دریافت رایگان ایزو

دریافت رایگان ایزو
5/5 - (5 امتیاز)

دریافت رایگان ایزو

دریافت رایگان ایزو درخواست شرکتهای متقاضی اخذ گواهی ایزو هست. غالب شرکتها و سازمانها و نهادهای متقاضی گواهینامه ISO گواهی نامه ایزو دنبال بهترین راهکار برای وصول به اصل گواهی ایزو هستند. مرکز سیستم کاران آمادگی برگزاری کلیه ی دوره های آموزشهای توجیهی و تخصصی برای کلیه شرکتهای متقاضی گواهینامه ایزو بصورت کاملأ رایگان را حتی در محل و مکان متقاضی دارد.

ایزو رایگان

بهترین فرصت برای بهره گیری از خدمات رایگان سازمان مرکز سیستم کاران به وجود آمده تا متقاضیان و علاقه مندان به پیاده سازی در زمینه ی سیستم های مدیریتی از این دست خدمات رایگان حوزه ی ISO نهایت استفاده و بهره را ببرند. خدمات ایزو رایگان برای سازمانها سود آور هست و مسبب می شود تا سازمانها و شرکتها من باب گرفتن و دریافت ایزو ، هزینه سنگینی را پرداخت نکنند. همچنین دغدغه هزینه های بالای آموزشی و همچنین هزینه های گزاف مشاوره را نداشته باشند.

آموزش ایزو ISO

فراگیری و آموختن علم ایزو ISO برای پیاده سازی واقعی و یا دریافت و اخذ استانداردهای ایزو بطور رایگان از سیاستهای مرکز سیستم کاران به شمار میاید. این سیاست گذاری در جهت رسالت مرکز ما جهت نشر دانش و علم و همچنین تجربه ی چندین ساله مان میان متقاضیان گواهینامه ایزو ، نهادها و سازمانها و موسسات متقاضی بنیان گذاری شد.

ایزو رایگان ISO رایگان
ایزو رایگان ISO رایگان درخواست متقاضیان اخذ گواهی ایزو هست. غالب شرکتها و سازمانها و نهادهای متقاضی گواهینامه ISO دنبال اخذ گواهی ایزو رایگان هستند

خدمات ایزو رایگان سیستم کاران

سیستم کاران بعنوان تنها مجری و ارائه کننده ی خدمات رایگان ایزو به عنوان مرکزی عام المنفعه سعی دارد که دانش ایزو خود را در صنایع مختلف اشاعه بدهد. بسیاری از شرکتها تصور و تعبیرشان از واژه آموزشی و همچنین پیاده سازی ایزو فراتر از واقعیت امر هست. مرکز سیستم کاران با درایت و هوش و سیاست خود هدفش اینست که ترس جامعه صنعتی را در هر زمینه ای از غول ایزو از بین ببرد.

ماهیت ایزو

غول ایزو ISO یک تصور غیر واقعی برای شرکتهای متقاضی ایزو است. ایزو درون سازمان تاثیرات مثبت بسیاری دارد. ایجاد نظم سازمانی در کارها ، سرعت و دقت در انجام کارها و افزایش سطح کیفی و کمی محصولات و خدمات تنها بخش بسیار کوچکی از مزایای پیاده سازی ایزو در سازمان به شمار میاید. ایزو ابزاری برای استحکام پیچ و مهره های سازمان و همچنین شرکتها بابت افزایش راندمان کاری هست.

چه کسی هست که از افزایش راندمان کاری خودش بدش بیاید؟ این افزایش راندمان کاری و همینطور بهره وری با یکسری ابزارها و همچنین یکسری تکنیکها شدنی هست. یکی از ابزارها و تکنیکهای بهره وری و افزایش راندمان کاری، ISO است. بنابراین متقاضیان اخذ ایزو بدون هیچ استرسی از اینکه ممکنست نتیجه لازم را نگیرند و یا حتی ترس از هزینه های جانبی آموزش می توانند از خدمات رایگان ایزو سازمان سیستم کاران برای دریافت گواهینامه ایزو بهره مند گردند.

بسیاری از کاربران با اسامی و عناوین زیر درون گوگل بدنبال اهداف خود هستند.

گواهینامه ISO رایگان ایزو رایگان
ISO رایگان ایزو رایگان
گواهی نامه ISO رایگان گواهی نامه ایزو رایگان
مدرک ISO رایگان مدرک ایزو رایگان
اخذ گواهینامه ISO رایگان
دریافت گواهینامه ISO رایگان
گرفتن گواهینامه ISO رایگان
نحوه دریافت گواهینامه ISO رایگان
روش گرفتن گواهینامه ISO رایگان
آموزش ISO رایگان برای شرکتها
اخذ گواهینامه ایزو رایگان
دریافت گواهینامه ایزو رایگان
گواهینامه ایزو رایگان
نحوه دریافت گواهینامه ایزو رایگان
روش اخذ گواهینامه ایزو رایگان
آموزش ایزو رایگان برای شرکتها

گواهینامه رایگان ایزو

گواهینامه ISO رایگان از جمله خدمات سازمان مرکزی سیستم کاران با استفاده از ابزارهایی همچون آموزش ، مشاوره ، مستند سازی ، پیاده سازی به صورت رایگان مقدور خواهد بود. مرکز سیستم کاران کلیه ی خدمات آموزش ایزو را در محل متقاضی بطور کاملأ رایگان اجرایی می کند.

مرکز سیستم کاران با بیشتر از ده ها سال تجربه و سابقه ی درخشان در حوزه ی آموزش ، مشاوره ، طراحی ، مستندسازی ، پیاده سازی در خدمت شماست. همین طور در اجرای سیستم های مدیریتی در اغلب و اکثریت شرکتها و سازمانها و نهادها با زمینه فعالیتهای مختلف و متفاوت و متعدد آمادگی همکاری و نیز ارائه خدمات رایگان را به متقاضیان دارد.

تماس با مرکز سیستم کاران

کافی هست سازمانهای علاقمند به اخذ و دریافت گواهی نامه ایزو با مرکز ما تماس گرفته و با استفاده از خدمات ISO رایگان ، جهت رزرو کارشناس مشاوره از مرکز سیستم کاران اقدام کنند. همین طور متقاضیان اخذ و دریافت گواهینامه ایزو می توانند به سازمان سیستم کاران مراجعه کنند و از خدمات آموزشی مرکز که گفتیم به صورت کاملأ رایگان نهایت استفاده را ببرند.

آموزشهای تخصصی ایزو

آموزشها و مشاوره های تخصصی در زمینه ی ایزو به طور کلی نبوده و کارشناسان و مشاوران ISO متناسب با حوزه فعالیت شرکت و سازمان متقاضی من باب آموزش ISO اقدام می نمایند.

سازمان سیستم کاران بزرگترین و اولین مرجع رسمی در حوزه آموزش ، مشاوره ، طراحی ، مستند سازی ، ممیزی ، اقدامات اصلاحی و بهبود سیستم های مدیریتی مطابق با الگوهای ایزو و استانداردهای مربوطه در خدمت متقاضیان محترم می باشد.

مراحل دریافت ایزو

شرایط و مراحل دریافت گواهینامه ایزو در مرحله اول با انتخاب مرجع صادر کننده مدارک ایزو شروع میگردد. ابتدا باید مراجع صادر کننده و سطح اعتبار آنها را سنجید و سپس با انها همکاری کرد. امروزه افراد و شرکتهای زیادی مدعی ثبت و صدور گواهینامه ایزو هستند. ما در ادامه با معرفی مراجع صادرکننده ایزو و سلسله اعتباری انها را توضیح می دهیم.

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو

 CB,AB  و IAF . CB مراجع صادر کننده انواع ایزو ( ایزو عمومی و ایزو تخصصی ) ، HSE, IMS  و HSE-MS هستند. AB مراجع اعتبار دهی با عضویت در IAF هستند. بعنوان مثال AB کشور ایران، مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI وAB  کشور آلمان DAKKS و AB کشور انگلستان UKAS وAB  کشور ایتالیا ACCREDIA و AB کشور سوئیس SAS و AB کشور استرالیا JAS-ANZ و بهمین ترتیب سایر کشورهای دیگر.

IAF چیست؟

IAF نهاد بین المللی اعتبار دهندگان ایزو هستند. هر کشوری یک نمایندگانی در این نهاد دارد. یعنی هر کشور AB هایی دارد که از طریق IAF اعتبار میگیرند و زیر نظر IAF فعالیت میکنند. گواهینامه های صادره IAF دارای بالاترین سطح اعتبار هستند. آنها دارای اعتبار بین المللی هستند و در سطح جهانی دارای اعتبار هستند. اخذ گواهینامه IAF ضمن هزینه بالا جهت دریافت زمان بالایی نیز در بردارد و خدمات رایگانی را ارائه نمیکند.

مراجع صدور غیر IAF

یکسری مراجع نیز هستند غیر IAF و ساخته و پرداخته ایرانیها هستند و درون ایران صادر میشوند. این گواهی ها جهت مناقصه (چنانچه کارفرمای مناقصه گزار در مواقع نادر درخواست ایزو IAF نکند)، رقابت ، تبلیغات ، برند سازی ، جذب مشتری و یا هر قصد دیگر کاربردی هست. شرکتها فارغ از نوع فرآیند و شرایط خودشان میتوانند از این نوع گواهی ایزو بهره مند شوند. مراجع غیر IAF تعدادشان زیاد است و همواره درحال افزایش هستند. اینگونه مراجع خدمات رایگانی ارائه میدهند. مثلا مانند مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران گواهینامه ایزو رایگان آموزشی را در یک برهه زمانی و شرایط خاص در قبال هر یک گواهینامه ایزو ارائه میدهند.

گواهینامه IMS رایگان

همچنین اغلب گواهینامه IMS بصورت رایگان داده میشود. مدرک IMS به آندسته شرکتها که سه گواهینامه ایزو 9001 ، گواهینامه ایزو 14001 وهمچنین گواهینامه ایزو 45001 را دریافت میکنند،تعلق میگیرد. یعنی وقتی بطور همزمان سه سیستم مدیریتی سیستم مدیریت کیفیت ، سیستم مدیریت زیست محیطی و همچنین سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی درون سازمان طراحی و پیاده سازی میکنند. لذا بعد از اخذ سه گواهی 9001 ، 14001 و 45001 میتوانند IMS را به صورت رایگان دریافت کنند.

گواهینامه ISO ایزو رایگان

اخذ رایگان ایزو همچنین شامل ارائه یکسری خدمات مانند ارائه پکیج و سی دی مستندات انواع سیستمهای مدیریتی میشود. شرکتهای صادر کننده ایزو و مراکز مشاوره در اختیار سازمانهای متقاضی قرار میدهند. قبلا هزینه و زمان بالاتری میبرد تا ایزو صادر شود. چون مشاورین هنوز انقدر با تجربه نبودند و پیاده سازی زمان زیادی میخواست.

دریافت ایزو رایگان و تقاضای اخذ رایگان ایزو نباید شرکتها را از مراکز صادر کننده گواهی ایزو تقلبی غافل کند. آنها با ارائه چند گواهینامه تقلبی میاید و یکسری گواهینامه را بصورت رایگان ارائه میکند. شرکتها با امید اخذ رایگان ایزو در دام آنها میوفتند.

گروه مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران با وجود مشاورین با تجربه و آگاه تمامی خدمات مشاوره خود را بصورت رایگان در اختیار متقاضیان عزیز قرار میدهد. این مرکز برخی خدمات خود را مانند ایزو رایگان ، ارائه رایگان مستندات ایزو ، ارائه گواهینامه آموزشی رایگان ایزو ، ارائه مدرک مدیران برتر رایگان و یکسری خدمات دیگر را در یک بازده زمانی و شرایط معین و مناسبتهای خاص جهت رفاه متقاضیان بعنوان خدمات ارائه میکند.

گواهینامه ایزو
انواع گواهینامه های ایزو معتبر و ارزان و فوری برای شرکت در مناقصات ضروری است

سازمان بین المللی استاندارد( ISO ) 

سازمان بین المللی استاندارد  ( ISO )هزاران مدیر صنعت در سراسر جهان را در مورد استانداردهای جهانی فرآیندهای تولید ، الزامات ایمنی ، تضمین کیفیت و موارد دیگر مطلع می کند. اخذ گواهینامه ISO مزایای بیشماری را هم برای تجارت تولیدی و هم برای مشتریان شما ارائه می دهد. برای دریافت گواهینامه ISO و بهره مندی از مزایای سازمان خود، این نکات را دنبال کنید. همچنین مطلب تاریخچه ایزو را نیز مطالعه بفرمایید.

ISO چیست؟

گواهینامه ISO به چه معناست؟

چرا دریافت گواهینامه ISO برای تجارت تولیدی شما مهم است؟

نحوه دریافت گواهینامه ایزو چگونه است؟

به عنوان کسب و کار تولیدی خود دارای گواهینامه ISO شوید. از سیستم کاران اطلاعات و آگاهی و پشتیبانی کسب کنید.

ISO چیست؟

 ISO ( سازمان بین المللی استاندارد ) یک سازمان بین المللی مستقل ، غیر دولتی و بین المللی است. سازمان ایزو استانداردهایی را برای اطمینان از کیفیت ، ایمنی و کارایی محصولات ، خدمات و سیستم ها تدوین می کند. با پیشرفت سریع فناوری ، استانداردهای جدیدی توسط افراد در همه سطوح در صنعت جهانی تدوین و اجرا می شود که در حال استاندارد سازی هستند. منشاء این سازمان به سال 1946 برمی گردد. 65 نماینده از 25 کشور در لندن برای بحث درباره آینده استاندارد بین المللی پس از جنگ ملاقات کردند. در سال 1947،ISO  به طور رسمی با 67 کمیته فنی یا گروهی از متخصصان که روی موضوعی خاص متمرکز شده بودند، به وجود آمد. در طول 80 سال گذشته،ISO  بیشتر توسعه یافته است و شامل 165 کشور عضو می شود. نزدیک به 800 کمیته فنی و کمیته های فرعی و بیش از 23000 استاندارد بین المللی است. برای یادگیری بیتشر در مورد ایزو مقاله تخصصی ایزو ISO چیست؟ را بخوانید.

گواهی نامه ISO به چه معناست؟

گواهی نامه ISO به این معنی است که شما و مجموعه شما توسط شخص ثالث مستقل مورد بررسی قرار گرفته اید. نشان داده اید که تجارت شما مطابق با الزامات آخرین استانداردهای فرآیند کیفیت تعیین شده توسط سازمان استاندارد بین المللی است. این گواهینامه نشان می دهد که فرآیندهای شما به طور موثر و کارآمد کار می کند و با بهترین شیوه های بین المللی (معروف به استاندارد) مطابقت دارد. این امر برای شرکت شما از نظر داخلی و خارجی مفید است.

مزایای گواهی ایزو کدامند؟

از نظر داخلی، زیرا شما احتمالاً محصولاتی با کیفیت بهتر ساخته و ارسال می کنید که مشتریان شما را خوشحال می کند. اکنون می توانید این واقعیت را به جامعه تجاری خارجی عرضه کنید، که با مجموعه مشتریان بهتری به سطح فروش بالاتر تبدیل می شوید. شرکت هایی که فرآیندهای محکمی دارند محصولات با کیفیتی را تولید می کنند که در مواقع مورد نیاز به دستشان می رسد و این شرکت ها شهرت و دنباله های خوبی را کسب می کنند.

انواع گواهی نامه ایزو

گواهینامه های ISO متعددی برای صنعت خاص وجود دارد، از مدیریت انرژی و مسئولیت اجتماعی گرفته تا مدیریت ریسک و بهداشت و ایمنی شغلی . علاوه بر داشتن معیارها و استانداردهای خاص خود، هر گواهینامه ISO به صورت عددی طبقه بندی می شود. به عنوان مثال، گواهی نامه ایزو  ISO  برای سیستم های مدیریت کیفیت ISO 9001: 2015 است. به این معنی که شماره استاندارد 9001 است و در سال 2015 منتشر شد

.

چرا دریافت گواهینامه ISO برای تجارت تولیدی شما مهم است؟

داشتن گواهینامه ISO مزایای بی شماری را برای تولیدکنندگان ارائه می دهد. دلایل متعددی وجود دارد که چرا گواهی نامه ایزو ISO برای مشاغل تولیدی اهمیت دارد. با آخرین استانداردها و مقررات صنعت به روز باشیدبا اخذ آخرین گواهینامه ISO ، کسب و کار تولیدی شما نشان می دهد که توانایی ارائه محصولات با کیفیت بالا را دارد که مطابق با تمام قوانین صنعت است، به موقع تحویل داده می شود و مشتری را خوشحال می کند. این امر برای تجارت شما بسیار مهم است زیرا محصولات شما باید نشان دهنده اقدامات انجام شده برای ایجاد ثبات و اطمینان در بازار تولید جهانی باشد. از لحاظ کاربردی تر، گواهینامه ISO به این معنی است که کسب و کار شما از همه ابزارها ، منابع و تجهیزات لازم برای ایجاد محصول یا خدمات شما برخوردار است.

.

اعتماد را به مشتریان القا کنید

وقتی کسب و کار تولیدی شما دارای گواهینامه ISO 9001 باشد، به معنی کار و پایبندی و مطابقت با استانداردهای ISO است. مشتریان و نهادهای نظارتی می توانند اطمینان داشته باشند که محصولات شما تمام الزامات را برآورده می کند و کسب و کار شما به طور مداوم مراحل و اسناد مناسب را برای بهبود و حفظ عملکرد شما حفظ می کند. نحوه دریافت گواهینامه ISO افراد نمی توانند دارای گواهینامه ISO شوند. فقط مشاغل و سازمان ها می توانند. علاوه بر این،ISO  گواهینامه ارائه نمی دهد. گواهینامه ها فقط از طریق سازمان های شخص ثالث امکان پذیر است. با این حال، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید،ISO  دارای یک کمیته ارزیابی انطباقاست که مدارک فرایند صدور گواهینامه را مدیریت می کند.

مراجع صادر کننده گواهی ایزو کدامند؟

هنگام انتخاب یک سازمان صدور گواهینامه ، مهم است که چند نمایندگی را ارزیابی کنید. با ارزیابی نمایندگان می توانید مناسب ترین سازمان را انتخاب کنید. یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آیا آن نمایندگی از آخرین استانداردهای مرتبط استفاده می کند؟ آیا آنها یک نهاد معتبر هستند؟ زمان بندی آموزش صدور گواهینامه به عوامل متعددی بستگی دارد. عواملی از جمله مطالعه الزامات ، سطح آمادگی یک سازمان و اندازه و پیچیدگی سازمان هست. بسیاری می توانند انتظار داشته باشند که گواهینامه خود را در عرض سه تا شش ماه دریافت کنند.

به عنوان کسب و کار تولیدی و خدماتی شما دارای گواهینامه ISO ، از سیستم کاران اطلاعات کافی و مشاوره کسب کنید.

چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟
چگونه گواهینامه ایزو بگیریم؟ نحوه اخذ گواهینامه ایزو معتبر در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه

گواهی ایزو 9001 چیست؟

در اواخر سال 2015 ، سازمان بین المللی استاندارد (ISO) آخرین نسخه ISO 9001 – ISO 9001: 2015 خود را منتشر کرد. این آخرین نسخه استانداردهای مورد نیاز برای پیشرفت در مواجهه با فناوری های پیشرفته و زنجیره های تأمین پیچیده را به شرکت شما می دهد. آیا سوالات بیشتری در مورد نحوه دریافت گواهینامه ISO دارید؟ برای راهنمایی امروز با کارشناسان تولید ما تماس بگیرید. همچنی برای آشنایی بیشتر در مورد ایزو 9001 ، مقاله تخصصی گواهینامه ایزو 9001 ( گواهینامه ISO9001 ) را کامل بخوانید.

ISO ایزو چیست؟

ISO ایزو چیست؟

گواهینامه ایزو ISO چیست؟

شناخت مراجع ثبت و صدور‌ گواهینامه ISO ایزو

مزایای ISO ایزو چیست؟

مراجع ثبت و صدور  گواهی ایزو چیست؟

هزینه اخذ و دریافت ایزو چقدر است؟

زمان اخذ و دریافت گواهینامه ایزو چقدر است؟

سازمان ایزو یک نهاد فرا ملی و جهانیست و سالیان بسیار درازیست فعالیت خود را شروع کرده است. این سازمان خیلی خوب در این مسیر قدم برداشته است. در طی زمان نهاد ایزو مدلهای متنوعی را متناسب نیاز روز بوجود میاورد. همچنین هر کدام در جاهای مخصوصی فعالیت خود را شروع کردند و در مسیر اهداف خود موفقیت های زیادی را بوجود آوردند. نهاد ایزو بر تمام نهادها و شرکتهای ایزو در تمام نقاط جهان کنترل دارند. این نهاد از مدیران شرکتها و نهادهای دارای ایزو میخواهند که استاندارد را در سطح شرکت و موسسات برقرار کنند. همچنین آن را بهبود یابند و در جهت افزایش استانداردها تلاش کنند.

 

گواهینامه ISO ایزو چیست؟

گواهی ISO ، گواهی نامه ISO ، گواهینامه ایزو و مدرک یا برچسب ISO حاصل درخواست و دریافت استاندارد‌های ایزو می‌باشد. گواهینامه ایزو ، طراحی و اجرای مستندات مرتبط با استانداردهای ایزو در سطح یک مجموعه را اثبات می‌نماید.

گواهی نامه ‌های ایزو به دو صورت آموزشی برای شخص و سازمانی برای مجموعه‌‌های خواهان ایزو صادر می‌شوند. گواهینامه‌های ایزو ISO در دو حوزه محصولات و خدمات و سیستم‌های مدیریتی صادر می‌شوند‌. اخذ و دریافت انواع گواهینامه‌های ایزو با شناسایی و انتخاب مراکز و شرکت‌های ثبت و صدور صورت می‌پذیرد.

ایزوهای کیفیت
ایزو های کیفیت تحت عنوان ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت تعریف میگردد.

مشاوره ایزو

صدور گواهی نامه ایزو درون سازمان و یا موسسات لازمه وجود مشاور توانا و قادر اجرای ایزو میباشد. مشاور ISO میتواند کمک شایانی جهت طراحی و پیاده سازی انواع ایزو به نماینده مدیریت داخل سازمان کند. ضمناٌ میتواند جهت ثبت و صدور گواهینامه ایزو ازمراجع معتبر CB مشاوره و رهنمود فراوانی کند. مشاوران میتوانند اطلاعات درون سازمان و یا برون سازمانی مرتبط را دریافت کنند.

مستند سازی و پیاده سازی استانداردهای ایزو

مرحله بعدی، پس از طراحی سیستم، مستندات مورد نظر اجرایی میشود. اراده بالای مدیر عالی و مدیر ارشد و تمامی کارکنان مرتبط سازمان و کمک مشاورین بسیار ضروریست. سیستمی که طراحی شد بایستی مورد محک قرار بگیرد. در صورت وجود نقصان و عدم انطباقها، نسبت به رفع آنها اقدام گردد. همچنین با بازنگریهای لازمه سیستم طراحی بهبود مییابد.

اکثر پروژه های طراحی و اسقرار سیستمهای مدیریتی و خصوصا سیستم مدیریت کیفیت باشکست مواجه میشود و یا بطور ناقص اجرا میشوند. سازمان متقاضی سیستم تصور میکند سیستم را پیاده سازی کرده ولی عملا اینطور نمیباشد. برای مستند سازی می توانید از مستندات رایگان مرکز در منوی دانلود رایگان مستندات ایزو استفاده نمایید.

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو

برای ثبت و صدور گواهی نامه ایزو، متقاضیان میتوانند مراجع گوناگونی انتخاب کنند. شرکتها یکی از دو نهاد IAF بمعنی انجمن اعتبار دهندگان بین المللی و یا غیرIAF انتخاب نمایند. اخذ مدرک ایزو مرجع IAF کمک بسزایی بابت ورود شرکت درون مناقصات بزرگ داخلی و یا صادرات کالا و محصولات در بازارهای خارجی داشته باشد. مراجع غیر IAF لزوما متقاضیان را بابت دریافت گواهی نامه ایزو جهت انجام تبلیغات و پیشتازی بر رغیبان راغب میکند.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران با کادری متعهد و مجرب بهترین راهنمای شما در راستای مشاوره و دریافت انواع گواهینامه ایزو و غیره میباشد.

شناسایی مراجع ثبت و صدور‌ گواهینامه ISO ایزو

مراجع و شرکتهای زیادی در کشور ایران ثبت و صدور گواهینامه ایزو را برعهده دارند. اما نکته قابل توجه انتخاب مراجع صدور معتبر و قانونی می‌باشد. آمار لیست شرکتهای ثبت و صدور گواهی ایزو روزانه در حال تغییر هست. سود و زیان‌های مالی و اعتباری عامل راه‌اندازی یا استعفای شرکت‌ها از ثبت و صدور ایزو می‌باشد. هیچ گونه منبع و سایتی جهت اطلاع رسانی شرکت‌های صادر کننده گواهینامه ISO وجود ندارد.

نماینده قانونی و رسمی مرکز ملی استاندارد ایران NACI نام دارد. NACI مخفف عبارت National Accreditation Center of Iran بنام مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران می‌باشد. نام مراجع قانونی فعال در کشور ایران در سایت رسمی مرکز NACI قابل مشاهده می‌باشد. آدرس سایت مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران naciportal.isiri.gov.ir هست.

IAF و ISO

سازمان بین‌المللی استاندارد ایزو یک نهاد رسمی و بین المللی با نام International Accreditation Forum ( IAF ) تأسیس کرده است. هر کشور تابع قوانین و الزامات استاندارد‌های ایزو مانند کشور ایران یک نماینده رسمی قانون گذار دارد. اعضای انجمن IAF ، همان نمایندگان رسمی قانون گذار یا مراکز اعتبار دهنده هستند. مراکز اعتبار دهنده را Accreditation Body می‌نامند.

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو یا همان Certification Body ها از AB های عضو IAF جهت فعالیت مجوز می‌گیرند. شناسایی مراجع صدور گواهی ISO معتبر از روی تبلیغات و معرفی سایت ممکن نیست. سازمان‌ها و شرکت‌های خواهان ایزو می‌توانند یا از طریق مراجعه به سایت NACI و یا از طریق برقراری ارتباط با سیستم کاران اسامی CB های معتبر فعال در ایران را شناسایی نمایند.

CB های تحت اعتبار AB های عضو انجمن IAF مراجع قانونی و رسمی صادر کننده ایزو هستند. CB های رسمی تحت اعتبار یک نهاد بالا دستی بنام AB هستند. AB های رسمی نیز تحت اعتبار یک نهاد بالا دستی با نام IAF هستند. پیگیری و رجیستری این زنجیره اعتبار دهی در شناسایی CB های معتبر و رسمی مؤثر و نتیجه بخش می‌باشد.

مزیت ISO ایزو چیست؟

کیفیت و مرغوبیت محصولات و خدمات موسسات دارای ایزو موجب افزایش سود و درآمد برای صاحبان شرکتها میشود. همچنین این امر موجب محبوبیت و مشهوریت صاحبان شرکتها میگردد. باعث میشود نام شرکت ها و موسسات ایزو در میان مشتریان و موسسات موجود در جهان قرار گیرد. ایزو هم در سطح جهانی و بین المللی و نیز در سطح داخلی کشور مزیتهای مختص به خود را دارد.

بنابراین شرکت ها و سازمانها که خواستار درخواست مدرک ایزو هستند میتوانند با مراجعه به مراجع معتبر و دارای استاندارد درخواست دریافت مدرک ایزو را خواستار شوند. البته بایستی متقاضیان در مورد انتخاب مراجع صادرکننده گواهی ایزو دقت کنند. آنها باید با دقت و آگاهی و تحقیق و بررسی در مورد مراجع یا سازمان معتبر صادرکننده گواهی ایزو ، اقدام به درخواست مدرک ایزو از طریق مراجع کنند. بنابراین از همان ابتدا باید با دقت و آگاهی مراجع را انتخاب کند.

هزینه اخذ ایزو چقدر است؟

در سطح بین المللی، شرکت ها و سازمانها که متقاضی دریافت مدرک ایزو هستند در این مسیر باید طبق قیمت تعیین شده توسط مراجع صادرکننده گواهی ایزو ، مبالغی را بپردازند. این مبلغ برای هر شرکتی قابل پرداخت نیست. چون هزینه بالاست و آن شرکتها توان پرداخت ندارند و از ادامه کار منصرف میشوند. لذا سعی میکنند بدنبال مدرک ایزو باشند که ارزان قیمت باشند و براحتی قابل دسترسی باشد. ISO ایزو ارزان قیمت و رایگان بسیار راحتتر و آسانی قابل دسترس هست. سازمانهای متقاضی دریافت مدرک ایزو براحتی میتوانند این مدرک را به دست آورند. همچنین صاحبان شرکتها و سازمانهای متقاضی دریافت مدرک ایزو میتوانند مدرک ایزو را بصورت فوری و سریع بدست آورد.

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو

سطح اعتبار استاندارد های ایزو بطور کل دو گونه میباشند. تعدادی از این ایزو ها با اعتبار انجمن IAF میباشند و بخشی دیگر اعتبار کمتری داشته و زیر نظر انجمن IAF نمیباشند. انجمن IAF چیست. نهادی تحت نظر سازمان جهانی ایزو هستند که وظیفه تعیین نماینده های سازمان ایزو در کشورها را دارد. انجمن IAF عضو فعال سازمان ایزو هستش و ممکنه در برخی کشور ها یک نماینده معرفی کند و در بعضی کشور ها چند نماینده دارد. نمایندگان را AB مینامند. AB ها مسئول اعتبار دهی صادر کنندگان گواهینامه ایزو هست. این صادر کنندگان CB میگویند. CB هایی که زیر نظر انجمن IAF مشغول فعالیت میباشند در مورد صدور استاندارد ایزو و اجرایش بسیار سخت گیر هستند تنها تحت انجام کامل ملزومات ایزو ، گواهینامه را ارائه میدهند. اما دسته دوم صادر کننده هایی میباشند که زیر نظر انجمن IAF نیستند.

گواهینامه های صادره از طرف نمایندگان بدون اعتبار IAF از میزان اعتبار کمتری برخوردار است. این تیپ مدارک ایزو در برخی فعالیتها مانند صادرات مورد قبول واقع نمیشود. در حقیقت این نوع گواهینامه ها تنها در ایران و برخی کشورهای همسایه کاربرد دارد. این مسئله نباید باعث نگرانی شود. زیرا در صورتیکه سازمانی اقدام اخذ گواهی ایزو از این مراکز نماید، میتواند در صورت نیاز گواهینامه ایزو خود را به گواهینامه معتبرتری تبدیل کند. این امر مستلزم پرداخت اختلاف هزینه هایش هست. بنابراین قدم اول اخذ گواهی ایزو، یافتن صادر کننده مناسب درخواست مجموعه متقاضی هست. دانش خود را با خواندن مطلب لیست شرکت های صادرکننده ایزو بیشتر بفرمایید.

انتخاب نوع گواهینامه ایزو

گام بعدی از روش اخذ و دریافت گواهینامه ایزو، انتخاب نوع گواهینامه ایزو متناسب با کسب و کار و نوع فعالیتی برایش مورد نیازست، میباشد. برخی شرکتهای تازه کار برای استفاده استاندارد ایزو ، تمایلی برای پیاده سازی کامل الزامات ندارند و لزومی نیز به انجام اینکار ندارند. اکثرا برای شرکت در مناقصات و یا تبلیغات در پی اخذ استاندارد ایزو هستند. از اینرو کسب گواهینامه ایزو با هزینه های پایینتر و یا حتی گواهینامه ایزو رایگان برایشان موثر تر خواهد بود. برعکس بعضی سازمانها در خصوص فعالیت های پیش رویشان، نمی توانند از گواهینامه های ایزو با اعتبار پایین استفاده کنند. بهمین جهت انتخاب نوع گواهینامه ایزو نکته بسیار مهم هست. بسیاری گواهینامه های ایزو عمومی هستند و در تمام زمینه هاو صنایع کاربرد دارند. بطور معمول موسساتی که برای برند سازی و یا تبلیغات بدنبال گواهی ایزو هستند، از این دسته ایزو ها استفاده میکنند. اطلاعات بیشتر در این مورد را در مطلب گواهینامه ایزو ارزان بخوانید.

گواهینامه های ایزو پر کاربرد

گواهینامه ایزو 14001 یا همان سیستم مدیریت زیست محیطی از این قبیل استاندارد ها میباشد. مدرک ایزو 14001 الزاماتش سبب توجه بیشتر به منابع طبیعی و محیط زیست میشود و میزان عوارض و آلودگیهای زیست محیطی را حتی المقدور کاهش میدهد. استاندارد ایزو 45001 و یا سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت از دیگر ایزو های عمومی بود که کاربردهای بسیاری دارد. اجرای مستندات ایزو جهت بالا بردن امنیت و سلامت کارکنان تعیین گشته و باعث کاهش خطرات و حوادث شغلی میشود. گواهی ایزو 9001 و یا سیستم مدیریت کیفیت نیز از جمله انواع ایزو عمومی محسوب میشود.

استاندارد های ایزو 9001 بابت بهبود کیفیت کالا یا خدمات قابل ارائه میباشد. بخشی ایزو ها تخصصی هست و در فعالیت های ویژه ای قابل بهره وری هست و تنها در زمینه های مختص خود بکار برده میشوند. بعنوان مثال گواهینامه ایزو 22000 یا همان سیستم مدیریت ایمنی صنایع غذایی در فعالیتهایی که در زمینه مواد غذایی هستند بهره برداری میشود و نمیتوان از این گواهینامه در صنعت پتروشیمی استفاده کرد. نکته دیگر در مورد ایزو های تخصصی پیش نیاز آنها میباشد برای دریافت برخی از آنها میبایست ابتدا گواهینامه های دیگری را اخذ کرد.

مراحل اخذ ایزو به طور کلی

بنابر آنچه گفتیم، ابتدا نوع گواهینامه ایزو متناسب با فعالیت سازمان و سپس مرجع صادر کننده مشخص شود. فرم درخواست را برای صادر کننده ارسال باید کرد. بعد از آن مرحله طراحی و تدوین مستندات براساس فرایند های مجموعه متقاضی میباشد. قدم بعد اجرای طرحهای مورد پی ریزی و کلیه مصوبات ایزو می باشد. یکی از این مراحل، برگزاری جلسات آموزشی در خصوص استاندارد مورد نظر برای کارکنان و پرسنل مجموعه است. سپس تمامی مراحل انجامی بازبینی و بررسی میشود تا اشکالی درون پیاده سازی مشاهده نگردد. قدم آخر ممیزی توسط مرجع صادر کننده هست و توسط کارشناس ممیزی صورت میگیرد. در نهایت چنانچه عدم انطباق عمده ای در اجرای استاندارد ایزو دیده نشود، مرکز ثبت و صدور ایزو ، گواهینامه ایزو را صادر خواهد کرد.

ISO سیستم کاران

ISO سیستم کاران و دریافت گواهینامه ایزو برای سازمان ها و شرکت های مختلف از درجه ی اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین شرکت ها به دنبال یک راه حل مناسب برای دستیابی به این مسئله هستند. سازمان سیستم کاران به عنوان اولین و بزرگترین مرجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو در ایران به افراد اطمینان می دهد آن ها را در جهت رسیدن به گواهینامه ایزو اصل همراهی کند.

یکی از خدماتISO  سیستم کاران این است که این موسسه در اختیار متقاضیان اخذ ایزو می گذارد آموزش رایگان آن ها در جهت دسترسی به هدف شان برای دریافت ایزو است. استعلام گیری از صحت و سقم مدارک ایزو برای مشتراین از خدمات رایگان مرکز هست. برای کسب و یادگیر نحوه ی این استعلام گیری مقاله تخصصی استعلام اصالت گواهینامه ایزو را بخوانید.

دریافت گواهینامه ایزو با سیستم کاران

در دنیای تجاری امروز افراد برای کاهش هزینه ها و همچنین امکان راهیابی به بازارهای گسترده تر در سطح جهانی تمایل به دریافت گواهینامه ایزو دارند. اما نکته ی مهم در ارتباط با اخذ گواهینامه ISO وجود دارد. مسیر درست برای دریافت این گواهینامه چیست؟ شرکت ها می توانند این پروسه پر زحمت را به تنهایی یا با کمک موسسات معتبر که در این زمینه تجربه بالایی دارند طی کنند. سیستم کاران به عنوان یکی از حرفه ای ترین مراکز در این زمینه است که به مراجعه کنندگان خود کمک می کند مراحل مختلف دسترسی به گواهینامه ایزو را بگذرانند.

برای دریافت ایزو ابتدا لازم است که مطئمن شوید که استاندارد ایزوی انتخابی با سازمان شما هماهنگ است. مشاوران خبره این مرکز به متقاضیان کمک می کنند بهترین استانداردهایی را که مطابق با فعالیت آن ها است را انتخاب کرده سپس اقدامات لازم را انجام دهند.

از دیگر فعالیت های مشاورین سیستم کاران این است که به متقاضیان آموزش دهد تا بتوانند استراتژی های ممیزی را پیاده سازی کنند. این موسسه با استفاده از فرهنگ آگاه سازی و اطلاع رسانی متقاضیان آن ها را در زمینه دریافت گواهی ایزو یاری می کند.

از جمله سیاست های کاری این مرکز طراحی، مستند سازی و پیاده سازی استراتژی ها به شکل رایگان است. با استفاده از خدمات این مرکز امکان دریافت انواع مختلف گواهینامه های ایزو با بیشترین سرعت و کمترین هزینه ی رقابتی امکان پذیر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله تخصصی راهنمای دریافت گواهینامه ایزو را بخوانید.

فعالیت های سیستم کاران در جهت دسترسی به گواهینامه ایزو

متقاضیانی که از خدمات سیستم کاران ایزو استفاده می کنند از فعالیت های ذیل بهره مند می شوند.

در ابتدای امر برای دریافت گواهینامه ایزو متناسب با فعالیت های سازمان از یک برنامه ریزی استراتژیک بهره مند شده که باعث می شود شرکت مورد نظر آمادگی لازم را در رسیدن به استاندارد مورد نظر IAF را داشته باشد.

در مرحله ی دوم با استفاده از مشاوره های حرفه ای امکان ارتقاء بهره وری را برای سازمان ها به وجود می آورد.

یکی از مهم ترین موارد در اخذ گواهینامه ISO آموزش است. این موسسه به متقاضیان آموزش می دهد تا با استفاده از مسیر درست به اخذ گواهی نامه مورد نظرشان نائل شوند.

ارزیابی عملکرد سازمان و سنجش راندمان کاری آن ها در رعایت استانداردهای مورد نیاز برای دریافت ایزو.

آشنایی با ممیزی های داخلی و خارجی که در صورت رعایت نکردن آن ها سازمان ایزو صلاحیت دریافت گواهینامه را به سازمان ها نمی دهد.

از دیگر خدمات این مرکز مشاوره و طراحی همچنین استقرار سیستم های مدیریتی مختلف براساس استانداردهای مورد نیاز برای اخذ گواهینامه های مختلف است.

علت استفاده از خدمات سیستم کاران ISO چیست

در سال های گذشته شاهد این امر بوده ایم که برخی از افراد سودجو و متقلب با راه اندازی سایت های مختلف با ظاهر سازی و تبلیغات بی اساس به افراد وعده ی دریافت گواهینامه ایزو فوری را می دهند. این سایت ها با استفاده و تقلب از نام برندهای بزرگ در پشت الفاظ فریبنده ای اقدام به صدور گواهینامه های ایزو تقلبی می کنند.

سیستم کاران با آموزش صحیح و مشاوره های تخصصی به عنوان یک سازمان عام المنفعه با یک عملکرد بی طرفانه امکان بهره مندی از آموزش های رایگان برای متقاضیان ایزو فراهم کرده است. نکته ی قابل توجه ای که در ارتباط با آموزش های سیستم کاران وجود دارد این است که هیچ نهادی به جز IAF امکان صدور گواهینامه ایزو را ندارد. مشاوران این مرکز نحوه استعلام، تمدید و ثبت ، رهگیری گواهینامه های مختلف ایزو را آموزش می دهند. با مراجعه به این مرکز می توانید مراحل مختلف دریافت انواع گواهینامه های ایزو را به سادگی پشت سر بگذارید.

گواهینامه ایزو رایگان و نظرات کاربران

آقای بسطامی گفت:
ما یه شرکت تازه کار هستیم که دنبال ثبت برند و ثبت شرکت هستیم و برای رزومه سازی نیاز به گواهی نامه های ایزو داریم. لطفا راهنماییمون کنید.

خانم مهستا گفت:
گواهینامه ایزو میخوام که نیاز ممیزی نداشته باشه فقط مدرک گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ میخوام از کجا میتونم این گواهی نامه رو دریافت کنم؟

خانم خلیلی پرسید:
مراحل اخذ مدرک ایزو بطور خلاصه شامل چند قسمت می‌شود؟ آیا تمامی مراحل را مشاور مرکز انجام می‌دهد یا یکسری کارها بر عهده شرکت هست؟ اگر صفر تا صد مراحل اخذ گواهینامه ایزو را کارشناس ایزو انجام دهد چقدر هزینه نیاز دارد؟

خانم علویان پرسید:
ایزوهایی که کلیه سیستم های مرتبط با کیفیت و ایمنی و سلامت کارکنان و حفظ و صیانت را از محیط زیست و منابع طبیعی را اثبات کنه و گواهی بده یک مجموعه کلیه قوانین را منطبق با استانداردهای جهانی رعایت میکنه شامل چه موارد و چند تا گواهی نامه ایزو میشه؟

آقای امینی گفت:
دریافت گواهینامه ایزو از مرکز سیستم کاران برای ما تجربه بسیار خوبی بود. از جناب آقای مهندس کریمی مدیریت مجموعه بسیار سپاس گزارم که با راهنمایی درست و عادلانه باعث شد با هزینه مناسبی در زمان معینی گواهینامه های ایزو مورد نظرمان را دریافت کنیم.

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo