بررسی اصالت گواهینامه ایزو

بررسی اصالت گواهینامه ایزو
4.9/5 - (3608 امتیاز)

بررسی اصالت گواهینامه ایزو

چگونگی تشخیص اصالت گواهینامه ایزو

بررسی اصالت گواهینامه ایزو موضوع مهم برای اخذ کنندگان ایزو هست.

چگونه بفهمیم گواهینامه ایزو مون تقلبی است یا اصلی ؟

چگونه میتوان از اعتبار واقعی مدرک ISO مطمئن شد؟

اعتبار سنجی اصالت گواهینامه ایزو با سوالات فوق و خیلی سوالات دیگر همیشه برای کاربران اهمیت ویژه ای داشته است. توجه بفرمایید که گواهینامه ISO که در سایتی رجیستری گردد، نشانه اصالتش نیست. شما فکر نکنید گواهینامه ای که در سایت لاتین قابلیت رجیستری دارد اصل هست نه اینطور نیست.

نحوه اعتبار سنجی گواهینامه ایزو چگونه است؟

امروز هر شخصی یا شرکتی گواهینامه زیبا طراحی میکند. سپس یک نام و یا برندی برای گواهی نامه ISO در نظر میگیرد. این نام و برندها را معمولا از برندهایی معروف الگو میگیرند. مثلا از کلمه TUV که یک برند معروف در آلمان است، استفاده کرده و یک پسوند به آخرش اضافه میکنند. توی گواهی ایزو کلمه TUV را با فونت بزرگ می نویسند و پسوند آن را با فونت کوچک می نویسند. برای برند من درآوردی خودشان یک وبسایت زیبا طراحی می کنند. البته این وبسایت به نام لاتین است. خریدن نام و دامنه های خارجی در عرض چند دقیقه و با مبلغ خیلی کم انجام میگردد.

گواهی نامه ایزویی که خودشان صادر میکنند را در وبسایت به نمایش میگذارند. یعنی شما با شماره رهگیری که خودشان بر روی گواهی چاپ می کنند به راحتی اطلاعات شرکت را روی وبسایتشان می بینند.

 

سایت اصلی ایزو ISO
سایت اصلی ISO ایزو در حقیقت منظور سایت سازمان استاندارد جهانی ISO به آدرس WWW.ISO.ORG هست.

وب سایت اصلی ایزو ISO

وبسایتهای ایزو غیر IAF

وبسایت اصلی ایزو را از کجا بشناسیم؟

آیا هر وبسایتی که گواهی ایزو در آن رجیستری میگردد اصلی هست یا واقعی؟

وبسایت ایزو مرتبط با سازمان ملی استاندارد ایران چیست؟

استعلام در وبسایت ایزو به چه صورت است؟

شرکتهای صادر کننده گواهینامه ISO اکثرا گواهی ایزو با اعتبار IAF صادر نمی کنند. یعنی گواهی نامه ایزو آنها، از نظر سازمان ملی استاندارد مورد تایید نیست. سازمان ملی استاندارد یک مرکزی به نام NACI دارد.

آدرس وبسایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران https://naciportal.inso.gov.ir/portal/home هست.

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ، بالاترین و قانونی ترین نهاد رسمی در ایران می باشد.

شرکتهای متقاضی گواهی ایزو بایستی یا گواهی نامه ISO ایرانی بگیرد یا گواهی نامه ISO خارجی. اگر گواهی ایزو ایرانی بگیرید حتما بایستی از طریق مرکز ملی تایید صلاحیت ایران یا همان NACI اقدام نمایید. اگر قصد دریافت ایزو از شرکتهای خارجی را دارید خیلی مهم هست بدانید این شرکتها نیز باید مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران باشد. هر کشوری برای خودش یک نهاد قانونی دارد.

تمامی نهادهای قانونی هر کشوری را اصطلاحا AB میگویند. شما می توانید به راحتی لیست AB هر کشوری را ملاحظه بفرمایید. مراقب افراد و شرکتهای سودجو باشید چون شرکتهای سودجو هم برای برند صادر کننده ایزو خود یک سایت می زنند و هم برای AB های اعتبار دهنده.

گواهینامه ایزو از آلمان

گواهی ایزو از انگلیس

گواهی نامه ایزو از فرانسه

گواهینامه ایزو از سوییس

گواهی ایزو از کانادا

فریب این حرفها را نخورید چون معلومه هر کسی بخواهد گواهی ایزو غیر اصل را بدهد خود را به این کشورها منتسب میکند. نمیگوید من یک برند ایرانی یا پاکستانی هستم. بنابراین خود را یک برند معتبر در یک شرکت پیشرفته معرفی می کند. معمولا روی کشورهایی دست میگذارند که نمیتوانند ما ایرانی ها را کنترل کنند.

چطور ممکنست گواهینامه ایزو از آلمان یک روزه صادر گردد؟ یا چطور ممکنست کشوری مثل کانادا که از کشورهای تحریم کننده ما ایرانیها هستند به ما نمایندگی صدور ایزو بدهد؟ آن هم به قیمت یک نان سنگک در کانادا و آن هم در عرض یک روز؟ تمام گواهی ایزو ایران – کانادا و غیره اعتبار IAF را ندارند. اگر کسی مدعی صدور گواهی ایران – کانادا بود، وارد سایت AB کانادا شوید و ببینید آنجا اعتبار دارد یا خیر؟ کافیست وارد سایت IAF بشید و از آنجا کشور کانادا را انتخاب کنید. سپس بررسی کنید که آیا در ایران نمایندگی یا شریکی دارد یا نه.

 

اخذ گواهینامه ایزو اصلی
اخذ گواهینامه ایزو اصلی و کسب اطلاعات صحیح و درست حق مسلم تمام مشتریان و متقاضیان گواهینامه ایزو اصل می‌باشد.

گواهینامه ایزو ISO اصلی

گواهی نامه ایزو ISO قابل استعلام

گواهینامه ایزو ISO معتبر

گواهینامه ایزو اصلی چیست؟

چگونه گواهی ایزو اصل بگیریم؟

گواهینامه ایزو ISO اصلی براحتی قابل تشخیص است. اکثر گواهی نامه های ایزو صادر شده توسط خیلی کشورها IAF را ندارد. IAF چیست و چرا مهم هست؟ تمام نهادهای قانونی و دولتی هر کشوری در یک مجمع بین المللی به عنوان IAF ثبت شده اند. یعنی مثلا NACI یا مرکز ملی تایید صلاحیت ایران بعنوان نماینده ایران در IAF وجود دارد. نماینده قانونی و معتبر کانادا هم با عنوان SCC در آنجاست و براحتی قابل مشاهده هست. همینطور نماینده یا همان AB اعتبار دهنده آلمان DAKKS و نهاد اعتبار دهی دولتی و قانونی در کشور انگلستان UKAS هستند.

اگر اعتبار و اصالت گواهی نامه ایزو برایتان مهم هست کافیست از صادر کننده گواهی ISO بخواهید که از سایت IAF شما را راهنمایی کند. همین که اسم IAF را به زبان بیاورید شرکت صادر کننده متوجه آگاهی شما می شود و دیگر نمی تواند به شما دروغ بگوید. مجبورست بگوید گواهینامه اش تحت اعتبار IAF نیست. البته با بزرگنمایی کردنهای بی مورد برند خود را معتبر میداند. حتی خیلی وقیحانه خود را در حد اعتبار IAF میداند. خیلی از شرکتهای صادر کننده ایزو غیر اصلی اعتبار خود را خیلی بالاتر از IAF میدانند.

گواهینامه ایزو معتبر و اصلی صادر شده از هر جای دنیا که باشد بایستی حتما مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران هم باشد. سیستم کاران بهترین راهنما برای شناسایی گواهینامه ایزو اصلی از غیر اصلی درکنار شماست.

 

نحوه استعلام صحت و اعتبار گواهینامه ایزو ISO

چگونگی استعلام گواهینامه ایزو ISO

چه کسی در مورد اعتبار گواهینامه ایزو راستش را می گوید؟

بالاخره به کی اعتماد کنیم؟

از کی بپرسیم گواهینامه ایزو اصل هست یا نه؟

مرکز سیستم کاران را اگر بعنوان یک داور بی طرف قبول ندارید کافیه به سازمان ملی استاندارد مراجعه نمایید. کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران به راحتی شما را راهنمایی می کنند. حتی کافیه تصویر گواهینامه ای که دارید و یا میخواهید بگیرید به مرکز ملی صلاحیت ایران نشان دهید. اگر گواهی ایزو تحت اعتبار IAF نباشد تایید نمی کند.

کارشناسان سیستم کاران بطور 24 ساعته در کنار شما هستند. کافیست تصویر گواهینامه ای که گرفتید یا میخواهید بگیرید را از طریق تلگرام ، واتساپ ، ایتا ، روبیکا و … ارسال کنید تا کارشناسان مرکز به شما بگویند گواهینامه ایزو اصالت اصلی را دارد یا ندارد؟

گواهینامه ایزو اصلی تحت اعتبار IAF است. گواهی ایزو غیر اصلی تحت اعتبار IAF نیست. همه گواهی نامه های ایزو در یک سایت مربوط به شرکت صادر کننده ایزو استعلام می گردد. فرقشان اینست که گواهینامه IAF از طریق سایت IAF رهگیری میشوند اما گواهی ایزو غیر IAF از طریق سایتهای دست ساز خود شرکت صادر کننده قابلیت رجیستری دارند. البته همانطورکه گفته شد این وبسایتها خیلی ظاهر زیبا و فریبنده دارند. همه به زبان لاتین هستند و اکثرا از طریق شرکتهای خارجی خریداری شدند. افرادی هم که این گواهینامه ها را پرزنته می کنند طوری صحبت می کنند که متقاضیان گواهی نامه ایزو اصلا شک نمی کنند.

گواهینامه ایزو غیر IAF قیمتش خیلی کم است.

زمان صدور گواهی نامه ایزو غیر IAF خیلی کم و در حد یک روز است.

گواهی ایزو غیر IAF در خیلی از مواقع کار شرکتهای متقاضی مدرک ایزو را راه می اندازد. اکثر شرکتهای پیمانکاری برای شرکت در مناقصات نیاز به گواهی ایزو دارند. گواهی نامه ایزو برای شرکت در مناقصات یکی از پر درخواست ترین هاست. شرکتهای پیمانکاری به گواهی ایزو جهت شرکت در مناقصات نیاز دارند. گواهی ISO برای مناقصه را با قیمت خیلی کم و در زمان خیلی کوتاهی مطالعه می کنند. گواهینامه ایزو آنها نیز صادر می گردد و در وبسایت به اصطلاح خارجی نیز رجیستری می گردد. گواهی نامه ها چه IAF و چه غیر IAF دارای کد انحصاری هستند. در خیلی از مواقع گواهینامه های غیر IAF دارای مهر برجسته ، هولوگرام و … نیز می باشند.

نحوه استعلام گواهینامه ایزو معتبر
نحوه استعلام گواهینامه ایزو معتبر 79165 – 021 و چگونه گواهینامه ایزو معتبر را تشخیص بدهیم؟

چگونگی استعلام گواهینامه ایزو

چگونگی اعتبار سنجی گواهینامه ایزو

چطوری از گواهینامه ایزو استعلام بگیرم؟

استعلام گواهی نامه ایزو با اطلاعات فوق خیلی راحت شد. کافیست به سایت IAF به آدرس https://iaf.nu/en/home/ بروید از آنجا نام کشور اعتباردهنده را انتخاب کنید. کشور اعتبار دهنده AB منحصر به فرد خود را دارد. برای هر AB یک وبسایت وجود دارد. توجه کنید که نام و آدرس وبسایت دقیقا در سایت IAF دیده می شود. هیچ وقت آدرس وبسایت AB را از شرکت صادر کننده ایزو نگیرید. بلکه آدرسهای AB را از داخل سایت IAF ملاحظه بفرمایید. خیلی از شرکتهای کلاهبردار از همین نکته سواستفاده می کنند سپس از سایت AB آدرس سایت صادر کننده گواهی ایزو را پیدا کنید. مجدد توجه کنید که نام و آدرس سایت صادر کننده گواهینامه ISO بایستی در سایت AB موجود باشد نه یک حرف کمتر و نه یک حرف بیشتر.

گواهینامه ISO اصلی را از سیستم کاران بخواهید. چنانچه بدنبال گواهی ایزو غیر IAF هستید مراقب باشید هزینه زیادی نکنید. یعنی هزینه صدور گواهی ایزو IAF را بابت گواهی غیر IAF ندهید.

بررسی اصالت گواهینامه ایزو از طریق کارشناسان سیستم کاران خیلی راحت هست. کافیست با شماره 79165 – 021 تماس بگیرید و از کارشناسان کمک بخواهید. کارشناسان سیستم کاران تحت اعتبار iaf بودن یا نبودن را با سند و مدرک به شما هم ارائه می دهد و هم یاد می دهد. شما نیز پس از این آموزش تلفنی به راحتی می توانید اصالت اعتبار هر گواهی ایزو یی را بررسی نمایید.

نحوه استعلام گواهی ایزو خیلی راحت هست به شرطی که ملاک شما سازمان ملی استاندارد باشد نه شرکتهای واسط که بدنبال فروش گواهینامه به شما هستند. سازمان ملی استاندارد یک سازمان دولتی هست و حقایق را درباره گواهی iso به شما بیان می کند.

بررسی اصالت گواهینامه ایزو 9001 ( گواهینامه ISO9001 )

بررسی اصالت گواهینامه ایزو14001 ISO 14001

کنترل اصل بودن گواهینامه ایزو 45001 ISO 45001

بررسی اصالت گواهینامه ایزو 22000 ISO 22000

تشخیص اصالت گواهینامه ایزو 27001 ISO 27001

بررسی اصالت گواهینامه ISO 10002 ( گواهینامه ایزو ۱۰۰۰۲ )

بررسی اصالت گواهینامه ایزو 10004 ISO 10004

چک کردن اصالت گواهینامه HSE

کنترل اصالت گواهینامه IMS

بررسی اصالت گواهی ایزو با هر استانداردی ، فرقی ندارد که چه ایزو یی باشد. همه استانداردهای ایزو یک شکل و یکنواخت استعلام میشوند. در هر مرحله نیاز به مشاوره داشتید، کافیست تصویر گواهی را برای مرکز بفرستید و به صورت تلفنی از اصالت و عدم اصالت آن مطلع شوید. خودتان هم می توانید از طریق سایت IAF این استعلام را انجام دهید.

در زیر اطلاعات تکمیلی در مورد اصالت گواهی نامه ایزو ، سازمان بین المللی ایزو و استانداردهای پر مصرف آمده است. همچنین مشروح اینکه AB و CB چی هستند، آمده است.

مدارک و شرایط دریافت گواهی ایزو

نحوه دریافت گواهی نامه ایزو

چگونگی دریافت ، اخذ ، گرفتن گواهینامه ایزو ISO نیز توضیح داده شده است.

سنجش اصالت گواهینامه ایزو

سازمان جهانی ایزو

گواهینامه ایزو 9001

استاندارد ایزو 14001

گواهی نامه ایزو 45001

انجمن IAF

مراجع اعتبار دهنده گواهینامه ایزو AB

شرکتهای صادر کننده گواهی ایزو CB ها هستند.

مراحل ثبت و صدور گواهینامه ایزو چیست؟

 

نحوه بررسی گواهینامه ایزو چگونه است؟

اصالت گواهینامه ایزو یکی از دغدغه‌های شرکت‌های خواستار ایزو می‌باشد. نحوه بررسی اعتبار گواهینامه ISO از روی ظاهر غیر ممکن هست. زیرا جعل گواهینامه‌های ایزو توسط ابزاری همچون عکس رنگی، فتوشاپ و زدن لیبل و مهره برجسته بسیار آسان شده است.

چگونه اعتبار و اصالت مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو را تشخیص دهیم؟ راه استعلام اصلی بودن گواهی نامه ایزو چگونه است؟ رجیستری مرجع صدور و مدرک گواهی ایزو معتبر در گرو شناخت و آشنایی با سازمان‌ها و‌ مراجع تدوین کننده و صادر کننده ایزو می‌باشد. اگر نیاز به اطلاعات دقیق تر و کاملتری در این خصوص دارید کافیه مطالب زیر را نیز مطالعه نمایید.

 

سازمان بین المللی استاندارد ISO

ISO به عبارتی مخفف International Organizations for Standardization می‌باشد. ایزو تلفظ فارسی ISO بمعنای همسو سازی و یکدست کردن هست. در نتیجه میتوان گفت ISO نام سازمان جهانی استاندارد سازی با هدف یکدست کردن قوانین و الزامات می‌باشد. سازمان ISO یک مجموعه غیر دولتی هست. اما با اعتبار جهانی فعالیت می‌کند.

اعضای سازمان ایزو هر سال یکبار در ژنو سوئیس گرد هم جمع می‌شوند. هدف از این گردهمایی تهیه و تدوین استانداردهای جدید و ویرایش و بروز رسانی استانداردهای قدیمی می‌باشد. WWW.ISO.ORG آدرس سایت رسمی سازمان جهانی استاندارد سازی هست. لیست کامل تمامی استانداردهای ایزو و مشخصات فنی مرتبط با ایزو در این سایت منتشر و اطلاع رسانی می‌شود.

سیستم‌های مدیریتی و محصولات و خدمات از سوژه‌های کمیته فنی استاندارد برای تهیه و تدوین انواع قوانین و الزامات می‌باشند. استانداردهای سیستم‌های مدیریتی در دو حوزه عمومی و تخصصی تقسیم بندی شده‌اند. قوانین و دستورالعمل‌های سیستم‌های مدیریتی ایزو صرف نظر از نوع محصول و خدمت ارائه می‌شوند.

 

مهم‌ترین و پرکاربردترین استانداردهای ایزو
مهم‌ترین و پرکاربردترین استانداردهای ایزو چه نام دارند؟ ایزو 9001 ، ایزو 14001 و ایزو 45001

مهم‌ترین و پرکاربردترین استانداردهای ایزو چه نام دارند؟

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001

سازمان بین‌المللی استاندارد ایزو جهت تهیه و تدوین قوانین و الزامات تمامی مشاغل و کسب و کارها را در نظر گرفته است. اما در میان تمامی استانداردها ISO 9001 بسیار اساسی و پر کاربرد بوده است. قوانین و الزامات کامل و جامع استاندارد سیستم مدیریت کیفیت بصورت عمومی تهیه و تدوین شده‌اند. در نتیجه در تمامی سازمانها و شرکتها با هر نوع کسب و کاری به کار برده می‌شود.

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت باعث منظم شدن محیط کار و فرآیندها و مشخص شدن وظیفه هر شخص می‌شود. ایزو ۹۰۰۱ موجب افزایش سطح کیفیت محصولات و خدمات و بهبود مستمر کارها می‌گردد. ISO 9001 با کاهش اشتباهات در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند. استاندارد ایزو ۹۰۰۱ موجب بهبود کیفیت و خدمات می‌شود. در نتیجه شکایات مشتریان کاهش می‌یابد و برگشت محصولات کمتر می‌شود.

گواهینامه ایزو برای تبلیغات و برند سازی برتر از مهم‌ترین نیازهای یک کسب و کار می‌باشد. اخذ گواهی نامه استاندارد‌های ایزو و بویژه اخذ ISO 9001 موجب رشد و ترقی یک مجموعه در بازارهای جدید می‌گردد. کسب فرصت‌های بازاریابی و فروش بیشتر محصولات از امتیازات اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ می‌باشند. بطور کلی هر سازمانی با هر نوع فعالیتی با گرفتن استاندارد ایزو ۹۰۰۱ کارایی و درآمد بالا و توسعه پایدار را کسب می‌نماید.

 

استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001

ایزو ۱۴۰۰۱ بعنوان یک گواهی عمومی در حوزه سیستم‌های مدیریتی مورد توجه اکثر مشاغل می‌باشد. هر سازمانی با بهره گیری از سیستم مدیریت زیست محیطی می‌تواند اصول حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی را اثبات نماید. مدیریت مصرف صحیح انرژی و مدیریت صحیح پسماندها از دیگر مزایای این استاندارد می‌باشند.

اجرای قوانین و دستورالعمل‌های گواهینامه ISO 14001 باعث کاهش ضایعات و خرابی‌ها و نواقص نیز می‌شود. هر مجموعه‌ای با پیاده سازی استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی می‌تواند عوامل آلودگی را شناسایی و از تخریب محیط زیست و محیط کار جلوگیری نماید. بطور قطع حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی باعث کاهش عوامل بیماری زا می‌شود. جلوگیری از آلودگی عناصر اصلی محیط زیست از نتایج دریافت گواهینامه ایزو 14001 میباشد. عناصر اصلی محیط زیست شامل آب، خاک و هوا میباشد.

 

استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001

گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ مورد نیاز اکثر مشاغل مخصوصاً شرکت‌های پیمانکاری می‌باشد. هر مجموعه‌ای که به موضوع ایمنی و بهداشت کار پرسنل و کارکنان اهمیت دهد گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ را می‌گیرد. یعنی با اخذ استاندارد ISO 45001 می‌تواند ایمنی در محیط کار و‌ بهداشت فردی و جمعی نیروی انسانی را اثبات نماید.

حوادث و اتفاقات ناشی از کار با طراحی و اجرای مستندات ایزو ۴۵۰۰۱ کاهش می‌یابد. در نتیجه انگیزه کارکنان و کارگران افزایش پیدا می‌کند. بطور قطع با افزایش توانمندی پرسنل بهره‌وری و پیشرفت سریع کار محقق می‌گردد. دو گواهی نامه ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ مکمل یکدیگر هستند. سازمان ‌ها و شرکت‌ها با اخذ همزمان سه استاندارد عمومی و‌ مطرح ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ یک سیستم مدیریت یکپارچه IMS را اجرا می‌نمایند.

IAF
نهاد بین المللی IAF معتبرترین نهاد اعتبار دهنده گواهی نامه ایزو هست

انجمن اعتبار دهندگان بین المللی IAF

IAF چیست؟ IAF مخفف International Accreditation Forum معتبرترین نهاد بین‌المللی می‌باشد. نام فارسی نهاد IAF انجمن اعتبار دهندگان بین المللی هست. انجمن IAF توسط سازمان ایزو ایجاد شد. زیرا اعضای سازمان جهانی استاندارد سازی فقط موظف به وضع قوانین و الزامات هستند. در نتیجه برای نظارت و رسیدگی بر ثبت و صدور گواهینامه‌های ایزو باید یک نهاد ناظر ایجاد می‌گردید.

نظارت و اعتبار دهی نهاد IAF موجب رعایت حقوق هم مصرف کنندگان و هم تولید کنندگان می‌شود. در واقع اعتبار دهی یک عنصر اثر بخش در پیشبرد اهداف یک جامعه می‌باشد. اعضای نهاد بین‌المللی IAF یک نماینده رسمی و دولتی از تمامی کشورهای تابع استاندارد‌های ایزو می‌باشند. یعنی هر کشوری در نهاد بین المللی IAF یک نماینده دولتی و قانونی دارند.

نماینده ایران در انجمن اعتبار دهندگان بین المللی IAF ، مرکز ملی تایید صلاحیت ایران هست. مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با نماد اختصاری NACI شناخته شده است.

 

مراکز اعتبار دهنده AB

AB چیست؟ منظور از عبارت AB در موضوع دریافت گواهینامه ایزو چیست؟ AB مخفف Accreditation Body بمعنی مراکز اعتبار دهنده می‌باشد. در واقع انجمن IAF از طریق اعضایش یعنی AB ها کار نظارت و اعتبار دهی را عملی می‌نماید. هر کشور حداقل یک AB رسمی و دولتی دارد. اما در کشور ایران برخی AB ها بدون عضویت در انجمن اعتبار دهندگان بین المللی فعالیت می‌کنند. مثلا AB بدون اعتبار در IAF که در ایران فعالیت میکند، ASCB نام دارد. ASCB اعتبار IAF را ندارد.

 

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو CB

CB چیست؟ منظور از عبارت سی بی CB برای دریافت گواهینامه ISO چیست؟ CB مخفف Certification Body بمعنی مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو می‌باشد. در هر کشور تعداد CB های زیادی فعالیت می‌کنند. هر CB متناسب با اعتباری که از AB می‌گیرد به ثبت و صدور انواع گواهینامه‌های ایزو می‌پردازد. بطور کلی مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو در دو حالت کار می‌کنند.

یک حالت شامل مراجعی می‌شود که تحت اعتبار AB های عضو انجمن هستند. حالت دوم شامل مراجعی می‌شود که تحت اعتبار AB های بدون عضویت در انجمن IAF هستند. CB های تحت اعتبار IAF را مراجع ثبت و صدور ایزو IAF دار می‌نامند. اما CB های بدون اعتبار IAF را مراجع صادر کننده ایزو غیر IAF می‌نامند. قطعا CB هایی که تحت اعتبار یک AB با عضویت در IAF فعالیت می کنند، اعتبار بالایی دارند.

 

مدارک و شرایط دریافت گواهینامه ایزو چیست؟

مدارک و شرایط دریافت گواهینامه ایزو ISO برای متقاضیان مهم هست. سازمان ایزو مدارک و شرایط اخذ این گواهی نامه بین المللی را برای تمامی مشاغل آسان گرفته است. طبق اصول، هر سازمان و ارگانی برای ارائه یک گواهی یا سند یکسری مدارک مشخصی را دریافت می‌نماید. مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو شامل فرم درخواست گواهینامه ایزو ISO و نمونه مستندات ایزو می‌باشد.

نمونه مستندات ایزو شامل فرمها و دستورالعملها و روشهای اجرایی ایزو هست. تهیه و تدوین این مستندات زمان زیادی از متقاضیان میگیرد. همچنین مستندسازی فرایندهای ایزو هزینه بر نیز هست. اما مرکز سیستم کاران فایل نمونه مستندات ایزو را بصورت رایگان در اختیار متقاضیان ایزو قرار داده است. برای دانلود رایگان مستندات ایزو کلیک نمایید.

فرم سفارش، درخواست و ثبت نام گواهینامه ایزو یک نامه بسیار ساده هست. آیتم‌های فرم به صورت دو گزینه فارسی و انگلیسی مشخص شده‌اند. با تکمیل این فرم مشتری به صورت کتبی درخواستش را اعلام می‌کند. در نتیجه پروژه اخذ با سرعت زیاد و بدون نقص به حاصل می‌رسد.

نمونه مستندات ایزو برای دریافت گواهینامه ISO

نمونه مستندات ایزو نیز برای اخذ گواهینامه‌های معتبر و IAF دار لازم و ضروری می‌باشد. استانداردهای ایزو هر کدام شامل یکسری قوانین و الزامات هستند. مجموعه‌های خواهان ایزو اصلی باید نمونه قوانین و الزامات استاندارد مورد نظرشان را تهیه و نسبت به اجرای آن اقدام نمایند. چنانچه تمایل به مطالعه متون استانداردهای ایزو دارید، می توانید از سایت ما برداشت نمایید. مرکز سیستم کاران متون استانداردها به دو زبان فارسی و انگلیسی را منتشر نموده است. برای دانلود رایگان متن استانداردهای ایزو کلیک بفرمایید.

شرایط ثبت نام گواهینامه ایزو نیز متناسب با انتخاب نوع CB برای هر سازمانی تغییر می‌کند. مجموعه‌های متقاضی گواهی ایزو غیر IAF صرف نظر از تعداد فرآیندها و پرسنل و حجم سازمانی بدون داشتن شرایط خاصی می‌توانند انواع مدارک ایزو را بگیرند. زیرا ملزم به طراحی و اجرای نمونه مستندات ایزو نیستند.

اما مجموعه‌های خواهان ایزو IAF دار باید شرایطی همچون تعداد نفرات شاغل و فرآیندهای سازمانی و بزرگی و کوچکی سازمان را در نظر بگیرند. حتی تعداد گواهینامه‌های ایزو و میزان بودجه و زمان سازمان بسیار مهم می‌باشد.

توصیه می گردد که گواهینامه ایزو ISO با اعتبار IAF دریافت کنید و از مراجع غیر اعتبار IAF مانند ASCB خودداری نمایید.

 

نحوه دریافت گواهینامه ایزو چگونه است؟

نحوه گرفتن گواهینامه ISO چگونه است؟ چگونه می توان گواهینامه ایزو فوری گرفت؟ سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی ایزو بعد از برقراری تماس با مراکز مشاوره با یک موضوع مهم روبرو می‌شوند. موضوع مهم تعداد بالای اسامی CB هایی هست که به آنها معرفی می‌شود. اما سازمان‌های درخواست کننده گواهی ایزو نمی‌توانند هر CB یا مرجعی را انتخاب کنند. مراقب افراد و شرکتهای کلاهبردار و سودجو باشید. مشاوران و کارشناسان مرکز مشاوره موظف هستند روش انتخاب نوع مراجع صدور ایزو را بدرستی توضیح دهند.

انتخاب مرکز مشاوره معتبر و رسمی

تعیین نوع CB‌‌ با مشخص نمودن اهداف سازمانی

مشخص نمودن گواهینامه ایزو متناسب با زمینه فعالیت مجموعه

طراحی و اجرای نمونه مستندات ایزو

ممیزی داخلی و خارجی

ثبت و صدور گواهینامه ایزو و بررسی اصالت گواهینامه ایزو

استعلام اصالت گواهینامه ایزو

نحوه بررسی اصالت مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو را توضیح دهید؟

مهم ترین نکته قبل از اخذ گواهینامه ISO‌ اطمینان از اعتبار آن می‌باشد. ساده‌ترین و تنها راه مطمئن مراجعه به سایت IAF می‌باشد. نحوه کار به این صورت هست که طبق گفته مرکز و شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو نام CB به شما معرفی می‌شود. CB یا مرجع ثبت و صدور گواهی ایزو با اعتبار بین المللی تحت اعتبار یک AB فعالیت می‌کند. بنابراین نام AB نیز باید مشخص گردد.

تمام CB ها و AB ها دارای یک سایت هستند. نهاد IAF نیز دارای یک سایت رسمی به نشانی WWW.IAF.NU دارد. متقاضیان محترم ابتدا باید وارد سایت IAF شوند. در مرحله دوم نام AB مورد نظر را در سایت IAF جستجو کنند. با مشاهده نام AB بر روی آن کلیک نمایید. در نتیجه وارد سایت AB می‌شوید. در نهایت باید نام CB مورد نظر را در سایت AB جستجو و مشاهده نمایید.

جستجو و حرکت در این زنجیره در مدت زمان کوتاه و بدون هزینه اصالت مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو را ثابت می‌نماید. اما بررسی اعتبار گواهینامه ایزو بعد از صدور نیز بسیار مهم است.

 

نحوه بررسی اصالت گواهینامه ایزو چگونه است؟

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو یا همان CB ها بر روی تمام گواهینامه‌ها یک کد رهگیری درج می‌نمایند. شماره و کد هر مدرک ایزو بعد از صدور در سایت CB اطلاع رسانی می‌شود. نحوه رجیستری اصلی بودن یا فیک بودن گواهی ایزو با جستجو از سایت IAF آغاز می‌شود.

دریافت کنندگان گواهینامه ایزو بعد از ورود به سایت IAF باید نام AB را جستجو نمایند. با مشاهده نام AB بر روی آن کلیک نمایید و نام CB صادر کننده را جستجو و مشاهده نمایید. با ورود به سایت CB باید کد رهگیری بر روی مدرک ایزو بعد از جستجو مشاهده شود. بطور قطع اگر کد درج شده در سایت CB مشاهده نشود گواهینامه ایزو فیک و تقلبی می‌باشد.

خیلی از افراد و شرکتها با تبلیغات گسترده سعی در اغفال مشتریان و متقاضیان گواهینامه ایزو دارند.

بررسی اصالت گواهینامه ایزو
بررسی اصالت گواهینامه ایزو 79165 – 021 جهت استعلام اصالت گواهینامه ایزو جهت شرکت در مناقصات و صادرات تنها کافیست با سیستم کاران تماس بگیرید

اصالت گواهینامه ایزو چگونه است؟

صحت و سقم اصالت گواهی ایزو را چطور بسنجیم؟ اعتبار مدرک ایزو را چطور مورد سنجش قرار دهیم؟ اعتبار و اصالت گواهی نامه ایزو چگونه ممکن هست؟ چطور گواهی ایزو اصیل را از ایزو تقلبی تشخیص بدهیم؟ این سوالات و سوالات متعدد دیگری در مورد اصالت گواهی ایزو برای متقاضیان پیش می آید. می توانیم به این سوالات به این شکل پاسخ دهیم. اصالت گواهی نامه های ایزو در سایت اصلی ایزو ISO صورت می گیرد. گواهی نامه های صادره هر مرجعی دارای یک کد رجیستری هست. آن را در سایت CB وارد می کنید و از اعتبار و استعلام گواهی ایزو مطمئن می شوید.

مراجع صادر کننده ایزو معتبر کدامند؟

اما قطعا قضیه به این راحتی نیست. برای متقاضیان اخذ گواهی ایزو این سوال پیش میاید که آیا این سایت مرجع صدور ایزو معتبر هست و یا ساختگی می باشد؟ یا اینکه سایت CB دارای اعتبار لازمه جهت استعلام و رجیستری هست و آیا واقعی هست و یا ساختگی می باشد؟ البته این نگرانی طبیعی و معقول هست. زیرا هستند سایتها و مراجعی که با سوء استفاده از نام و برند سایتهای معتبر، سایت های ساختگی می سازند. سپس آن را معتبر نشان می دهند. پس اطلاع و آگاهی لازم در خصوص این مراجع بسیار مهم هست و نیاز به کسب اطلاعات کافی در این زمینه هست.

نحوه رجیستری گواهینامه ایزو – سیستم کاران

مرکز سیستم کاران با داشتن مشاورین باتجربه و خبره آماده ارائه تمامی خدمات مشاوره به متقاضیان می باشد. به سوالات متعدد شما متقاضیان در خصوص اینکه آیا سایت مورد معرفی توسط CB مورد نظر اعتبار دارد؟ اصلا مرجع صدور خودش دارای اعتبار هست؟ چگونه اصلا استعلام اعتبار سایت معرف CB را بگیریم؟

نحوه اعتبار سنجی سایت صادر کننده گواهینامه ایزو

بررسی اصالت گواهینامه ایزو به لیست شرکت های صادرکننده ایزو مرتبط هست. مراجع صادر کننده گواهی ایزو را در اصطلاح و اعتبار CB می گویند که حتما بایستی یک سایتی باشد که گواهی ایزو وقتی صادر میشود توسط کد رجیستری که در گواهی نامه درج میگردد قابل رجیستری باشد. سایت CB بایستی حتما تحت اعتبار AB باشد و توسط AB مورد تایید باشد و توسط این نهاد مشخص شده است. همچنین هر کدام از CB ها بایستی درون سایت AB قابل مشاهده باشد و معرفی شده باشد، ضمن اینکه خود این AB نیز باید توسط سایت رسمی تعریف شده درون نهاد IAF معرفی شده باشد و بتوان درون این سایت آن را مشاهده کرد. زیرا که هر AB معتبر هر کشوری بایستی حتما و قطعا عضو IAF باشد.

چگونه می توان گواهی نامه ایزو دارای اعتبار IAF را در نهاد IAF استعلام گرفت؟

جهت استعلام در سایت IAF ابتدا بایستی وارد سایت www.iaf.nu شد. بایستی دقت کنید دقیقا همین آدرس باشد با همین دامنه زیرا هستند شرکتهایی که با سواستفاده از نام سایت معتبر حتی نهاد بین المللی آی ای اف خودشان را معتبر جلوه دهند. پس باید به نام دقیق سایت دقت کنید که دقیقا نام سایت اصلی IAF را وارد کنید. بعد از اینکه به سایت اصلی وارد شدید و نام کشور خود و یا کشور درخواستی را از اعضای لیست تعریف شده در قسمت ممبر سایت انتخاب کنید و بر روی کشور مورد نظر خود کلیک کنید. AB های هر کشور را مشاهده کنید. AB تمام کشورها درون سایت IAF تعریف شده است.

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI

نهاد بین المللی ایرانی رسمی تعریف شده در این سایت و تنها نماینده ایزان نیز مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI را نیز در این سایت خواهید دید. تمامی این گواهی نامه صادره به این طریق از لحاظ اعتبار دارای بالاترین اعتبار و در یک سطح اعتبار هستند. جهت مشاهده ویدیوی نحوه استعلام ایزو و آموزش نحوه استعلام ایزو روی لینک https://www.aparat.com/v/go5kE کلیک نمایید.

نحوه اعتبار سنجی گواهینامه ایزو در نهاد AB

همان طوری که در بالا گفته شده تمام AB ها درون نهاد IAF عضویت دارند که با کلیک بر روی هر کدام از AB ها می توان وارد آن شد. چنانچه یک AB درون سایت نهاد بین المللی درج نشده باشد و نتوان آن را در لیست AB های مندرج در سایت IAF مشاهده کرد، در غیر اینصورت گواهی صادر شده غیر IAF هست. بایستی متقاضی محترم با علم به این موضوع در دام مراجعی نیوفتند که گواهی ایزو غیر IAF را با قیمت IAF معتبر نشان خواهند داد. دقت کنید جهت استعلام اعتبار AB معتبر جهانی حتما از طریق سایت IAF وارد شوید.

نحوه اعتبار سنجی گواهینامه ایزو در نهاد CB

همه ی CB های صدور گواهی نامه ایزو بایستی درون سایت AB که از آن مجوز صدور گرفتند و اعتبار می گیرند قابل مشاهده باشند. پس حتما بایستی درون سایت AB وجود داشته باشند. مانند تمام نهادهای AB که باید در سایت IAF قابل مشاهده باشند. سایتهای AB نامهای مشابهی دارند پس لازمست شرکتها آگاهی کافی داشته باشند. مرکز سیستم کاران با تجربه و دانش کافی آمادگی دارد تا به متقاضیان اخذ ایزو کمک کند تا لیست صادر کنندگان گواهی نامه ایزو در ایران را بشناسند.

گواهی ایزو تقلبی

با تمام این تقاسیر شرکتها بایستی با دقت کافی جهت اخذ گواهینامه ایزو اقدام کنند و مراجع معتبر را انتخاب کنند. گول ظواهر زیبای گواهی نامه های ایزو یی را نخورند که اصالت ندارد و گواهینامه ایزو تقلبی هست.  افراد و شرکتهای سودجو قصد دارند با درج مهر برجسته و لیبل و ادعای استعلام و اعتبار سنجی گواهی نامه ایزو در سایت قصد فریب شرکتها را دارند. پس علم و دانش کافی شرکتها در درجه اولویت قرار دارد تا گول افراد و سازمانهای شیاد را نخورند.

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

9 Responses

  1. عالییییییییییییییییییییییییی
    فرق بین IAF و غیر IAF مشخص شد اینجوری گواهینامه ایزو 9001 با اصالت بخوایم دیگه گول نمیخوریم

    1. گواهینامه ایزو با اعتبار اصلی یا همون اعتبار iaf رو منم تازه متوجه شدم. واقعا خیلی از شرکتها بی شرمانه از عدم آگهی مردم سواستفاده میکنند و گواهی غیر اصلی دست مروم میدند.
      باز به سیستم کاران که حداقل شفاف سازی میکنه و میگه گواهی iaf چیه و فرقش با دیگر شرکتها چیه.

  2. اصالت گواهینامه های ایزو با هم چه تفاوتی داره؟ مرجع غیر IAF که سطح اعتبار بالا داشته باشه می تونید معرفی کنید؟

  3. گواهینامه ایزو غیر IAF با توجه به ارزان بودنش خیلی خوبه ولی با توجه به اینکه برای کارهای بین المللی باید حتما گواهی IAF دار داشته باشیم میتونیم فعلا گواهی بدون اعتبار iaf بگیریم بعد موقع نیاز این گواهی را تبدیل به گواهی با اعتبار iaf کنیم؟

  4. اگر زمینه فعالیت داخلی داشته باشیم اطمینان از اعتبار و اصالت گواهینامه ایزو اصلا مهم هست الان اکثر گواهینامه های ایزو جنبه یک قاب عکس دارند و اکثر مشتریان و مصرف کنندگان به اصلی بودن یا فیک بودن آرم ایزو توجه نمی‌کنند.

  5. امروزه بارگذاری سایت و خرید دامنه و برنامه های اینترنتی زیادی هست که میشه راحت هر نوع کلاهبرداری را باهاشون انجام داد. واقعا شما با راهی که پیشنهاد دادید میتونید اعتبار و اصالت گواهینامه ایزو را مشخص کنید.

  6. گواهینامه های ایزو حتما باید رجیستری داشته باشه ؟ میشه برای مناقصات فقط از مدرک کاغذی استفاده کنیم؟

  7. اصالت گواهینامه های ایزو رو چطور میشه سنجید؟ تازه مثلا بریم توی یه سایتی رجیستری کنیم خب الان راه اندازی یه سایت جعلی یکساعت کار داره. چطوری باید اعتماد کرد

  8. من سال گذشته گواهینامه ایزو 9001 و 14001 و 45001 را از یک شرکت دریافت کردم و گفتند تحت اعتبار آلمان هست و رجیستری هم میشود ایا امکان دارد این گواهینامه ها جعلی باشند و اصالت نداشته باشند و تحت اعتبار IAF نباشند چطور میتوانم مطمئن شوم که گواهینامه ها اصلی هستند و اگر جعلی باشند امکانش هست هزینه را پس بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo