گواهینامه ایزو برای فرش

گواهینامه ایزو برای فرش
5/5 - (100 امتیاز)

گواهینامه ایزو برای فرش

استانداردهای ایزو و انواع گواهینامه ایزو برای تمامی مشاغل و صنایع و حرفه ها تعریف میگردد. در حوزه صنعت فرش نیز گواهی نامه هایی تعریف میگردد تا استانداردهای لازمه رعایت گردد.

درباره گواهی ایزو برای فرش سوالات متعددی پیش میاید.

گواهینامه ایزو به چه درد فرش می خورد؟

گواهینامه ایزو برای فرش چه گواهینامه هایی هست؟

انواع گواهینامه ایزو مورد نیاز صنعت فرش کدامند؟

نحوه اخذ گواهینامه ایزو برای فرش چگونه است؟

مراجع صادر کننده ایزو برای فرش کدامند؟

جهت پاسخ به تمام این پرسشها شاید بهترست ابتدا این دو موضوع را بررسی کنیم که ایزو ISO چیست؟ گواهینامه ایزو چیست؟ سپس به گواهی نامه های ایزو یی که به درد صنعت فرش می خورد خواهیم پرداخت

ایزو چیست؟

سازمان جهانی ایزو ISO وظیفه تهیه و تدوین استانداردها را بر عهده دارد. کلیه استانداردهای ایزو درون این سازمان تهیه و تدوین و سپس منتشر می گردند. ایزوها الزامات مورد نیاز تمامی فرآیندهای یک سازمان را به فراخور زمینه فعالیتش بیان می کند.

انواع استاندارد ایزو

تعداد زیادی ایزو درون سازمان استاندارد جهانی تدوین گردید و برای تمامی مشاغل و محصولات و خدمات و فرآیندها ریز به ریز استاندارد ایزو تعریف میگردد. حتی گاهی برای یک حرفه و صنعت دو یا چند ایزو از طرف سازمان جهانی ایزو منتشر میگردد. جهت مشاهده لیست ایزوها کلیک نمایید. تعدادی از ایزوها نیز عمومی هستند. به همین جهت تعداد ایزوها به قدری زیاد هست که نمی توان آنها را نام برد.

جهت مشاهده تمامی استانداردهای ایزو به سایت سازمان جهانی ایزو به آدرس WWW.ISO.ORG و دقیقا به همین آدرس رجوع کنید. لیست تمامی استانداردهای ایزو درون این سایت وجود دارد. استانداردهای تعریف شده هر محصول و خدمات را درون این سایت می توانید بیابید.

گواهینامه ایزو چیست؟

استانداردهای ایزو تدوین و منتشر میگردند. وقتی که این استانداردها طراحی و پیاده سازی می گردند در قالب یک گواهی نامه صادر می شوند. گواهینامه ایزو گواهینامه ای هست که از طراحی و پیاده سازی الزامات یک استاندارد و انطباق سازی با یک استاندارد بعد از طی یک روند برای سازمان صادر می شود. تعداد این گواهی نامه ها بسیار زیاد هست و توسط مراجع ایزو صادر می شوند که در ادامه به مراجع معتبر گواهی ایزو خواهیم پرداخت.

گواهینامه های ایزو به طور کلی دو دسته می شوند یا گواهینامه ایزو عمومی و یا گواهینامه ایزو تخصصی هستند.

گواهی نامه ایزو تخصصی

گواهی نامه های ایزو تخصصی مهمترین و کاربردی ترین گواهینامه های ایزو و بخش عمده آن هستند. استانداردهای ایزو برای تمامی خدمات و محصولات و فرآیندها با یک کد چهار الی 5 رقمی شناخته میشوند و از هم متمایز میگردند. مثلا:

گواهینامه ایزو 22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی از پرکاربردترین انواع گواهی ایزو محسوب میگردد. اما مختص صنعت فرش یا صنعت فولاد نیست.

گواهی نامه ایزو 13485 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع پزشکی یکی دیگر از انواع گواهی پرکاربرد ایزو هست.

گواهینامه ایزو 29001 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، یکی دیگر از پرکاربردترین انواع گواهی های ایزو هست. این استاندارد تنها مختص نفت و گاز و پتروشیمی هست و مثلا مختص صنعت فرش نیست.

گواهی نامه ایزو 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات از دیگر گواهی نامه های ایزو تخصصی پرکاربرد می باشد.

و بسیاری از گواهی نامه های تخصصی ایزو که در اینجا نمی توانیم تمامی آنها را بیان کنیم. جهت کسب اطلاع در خصوص تمامی استانداردهای تخصصی ایزو با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید. توجه کنید که گواهینامه های ایزو تخصصی برای عر صنعتی همچون گواهینامه ایزو برای صنعت فرش ، تنها مختص فرش است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه های ایزو متناسب نیاز خود بر روی مقاله گواهینامه ایزو و مشاغل مختلف کلیک نمایید.

گواهینامه ایزو عمومی

یکسری از گواهینامه ها هستند که عمومی هستند و برای تمامی مشاغل مورد نیاز هستند و کاربردی می باشند. عمومی ترین استاندارد های ایزو که کیفیت و ایمنی و بهداشت را تعریف می کنند می توان چنین بیان کرد.

گواهینامه ایزو 9001 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت اولین و مهمترین گواهی ایزو برای مشاغل مختلف همچون صنعت فرش هست.

گواهی نامه ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی دومین گواهینامه ایزو عمومی مورد نیاز تمامی صنایع همچون صنعت فرش هست.

گواهینامه ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی در کنار ایزو 14001 بعد از ایزو 9001 بعنوان عمومی ترین استاندارد ایزو برای همه صنایع همچون فرش تعریف میگردد.

گواهی نامه ایزو 10002 سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان از سری استانداردهای مشتری مداری نیز بنوعی از انواع استانداردهای عمومی برای تمامی صنایع همچون صنعت فرش هستند.

گواهینامه ISO 10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان نیز بجهت نگاه خاصش به مشتری که رکن اساسی هر سازمانی هست بنوعی از دیگر استانداردهای ایزو عمومی صنعت فرش محسوب میگردد.

گواهی HSE یا HSE – MS سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و زیست محیطی نیز بنوعی از دیگر استانداردهای عمومی صنعت فرش محسوب میگردد.

و بسیاری از گواهینامه های ایزو عمومی دیگر که جهت کسب اطلاعات لازمه در خصوص گواهینامه های ایزو عمومی با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید. تمامی این استانداردها و گواهی نامه های ایزو برای صنعت فرش توصیه می شوند. اما ایزو9001 چه برای فرش و چه برای هر محصول و خدمات به عنوان اولین و اصلی ترین و مهمترین نوع ایزو هستند.

گواهی نامه ایزو تخصصی برای فرش

گواهینامه ایزو 1765 مختص فرش های ماشینی هست.

گواهی ایزو11859 مختص فرش های دستباف میباشد.

این دو گواهینامه ایزو در صنعت فرش برای فرش های ماشینی و فرش های دستباف اختصاص داده شده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه های تخصصی برای فرش با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید.

جهت مشاهده لیست استانداردهای ایزو کلیک نمایید.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو برای فرش

چگونگی و نحوه اخذ گواهینامه ایزو برای فرش را می توانیم اینگونه تعریف کنیم.

هدف از اخذ گواهینامه ایزو مشخص گردد.

مرجع صادر کننده ایزو تعیین گردد.

با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید.

نوع گواهی ایزو را تعیین کنید.

نامه اعلام قیمت ایزو به پیوست اطلاعاتی اولیه درباره مراجع صادر کننده ایزو برای متقاضی ارسال میگردد.

فرم درخواست ایزو از طرف مرکز برای شرکت متقاضی ارسال میگردد.

تکمیل فرم درخواست گواهینامه ایزو از طرف شرکت متقاضی و ارسال به تلگرام و یا واتساپ سیستم کاران در این مرحله انجام میگردد.

انجام اصلاحات لازمه توسط کارشناسان مرکز و ارسال به تلگرام و یا واتساپ متقاضی و تایید نهایی در مرحله بعد اجرا میگردد.

ارجاع به بخش اجرایی جهت اقدامات لازمه من جمله ممیزی داخلی و خارجی و ممیزی نهایی در این مرحله تعریف میگردد.

در نهایت گواهینامه ایزو صادر میگردد.

جهت کسب اطلاعات کافی در خصوص اخذ گواهینامه ایزو بر روی منوی اخذ گواهینامه ایزو کلیک نمایید.

مراجع صادر کننده ایزو برای فرش

مراجع صادر کننده ایزو را در اصطلاح CB می نامند. خود این CB تحت اعتبار یک نهاد بالا دست دولتی با عنوان AB فعالیت می کنند. در نهایت خود این AB تحت اعتبار یک نهاد بین المللی با عنوان IAF فعالیت می کند. این نوع گواهی ایزو بالاترین سطح اعتبار را داراست. نوع دیگری از مراجع اخذ ایزو هستند که AB و CB داخلی هستند و ساخته و پرداخته ایرانیها و در اصطلاح غیر IAF می نامند.

جهت مشاهده مراجع صدور گواهینامه ایزو بر روی مقاله لیست شرکت های صادرکننده ایزو کلیک نمایید.

بنر ایزو

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

One Response

  1. گواهینامه تخصصی۱۷۶۵ برای فرش ماشین کافی هست؟ حتما باید ایزوهای عمومی 9001 14001 , 45001 را هم دریافت کنیم؟ کاربر این ایزوهت در صنعت فرش ماشینی چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo