رایگان هست؟

  10. گواهینامه ایزو با اعتبار ASCB را از یک مرکز مشاوره دیگری گرفتیم بعد به دنبال نحوه بررسی اعتبارش بودیم که تو سایت شما خوندیم که ASCB اصلا اعتبار نداره و مورد تایید نیست در صورتیکه سایت داره و ما واردش شدیم یعنی سایت هم ساختگی و ما باید واقعا چکار کنیم! ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  11. اعتبار و اصالت سه گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ و گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ را از طریق روش گفته شده در سایت شما بررسی کردیم متاسفانه هر سه گواهی بدون اعتبار IAF هستند و مرکز مشاوره مربوطه گواهی تقلبی برای ما صادر کردند.ممنون که نسبت به آگاه کردن مشتریان و کاربران متعهد هستید.

  12. گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ و ۱۳۴۸۵ را می‌خواستیم بگیریم و با توجه به یک سری صحبت‌هایی که انجام شده وزارت بهداشت گفته باید حتما از مراجعی که خودشون مشخص کردند ایزو ۱۳۴۸۵ را بگیریم آیا اپن مراجع اعتبار IAF را دارند که برای کار خارج از کشور به مشکل بر نخوریم .

  13. اعتبار و اصالت گواهینامه ایزویی را که گرفته بودیم با توجه به مراحل و راهنمایی شما بررسی نمودیم . همه چیز همانطور پیش رفت که فرموده بودید. ممنونم واقعا خیالمون راحت شد.

  14. گواهینامه ایزویی که از یک مرکز مشاوره دریافت کردیم با توجه به آموزشی که شما دادید فهمیدیم اعتبار ندارد الان تکلیف چی هست و باید به کجا شکایت کنیم ؟ کاش همون ابتدا با شرکت شما تماس گرفته بودیم.

  15. وقت بخیر من قبلا گواهینامه ایزو از یک شرکتی گرفته بودم که ادعا میکردند گواهینامه ایزو تحت اعتبار IAF و از کشور کانادا صادر میکنند حتی سایت برای رجیستری هم داشتند و بنده اعتماد کردم و با هزینه بالا سه گواهینامه ایزو 9001 و 14001 و 45001 را دریافت کردم و وقتی به کارفرما دادم قبول نکرد با کمک سیستم کاران گواهینامه های اصلی و با اعتبار IAF را دریافت کردم و کارم به خوبی پیش رفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo