نمونه چارت سازمانی

نمونه چارت سازمانی شرکتهای خدماتی
5/5 - (100 امتیاز)

نمونه چارت سازمانی

در واقع نمونه چارت سازمانی یا ساختار سازمانی چیزیست که اکثر مدیران و کارشناسان بدنبال آن هستند. مهندسی سازمان و شناسایی فرایندها مستلزم وجود یک چارت سازمانی است. از اینرو اطلاع و دستیابی به انواع نمونه چارت سازمانی می تواند کمک شایانی به این امر کند. چون از روی نمونه چارت های سازمانی می توان الگوبرداری کرد.

نمونه چارت سازمانی را برای انواع و اقسام کسب و کارها ملاحظه بفرمایید. سپس متناسب با نیاز مجموعه خودتان یک ساختار سازمانی کارآمد و اثربخش طراحی و تدوین نمایید.

چارت سازمانی شرکت

انواع چارت سازمانی شرکت در سطح جامعه وجود دارد. شرکتها و سازمانها دارای ساختار متفاوت و گوناگونی هستند. تنوع ساختاری سازمانها باعث ایجاد تنوع در شکل ظاهری چارت سازمانی شرکت می گردد. مثلا در یک شرکت تولیدی که یک کالای خاص تولید می گردد، ساختار سازمانی اش با یک آژانس خدمات هواپیمایی که کارش ذاتا خدمت رسانی است فرق دارد.

چارت سازمانی شرکت بایستی دقیقا براساس فرایندهای موجود در آن سازمان طراحی گردد. این موضوع در تخصص مهندسین صنایع و مدیران است.

نمونه چارت سازمانی قابل ویرایش

مرکز سیستم کاران نمونه چارت سازمانی قابل ویرایش را در فرمت visio در اختیار شما قرار می دهد. نمونه چارت سازمانی قابل ویرایش جهت الگوبرداری ارائه می گردد. چون با وجود تفاوتهای فراوان در ساختار سازمانی هر شرکتی بایستی چارت سازمانی نیز تغییر کند.

شما عزیزان می توانید نمونه چارت سازمانی قابل ویرایش را ابتدا از مرکز بگیرید سپس با توجه به نیاز خود آنرا تغییر دهید. برای اعمال ویرایش بر روی ساختار سازمانی بایستی کار با نرم افزار ویزیو را بلد باشید.

البته برخی از کاربران با نرم افزارهای دیگری اقدام به طراحی چارت سازمانی می کنند. ازجمله این نرم افزارها می توان اکسل و ورد را نام برد.

نمونه چارت سازمانی شرکت تولیدی

نمونه چارت سازمانی شرکت تولیدی مختص واحدهای تولیدی است. در شرکتهای تولیدی ساختار سازمانی متفاوتی وجود دارد. نمونه چارت سازمانی شرکت تولیدی دارای یک اسکلت و چارچوب کلی است. اما هر شرکت تولیدی نیز علاوه بر این ساختار کلی دارای جزییات دیگری نیز است. هرچه سازمان تولیدی بزرگتر باشد طبعا دارای فرایندهای بیشتری است.

وجود فرایندهای بیشتر منجر به بزرگترشدن ساختار سازمانی یا چارت سازمانی مجموعه خواهد شد. تعیین و تشخیص گستردگی ساختار سازمانی تولیدی بعهده کارشناسان متخصص طراحی و تدوین چارت سازمانی تولیدی است.

چارت سازمانی استاندارد

اصولا ما چیزی تحت عنوان چارت سازمانی استاندارد نداریم. یک ساختار سازمانی زمانی استاندارد است که تمام نیازهای یک شرکت را تامین کند.

چارت سازمانی استاندارد در برگیرنده تمام فرایندهای اصلی و پشتیبانی است. استفاده از ابزار ISO در شناسایی فرایندها کمک زیادی به استاندارد کردن یک چارت سازمانی می کند. چارت سازمانی استاندارد عملا الزامات ایزو را پوشش می دهد.

چارت سازمانی استاندارد چارتی است که الزامات مشتریان و یا کارفرمایان را نیز پوشش دهد. طراحی و تدوین یک چارت سازمانی استاندارد معمولا توسط کارشناسان ISO انجام میگردد.

چارت سازمانی شرکت پیمانکاری

شرکتهای فعال در حوزه پیمانکاری معمولا بدنبال چارت سازمانی شرکت پیمانکاری هستند. آنها برای نمایش ساختار سازمانی خود به کارفرمایان یا مناقصات به چارت سازمانی شرکت پیمانکاری هستند.

نمونه چارت سازمانی شرکت پیمانکاری در مقاله تخصصی نمونه چارت سازمانی (یا ساختار سازمانی) وجود دارد. چارت سازمانی شرکت پیمانکاری براساس ساختار و تشکیلات یک شرکت پیمانکاری تدوین می گردد. شرکتهای پیمانکاری دارای یک سازمان پروژه محور هستند. در برخی مواقع پروژه ندارند. لذا ساختار سازمانی آنها کوچک می گردد. بر عکس وقتی پروژه دارند، چارت سازمانی شان بزرگ می گردد.

چارت سازمانی شرکت بازرگانی

شرکتهای سازمانی دارای سازمانی دارای فرایند اصلی خرید و فروش هستند. چارت سازمانی شرکت بازرگانی با محوریت فرایندهای اصلی خرید و فروش باید طراحی گردد. ساختار سازمانی یک شرکت بازرگانی یا تامین کننده جهت ایجاد یک نظم سازمانی معمولا بدنبال تهیه و تدوین چارت سازمانی می باشد.

نمونه ساختار سازمانی شرکتهای بازرگانی در همین وبسایت جهت الگوبرداری وجود دارد. شرح وظایف مطابق با نمونه فرم شرح وظایف (شناسنامه شغل) بر اساس چارت سازمانی شرکت نیز بایستی تعیین گردد.

دانلود چارت سازمانی

برای دانلود چارت سازمانی در انواع مختلف دو راه دارید. یا اینکه به زبان انگلیسی عبارت Sample of organization chart را در گوگل بزنید. انواع و اقسام چارتهای سازمانی به زبان انگلیسی نمایش داده می شود. از روی این نمونه ها، طرح مورد نظر خود را الگوبرداری نمایید. البته بایستی به زبان انگلیسی مسلط باشید تا بتوانید باکس های موجود در چارت را بخوانید. راه دوم این هست که نمونه چارت سازمانی مندرج در همین وبسایت را که به زبان خارجی هست ملاحظه نمایید. در صورت وجود هر گونه مشکلی نیز می توانید با کارشناس مرکز تماس بگیرید.

دانلود چارت سازمانی قابل ویرایش

برای تهیه و تدوین چارت سازمانی ایده آل خود بدنبال دانلود چارت سازمانی قابل ویرایش باشید. اینجوری سرعت کار طراحی و تدوین  ample of organizationعبارت  مختلف دو راه دارید. یا نمونه فرم شرح وظایف اساسنامه- شغل بر اساس چارت سازمانی شرکت نیز بایستی تعیینافزایش پیدا می کند.

نمودار سازمانی موجود در فضاهای مجازی معمولا در فرمت عکس هستند. از روی فایل عکس فقط می توانید بصورت دیداری الگوبردارید. اما اگر فایل اصل آنرا داشته باشید می توانید براحتی آن را اصلاح نمایید.

فایل لایه باز فتوشاپ چارت سازمانی نیز خیلی خوب است. فایل word و excl نیز بد نیست. اما بهترین فرمت، فرمت visio است.

چارت سازمانی شرکت تولیدی

اگر در بین انواع چارت سازمانی شرکت تولیدی دقت نمایید متوجه موضوعی می گردید. اول اینکه چارت سازمانی شرکت تولیدی بر اساس فرایند اصل تولید تدوین می گردد. دوم اینکه با توجه به فرایند اصلی تولید، چارت های سازمانی موجود تنوع ریادی دارند. هر سازمان تولیدی برای خودش یک ساختار سازمانی واحد و منحصر بفردی دارد. کمتر شرکتی یاقت می گردد که ساختار و چارت سازمانی یکسانی دارند. اما می توان با ابزار visio یک چارت نسبتا استانداردی برای واحدهای تولیدی ترسیم کرد.

نمونه چارت سازمانی شرکتهای پیمانکاری
مرکز سیستم کاران 79165-021 جهت سهولت تهیه و تدوین ساختار سازمانی شرکتهای پیمانکاری اقدام به ارائه نمونه چارت سازمانی شرکتهای پیمانکاری در فرمت عکس و در فرمت Visio ارائه می گردد.

نمونه ساختار سازمانی

منظور از نمونه ساختار سازمانی همان نمونه چارت سازمانی است. ساختار سازمانی، چارت سازمانی، نمودار سازمانی، Organization chart همگی دارای یک معنا و مفهوم هستند. هر کارشناسی با ادبیات خاص خود آنرا صدا می زند.

نمونه ساختار سازمانی یا نمونه نمودار سازمانی برای انواع کسب و کارها در همین وبسایت موجود است. البته نباید الزامات سازمانی و نیازهای واقعی مجموعه ی خود را در الگوبرداری از این نمونه ها نادیده گرفت.

چارت سازمانی شرکت خصوصی کوچک

نمونه چارت سازمانی شرکت خصوصی کوچک، مبحثی است که توسط خیلی از کاربران مطرح می گردد. شرکت خصوصی یا دولتی، کوچک یا بزرگ عملا بایستی الزامات استاندارد یک چارت سازمانی را داشته باشد.

چارت سازمانی شرکت خصوصی کوچک می تواند مشابه یک سازمان بزرگ باشد. چون موضوع تعداد نظرات مشاغل در یک کسب و کار نیست. بلکه فرایندهای اصلی و پشتیبانی موجود در سازمان مهم است. این دو فرایند چه در شرکت خصوصی کوچک و چه در شرکت خصوصی بزرگ یکی است.

یک راننده تاکسی هم می تواند یک شرکت خصوصی کوچک و تک نفره باشد. در حالیکه یک ساختار سازمانی فرایندی برای خودش دارد.

انواع چارت سازمانی

با توجه به ماهیت هر کسب و کاری، انواع چارت سازمانی تعریف می گردد. اما بطور کلی چارتهای سازمانی را می توان به 4 دسته زیر تقسیم کرد.

تولیدی

بازرگانی

پروژه ایی (پیمانکاری)

خدماتی

تقریبا همه شرکتها جزو یکی از این 4 دسته فوق هستند.

نمونه چارت سازمانی HSE

واحد HSE نیز مانند هر یک از واحدهای فرعی یک شرکت می تواند برای خود یک ساختار سازمانی داشته باشد. نمونه چارت سازمانی HSE یا چارت سازمانی ایمنی معمولا مورد تقاضای کارشناسان و مدیران HSE است.

نمودار سازمانی HSE بیشتر جهت نمایش ساختار HSE یک شرکت به کارفرما است. کارفرمایان جهت برگزاری مناقصات به مقوله HSE خیلی اهمیت می دهند. لذا از پیمانکاران خود چارت سازمانی HSE را مطالبه می کنند. از این طریق به میزان عمق HSE در بدنه پیمانکار پی می برند.

دانلود نمونه چارت سازمانی

برای دانلود نمونه چارت سازمانی و الگوبرداری برای مجموعه ی خود موارد زیر را در نظر بگیرید.

1- چارت سازمانی براساس واقعیات مجموعه باشد.

2- الزامات استانداردی طراحی چارت سازمانی را رعایت نمایید.

3- ترجیحا از نرم افزار visio برای طراحی چارت استفاده نمایید.

4- از صاحب نظران و مشاوران حرفه ایی استفاده نمایید.

5- چارت سازمانی شرکتهای موفق ابزار عالی برای الگوبرداری هستند.

6- ساختار سازمانی بایستی مورد تایید تمامی مدیران و کارکنان باشد.

 

گواهینامه ایزو معتبر و قابل استعلام
اخذ گواهینامه ایزو ISO معتبر و قابل استعلام در کمترین زمان و پایین ترین قیمت

اخذ گواهینامه ایزو

مدرک ایزو یک استاندارد بین المللی است که کمک می کند امنیت اطلاعات سازمان در هر زمینه و بخش حفظ گردد. گواهینامه ایزو یک چارچوب مدیریتی برای اجرا و پیاده سازی نمونه چارت سازمانی  استاندارد برای سازمان شماست. جهت استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان مرکز سیستم کاران می توانید با شماره تلفن 79165-021 بصورت 24 ساعته ارتباط برقرار نمایید. همچنین می توانید جهت دریافت گواهینامه های ISO معتبر IAF در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه اقدام نمایید.

دریافت گواهینامه ISO

اهمیت گواهینامه ایزو در سازمان شما جهت مدیریت اطلاعات شرکت با بهترین روش امنیت اطلاعات هماهنگ و مطابق است. دریافت گواهینامه ایزو برای سازمان ها و شرکت ها ضروری است. شرکت هایی که برای اجرا و پیاده سازی نمونه چارت سازمانی استاندارد برای سازمان طراحی و اجرا می نماید جزو شرکتها یا سازمانهای معتبر و ارزش اعتباری بالاتری هستند و نسبت به رقبای خود اعتبار بیشتری دارند.

برخی از این سازمان‌ها تمایل به پیاده‌سازی الزامات و مستندات را ندارند و بدنبال دریافت گواهینامه ایزو بدون ممیزی هستند. متقاضیان عزیز می توانند درخواست اخذ ایزو ، مراحل ، شرایط ، مدارک و نحوه اخذ گواهینامه ایزو را از طریق ایمیل ، تلگرام ، واتساپ و یا هر پیام رسان دیگر از طریق شماره همراه 09198386295 ارسال نمایند. یا بر روی دکمه زیر کلیک فرمایید.

دانلود فرم درخواست ایزو
گواهینامه ایزو یکی از انواع گواهینامه های مهم جهت مناقصات ، رقابت ، تبلیغات ، صادرات و مطرح شدن در بازارهای جهانی هست

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

4 Responses

  1. چارت سازمانی برای شرکتها خیلی مهم هست و تو طراحی معمولا چالش داریم . ممنونم از نمونه هاتون

  2. نمونه چارت های سازمانی داخل سایتتون مفید هستن برای الگو برداری. ممنون از مطالب مفیدتون

  3. چارت سازمانی شرکتها بایستی بدرستی و اصولی تدوین شود. مطلب شما در مورد نمونه چارت سازمانی بسیار مفید و کامل بود

  4. برای یک مجموعه بزرگ نیاز به چارت سازمانی داشتیم و با کارشناسان مرکز سیستم کاران تماس گرفتیم و در کوتاه ترین زمان برای ما چارت سازمانی طراحی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo