گواهینامه ایزو برای صادرات

گواهینامه ایزو صادرات ( صادر کننده )
5/5 - (160 امتیاز)

گواهینامه ایزو ISO برای صادرات

صادرات محصولات و خدمات به سایر کشورها یک امتیاز برای دولت و ملت هر کشوری است. شرکتهای زیادی برای دستیابی به صادرات تلاش فراوانی می کنند. همواره دولتها با ارائه تسهیلات، شرکتها و سازمانها را به صادرات تشویق می کنند. صادر کنندگان کالا و خدمات نیز سعی می کنند تا با بهترین کالا و خدمات خود در بازارهای جهانی عرضه کنند. تراز تجاری هر کشوری زمانی مثبت می شود که حجم صادرات نسبت به واردات افزایش یابد. برای همین گواهینامه ایزو برای صادرات اهمیت زیادی پیدا کرد.

شرکتها  و سازمانها برای حضور قدرتمند خود متوسل به ابزارهای تبلیغاتی بین المللی می شوند. یکی از این ابزارهای قوی، اخذ گواهینامه ایزو ISO می باشد. صادرکنندگان با دریافت گواهینامه های ISO برند خود را مقتدرتر می کنند.

گواهینامه ایزو ISO بمنظور صادرات امروزه از الزامات معروف در جوامع بین المللی می باشد. گواهینامه ایزو iso در تبادلات بین المللی بعنوان زبان مشترک و بین المللی تضمین کیفیت کالا و خدمات هست. خریداران در اقصی نقاط جهان برای محصولات و خدمات دارای استانداردهای ایزو اهمیت ویژه ایی قائل هستند.

صادرات بیشتر با گواهینامه ایزو

گواهینامه ایزو در فضای بین المللی از جایگاه ویژه ایی برخوردار است. شرکت صادر کننده کالا و خدمات که گواهینامه ISO دارد نسبت به شرکتی که مدرک ISO ندارد فروش بیشتری دارد. البته به شرطی که گواهینامه ایزو آن از نوع اصلی باشد. متاسفانه اکثر شرکتهای صادرکننده تصور می کنند گواهینامه ایزو شرکتشان اصلی هست. در حالیکه اینطور نیست وقتی برای یکبار هم گواهی خود را جهت تعیین اصالت به سازمان ملی استاندارد نبردند.

صادرات بیشتر با گواهینامه ایزو بدلیل کسب شهرت جهانی در نزد خریداران و مشتریان بین المللی حتمی است. گواهینامه ایزو به شرکت صادراتی یک هویت و شخصیت برتر می دهد.

گواهینامه ایزو مختص شرکتهای صادراتی

شرکتهای صادرکننده، گواهینامه های ایزو متفاوتی می توانند بگیرند. لیست این ایزو به شرح زیر و به ترتیب الویت و از ارجحیت می باشد.

ISO9001 سیستم مدیریت کیفیت ( گواهینامه ایزو 9001 جهت صادرات )

ISO14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ( گواهینامه ایزو 14001 بابت صادرات )

ISO45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت ( گواهینامه ایزو 45001 بمنظور صادرات )

IMS سیستم مدیریت یکپارچه ( گواهینامه IMS برای صادرات )

ISO10002 رسیدگی به شکایات مشتریان ( گواهینامه ایزو ISO10002 با هدف صادرات )

ISO10004 سنجش رضایت مشتریان ( گواهینامه ایزو ISO10004 صادرات )

تمام مدارک ISO فوق برای صادرات از نوع گواهی های عمومی هستند. یعنی هر شرکتی زمینه فعالیتی آن را می گیرد.

گواهینامه ایزو تخصصی برای صادرات

علاوه بر گواهینامه های ایزو عمومی فوق الذکر، گواهینامه های ایزو تخصصی برای صادرات وجود دارد. هر شرکتی با هر زمینه فعالیتی می تواند مدرک ISO مختص به خود را برای صادرات بگیرد. در زیر به چند مورد از گواهینامه های ایزو تخصصی اشاره می کینم.

ISO22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی (گواهینامه ایزو 22000 برای صادرات)

ISO13485 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع و تجهیزات پزشکی (گواهینامه ایزو 13485 برای صادرات)

HALAL گواهینامه حلال برای صادرات

HACCP گواهینامه HACCP برای صادرات

گواهینامه ایزو ، صادرات ( صادر کننده )

شرکتهای صادر کننده و نیاز آنها به گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) موضوع مورد بحث در این مقاله است. کیفیت یک مبحث نسبی بر روی کالا و خرمات هست. یعنی هر فردی به نسبت حساسیت خود برای کالا و خدمات کیفیت تعریف می کند. این موضوع در سطح جهانی تنوع بیشتری دارید و مورد اختلاف مجامع تجاری و علمی در هر کشوری هست. لذا سازمان استاندارد جهانی با تهیه و تدوین استانداردهای مختلف برای کالاها و خدمات به این اختلافات پایان داد.

گواهینامه ISO برای صادرات و واردات کالاها یک ابزار قوی طرح و ادعای کیفیت هست. چون تعریف کیفیت بر طبق الزامات ایزو دیگر بر مبنای سلیقه نیست. لذا خریداران و فروشندگان در سطح بین المللی متوسل به ایزو ها شدند. در حال حاضر داشتن یا نداشتن گواهی نامه ایزو ISO یک مکانیزم تشخیص اولیه وجود کیفیت در کالاها و محصولات و خدمات هست.

گواهینامه ISO صادرات – فواید

فواید گواهی نامه ISO برای شرکت صادراتی خیلی بیشتر از هزینه های دریافت گواهینامه های ایرو هست. شرکتها مبالغ دریافت گواهینامه ایزو را بعنوان یک سرمایه گذاری باید ببینند. نه به چشم هزینه! این سرمایه گذاری که با مبلغ نسبتا خیلی کمی هم انجام میگردد خیلی صرفه ی اقتصادی دارد.

امتیاز گواهی نامه ISO در واحدهای صادر کننده به سایر امتیازات ارزش و وزن بیشتری دارد. چون گواهینامه ایزو تضمین کننده وجود کیفیت در خدمات و محصولات هر سازمانی هست.

لزوم دریافت گواهینامه ISO جهت شرکت صادرات و بازرگانی زمانی ضرورت پیدا میکند که رقبای شما قبلا این کار را کرده اند. انها از قبل گواهینامه ایزو برای صادرات را دریافت کردند. با اینکار جا پای خود را در بازرهای جهانی باز کردند و گوی سبقت را از بقیه گرفتند.

مدت زمان گرفتن گواهینامه ISO برای شرکت صادرکننده خیلی کم است. فقط کافیست از همین امروز اقدام نمایید و دست بکار شوید. با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید و فرم درخواست ایزو را دریافت نمایید. مراحل دریافت گواهی نامه ایزو توسط سیستم کاران خیلی کوتاه مدت و فوری است.

شرایط اخذ ISO صادرات

شرایط دریافت گواهی نامه ISO جهت صادرات مانند اخذ گواهینامه ایزو با هر هدف دیگری است. اینجوری نیست که چون هدف از اخذ گواهی صادرات است ، زمان بیشتری باید صرف کرد. به هیچ وجه اینگونه نیست. گواهینامه ایزو ارزان را از طریق مرکز سیستم کاران دریافت نمایید.

مراحل اخذ ایزو جهت صادرات کالا و خدمات بطور صفر تا صد توسط سیستم کاران انجام می پذیرد. این مرکز با شماره تلفن 79165-021 کلیه امورات مربوط به ثبت و صدور گواهینماه های ایزو را انجام میدهد. گواهینامه ایزو به تنهایی فایده ندارد و بایستی پشتوانه فنی و حقوقی داشته باشد. مدارک ایزو بایستی دارای کد رهگیری بهمراه استعلام باشند.

مدت اعتبار مدرک ایزو صادر کنندگان کالا سه سال است. البته به شرط انجام ممیزی مراقبتی سالیانه که هر سال باید انجام گردد. وقتی یک گواهینامه ایزو میگیرید، بایستی در مورد هزینه های سالیانه نیز به توافق برسید. اعتبار هر گواهینامه که سال به سال جلو رفت، در پایان سه سال تمام میشود. لذا پس از سه سال بایستی گواهینامه ایزو قبلی معدوم و گواهینامه جدید ایزو صادر شود.

نحوه استعلام گواهی نامه ایزو صادرکنندگان کالا و محصولات مانند سایر گواهینامه های ایزو هست. جهت کسب اطلاعات در مورد نحوه استعلام گیری مدارک ایزو لطفا مقاله تخصصی نحوه استعلام گواهینامه ایزو را بخوانید.

درشرکتهای صادرکننده کالا ، دریافت ISO اهمیت بالایی دارد چون گواهینامه ایزو یک استاندارد بین المللی بوده وبرای واحدهای صادرات امروزه نیاز میباشد. شرکتهای صادرکننده ارتباطات زیادی باسایر کشورها دارند. داشتن گواهینامه ایزو بمنزله اینست که شرکت صادرکننده استانداردهای جهانی رامیداند و رعایت میکند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای دریافت گواهینامه ایزو را بخوانید.

جهت دریافت هر گونه گواهینامه ایزو مختص فرایند صادرات همواره باسئوالات و ابهامات بالا روبرو هستند.

گواهینامه های ایزو برای شرکت صادراتی

شرکتهای تجاری و گواهینامه ISO (های ) لازم و اصلی شامل چهار گواهینامه عمومی هست. چهار گواهینامه ISO اصلی برای صادرات به شرح زیر است.

گواهینامه ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت ( ISO 9001 )

گواهی نامه ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ( ISO 14001 )

گواهینامه ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ( ISO 45001 )

گواهینامه HSE-MS گواهینامه اچ اس ایی گواهینامه HSE

اخذ گواهینامه ایزو 9001 برای صادرات

اولین گواهینامه ISO شرکت صادرات و وارداتی گواهینامه ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت ( ISO 9001 ) میباشد زیرا بخش مهم استاندارها در آن وجود دارد. دریافت ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت برای واحد صادر کننده ، میتواند بیانگر وجود خدمات صادراتی با بالاترین حد ممکنه کیفیت در سطح شرکت باشد.

اخذ گواهینامه ایزو 14001 و ایزو 45001 جهت صادرات

شرکت بازرگانی ( صادرکننده ) میتوانند همزمان و یا بعد از دریافت مدرک ایزو9001 ، گواهینامه ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ( ISO 14001 ) و گواهینامه ISO 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ( گواهینامه ISO 45001 ) را دریافت نماید.

با دریافت مدرک آیزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی و اخذ گواهینامه ISO 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای در شرکت صادراتی گواهینامه HSE هم برای شرکت صادر میشود.

شرکت صادرکننده با دریافت گواهینامه ایزو 9001 و گواهینامه ایزو 14001 و گواهینامه ایزو 45001 اصطلاحاً دارای سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ) میشود. در کشورها معمولا نهادهای دولتی و غیر دولتی در حوزه افزایش صادرات فعالیت میکنند. مثلا در ایران اتاق بازرگانی ایران شرکتها را تشویق به انجام صادرات میکند. علاوه بر ایزو دریافت گواهینامه سی ایی اتحادیه اروپا نیز تاثیر خوبی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه CE اتحادیه اروپا مقاله تخصصی گواهینامه CE را بخوانید.

نتایج استقرار گواهینامه ISO توسط شرکتهای صادراتی علاوه بر افزایش سود عملیاتی موراد زیر را نیز شامل میگردد.

انطباق فرایندهای شرکت با استانداردهای ملی و جهانی

کاهش آلودگی برای محیط زیست

ایمنی و سلامت شغلی کارکنان

ایمنی و سلامت محصول

ارتقاء سطح کیفی خدمات

افزایش رضایت مشتریان

افزایش توان رقابتی

امکان شرکت درمناقصات داخلی و خارجی

برندسازی مجموعه

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران درراستای رسالت اطلاع رسانی به هموطنان عزیز ، تلاش میکند در زمینه دریافت  گواهینامه ISO به شرکت صادراتی و تمامی مشتریان گرامی مشاوره و اطلاع رسانی دقیق و رایگان ارائه نماید.

بنر ایزو

بامادر ارتباط باشید و از سایتهای دیگر مرکز به آدرس WWW.021-79165.IR دیدن بفرمایید. . .

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

2 Responses

  1. گواهینامه های ایزو مرتبط با برند سازی و ارزش گذاری برند شامل چه استاندارد هایی میشه ؟ آیا واقعا ایزو ۹۰۰۱ مرجع تمام استانداردهاست و گرفتنش قبل از هر نوع گواهی دیگری الزامی هست؟

  2. ما صادرات مواد غذایی انجام میدیم گواهینامهHACCAP و ایزو 13485 برای کار ما کافیه یا گواهینامه دیگه ای هم باید دریافت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo