گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) ، صنایع فولاد

گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO )، صنایع فولاد
4.9/5 - (1002 امتیاز)

گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) ، صنایع فولاد

صنعت فولاد در کشور ما جزء صنایع بزرگ و صنایع مادر محسوب میشود و از اهمیت بالایی برخوردارست. بنابراین انتظار میرود فعالان در عرصه صنعت فولاد با استانداردهای ملی و بین المللی آشنا گردند و گامی بلند در راستای تحقق اهداف خود بردارند. طراحی و پیاده سازی سیستمهای مدیریتی و متعاقب با آن دریافت گواهینامه ایزو ISO میتواند صنایع فولاد را به این اهم برسانند. لذا همواره سئوالات و ابهامات زیر برای صاحبان صنایع فولاد در رابطه با اخذ گواهی نامه ایزو ISO مطرح هست.

گواهینامه ایزو برای صنعت فولاد
گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) ، صنایع فولاد یکی از مهمترین دغدغه های شرکتهای تولیدی در زمینه فولاد هست

اخذ گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) ، صنایع فولاد

گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) جهت صنایع تولید و یا صنایع تبدیلی فولاد کدامند؟

تاثیر گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) در صنعت فولاد و آهن کدامند؟

اقدامات لازم جهت اخذ گواهینامه ISO ( گواهینامه ایزو ) در کارخانجات تولید و فرآوری فولاد چیست؟

زمان مورد نیاز جهت دریافت گواهینامه ایزو ( گواهی نامه ISO ) برای صنایع فولاد و صنایع وابسته فولاد و آهن چقدر است؟

نیاز صنعت فولاد به گواهینامه ISO ( گواهینامه ایزو ) چیست؟

مراکز و مراجع معتبر صدور گواهینامه ISO ( گواهینامه ایزو ) برای صنعت تولید فولاد کدامند؟

انواع گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) مرتبط با صنعت فولاد معمولاً بشرح زیر میباشد.

گواهینامه ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت ( ISO 9001 ) اولین گواهینامه مورد نیاز برای صنایع فولاد هست.

 ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ( ISO 14001 ) دومین گواهینامه مورد نیاز شرکتها برای صنایع فولاد میباشد.

گواهینامه ISO 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ( ISO 45001 ) در کنار ایزو 14001 از دیگر گواهینامه های ایزو مورد نیاز شرکتهای فولاد هست.

یکی از ابزارهای استانداردسازی بین المللی، دریافت گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) در صنعت فولاد میباشد. صنایع فولاد با طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت میتوانند زیر ساختهای لازم جهت ارتقای کیفیت محصولات خود را ایجاد کند.

گواهینامه های ایزو در حوزه صنایع فولاد

بعداز اخذ گواهینامه ایزو 9001 ( گواهینامه ISO 9001 ) ، دریافت گواهینامه ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ( ISO 14001 ) برای تولید فولاد پیشنهاد میشود. صنایع فولاد بااجرا و پیاده سازی گواهینامه ISO 14001 حفظ سلامت محیط زیست را متعهد میشوند.

دریافت گواهینامه ISO 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ( ISO 45001 ) در صنایع فولاد سلامت و ایمنی شغلی کارکنان را تضمین میکند و باعث افزایش انگیزه کارکنان شرکت میگردد.

با دریافت گواهینامه ایزو 9001 ( ISO 9001) و گواهینامه ایزو 14001 ( ISO 14001 ) و همچنین اخذ گواهینامه ISO 45001 در اصطلاح میگویند شرکت تولید فولاد دارای سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ) میباشد.

گواهینامه ایزو 9001 برای صنایع فولادی

گواهی ایزو 9001 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت بعنوان عمومی ترین و اصلی ترین نوع گواهینامه ایزو میباشد. ISO 9001 برای صنعت تولیدی فولاد مهمترین استاندارد محسوب میشود. کیفیت صنایع فولادی در جهت محصولات و خدمات در گرو رعایت الزامات استاندارد ایزو 9001 هست. استاندارد ایزو 9001 بعنوان مادر تمامی استانداردها برای کلیه صنایع یک الزام بشمار می آید.

یک شرکت صنعت فولاد با اخذ گواهی ایزو 9001 در حقیقت به مشتریان دارد میگوید خدماتی با کیفیت ارائه میکند. این را القا میکند که خدمات و محصولات و تولیدات من از لحاظ کیفی در بالاترین سطح ممکن نسبت به رقبا قرار دارد.

گواهینامه ایزو 14001 برای صنایع فولادی

ایزو 14001 تحت عنوان سیستم مدیریت زیست محیطی از دیگر گواهینامه های مورد نیاز صنایع فولاد هست. ایزو 14001 برای صنایع فولادی به دلیل فعالیتهایشان بنوعی الزام میباشد. کارخانجات تولیدی صنایع فولادی بدلیل استفاده از مواد کاربردی بسیار تاثیر آلایندگی دارند. بهمین جهت برای کاهش صدماتی که فعالیتشان به محیط زیست وارد میکند نیازمند استفاده از الزاماتی هستند که بهشان کمک کند.

استاندارد ایزو 14001 به صنایع فولادی کمک میکند از میزان آلایندگی خود بکاهند. همچنین این امر باعث میشود صدمات آنها به محیط زیست به حداقل برسد و کنترل گردد. همه ی ما در قبال حفظ محیط زیست مسئول هستیم. حفظ محیط زیست برای نسل آینده وظیفه ی بدهی همه ما با هر نوع فعالیت و خدماتی هست. صنایع فولادی نیز با دریافت گواهی ISO 14001 نشان میدهند که به این مهم بسیار اهمیت میدهند.

گواهینامه ایزو 45001 برای صنایع فولادی

ایزو 45001 تحت عنوان سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای استاندارد دیگری هست که برای شرکتهای فولادی بسیار اهمیت دارد. صنعت فولاد از مهمترین صنایع کشور هست و کارگران بسیاری در این صنعت فعالیت میکنند. سلامت این کارگران از دو جهت ممکنست در معرض خطر باشد. اولا در این صنعت بدلیل فرآیندهای شیمیایی انجام شده سلامت آنها در معرض خطر هست. از طرفی استفاده از دستگاههای پرخطر سلامت آنها را به خطر می اندازد. اخذ گواهینامه ایزو 45001 برای شرکتهای فعال در حوزه فولاد پیشنهاد می شود.

کاهش ریسکها و خطرات در چنین مواقعی یک الزام هست. همچنین ایجاد امنیت و انگیزه در کارگران بسیار در جهت اثربخشی فعالیتشان مهم هست. رکن اصلی یک سازمان نیروی انسانی هست. وقتی نیروی انسانی احساس امنیت کند و بداند جانش برای کارفرما مهمست با انگیزه بالا و با تمام وجود فعالیت میکند. پس اهمیت اخذ ایزو 45001 برای سازمانهای فعال صنایع فولادی نیز بسیار مهم هست.

گواهینامه ایزو برای تمامی مشاغل کاربردی هست. چهت مشاهده گواهینامه ایزو متناسب نیاز خود بر روی گواهینامه ایزو و مشاغل مختلف کلیک نمایید.

شرکت صدور گواهینامه ایزو جهت صنایع فولاد

شرکتهای تولید و پخش صنعت فولاد کشور میتوانند در خصوص اخذ گواهینامه ایزو 9001 و ایزو 14001 و ایزو 45001 و هر نوع گواهی نامه ایزو دیگر از مراجع مختلفی اقدام کنند. آنها میتوانند از دو نوع مرجع گواهی نامه ایزو 9001 و 14001 و 45001 و یا هر نوع گواهی ایزو دیگر مورد نیازشان را بگیرند. مراجع IAF و مراجع غیر IAF گواهی ایزو مورد نیاز صنایع فولاد را صادر میکنند. بسته به هدف اخذ گواهی ایزو ، مراجع صدور گواهی نامه های ایزو متغیر هستند.

لیست شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو iso برای صنایع فولاد با اعتبار IAF

لیست شرکتهای صادر کننده ایزو در حوزه فولاد عملا وجود ندارد. چون CB های ثبت و صدور ISO در حال تغییر هستند. از طرفی هیچ نهاد و ارگانی این لیست را ارائه نداده است. اما در سایت IAF می توانید لیست CB های صادر کننده ایزو را جستجو نمایید. همچنین می توانید با تماس با مرکز سیستم کاران این لیست را دریافت نمایید. چنانچه شرکتهای تولیدی صنایع فولاد قصد صادرات به کشورهای دیگر را دارند باید از طریق مراجع IAF اقدام کنند.

اخذ گواهی ایزو از مراجع IAF سختیهای خود را دارد. اما چنانچه یک شرکت تولیدی صنایع فولاد بخواهد صادرات کند چاره ای جز اخذ گواهی ایزو با اعتبار IAF را ندارد. زیرا جهت صادرات بایستی شرکتها بدنبال اخذ گواهی نامه های با اعتبار IAF باشند. جهت مناقصات هم اگر کارفرمای مناقصه گزار تعیین کرده باشد که گواهینامه ایزو IAF باشد میبایستی از طریق مراجع IAF اقدام کنند.

مراجع صادر کننده گواهی نامه های ایزو برای صنایع فولاد

مراجع صادر کننده گواهینامه های ایزو در ایران خیلی زیاد هستند. مراکز اصلی و مراجع غیر اصلی در حال صدور گواهینامه های ایزو برای صنایع فولاد هستند. تعداد شرکتهای صادر کننده ISO در حال افزایش هستند. شما باید یک شرکت صادر کننده ایزو معتبر برای صنایع فولاد انتخاب نمایید. سیستم کاران بعنوان یک مشاور امین در خدمت شماست. سیستم کاران لیست بروز از CB های صادر کننده ایزو به شما اراده می دهد. شماره تماس سیستم کاران 021-79165 است.

سیستم کاران به شما توصیه میکند که گواهی نامه ایزو معتبر تحت اعتبار IAF بگیرید. گواهینامه IAF قطعا مورد تایید همه می باشد. اما گواهینامه هایی که از مراجع غیر از IAF هستند شاید مورد تایید همه نباشد. متاسفانه در ایران در اغلب موارد گواهی نامه های ایزو غیر IAF کار راه انداز هستند. برای مناقصات، تبلیغات، رقابت با رقبای همکار و بسیاری مقاصد دیگر همین گواهینامه های ایزو غیر IAF کار شرکتها را راه می اندازد.

استانداردهای فنی فولاد
فولاد استانداردهای فنی زیادی دارد. استانداردهای فنی فولاد با استانداردهای ایزو فولاد فرق دارد. اکثر استاندارد در حوزه فولاد توسط ASTM آمریکا تدوین شده است

استانداردهای فولادی

فولاد استانداردهای فنی زیادی دارد. استانداردهای فنی فولاد با استانداردهای ایزو فولاد فرق دارد. اکثر استاندارد در حوزه فولاد توسط ASTM آمریکا تدوین میگردد. البته استانداردهای دیگری در جهان برای فولاد مطرح هستند. از جمله این استانداردها می توان به BS و DIN و . . .  اشاره کرد. سازمان ملی استاندارد ایران نیز در مورد فولاد استانداردهای زیادی دارد. توجه بفرمایید که استانداردهای ایزو با استانداردهای فنی متفاوت هست. در استانداردهای فنی الزامات طبقه بندی می شوند. این طبقه بندی شامل خواص مواد، شیمیایی، مکانیکی و متالورژیکی است.

این استانداردهای فولادی در هدایت آزمایشگاه‌های متالورژی و پالایشگاه‌ها نقش موثری دارد. تولیدکنندگان محصولات و سایر کاربران نهایی فولاد و انواع آن در فرآیندهای پردازش و کاربرد مناسب برای اطمینان از کیفیت به سمت استفاده ایمن مفید هستند.

اخذ گواهینامه ایزو برای صنایع فولاد

یکی از ابزارهای استاندارد سازی بین المللی، دریافت گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) در صنعت فولاد میباشد. صنایع فولاد با طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت میتواند زیر ساختهای لازم جهت ارتقای کیفیت محصولات خود را بوجود آورد. اخذ گواهینامه ISO برای صنایع فولاد مانند سایر صنایع دیگر هست. تمام گواهینامه های ایزو همگی دارای یک اعتبار هستند. فقط در قسمت زمینه فعالیت، حوزه فعالیت شرکت متقاضی درج می گردد.

اخذ گواهینامه ایزو فوری برای صنایع فولاد

دریافت فوری گواهینامه ایزو درخواست تمامی شرکتهای فعال در حوزه های مختلف هست. شرکتهای فعال در حوزه صنایع فولاد نیز بنابر دلایل مختلفی بدنبال گواهینامه های ایزو فوری می روند. مهمترین دلیل اخذ گواهینامه ایزو فوری شرکت در مناقصات هست. زیرا وقتی شرکتها میخواهند برای مناقصه اقدام کنند کارفرمای مناقصه گزار ازشان گواهینامه ایزو درخواست میکند. زمانی که این گواهینامه را ندارند و ممکنست مناقصه را از دست بدهند، دست به دامن گواهینامه های ایزو فوری میشوند.

قطعا گواهی نامه های ایزو فوری از نوع معتبر IAF نیستند. زیرا گواهی های ایزو دارای اعتبار IAF طبق قوانین بین الملل صادر میگردند. طبعا بهمین جهت هم فوری و سریع بدست نمیایند.

سایت ایزو جهت اخذ ISO مختص شرکتهای فولادی

سایت ایزو عملا منحصر به یک سایت نیست. شرکتهای صادر کننده ایزو هر کدام برای خودشان یک سایت مستقل دارند. اما مهم اینجاست که سایت صادر کننده ایزو متصل به سایت IAF باشد. یکی از بزرگترین سایتهای راهنما همین سایت www.systemkaran.org هست. خیلی از متقاضیان به اشتباه فکر میکنند که سایت ایزو به آدرس www.iso.org است. این سایت فقط تمام استانداردهای ایزو را در خود جای داده است. تمامی استانداردهای ایزو در سازمان جهانی ایزو ISO تهیه و تدوین میگردند. سپس با جدیدترین ورژن ویرایش شده در سایت ایزو منتشر میگردند.

سایت ایزو جهت اخذ ISO مختص شرکتهای فولادی نیز همین سایت هست. جدیدترین ورژنهای انواع گواهینامه ایزو مورد نیاز فولاد درون این سایت منتشر شده و موجود هست. اما برای دریافت گواهینامه ایزو سایت www.iso.org کاربردی ندارد. در هر مرحله از دریافت گواهینامه ایزو از سیستم کاران راهنمایی بگیرید.

مشاوره ، اخذ و صدور گواهینامه ایزو برای صنایع فولاد

مشاوره ، اخذ و صدور گواهینامه ایزو سوال مهم غالب شرکتهای متقاضی ثبت و صدور گواهینامه ایزو هست. شرکتهای متقاضی صنایع فولادی برای گواهینامه ایزو وقتی میخواهند گواهینامه ایزو بگیرند با پرسشهای مختلف و متنوعی روبرو می گردند. ابتدا بدنبال مشاور ایزو و مشاوره ایزو هستند.

مشاوره ایزو جهت دریافت گواهی ایزو برای شرکتهای تولیدی صنایع فولاد

بدنبال یک مشاوره ایزو ، شرکتها اصولا درون مرورگرهای مختلف مجازی چون گوگل جستجو می کنند. با شرکتهای مختلف مشاوره چون سیستم کاران روبرو میشوند. سیستم کاران هم در امر مشاوره و هم اخذ و صدور گواهینامه های ایزو می تواند شرکتهای متقاضی اخذ گواهینامه ایزو را همراهی کند.

ضمن خدمات مشاوره رایگان توسط مشاورین خبره و با تجربه ، سیستم کاران سازمان متقاضی را می تواند در اولین فرصت به گواهی ایزو مدنظرش برساند. جهت دریافت گواهی نامه ایزو متناسب نیاز خود ( هزینه و زمان ) ، گواهی ایزو ارزان و فوری از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. تنها یک تماس کافیست.

مشاور ایزو در تمام پروسه ثبت و صدور گواهی ایزو ISO ، بنوعی نیاز سازمانهای متقاضی اخذ گواهی ایزو هست. نهاد متقاضی اخذ گواهینامه ایزو ، از ابتدای اقدام جهت اخذ گواهی ایزو تا هنگام صدور گواهی ایزو ، نیازمند بهره گیری از یک مشاور ایزو هست.

مشاوره ایزو ، هزینه مشاوره ISO برای شرکتهای تولیدی صنایع فولاد

مشاوره ایزو عامل مهمی در اخذ گواهینامه ایزو بشمار میاید. هزینه مشاوره بسته به سابقه و تجربه مشاور ایزو دارد. طبعا هر چه تجربه مشاور ایزو ، بالاتر باشد، از لحاظ هزینه ، مبلغ بیشتری را بابت مشاوره ایزو ، مطالبه خواهد کرد. هرچه مشاور ایزو ، تجربه کمتری داشته باشد و تازه کار باشد، طبیعتا هزینه کمتری متقبل خواهد شد. پس تجربه و مهارت مشاور ایزو ، تعیین کننده هزینه مشاوره ایزو هست.

سازمان متقاضی بسته به نیاز و توانایی خودشان می توانند از مشاوران ایزو با هر سطح تجربه بهره ببرند. اما بایستی بدانند مشاورین ایزو تازه کار بی تجربه هم، مشاوران مطلع و خوبی هستند. و مشاورین باتجربه و متبحر امروزی، همان مشاورین تازه کار و بی تجربه دیروزی هستند.

اخذ و صدور گواهینامه ایزو برای صنایع فولادی
مشاوره ، اخذ و صدور گواهینامه ایزو سوال مهم غالب شرکتهای متقاضی ثبت و صدور گواهینامه ایزو هست.

اخذ و صدور گواهینامه ایزو برای صنایع فولادی

اخذ گواهینامه ایزو و صدور گواهینامه ایزو ، مبحث مهم دیگری هست که متقاضیان ایزو صنایع فولاد کشور با آن درگیر هستند. آنها نمی دانند جهت اخذ گواهینامه ایزو و صدور گواهینامه ایزو چیکار باید بکنند. سوالات متعددی در مبحث اخذ و صدور گواهینامه ایزو صنایع فولاد پیش خواهد آمد.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو چگونه است؟

نحوه صدور گواهی نامه ایزو چگونه است؟

اخذ گواهینامه ایزو معتبر چطور ممکن هست؟

صدور گواهینامه ایزو معتبر از کجا و چگونه امکانپذیر هست؟

ثبت و صدور گواهی ایزو چگونه است؟

مراحل دریافت گواهی نامه ایزو چیست؟

مراحل ثبت و صدور گواهی نامه ایزو چیست؟

شرایط لازم جهت اخذ گواهینامه ایزو چیست؟

گواهینامه ایزو چطور صادر می گردد؟

برای دریافت گواهینامه ایزو چه اقداماتی لازم هست؟

و بسیاری عناوین دیگر که شرکتهای متقاضی اخذ گواهی ایزو برایشان پیش خواهد آمد.

مشاوره ، اخذ و صدور گواهینامه ایزو برای صنایع فولاد با سیستم کاران

جهت اخذ گواهینامه ایزو برای صنایع فولاد با سیستم کاران براحتی می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

1 – با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید و اطلاعات کافی را کسب کنید.
2 – نامه اعلام قیمت ایزو ، از برندهای مختلف و با هزینه های متفاوت برای شما ارسال میگردد.
3 – فرم درخواست گواهینامه ایزو از طریق فضاهای مجازی ( تلگرام ، واتساپ و ایمیل و … ) در قالب وورد ارسال میگردد.
4 – فرم درخواست گواهینامه ایزو توسط شما متقاضی محترم تکمیل میگردد. سپس فرم تکمیلی دوباره به مرکز ما ارسال میگردد. اصلاحات لازم توسط قسمت هماهنگی انجام میگردد در نهایت پس از تایید سازمان متقاضی و ارسال فرم مهر و امضا شده برای مرکز انجام میگردد.
5 – مراحل مالی طی میگردد.
6 – فایل به قسمت اجرایی جهت اقدامات لازمه ارسال میگردد. بعد از طی مراحل مستند سازی و پیاده سازی و ممیزی توسط AB اقدامات لازم جهت صدور گواهینامه ایزو انجام میگردد.
7 – گواهینامه ایزو صادر میشود.
8 – استعلام گواهینامه ایزو از طریق سایت AB مورد نظر مرحله بعد از صدور گواهینامه هست.
9 – گواهی ایزو به مشتری تحویل میگردد.
10 – تمدید ممیزی سالیانه که هر ساله انجام میگردد. ( گواهینامه ایزو سه ساله صادر میگردد اما هر ساله بایستی تمدید گردد. عدم تمدید بمنزله ی انقضای گواهینامه ایزو و ابطال آن هست.

تمامی روند صدور گواهینامه ایزو با سیستم کاران کاملا آنلاین و غیر حضوری صورت می گیرد. تنها یک تماس با شماره 79165 – 021 کافیست. خدمات رایگان مشاوره مرکز سیستم کاران استفاده نمایید. به کمک سیستم کاران به گواهینامه ایزو مد نظرتان متناسب نیازتان دست پیدا کنید. سیستم کاران همراه همیشگی شماست.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران بعنوان بزرگترین مرجع مشاوره و اطلاع رسانی دررابطه بامشاوره ، آموزش نحوه اخذ گواهینامه ایزو جهت صنعت فولاد و سایر متقاضیان اخذ مدرک ایزو و سایر گواهینامه های بین المللی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات هموطنان عزیر میباشد.

مزایای صدور گواهینامه ایزو برای صنعت فولاد

طراحی و پیاده سازی سیستمهای مدیریتی و اخذ گواهینامه ایزو ( گواهینامه ISO ) مزایای زیر را بدنبال دارد:

فرایندهای شرکت و محصولات با استانداردهای داخلی و جهانی تطبیق داده میشود.

بهبود و بکارگیری روشهای استاندارد از مزایای دیگر اخذ استاندارد ایزو برای صنعت فولاد هست.

ضایعات کاهش می یابد و از آلودگی محیط زیست کاسته میشود.

حفظ ایمنی و سلامت کارکنان شرکت از دیگر مزایای طراحی و پیاده سازی ایزو میباشد.

انگیزه در کارکنان برای تولید با کیفیت ایجاد میگردد.

هزینه های مرتبط با دوباره کاریها کاهش میابد.

افزایش اعتماد مشتریان در سطح ملی و بین المللی و جذب مشتریان جدید از دیگر مزایای بسیار مهم طراحی و پیاده سازی استانداردهای ایزو هست.

برند سازی و مطرح شدن صنعت فولاد در سطح ملی و بین المللی را نیز میتوان از مزایای اخذ ایزو برای صنایع فولادی بشمار آورد.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران بعنوان بزرگترین مرجع مشاوره و اطلاع رسانی در رابطه با مشاوره ، آموزش نحوه اخذ گواهینامه ایزو جهت صنعت فولاد و دیگر صنایع میباشد. این مرکز آماده پاسخگویی به تمامی سوالات هموطنان عزیر میباشد.

گواهی نامه ISO
گواهی نامه ISO توسط سازمان جهانی استاندارد سازی یا سازمان بین المللی استاندارد بانام International Organization for Standardzition تهیه، تدوین و تنظیم شده است

گواهینامه ISO برای صنایع فولاد

گواهی نامه ISO برای صنایع فولاد چیست؟ نحوه دریافت گواهینامه ISO صنعت فولادچگونه است؟ انواع گواهی ISO برای فولاد کدامند؟ اخذ گواهی نامه ISO صنعت فولاد به چه شکلی هست؟ روند دریافت گواهی نامه ISO فولادچگونه است؟ نحوه ثبت نام در سایت ISO جهت دریافت گواهی نامه ISO برای فولاد به چه شکلی هست؟ و بسیاری از عبارات و اصطلاحات دیگری که در مورد اخذ و دریافت گواهی نامه ISO ذهن متقاضیان اخذ و دریافت گواهینامه ایزو را به خود مشغول میکند.

سازمانها و نهادها و شرکتهای زیادی هستند که بنابر دلایل مختلفی بدنبال اخذ ISO هستند. آنها یا می خواهند در مناقصات شرکت کنند یا اینکه می خواهند جهت صادرات اقدام کنند. دسته ای به دنبال تبلیغات و برند سازی هستند. عده ای جهت رقابت در بازارهای جهانی به دنبال اخذ گواهینامه ISO هستند. در بازارهای ملی و بین المللی و یا رقابت با رقبای همکار مطرح میگردد. عده ای جهت بهره وری و ارتقای سطح کیفی سازمان و حتی پیاده سازی واقعی بدنبال دریافت گواهی ایزو هستند.

مراحل لازم جهت ثبت نام گواهی نامه ISO برای صنایع فولاد

جهت ثبت نام گواهی نامه ایزو برای فولاد ، روند و مراحل مختلفی هست که البته سخت نیست. چیز سخت و دلهره آوری هم نیست و به آسانی تمامی مراحل با کمک مشاورین مرکز سیستم کاران انجام می گیرد. بسیاری از شرکتهای فولادی متقاضی اخذ ایزو فکر می کنند سایتی هست که می توانند وارد شوند و آنجا ثبت نام کنند و طی مراحلی گواهی ISO خود را تحویل بگیرند. در حالی که اینگونه نیست و این تصور اشتباه هست و از لحاظ قانونی چنین چیزی درست نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه ایزو و مراحل و شرایط اخذ آن بر روی مقاله راهنمای دریافت گواهینامه ایزو کلیک نمایید.

در زمینه ISO تنها یک سایت وجود دارد به نام WWW.ISO.ORG که انواع و اقسام استانداردهای مدون از ابتدا تا به حال در آن منتشر میگردد. این استانداردها درون سایت ایزو با جدیدترین ورژن در سایت منتشر میگردد. البته سازمان جهانی ایزو خودش گواهی ایزو صادر نمی کند و تنها تهیه و تدوین استانداردها را به انجام می رساند. سایت IAF اما تنها سایتی هست که درون سایت سازمان جهانی ISO به عنوان معتبرترین نهاد در خصوص ثبت و صدور ISO معرفی میگردد. تمامی کشورها درون سازمان ایزو عضویت دارند. در اینجا لازم هست به IAF جهت اطلاع متقاضیان عزیز گریزی بزنیم.

IAF چیست؟

همان گونه که در بالا گفتیم IAF تنها در سایت سازمان جهانی ISO به عنوان یک مرجع معتبر در خصوص صدور ایزو مطرح هست. سایت IAF به عنوان نهاد بین المللی اعتبار دهندگان به آدرس WWW.IAF.NU می باشد. این نهاد در راس مراجع صادر کننده ISO به آنها اعتبار و مجوز ثبت و صدور می دهد. درون این سایت تمامی کشورها نمایندگانی دارند که اصطلاحا به آنها AB می گویند و درون سایت IAF تمامی آنها قابل مشاهده هستند.

AB چیست؟

AB یک نهاد دولتی هست به معنای موسسه اعتبار دهی که مخفف عبارت ACCREDITATION BODY هست. تمامی مراجع ثبت و صدور ISO در هر کشور زیر نظر نهاد بین المللی AB مجوز صدور می گیرند و خود AB گواهی ایزو صادر نمی کند. نهاد AB تمامی کشورها درون سایت IAF قابل مشاهده هستند. تنها نهاد AB ایران NACI مرکز ملی تایید صلاحیت ایران هست. AB های دیگر کشورها نیز درون سایت IAF وجود دارند. مثلا UKAS انگلیس ، DAKKS آلمان ، SAS سوئیس و بسیاری از برندهای دیگر که هر کشور یک یا چند AB فعال دارد که در سایت می توانید ببینید. جهت آموزش بهتر در خصوص شناخت این مراجع روی لینک زیر کلیک نمایید.

 https://www.aparat.com/v/go5kE

CB چیست؟

CB مراجع صادر کننده ایزو هستند که از نهاد AB مجوز صدور می گیرند. مراکز CB مخفف CERTIFICATION BODY هستند. همانطور که در بالا گفتیم AB ها خودشان گواهی ISO صادر نمی کنند اما آنها مجوز صدور را به مراجع پایین دستی یعنی CB می دهند. هر AB تعداد زیادی CB را تحت پوشش دارد و بهشان مجوز صدور ایزو می دهد. CB ها به طور سالیانه توسط AB مورد ممیزی قرار می گیرند و بر کارشان نظارت می گردد تا کار خود را به نحو احسن به انجام برسانند.

آسان ترین راه جهت اخذ گواهینامه ایزو ISO برای صنعت فولاد

برای دریافت گواهی ISO در ابتدا یک فرد و یک شرکت مطمئن را باید پیدا کنید که البته کار آسانی نیست. جهت اینکار نیاز به آگاهی در خصوص انتخاب یک مرجع معتبر هست. به همین جهت از نحوه استعلام گواهی ISO که می خواهید از یک برند بگیرید مطمئن شوید.

هنگامی که یک مرکز مطمئن همچون سیستم کاران را پیدا کردید و اطلاعات کافی را دریافت کردید مشاورین مرکز نامه ای برای شما ارسال می کنند. در این نامه قیمت برندهای مختلف درج میگردد. همچنین نمونه گواهی نامه های ISO جهت اطمینان خاطر از اصالت برندهای سیستم کاران برایتان ارسال می گردد. سپس شما متقاضی محترم برند خود را انتخاب می کنید. فرم درخواست ایزو برای شما ارسال میگردد. همچنین می توانید از لینک زیر فرم درخواست ISO را دریافت نمایید.

دانلود فرم درخواست ایزو
گواهینامه ایزو یکی از انواع گواهینامه های مهم جهت مناقصات ، رقابت ، تبلیغات ، صادرات و مطرح شدن در بازارهای جهانی هست

فرم درخواست در قالب وورد طراحی و ارائه می گردد تا متقاضی محترم بتواند اطلاعات را به راحتی پر کند. سپس توسط مرکز اصلاحات لازمه برروی فرم صورت می گیرد. در نهایت هنگامی که متقاضی فرم را تایید کرد جهت مراحل نهایی و اجرایی و صدور گواهی نامه ایزو ، گواهینامه ISO صادر خواهد شد.

اعتبار گواهینامه ISO صنعت فولاد

مدت زمان اعتبار گواهی های ISO سه ساله هست که هر ساله نیاز به تمدید و تایید دارد و قبل سر رسید سالیانه بایستی تمدید صورت گیرد. والا سایت AB نام شما را از سایت خارج میکند و گواهی ایزو شما دیگر اعتبار ندارد. دیگر نمی توانید استعلام اصالت گواهینامه ایزو خود را بگیرید و ISO شما از سایت استعلام خارج می گردد. در اینصورت بایستی از نو جهت صدور گواهی ایزو اقدام نمایید. به همین جهت مرکز سیستم کاران قبل از این اتفاق جهت یادآوری با شما تماس می گیرد تا با توجه به مشغله کاری از امر تمدید باز نمانید و مجبور به پرداخت هزینه صدور نشوید.

گواهینامه ایزو چیست؟ | نحوه دریافت مدرک ISO
نحوه دریافت مدرک ایزو دغدغه متقاضیان ثبت و صدور گواهینامه ایزو می باشد

چگونگی دریافت گواهینامه ایزو برای صنعت فولاد

نحوه اخذ و چگونگی دریافت گواهینامه ایزو برای صنعت فولاد دغدغه شرکتهای فعال در این حوزه هست. دریافت گواهینامه ایزو توسط مراجع گوناگونی انجام میشود. مراجع صادر کننده در تمام نقاط کشور مشغول به فعالیت هستند. آنها جهت کمک به مشتریان مشاوره رایگان تلفنی انجام میدهند. چنانچه متقاضیان جهت دریافت گواهینامه ایزو سوالی مدنظر داشته باشند مراجع صادر کننده میتوانند کمک زیادی جهت پاسخ سوالات متقاضیان انجام دهند.

جهت نحوه دریافت گواهینامه ایزو صنعت فولاد بر روی مقاله دریافت گواهینامه ایزو ISO کلیک نمایید.

گواهینامه های ایزو تحت اعتبار IAF هزینه بالاتری را نسبت به گواهینامه ایزو غیر IAF دارند. البته مراجع صادر کننده غیر IAF هزینه های پایین تری دارند زیرا زیر نظر مراجع بین المللی IAF مدیریت نمیشوند. غالبا مراجع غیر IAF در داخل کشور هستند و تمام کار صدور گواهینامه داخل کشور انجام میشود. دریافت گواهینامه ایزو جهت مشاغل تولیدی، شرکتهای نفت، گاز، پتروشیمی میتواند کاربردی باشد.  گواهینامه ایزو همراه مستندات سازمان تحویل متقاضیان می شود.

مستندات ایزو صنعت فولاد

درون متن مستندات ایزو صنعت فولاد موارد فوق تعریف میگردد. رهبری، خط مشی، تمرکز مشتری، ایجاد خط مشی کیفیت، طرح ریزی، بافت سازمان و بسیاری الزامات دیگر درون مستندات بیان میگردد. فایل مستندات ایزو 3 هزار صفحه داخل پکیج سی دی از سوی سیستم کاران تهیه میگردد. متقاضیان میتوانند جهت کمک به سازمان خود از فایل مستندات ایزو استفاده نمایند. فایل مستندات ایزو جهت پیشرفت سازمان همچنین سودآوری بسیار تاثیر گزار میباشد. متقاضیان دریافت گواهینامه ایزو بدانند تمام مراجع صادر کننده ایزو نمیتوانند تاییدیه سازمان IAF را دریافت کنند. دریافت تاییدیه سازمان بین المللی آسان نیست.

مراجع صادر کننده باید پرسشنامه ای تکمیل کنند. اگر سازمان بین المللی تاییدیه همکاری دادند میتواند همکاری را آغاز کنند. دریافت گواهینامه ایزو جهت شرکت در مناقصه بسیار موثر هست. متقاضیان بسیاری گواهینامه ایزو جهت مناقصه هدف اصلیشان هست. همچنین اخذ مدرک ایزو برای برند سازی نیز از اهداف مهم دیگر سازمانهاست.

جهت تهیه و دانلود رایگان مستندات ایزو از منوی خدمات مرکز بر روی دانلود رایگان مستندات ایزو کلیک نمایید.

تمدید گواهینامه ایزو برای فولاد

اعتبار گواهی ایزو فولاد سه ساله هست. ایزو ها سالی یکبار باید مورد تمدید ممیزی مراقبتی قرار گیرند. البته روی گواهینامه ایزو تاریخ سه ساله درج میگردد. اما ثبت در سایت یکساله هست. مراجع صادر کننده سالی یکبار جهت تمدید ممیزی مراقبتی اعلام هزینه میکنند. چنانچه تمدید صورت نگیرد گواهینامه ایزو باطل میگردد. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل تمدید گواهینامه ایزو کلیک نمایید.

یک ارتباط اثر بخش ، ارتباط خوب هست.

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

2 Responses

  1. برای دریافت گواهینامه ایزو میخوایم اقدام کنیم. از لحاظ مالی هم مشکل نداریم. فقط می ترسیم چون میخوایم گواهینامه ای بگیریم که دارای اعتبار بین المللی باشه اما می ترسیم بهمون گواهینامه قلابی بدن. لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

  2. ما در زمینه فولاد کار میکنیم و میخوایم اقدام کنیم برای ایزوهای 9001 14001 و45001 چقدر زمان میبره که صادر بشن و تا کی اعتبار دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo