مشاوره سیستمهای مدیریتی

مشاوره سیستم های مدیریتی
5/5 - (1022 امتیاز)

مشاوره سیستمهای مدیریتی

مشاوره سیستمهای مدیریتی شامل طراحی ، مستندسازی ، پیاده سازی و استقرار ، اجرا و نگهداری و بهبود هرسیستم مدیریتی می باشد. یک مشاور حرفه بایستی تمامی مراحل پیاده سازی را بلد باشد و این موضوع مستلزم داشتن علم کامل استاندارد مربوطه میباشد.

مشاوران در زمینه سیستمهای مختلف فعالیت میکنند. اما بیشتر در استانداردهای مطرح روز میتوان مشاور ایزو پیدا کرد.

استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ، استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی ، استاندارد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ایی بیشترین کاربرد را دارند. هر کدام از این استانداردها گذشته از اینکه اشتراکاتی باهم دارند به تنهایی نیز دارای ساختاری متفاوت فنی و تخصصی هستند.

مشاوره سیستمهای مدیریتی تخصصی

وجود ساختار فنی و تخصصی هر یک از استانداردها، افراد کارشناس و متخصص به خود را می طلبد. بعنوان مثال کارشناسان صنایع و علوم مدیریتی در حوزه سیستم مدیریت کیفیت فعالیت می کنند.

کارشناسهای محیط زیست در حوزه سیستم مدیریت زیست محیطی فعالیت می کنند.

کارشناسان ایمنی و بهداشت در حوزه سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ایی کار می کنند.

کارشناس های صنایع غذایی در حوزه سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی و همین طور الی آخر.

بنابراین کارشناسان یا مشاور در هر یک از حوزه های مذکور بایستی بطور کامل با الزامات تشریحی در متن استاندارد تسلط داشته باشد. همچنین باید توانایی طراحی و پیاده سازی آنرا متناسب با زمینه فعالیت متقاضی گواهینامه ایزو داشته باشد.

مشاور ISO

مشاور ISO یعنی شخصی که به ایزو ها مسلط هست و به شرکتها مشاوره میدهد. کسب مشاوره و راهنمایی در هر سیستمی، کاری بسیار مفید میباشد و باعث میشود درصد خطا خیلی پایین بیاید.

مشاوره سیستمهای مدیریتی باعث میشود تا کار یا پروژه ای بنحو احسن انجام پذیرد. البته بشرط آنکه مشاور مورد نظر شخصی آگاه، کاردان و مدبر در حوزه فعالیتش باشد.

طراحی و پیاده سازی الزامات ایزو ها هم بسیار گسترده و فراگیر هست. لذا اکثر شرکتها که قصد پیاده سازی واقعی ایزو را دارند، نیازمند کمک و همراهی مشاور هستند.

مشاور ایزو و دانش ISO

مشاور ISO باید علم و دانش خود را متناسب با پیشرفت تکنولوژی و ویرایشهای جدید ایزوها ارتقا ببخشد. سازمان بین المللی استاندارد سازی ISO هر چند سال با پیشرفت صنعت و نیاز افراد جامعه ورژن یکسری استانداردها و قوانین را جدید میکند.

مشاور حرفه ای ایزو باید حتما این موضوع رابداند. مثلاً ایزو ۴۵۰۰۱ (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ) تا چند سال پیش با نام اهساس ۱۸۰۰۱ شناخته می شد. ولی با اعمال اصلاحات تکمیلی درسال ۲۰۱۸ میلادی تغییر ویرایش داد.

مشاور کار بلد همیشه به آخرین نسخه های استانداردها تسلط دارد و شرکت کارفمای خود را مطابق جدید ترینویرایشها مشاوره می دهد.

مشاور ایزو
مشاور ایزو جهت اخذ گواهینامه ایزو و ثبت و صدور گواهی ایزو معتبر و ارزان و فوری از طریق مراجع معتبر ملی و بین المللی با سیستم کاران به راحتی ممکن خواهد بود

 

وظیفه مشاوره ایزو

مشاور ISO بصورت کلی وظیفه و تعهداتی نسبت به متقاضیان و مشتریان خود دارد. از جمله وظایف یک مشاور ایزو خوب می توان موارد زیر را بیان کرد:

راهنمایی جهت انتخاب استانداردهای ایزو مناسب حرفه و فعالیتهای سازمان

انتخاب مرجع ثبت و صدور گواهینامه مناسب

آموزش کلیه پرسنل و مدیران در مورد مفاهیم و الزامات قوانین ایزوها

مشاوره طراحی سیستم

راهنمایی در مورد چگونگی پیاده سازی و اجرای الزامات

همفکری و مشاوره در طراحی چارت سازمانی

همفکری در تدوین شرح وظایف هرکدام از صاحبان فرایندها

شناسایی فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت و مشخص کردن ترتیب انجام مراحل فرآیندها

مشاوره در طراحی و اجرای تمام دستورالعملهای ایزو مورد نظر

کمک و همکاری در پیاده سازی مراحل تطابق سازی فرایندها با الزامات استانداردها

توجیه پرسنل و همراهی کردن و آموزشهای مکرر جهت انجام روشهای اجرایی

نظارت کامل بر اجرای تمام فرآیندهای لازم و رفع اشکالات احتمالی

همراهی و راهنمایی با سیستم کارفرما و مدیریت در انجام ممیزی داخلی سیستم مدیریتی

همکاری و همراهی در انجام ممیزی اصلی توسط مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو

مشاوره جهت رفع اشکال عدم انطباقها و تعریف اقدامات اصلاحی

برای پیشبرد سیستم بهتر هست که با کمک مدیریت سازمان متقاضی باید یک فرد آگاه و کاردان را جهت مدیریت پروژه انتخاب کرد.

خصوصیات یک مشاور ایزو خوب

مشاور ISO باید امین و رازدار کلیه اطلاعات و اسنادی باشد که طی زمان مشاوره و راهنمایی بمنظور کمک و هدایت بهتر پروژه کارفرما در اختیارش می‌گذارد.

مدیران با تجربه و آگاه سازمانها باید بدانند جهت اخذ گواهینامه های ایزو حضور شخصی کاربلد و خوب کاملا ضروری و حیاتی می‌باشد. مدیران نباید درخواست کارشناس ایزو را نشانه ضعف و نا آگاهی خویش قلمداد نکنند.

شاید یکسری مدیران و مسئولان شرکتها برای درخواست ایزو بگویند گرفتن مشاوره هزینه ای نابجا برایشان خواهد داشت و بخواهند با نگرفتن مشاور مقرون به صرفه کار کنند. ولی نمیدانند اگر با اتمام و اجرای فرآیندها نواقصی بزرگ رخ دهد، کار بدتر خواهد شد.

اگر مسیری به غیر از هدف اصلی را پیموده باشند ضرری چند برابر گریبان گیرشان خواهد شد. بزرگترین ضرر وارده از طرف مشتریان و مصرف کنندگان محصولات و خدماتشان خواهد بود. زیرا وقتی محصولات و اجناس بی کیفیت و مغایر با قوانین و استانداردها وارد بازار شود اطمینان و رضایت مشتری را از دست خواهند داد. علاوه بر این تا جلب رضایت و اعتماد دوباره کارفرمایان و مشتریان، ضرر و زیان زیادی متوجه سازمان میشود.

مشاور ایزو ISO

مشاور ایزو همچون چراغی جهت تشخیص راه برای دستیابی به‌رشد و تکامل مطلوب شرکتها هست.

وی ابتدا استاندارد متناسب با زمینه فعالیت سازمان را مشخص میکند. سپس تمامی مراکز اعطای گواهینامه این استانداردها را پیدا و اعتبار سنجی می کند.

مشاور ISO ایزو میزان هزینه و زمان هریک از استانداردهای معتبر ایزو را با توجه به‌ مراکز اعطا کننده‌ی آن، برای متقاضی مشخص می‌کند.

گاهی مشاور با توجه به زمانی که متقاضی در اختیار دارد و هزینه ای که به‌ اخذ ISO اختصاص داده است آن‌ را راهنمایی می‌کند.

خوب است بدانیم که با توجه به اهمیت ایزو، افزایش تقاضا برای‌ دریافت ISO و شلوغی بازار دریافت ISO عده ای به دنبال سودجویی از متقاضیان هستند. بنابراین باید از اطلاعات غلط و نادرست کلاهبرداران بپرهیزیم.

بابهره گیری از شرکتهای مشاوره های معتبر مسیر خود در اخذ ISO را کوتاهتر، ساده تر و ارزانتر کنیم.

مشاوره ایزو ، مشاور ایزو – لزوم بکارگیری

بکارگیری مشاوره ایزو ، مشاور ایزو امروز نیاز شرکتهای متقاضی ایزو بشمار میاید. بی شک بازار پر رقابت امروز و بالا رفتن سطح توقع و انتظارات مشتریان، نیازمند نگرشی علمی و منطقی به مساله مدیریت و کیفیت است.

وجهه بارز اثر عملکرد مدیریت، افزایش مستمر کیفیت در ارائه تولیدات و یا خدمات است. یک مدیر موفق مدیری است که بجای استفاده از یک فکر همزمان از چنیدن فکر استفاده میکند.

فواید استفاده از مشاور ایزو ، مشاوره ایزو

یک مشاور ایزو ، مشاوره ایزو خوب و کاربردی می‌تواند باعث ایجاد بهبود و پیشرفت در تمام فرآیندهای مجموعه شود. آموزش اصولی قواعد و قوانین به پرسنل موجب حفظ سلامتی کارکنان و کارگران می‌شود.

مشاوره ایزو عالی موجب برطرف کردن نواقص و عیب‌ها می شود. با شناسایی خطرات و ریسک‌ها، سازمانها رو به توسعه پایدار حرکت می‌دهد.

استفاده از مشاوره ایزو موجب جلب رضایت و اعتماد مصرف کنندگان نیز می‌شود. سازمان‌ها آماده ی حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی می‌شوند. همچنین استفاده از دانش مشاوره ایزو ، سازمان‌ها را برای حضور موفق در مناقصات بسیار آماده می‌کنند.

مشاوره ایزو حرفه ای را از کجا پیدا کنیم؟

سازمان‌ها و شرکت‌ها برای به کارگیری از مشاوران و کارشناسان ایزو باید حواسشان را جمع کنند در دام کلاهبرداران و سودجویان مشاوره نما نیافتند. حتماً به مراکز مشاوره فعال در حوزه ایزو که به صورت معتبر و قانونی فعالیت می‌کنند مراجعه کنید.

مرکز سیستم کاران 021-79165 با داشتن چندین سال سابقه درخشان در حوزه صدور انواع گواهینامه‌های ایزو ، مشاوره ایزو ، پیاده سازی استاندارد های ایزو و مراقبت و نگهداری از سیستم های مدیریتی پیاده شده در سطح مجموعه در خدمت متقاضیان و مشتریان محترم می‌باشند.

البته قبل از اینکه بخواهید از مشاوره ایزو بهره بگیرید اهدافتان را مشخص نمایید. مرکز مشاوره سیستم کاران نیز با توجه به اهدافتان استفاده از کارشناسان مشاوره ایزو را به شما معرفی می نماید. مرکز سیستم کاران عضو رسمی کمیته تدوین استانداردهای ملی کشور می‌باشد.

مشاوره ایزو
مشاوره ایزو مورد نیاز شرکتهای متقاضی اخذ ایزو میباشدکه غالبا آگاهی درخصوص ایزو و انواع ایزو و اخذ ایزو ندارند.

دلایل عدم استفاده از مشاور ایزو ، مشاوره ایزو

دلایل مختلفی است که باعث شده استفاده از حرفه‌های مشاوره ایزو کمتر مورد استقبال قرار بگیرد. اولین دلیل عدم استفاده از مشاوره ایزو افزایش تعداد زیاد زیاد مراجع صدور گواهینامه ایزو می‌باشد.

مراجع صدور گواهینامه ایزو برای اینکه بهتر و بیشتر بتوانند نظر مشتریان و متقاضیان را جلب نمایند این است که بیشتر به ساز دل مشتریان هماهنگ می‌شوند و سختگیری کمتری به هنگام ممیزی توسط کارشناسان انجام می‌دهند.

هنگامی که ممیزی با سختگیری کمتری انجام شود نیاز به راهنما و مشاور از میان می‌رود .شرکت متقاضی هزینه‌ای بابت مشاوره متقبل نمی‌کند و از این بابت احساس رضایت بیشتری دارند، در صورتی که نمیدانند چه ضرر بزرگی به آینده کاری مجموعه‌شان وارد می‌کنند.

دلیل دیگر عدم نیاز به استفاده از مشاوره ایزو این است که اکثر مدیران و مسئولان سازمان‌ها و شرکت‌های متقاضی گواهینامه ایزو فکر می‌کنند از فن و حرفه مشاوره ایزو آگاهی بسیاری دارند.

بیشتر از آنکه به فکر اجرای مشاوره ایزو و پیدا کردن نقص ها و ایرادات و برطرف کردن آنها شود به دنبال سودآوری بیشتر برای مجموعه‌شان هستند.

این طرز تفکر را دارند که در حال حاضر محصولات و تولیداتشان در بازار عرضه می‌شود. لذا دیگر نیازی ندارند سیستم‌های مدیریتی ایزو در مجموعه خود اعمال کنند. البته این طرز فکر بسیار اشتباه می‌باشد.

اگر سازمانها و شرکتهای متقاضی گواهینامه ایزو بدانند که استفاده از مشاور ایزو ، مشاوره ایزو چه مزایا و فواید بسیاری برای مجموعه به همراه می‌آورد دیگر از پرداخت هزینه برای مشاوره ابایی ندارند.

مشاوره ایزو – دلیل فرار شرکتها

البته گاهی اوقات یک سری از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی هستند که فقط یک سقف مشخص بودجه برایشان تعیین میگردد. آنها نمی‌توانند برای مشاوره هزینه را پرداخت نمایند.

دلایل دیگری همچون بحران های اقتصادی و بودجه بسیار کم یک سری از سازمان‌ها و شرکت‌ها هست. همچنین غیرقانونی بودن فعالیت یکسری از مجموعه‌ها و فرار از قوانین دولتی و پرداخت مالیات و و اهمیت ندادن به بیمه پرسنل و کارگران نیز دلیل فرار مدیران از ایزو هست.

استاندارد ایزو چیست؟

استانداردها برای‌ اداره کردن جنبه‌های مختلف خدمات و فعالیتهای سازمانی مورد استفاده سازمانها قرار می‌گیرند که ISO یکی از این استانداردهاست. تعاریف بسیاری در این زمینه وجود دارد.

مطابق نظر موسسه استاندارد بریتانیا ( BSI )، استاندارد یک راه پذیرفته شده برای انجام کاراست. درمورد استاندارد و استاندارد کردن، ISO تعاریف زیر را بیان کرده است:

استاندارد مدرکی است ‌در برگیرنده قواعد، راهنمایی ها با ویژگی هایی برای فعالیتها یا نتایج آنها به‌ منظور استفاده عمومی و مکرر که به‌ وسیله سازمان شناخته شده‌ای تصویب شده باشند و هدف از آن دسترسی به‌ میزان مطلوبی از نظم در یک زمینه خاص است.

در سازمانهای کوچک که در آنها سیستمی وجود ندارد راه انجام کارها احتمالا جایی ثبت نشده است. اما در سر مدیر یا مالکان سازمانها طراحی و وجود دارد. آنچه ISO به ویژه در سازمانهای بزرگتر و با افراد بیشتر پیاده میکند، نوشتن و ثبت روش ها، رویه ها، راهنماها، اشکال و مدارک است.

ISO این اطمینان را می‌دهد که هر کس می‌داند چه باید انجام دهد و تعهد نسبت به‌کار مطابق دستورات ساختارمند و منظم ایجاد می‌شود. بنابراین از طریق ISO زمان، پول و منابع به طور بهینه استفاده می‌شوند.

برای‌کارایی و اثر بخشی بیشتر، سازمان شیوه انجام کارها را طبق ISO از طریق رویکردی سیستمی مدیریت می‌کند. در واقع ISO تضمین می‌کند که‌هیچ چیز بااهمیتی کنار گذارده نمی‌شود و برای هرکس مسئولیت کارها روشن است.

ایزو چیست؟ تعریفی دیگر

ISO ( سازمان بین المللی استاندارد سازی ) سازمانی بین المللی مستقل ، و غیر دولتی می باشد که استانداردهایی را جهت اعتماد و اطمینان از میزان کیفیت ، ایمنی و همچنین کارایی محصولات و خدمات و سیستم ها تهیه و تدوین می کند.

استانداردهای ایزو ISO جهت همین کیفیت و ایمنی محصولات و خدمات و سیستمها تدوین شده اند و متناسب استانداردها و الزامات تعریف شده در جهت ویژگیهای کیفی و ایمنی محصولات می باشند.

سازمان جهانی ایزو ISO انواع متعدد و مختلف و طیف گسترده ای از استانداردهای انحصاری ، صنعتی و تجاری را تدوین و سپس منتشر می نماید و تشکیل شده از نمایندگان نهادهای مختلف استاندارد ملی است.

استانداردهای ISO بخش کلیدی و مهم جامعه هستند زیرا که کیفیت و ایمنی محصولات و خدمات را درون تجارت بین الملل ضمانت می کنند. مشاهده می شود که تمامی مشاغل و حرفه ها از استانداردهای ISO بهره مند می گردند. زیرا با بهبود عملکرد سیستم ها و رویکردهای های موجود می توانند کمک شایانی به هزینه های احتمالی کنند

مزایای استاندارد ایزو

امروزه سازمانها برای‌دستیابی به مزایای رقابتی و عملکرد در سطح کلاس جهانی نیاز به‌رعایت حداقل هایی را در رابطه با محیط، کارکنان، مشتریان، رقبا، جامعه، تامین کنندگان و … دارند.

بنابراین خود را ملزم به‌ اخذ ایزو در زمینه فعالیت خود نموده اند. سازمانها برای نشان دادن اهتمام خود در کسب رضایت ذی نفعان و به نمایش گذاردن وجهه ای مناسب در سطح تعاملات ملی و بین المللی نیازمند به‌تاییدهایی از ارگانهای معتبر و آشنا به اصول مانند ISO هستند.

اثربخش بودن تصمیمات و دستیابی به‌نتایج مطلوب در راستای تعیین سیاست ها، در گروی شناخت راه های هم افزایی در استفاده از متدهای مختلف مربوطه است که همگی از طریق پیاده سازی صحیح و کامل استانداردهای  ISO قابل دستیابی است.

پیاده سازی ایزو
سطح پیاده سازی استاندارد ایزو با توجه به الزامات تعریف شده در متن استانداردها و مستندات صورت می گیرد.

انواع استاندارد های ایزو عمومی

استاندارد های ایزو عمومی استانداردهایی هستند که دارای عمومیت هستند و پر کاربردند. این استانداردها برای تمامی حوزه های کاری و فعالیتها مورد استفاده قرار می گیرند. ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت به عنوان مادر تمامی استانداردها مهمترین و عمومی ترین و کاربردی ترین نوع استاندارد ایزو هست.

استاندارد ایزو 9001 برای تمامی استانداردها الزامات تعریف شده ای دارد و درون سازمان ایجاد نظم می کند و استقرار استاندارد ایزو 9001 بسیار مهم هست.

ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی یکی دیگر از استانداردهای عمومی هست که پیاده سازی آن برای محیط زیست بسیار حائز اهمیت هست.

پیاده سازی آنها باعث داشتن محیط زیست سالم و حفظ منابع طبیعی برای نسل آینده و پاکیزه نگه داشتن آب و خاک و هوا می شود.

گواهینامه ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی یکی دیگر از اولویتهای عمومی ترین انواع استاندارد ایزو هست. این استاندارد ایمنی و بهداشت کارکنان را در نظر میگیرد. به همین جهت در آنها ایجاد انگیزه می کند که ضمن فعالیت شغلی امنیت جانی دارند.

ایزو 45001 و ایزو 14001 مکمل یکدیگرند. طراحی و مستند سازی و پیاده سازی این سه استاندارد ایزو شامل: استاندارد ایزو 9001 ISO9001 ، استاندارد ایزو 14001 ISO 14001 و استاندارد ایزو 45001 ISO 45001 برای یک سازمان بسیار مهم هست.

انواع استانداردهای ایزو تخصصی

استانداردهای ایزو تخصصی گروه بزرگی از استانداردهای مدیریتی هستند که لیست ایزو تخصصی بیانگر انواع استاندارد تخصصی ایزو متناسب حوزه فعالیت سازمان هست. از انواع استانداردهای ایزو تخصصی می توان بدین موارد اشاره کرد:

استاندارد ایزو 22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی

استاندارد ایزو 29001 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

ایزو 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

ایزو 13485 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع و تجهیزات پزشکی

و انواع استاندارد ایزو تخصصی دیگر.

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟

مراحل اخذ ایزو و چگونگی دریافت ایزو سوال غالب شرکتهایی هست که می خواهند گواهینامه ایزو بگیرند. چگونه گواهی ایزو بگیریم با اینکه چگونه گواهی ایزو را پیاده سازی کنیم تفاوت بسیاری در بهره وری از استانداردهای ایزو دارد.

عده ای از متقاضیان ایزو تنها قصدشان اینست که ایزو بگیرند و صرف داشتن یک برگه به عنوان گواهی نامه ایزو برایشان کفایت می کند. این دست شرکتها غالبا از پیاده سازی ایزو غافلند و فقط به دلیل هزینه و سختی و زمانبری پیاده سازی ازآن فرار می کنند.

عده ای از متقاضیان اما آگاه و مطلع هستند و در نتیجه برایشان پیاده سازی ایزو مهم هست. آنها از مزایادی پیاده سازی استانداردهای ایزو مطلع هستند.

مراحل اخذ ایزو به طور کل شامل این مراحل می شود:

الف – مشخص کردن هدف از اخذ گواهی نامه ایزو
ب – انتخاب نوع گواهی نامه ایزو متناسب نیاز سازمان
ج – انتخاب مرجع صادر کننده ایزو
د – مستند سازی و پیاده سازی ایزو
ه – ممیزی داخلی و ممیزی خارجی و ممیزی نهایی
و – دریافت گواهینامه ایزو

میزان سخت گیری در طی مراحل اخذ ایزو بستگی به آگاهی و دانش و هدف شرکت متقاضی از اخذ ایزو و فهم و درک مدیران کلیدی و تصمیم گیرنده ایزو دارد. گاهی مدیر آگاه هدفش از اخذ ایزو پیاده سازی واقعی استاندارد ایزو هست.

قبلا مدیران آگاهی کمتری از فرآیندهای مثبت پیاده سازی ایزو داشتند. به همین جهت در آن کوتاهی می کردند. اما امروزه سطح آگاهی کمی بالا رفته و مدیران کلیدی و صاحبان کسب و کارها به اهمیت پیاده سازی پی برده اند. حتی گاها تنها هدفشان از اخذ گواهی ایزو ، پیاده سازی ایزو هست.

طراحی و اجرا و پیاده سازی سه سیستم مدیریتی عمومی ( کیفیت و زیست محیطی و ایمنی و بهداشت حرفه ای ) یا همان سه استاندارد ایزو عمومی ( ایزو 9001 ، ایزو 14001 و ایزو 45001 ) حائز اهمیت بالایی هست.

پیاده سازی ایزو

اجرای پیاده سازی استاندارد ایزو با توجه به الزامات تعریف شده در متن استانداردها و مستندات صورت می گیرد. جهت این امر سازمانهای متقاضی ایزو و همچنین پیاده سازی ایزو بایستی از یک مشاوره خوب و خبره و آگاه استفاده کنند.

شرکتها می توانند با کمکهای مشاور ایزو استانداردهای ایزو مدنظرشان را پیاده سازی کنند. البته تنها شرکتهای کمی تمایل به پیاده سازی ایزو دارند و عده زیادی از مدیران از پیاده سازی استاندارد ایزو فراری هستند و در ادامه به علت فرار کردن مدیران از پیاده سازی ایزو خواهیم پرداخت.

پیاده سازی ایزو همچنین متناسب نوع مرجع صادر کننده ایزو از لحاظ سخت گیری و الزام متفاوت هست. به این معنا که نهاد صادر کننده ایزو مورد تایید مرجع IAF باشد. یعنی گواهی نامه ایزو از CB هایی ( مراجع صادر کننده ایزو ) صادر شده باشد که تحت نظر AB های ( مراجع اعتبار دهنده به CB ) باشد.

AB ها باید تحت اعتبار یک نهاد بین المللی با عنوان IAF مجوز فعالیت داشته باشد. قطعا مراجع صادر کننده ایزو اینچنینی دارای بالاترین سطح اعتبار هستند. آنها در خصوص مراحل دریافت ایزو و همچنین پیاده سازی ایزو سختگیری زیادی می کنند.

پیاده سازی ایزو و فرار مدیران

پیاده سازی ایزو با توجه به مراحلی که گفتیم وقت و هزینه بالایی که دارد. همچنین سخت پیدا کردن یک مشاور خوب و هزینه های سنگین مشاوره باعث میشود مدیران از استقرار ایزو فرار کنند.

اما اگر شرکتها و مدیران تصمیم گیرنده از مزایای بی حد استقرار ایزو آگاه باشند، از این امر غافل نمی شوند. و هدف اصلی خود را از اخذ ایزو بر مبنای پیاده سازی می گذارند.

ما توصیه می کنیم، مدیران تصمیم گیرنده حداقل یک بار متن استاندارد مدیریتی درخواستی خود را با دقت مطالعه کنند. بخصوص متن استاندارد ایزو 9001 را مطالعه دقیق کنند. سپس با کمک یک مشاور آگاه استاندارد مدیریتی مد نظرشان را پیاده سازی و اجرایی کنند.

مرکز سیستم کاران با شماره تماس 021-79165 به عنوان یکی از مراجع معتبر مشاوره و ثبت و صدور گواهی ایزو متقاضیان محترم را در خصوص استقرار ایزو با صرف کمترین هزینه و وقت و با استفاده از مشاوره آگاه راهنمایی می کند.

کواهی ایزو کواهینامه ایزو کواهی نامه ایزو
کواهینامه ISO بعنوان بهترین ابزار کسب امتیاز و اعتبار میباشد. کواهی ایزو یاهمان کواهی نامه ایزو امروزه امتیاز آورترین مدرک هست.

کواهی ایزو کواهینامه ایزو کواهی نامه ایزو

کواهینامه ISO بعنوان بهترین ابزار کسب امتیاز و اعتبار میباشد.

کواهینامه ایزو یاهمان کواهی نامه ایزو امروزه امتیاز آورترین مدرک هست. مدرک ایزو مهمترین نوع در انواع مدارک مورد نیاز شرکتها و سازمانهای مطرح درسطح ملی و بین المللی هست.

بخاطر همین اگر مجموعه های حقیقی و یا حقوقی بدنبال کسب اطلاعات لازمه درمورد نحوه دریافت کواهینامه ایزو هستند. لذا همواره باسرچ درون فضاهای مجازی و دوستان و آشنایان خود هستند.

مراجع ایزو همچنین تبدیل کننده اعتبار معمولی به سطح اعتبار بین المللی میباشد. برای همین متقاضیان کواهینامه ISO دارای اعتبار بدنبال اعتبار بالاتر و بیشتر و پسندیده تر از ایزو هستند. تمام سعی و تلاش خود را میکنند تا با یک مرجع معتبر صدور ایزو ارتباط برقرار نمایند.

لیست شرکتهای صادر کننده کواهینامه ایزو ، لیست مراکز ثبت و صدور کواهی ISO در ایران و یا سایر نقاط جهان عملا در دسترس نیست. چون تمام مرکزهای ثبت و صدور کواهی نامه ایزو در هر سطح اعتباری باشند، طبیعتا تنها مرکز ثبت و صدور کواهینامه IZO معتبر را فقط خودشان میدانند.

آموزش اخذ ایزو برای شرکتها

اخذ کواهی نامه ایزو کواهینامه ISO برای شرکتها و سازمانها خیلی مهم هست. آنها برای دریافت کواهینامه ISO 9001 و سایر استانداردها همیشه با چالشهای زیادی روبرو هستند. این موضوعآنقدر حائز اهمیت ویژه ای هست که مدیران و دست اندرکاران و یا متقاضیان ایزو در خصوص کسب دانش و اطلاعات بیشتری وقت و زمان و انرژی بگذارند.

چون تمایل دارند که بتوانند بهترین تصمیم ازهمه نظرها را بگیرند. ازجمله تصمیمات فنی ، ابعاد حقوقی و اعتباری ، سطح اعتبار ، هزینه و مباحث اقتصادی را باید اشاره کرد. همچنین تصمیم بابت اثر بخشی سیستم مدیریت مربوطه ی مورد پیاده سازی ، میزان ارتقاء بهره وری جامع و همه جانبه رابگیرند.

گواهی نامه ایزو و فنون و دانش مشاوره و پیاده سازی ایزو حتی امروز به یک صنعت و شغل پر درآمد تبدیل شد. دانشجویان رشته مهندسی مانند مهندسی صنایع و رشته مدیریت به سوی اخذ گواهینامه های ایزو می روند.

آنها تمایل دارند که تمام تکنیکها و تجربیات و دانش پیاده سازی انواع سیستمهای مدیریت مانند سیستم مدیریت کیفیت ، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ، سیستم مدیریت زیست محیطی ( سیستم مدیریت یکپارچه IMS ) رایاد بگیرند.

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو

مراجع صادر کننده کواهینامه ایزو نیز تمایل شدید دارند تا تمام شرکتها و سازمانهای متقاضی پیاده سازی ISO و متقاضی اخذ گواهی نامه ایزو ISO ، HSE ، IMS بدنبال گرفتن مدارک ایزو بین المللی باشند، چون که مراجع صادر کننده ایزو در ایران همواره بدنبال سودآوری و کسب سود در این صنعت هستند.

مرکز سیستم کاران ، بزرگترین، معتبرترین و باسابقه ترین سازمان ارائه دهنده خدمات در این زمینه هست. خدمات این مرکز شامل مشاوره ، پیاده سازی ، نگهداری سیستم ، اخذ و دریافت گواهینامه ایزو ISO هست.

همچنین جهت اخذ سایر استانداردهای ملی و بین المللی دیگر مانند کواهی CE ، کواهی HSE ، کواهینامه HSE – MS و کواهی نامه IMS وغیره در خدمت متقاضیان محترم و گرامی میباشد.

شما با یک تماس از مشاوره رایگان مرکز استفاده کنید و سطح آگاهی خود را در مورد مراجع معتبر صادر کننده ایزو ISO تکمیل نمایید.

تلفن :  79165-021

مراحل قانونی اخذ گواهینامه ایزو
مراحل اخذ قانونی گواهینامه ایزو سوالیست که غالب شرکتهای متقاضی اخذ ایزو برایشان پیش میاید و باهاش درگیرند.

مراحل اخذ گواهینامه ISO

تجارت در دنیای امروز، بسیار سخت تر شده است و ماندن در صدر رقابتهای تجاری نیازمند عوامل گوناگونی است. یکی از این عوامل، برخورداری از علائم استاندارد های ایزو است. گواهینامه های ایزو برای ارتقای کیفیت مراوده های تجاری ساخته میشود.

کسب گواهینامه ایزو ، نشانه مرغوبیت کالا و خدمات قابل ارائه می باشد. اما برای اینکه بتوان این گواهینامه ها را اخذ کرد، چه مسیری را باید طی کرد؟ برای اطلاع از مراحل اخذ گواهینامه ISO ابتدا به پیش زمینه هایی احتیاج داریم.

گواهینامه ISO در ایران توسط CB هایی ( CERTIFY BODY ) صادر می شود. برخی از آنها زیر نظر انجمن جهانی IAF مشغول به فعالیت می باشند. اما تعدادی از این CB ها نیز تحت نظر انجمن IAF نمی باشند و گواهی صادره آنها از اعتبار کمتری برخوردار است.

البته این مراکز دقت کمتری در اجرای استاندارد های ایزو دارند و در نتیجه باعث صرف هزینه های کمتر نیز می شود.

برخی از پیمانکاران برای اخذ گواهینامه ISO در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، در پی این مراکز هستند.

اما CB های با اعتبار IAF سختگیری و اعتبار بیشتری دارند. در صورتی که برای دریافت گواهی ISO به این مراکز مراجعه کنید، می بایست تمامی مراحل اخذ گواهینامه ISO را بطور کامل انجام دهید و همه مستندات آنرا به اجرا در بیاورید. البته به طور حتم اجرای کامل و بهینه استاندارد های ایزو باعث بهبود وضعیت سازمان می شود.

انتخاب نوع گواهینامه ایزو

مرحله اول برای اخذ گواهینامه ISO ، انتخاب نوع گواهینامه ISO مورد نیاز برای موسسه متقاضی می باشد. چرا که گواهی ایزو گونه های بسیاری داشته و هر کدام در زمینه و صنعت خاصی کاربرد دارند.

تعدادی از این گواهینامه های ایزو شکل عمومی تر دارد و در همه زمینه ها استفاده می شوند. همچنین در برخی موارد برای حصول گواهی ISO تخصصی مورد نیاز، می بایست ابتدا این گواهی ایزو پایه ای دریافت شود تا بتوان گواهی ایزو تخصصی را اخذ کرد.

برای مثال اگر شرکتی برای قرارداد های خود احتیاج به گواهی ایزو 22000 (سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی ) داشته باشد، قبل از آن باید حتما گواهینامه ISO 9001 ( سیستم مدیریت کیفیت ) را بگیرد.

از این رو تعدادی از این گواهینامه های ISO ، جزء ایزو های پایه ای محسوب می شوند. بنابراین در اولین قدم شرکت درخواست کننده گواهی ISO می بایست نسبت به زمینه فعالیت خود، نوع گواهینامه ایزو خود را مشخص کند. البته چنانچه انجام این کار برایشان آسان نباشد، می توانند از مراکز مشاوره که در این خصوص فعالیت میکنند و بسیار مجرب می باشند راهنمایی بگیرند.

انتخاب مراجع صادر کننده گواهی ایزو

مرحله بعد انتخاب CB صادر کننده گواهی ISO می باشد که در مورد آن توضیح دادیم. البته انتخاب این مرجع تا حد زیادی به این نکته بستگی دارد که آیا متقاضی گواهینامه ISO قصد اجزای واقعی استاندارد های ایزو درخواستی را دارد یا خیر.

چنانچه قصد اجرای کامل و واقعی ایزو درخواستی را داشته باشد، باید به CB هایی مراجعه کند که از اعتبار انجمن IAF برخوردار می باشند. در این خصوص نیز مراکز مشاوره می توانند متقاضی را راهنمایی کنند و CB های معتبر ویا با اعتبار پایین تر را به آنها معرفی کنند.

بعد از انتخاب صادر کننده گواهی ایزو و نوع گواهی ایزو ، فرم درخواست خود را از مرجع صادر کننده ایزو دریافت کند. پس از تکمیل، آنرا به مرجع مربوطه تحویل می دهند. در صورتی که با مراکز مشاوره همکاری کنند، قراردادی بین آنها منعقد می شود.

مرکز مشاوره اقدام به تکمیل فرم و ارسال آن از طرف متقاضی به شرکت صادر کننده گواهینامه ایزو می نماید. پس از تایید فرم درخواست، نوبت به طراحی سیستم مدیریت در مجموعه متقاضی و تدوین الزامات استاندارد های ایزو براساس فرایند های موسسه متقاضی می رسد.

انجام این طراحی ها و تهیه این مستندات براحتی امکانپذیر نیست و نیاز به کارشناسان متخصص و مجرب در این زمینه دارد. علی الخصوص که هر نوع از گواهینامه ISO شرایط خاص خود را دارد و نظام استاندارد ها با یکدیگر متفاوتند. از این رو توصیه می شود از مراکز مشاوره راهنمایی بخواهید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی گزینه فرق بین CB ها چیست؟ کلیک نمایید.

پیاده سازی استانداردهای ایزو

مرحله بعد اجرای روشهای اجرایی و دستورالعملهای ایزو می باشد. در این مرحله متقاضی می بایست همه مصوبات استاندارد های ایزو درخواستی را به طور دقیق بر روی سیستم عملکرد سازمان خود پیاده سازی کند. به طوری که تمامی فرایند های سازمان با استاندارد های مورد نظر همخوانی داشته باشند.

انجام این کار زمان و هزینه هایی را متقبل خواهد شد. بعد از پیاده سازی مستندات ایزو درخواستی، ممیزی توسط خود سازمان درخواست کننده صورت می گیرد. و در پی آن تمامی تمهیدات انجام شده مورد بررسی قرار می گیرد.

مرحله آخر سرممیزی می باشد که این بار توسط CB صادر کننده گواهینامه ISO صورت می گیرد. مرکز CB کارشناسی را برای انجام ممیزی به محموعه متقاضی می فرستند که آدیتور یا ممیز نام دارد.

ممیز اقدام به بررسی مصوبات استاندارد اجرا شده می نماید و در صورتی که همه الزامات ISO به طور کامل پیاده سازی شده باشد و هماهنگی های لازم بین فرایند های موسسه و استاندارد های تعیین شده ISO برقرار باشد، صادر کننده گواهینامه ISO اقدام به صدور گواهینامه درخواستی می نماید.

<yoastmark class=

مرجع اخذ و صدور انواع گواهی ایزو

مرجع اخذ و صدور انواع گواهی ایزو به عنوان یکی از اولین و مهمترین پرسشی هست که متقاضیان و شرکتهای متقاضی اخذ گواهی ایزو با آن سوالات روبرو هستند. قطعا به علت ناشناخته بودن موضوع و بحث ایزو با این پرسش روبرو می شوند که چطور و چگونه باید که گواهی ایزو بگیرند؟

توسط چه مراجع و نهادی باید ایزو دریافت کنند؟

برای دریافت ایزو حتما یک مرجعی انتخاب کنید که مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران باشد. بدین ترتیب هم گواهینامه معتبری دارید و هم خیالتان راحت هست.

اعتبار سنجی گواهینامه ایزو

مراجع  ساختگی و تفلبی مرجع اخذ و صدور انواع گواهی ایزو و اخذ ایزو با پرداخت هزینه به گوگل خود را مطرح میکنند. آنها با ساخت اسمهای دهن پر کن و به ظاهر اصیل خود را موجه نشان میدهند.

حتی با سوء استفاده از اسامی و نام برندهای معتبر و نیز پیش و پس حروف و کلمات و بازی با کلمات و اضافه پسوندها و پیشوندهای مختلف و متعدد خودشان را جزو اولین لینکهای گوگل در صفحه اول بالا میاورند. ( به این کار ادورز می گویند ). و سپس جزو مراجع صادر کننده ایزو ، گواهینامه ایزو صادر می کنند.

اعتبار چنین گواهینامه ها در حد همان یک برگه پرینتی بی ارزش هست که هیچ اعتباری ندارد. به همین دلیل متقاضیان و شرکتهای متقاضی اخذ ایزو و باید ابتدا اطلاعات لازمه را کسب کنند. و با کسب اطلاعات لازمه من باب دریافت گواهی ایزو اقدام کنند.

پس بایستی بدانند که گواهی نامه ایزو اصیل دارای چه شرایطی هست.

مراکز و مراجع معتبر ایزو کدامند و چه خصوصیات و ویژگیهایی نشانگر گواهی ایزو معتبر و اصیل هستند.

در زیر جهت آشنایی متقاضیان با مبحث ایزو و مراجع اخذ و ثبت و صدور ایزو به چند مبحث ابتدایی در خصوص ایزو می پردازیم تا نهایتا ویژگیهای مرجع اخذ و صدور انواع گواهی ایزو را بیان کنیم.

.

انواع گواهی ایزو

استانداردهای ایزو ISO چیست؟

انواع استانداردها مشخصه های جهانی برای محصولات ، خدمات و سیستم ها جهت اطمینان از جنبه کیفیت و ایمنی و کارایی آنها هستند. استانداردها در تسهیل و آسان سازی تجارت و اعتماد سازی نقش اصلی و اساسی دارند.

ISO تاکنون حدودا 23000 استاندارد بین المللی را دارد. تقریباً تمامی صنایع از فناوری تا ایمنی غذا ، خدمات ، کشاورزی و بهداشت را تحت پوشش خود قرار می دهد. با این حال ایزو9001 و ایزو 14000 و ایزو45001 عمومی ترین انواع استاندارد ایزو به شمار میایند.

ایزو های عمومی در تمامی مشاغل و سازمان ها و شرکتها قابل استفاده هستند. استانداردهای بین المللی ISO بر همه ی افراد ، در همه جا تأثیرگذار هست. در زیر به تشریح تعدادی از این ایزو ها می پردازیم.

ایزو 9001

استاندارد ایزو 9001 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت یک استاندارد معروف هست. جهت ایجاد، استقرار و پیاده سازی و نگهداری سیستم مدیریت کیفیت برای هر شرکت خاصی هست. این استاندارد در تمامی صنایع با هر گستردگی و وسعت و سطح مالی قابل استفاده است.

ایزو 14001

ISO 14001 تحت عنوان سیستم مدیریت زیست محیطی میباشد. EMS استانداردی هست که جهت پیاده سازی یک سیستم مدیریت محیط زیست (EMS) با استفاده از سیاستها ، فرآیندها ، برنامه ها ، اقدامات و سوابق قوانین حاکم بر شیوه تعامل و تعادل شرکت شما با محیط زیست را تعریف و بیان می کند. الزاماتISO 14001  چارچوب و دستورالعملی برای ایجاد EMS بجهت هر سازمانی را مهیا می نماید.

ایزو 45001

استاندارد ایزو 45001 تحت عنوان سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای درمورد آنچه که باید برای پیاده سازی یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی انجام شود، تعریف می گردد. این امر شامل سیاست ها ، فرآیندها ، برنامه ها ، اقدامات ، شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک و سوابق آن است که قوانین مرتبط با بهداشت و ایمنی را تعریف کرده و بیان می کند.

این استاندارد از سال 2018 در جایگاه OHSAS18001 منتشر گردید و بسیاری از صنایع نیز از آن پیروی می کنند.

ایزو 27001

ISO 27001 تحت عنوان امنیت اطلاعات هست که آخرین نسخه اش در سال 2013 منتشر گردید،ISO 27001  سیستم مدیریتی را مشخص و معیت می کند. هدف این استاندارد. استقرار امنیت اطلاعات تحت کنترل مدیریت هست و الزامات خاصی را ارائه می کند. سازمانهایی که شرایط لازم را دارا هستند ممکنست توسط یک سازمان صدور گواهینامه ایزو معتبر بعد از پایان موفقیت آمیز ممیزی مورد تأیید قرار گیرند. البته الان ویرایش سال 2022 هم منتشر شد.

ایزو 22000

استاندارد ایزو 22000 تحت عنوان سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی الزامات مربوطه ی سیستم مدیریت ایمنی صنایع غذایی (FSMS) که بهر نحوی با صنایع غذایی در ارتباطند را مشخص می كند.

هر سازمانی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه زنجیره مواد غذایی است میتواند گواهینامه ایزو 22000 بگیرد. الزامات FSMS با ارائه محصولات و خدمات بی خطر مطابق با استاندارد ISO22000 که این استاندارد در سال 2018 منتشر شد.

امروزه به جای HACCP ، استاندارد ایزو 22000 مورد استفاده قرار گرفت. بسیاری از سازمانهای حوزه صنایع غذایی از آن پیروی می کنند.

ایزو 50001

استاندارد ایزو 50001 تحت عنوان سیستم مدیریت انرژی یک استاندارد بین المللی داوطلبانه هست. ایزو 50001 چارچوبی را به سازمان ها ارائه می کند که در سطح جهانی و بین المللی من باب مدیریت و همچنین بهبود عملکرد انرژی سازمانها هست.

استاندارد ISO50001 مواردی همچون اندازه گیری ، مستندات و گزارش استفاده و مصرف انرژی را بیان می کند. این برنامه همچنین در برگیرنده ی شیوه های طراحی و شیوه های تهیه تجهیزات هست. جهت استفاده از انرژی و دیگر عوامل تأثیرگذار بر روی عملکرد انرژی هست که می تواند توسط سازمان کنترل شده و تحت تأثیر قرار گیرد.

ایزو 20000

استاندارد ایزو 20000 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت در خدمات فناوری IT و اطلاعات هست.شرکتهای فعال درزمینه انفورماتیک می توانند این گواهینامه را بگیرند.

ایزو 31000

ایزو 31000 تحت عنوان سیستم مدیریت ریسک استانداردی در حیطه ی مدیریت ریسک هست. پیاده سازی ایزو 31000 کلید موفقیت دربرابر ریسکهای موجود در کسب و کار هست.

استاندارد ایزو 31000 ابزاری برای دستیابی و رسیدن به اهداف ، شناسایی فرصتها و تهدیدها و استفاده از منابع جهت رفع ریسکها هست.

و بسیاری انواع و اقسام استاندارد ایزو دیگری که شرکتها و سازمانهای متقاضی اخذ و دریافت گواهی نامه ایزو باید در ابتدا نوع گواهی ایزو خودشان را در روش و روند دریافت گواهینامه ایزو ISO مشخص کنند.

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو IAF

وقتی شما وارد سایت ایزو به آدرس WWW.ISO.ORG می شوید، درون این سایت تنها نهادی را که دارای قابلیت و شایستگی در خصوص ثبت و صدور ایزو می داند نهاد بین المللی IAF هست. سازمان ایزو تنها IAF را در زمینه ثبت و صدور ایزو تایید می کند.

تمامی کشورها درون این نهاد بین المللی عضویت دارند. نمایندگان کشورها در داخل نهاد بین المللی IAF ، مراجع اعتبار دهنده ایزو و همان AB ها هستند. AB ها خودشان قابلیت صدور گواهی ایزو را ندارند و این وظیفه را بر عهده نهاد دیگری واگذار می کنند.

شرکتهای صادر کننده ایزو

مراجع ثبت و صدور گواهینامه های ایزو را CB می گویند. AB ها می بایست از قوانین IAF تابعیت کنند. پس نتیجه اینکه مراجع معتبر صادر کننده ایزو یا همان CB ها باید تحت اعتبار AB هایی باشند که این AB ها درون IAF عضو هستند و تحت اعتبار IAF می باشند. چنین گواهی نامه ایزو ، ایزو IAF می گویند.

البته کشورمان ایران و حتی بسیاری از کشورهای دیگر یکسری مراجع ساختگی هم تاسیس کرده اند. اکثر این AB و CB ها داخلی هستند. آنها تحت اعتبار IAF نیستند و این تیپ ایزو مورد تایید IAF نیستند.

مراجع غیر IAF ی قطعا از اعتبار پایین تری برخوردار هستند. اما در بسیاری از موارد کار راه انداز هستند. به علت دستهای بسیار و به عبارتی ازدیاد این مراجع صادر کننده ایزو ، بسیاری از دلالان و کلاهبرداران آمدند.

آنها به صدور گواهی ایزو اقدام کردند که اعتباری ندارد. حتی خود را دارای بالاترین اعتبار می دانند و معتبرترین معرفی می کنند. البته دیگر مراجع رقیب را بدون اعتبار و کلاهبردار معرفی می کنند.

مرکز سیستم کاران با آگاهی کامل از مراجع معتبر اخذ و صدور انواع گواهی ایزو و با حضور مشاورین خبره در خدمت متقاضیان محترم می باشد. تنها با یک تماس از خدمات مشاوره رایگان مرکز سیستم کاران و بسیاری خدمات رایگان دیگر بهره مند شوید. با کمترین هزینه و کوتاهترین زمان متناسب نیاز خود به گواهی ایزو مد نظرتان برسید.

مزایای استفاده ازخدمات مرکز سیستم کاران چیست؟
مزایای استفاده از خدمات مرکز سیستم کاران چیست؟ اخذ گواهینامه ISO , گواهینامه HSE-MS , گواهینامه CE ویا هرگونه گواهینامه ملی وبین المللی دیگر

 

اخذ گواهینامه ایزو ، HSE ، CE

ایزو سیستم کاران از معتبرترین مراکز جهت مشاوره و صدور گواهینامه ایزو هست. دریافت گواهینامه ISO , گواهینامه HSE-MS , گواهینامه CE و یا هرگونه گواهینامه بین المللی دیگری از نظر اعتبار اصالت وامور فنی بسیار حائز اهمیت هست.

مجموعه متقاضی گواهینامه ایزو باید به اعتبار انواع گواهینامه های ایزو ، ce و hse و انواع گواهی نامه های ملی و بین المللی توجه خاصی ازخود نشان دهد. تا بتواند مطمئن شود مسیر قانونی و کامل را دارد از نظر فنی طی میکند.

مراحل دریافت گواهینامه ISO ، مخصوصاً ازنظر حقوقی دارای پیچیدگیها و حساسیتهای زیادی هست. لذا اکثر مراکز متقاضی پروژه اخذ گواهینامه ISO ، به افراد مشاور روی میاورند.

در اکثر مواقع بعلت عدم وجود مشاورین لایق و کاربلد و با تجربه ، بامشکلات عدیده ای برای شرکتهای متقاضی ایزو پیش میاید. ازجمله مشکلات مورد سوء استفاده قرار گرفتن ، مشکلات حقوقی، مشکلات پیاده سازی سیستم و سایر موارد دیگر می باشد. این مشکلات منجر به گرفتن گواهینامه ISO نامعتبر و یا پیاده سازی کردن سیستم غیر اثربخش و غیره میشود.
یافتن جاییکه بتوان باخیال آسوده و اطمینان کامل کلیه امورات پروژه پیاده سازی سیستم مدیریتی را به آن سپرد از دغدغه های اصلی متقاضیان گواهینامه ISO ( گواهینامه HSE-MS , گواهینامه CE ویا هرگونه گواهینامه ) میباشد.

اخذ گواهینامه ایزو سیستم کاران ، HSE سیستم کاران ، CE سیستم کاران

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران بعنوان معتبرترین مرجع اطلاع رسانی هست. بدلایل مشروحه زیر بهترین گزینه جهت گرفتن گواهینامه ISO ( گواهینامه HSE-MS , گواهینامه CE ویا هرگونه گواهینامه ملی و بین الممللی دیگر) سیستم کاران هست.

سیستم کاران تحت کلیه شرایط قانونی و فنی ( ازابتدای پروژه تامرحله اخذ گواهینامه ) همراه شماست. حتی سپس بعنوان پشتیبان بعد از اخذ گواهی نامه چه در بعد مسائل حقوقی حفظ گواهینامه و چه دربعد مسائل فنی و بهبود سیستم پیاده شده، همراه شماست.

آشنایی با مرکز سیستم کاران

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران تحت حمایت مراجع عام المنفعه بوده و ازنظر قانونی، تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند.
مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران یک مرجع بی طرف و مستقل میباشد. رسالت مرکز سیستم کاران ، اطلاع رسانی و آگاه سازی و انتقال اطلاعات روز است. اطلاعات روز در مورد مسائل حقوقی و فنی و شرایط گرفتن گواهینامه ایزو ISO و سایر گواهینامه بین المللی و ملی به متقاضیان هدف اصلی ماست.
مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران بعنوان یک مرجع معتبر مورد انتخاب بیش از 4000 انواع سازمانها و شرکتها، نهادها و مجموعه متقاضی گواهینامه ایزو ISO هست. این مرکز افتخار دارد که در راستای رسالت اطلاع رسانی دقیق و بروز به مراجعه کنندگان گام بردارد.
سیستم کاران بعنوان یک مرجع تخصصی اطلاع رسانی در خصوص نحوه اخذ گواهینامه ایزو ISO افتخار دارد که از این مرکز دربرنامه های تخصصی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران استفاده میگردد.

مشاوره ایزو سیستم کاران

مشاور ISO شرکت مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران با چندین سال سابقه درخشان در زمینه راهنمایی مراحل طراحی، اجرا و پیاده سازی سیستمی مدیریتی و استقرار و نگهداری ازسیستم توانسته است محبوبیت زیادی ازبین مراکز و شرکتهای مشاوره اخذ گواهینامه iso بدست آورد.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی دارای کادر متخصص و کارشناسان واقعی و مجرب میباشد. این مرکز چه در زمینه مسائل حقوقی و شرایط اخذ گواهینامه ایزو ISO تبّحر خاصی دارند و چه در راستای پیاده سازی الزامات استانداردها دارای تخصص حرفه ایی هستند و همواره بروز میباشند.
اخلاق و تعهد کاری مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران از شخص اول مجموعه تا کلیه پرسنل شاغل در مرکز زبانزد کلیه متقاضیان گواهینامه ایزو ISO میباشد.
برای کلیه امورات پروژه اخذ گواهینامه ایزو ISO ،انتخاب مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران از نظر فنی معقول هست. همچنین میتوان از نظر هزینه باکمترین هزینه بیشترین خدمات را دریافت کرد.

نظرات کاربران:

خانم فیروزی گفت:
مشاوره و راهنمایی جهت گرفتن گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۲۲۰۰۰ بصورت معتبر و بین‌المللی چقدر هزینه نیاز دارد؟ آیا هزینه های مشاوره ساعتی هست یا بطور کلی با پایان پروژه محاسبه و اعلام می‌شود؟

مینا گفت:
سلام . من از مرکز شما مشاوره گرفتم برای صدور گواهینامه ایزو خیلی ممنون بابت مشاوره که به من دادید من اطلاعات کاملی از گواهینامه ایزو از تماس با مرکز شما دریافت کردم.

شادی گفت:
من از سیستم کاران گواهینامه ۹۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ و ۱۰۰۰۲ گرفتم خیلی راضی بودم از خدماتشون هم مستندات دادن هم بصورت رایگان مشاوره میدن ممنون از خدمات شما

ذهابی گفت:
ما از طریق سیستم کاران ، گواهینامه های ایزو رو گرفتیم و خدمات مشاوره رایگان و بسیاری مزایای دیگه شمارو واقعا خاص کرده. ممنونم ازتون

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

2 Responses

  1. ما میخوایم برای مجموعه مون پیاده سازی سیستمهای مدیریتی رو انجام بدیم به یک مشاور خبره نیاز داریم. حقیقتا دیدیم شما خیلی از اطلاعات رو رایگان در اختیار متقاضی قرار دادید اینه که مجموعه شمارو انتخاب کردیم. ممنون میشم یه تعرفه برامون ارسال بفرمایید.

  2. طراحی و اجرای سیستم های مدیریتی سه استاندارد ایزو ۹۰۰۱ و ۴۵۰۰۱ و ۱۴۰۰۱ را میخواستم و از نظر زمانی فرصت کافی دارم ولی از نظر هزینه در حال تحقیق هستم که مرکزی را انتخاب کنم که در قبال هزینه ای که دریافت می‌کند مشاوره صحیح و کاربردی ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo