نمونه خط مشی HSE

نمونه خط مشی HSE
4.8/5 - (4601 امتیاز)

نمونه خط مشی HSE

خط مشی HSE روشنگر راه و نشان دهنده سیاستهای سازمان در رابطه با مسائل ایمنی ، بهداشت و محیط زیست  هست.  خط مشی HSE یک بیانیه در سطح عالی برای استقرار سیستم مدیریت HSE سازمان است. اکثر کارشناسان ایمنی برای تدوین این سند نیاز به یک نمونه خط مشی HSE دارند.

خط مشی HSE چون جز اسناد بالا دستی سازمان است باید توسط مدیریت عامل تنظیم و تدوین شود.

خط مشیHSE  باید به تمامی کارکنان ابلاغ شود تا بدین ترتیب در لایه های زیرین سازمان نیز تسری یابد. این خط مشی بایستی مانند نمونه خط مشی کیفیت Quality policy توسط تمامی افراد درک شود.

خط مشی HSE بیان کننده دیدگاه ها ، مقاصد و خواسته های مدیریت و اصول عملکرد و هدف از بهبود کارایی عملکرد HSE می باشد.

تعیین اهدافHSE  بر اساس بندها و اصول همین خط مشی HSE است. پس اولین قدم در راه پیاده سازی سیستم مدیریت بهداشت ، ایمنی و محیط زیست HSE تدوین خط مشی HSE میباشد.

برای آشنایی بیشتر با نحوه نگارش خط مشی HSE یک نمونه در زیر آوردیم.

خط مشی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS)

شرکت …………………………….

شرکت ……………………………………. بعنوان یکی از سازمانهای معتبر در زمینه ی …………………………………………………………………………. با ایجاد تفکر فرایندگرا در کلیه سطوح سازمان در جهت برآورده ساختن الزامات قانونی و کارفرمایی و رعایت اصول بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی و همچنین سر لوحه قرار دادن شعار اول ایمنی و محیط زیست ، سپس کار، از طریق تامین خواسته ها و رضایت و اعتماد ذینفعان در حوزه HSE , خود را متعهد اصول زیر میداند.

۱- رعایت استانداردهای ملی و بین المللی و تلاش درجهت افزایش سطح HSE
۲- توسعه منابع انسانی ازطریق بکارگیری نیروی متخصص آموزش دیده و اثربخش علی الخصوص درحوزه های بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی
۳- فراهم نمودن محیط کار ایمن و بهداشتی و ایجاد مشارکت بین همکاران درتصمیم گیری های سازمانی
۴-گسترش استفاده از تجهیزات ، فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده بهینه از تجهیزات موجود در جهت ارتقای HSE
۵- بهبود مداوم سطح HSE
۶- فراهم نمودن شرایط همکاری و مشارکت با طرفهای  خارج از سازمانی و قانونی و حکومتی مرتبط با HSE

بمنظور دستیابی به اصول بالا این شرکت سیستم بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی را منطبق با الگوی استاندارد HSE-MS در کلیه سطوح به اجرا در آورده و بطور مداوم خود را نسبت به بهبود مستمر و اثر بخشی سیستم متعهد میداند. همچنین سازمان در ابتدای هرسال نسبت به تعیین اهداف بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی در راستای این خط مشی اقدام نموده و با بازنگری از طریق پایش و اندازه گیری و تحلیل، میزان تحقق اهداف بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی را بررسی میکند. اینجانب با اعتقاد کامل و عزمی راسخ از این سیستم پشتیبانی نموده و از همه همکاران انتظار دارم ضمن درک صحیح آن در جهت برآورده ساختن خواسته های استاندارد و شکل گیری سیستم بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی تلاش نمایند. جهت پیشبرد این سیستم و بمنظور حصول اطمینان از کارایی و اثربخشی آن به نماینده مدیریت در امور HSE اختیارات لازم تفویض شده است.

نام و امضا مدیر عامل

خط مشی HSE-MS و تعهد و فرهنگ

نگاه به مسائل ایمنی ، بهداشت و محیط زیست بطور همزمان و پیاده سازی سیستم مدیریتHSE-MS  باعث هماهنگی و کارایی بیشتر برنامه های حفاظتی در زمینه های ایمنی ، بهداشتی و زیست محیطی خواهد شد. ایجاد تفکر و فرهنگ HSE در اجرای یک سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت بواسطه تدوین خط مشی HSE شروع میشود. تا زمانیکه فرهنگ و تفکر و دیدگاه HSE-MS در سازمان نهادینه نشود، عملا هیچ کاری پیش نخواهد برد.

سیاست HSE که توسط رهبر سازمان ابلاغ میگردد بایستی توسط همان رهبر و سایر مدیران تصمیم گیرنده حمایت و پشتیبانی شود. کارشناسان HSE برای تدوین این خط مشی گاهی بطور همزمان به خط مشی IMS رو می آورند. خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه میتواند در بر گیرنده HSE باشد. برای بررسی خط مشی IMS بر روی مطلب نمونه خط مشی سیستم مدیریت یکپارچه IMS کلیک نمایید.

کاربرد خط مشی HSE-MS چیست؟

شرکتها و سازمانها جهت دریافت گواهینامه HSE-MS نیازمند مستندسازی و اجرای کی سری فرایندهای الزامی استاندارد ایمنی ، بهداشت و محیط زیست هستند.

اخذ گواهینامه HSE در اولین گامش نیازمند تهیه و تدوین خط مشی HSE هست. این سند در ممیزی صدور گواهی و ممیزی های سالیانه بطور جدی بررسی می گردد. لذا کاربرد این سند بسیار ضروری هست. حتی برخی کارفرمایان برای شرکتهای پیمانکار خود ارایه این خط مشی را الزامی می کنند.

HSE-MS Policy نام لاتین خط مشی اچ اس ای میباشد. برخی کاربران همچنان از لفظ لاتین استفاده میکنند.

فرق خط مشی HSE-MS با خط مشی IMS

خط مشی HSE-MS بیانیه ای است که بیان کننده سیاست شرکت در مورد بهداشت، ایمنی و محیط زیست هست. اما خط مشی IMS سیاستهای شرکت را در قبال سه سیستم ایزو 9001 و 14001 و 45001 را تبیین می کند. هر سیستم مدیریتی مانند HSE نیز خط مشی خودش را دارد. تهیه و تدوین همه ی خط مشی ها بر عهده مدیریت عامل می باشد.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران آماده ارائه هرگونه اطلاعات در زمینه سیستم مدیریت HSE اچ اس ایی میباشد. همچنین این مرکز مجری صادر کننده انواع گواهینامه HSE ارزان و فوری در سطح ایران هست.

با ما حرفه ایی شوید

تلفن :   79165-021

سیستم کاران – سازمان مرکزی

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

9 Responses

  1. گواهینامه HSE برای آموزشی هم دارید بخوایم بگیریم؟ چه دوره های آموزشی مرتبط با محیط زیست میتونیم دریافت کنیم؟

  2. خط مشی کیفیت hse جداگانه تنظیم شده یا باید برای اجرا و پیاده سازیش قوانین ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را بکار ببریم. نمونه مستنداتش را میتونید کامل در اختیار ما بگذارید . رابط مجموعه بصورت حضوری خدمتتون میرسه هم فرم ثبت نام را تکمیل می‌کنه و هم یکسری راهنمایی از شما میگیره. لطفاً قرار یک ملاقات حضوری را تعیین نمایید و به ما اطلاع دهید.

  3. نمونه مستندات hse بغیر از نمونه خط مشی کیفیت شامل چه الزامات و قوانین دیگری هست و زمان پیاده سازی کلیه دستور العمل های hse حدودا چقدر زمان نیاز داره. لطف کنید با توجه به تبلیغاتی که گذاشتید فایل کامل نمونه مستندات hse را بهمراه لیست مراجع صادر کننده و هزینه‌ها را برای بنده بفرستید. همچنین تشکر میکنم از مقاله خوبتون.

  4. حدود یک سال پیش گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را دریافت کرده ایم و نمونه خط مشی سیستم مدیریت زیست محیطی و سیستم مدیریت کیفیت و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای را اجرا و پیاده سازی کرده ایم . حال که قصد دریافت گواهینامه hse را داریم آیا لازم هست نمونه خط مشی hse را دوباره اجرا کنیم فرقی میان خط مشی hse و دو گواهی نامه ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ هست . راهنمایی بفرمایید چیکار کنیم .

  5. گواهینامه HSE را اگر بدون اجرای نمونه خط مشی بخواهیم امکانش هست بگیریم چون هم فرصت نداریم هم هزینه . مجموعه ما تازه تأسیس هست و بودجه بسیار کمی هم داریم . فعلا برای اینکه مناقصه ها را از دست ندیم و بتونیم یکم اوضاع شرکت را جمع و جور کنیم فقط مدرک hse را حالا از هر مرجعی که میشه برای ما صادر کنید . لطف کنید یکی از کارشناسان مرکز سیستم کاران با مدیر مجموعه تماس بگیره.

  6. قصد اجرا و پیاده سازی خط مشی استاندارد hse را داریم. مجموعه بزرگ هست و اجرا در میان فرایندها نیازمند مشاوره و کارشناسی دقیق هست. به یک گروه متخصص و کاربلد احتیاج داریم . لطف کنید یک جلسه و ملاقات برای ما تعیین کنید تا صحبت نهایی را بصورت حضوری پیگیری کنیم .

  7. گواهینامه hse اداره کاری برای مناقصات کاربرد بیشتری دارد یا گواهی hse خصوصی یا همان بین المللی
    اگر بصورت مختصر مراحل اخذ هر دو گواهی را برایمان بفرستید ممنون میشم
    تا تصمیم بگیریم شرایط اخذ کدام یک را بهتر داریم
    همچنین قیمت هم برایمان خیلی مهم است لیست قیمت را هم ارسال کنید

  8. یه نمونه خط مشی HSE برای سازمانمون میخواستیم. شما میتونید این نمونه خط مشی HSE رو برای ما تهیه و تدوین کنید؟ هزینش و زمان تهیه این نمونه خط مشی HSE چقدر میشود؟

  9. نمونه خط مشی hse چند روز طراحی و اجراش طول می‌کشه ؟ مناقصه در پیش رو داریم و عجله داریم ولی نمی‌خواهیم هم کار را بصورت ظاهری پیش ببریم و اصل موضوع برامون اهمیت دارد…….
    لطفاً زمان و هزینه ها را بطور کامل بفرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo