گواهینامه ایزو تقلبی

گواهینامه ایزو تقلبی
4.9/5 - (1458 امتیاز)

گواهینامه ایزو تقلبی

گواهی نامه ایزو اصل یا اصیل

گواهینامه ایزو تقلبی

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو

گواهینامه ایزو تقلبی را چطور تشخیص بدهیم؟

اهمیت استعلام اصالت گواهینامه ایزو

 

گواهینامه ایزو تقلبی دغدغه امروزه غالب متقاضیان ثبت و صدور ایزو هست. این امر مستلزم اینست که بدانیم گواهینامه های ایزو از طریق مراجع مختلف و متعددی صادر میگردند. مراجع صادر کننده ایزو برای متقاضیان اخذ گواهی ایزو ناشناخته هستند. گواهینامه ISO مبحثی هست که برای غالب افراد ناشناخته هست. حتی شناخت اشخاص از گواهینامه ایزو به قدر شنیدن تنها یک اسم محدود میشود. نهایتا از طریق رسانه هایی همچون تلویزیون و رادیو تنها یک عنوان شنیده اند.

به همین دلایل شرکتها درک درستی از گواهینامه ایزو اصل و گواهینامه ایزو تقلبی ندارند. مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو اصل و مراکز صادر کننده گواهی ایزو تقلبی را نمیشناسند. نمیتوانند تشخیص دهند یک گواهینامه ایزو دارای اصالت هست و یا گواهی ایزو صادره یک مرکز تقلبی هست. واقعا هم تشخیص چنین امر مهمی سخت به نظر میاید.

 

آشنایی با گواهینامه ایزو اصیل

آشنایی با گواهینامه ایزو دارای اصالت با وجود شرکتهای ساختگی و شیاد بسیار مهم هست. تشخیص اصالت گواهینامه ایزو ، امری هست که با وجود عدم نظارت درست و قانونی بر روی شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو اهمیت بالایی دارد.

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو را CB مینامند. نهادهای دولتی که بر روی CB نظارت می کنند را AB مینامند. AB خودش بایستی تحت اعتبار و نظر یک نهاد بین المللی با عنوان IAF فعالیت کند. گواهینامه ایزو صادره طبق این روال دارای اصالت هستند. جهت درک کامل در خصوص نحوه اخذ گواهی ایزو بایستی سایت IAF را کامل بشناسید.

 

سایت IAF چیست؟

IAF انجمن اعتبار دهندگان بین المللی هست. تمام کشورها عضو نهاد IAF هستند. هر شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو بایستی به IAF متصل باشد. البته امروزه خیلی از سی بی ها اعلام میکنند که به نوعی به IAF متصل هستند. در حالیکه اینچنین نیست. مراقب افراد سودجو باشید که خود را بطور انحا مختلف به IAF متصل نکنند. حتی برخی ها برندهای مختلفی ایجاد می کنند و سطح اعتبار خود را بالاتر از اعتبار IAF اعلام می کنند. برخی شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو که اعتبار IAF را ندارند متکی به القاب و اسامی مختلفی میشند. مانند اینکه می گویند CB ما یک CB اروپایی خصوصی هست. یا مثلا تحت اعتبار فلان مرجع انگلیسی یا کانادایی هست. تمام این حرفها سندیت از نظر IAF ندارد. سارمان ملی استاندارد ایران بواسطه مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI عضو نهاد بین المللی IAF هست. پس کافیست با مراجعه به سازمان ملی استاندارد ایران ، دست کلاهبرداران که خود را به دروغ عضو IAF یا هم ردیف IAF میدانند را رو نمایید.

 

IAF
نهاد بین المللی IAF معتبرترین نهاد اعتبار دهنده گواهی نامه ایزو هست

شناخت مراجع صدور گواهی ایزو تقلبی

شناخت شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو تقلبی خیلی راحت هست. امروزه مراکز و افراد تقلبی نیز در این میان میایند و گواهینامه های تقلبی را بجای گواهینامه های ایزو اصل به شرکتها ارائه میکنند. حالا نگرانی پیش میاید که چطور بفهمیم که یک گواهی ایزو اصیل هست و یا گواهی ایزو تقلبی میباشد. گواهینامه های ایزو اصیل دارای اعتبار IAF درون سایت IAF قابل استعلام هستند.

گواهینامه ایزو غیر IAF اما استعلامش درون سایتهای AB های ساخته خود AB صورت می گیرد. به همین جهت در میان، مراجع صادر کننده ایزو ISO غیر IAF ، مراجع ایزو تقلبی بسیار بیشترند. افراد و شرکتهای ساختگی میایند با ساخت سایتهای ساختگی برگرفته از برندهای معتبر ، اقدام به صدور گواهی ایزو میکنند و درون سایتهایشان قابلیت استعلام دارد.

این در حالیست که چنان گواهی نامه های ایزو را با ترفندهای مختلف موجه نشان میدهند. تشخیص تقلبی بودنش حتی غیر ممکن نشان میدهد. به همین جهت توصیه میگردد قبل از هر اقدامی از اصالت گواهینامه ایزو یک مرجع اطمینان پیدا کنید.

بهترست کاربران جهت کسب اطلاعات بیشتر و کاملتر با مرکز سیستم کاران با شماره تماس 79165-021 تماس حاصل نمایند. مرکز سیستم کاران راهنمای امین و خوبی برای شناخت گواهینامه تحت اعتبار IAF و غیر IAF برای شماست.

 

تشخیص گواهینامه ایزو تقلبی

گواهی ایزو تقلبی چه نشانه هایی دارد؟

تشخیص گواهی نامه ایزو اصیل از گواهی نامه ایزو تقلبی چگونه ممکنست؟

از کجا بفهمم گواهی ایزو که میخواهم بگیرم معتبر هست و یا تقلبی و بدون اعتبار میباشد؟

سوالاتی از این دست بسیارست که منشا آن نگرانی سازمانها از اصالت گواهی ایزو که میخواهند بگیرند میباشد.

آنچه مهم هست اینست که واقعا تشخیص تقلبی بودن یک گواهی ایزو برای  متقاضیان گواهینامه ایزوسخت هست. زیرا مرجعی نیست که بر روی کار مراکز صادر کننده گواهی نامه ISO نظارت داشته باشد و با مرکز تقلبی برخورد قانونی کند. از طرفی شرکتها آگاهی چندانی از گواهینامه ایزو ندارند. مهمتر اینکه افراد و شرکتهای تقلبی با مهارت بالایی اینکار را انجام میدهند.

گواهینامه ایزو فتوشاپی

 گواهینامه های ایزو را با مهارت خیلی بالایی فتوشاپ میکنند و با درج لوگو و مهر برجسته و بسیاری ترفندهای دیگر آن را موجه نشان می دهند. تشخیص عدم اصالت آنها بسیاری مشکل هست. تنها راه حل باقیمانده سایت IAF هست. از شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو حتما بخواهید از طریق سایت IAF استعلام گواهینامه ایزوی شما را نشان دهد.

آنها با بازی با کلمات و سوء استفاده از برندهای معتبر سایتهایی برای گواهینامه های ایزو معرفی میکند و از طریق آنها گواهی ایزو صادره شان استعلام می شود. همچنین آنها میایند و با ادورز کردن در گوگل در صفحه اول و جایگاه اول نمایش داده می شوند و متقاضیان نیز گول این ظواهر را میخورند و فکر می کنند که مرجع معتبرترین هست.

گواهینامه ایزو غیر اصلی و خسارت!

گواهینامه ایزو غیر اصلی ارزان و فوری است. اما تبعاتی نیز ممکن هست داشته باشد. متاسفانه وقتی ممکنست متوجه تقلبی شدن یک گواهینامه بشوند که کار از کار گذشته است. یک کارفرمای سخت گیرانه بنوع مرجع صادر کننده مدارک ایزو خیلی اهمیت میدهد. خیلی از متقاضیان مدرک ایزو حتی با هزینه گزاف به امید گواهینامه ایزو اصیل IAF ، گواهی ایزو تقلبی دریافت میکنند.

دریافت گواهینامه ایزو فوری و ارزان برای خیلی جاها کار راه انداز است. اما برخی موارد هم کارفرمایان هرنوعی گواهی نامه ایزو را قبول ندارند. مراقب باشید که کارفرمایان همه یک سلیقه و یا یک سطح سخت گیری ندارند. هر کارفرمایی برای تامین کنندگان خود قوانین و قواعد خاص خودش را دارد.

اخذ گواهینامه ایزو – توصیه ها

اخذ گواهینامه ایزو ISO امروزه هم خیلی راحت هست و هم خیلی سخت. دریافت گواهینامه ایزو خیلی راحت برای مراجع با سطح اعتبار پایینتری هست و دریافت مدرک ایزو خیلی سخت برای ایزوهایی هست که توسط نهادهای تحت اعتبار IAF و معتبر تری صادر میگردد. توصیه میشود اولا با اطلاعات کافی جهت اخذ گواهی ایزو اقدام نمایید. ثانیا از مراکز معتبری چون سیستم کاران 79165-021 و 3572091-0912 جهت استعلام اعتبار یک مرجع ، مشاوره بگیرید.

استعلام اعتبار گواهینامه ایزو
گواهینامه های ایزو بایستی قابلیت استعلام داشته باشند تا دارای اعتبار باشند

اهمیت استعلام گواهینامه ایزو

استعلام گواهینامه ایزو یکی از راههای اعتبار سنجی گواهی ایزو بشمار می رود. البته استعلام و رجیستری گواهی ایزو بسیار مهم هست و نحوه استعلام گواهی ایزو از اهمیت بالایی برخوردارست. اما استعلام گواهینامه ISO به تنهایی کافی نیست و داشتن اطلاعات لازم بسیار مهم هست.

استفاده از یک مرکز آگاه با مشاورین خبره همچون سیستم کاران لازمه ی استعلام گواهی های ISO هست. به دلیل مهارت شرکتهای تقلبی استعلام توسط خود متقاضی به تنهایی کافی نیست.

سایت استعلام گواهینامه ایزو

سایت رسمی جهت استعلام گواهینامه های ایزو ISO همان سایت IAF هست. هر سایت دیگری که به سایت رسمی IAF متصل نباشد یک سایت غیر اصلی و نامعتبر است. البته سایتهای غیر متصل به IAF خودشان را معتبر می دانند. هیچ بقالی نمی گوید که ماست من ترش است.

اما در حقیقت فقط سایت IAF به آدرس WWW.IAF.NU هست که معتبر است و مورد تایید همه کشورهای دنیاست.

مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI

سایت IAF دارای اعضای زیادی از کشورهای مختلف است. کشور ایران نیز عضویت IAF را دارد. مرکز ملی تایید صلاحیت ایران به نمایندگی از کشور ایران عضویت IAF را دارد. نام اختصاری مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI هست. NACI یک مرکز دولتی و متعلق به سازمان ملی استاندارد ایران است.

 

گواهینامه ایزو ایرانی ( ایزو صادره تحت اعتبار NACI ) اعتبار جهانی دارند؟
گواهینامه ایزو ایرانی ( ایزو صادره تحت اعتبار NACI ) اعتبار جهانی دارند؟

گواهینامه ایزو ISO برای مناقصات

شرکت در مناقصات مستلزم اخذ گواهینامه ایزو ISO است. امروزه خیلی از کارفرمایان مناقصه گزار جهت ارزیابی تامین کنندگان خود، از آنها گواهینامه ایزو مطالبه می کنند. گواهینامه ایزو ISO برای مناقصات امروزه به یک عادت برای شرکتهای پیمانکاری هست.

اخذ گواهینامه ایزو ISO برای مناقصات تقاضای زیادی دارد. از همین رو شرکتهای صادر کننده ایزو میدان را برای خود باز می دانند. از متقاضیان مدرک ایزو برای مناقصه سواستفاده می کنند. گواهینامه ایزو با عناوین مختلف همچون مرجع صادر کننده خصوصی نیز صادر میگردند. از قضا شرکت پیمانکار هم متوجه IAF ی نبودن گواهینامه نمی شود چون فقط به استعلام آن کفایت می کند.

گواهینامه ایزو بدون ممیزی ( بازرسی )

اخذ گواهینامه ایزو بدون ممیزی یا بدون بازرسی ترفند مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو غیر اصلی هست. دریافت گواهینامه ISO بدون انجام ممیزی میسر نیست. مگر اینکه صادر کننده گواهینامه ایزو ISO یک شرکت غیر اصلی و غیر معتبری باشد.

گواهینامه ایزو بدون ممیزی یک عبارت گول زننده برای متقاضیان ایزو است. توصیه می شود که گواهینامه ایزو ISO سازمان خود را معتبر و مورد تایید IAF بگیرند. نگران ممیزی و مستندسازی نباشید. چون مرکز سیستم کاران تمام این مراحل را رایگان برای شما انجام می دهد.

گواهینامه ISO – سخن پایانی

اخذ گواهینامه ISO ایزو برای اهداف مختلفی صورت می گیرد. شما نیز با توجه به هدف خودتان برای دریافت مدرک ایزو سیاستگذاری نمایید. با توجه به هدف خود سطح اعتبار صادر کننده گواهینامه ایزو را تعیین کنید. از خدمات مشاوره و راهنمایی مرکز سیستم کاران به شماره 79165-021 بطور رایگان استفاده نمایید. بهترین روش و ارزانترین و سریعترین روش را برای دریافت گواهینامه های ایزو خود انتخاب کنید.

 

دریافت گواهینامه ایزو

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران به عنوان یکی از اولین مراکز در خصوص مشاوره و صدور گواهینامه ایزو ، با بهره گیری از کادری مجرب و مشاورین خبره بصورت 24 ساعته در خدمت متقاضیان ثبت و صدور گواهی ایزو هست. مشاورین ما تمامی مراجع معتبر را میشناسند و شما را از اعتبار یک گواهی ایزو آگاه خواهند کرد.

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

7 Responses

  1. گواهینامه ایزو تقلبی دغدغه امروزه غالب متقاضیان ثبت و صدور ایزو هست. نمیدونستم چطور منظورم و دغدغه م رو بیان کنم شما چقدر خوب اینکار رو انجام دادید. ممنونم از مطلب جامع و کاملتون

  2. ببخشید گواهینامه تقلبی چه مشخصاتی داره؟ مگه مراجع ثبت شده نیستند؟ پس چطور میشه که گواهینامه تقلبی صادر میشه؟

    1. تشخیص گواهینامه ایزو تقلبی از گواهینامه ایزو معتبر بسیار سخت هست. جهت کسب اطلاعات کامل و آگاهی از اعتبار یا تقلبی بودن یک گواهی نامه ایزو کافیه با مرکز ما با شماره 79165-021 تماس بگیرید. همچنین تصویر گواهی ایزو مدنظر خود را جهت بررسی اعتبار گواهینامه ایزو به شماره 09198386295 ارسال بفرمایید.

  3. نهاد یا سازمان مشخصی در ایران هست که بتونیم لیست شرکتهای معتبر صادر کننده گواهینامه ایزو را استعلام بگیریم؟ همچنین نهاد یا ارگانی هست که اگر احیانا گواهی نامه تقلبی گرفتیم بتونیم شکایت کنیم و پولمون را پس بگیریم؟

    1. متاسفانه نهاد یا ارگان خاصی نیست که بر کار مراکزی که گواهی ایزو تقلبی صادر می کنند نظارت کند. به همین جهت تعدادشون روز به روز در حال افزایش هست. بهترین راه اینه که از طریق یه مرکز معتبر مثل سیستم کاران جهت دریافت گواهی نامه ایزو معتبر کمک بگیرید.

  4. چرا مرکز و نهاد ناظری نیست که جلوی شرکت‌های کلاهبردار و اخاذ را بگیره باید به کجا شکایت کنیم الان گواهینامه ایزو گرفتیم کلی پول دادیم برا صحت اعتبارش تو گوگل سرچ کردیم وارد سایت شما شدیم
    با راه حلی که شما معرفی کردید فهمبدبم گواهینامه ای که گرفتیم تقلبیه واقعا تکلیف ما چی هست

  5. سلام خسته نباشید ما قبلا گواهینامه ایزو 90001 14001 و 45001 از یک شرکت دیگه دریافت کرده بودیم با هزینه خیلی زیاد و وقتی خواستیم برای مناقصه ارائه بدهیم قبول نکردند و متوجه شدیم جعلی بودن نتوانستیم هزینه را پس بگیریم ولی از شرکت سیستم کاران سه گواهینامه ایزو 9001 و 14001 و 45001 اصلی دریافت کردیم با هزینه بسیار معقول و کار بدون مشکل پیش رفت کاش زودتر با مرکز شما آشنا میشدبم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo