راهنمای دریافت صلاحیت ایمنی پیمانکاران

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست؟
5/5 - (7307 امتیاز)

راهنمای دریافت صلاحیت ایمنی پیمانکاران

راهنمای دریافت صلاحیت ایمنی پیمانکاران از اداره کار مورد توجه اکثر پیمانکاران اجرایی است. پیمانکاران طبق قوانین جدید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بایستی گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران دریافت کنند. مرجع صدور گواهی ایمنی اداره کار همان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

برای دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری ابتدا باید بدانیم که آن چیست.

 

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست؟

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران یک مدرکی است که اداره کار صادر می کند. البته نام دقیق چنین مدرکی در ادوار مختلف زمانی متفاوت بوده و هست. از جمله نامهای دیگر چنین مدرکی که در اکثر سایتی دیده می شود به شرح زیر است. این گواهینامه چند سالی هست که توسط وزارت کار به ارگانهای دولتی ابلاغ گردید. در ابتدا کسی به چنین مدرکی توجه نمی کرد. اما امروزه اکثر کارفرمایان از پیمانکارهای خود گواهی HSE اداره کار را می خواهند.

لازم به ذکر است که کارفرمایان ممکنه گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را با هر یک از نامهای زیر را بکار ببرد. اما منظور از این عبارات زیر همان گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران است. لطفا به عناوین مشابه زیر دقت بفرمایید.

دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

اخذ گواهی نامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

دریافت گواهینامه HSE اداره کار

گرفتن گواهینامه HSE پیمانکاران

دریافت گواهینامه ایمنی پیمانکاران

اخذ گواهینامه تایید HSE پیمانکاران

دریافت مدرک ایمنی اداره کار

گرفتن مدرک HSE اداره کار

دریافت گواهی تایید صلاحیت HSE پیمانکاری

اخذ گواهینامه صلاحیت HSE پیمانکاران

خیلی از عناوین مرتبط دیگری که مشابه اکثر کارفرمایان و متقاضیان از زبان می آورند. همه ادبیات های مختلف بیان شده منظور همان گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران می باشد.

نکته خیلی خیلی مهم

خیلی از متقاضیان بدلیل شباهت نام گواهینامه های مربوط به ایمنی و HSE دو گواهینامه ایمنی و HSE را به اشتباه می گیرند.

 

گواهینامه HSE ، گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران و فرق آنها

نکته خیلی مهمی وجود دارد که اکثر کارفرمایان و متقاضیان (پیمانکاران) توجه نمی کنند. خیلی ها گواهینامه HSE را با گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران به اشتباه می گیرند. متقاضیان محترم باید توجه کنند که این دو گواهینامه کاملا با هم متفاوت هستند.

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می گردد. مدرک HSE که نام کاملش HSE-MS هست توسط مراجع صادرکننده گواهینامه ISO ( CB ها ) صادر میگردد. اما چون تشابه اسمی دارند، متاسفانه با هم قاطی می شوند.

اگر قصد شما گرفتن گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران است، پس ادامه همین مطلب راهنمای دریافت صلاحیت ایمنی پیمانکاران را مطالعه بفرمایید.

اما اگر منظور شما گواهینامه HSE-MS است بر روی گزینه مراحل یا راهنمای دریافت گواهینامه HSE کلیک بفرمایید تا وارد راهنمای دریافت گواهینامه HSE شوید.

شرایط و مدارک دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

شرایط و مدارک اخذ گواهی نامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران همواره دستخوش تحولات و تغییرات مکرر بوده است. این تغییرات و تحولات توسط اداره کار انجام میگیرد. حدود چند سالی است که دریافت گواهی ایمنی اداره کار باب شده است. لذا هر چه زمان جلوتر می رود. اداره کار نیز رویه های اجرایی خود را تکمیل تر و گاهی سخت گیرانه تر می کند. مثلا در یک زمانی داشتن مسئول ایمنی در هر کارگاهی الزامی بود.

یکی از الزامات مسئول ایمنی، گرفتن تایید صلاحیت مسئولین ایمنی از اداره کار بود. خود این گواهینامه صلاحیت مسئول ایمنی از اداره کار قوانین بی ثباتی داشت. هر استانی متناسب با سیاستهای خودش سخت گیری می کرد. در بعضی مواقع اعلام می شد که مسئول ایمنی باید مدرک مرتبط لیسانس ایمنی داشته باشد.

در یک مقطعی گفته شد اگر مدرک نداشته باشد گذراندن دو دوره ایمنی عمومی ویژه مسئولین ایمنی کارگاهها و شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک کفایت می کند. بعضی مواقع ادارات کار استانها سلیقه ایی عمل می کردند. درحال حاضر در زمان تحریر این مقاله  ( راهنمای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران ) اعلام شد که داشتن یا نداشتن مسئول ایمنی الزامی و اجباری نیست. البته به حکم و زور دیوان عدالت اداری این الزام برداشته شد.

مابقی قوانین هم همین طور است. مثلا اگر یک شرکت پیمانکاری قبلا قصد داشتن گواهینامه صلاحیت ایمنی خودش را بگیرد باید ابتدا صلاحیت پیمانکاری خودش را از طریق موارد زیر اثبات کند.

راههای اثبات صلاحیت پیمانکاری

داشتن رتبه یا گرید پیمانکاری یا رتبه مشاوره یا گرید انفورماتیک از ساجات

دارا بودن مجوز از وزارت نفت

داشتن مجوز از نیروی انتظامی

دارا بودن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

داشتن صلاحیت پیمانکاری شرکتهای خدماتی از اداره کار یا همان مجوز اداره کار

و خیلی مجوزهای دیگر

اما در قوانین امروزی فقط دو مورد فوق قبول است. موارد 1 و 5 را الان فقط اداره کار قبول دارد. یعنی بازم تحول و تغییر و بی ثباتی در قوانین.

قوانین دست و پا گیر در فرایند بازرسی

یکی دیگر از قوانین دست و پا گیر فرآیند بازرسی است. سلیقه ایی عمل کردن بازرسی در حین بازرسی، خودش معضل بزرگی است. خیلی از بازرسها مطابق با دستورالعمل و چک لیست های ابلاغ شده اقدام به بازرسی می کنند. بعضی از بازرسها سخت گیر تر هستند و بعضی دیگر سخت گیری نمی کنند.

در چک لیست ایمنی بازرسی که در دست بازرسی است مواردی دیده می شود که اکثر شرکتها چنین زیر ساختی ندارند.

بازرسی های اداره کار حتی گاهی فراتر از چک لیستهای بازرسی، شرکت پیمانکار را مواخذه می کنند و تحت فشار می گذارند. مثلا گاهی دیده شده که از شرکت متقاضی خواسته شده که چرا سیستم برق شرکت دارای کلید جان پناه ندارد.

آموزشهای مورد نیاز برای گرفتن گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

همانطور که قبلا گفته شد کلیه مقررات همواره در حال تغییر و بی ثبات هستند. یکی از موارد پر تغییر موضوع آموزشها هست. در حال حاضر قوانین

آموزشهای مورد نیاز برای گرفتن گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران به شرح زیر است.

آموزش ایمنی کارفرمایی
آموزشی ایمنی کارگری

گواهینامه آموزشی اداره کار که از طریق مرکز تحقیقات و حفاظت فنی کار ثبت و صدور میگردد میبایست حتما اصل و واقعی باشد. جهت استعلام و سنجش اعتبار گواهینامه آموزشی ایمنی اداره کار میتوانید به سایت http://scrtash.ir/certificates مراجعه نمایید.

آموزش ایمنی کارفرمایی و کارگری

منظور از آموزش ایمنی کارفرمایی این است که یکی از اعضاء هیئت مدیره بایستی یک دوره سه روزه ایمنی عمومی ویژه کارفرمایان را سپری کنند. آموزش ایمنی کارگری منظور این است که تمام پرسنل شاغل در شرکت که در لیست بیمه تامین اجتماعی هستند بایستی یک روزه دوره ایمنی عمومی ویژه کارگران را سپری کنند.

بدلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری کلاسهای ایمنی متاسفانه بی تدبیری ها باعث شد کلاسها برگزار نشود و صدها پیمانکار معطل بمانند و نتوانند به اصل گواهی برسند. در حال حاضر فعلا آموزشها بصورت آنلاین برگزار می گردد. اینکه چگونه کارگران ساده و دارای سطح تحصیلات پایین و یا بی سواد در کلاسهای آنلاین شرکت کنند خودش هفت خان رستم دارد.

تک تک افراد شاغل بایستی در سامانه جامع روابط کار ابتدا احراز هویت شوند.

سامانه جامع روایط کار
آدرس سایت سامانه جامع روابط کار www.prkar.mcls.gov.ir است.

سایت سامانه جامع روابط کار

آدرس سایت سامانه جامع روابط کار www.prkar.mcls.gov.ir است. فرایند احراز هویت پیچیدگی خاص خودش را دارد که اکثر افراد قادر به انجام آن نیستند. حال تصور کنید که یک شرکت 400 نفر پرسنل داشته باشد!

آزمون های نهایی این دوره ها بدتر است. چون بایستی بصورت حضوری در یک مکانی که از طریق پیامک بهشون اعلام میشه امتحان بدهند. خیلی از شهرها و استانها امکانات برگزاری دوره ها و کلاسها و آزمونها را ندارد.

همین بی ثباتی قوانین و آشفتگی ها باعث می شود که پیمانکاران نتوانند براحتی گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران خود را بگیرند. اگر شرکتی چندین کارگاه در شهرهای مختلف داشته باشد، کارش با کرم الکاتبین است. مورد بوده که سه سال معطل گرفتن مدرک اداره کار بوده است. به همین دلیل خیلی از مناقصات و قرار داده های با کارفرما را از دست داده است.

مدارک لازم جهت صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مدارک برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی در هر زمان ممکنه دستخوش قوانین جدید اداره کار گردد. این لیست از مدارک اخذ گواهینامه صلاحیت HSE پیمانکاری که در زیر هست مربوط به تاریخ تحریر این مقاله میباشد.

1 – نامه در سر برگ شرکت به انجمن صنفی برای معرفی ایمیل شرکت و شماره همراه مدیرعامل

2 – ارائه کپی صفحه اول شناسنامه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره

3 – ارایه کپی کارت ملی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره

4 – کپی سند ملکی یا قولنامه و یا اجاره نامه دفتر مرکزی کد رهگیری

5 – ارائه کپی روزنامه های آگهی تاسیس ، آخرین تغییرات مربوط به آدرس و آخرین تغییرات مربوط به اعضای هیات مدیره

6 – گواهی صلاحیت پیمانکاری از مراجع ذی صلاح

7 – کپی تمامی پیمان های در حال اجرای شرکت ( تمامی صفحات ممهور به مهر شرکت )

8 – آخرین لیست بیمه کارکنان هر پیمان به انضمام لیست بیمه دفتر مرکزی

9 – کپی اساسنامه شرکت

10 – لیست تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی موجود در کارگاه روی سربرگ شرکت

11 – در صورت عدم وجود گواهی نامه آموزش ایمنی کارفرمایی برای شرکت در کلاس مدارک برای هر فرد معرفی شده؛

– ارائه معرفی نامه

– ارایه کپی کارت ملی ( پشت و رو ) و شناسنامه

– ارائه کپی آخرین مدرک تحصیلی

12 – ارایه تعهدنامه محضری در فرمی با عنوان سند تعهدنامه غیر مالی ( این فرم ها می بایست حتما از دفاتر اسناد رسمی اخذ گردد )

13 – جدول 18 اظهارنامه مالیاتی سال قبلی ( درآمدهای ناخالصی  )

14 – مفاصا حساب

لازم بذکرست که این مدارک تا زمان درج این مقاله وجاهت قانونی دارد و ممکنست در طول زمان دچار تغییر گردد. به همین جهت توصیه می گردد جهت اخذ گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران در هر برهه زمانی با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید. اطلاعات به روز را از مشاورین مرکز به صورت رایگان دریافت نمایید.

 

شرایط دریافت گواهی HSE اداره کار و ریسکهای دیگر

از جمله ریسکهای دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد

سایت اداره کار از کار میافتد و یا خرابی های مکرر که در سایت پیش میاید.

کارکنان و مدیران به طور مداوم عوض میشوند و وقفه هایی در خدمت رسانی اتفاق خواهد افتاد.

انجام وظایف کارکنان و بازرسان طبق کارتابل ارجاع شده به آنها

کار کردن با تاخیر خیلی زیاد

کلیه اطلاعات از روی سایت اداره کار می پرد. همین امر موجب دوباره کاری می شود

بعضی از مدیران و کارکنان اداره کار سلیقه ای کار میکنند.

تعطیل شدن های بی برنامه مانند آلودگی هوا و…

فراموشی بعضی کارکنان بابت انجام کارشان

اثبات تعداد زیاد پرونده در ادارات کار استانها

نداشتن وحدت رویه کاری در استانها

و موارد ناگفتنی دیگر….!

 

مدت زمان اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

با توجه به این همه ریسک و فرآیند و پیچیدگی، حماقت محض است اگر کسی زمان دقیقی برای تکمیل کل فرایند اعلام کند. تمام عوامل بالا در تعیین زمان رسیدن به اصل گواهینامه صلاحیت ایمنی تاثیر گذار است. اگر شرکتی بخواهد بطور کاملا قانونی اقدام به اخذ مدرک ایمنی اداره کار نماید حداقل 2 ماه و حداکثر چند ماه زمان لازم دارد. اما بطور متوسط شرکتهای متقاضی که از طریق مرکز سیستم کاران اقدام کرده اند حدود 4 ماه بوده است.

مجدد تاکید می گردد که این زمان تحت شرایطی خاص است. یعنی همه چیز گل و بلبل باشد و هیچ نقص و یا کارشکنی در کار نباشد، کوچک و بزرگ بودن شرکت، تعداد پرسنل شاغل، تعداد کارگاههای فعال و مکان کارگاههای فعال  نیز موثر است.

 

هزینه گرفتن گواهی نامه صلاحیت HSE ایمنی پیمانکاران

فرایند دریافت گواهی نامه صلاحیت HSE ایمنی پیمانکاران برای هر شرکتی با شرکت دیگر متفاوت است. بنا به دلایل گفته شده بالا هزینه ها نیز متغییر است.

هزینه های دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران به دو دسته کلی تقسیم می شوند.

مستقیم

غیر مستقیم

هزینه مستقیم دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

مستقیم هزینه ایی است که توسط مرکز سیستم کاران اخذ می گردد.

هزینه های غیر مستقیم گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری

شامل هزینه های احراز هویت ها، هزینه های آموزشی، هزینه های بازرسی و… می باشد. چون هزینه های غیر مستقیم همواره دستخوش تحولات است، لذا شایسته است که بروزترین هزینه ها را کارشناسان مرکز سیستم کاران بپرسید.

کارشناسان مرکز سیستم کاران در خدمت شما هستند تا کلیه هزینه های آشکار و پنهان را به شما اطلاع رسانی کنند. متاسفانه خیلی افراد و شرکتها ابتدا هزینه کمی را به مشتری خود اعلام می کنند. بعد از گذشت زمانی به بهانه های مختلف هزینه های هنگفت دیگری را مطالبه می کنند. منظور از هزینه هنگفت تعداد چندین سکه تمام است.

پس قبل از انجام هر کاری ابتدا کلیه هزینه ها را بطور شفاف مشخص بفرمایید.

مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشید.

مراقب افراد بدقول و فاقد وجاهت قانونی باشید.

توصیه می گردد حتما از طریق قانونی اقدام بفرمایید.

افرادی که به شما پیشنهاد جعل مدرک با اسناد می کنند فقط در آن زمان به فکر جیب خود هستند. اما فکر عاقبت کار شما را نمی کنند. در زمان خاص خودش شما را تنها می گذراند و جواب تلفن شما را هم نمی دهند.

سامانه اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران
شرکتهای صادر کننده گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران فقط و فقط اداره کار هست.

مراجع صادر کننده گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

شرکتهای صادر کننده گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران فقط و فقط اداره کار هست. آدرس رسمی و ثبت شده شرکت شما طبق اساسنامه هر کجا که باشد بایستی از طریق اداره کار همان استان اقدام کرد. مراقب کلاهبرداران باشید که گواهینامه فاقد اعتبار به شما تحویل ندهند. گواهینامه صلاحیت ایمنی فتوشاپی نگیرید. گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران حتما باید در سایت اداره کار پیگیری گردد.

 

نحوه استعلام گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

اگر گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران واقعا اصل باشد حتما بایستی رجیستر شود. تمام گواهینامه های HSE اداره کار در سایت خودش به آدرس دقیق ( حرف به حرف دقیق ) www.svcc.mcls.gov.ir قابلیت رهگیری دارند. البته ممکن است که شکل ظاهری سایت در مقاطع زمانی مختلفی تغییر کند. در هر لحظه اگر نتوانستید اصالت گواهی ایمنی پیمانکاری مدنظرخودتان را رهگیری کنید با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید. ما درخصوص نحوه استعلام گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران به شما کمک کنیم. کلیه خدمات مرکز سیستم کاران بابت رهگیری و تعیین اصالت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران رایگان است.

 

سیستم کاران مرجعی مطمئن برای اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مرکز سیستم کاران سازمان مرکزی، بزرگترین و اولین مرجع رسمی و عام المنفعه در جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران در خدمت شماست. این مرکز با ارائه خدمات مشاوره هایی رایگان و دقیق شما را از دست سوداگران و سوء استفاده گران نجات می دهد. هرگونه سئوال و یا ابهامی در خصوص مقاله راهنمای دریافت صلاحیت ایمنی پیمانکاران داشتید از کارشناسان مرکز بپرسید.

نکته مهم : الزاما نبایستی دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران خود را به دست اشخاص یا شرکتهای ثالثی بدهید.

بلکه خود شما می توانید بطور مستقل اقدام به ثبت نام در سایت کنید و کار خودتان را به تنهایی پیش ببرید. اگر فرصت این کار را نداشتید می توانید از خدمات مرکز سیستم کاران استفاده نمایید. ما با کمترین هزینه ممکنه و در کمترین زمان ممکنه شما را به گواهینامه اصلی و معتبر صلاحیت ایمنی پیمانکاران خواهیم رساند.

گواهینامه صلاحیت ایمنی برای شرکت در مناقصات
خذ و دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی یا همان گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای سازمان ها و شرکت ها بحهت شرکت در مناقصات بسیار مهم و حیاتی می‌باشد.

دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی برای شرکت در مناقصات

گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران طبق الحاقیه قانون گذاری که توسط هیئت وزیران به تصویب رسید. کلیه کارفرمایان را موظف کرد قبل از عقد هر گونه قراردادی با پیمانکاران گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را از آن‌ها درخواست نمایند‌. بنابراین اخذ و دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی یا همان گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای سازمان ها و شرکت ها بحهت شرکت در مناقصات الزامی می‌باشد. گواهی نامه صلاحیت ایمنی شامل کلیه پیمانکاران حقیقی و حقوقی می‌باشد.

اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران – مزایا

گواهینامه صلاحیت ایمنی به جهت ایمن سازی محیط کار و کاهش حوادث و حفظ جان نیروی انسانی در حین کار الزامی گردید. همچنین طبق مصوبه هیئت وزیران بجهت دفاع از منافع مادی کشور اخذ این گواهینامه الزام شد. روند کار بدین شکل است که پیمانکاران با دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، ایمنی و سلامت کار خود را توسط اداره کار ( وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) دریافت می‌نمایند.

مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش هر پروژه و فعالیت‌های پیمانکاری ، ایمنی در انجام اصول و قواعد کار می‌باشد. انجام و رعایت ایمنی در اصول و قواعد کار برعهده کارگران و کارفرمایان هر مجموعه‌ای می‌باشد. حال با توجه باینکه کارفرمایان مناقصه گذار بتوانند صلاحیت کلیه عوامل اجرایی در انجام کارها و پروژه ها تأیید کنند.

اخذ دریافت گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را جز مدارک لازم و ضروری برای شرکت در مناقصات قرار داده‌اند. وظیفه بررسی و تأیید ایمنی سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌باشد.

اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران – پیش نیازها

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری ( رتبه پیمانکاری ) و تأیید صلاحیت شرکت‌های خدماتی ( مجوز اداره کار ) بعنوان پیش نیاز و جز مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران می‌باشند. پس میتوان گفت دو گواهینامه رتبه پیمانکاری و مجوز اداره کار هم جز گواهینامه‌های لازم جهت شرکت در مناقصات می‌باشند. گذراندان دوره‌های آموزشی کارگری و کارفرمایی نیز جز مدارک لازم برای دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی می‌باشند.

گواهینامه رتبه پیمانکاری مربوط به مشاغلی می‌شود که در زمینه‌های فنی و مهندسی فعالیت می‌کنند. امتیازات این گواهینامه از پنج طبقه تشکیل و نام گذاری شده است. کسب امتیاز با عدد کمتر با ارزش ترین طبقه از گواهینامه رتبه یا گرید می‌باشد. سازمان برنامه و بودجه کشور ( ساجات ) مرکز صدور گواهینامه صلاحیت پیمانکاری می‌باشد.

گواهینامه صلاحیت شرکت‌های خدماتی یا همان مجوز اداره کار مربوط به مشاغل خدماتی هست. مشاغلی نظیر حمل و نقل و مسافربری، فضای سبز، خدمات عمومی، چاپ و تکثیر، امور رستوران ‌و آشپزخانه و تعمیر و نگهداری و تجهیزات تأسیسات می‌شود.

سازمان‌های متقاضی گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران می‌توانند بعد از درخواست و دریافت گواهینامه مجوز اداره کار بدنبال اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی بروند و مدارک خود را جهت شرکت در مناقصات کامل نمایند.

گواهینامه صلاحیت شرکت‌های خدماتی نیز توسط وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی صادر می‌گردد.

اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران با سیستم کاران

متقاضیان محترم که قصد دریافت گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را دارند می‌توانند با مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران تماس برقرار نمایند. کاربران میتوانند بصورت رایگان راهنمایی و مشاوره بگیرند. متقاضیان می‌توانند از صفر تا صد کار را برعهده کارشناسان ما قرار دهند.

گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران بعنوان یک مدرک داخلی و بین المللی یکی از گواهینامه مهم جهت شرکت در مناقصات شده است. داشتن این گواهی برای تمامی ارگان‌های دولتی و خصوصی یک امر لازم و ضروری است. زیرا هنگامی که سازمانی گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را اخذ کرده باشد، نشان می‌دهد تعریف درستی از الزامات ایمنی برای محیط کار مجموعه‌‌اش تعیین کرده است. یعنی کلیه مقررات و دستورالعمل ‌های ایمنی را در محیط کار اجرا و پیاده سازی کرده است.

سازمان دارای گواهینامه صلاحیت ایمنی با شناسایی عوامل خطر ساز و حذف و مدیریت خطرات و کاهش خطرات و ایمن سازی یک ساختار با استراتژی قوی و‌مدون را برای سازمان ایجاد کرده است.

گواهینامه HSE اداره کار

گواهینامه صلاحیت ایمنی را در میان عام با نام گواهینامه HSE اداره کار نیز می‌شناسند. با توجه به اینکه گواهیHSE  به معنای ایمنی و بهداشت محیط کار می‌باشد این نامگذاری به اشتباه صورت گرفته است. هنگامی که سازمانی تقاضای گواهی صلاحیت ایمنی یا گواهی صلاحیتHSE  و یا حتی تقاضای گواهینامه HSE زیر نظر اداره کار را دارد ما متوجه می‌شویم که متقاضی محترم بدنبال اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران می‌باشد.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی … با بیش چندین سال سابقه درخشان و آگاهی کامل نسبت به مراحل اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی با خدمات برتر و مشاوره رایگان در خدمت شما متقاضیان و مشتریان محترم می‌باشد.

تایید صلاحیت ایمنی در شهرستان

تایید صلاحیت ایمنی در شهرستان و در تمامی استانهای مربوطه با روش های قانونی خود باید صورت گیرد. صلاحیت ایمنی یکی از معیارهای مهم تمامی ارگانهای فعال در زمینه های متعددیست. تمامی سازمانهای صادر کننده این صلاحیت با روشهای متعددی این مورد را به مراجعه کنندگان خود صادر میکنند.

شرایط اخذ صلاحیت ایمنی

صلاحیت ایمنی شرایط و ضوابط خاص خود را در سطح ایران دارا میباشد. درصورت درست عمل کردن در حوزه رعایت HSE میزان حوادث غیرمترقبه در سطح شرکت به حداقل ممکن خود میرسد. شرکتهای مراجعه کننده جهت دریافت صلاحیت ایمنی باید فرد آموزش دیده و با تجربه را در زمینه ایمنی شغلی در سطح مجموعه خود انتخاب کنند. مسئول ایمنی باید در سطح شرکت بگونه ای مشغول بکار باشدکه تمامی کارکنان و پرسنل در ارامش و اسایش کامل مشغول فعالیت خود باشند.

افسر ایمنی

افسر ایمنی همان مسئول ایمنی هست. گاهی اوقات اداره کار شرکتها را به داشتن افسر ایمنی الزام می کند. افسر ایمنی فردی هست که امورات مربوط به ایمنی را در فضاهای عملیاتی رسیدگی میکند. انجام شرح وظایف محوله از سوی مدیران HSE بالا دست از جمله کارهای افسر ایمنی است. لفظ کلمه افسر ایمنی از شرکتهای خارجی مستقر در ایران نشات گرفت. 

افرادیکه درسازمانهای مربوطه بعنوان افسر ایمنی مشغول بکار میشوند دراین زمینه اموزشهای متعددی رادر سازمانهای روزدنیا دیده اند. افسران ایمنی دارای مدارک مورد نظربرای خود میباشند.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی ، گواهینامه HSE و تفاوت میان آنها
گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی ، گواهینامه HSE و تفاوت میان آنها مبحث بسیار مهمی هست. گواهی نامه HSE با گواهی HSE اداره کار کاملا متفاوت هستند.

تفاوت گواهینامه HSE و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

تفاوت گواهینامه HSE و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران مبحث مهمی هست که در خصوص صلاحیت ایمنی پیمانکاران پیش میاید. زیرا گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران را گواهینامه HSE پیمانکاران نیز میگویند. به همین جهت نیز آن را با گواهینامه HSE اشتباه میگیرند. در حالی که این دو مبحث، دو موضوع مجزا هستند که در ادامه به توضیح هر کدام از آنها می پردازیم تا به تفاوت این دو موضوع به طور واضح پی ببرید و به درک درستی به اینکه:

گواهینامه HSE چیست؟

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست؟

تفاوت گواهینامه HSE و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران را درک کنید.

گواهینامه HSE چیست؟

گواهینامه HSE تحت عنوان سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و زیست محیطی الزامات دو سیستم مدیریت زیست محیطی و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را در خود دارد. به تعریفی اشتراکات زیادی با الزامات دو استاندارد ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی و ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی دارد. HSE به نوعی الزاماتی شبیه الزامات ایزو14001 و ایزو45001 را در خود دارد. با این تفاسیر مشخص هست که HSE به نوعی جزو استاندارد های عمومی دسته ایزو محسوب می شود پس قائد تا توسط مراجع صادر کننده ایزو به ثبت می رسند.

کاربرد گواهینامه HSE

گواهی HSE و یا HSE – MS برای تمامی شرکتها با هر نوع فعالیت کاربردی هست و مورد استفاده قرار می گیرد. کارفرمای مناقصه گزار از تمامی شرکتها به خصوص شرکتهای پیمانکاری درخواست این گواهی را جهت مناقصه می کند.

مراجع صادر کننده گواهینامه HSE

مراجع صادر کننده HSE را در اصطلاح و اختصار CB می نامند. این CB نمی تواند به طور مستقل و خودسرانه عمل کند. بایستی تحت نظر یک نهاد دولتی با عنوان AB فعالیت کند. یعنی نباید سرخود اقدام به ثبت و صدور گواهینامه HSE کند. خود این AB ها تحت نظارت یک نهاد بین المللی با عنوان IAF که تنها نهاد تایید شده توسط سازمان ایزو هست مجوز فعالیت می گیرند.

تمامی کشورها در این نهاد IAF عضویت دارند. این IAF در هر کشور نمایندگانی ( AB ) دارد که بایستی از قواتین IAF تابعیت کنند. همه کشورها باید عملا تحت قوانین IAF باشند.

مورد مهم دیگر اینکه این AB ها خودشان گواهینامه HSE صادر نمی کنند. بلکه زیر مجموعه های آنها ثبت و صدور گواهینامه ISO را بر عهده دارند. تعداد زیادی CB زیر نظر هر AB اقدام به صدور HSE یا همان HSE – MS می کنند.

دریافت گواهینامه HSE با اعتبار IAF معتبرترین نوع صدور گواهی HSE محسوب می شود. گواهینامه صادر شده HSE تحت اعتبار IAF اصالت دارد و دارای بالاترین اعتبار هست. در میان این مراجع یکسری مراجع دیگر نیز هستند که CB و AB ساخته و پرداخته داخلی هستند. این سی بی ها زیر نظر IAF نیستند که به این دست مراجع اصطلاحا، مراجع غیر IAF گفته می شود.

اعتبار HSE

گواهینامه HSE سه ساله صادر می شود و اما هر سال قبل از سررسید سالیانه بایستی تمدید گردد.

مدرک یا گواهینامه HSE یا گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست؟

گواهینامه صلاحیت HSE اداره کار که اتفاقا ممکنست کارفرمای مناقصه گزار هم از شرکتی که میخواهد در مناقصه شرکت کند، گواهینامه HSE اداره کار بخواهد که این عنوان با گواهینامه HSE اشتباه گرفته می شود، به همین جهت هنگامی که یک شرکت با مرکز سیستم کاران تماس می گیرد و بیان می کند که HSE می خواهد. کارشناسان مرکز ازش می پرسند که گواهینامه HSE اداره کار را می خواهد یا گواهینامه HSE ؟ سپس مشاوران ما اطلاعات لازم را به متقاضیان میدهند و متقاضی یرای ادامه کار اقدام میکند.

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران چیست؟

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران که گواهینامه HSE اداره کار نیز به آن میگویند.

صدور گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران بر عهده وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هست. مطابق الزام اداره کار جهت محیط کاری ایمن و کاهش خطرات جانی و کاهش خسارات مالی، شرکتهای پیمانکاری ملزم به اخذ گواهینامه ایمنی پیمانکاران شدند. قبلا عنوان تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران داشت و بعدا کلمه تایید را برداشتند.امروز این گواهی به نام گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران تغییر کرد.

در طول زمان نیز ممکنست دوباره تغییر نام بدهد.

اعتبار گواهینامه ایمنی اداره کار دو ساله هست و بعد از دو سال باطل میشود.

مدارک مورد نیازی برای گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران نیز در طی زمان متغیر خواهد بود. پس نمی توان گفت چه مدارکی لازم هست و جهت اطلاعات به روز در خصوص گواهینامه صلاحیت HSE اداره کار با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید. جهت اطلاعات لازم درباره دریافت مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران با سیستم کاران مشورت کنید.

تفاوت گواهینامه HSE و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

با توجه به توضیحاتی که در بالا گفتیم متوجه شدید که دو گواهینامه HSE و گواهینامه ایمنی پیمانکاری دو گواهینامه کاملا متفاوت هستند. درک درست از این دو گواهینامه بسیار مهم هست. شاید بتوان تفاوت دو گواهینامه HSE و صلاحیت HSE اداره کار را اینگونه بیان کرد:

1 – تفاوت در مرجع صدور گواهینامه HSE و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مرجع صدور گواهی HSE ( CB صادر کننده ISO و HSE ) ، مرجع صادر کننده گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران ( وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی )

2 – اعتبار گواهینامه HSE و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

گواهینامه HSE سه ساله بوده و هر سال باید تمدید گردد و اما اعتبار صلاحیت ایمنی پیمانکاران دو ساله می باشد و بعد از دو سال باید برای صدور مجدد اقدام گردد.

3 – حوزه فعالیت گواهینامه HSE و گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

گواهینامه صلاحیت HSE اداره کار تنها برای شرکتهای پیمانکاری فعال در حوزه های ساختمان ، آب ، راه و ترابری ، تاسیسات و تجهیزات ، نفت و گاز ، ارتباطات ، صنعت و معدن ، نیرو ، کاوشهای زمینی و مرمت آثار باستانی کاربرد دارد و اما گواهینامه HSE از گواهی نامه های عمومی مورد نیاز تمامی شرکتها با هر فعالیتی هست.

جهت هر گونه سوال در خصوص گواهینامه HSE و همچنین گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران با مرکز سیستم کاران با شماره 79165-021 تماس حاصل نموده و از خدمات رایگان مشاوره و راهنمایی استفاده نمایید. کارشناسان مرکز بطور 24 ساعته پاسخگوی شما هستند.

گواهینامه ایزو ISO ، گواهینامه HSE ، پیمانکار مخابرات
گواهینامه ایزو 9001 و گواهینامه ایزو 14001 و گواهینامه ایزو 45001 و گواهینامه HSE-MS جهت گرفتن امتیازدر مناقصات خیلی موثر هست.

سایت HSE

سایت HSE را شاید در بیشتر موارد مسئولان ایمنی شرکتها شنیدند، معمولا در بیشتر شرکتهای بزرگ و صنعتی بحث HSE مطرح میشود. در کل گواهینامه HSE را شاید خیلی از کسانیکه مشاغل پر خطر دارند شنیدند. درشرکتهای صنعتی که موضوع امنیت جانی و ایمنی کارگران شرکت مطرح باشد. قطعا بحث گواهینامه HSE نیزمطرح میشود. اما دربسیاری از موارد مسئولان ایمنی شرکتها درخصوص گواهینامه HSE اطلاعات کاملی ندارند. در مورد تشخیص اعتبار گواهی نامه HSE و یا حتی مرجع صدور گواهی نامه HSE و غیره ندارند. به همین دلیل عبارتی مانند سایت HSE ، نحوه صدور گواهی HSE ، دریافت گواهینامه HSE و از این قبیل موارد را جستجو میکنند.

البته در بعضی از موارد نیز به تصور اینکه جهت صدور و یا ثبت نام گواهی نامه HSE سایتی مجزا و مخصوص وجود دارد. عبارت سایت HSE را در گوگل جستجو میکنند. اما نتیجه جستجو قطعا تعداد زیادی سایت مراکز و موسسات مشاوره ایزو و HSE میباشدکه نشان دهنده اینست سایتی مجزا و اختصاصی جهت دریافت گواهینامه HSE وجود ندارد. البته درایران دریافت HSE ازمراجع بین المللی وبا اعتبار جهانی کاری ساده نیست. و ازتوان بسیاری موسسه مشاوره ایزو و HSE خارجست و کارهر مجموعه نیست.

مراجع صدور HSE

مراحل صدور HSE تقریبا هم راستا و دقیقا مانند گواهینامه ایزو ISO میباشد. حتی اگر بخواهیم شرایط دریافت گاهی HSE را در مجموعه و یا شرکت خود فراهم کنیم باید دقیقا شرایطی را اجرا و پیاده سازی کنیم. یعنی شرایط پیاده سازی اولیه گواهی HSE درمجموعه دقیقا شرایط پیاده سازی گواهی نامه ایزو 14001 و ایزو 45001 میباشد. ISO14001 , ISO 45001 را در مجموعه فراهم کنیم و به این ترتیب میتوان گفت گواهی نامه ایزو و گواهی HSE بایکدیگر مرتبط هستند. ولی بصورت کاملا جداگانه صادر میشوند و دریافت گواهی HSE الزامی بI دریافت ایزو45001 و ایزو14001 را در ما بوجود نمیاورد.

سایت HSE همانطور که گفته شد وجود ندارد و اگر بخواهیم عامیانه صحبت کنیم اصلا وجود خارجی ندارد. شما با جستجوی عبارت سایت HSE تنها میتوانید موسسات مشاوره ایزو و HSE راپیدا کنید. پس از تماس موسسات استاندارد ایزو و HSE و صحبت با یک کارشناس ایزو و HSE و مشاوره گرفتن از او درباره گواهینامه HSE و بازگو کردن دلایل اخذ گواهی HSE میتوانید یک تصمیم خوب درباره گواهی نامه HSE بگیرید.

گواهینامه HSE یا گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

در ایران گواهی HSE را میتوان پر تقاضا ترین گواهینامه درخواستی منباب مناقصات دانست. از اینرو بسیاری از مسئولان ایمنی شرکتها که بدنبال دریافت گواهینامه HSE جهت شرکت در یک مناقصه هستند. البته دربعضی ازمواقع گواهی نامه HSE رابا گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران اشتباه میگیرند و دراین مورد حتما کارشناس موسسه مشاوره HSE و ISO راکه تماس گرفته ایدابتدا مطلع سازیدتا ازنوع گواهینامه درخواستی مطلع شود و اطمینان حاصل کندکه گواهی نامه HSE رامیخواهید.

تفاوت مدرک HSE با مدرک صلاحیت ایمنی پیمانکاران اداره کار

گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانمکاران و گواهی نامه HSE دومدرک و گواهی کاملا متفاوت هستند. مراحل صدور HSE و گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران نیز بسیار باهم متفاوت میباشد.

مراحل دریافت و مراجع صدور HSE هم کاملابا مراحل دریافت و مرجع صدور گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران متفاوت میباشد.

گواهی HSE را همان مرجع صدور استاندارد ایزو صادر میکند و مراحل صدور کاملا مشابه ایزو داردکه درادامه توضیح میدهیم. ولی گواهی تایید صلاحیت را که در بیشتر موارد با گواهی HSE اشتباه میگیرند توسط اداره کار صادر میشود. دریافت ایمنی اداره کار پروسه و مراحل بسیار دشواری به نسبت ایزو دارد. دربیشتر موارد حتی زمانی چند ماهه رانیاز دارد. اماگواهینامه HSE راحتی میتوان چند روزه و درکوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید و در بیشتر موارد که زمان زیادی تا رسیدن مناقصه ندارند.

مدیران و یا مسئولان شرکتها گواهی HSE را دریافت میکنند و خود را درگیر دریافت گواهینامه پیمانکاری وزارت کار نمیکنند. اما در هر صورت مشاور سیستم کاران مشاوره ایزو و HSE باید حتما تفاوت گواهی HSE رابا بقیه ذکر کرده و انتخاب رابرعهده خود متقاضی بگذارد. چون در بعضی از این موسسات مشاوره ایزو مشاور قصد دارد متقاضی را بسمت دریافت گواهی HSE از خودش بکشاند. چنین افراد سودجویی دید مردم را در مورد موسسات مشاوره HSE بد میکنند و باعث میشوند افراد با اطمینان کامل اقدامات را انجام ندهند.

دریافت مدارک ایمنی با سیستم کاران

گروه مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران یکی از موسسات مشاور ایزو و HSE میباشد. این مرکز سالهاست در زمینه اخذ انواع مجوز بین المللی مانند گواهی HSEISOCE وغیره و همچنین مجوزهای اداره کار مانند گواهی تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران فعالیت دارد. سیستم کاران رزومه خوبی نیز در همکاری با شرکتهای بزرگ دارد و همیشه اصل را بر رضایت متقاضی با ارائه گواهینامه معتبر ولی ارزان گذاشته و همواره اعتماد و صداقت را اولویت قرار داده ایم.

گواهینامه تایید ایمنی پیمانکاران و سایر گواهینامه ها
گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران و سایر گواهینامه ها یکی از مدارک مهم برای شرکت در مناقصات هست

سوالهای متداول درباره گواهینامه ISO ، HSE ، IMS ، CE ، تایید صلاحیت ایمنی ، گرید و رتبه وغیره

سوالهای متداول درباره گواهینامه ISO ، HSE ، IMS ، CE ، تایید صلاحیت ایمنی، گرید و رتبه وغیره خیلی زیاد است. جهت اخذ گواهینامه HSE چه مراحلی بایستی طی شود وچه مدارکی لازم است؟

اخذ گواهینامه HSE مانند هر نوع گواهینامه ایزو بایستی اطلاعاتی درباره گواهی نامه درخواستی داشته باشیم. مثلا بدانیم گواهینامه HSE چیست وچه کاربردی دارد.

HSE در واقع الزامات استانداردهای  ISO 14001 , ISO 45001را بیان میکند. سازمان متقاضی گواهی نامه HSE میتواند همزمان الزامات 2 گواهینامه ISO14001 (سیستم مدیریت زیست محیطی) و ISO45001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ) را طراحی و پیاده سازی نماید.

فرم درخواست HSE

فرم درخواست ایمنی یا درخواست HSE و اطلاعات درخدمت متقاضیان عزیز قرار داده میشود. این اطلاعات شامل اطلاعات و قیمت گواهینامه های ایزو و ایمنی و HSE طبق اعتبارشان میباشد. بعد از تصمیم گیری سازمان متقاضی فرم درخواست HSE در فرمت وورد در اختیار متقاضیان قرار داده میشود. بعد از پرکردن و اصلاح فرم پروژه به جریان می افتد. برحسب اعتبار گواهینامه درخواستی طی مراحل و زمان بندی صفرتاصد کار را مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران انجام میدهد. شما مشتری گرامی در بهترین زمان ممکن و به آسانی گواهینامه مورد درخواستی خودرا دریافت کنید.

اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران

سوالهای متداول درباره گواهینامه ISO ، HSE ، IMS ، CE ، تایید صلاحیت ایمنی، گرید و رتبه وغیره یکی دیگر از سوالات پیش آمده اینست:

جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران چه باید کرد؟

جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران چند دوره الزامی میباشد. یک دوره جهت تمامی افراد تحت بیمه باعنوان دوره ایمنی عمومی مخصوص کارکنان هست. دوره ای مختص کارفرمایان باعنوان دوره ایمنی و بهداشت کار مخصوص کارفرمایان و صاحبان کار میباشد. یک دوره ایمنی عمومی ویژه مسئولین ایمنی اگر مسئول ایمنی دارای تحصیلات مرتبط باشد گذراندن همین دوره کافی میباشد. درغیر اینصورت مسئول ایمنی بایستی دوره 20ساعته دیگری باعنوان شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک رانیز بگذرانند.

داشتن مجوز دوره های نام برده شده ازطرف مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار – اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جهت دریافت گواهینامه hse الزامی میباشد. جهت اطلاعات بیشتر درباره گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران با مرکز سیستم کاران به شماره 79165-021 تماس بگیرید.

دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری یاهمان گرید پیمانکاری

از جمله سئوالات متداول درباره گواهینامه ISO ، HSE ، IMS ، CE ، تایید صلاحیت ایمنی، گرید و رتبه وغیره اینست که جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری یاهمان گرید پیمانکاری چکار کنیم.

دریافت گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاری یا گرید و رتبه پیمانکاران چه مدارکی لازم میباشد. جهت اطلاعات درباره تایید صلاحیت پیمانکاری یاهمان گرید پیمانکاری بر روی عبارت راهنمای دریافت رتبه یا صلاحیت پیمانکاری کلیک کنید.

دریافت رتبه انفورماتیک و گرید انفورماتیک

سوال مهم و متداول دیگر درباره گواهینامه ISO ، HSE ، IMS ، CE ، تایید صلاحیت ایمنی، گرید و رتبه وغیره در مورد دریافت رتبه و یا همان گرید انفورماتیک چکار بایستی کرد؟ صحبت درباره رتبه ویا گرید انفورماتیک بحث مفصلی میباشدکه به جهت دریافت اطلاعات بیشتر توصیه میگردد مقاله مربوط به راهنمای دریافت رتبه یا گرید انفورماتیک کنید.

دریافت مجوز اداره کار

پرسش متداول درباره گواهینامه ISO ، HSE ، IMS ، CE ، تایید صلاحیت ایمنی، گرید و رتبه وغیره یکی دیگراز سوالات پیش آمده اینست جهت دریافت مجوز اداره کار چکارکنیم؟ مجوز اداره کار همان گواهینامه صلاحیت اداره کار هست. نام کامل این گواهینامه ، گواهینامه تعیین صلاحیت شرکتهای خدماتی، پشتیبانی و فنی و مهندسی هست. برای دریافت مجوز ادراه کار مقاله مربوطه در مقالات و مطالب مفید را ملاحظه بفرمایید.

دریافت گواهینامه ایزو

سوالهای متداول درباره گواهینامه ISO ، HSE ، IMS ، CE ، تایید صلاحیت ایمنی، گرید و رتبه وغیره ؛

برای دریافت گواهینامه ایزو ( انواع گواهی نامه های ایزو) چه بایستی کنیم؟

درابتدا بایستی بدانیم گواهینامه ایزو چیست و چه فایده ای دارد؟

اغلب متقاضیان زمانی که میخواهند درمناقصات شرکت کنند و یا جهت صادرات به فکر اخذ گواهینامه ایزو میوفتند. جهت اخذ گواهینامه ایزو ابتدا بایستی بدانیم ازچه مرجعی میخواهیم گواهینامه ایزو دریافت کنیم و هدفمان ازگرفتن گواهی نامه ایزو مشخص شود.

اخذ گواهینامه ایزو برای صادرات

اگر جهت صادرات میخواهیم گواهینامه ایزو بگیریم بایستی حتما ازمراجع معتبر IAF گواهینامه خودرا دریافت کنند. IAF سازمان جهانی میباشدکه گواهینامه ISO صادرشده زیر نظر این سازمان از اعتبار جهانی برخوردار میباشد. لذا جهت صادرات به کشورهای عضو اتحادیه بایستی گواهی نامه های صادره زیر نظراین سازمان باشد.

مراجع صادرکننده ایزو درایران 400 الی 500 مرجع هستندکه میتوانند گواهینامه ایزو صادر کنند.

شرکتهای ثبت و صدور گواهینامه ایزو

مراجع صادرکننده ایزو را اصطلاحا CB میگویند که خود این CB ها زیر نظر مراکزی بانام اختصاری AB سازماندهی میشوند. خود AB ها زیر نظر سازمان جهانی IAF اعتباردهی میشوند.

جهت دریافت گواهینامه ایزو کافیست بامرکز مشاوره سیستم کاران تماس بگیرید. فرمهایی شامل یکسری اطلاعات ابتدایی درباره استاندارد ایزو و مراجع صادرکننده و قیمتها برحسب اعتبار برای متقاضیان ارسال میشود. همچنین جهت پیاده سازی استانداردها مستندات بصورت رایگان در اختیارتان قرار میگیرد.

گواهینامه CE

دریافت گواهینامه CE یکی دیگر سوالهای متداول درباره گواهینامه ISO ، HSE ، IMS ، CE ، تایید صلاحیت ایمنی، گرید و رتبه وغیره هست.

جهت اخذ گواهینامه CE چه اقداماتی لازم میباشد؟ ابتدا بایستی مشخص شودکه چه نوع CE مدنظر میباشد.

CE ها در دو نوع هستند:

مهمترین و بااعتبارترین CE جهت صادرات CE اورجینال میباشد.

یک نوع دیگر CE انطباقی یا خود اظهاری و یا اظهارنامه و . . .میباشد.

نوع دوم گواهینامه CE که ساخته و پرداخته ما ایرانیهاست و دارای اعتبار جهت صادرات به کشورهای اروپایی نمیباشد. اما در ایران خیلی ها از این تیپ گواهینامه ها میگیرند.

جهت صادرات بین المللی سازمان متقاضی بایستی ce اورجینال رادریافت کند. مرجع صادر کننده گواهینامه CE مانند ISO ، CB ها نیستند بلکه مرکزی باعنوان NANDOO میباشدکه ثبت و صدور گواهینامه CE رابرعهده دارد. جهت اطلاعات بیشتر بر روی عبارت راهنمای دریافت گواهینامه CE کلیک کنید.

دریافت گواهینامه IMS

IMS مخفف کلمه Integrated Management System بمعنای سیستم مدیریت یکپارچه میباشد . هر سازمانی همزمان سه گواهینامه ایزو 9001 ( گواهینامه  ISO9001 ( و گواهینامه ISO 14001 و گواهینامه ISO 45001 را دریافت کند و سه استاندارد جهانی ISO 9001 , ISO 14001 , ISO45001 را طراحی و مستندسازی و پیاده سازی نماید. دراصطلاح میگویند دارای سیستم مدیریت یکپارچه یا همان IMS میباشد. جهت اطلاعات بیشتر درباره گواهینامه IMS بر روی مقاله راهنمای دریافت گواهینامه IMS کلیک کنید.

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

19 Responses

  1. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی رو من قبلا از طریق سایت https://systemkaran.com/ گرفته بودم. سایت شما همینه؟ یا سایت گرفتن گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی یه سایت جداست؟ ممنونم از مقالتون. خیلی مفید بود. کاش اداره کار هم اینجوری اطلاع رسانی می کرد.

  2. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی میخوام آیا با گواهینامه ایزو متفاوت هست یا فرق میکنه چه مراجعی این گواهینامه هارو صادر میکنند؟

    1. گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را میتونیم با مراجعه مستقیم به اداره کار چ، تعاون و رفاه اجتماعی بگیریم؟ شما خیلی کامل و واضع مراحل اخذ را گفتید ولی گفتیم اگر میشه دیگه هزینه مشاور ندیم و خودمون کارها را پیش ببریم.

  3. دوره های آموزشی جهت اخذ مدرک ایمنی را بغیر از اداره کار شما هم برگزار میکنید. تعداد پرسنل مجموعه ما زیاد هستند و فرستادن تک تک افراد برای دیدن دوره چ امتحان خیلی سخت و هزینه بر هست گفتیم اگر میشه هم دوره هم امتحانش را در سالن اجتماعات خود مجموعه برگزار کنیم . لطفاً راهنمایی فرمایید.

  4. درخواست گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را داریم با مطالعه سایت متوجه شدیم چون در حوزه فنی مهندسی فعالیت میکنیم باید ابتدا گواهی رتبه پیمانکاری را بگیریم .مراحل اخذ رتبه در حوزه نفت و گاز چگونه هست؟ شما این گواهی نامه را صادر میکنید.

  5. سلام وقتتون بخیر
    کارهای اخذ گواهی نامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را خودمون داریم انجام می‌دیم متاسفانه بازرس اداره کار از ما مبلغی را درخواست کرده آیا ارگانی شخصی هست که بتونیم شکایت کنیم یا اینکه باید پول را پرداخت کنیم.

  6. گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را از چه راهی میشه فوری بگیریم و میشه گواهینامه های آموزشی ایمنی که قبلا گرفتیم آلان ضمیمه پرونده کنیم اداره کار قبول میکنه

  7. شما میتونید از طریق فتوشاپ یه گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای ما درست کنید آخه چیه این همه دنگ و فنگ .۲۰ سال داشتیم راحت کار میکردیم و مناقصه ها را شرکت میکردیم حالا این‌طور گیر دادند فقط میخوان پول بگیرند.

  8. سلام
    آقای مهندس حدود یک ماه تا سر رسید اعتبار گواهینامه ایمنی اداره کار ما بیشتر باقی نمونده چیکار کنیم که نذاریم باطل بشه و اعتبارش از بین نره ؟

  9. طبق مراحلی که گفته اید ما وارد سایت جامع اداره کار میشیم ولی اصلا نمی‌تونیم کارهای ثبت نام اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران را انجام بدیم ممکن اشکال کار از کجا باشه ؟

  10. طبق مراحلی که گفته اید ما وارد سایت جامع اداره کار شدیم کارهای ثبت نام را انجام دادیم الان بعد دو هفته تمام اطلاعات پریده مشکل از کجاست باید چیکار کنیم ؟

  11. گواهینامه hse را درخواست دارم اما نه hse اداره کار . لطفا لیست کامل مراجعی که باهاشون کار می‌کنید و مدارک لازم و هزینه ها را با فرم درخواست برای بنده بفرستید.

  12. سلام آقای مهندس ما با مرکز سیستم کاران تماس گرفتیم مشاور گفت خودمون هم میتونیم کارهای ثبت نام را برای گرفتن گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران انجام بدیم. الان چند روزه هر چی میریم تپ سامانه جامع اداره کار برای ثبت نام نمیشه ثبت نام کرد‌. قصد ما کاهش هزینه ها بود ولی فکر میکنم خیلی درد سر داره . تصمیم داریم صفر تا صد اخذ این گواهی نامه را به شما بسپاریم. هر زمان ایمیل بنده را دیدید بهم اطلاع بدید تا استارت کار را بزنیم.

  13. گواهینامه های آموزشی ایمنی کارگری و کارفرمایی را سال گذشته افراد ما از مدیر عامل گرفته تا کلیه پرسنل گذروندن. حالا که قصد اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را داریم دوباره باید درخواست بدهیم یا همون گواهی قبلی کفایت میکنه و ضمیمه پرونده میشه؟ کلا نوشته های مطلب فوق خواندنش زمان بر بود طی کردن مراحل بصورت واقعی چقدر زمان لازم داره. نمیشه کاری کرد راه را میان بر رفت.

  14. سلام ..
    برای برنده شدن در مناقصه بیمارستان های دولتی نیازمند گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران هستیم. در مورد که تحقیق کردیم متوجه شدیم گواهینامه ایمنی به دو صورت حقیقی و حقوقی صادر میشه . مراحل اخذ کدام یک راحت تر هست
    هزینه مهم نیست چون زمان زیادی وقت نداریم خواهان مدرکی هستیم که زمان کوتاه تر لازم داشته باشد
    قبلا دو مدرک ایمنی عمومی و مسئول ایمنی را گرفتیم الان به کار میان
    منتظر پاسخ شما در ایمیل هستم.

  15. راهنمای دریافت گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را خیلی خوب و جامع توضیح دادید ولی ما خودمون از وقتی وارد عمل شده ایم دیدیم کار به این راحتی هم نیست
    شما چقدر میگیرید تا این گواهی را برای ما بگیرید.

  16. زمانی که من با مرکز شما تماس گرفتم فرمودید ما خودمون هم میتونیم برای دریافت گواهینامه ی صلاحیت ایمنی پیمانکاران در سایت جامع اداره کار ثبت نام کنیم ولی نمیدونیم از کجا باید شروع کنیم، اگر این کار رو به خودتون میسپردیم به نظرم بهتر بود.
    بنده مجدد برای همکاری با مرکز شما تماس میگیرم. چون خودتون این کارو انجام بدید هم زمان کمتری میبره هم این دنگ و فنگ ها رو نداره چون ما هیچ اطلاعاتی در زمینه ی ثبت نام و دریافت این گواهینامه ها نداریم و دیگر مراکز هم قیمت های نجومی می دهند.

  17. گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران همان گواهینامه HSE اداره کار هست و برای دریافت این گواهینامه از شرکت کار شما میتوانید تمام مراحل را برای شرکت پیمانکاری پیش ببرید تا گواهینامه صادر شود؟ ما اطلاعات کافی در این خصوص نداریم و میخواهیم یک فرد با تجربه کار دریافت گواهینامه را برای ما انجام دهد.

  18. ما میخواهیم برای دریافت دریافت صلاحیت ایمنی پیمانکاران از اداره کار اقدام کنیم. شرکت پیمانکاری هستیم و کارفرما از ما این گواهنیامه را میخواهد اما به ما گفتند چندین ماه زمان میبرد راهی نیست که زودتر صلاحیت ایمنی پیمانکاران را دریافت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo