نمونه خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS

نمونه خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS
4.9/5 - (3273 امتیاز)

نمونه خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS

خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS سندیست که توسط مدیر عامل تهیه و تدوین می گردد. خط مشی IMS اعضای سازمان ، از مدیرعامل تا پایین ترین سطح تشکیلاتی سازمان را جهت برقراری ، اجرا ، پایبندی و رعایت الزامات ، توسعه و نگهداری سیستم مدیریت کیفیت ISO9001 ، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO14001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشتISO45001  متعهد میکند. ما قصد داریم تا ضمن ارایه نمونه خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS اطلاعات مفیدی منتقل کنیم.

زمانیکه خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS تدوین میشود سازمان و اعضایش بایستی الزامات استانداردهای ISO 9001 و ISO 14001 و ISO 45001 رعایت کنند. سازمان بایست طوری فعالیتها و فرایندها را با الزامات و بندهای استانداردها همسو کند. از نتایج رعایت این استانداردها یعنی بهبود کیفیت محصولات ، خدمات و مدیریت فرایندها ، حفاظت از محیط زیست و کاهش آلاینده های زیست محیطی و حفظ ایمنی و بهداشت کارکنان و کاهش خطرات و حوادث ، حاصل شود.

خط مشی سیستم مدیریت یکپارچهIMS  روش رسیدن به نتایج حاصل از اجرای استانداردها را بیان میکند. یعنی بیان میکند سازمان از چه طریقی میخواهد به بهبود مستمر فرایندها و خدمات و محصولات ، حفظ محیط زیست و حفظ ایمنی و بهداشت کارکنان ، نائل آید. جهت آشنایی بیشتر با خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS یک نمونه در زیر آوردیم.

خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS

شرکت …………………………

شرکت ……………………………… ، فعال در زمینه ……………………………………………………………………………….. باایجاد تفکر فرایندگرا ، گامی بلند درجهت بهبود کیفیت خدمات خود ، رضایت مندی مشتریان ، بهبود عملكرد زیست محیطی ، ايمني ، بهداشت حرفه ایی و سلامت كاركنان برداشته است . بدین منظور اقدام به استقرار سیستم مدیریت یکپارچه درسطح شرکت نموده وخودرا ملزم و متعهد به اصول زیرمیداند:

  • رعایت استانداردهای ملی و بین المللی
  • حفظ وارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده باتوجه به نیازها و خواسته های مشتریان
  • توسعه فرهنگ کیفیت و بسط ارزشهای سازمانی
  • آموزش هدفمند و کاربردی کارکنان درجهت بهبود مستمر تمامی فرایندها و فعالیتهای شرکت وارتقاء کار گروهی
  • ارتقاء روحیه و انگیزه کارکنان ازطریق جلب مشارکت آنان وبهبود کیفیت کاری
  • پیشگیری وکاهش آلودگیهای زیست محیطی وارائه خدمات دوستدار محیط زیست
  •    پیشگیری ازحوادث ، حفظ وارتقاء ایمنی و سلامت کارکنان
  •    اجرا وحفظ الزامات قانونی مرتبط باجنبه های زیست محیطی ، ایمنی و بهداشت

بمنظور دستیابی به اصول بالا، این شرکت سیستم مدیریت یکپارچه IMS را منطبق بااستانداردهای سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 ، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO14001:2015 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ایی ISO45001:2018 درکلیه سطوح به اجرا درآورده و بطور مداوم خود را نسبت به بهبود مستمر و اثر بخشی این سیستم متعهد میداند. همچنین شرکت در ابتدای هر سال نسبت به تعیین اهداف کیفی ، زیست محیطی ، ایمنی و بهداشت در راستای این خط مشی اقدام نموده و با بازنگری از طریق پایش ، اندازه گیری و تحلیل میزان تحقق اهداف کیفی ، زیست محیطی ، ایمنی و بهداشت تعریف شده را بررسی میکند.

اینجانب با اعتقاد کامل و عزمی راسخ از این سیستم پشتیبانی نموده و از یکایک همکاران شرکت انتظار دارم ضمن درک صحیح آن ، در جهت برآورده ساختن و حفظ خواسته های استاندارد سیستم مدیریت یکپارچه تلاش نمایند و در جایگاه سازمانی خویش جهت بهبود مستمر آن کوشش نمایند.

نام و امضا مدیر عامل

خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه – نکات مهم

خط مشی IMS یکی از اسناد مهم در استقرار سیستم مدیریتی محسوب می گردد. لذا حتما توسط ممیز مورد بررسی قرار می گیرد.

همه کارکنان بایستی خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه را بلد باشند و درک کنند. البته نیازی نیست که حتما مفاد آن را حفظ کنند. اما بایستی کلیات آن را درک کنند و بتوانند مطرح کنند.

اهداف سیستم مدیریت یکپارچه بایستی برگرفته از مفاد بندهای خط مشی IMS باشد. در واقع خط مشی IMS راهنمای تدوین اهداف IMS است.

اهداف IMS بایستی در مکان های پربازدید قرار داد. یعنی طوریکه تمام کارکنان و سایر ذینفعان بتوانند آنرا ببینند. مثلا بصورت تابلو یا قراردهی در کانالها و فضاهای مجازی، وب سایت و غیره اصلاح رسانی میشود.

مسئولیت اصلی تدوین خط مش IMS بر عهده مدیر عامل می باشد. لذا شایسته است که بصورت دوره ایی مثلا یکساله باز بینی شود.

خط مشی IMS با سایر خط مشی های دیگر سازمان مانند منشور اخلاقی سازمان مجزا می باشد.

خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه به زبان لاتین عبارت Integrated Management System Policy هست.

کارشناسان و مشاوران ایزو علاوه بر یادگیری دانش تهیه و تدوین خط مشی IMS سایر مستندات را از لینک دانلود رایگان مستندات ایزو مطالعه نمایید.

خط مشی IMS تشابه زیادی به خط مشی کیفیت در خط مشی کیفیت و خط مشی HSE دارد. فقط بندهای الزامی و تمامی استانداردها در خط مشی کیفیت و خط مشی HSE متفاوت هست.

خط مشی IMS و کاربرد آن

کاربرد خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه در اخذ گواهینامه IMS هست. چنانچه مجموعه ای خواهان طراحی ، مستند سازی و پیاده سازی سیستم IMS هستند بایستی نسبت به تهیه و تدوین خط مشی نیز اقدام نماید. در واقع این سند یکی از اسناد مهم هست که در ممیزی هم روی آن خیلی تمرکز می شود.

مرکز سیستم کاران اولین و بزرگترین مرجع اطلاع رسانی در حوزه سیستمهای مدیریتی است. شما می توانید گواهینامه های ایزو شرکتتان را از طریق سازمان مرکزی و با شماره تماس  79165-021 کسب نمایید.

با ما در ارتباط باشید. . . 

تلفن   79165-021

سیستم کاران – سازمان مرکزی

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

6 Responses

  1. گواهینامه ims میخوایم بهمراه مستندات که در شرکت برامون اجرا کنید اگه راهنمایی کنید چطور میتونیم گواهینامه با مستندات دریافت کنیم ممنون میشم؟

  2. برای اجرای خط مشی کیفیت IMS آیا قوانین بصورت کلی تهیه و تدوین شده یا باید بصورت جداگانه قوانین و دستورالعمل های سه گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ را اجرا کنیم؟ لطفاً اگر چنین است فرم درخواست و ثبت نام سه گواهینامه فوق را بهمراه لیست مراجع ثبت و صدور ایزو و نمونه کامل مستندات را بر روی ایمیل بنده ارسال نمایید و هزینه ها را هم قید بفرمایید.

  3. نمونه خط مشی IMS که در شرکت یا مجموعه ای پیاده سازی کرده اید دارید که ما مطالعه کنیم ببینیم به چه صورت است . ما فکر میکنیم پروژه بسیار سختی باشه و دغدغه هزینه ها را هم داریم . برآورد هزینه ها را همان ابتدای کار میتونید بصورت دقیق بیان کنید تا بعدا دچار مشکل نشویم .

  4. گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و گواهینامه ims را کارفرما برای شرکت در مناقصه از ما خواسته و فرصت بسیار کوتاهی هم داریم متاسفانه . الان ما برای اینکه به سرعت به گواهی نامه های مد نظر برسیم باید چکار کنیم و چه مدارکی را آماده کنیم.
    اگر پاسخ ایمیل را سریع جواب میدهید که بهتر ولی اگر دیر به دیر پاسخ میدهید از طریق واتساپ با شماره شرکت ارتباط بگیرید اگر هم تماس بگیرید که چه بهتر .

  5. مدت زمان و هزینه گرفتن گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ چقدر هست
    با چه مراجعی کار می کنید دنبال مرجعی هستیم که تحت اعتبار IAF باشه ولی در زمینه طراحی و پیاده سازی مستندات و اجرای خط مشی کیفیت سخت گیری نداشته باشه
    تعریف سیستم کاران را از دوستان شنیدم
    امیدوارم بتونیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم و شنیده ها درست باشه
    اگر پروژه اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ به خوبی طی شود گواهینامه های ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را هم درخواست داریم

  6. نمونه خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه برنامه ای مجزا از سه استاندارد ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ هست یا باید تک تک نمونه مستندات را اجرا کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo