گواهینامه HSE برای مناقصات

گواهینامه HSE ، مناقصات
5/5 - (8171 امتیاز)

گواهینامه HSE برای مناقصات

گواهینامه HSE برای مناقصات و شرکت توی مناقصه یکی از انواع گواهی های مورد نیازی هست که ممکنست کارفرمای مناقصه گزار از سازمانی درخواست کند و این امر مستلزم دانستن اینست که اصلا گواهی HSE چیست؟ که در ادامه به این امر و اهمیت HSE برای شرکتها می پردازیم.

گواهینامه HSE ویژه مناقصات ازجمله تقاضاهای اکثر پیمانکاران ، مشاوران، تامین کنندگان و کارفرمایان مختلف میباشد. امروزه شرکتهای بسیاری برای شرکت در مناقصات با درخواست گواهی نامه HSE ( گواهینامه HSE-MS ) ازسوی کارفرمایان خود مواجه میشوند. وجود مدرک HSE یاهمان مدرک HSE-MS در اسناد مناقصه باعث کسب امتیاز بیشتر میگردد. حتی در بعضی مناقصات و ارزیابی های فنی ، گواهی نامه HSE یا همان گواهینامه HSE-MS جزء الزامات اساسی محسوب میشود و چنانچه شرکتی مدرک HSE-MS را نداشته باشد، ورودش به مناقصه منتفی هست.

پیمانکاران وقتی که جهت شرکت در مناقصه با عبارت مدرک HSE مواجه میشوند همواره نیاز دارند که با کمترین زمان و هزینه گواهی نامه اچ اس ایی را دریافت نمایند.

گواهینامه HSE جهت شرکت در مناقصات

گواهینامه HSE جهت شرکت در مناقصات بسیار اهمیت دارد. گواهی نامه HSE ( یا گواهینامه HSE-MS ) بعنوان یک مدرک مهم درخواستی از طرف کارفرمایان تبدیل شده است. ارائه گواهینامه HSE ( یا مدرک HSE ) پیمانکار را صاحب امتیازی میکند که در بین رقبا سرآمد هست.

کسب امتیاز مربوط به دریافت مدرک HSE ( گواهینامه HSE-MS ) ، پیمانکار را ترغیب به اخذ گواهی HSE-MS میکند. و پیمانکار هر پروژه ای سعی دارد با داشتن گواهینامه HSE-MS یکی از الزامات شرکت در مناقصه را برطرف نماید. چون در بعضی از مناقصات نه تنها داشتن مدرک HSE-MS امتیاز دارد بلکه گواهینامه HSE یک الزام بوده و شرط شرکت در مناقصه میباشد.

موضوع مدرک HSE-MS جهت شرکت در مناقصات ، بطور واقعی و کاربردی در جامعه فراگیر نشده و فقط به داشتن گواهی نامه HSE اکتفا میشود.

گواهینامه HSE جهت شرکت در مناقصات
گواهینامه HSE جهت شرکت در مناقصات بسیار اهمیت دارد. گواهی نامه HSE ( یا گواهینامه HSE-MS ) بعنوان یک سند مهم درخواستی از طرف کارفرمایان تبدیل میشود.

گواهینامه HSE چیست؟

آنچه باید در مورد HSE بدانید بهداشت ، ایمنی و محیط زیست ( HSE ) یک اصطلاح عمومی برای مقررات ، روشها و فرایندهایی است که برای محافظت از کارگران ، محیط زیست و مردم در برابر آسیب طراحی شده است. روشها و فرآیندهای HSE از طریق آموزش افرادی هست که در محیط کار در معرض خطرات هستند و بایستی آموزشهای لازمه را در این خصوص ببینند.

قانون کارخانه ها در سال 1987 و سقف 126 در 1990 و قانون کارخانه ها در سال 2004 توسط دولت فدرال نیجریه ، تأمین محل کار ایمن برای کارکنان را برای کارفرمایان اجباری می کند. یک محیط کار ایمن بدون خطرات و حوادث می تواند از طریق اجرای مستمر و مثمر ثمر سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت ( HSE ) در سراسر شرکت به دست آید. بنابراین آموزش مجدد پرسنل در مورد بهترین شیوه های جهانی در زمینه بهداشت و ایمنی را نمی توان نادیده گرفت. HSE در واقعیت امر یک مدل هست که تلفیقی از الزامات دو سیستم مدیریتی را در خود دارد. الزامات سیستم مدیریت زیست محیطی ایزو14001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ایزو 45001 به نوعی در مدل hse مشهود هست.

اخذ گواهینامه HSE-MS

طراحی وپیاده سازی HSE-MS مستلزم صرف زمانی هست که معمولاً پیمانکاران فرصت اجرای آن راندارند و بدلیل کمبود وقت جهت تکمیل اسناد شرکت در مناقصه فقط به دریافت گواهی نامه HSE-MS بسنده میکنند. بدلیل همین اکثر پیمانکاران فقط قصد اخذ گواهینامه HSE-MS را دارند و برای طراحی ، مستندسازی وپیاده سازی سیستم مدیریت HSE تمایل زیادی ندارند. اما بهتر است شرکتها ، سازمانها و پیمانکاران علاوه بر اینکه گواهینامه HSE را کسب نمایند به موضوع HSE با دید فرهنگی نگاه کرده وسعی بر طراحی ، مستندسازی و پیاده سازی واقعی سیستم مدیریت HSE اقدام نمایند.

اخذ گواهینامه HSE سریع همیشه درخواست متقاضیان اخذ HSE هست اما نباید از پیاده سازی مدل HSE غافل گردند. مرکز مشاوره واطلاع رسانی سیستم کاران بعنوان بزرگترین مرکز اطلاع رسانی در خصوص نحوه اخذ گواهینامه HSE-MS در خدمت هموطنان و متقاضیان مدرک HSE-MS میباشد.

اخذ مدرک HSE در تهران

گواهینامه HSE برای شرکت در مناقصات عموما در شهر تهران صادر میگردند. البته در خیلی از شهرستانهای دیگر افراد و شرکتهایی هستند که گواهی HSE صادر می کنند. اما اخذ مدرک HSE در تهران به دلایل زیر بیشتر طرفدار دارد.

اخذ مدرک HSE-MS در تهران بدلیل هزینه کمتر

دریافت گواهی HSE در تهران بعلت سرعت بالا در خدمات

گرفتن گواهینامه HSE در تهران به دلیل تجمع شرکتهای صادر کننده و وجود یک بازار بورسی برای متقاضیان HSE

هزینه گرفتن مدرک HSE برای مناقصات

دریافت گواهینامه HSE برای مشتریان از بابت هزینه صدور هم مهم هست. مراجع و شرکتهای صادرکننده مدرک HSE هزینه های مختلفی دارند. معمولا شرکتهای صادرکننده به توان مالی خود نگاه می کنند و سپس برای صدور HSE اعلام هزینه می کنند. هزینه گرفتن مدرک HSE برای مناقصات را همیشه با کمترین قیمت انجام دهید. سیستم کاران بعنوان اولین مرکز ارائه دهنده مدارک HSE جهت مناقصات در کنار شماست.

لیست قیمت مدرک HSE به معنای مفهومی وجود ندارد. هر شرکتی برای خودش جهت صدور HSE قیمت گذاری میکند. شما کمترین قیمت و کمترین زمان صدور را مد نظر داشته باشید.

انواع مدرک HSE برای مناقصات

مناقصات که معمولا توسط کارفرماهای دولتی و غیر دولتی برگزار می گردد برای پیمانکاران خیلی اهمیت دارد. انواع مدرک HSE برای مناقصات یک واژه غریب برای متقاضیان هست. پیمانکاران عزیز توجه نمایید که مدارک HSE با واژه های زیر معمولا وجود دارد.

گواهینامه HSE-MS

این مدرک توسط نهادهای صادر کننده ایزو معمولا صادر میگردد. گواهینامه HSE – MS یک گواهینامه بین المللی است.

گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

این مدرک توسط اداره کار صادر می گردد. پیمانکاران گاهی اوقات گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را با گواهینامه HSE-MS به اشتباه میگیرند. این گواهی با HSE بین المللی فرق دارد.

شما قطعاً باید به عنوان یک الزام اساسی از نظر قانون برای کارفرمایان کار ، آموزش ببینید و گواهینامه بگیرید. شما به طور خودکار به یک دارایی برای سازمان خود تبدیل می شوید و چشم اندازهای شما را در داخل سازمان روشن می کند. به علاوه آموزش و صدور گواهینامهhse  ممکن است حلقه مفقوده برای یافتن شغل بعدی شما باشد.

 

سامانه اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

مدرک HSE اداره کار چیست؟

گواهینامه های HSE مورد نیاز برای شرکت در مناقصات خیلی سر زبانها هست. از اینرو خیلی از متقاضیان فرق بین مدارک ایمنی ، HSE و … را نمیدانند. برای همین همواره سوال می کنند که مدرک HSE اداره کار چیست؟ منظور از مدرک HSE اداره کار همان گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران هست. چون لفظ ایمنی به لفظ HSE شباهت دارد، اکثر افراد این دو را با هم اشتباه میگیرند.

مناقصات که توسط کارفرمایان برگزار میگردد دارای شرایط مختلف هستند. یک کارفرما گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاران را میخواهد. و یک کارفرما گواهینامه HSE-MS را می خواهد. یک کارفرما هم ممکنه هر دو گواهینامه را از پیمانکاری طلب کند.

 

گرفتن مدرک HSE از اداره کار جهت مناقصات

گواهینامه HSE اصولا توسط اداره کار صادر نمی گردد. آن چیزی که اداره کار یا وزارت کار صادر میکند، گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران است. پس در نتیجه گرفتن مدرک HSE از اداره کار موضوعیت ندارد. اگر جایی چنین عبارتی را شنیدید، بدانید که شاید منظورشان همان گواهی تاعید سلاحیت ایمنی پیمانکار می باشد. مدرک HSE توسط CB های معتبر صادرکننده مدارک ISO صادر می گردد. اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان مرکز سیستم کاران با تلفن 79165-021 به طور کاملا رایگان دریافت کنید.

اخذ گواهینامه HSE اداره کار – مناقصات دولتی

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای همه پیمانکاران الزام کرد که گواهی نامه تعیین صلاحیت ایمنی پیمانکاران را بگیرند. از اینرو برای شرکت در مناقصات دولتی دریافت مدرک HSE اداره کار رواج پیدا کرد. موضوع اخذ گواهینامه HSE اداره کار – مناقصات دولتی انقدر اهمیت پیدا کرد که خیلی از شرکتها حاضرند مبالغ هنگفتی پرداخت کنند تا بتوانند در مناقصات شرکت کنند.

دریافت گواهینامه HSE اداره کار مجدد تاکید میگردد که با دریافت گواهی نامه HSE فرق دارد. مراقب افراد و شرکتهای سودجو باشید. این شرکتهای سودجو چون نمی توانند گواهینامه HSE اداره کار را بگیرند، یک گواهینامه HSE غیر اداره کاری بهتون می دهند. این گواهی اصالت اداره کار را ندارد.

HSE-MS – عناوین مختلف

البته درهر مناقصه ای ممکن است موضوع HSE-MS باعناوین مختلفی مطرح گردد. عناوینی همچون مدرک HSE ، مدرک HSE – MS ، مدرک HSE-MS ، نشان HSE ، نشان HSEMS نشان HSE-MS که همه عناوین مطرح شده دارای یک معنی میباشد. اما منظور همان گواهینامه سیستم مدیریت ایمنی ، بهداشت و زیست محیطی میباشد.

از آنجایی که الزامات مدل HSE-MS مرتبط با دو استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطی ISO14001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ISO 45001 میباشد. همچنین لازم بذکر است استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO9001 بعنوان پیش نیاز تمامی استانداردها بهترست طراحی و پیاده سازی گردد.

گواهینامه HSE
گواهینامه HSE نیاز اکثریت مشاغل کاری میباشد این گواهینامه سه عنوان ایمنی، محیط زیست، بهداشت ایمنی دربرمیگیرد.

گواهینامه IMS

چنانچه مجموعه ای هر سه استاندارد ایزو 9001 و ایزو 14001 و ایزو 45001 را طراحی و پیاده سازی نماید، معمولاً HSE را نیز دارد و علاوه بر آن باید دانست داشتن همزمان سه گواهینامه ایزو 9001 و گواهینامه ایزو 14001 و گواهینامه ایزو 45001 منجربه IMS خواهد شد. IMS بمعنی سیستم مدیریت یکپارچه بیان کننده یک پکیج کامل از نیازهای پیمانکاران هست.

حال در بعضی مواقع ، کارفرمایان بجای بیان اخذ سه گواهی نامه ایزو9001 ، ایزو14001 و ایزو45001 از لفظ گواهینامه IMS استفاده می کنند. در واقع سه گواهی 9001 و 14001 و 45001 در دل IMS هست. گاهی اوقات هم کارفرمایان مشخصاً درخواست گواهینامه ISO9001 و گواهینامه ISO14001 و گواهینامه ISO 45001 را میکنند.

کارشناسان یا مسئولین مناقصات در هر شرکت باید به اصطلاحات مشروح فوق تسلط داشته باشند.

اما مهمتر از هر چیز، طراحی و پیاده سازی استانداردهای مذکور بایستی مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه در حال حاضر کارفرمایان بدون توجه به این موضوع، فقط گواهینامه HSE یاهمان مدرک HSE-MS و یا گواهینامه IMS یا همان مدرک سیستم مدیریت یکپارچه را از پیمانکاران و شرکت کنندگان مناقصات مطالبه کرده و پیرو آن پیمانکاران ، شرکت کنندگان در مناقصه فقط بدنبال گرفتن مدارک HSE یاهمان مدارک HSE-MS هستند.

مزایای HSE برای سازمانها و افراد شاغل در یک سازمان بسیار زیادست.

مزایای HSE برای سازمانها:

یک برنامه بهداشت و ایمنی به خوبی مدیریت شده

تصویری مثبت و دلسوزانه

کاهش گردش کارکنان

کاهش خطر جریمه و دعاوی حقوقی

قراردادها و فرصت های تجاری بیشتر

کاهش هزینه های خدمات درمانی/بیمه

بهبود روحیه کارکنان

کاهش غیبت

بهره وری بیشتر

مزایای HSE برای کارکنان:

افزایش رضایت شغلی

کاهش استرس

افزایش عزت نفس

بهبود روحیه

افزایش چشم انداز ارتقاء در شغل

ازدیاد حقوق و پاداش

افزایش مهارت ها برای حفاظت از سلامت

بهبود سلامت

افزایش چشم انداز  برای اشتغال

گواهینامه HSE مورد نیاز چه شرکتهایی هست؟

طبق قانون ، همه و همه صنایع به منظور جلوگیری از آسیب ، بیماری و حتی مرگ در محل کار به HSE و آموزشهای لازمه hse نیاز دارند .همچنین ، همه ، صرف نظر از صنعت ، باید بدانند چگونه از محیط زیست در برابر آلودگی محافظت کرده و سلامت را حفظ کنند. با این تفاسیر HSE یکی از عمومی ترین گواهی نامه ها هست که جهت تمامی مشاغل و صنایع کاربرد دارد.

گواهینامه HSE ارزان
گواهینامه HSE ارزان 79165 – 021 و اخذ گواهینامه HSE ارزان و فوری درخواست متقاضیان اخذ HSE هست و ارائه HSE مناسب نیاز سازمان با سیستم کاران

اخذ گواهینامه HSE جهت شرکت در مناقصات

با توجه به توضیحات بیان شده اهمیت HSE مشخص می شود و اینکه چرا HSE در مناقصات از تمامی شرکتها بخصوص شرکتهای پیمانکاری درخواست می گردد و همه صنایع چرا به گواهی نامه HSE یا HSE-MS نیازمند هستند. تمامی شرکتها به طراحی و آموزش و پیاده سازی و استقرار الزاماتی که جهت بهداشت شغلی در محیط کار بایستی رعایت شود نیاز دارند. همچنین الزاماتی که جهت محیط زیست و حفاظت از آن مهم هست و سازمانها با هر نوع حوزه و زمینه ای نیاز دارند آموزش ببینند که چکار باید بکنند که کارشان به محیط زیست آسیبی نزند و جهت حفاظت محیط زیست برای نسلهای آینده آموزش و شناخت این دستورالعملها ضروری هست. به همین جهت HSE جهت مناقصات ممکنست خواسته بشود چون مختص یک صنعت خاص نیست. البته HSE یک گواهینامه نیست بلکه یک مدل هست که در قالب گواهی نامه صادر می شود.

تفاوت گواهینامه HSE یا HSE – MS با HSE اداره کار ؟

گواهی HSE با HSE اداره کار دو گواهی مجزا هستند پس بسیار مهم هست که سازمانها دقیق بدانند که کارفرمای مناقصه گزار دقیقا چه گواهی نامه ای مد نظرش هست. البته HSE اداره کار همان گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران هست که از طریق اداره کار صادر می شود و اما HSE یا HSE – MS توسط مراجع صادر کننده ایزو صادر می گردد و این دو گواهی نامه کاملا از هم مجزا هستند.

پس اگر مناقصه گزار گفت گواهی نامه HSE بایستی شرکت مربوطه بداند که منظورش چیست چون به دلیل مصطلح شدن گواهی نامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به HSE اداره کار ، ممکنست این دو گواهی با هم اشتباه گرفته بشوند. مراحل دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران با مراحل دریافت گواهینامه HSE فرق دارد.

پس هم مرجع صدور HSE با مرجع صدور HSE اداره کار متفاوت هست. همچنین نحوه دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی برای شرکت در مناقصات با نحوه دریافت گواهی HSE برای مناقصه متفاوت هست.

مرکز سیستم کاران به عنوان بزرگترین و یکی از اولین مراکز مشاوره و ثبت و صدور گواهی ایزو ، انواع و اقسام گواهی نامه ایزو ، HSE ، تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، گرید و رتبه پیمانکاری، گرید و رتبه انفورماتیک و مجوز اداره کار و انواع گواهی نامه ملی و بین المللی را متناسب نیاز سازمان از مراجع معتبر و مربوطه ارائه می کند.

جهت شرکت در مناقصات و اخذ گواهی HSE جهت شرکت در مناقصات و کسب اطلاعات کافی از خدمات مشاوره رایگان مرکز بهره ببرید و در سریعترین زمان ممکن به گواهی HSE خود برسید.

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

11 Responses

  1. راه و روش گرفتن گواهینامه hse هم مثل گرفتن گواهینامه ایزو هست. ما اگر بخواهیم نمونه مستندات hse را بصورت واقعی اجرا کنیم میشه
    شما بصورت آماده شده نمونه مستندات را دارید در اختیار ما بذارید ؟

    1. نحوه اخذ گواهینامه HSE هم مانند مدرک ایزو هست. بله مستندات HSE رو ما بهتون ارائه میدیم. شما هم خودتون می تونید پیاده سازی HSE رو انجام بدین هم می تونید از مرکز ما کمک بگیرید.

  2. سلام و عرض ادب
    گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را به همراه گواهی ایزو ۹۰۰۱ ما جهت حضور در یک مناقصه از مرکز شما دریافت کردیم الان از ما گواهینامه HSE خواسته شده میخواستم بپرسم شما بواسطه داشتن گواهینامه های ایزو یک مدرک hse برامون صادر میکنید یا اینکه باید برای این گواهی هم فرم درخواست پر کنیم و مرجع انتخاب کنیم و هزینه بدیم؟

  3. گواهینامه hse جهت حضور موفق در مناقصه را از کدام مرجع بگیریم بهتره از مراجع بین المللی یا اداره کار و همچنین هزینه اخذ کدام یک کمتر هست؟ البته ما فرصت کافی داریم و هنوز مناقصه ای شرکت نکردیم و هدف از گرفتن گواهینامه hse جهت آینده نگری و کنار زدن رقبا هست.

  4. گواهینامه hse اداره کار یا به قول شما تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران به چه مدارکی نیاز داره و سوال دیگر اینکه شرکت و دفتر مرکزی ما در تهران هست ولی دو کارگاه یکی در عسلویه و یکی در آستارا داریم برنامه ما به چه صورت میشه؟

  5. گواهینامه های آموزشی دوره hse در دو سطح هم ایمنی عمومی هم دوره شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک را برای تمامی کارگران مجموعه می‌خواستیم ولی امکان فرستادن تمامی پرسنل جهت آموزش و گرفتن مدرک خیلی سخته آیا راه حل و برنامه ای برای این موضوع هست و شما میتونید گواهینامه های فوق را برامون صادر کنید؟

  6. گواهینامه های مورد نیاز در مناقصات بغیر از hse شامل چه مدارک دیگه ای میشه؟ ما یک‌ شرکت پیمانکاری تازه تأسیس هستیم و دوست داریم اکثر گواهی نامه های مورد نیاز را زودتر بگیریم تا موقع مناقصه از حریف ها جلوتر باشیم.

  7. جهت حضور در vendor list گواهینامه HSE-MS باید داشته باشیم یا گواهینامه HSE اداره کار ؟ آیا باید منتظر نظر کارفرما و مجموعه مورد نظر بمونیم یا موضوع مشخص و ثبت شده ای هست.

  8. سلام جناب مهندس
    شرکت پیمانکاری راسان هستیم و برای حضور در یک مناقصه از ما گواهینامه HSE خواسته بودند اول فکر کردیم منظورشون گواهی HSE-MS هست و با عجله و فوری این گواهی را از شما گرفتیم ولی متاسفانه متوجه شدیم HSE اداره کار یا همان گواهینامه تأیید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را باید ارائه می‌دادیم . الان تکلیف چی هست شما میتونید این گواهی را برای ما بگیرید؟

  9. گواهی hse را برای مناقصه می خواستیم و زمان زیادی هم نداریم. آیا امکانش هست گواهینامه hse را تو زمان محدودی که داریم از مراجع ثبت و صدور تحت اعتبار IAF بگیریم چون کارفرما گواهی با تاییدیه نهاد IAF از پیمانکاران خواسته.

  10. وقت بخیر ما یک شرکت پیمانکاری داریم و برای حضور در مناقصه از ما گواهینامه HSE یا HSE-MS میخواهند. بین گواهینامه HSE بین المللی و گواهینامه HSE صادره از اداره کار چه تفاوتی وجود دارد و برای مناقصه کدام گواهینامه برای شرکت پیمانکاری امتیازآور تر است؟ ایا گواهینامه HSE بین المملی زودتر از گواهینامه HSE اداره کار صادر میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo