استاندارد ISO30401 استاندارد ایزو 30401

استاندارد ISO30401 استاندارد ایزو 30401
5/5 - (5 امتیاز)

استاندارد ISO30401 استاندارد ایزو 30401

استاندارد ISO30401 استاندارد ایزو 30401 باعنوان سیستم مدیریت دانش از سری استانداردهای تازه شناخته شده و تخصصی در حوزه دانش میباشد. ایزو 30401 سازمان را جهت بهبود کیفی سطح دانش کمک میکند. این استاندارد الزامات لازم در حوزه دانش را در اختیار سازمان قرار میدهد. هر سازمان صرف نظر از نوع فعالیت و اندازه و گستردگی و همچنین صرف نظر از نوع محصولات و خدماتش دانش لازم را می تواند کسب کند.

ISO30401 چگونگی مدیریت دانش سازمان را در نظر میگیرد و سازمان را راهنمایی میکند که چگونه سطح کیفی دانش سازمان را ابتدا حفظ کند و سپس بالا ببرد. در همین راستا لازمست اطلاعات سازمان بروزرسانی شده باشد و مدیران کلیدی سازمان دانششان دائما بروز باشد تا بتوانند دانش لازم را نیز در اختیار کارکنان سازمان قرار دهند.

گواهینامه ایزو 30401

گواهینامه ایزو 30401 در حوزه مدیریت دانش به عنوان اولین استاندارد انتشار یافت و قابلیت صدور گواهینامه را دارد. سیستم مدیریت دانش Knowledge Management System (KMS) نظامی است که بر روش هایی که شرکت ها دانش را به وجود آورده اند و مورد استفاده قرار می دهند تمرکز دارد. سیستم مدیریت دانش به عنوان تعریف مخصوص معرفی میشود. با شروع فعالیت سیستم مدیریت دانش مشکلات زیادی در سازمان مرتفع میگردد. مشکلاتی مانند اختلاط های متنوع با نظام های دیگر مانند سیستم مدیریت اطلاعات و غیره.

اخذ گواهینامه ISO 30401 به مجموعه کمک میکند تا دانش سازمانی موجود منظم و طبقه بندی شوند. سپس با مرور زمان این دانش بهینه سازی و ارتقا می یابد. ایزو 30401 باعث یک تحول عظیم در ساختار مدیریت دانش هر سازمانی می گردد.

گواهینامه ایزو 30401
گواهینامه ایزو 30401 در قسمت مدیریت دانش به عنوان اولین استاندارد انتشار یافته است و قابلیت صدور گواهینامه را دارد

محتوای استاندارد ایزو 30401

محتوای ایزو 30401 به دنبال مستقر شدن مفاهیم اساسی مدیریت دانش است که این محتوا عبارتند از:

1- راهنمایی کردن شرکت هایی که هدف آنها افزایش ارزش دانش شرکت است.

2- پایه ای برای تحلیل و مشخص کردن شرکت های صلاحیت دار به وسیله اصول ممیزی

دریافت گواهینامه ایزو 30401

اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 30401 زمانی محقق می شود که مدیران استاندارد ایزو 30401 را در محیط شرکت اجرا کنند. مدیریت دانش شرکتی بایستی توسط چرخه حیات مدیریت دانش به صورت تأثیرگذار اجرا گردد.

چهار قسم زیر اصل چرخه زندگی مدیریت دانش شرکت را شامل می شود. همه آنها بایستی در ارتباط با هدف تجاری باشد و حداقل شامل عملکردهای زیر باشند:

1- به دست آوردن دانش تازه: یعنی تأمین شرکت با دانشی که برای شرکت ناشناخته و مجهول است.

2- عملکرد دانشموجود: که به معنای استفاده کردن از دانش موجود در شرکت برای فعالیت بهتر داشتن و همچنین برای تصمیم گیری های خوب است.

3- محافظت از دانش موجود: که این به معنی حفظ کردن دانش شرکت تا از دست نرود.

4- مدیریت کردن دانش غیرمعتبر: که این به معنی حفظ کردن شرکت از فعالیت اشتباه یا عملکرد غیر صحیح که در اثر استفاده ناصحیح از دانش در حوزه شرکتی است.

علاوه بر آن نظام سیستم مدیریت دانش شرکت که به منظور اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 30401 به وجود می آید بایستی شامل عملکردها، ابزار و رفتارهایی برای پشتیبانی و قدرتمند کردن انواع مختلف تبدیل کردن دانش مناسب برای هدف های تجاری باشد.

1- ارتباطات انسانی: ارتباط و تبادل دانش به وسیله صحبت کردن و ارتباط بین گروه های صاحب منافع

2- بیرونی سازی دانش: به وسیله کارهایی مانند ضبط کردن، مستندسازی و کدگذاری دانش را در اختیار دیگران قرار بدهند

3- خارج کردن و ترکیب: که این شامل: دسته بندی کردن دانش، رسمی کردن، ساختاربندی می شود

4- درونی کردن دانش: به وجود آوردن محیطی برای دسترسی راحت و آسان از دانش و یادگرفتن دانش.

شرایط لازم برای دریافت گواهینامه ایزو 30401

شرکت ها برای اینکه بتوانند گواهینامه ایزو 30401 را دریافت کنند باید به خوبی بتوانند در محیط شرکت آن را پیاده سازی کنند و چهار چیزی که در ذیل بیان می شود را برای پیشرفت سیسم مدیریت دانش برخوردار باشند:

1- وظایف: نقش و مسئولیت ها عبارتند از اعضای کاربران سامانه و اشخاصی که توانایی حسابرسی براساس حسابرسی تعیین شده را دارند.

2- فرآیندها: تشریح کردن عملکردهای تجاری و علمی، راهکارها، دستورالعمل ها، روش ها و ارزش ها.

3- فناوری و زیرساخت: شبکه های دیجیتالی، محیط کاری مجازی و حضوری و سایر ابزارهای لازم.

4- حاکمیت: هم جهت بودن استراتژی، توقعات و ابزار مطمعن برای عملکرد سامانه مدیریت دانش.

در برخی مواقع شرکتها بدنبال دریافت سریع ایزو 30401 هستند. توصیه میکنیم که مقاله اخذ فوری گواهینامه ISO معتبر را مطالعه بفرمایید.

اهمیت اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 30401

دریافت گواهینامه استاندارد ایزو 30401 به چند دلیل اهمیت دارد که در ذیل بیان می شود.

اهداف اخذ گواهینامه استاندارد ایزو 30401 باعث ایجاد نتایج عالی در سازمان است. منشأ این نتیجه های عالی و با اهمیت دانش کاربردی است. دانش ذاتا در حال تغییر است و هر سازمانی اگر خود را متناسب با این تغییرات وفق ندهد، از گردونه رقابت خارج خواهد شد. دانش سازمانی برای هر شرکتی بعنوان یک سرمایه محسوب میگردد.

بیشتر اقتصادهای دنیا در آرزوی این هستند که به اقتصاد دانشی تبدیل شوند. در اقتصاد دانشی منبع اصلی ثروت کارگر ذهنی است و کارگر فیزیکی در آن نقشی ندارد. این قسمت از اصلی ترین هدف استاندارد ایزو 30401 است.

شرکت هایی که به صورت پراکنده عملکردهای مشابه کردند می توانند به وسیله آموزش سیستم مدیریت دانش مزیت های عالی برای خود کسب کنند.

علت اصلی برای ایجاد مدیریت دانش عدم استفاده از نیروی انسانی و فرسودگی آن است. در اکثر شرکت ها دانش حیاتی در مغز افراد متخصص می ماند و ترس از دست دادنش وجود دارد. اما در شرکت های دیگر نیروی باهوش وجود دارند اما از دانش لازم برخوردار نیستند.

با توجه به دلایلی که گفتیم مشخص شد که گواهینامه ایزو 30401 یک استاندارد اصلی برای موفقیت شرکت ها به حساب می آید.

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو 30401

گواهینامه ISO30401 را نیز مانند تمامی استانداردهای ایزو بایستی از طریق مراکز و مراجع ثبت و صدور انواع گواهینامه ایزو دریافت کرد. اینجا اختصارا بیان میکنیم مراکز ثبت و صدور گواهینامه ISO بسیارند. اما مراجع معتبر که با عنوان CB فعالیت دارند حدود 400 الی 500 مرجع میباشند. CB (ها) زیر نظر مراجعی با عنوان AB اعتباردهی میشوند و فعالیت میکنند. خود این AB (ها) زیر نظر یک سازمان بین المللی با عنوان IAF اعتباردهی میشوند که بالاترین سطح اعتبار میباشد. با این تفاسیر انواع گواهینامه صادر شده زیر نظر IAF دارای اعتبار جهانی میباشند.

ایزو 30401 – مفاهیم و تعاریف

گواهی ISO 30401 یکسری تعاریفی دارد که جهت آشنایی بیشتربه بعضی تعاریف اصولی میپردازیم. مهمنرین تعریف در این مبحث دانش میباشد که دانش بمعنای تمامی آموخته هایی میباشد که بر علم و آگاهی افراد چیزی اضافه کند. حالا ممکنست دانش در یک سازمان در مراکز و در زمانهای مختلف بوجود بیاید. در زمان یک جلسه کاری، در ماموریت کاری، در زمان حل یک مشکل فنی و یا غیرفنی، در زمان انجام کار گروهی. دانش میتواند حاصل تجربه های فنی و مدیریتی و یا حاصل دیدگاههای فنی و مدیریتی میباشد.

دانش دو دسته تقسیم میشود که شامل دانش عیان و نهان میشود. مدیریت دانش از دیگر تعاریف مهم در مبحث سیستم مدیریت دانش ISO30401 میباشد. مدیریت دانش همان آموزش آموخته ها و انتقال تجربیات و دانش میباشد که از طریق تجربه کاری، پژوهشها، دانش اقتباسی و مطالعات انتقال میابد که در دسته دانش نهان قرار دارند. تجربه کاری و یا همان تجربه شخصی تجاربی میباشد که حین موفقیت و یا شکست بدست میاید. همچنین راهکارهایی در حل مشکلات با مدیریت درست ارائه میدهد. پژوهش نیز تجزیه و تحلیل و قیاس چند دانش و ارائه آمار و نتایج و سپس مستندسازی نتایج را شامل میگردد.

دانش اقتباسی هم دانشی میباشد که خود فرد کسب و یا تجربه نکند و خودش مطلبی راخلق نکند. بلکه مجموعه دانشها را از طرق مختلف بدست آورد. ممکنست دانشهای اقتباسی از طریق کنفرانسها و کارگاهها و دوره های آموزشی و سمینارها و یا بصورت دانش از طریق فضای مجازی و حتی مقالات و نوشته های دیگران بدست بیاید.

از کجا گواهینامه ISO بگیریم 79165 - 021 مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر و ارزان و فوری دغدغه غالب متقاضیان اخذ گواهی ایزو هست.
از کجا گواهینامه ISO بگیریم 79165 – 021 مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو معتبر و ارزان و فوری دغدغه غالب متقاضیان اخذ گواهی ایزو هست.

ازکجا باید گواهینامه ایزو 30401 بگیریم؟

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO 30401 را در اصطلاح CB نام دارد. CB مخفف عبارت Certification body میباشد. در حال حاضر حدود 600 مرجع و مرکز صادر کننده گواهی نامه ایزو ISO در ایران وجود دارند و مدعی ثبت و صدور گواهی نامه ایزو ISO هستند. بعضی از آنها شخصیتهای حقیقی و بعضی از آنها شخصیتهای حقوقی دارند. همه مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO مدعی هستند که گواهینامه اصل صادرمی کنند و قابل استعلام میباشد. اگر گواهینامه ایزو اصل می خواهید بگیرید حتما با اعتبار مرکز ملی تایید صلاحیت ایران – سازمان ملی استاندارد ایران اقدام نمایید. برای یادگیری چگونگی اعتبار سنجی ایزو مقاله نحوه استعلام گواهینامه ایزو را کلیک بفرمایید.

سازمان ملی استاندارد  ایران

از نظر قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملی استاندارد ایران بعنوان تنها مرجع رسمی عهده دار نظارت بر این مراکز ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO میباشد. سازمان ملی استاندارد ایران وظیفه تایید صلاحیت و نظارت بر مراکز و شرکتها، سازمانهای گواهی دهنده را برعهده مرکزی تحت عنوان مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گذاشته است.
مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تعداد خیلی کمی از این مراکز ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO را تایید صلاحیت کرده است. این تعداد مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو ISO ثابت نبوده و در طول زمان ممکنه کم یا زیاد شوند. یعنی ممکنه تعدادی از این لیست مراکز صادر کننده گواهی نامه ایزو ISO حذف گردند و یا اضافه شوند. جهت مشاهده مقاله در مورد لیست مراکز مطلب مراجع معتبر گواهینامه ایزو , CB , AB , NACI , IAF را کلیک فرمایید.

شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو تقلبی

متقاضی گواهی ایزو ISO بایستی توجه نماید دچار افراد سودجو نشوند. افراد سودجو ممکنه نام خود را در لیست مراکز صادر کننده گواهینامه ایزو ISO معرفی نمایند. اما با یک برند دیگری گواهینامه ایزو صادر کنند. شما میتوانید با تماس یا مراجعه حضوری در مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران ، از خدمات کاملاٌ رایگان مشاوره و راهنمایی مرکز استفاده نمایید. مرجع ارائه دهنده خدمات ثبت و صدور گواهی نامه ایزو ISO خود را متناسب با شرایط نیاز خود انتخاب نمایید.
مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران بزرگترین مرجع مشاوره و اطلاع رسانی در خصوص مراجع معتبر صادر کننده گواهینامه های بین المللی ایزو ISO ، HSE در خدمت هموطنان عزیز میباشد.

اهمیت دریافت ایزو 9001 در کنار ایزو 30401

گواهینامه ISO30401 در راستای پیاده سازی درست و بهینه، بدلیل الزامات مشترک بسیارش با استاندارد ایزو 9001 در جهت ایجاد و بهبود شرایط سطح کیفی دانش نیاز دارد تا بطور همزمان سیستم مدیریت کیفیت ISO9001 را در سازمانش طراحی و پیاده سازی نماید. درون استاندارد ایزو9001 الزاماتی در خصوص ایجاد، اجرا، نگهداری وب هبود راهبردها جهت سطح کیفی دانش سازمان بیان شده است. به همین جهت سازمان متقاضی درخواست گواهی ISO30401 جهت ارتقای سطح کیفی دانش سازمان و هر چه بهتر پیاده سازی استاندارد ISO30401 بهترست قبل و یا همزمان استاندارد ISO9001 را نیز طراحی و پیاده سازی نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه ISO 9001 را مطالعه بفرمایید.

البته دریافت ایزو 9001 الزامی نیست اما بهتر است یک سازمان با هر گونه فعالیت خود را ملزم کند تا سیستم مدیریت کیفیت را همزمان با هر نوع استاندارد مرتبط با فعالیتش طراحی و پیاده سازی نماید. زیرا بنوعی ISO9001 با عنوان سیستم مدیریت کیفیت پیش نیاز و مادر تمامی استانداردها میباشد.

راهنمای دریافت گواهینامه ایزو 30401

راهنمای دریافت گواهینامه ISO 30401 نیاز تمامی شرکتهای متقاضی اخذ ایزو هست. اخذ گواهینامه ایزو 30401 و نحوه دریافت و اخذ هر نوع گواهی نامه ایزو ISO دیگری سوال و پرسش اکثریت شرکتها و سازمانها و نهادهای متقاضی اخذ گواهی ایزو می باشد. در ابتدای راهنمای دریافت گواهینامه ISO ، متقاضیان دریافت ایزو باید به این درک برسند که اصلا گواهینامه ایزو چیست؟ چه کاربردی دارد؟ ایزو برایشان چه مزایایی به همراه دارد و سپس به مقوله و مبحث دریافت گواهی ایزو بپردازند. پس در ابتدای مقدمه قبل از هر اقدامی جهت دریافت گواهی ایزو ، سازمانها و شرکتهای متقاضی و متقاضیان و درخواست کنندگان اخذ و دریافت گواهی نامه ایزو باید در خصوص ایزو و گواهینامه ISO اطلاعاتی را به دست بیاورند. پس در ابتدا به مبحث ایزو چیست و گواهینامه ایزو چیست می پردازیم تا راهنمای دریافت گواهینامه ISO باشیم تا متقاضیان آشنایی مختصری نسبت به مقوله ایزو پیدا کنند.

راهنمای دریافت گواهینامه ISO
اخذ گواهینامه ایزو و نحوه دریافت و اخذ گواهی نامه ایزو ISO سوال و پرسش اکثریت شرکتها و سازمانها و نهادهای متقاضی اخذ گواهی ایزو می باشد

ایزو چیست؟

ایزو مجموعه استانداردها و الزامات مورد نیاز شرکتها و سازمانهاست. مقر و قرارگاه سازمان ایزو در ژنو سوئیس واقع شده است. کلیه ی استانداردها داخل این سازمان ISO تهیه و تدوین گردیده و پس از بررسی و اخذ اکثریت آرای عضو این سازمان ، منتشر می شوند. ایزوها انواع و اقسام مختلف و متعدد و متنوعی دارند که دارای تنوع بسیار بالایی هستند. این ایزوها و استانداردهای ایزو ، شامل دو نوع کلی می شوند: استاندارد ایزو عمومی و استاندارد ایزو تخصصی هستند. استاندارد ایزو 30401 نیز یک استاندارد عمومی مسوب میگردد. چون در هر سازمان و شرکتی قابل اجراست.

تنوع استانداردهای ایزو تخصصی به دلیل اینکه تخصصی هستند خیلی زیاد است. به ازای هر زمینه و حوزه تخصصی استاندارد و یا حتی استانداردهایی خاص و مخصوص از طریق سازمان ایزو ISO تدوین گردیده است. استانداردهای عمومی نیز گروهی از استانداردها هستند که کلیه ی زمینه ها و حوزه های تخصصی را شامل می گردد. مهمترین و پرکاربردترین و عمومی ترینشان جهت تمامی مشاغل شامل این موارد می شود:

ایزو9001 ISO9001 سیستم مدیریت کیفیت

ایزو14001 ISO14001 سیستم مدیریت زیست محیطی

ایزو45001 ISO45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ایزو ISO چیست؟ را کامل بخوانید.

گواهینامه ایزو چیست؟

گواهینامه ایزو یکی از گواهی نامه های معتبر جهت مقاصد و اهداف مختلف هست. گواهی ایزو در واقعیت همان سری استانداردها و الزامات تدوین شده هست که در قالب برگه ای با عنوان گواهینامه برای شرکتها صادر و به آنها اعطا می شود. البته بایستی این برگه تنها یک برگه بی ارزش نباشد و دارای اعتبار باشد.

شرکتها و سازمانهای متقاضی ثبت و صدور و اخذ ایزو جهت اهداف و مقاصد مختلفی به دنبال اخذ گواهینامه ایزو هستند. اما امری که بسیار مهم هست و حائز اهمیت بالایی هست این هست که آنها بایستی با آگاهی کامل به دنبال دریافت گواهیتامه ایزو بروند. به این دلیل که این روزها بسیاری از دلالان و کلاهبرداران و شیادان هستند که میایند و گواهی نامه هایی را صادر و ارائه می دهند که مدعی هستند دارای بالاترین اعتبار هست. حتی جهت تخریب رقبا آنها را فاقد اعتبار می دانند و اما در حقیقت گواهی نامه های صادره آنها تحت اعتبار نهاد معتبری نیست. سوالاتی که ممکنست متقاضیان در جهت طی کردن روند دریافت گواهی ایزو برایشان پیش بیاید:

روند و مراحل دریافت گواهی نامه ایزو چگونه است؟
چطور باید گواهینامه ایزو بگیرم؟
چگونه می توانم گواهی نامه ایزو معتبر بگیرم؟
نحوه استعلام و اعتبار سنجی گواهی نامه ایزو چطور هست؟
مراحل اخذ و دریافت گواهینامه ایزو چیست؟
چطور بفهمم گواهی ایزو دارای اعتبار هست؟
لیست شرکتهای ثبت و صدور گواهی نامه ایزو
لیست شرکتهای معتبر صادر کننده ایزو معتبر
شرایط و ضوابط دریافت گواهی ایزو چیست؟
روند و روش اخذ گواهی ایزو
مراحل دریافت و اخذ گواهی نامه ایزو

و بسیاری سوالات دیگر که در روند اخذ گواهی ایزو برای شرکتها پیش میاید.

دریافت گواهینامه ایزو 30401

دریافت گواهی ایزو 30401 دغدغه ی شرکتها و سازمانهایی هست که به دنبال اخذ ایزو می روند. آنها به دنبال دریافت و اخذ ایزو 30401 با یکسری مجموعه سوالات مواجه می گردند. از همه مهمتر اینکه چگونه گواهی نامه ایزو بگیرند؟ و به راهنمایی جهت دریافت گواهی نامه ایزو نیاز دارند.

سازمانها برای دریافت گواهینامه ایزو بایستی مراحل ذیل را طی کنند و با آگاهی کامل مرحله به مرحله پیش بروند تا به گواهی ایزو برسند.

مراحل دریافت گواهی نامه ایزو 30401

1 – مشخص کردن هدف از اخذ گواهی ایزو 30401

2 – تعیین یک مرجع معتبر ثبت و صدور ایزو 30401

3 – مستند سازی ایزو و پیاده سازی ایزو 30401

4- ممیزی داخلی و ممیزی خارجی و در نهایت ممیزی نهایی

5 – ثبت و صدور گواهی نامه ایزو 30401

مشخص کردن هدف از اخذ گواهی ایزو 30401

اهداف شرکتها و سازمانها و نهادها از اخذ و دریافت گواهی نامه ایزو 30401 متفاوت هست. شرکتهای متقاضی اخذ و دریافت گواهی ایزو ، به طور کلی جهت این اهداف اقدام به اخذ گواهی ایزو 30401 سیستم مدیریت دانش می کنند:

1-   دریافت گواهینامه ایزو 30401 برای شرکت در مناقصات

2-   دریافت گواهی 30401ISO برای مطرح شدن درون بازارهای جهانی

3-   رقابت با رقبای همکار خود در بازار رقابتی

4-   دریافت گواهینامه ایزو 30401 برای تبلیغات و برند سازی

5-   استقرار و پیاده سازی واقعی استاندارد سیستم مدیریت دانش

6-   دریافت گواهی ایزو 30401 جهت بقای خود در بازار جهانی

7-  اخذ و دریافت گواهینامه ایزو 30401 با توجه به اهداف سری و مخفیانه سازمانها که تنها خودشان می دانند چرا می خواهند ایزو بگیرند.

تعیین یک مرجع معتبر ثبت و صدور ایزو 30401

بعد از اینکه اهداف و مقاصد شرکتها از اینکه چرا می خواهند گواهی نامه ایزو 30401 بگیرند مشخص شد، وقت آن می رسد که شرکتها با توجه به هدفشان و شرایط سازمانشان برای انتخاب یک مرجع معتبر اقدام نمایند. این مرحله از مراحل اخذ و دریافت گواهی ایزو30401 بسیار دارای اهمیت هست.

این دقت نظر به علت وجود کلاهبرداران و دلالانی هست که با بازار گرمی و اسامی ساختگی و برند سازی با اسامی دهن پر کن سعی بر این دارند که گواهی نامه ایزو یی ارائه کنند که اصالت ندارد. گواهینامه ایزو 30401 فاقد هر گونه اعتبار هست و تنها این گواهی یک برگه ای فاقد اعتبار هست. اما آنها مدعی هستند که دارای بالاترین اعتبار هست. در حالیکه اعتبار آنها در حد یک برگه پرینتی می باشد و با ظاهری موجه آن را ارائه می کنند. غافل از اینکه نامعتبرند و اما ظاهری گول زنک دارند.

مرکز مشاوره سیستم کاران به عنوان مرکزی عام المنفعه با حضور مشاورین خبره، آموزشهای لازمه جهت نحوه استعلام ایزو در خدمت شماست. نحوه اعتبار سنجی مرجع صادر کننده ایزو انتخابی را یاد بگیرید. این مرکز گواهی نامه ایزو 30401 دارای بالای اعتبار با کمترین هزینه و زمان ممکنه را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. پس بدون نگرانی شناخت مراجع معتبر و گواهی ایزو معتبر خود را به ما بسپارید.

مستند سازی و پیاده سازی ایزو 30401

مستندات انواع گواهی نامه ایزو با توجه به نوع ایزو تهیه می شود و سپس با توجه به مستندات نوبت به پیاده سازی الزامات تعریف شده هر یک از استانداردهای ایزو می شود. پیاده سازی ایزو 30401 متناسب نیاز سازمان بسیار مهم هست. مدیران آگاه و با تجربه هدفشان از اخذ گواهی ایزو ، پیاده سازی یک سیستم مدیریتی در سازمانشان جهت پیشرفت و بهره وری و ایجاد نظم هست.

پیاده سازی استاندارد ایزو 30401 مزایای فراوانی برای سازمانها در جهت کلیه ی فرآیندها و خدمات و محصولاتشان دارد. پیاده سازی کلیه ی استانداردها باعث ایجاد نظمی سیستماتیک درون سازمان می شود. این نظم موجب بهره وری و بالا رفتن راندمان کاری سازمان می شود که قطعا چندین برابر خواهد شد. جهت اجرای یک مشاوره اصولی ، مقاله مشاوره سیستم های مدیریتی را بخوانید.

ممیزی داخلی و ممیزی خارجی و ممیزی نهایی

بعد از اینکه پیاده سازی انجام شد نوبت می رسد به رفع عدم انطباقها در سازمان که ممیز به سازمانها و شرکتها فرستاده می شود. ممیز عدم انطباقهای ایزو 30401 را تعیین و مشخص می کند و سازمان بایستی که این عدم انطباقها را رفع کند و از بین ببرد. در نهایت بعد از رفع عدم انطباقها در ممیزی نهایی شخص ممیز این عدم انطباقها را بررسی کرده و رفع عدم انطباقها را تایید گردد و سازمان را حائز صلاحیت اخذ ایزو 30401 دانست، اجازه صدور ایزو را می دهد.

ثبت و صدور گواهی نامه ایزو 30401

بعد از اینکه تمامی مراحل ذکر شده طی شد، نوبت به ثبت و صدور گواهینامه ایزو 30401 می رسد. باید دقت کرد که گواهی ایزو 30401 مذکور قابلیت استعلام از طریق نهاد بین المللی IAF را دارا باشد. سازمان جهانی ایزو تنها نهاد بین المللی IAF را معتبر می داند. پس با این تفاسیر گواهی نامه ای معتبر هست که توسط سایت IAF قابل رجیستری باشد. تمامی کشورها درون نهاد IAF نمایندگانی دارند که به آنها AB میگویند. AB ها توسط IAF اجازه صدور گواهی ایزو را به CB ها خواهند داد.

البته هستند یکسری مراجع غیر IAF کار راه انداز چه در ایران و چه خارج از ایران که تحت نظر IAF نیستند. اما به دلیل سهولت و زمان و هزینه پایین متقاضیان خود را دارد. همان طور که گفتیم راه انداز هستند و همه شان نیز اعتباری یکسان دارند اما چیزی که مشخصا بایستی بیان کرد این هست که این گواهینامه های صادره اصطلاحا غیر IAF به هیچ وجه اعتبارشان به حد گواهی نامه های ایزو IAF نیست.

مرکز سیستم کاران به عنوان مرکزی عام المنفعه با خدمات مشاوره رایگان آماده پاسخگویی به سوالات متقاضیان است. آموزش استعلام و آگاهی متقاضیان از کلیه ی مراجع معتبر صادر کننده ایزو  30401 از خدمات رایگان مرکز هست. این مرکز گواهی نامه های ایزو با بالاترین اعتبار را به تمامی متقاضیان با کمترین هزینه و زمان ممکنه ارائه می کنند.

روش اجرایی مدیریت دانش

مرکز سیستم کاران یک نمونه روش اجرایی مدیریت دانش محض الگوبرداری علاقمندان تهیه و تدوین و منتشر نمود. جهت دانلود فایل WORD این روش اجرایی بر روی مقاله روش اجرایی مدیریت دانش کلیک بفرمایید.

با ما معتبر باشید…

سیستم کاران – سازمان مرکزی

تلفن :  79165-021

 

 

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

One Response

  1. ایزو 30401 برای چه شرکت هایی کاربرد داره و فایده ای داره؟ حتما باید ایزو 9001 رو هم همراهش دریافت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo