تمدید گواهینامه ایزو

تمدید گواهینامه ایزو
4.8/5 - (1245 امتیاز)

تمدید گواهینامه ایزو

تمدید گواهینامه ایزو چندان سخت نیست تماس با مشاورین و راهنمایی کامل از مشاورین حرفه ایی میتوانید اطلاعات کامل از تمدید ممیزی مراقبتی ایزو دریافت کنید. ما سعی داریم اطلاعات کامل از سوالات شما جهت تمدید ممیزی مراقبتی را پاسخ دهیم تا مشتریان بتوانند با اطلاعات کامل تمدید ممیزی مراقبتی گواهینامه های ایزو را انجام دهند. مواردی که در زیر بیان می کنیم از مهمترین اطلاعاتی میباشد که مشتریان برای تمدید ممیزی مراقبتی باید درباره آن اطلاعات کامل کسب کنند.

تمدید گواهینامه ایزو بصورت سالیانه انجام می شود اما در مرحله اول نیاز به صدور گواهینامه ایزو میباشد. مراجع مختلف میتوانند هم صدور گواهینامه و هم تمدید ISO را انجام دهند. مراجع صدور گواهینامه ISO به نام CB مطرح هستند. این CB ها از مراجع بالاتری بنام AB اعتباردهی گرفته و کار صدور گواهینامه انجام می دهند.

همچنین AB های بین المللی زیر نظر مرجع بالاتری بنام IAF می باشند. تمام CB های معتبر باید از طرف AB ها تاییدیه دریافت کنند تا بتوانند گواهینامه ایزو معتبر بین المللی صادر کنند.

البته در بازار کار امروزه مراجع دیگر جهت صدور گواهینامه ایزو مشغول فعالیت می باشند. این مراجع تاییدیه سازمان بین المللی را ندارد و بطور مستقل اقدام به صدور گواهینامه ایزو میکنند. زیرا هم تاییدیه AB ها را ندارند. و هزینه آن ارزان تر از مراجع تحت اعتبار IAF خواهد بود و زمان کمتری جهت صدور نیاز دارند.

مراجع معتبر بین المللی زمان یک الی دو ماهه و هزینه بالاتری اعلام می کنند. متقاضیان باید اطلاع داشته باشند که مراجع تحت اعتبار IAF با مراجع بدون تاییدیه IAF یکی نبوده متفاوت می باشد.

استانداردهای مختلف جهت تمدید ممیزی

تمدید گواهینامه های ایزو برای استانداردهای ISO 9001 ، ISO 14001 ، ISO 45001 ، ISO10002 ، ISO10004 ، ISO10003 ، گواهینامه IMS ، گواهینامه CE ، گواهینامه مدیریت پروژه ISO10006 ، استاندارد 3834 ، گواهینامه 13485 در تجهیزات پزشکی ، استاندارد 3632 مخصوص محصول زعفران اخذ گواهینامه حلال ، گواهینامه برای محصولات و خدمات تولیدی ، گواهینامه در صنایع خودروسازی ، گواهینامه برای محصولات آشپزخانه و انواع دیگر گواهینامه های سیستم مدیریتی میباشد.

مشتریانی که گواهینامه ایزو می‌خواهند دریافت کنند باید با این مراجع صادر کننده تماس بگیرند تا کار صدور گواهینامه برایشان انجام شود. برای تمدید ممیزی مراقبتی شرکت‌های مختلف با زمینه کاری متفاوت می‌توانند تمدید ممیزی مراقبتی انجام دهند.

هزینه تمدید گواهی ISO

اگر تمایل به تمدید ممیزی مراقبتی داشته باشند. هزینه ارسالی را پرداخت میکنند. و به مراجع صادر کننده گواهینامه ISO اطلاع رسانی میکنند. وقتی واریز تمدید ISO انجام شد متقاضی گواهینامه ایزو می تواند رجستری گواهینامه خود را مشاهده کند. این رجستری به مدت یکسال قابل رهگیری خواهد بود. تمدید گواهی ایزو دو ساله بوده و بعد از این زمان شرکت متقاضی باید مراحل صدور مجدد گواهینامه را انجام دهد. زیرا گواهینامه بعد از این زمان دیگر اعتبار نخواهد داشت.

متقاضیان تمدید گواهین امه ایزو باید بدانند که تمدید ممیزی مراقبتی گواهینامه ISO به جهت شرکت در مناقصات امری مهم بوده با تمدید ایزو می توانند در مناقصات شرکت کرده و درصد برنده شدن در مناقصات را بوسیله تمدید ایزو بالا ببرند. همچنین برای اعلام به کارفرمایان که گواهینامه ایزو دریافت شده معتبر می باشد رجیستری تمدید نیاز شرکت متقاضی می باشد.

هزینه سه ساله گواهینامه ایزو

بعضی از CB ها گواهینامه ایزو را که صادر کردند همزمان هزینه تمدید ISO را حساب کرده و از متقاضی گواهینامه ISO دریافت می کنند. وقتی گواهینامه ایزو  تحویل مشتری گردید صدور گواهینامه ایزو بهمراه تمدید ممیزی مراقبتی بصورت یکجا برای مشتری انجام می شود ، برای سال بعد تمدید گواهی ISO از طرف مراجع صادر کننده انجام شده و به متقاضی جهت تمدید ایزو ابلاغ میشود اما هزینه ایی از مشتری دریافت نخواهد شد.

تمدید گواهی ISO بصورت دوسال مداوم ابلاغ می شود هزینه های ممیزی سالیانه گواهی ISO برای مراجع مختلف متفاوت می باشد. هزینه تمدید مراجع IAF بالاتر بوده بدلیل اینکه هزینه های مراجع IAF با ارز کشورهای دیگر حساب میشود پس هزینه بالاتر حساب خواهد شد. اما مراجع خصوصی بدلیل اینکه با ارز ایران مشغول فعالیت هستند و در داخل کشور صدور و تمدید ایزو را انجام می دهند پایین تر حساب خواهد شد.

مشتریان درخواست کننده گواهینامه ISO دقت کنند که مراجع صادر کننده از IAF باشد یا مراجع خصوصی که در ایران فعالیت می کنند. برای راهنمایی بیشتر با مرکز سیستم کاران با تلفن تماس 02179165 تماس بگیرید و از مشاوران مرکز اطلاعات کامل را دریافت نمایید.

ابطال گواهینامه ایزو

اگر شرکت متقاضی رجیستری گواهینامه ایزو را انجام ندهند این بدین معناست که گواهینامه ایزو باطل شده و گواهینامه ایزو معتبر نمی باشد پس امر تمدید ممیزی بسیار مهم می باشد. تمدید ISO به مدت دوسال سالی یکبار به متقاضی اعلام می گردد که مشتری موظف است پاسخ نهایی در خصوص پرداختی تمدید ایزو را اعلام کند. اگر تمایل داشته باشد هزینه را واریز میکند و تمدید انجام می شود.

اگر تمدید ISO را نیاز نداشته باشد نیاز نیست هزینه را واریز کند تمدید ایزو باطل خواهد شد. البنه برگه گواهینامه ایزو را از مشتری نخواهند گرفت ولی امر تمدید و رجیستری متقاضی دیگر قابل رهگیری نخواهد بود. این روال تمدید بعد از دوسال مجدد به صدور گواهینامه ایزو خواهد رسید.

مراحل تمدید ایزو

مراحل تمدید ایزو شامل مراحل مختلفی میگردد. تمدید ممیزی مراقبتی در سه مرحله انجام میشود. مرحله اول ارسال قیمت و تمدید چه نوع گواهینامه های ایزو که باید انجام شود ، مرحله دوم تایید کردن تمدید ممیزی مراقبتی و واریز مبلغ ارسالی برای مراجع تمدید ایزو و مرحله آخر رجیستری گواهینامه ها و نام شرکت متقاضی که در سایت مرجع برای تمدید کردن قابل رویت میباشد.

ویرایش جدید برای استانداردها بدلیل کارایی در سازمان و همچنین برای بهره وری بیشتر انجام میشود. مراجع صادر کننده که با مشتریان ارتباط دارند این ارتباط را قطع نکرده و به جهت اینکه این ویرایش گواهینامه های ایزو بروز شده و به ویرایش جدید که سال میلادی می باشد تغییر پیدا کرد به مشتریان اطلاع رسانی کنند.

تمدید کردن برای شرکتها

از شرکت‌هایی که تمدید ممیزی مراقبتی را باید انجام دهند شرکتهای صنایع پتروشیمی یا صنایع نفت و یا راه و ساختمان می باشند. البته تمام مشاغل دیگر هم میتوانند تمدید گواهینامه های ایزو را انجام دهند. تمدید کردن برای شرکتها نیاز به مشاوره باتجربه دارد. مشاوران حرفه ایی برای تمدید ممیزی مراقبتی با اطلاعات کامل و بروز در تمام شهرهای ایران مشغول فعالیت می باشند.

مراحل تمدید گواهینامه ایزو
مراحل تمدید گواهینامه ایزو
هزینه تمدید گواهینامه ایزو
مراجع صادر کننده تمدید ایزو
نحوه رجیستری گواهینامه ایزو
سوالات مهمی هست که برای متقاضیان در راستای تمدید گواهینامه ایزو پیش میاید

مراحل تمدید مراقبتی ایزو

کار تمدید گواهینامه ایزو بسیار آسان بوده و براحتی می‌توان این کار را انجام داد. برای مراحل تمدید مراقبتی ایزو باید بدانیم که چه نهادی کار تمدید گواهینامه ایزو را انجام میدهند. با پیدا کردن این نهادها و چگونگی انجام تمدید ممیزی مراقبتی گواهینامه ایزو میتوان تمدید ایزو را انجام داد. اصل کار تمدید ایزو پیدا کردن این مراجع تمدید ایزو میباشد. این مراجع در تمام نقاط کشور مشغول فعالیت بوده و براحتی با سرچ در گوگل می‌توان نام این مراجع را جستجو کرد.

تمدید ایزو توسط مراجع صادر کننده ایزو انجام می شود تمام مراحل کار تمدید بر عهده مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو میباشد. مشتریان فقط هزینه ارسالی را که مراجع برایشان ارسال میکنند واریز کرده سپس ادامه کار تمدید بر عهده صادر کنندگان ایزو میباشد.

تمدید گواهینامه ISO با نام لاتین Surveillance سالی یکبار به مدت دوسال برای متقاضیان انجام می شود. مراجع صادر کننده اگر تحت اعتبار مرجع بین المللی IAF باشند باید از دوماه قبل به متقاضیان ابلاغ کنند. تا مشتریان فرصت بررسی و تصمیم در مورد تمدید ایزو را داشته باشند. اما اگر از مراجع غیر IAF دریافت کردند. از دو هفته قبل با ارسال نامه ای کتبی به مشتریان ابلاغ کنند که تاییدیه تمدید یا انصراف را اعلام کنند.

مراجع تمدید گواهی ایزو

اگر بخواهیم تمدید گواهینامه های ایزو انجام دهیم حتما باید از طریق مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو که همان مراجع تمدید گواهی ایزو نیز هستند. آن را انجام دهیم. تمدید گواهینامه ایزو توسط مراجع که با نام مخفف CB شناخته شده هستند انجام میشود. این CBها هر کدام برای خودش یک نام برند ایجاد کرده که با آن نام شناخته شده هستند.

صفر تا صد کار تمدید گواهینامه ایزو توسط مراجع صادر کننده که CBها هستند انجام می‌شود. مکان این CB ها در کشورهای مختلف بوده و در ایران هم این مراجع صادر کننده حضور داشته و با مشتریان مختلف همکاری می‌کنند. البته این CB ها توسط مراجع بالاتری بنام AB تاییدیه جهت صدور و تمدید گواهینامه ایزو را انجام میدهند.

CB هایی که می خواهند برند اصلی و معتبر گواهینامه را صادر کنند حتما باید تاییدیه این مراجع را دریافت کنند. اگر AB ها تاییدیه اجازه برای صدور و تمدید گواهینامه ایزو را برای CB صادر نکنند CB ها حق صادر کردن گواهینامه های ایزو را از  برندهای اصلی نخواهند داشت پس تاییدیه گرفتن از این ABها برای صادر کردن گواهینامه های ایزوی معتبر و اصلی مهم می باشد.

از کجا بدانیم کار تمدید گواهینامه ایزو انجام شده است؟

کار تمدید ایزو فقط با هماهنگی و کمک مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو  امکان پذیر است. مراجع تمدید ممیزی مراقبتی گواهینامه ایزو میتوانند با راهنمایی مناسب مشتریان را به تمدید ممیزی برسانند. مراجع صدور جهت صدور گواهینامه علاوه بر پرینت گواهینامه سایتی هم جهت رهگیری گواهینامه خواهند داشت. بر روی خود گواهینامه سه سال تاریخ میلادی درج شده اما تاریخ ماه میلادی بصورت سالیانه بر روی گواهینامه درج میشود.‌

این تاریخ ماه میلادی که یکساله هست جهت تمدید ممیزی مراقبتی گواهینامه ایزو میباشد. برای اینکه بدانیم تمدید ممیری مراقبتی انجام شده یا خیر باید به سایت مراجع صادر کننده ایزو رجوع کرده و در سایت مرجع صادر کننده با وارد کردن کد اختصاری که در پایین برگه گواهینامه صادر شده درج میشود که این کد برای هر گواهینامه متفاوت بوده میتوانیم رجیستری گواهینامه چک کنیم و از تمدید ممیزی مراقبتی گواهینامه اطمینان داشته باشیم. در رجیستری گواهینامه ایزو نام شرکت متقاضی و گواهینامه های دریافتی قابل رویت خواهد بود که این وظیفه بر عهده مرجع صادر کننده میباشد

هزینه تمدید گواهینامه ایزو چقدر است ؟

هزینه تمدید گواهینامه ایزو چقدر است؟ این سوالی هست که غالب شرکتهای دارای ایزو هنگام تمدید برایشان پیش میاید. هزینه های تمدید گواهینامه های ایزو متفاوت بوده تفاوت هزینه های ایزو در برندهای اصلی و بین المللی یا برندهای خصوصی که در داخل ایران فعالیت دارند میباشد. برندهای بین المللی هزینه های بالاتری داشته و آن هم بدلیل معتبر بودن و همچنین در سارمان اتحادیه اروپا هستند تاثیر گذار می باشد. اما مراجع خصوصی که در داخل ایران فعالیت دارند بدلیل اینکه میخواهند کار مجموعه متقاضی انجام شده و با تمدید ممیزی مراقبتی به اهداف خود برسند برای مشتریان با هزینه پایین تر انجام میدهند.

مراجع خصوصی هم مانند مراجع معتبر بین المللی سایت داشته و همان روال تمدید ممیزی که مراجع بین المللی انجام میدهند را دارند فقط فرق بین مراجع بین المللی و مراجع خصوصی در معتبر بودن برند بین المللی و غیر اصلی میباشد که همین امر سبب بیشتر شدن هزینه تمدید ممیزی گواهینامه ایزو می شود.

آیا تمدید ایزو توسط هر شخصی انجام میشود؟

جهت تمدید گواهی نامه ایزو این پرسش بجا پیش میاید که آیا تمدید ایزو توسط هر شخصی انجام میشود؟ بایستی گفت تمدید ممیزی مراقبتی ایزو توسط هر شخصی قابل اجرا نمی‌باشد. فقط مراجع صادر کننده حق این کار را دارند. دانش فنی و پاسخ سوالات متقاضیان برای تمدید ممیزی مراقبتی بسیار مهم می باشد. که توسط این مراجع تمدید ممیزی مراقبتی قابل پاسخ می باشد. افراد مختلف که دانش فنی نداشته و کار بلد نیستند نمی توانند تمدید ممیزی مراقبتی را انجام دهند.

چه زمانی تمدید ممیزی مراقبتی انجام نمیشود؟

تمدید ممیزی مراقبتی از یک ماه قبل توسط مراجع صادر کننده به متقاضیان ابلاغ می شود. Cbها قیمت تمدید ممیزی مراقبتی گواهینامه ها برای هر یک از انواع ایزو به مشتریان با نامه کتبی ابلاغ کرده و مشتریان باید تا قبل از این یک ماه نسبت به پاسخ تمدید ممیزی مراقبتی اقدام نمایند. زمانی که مشتریان مناقصه دارند و یا می‌خواهند به کارفرمایان خود گواهینامه ها را ارائه دهند باید نسبت به تمدید ممیزی مراقبتی اقدام کنند.

اگر متقاضیان تمدید ممیزی مراقبتی گواهینامه ایزو مناقصه ندارند یا کارفرمایان آنها را در سایت رجیستری نمیکنند این مشتریان می توانند تمدید ممیزی مراقبتی را انجام ندهند. این پروسه منوط بر واریز هزینه ارسالی توسط مراجع می باشد Surveillance همان بازرسی تمدید ممیزی مراقبتی می باشد که بصورت سالیانه از مشتری دریافت خواهد شد.

مزایای تمدید گواهینامه ایزو
فواید تمدید گواهینامه های ایزو گواهینامه های ایزو در این است که اگر ویرایش جدید برای گواهینامه ها انجام شود به متقاضیان از طریق مراجع ثبت و صدور اطلاع میدهند و می توانند با ویرایش جدید استاندارد مورد نظر مجدد صادر و ثبت در سایت کنند.

مزایای تمدید گواهینامه های ایزو

مزایای تمدید گواهینامه های ایزو گواهینامه های ایزو در این است که اگر ویرایش جدید برای گواهینامه ها انجام شود به متقاضیان از طریق مراجع ثبت و صدور اطلاع میدهند و می توانند با ویرایش جدید استاندارد مورد نظر مجدد صادر و ثبت در سایت کنند. با ویرایش جدید قابل رویت باشد. سازنها با توجه به زمینه فعالیت خود گواهینامه ایزو دریافت میکنند و تمدید ممیزی مراقبتی را انجام میدهند.

در ممیزی مراقبتی تک تک بندهای مدیریت باید رعایت شود. در تمدید مراقبتی ، اگرممیز عدم انطباق در سازمان را مشاهده کند تمدید ممیزی مراقبتی صورت نمیگیرد. تا زمانی که این عدم انطباق رفع شود آن زمان ممیز تاییدیه تمدید ممیزی مراقبتی توسط را تایید میکند. امر ممیزی برای شرکتها و سازمانها به جهت رفع همین عدم انطباقها مهم میباشد. در ویرایش جدید تمدید ممیزی مراقبتی سیستم مدیریت کیفیت برای سال 2015 صادر و به چاپ رسیده است.

سازمانها و شرکت‌ها به جهت بحث فنی و سودآوری سازمان و همچنین رشد مجموعه خود می‌توانند صدور گواهینامه ایزو را داشته باشند. چنانچه تمدید ممیزی مراقبتی گواهینامه ها برای شرکت یا سازمان اثر مثبت نداشته باشد یا تاثیر بهره وری موثر بر سازمان نگذارد تمدید ممیزی مراقبتی نباید انجام شود. بیش از سه هزار مراجع در این زمینه مشغول فعالیت میباشند تمام این مراجع می توانند کار تمدید ایزو را انجام دهند.

معایب عدم تمدید گواهینامه ایزو

اگر مشتریان تمدید ممیزی مراقبتی را نخواهند رجیستری در سایت مرجع صادر حذف شده به زبان ساده تر نام شرکت و گواهینامه های صادر شده دیگر قابل رهگیری نخواهد بود. این یکی از بزرگترین معایب عدم تمدید گواهینامه ایزو هست. شرکتهای و مشاغل تولیدی و صادر کننده باید تمدید ممیزی مراقبتی را انجام دهند.

محصولات تولیدی به جهت اینکه اعلام کنند در محصولات تولید شده کیفیت محصول سنحیده شده و محصول با کیفیت کامل تولید میشود نیاز به تمدید ممیزی مراقبتی خواهند داشت. جهت صادر کردن محصول هم باید تمدید ممیزی مراقبتی را انجام دهیم. اکثر شرکتها و سازمانهایی که گواهینامه ایزو دارند برای اعتبار شرکت یا سازمان خود باید تمدید گواهینامه ایزو را انجام می‌دهند.

مراجع معتبر اصلی و غیر اصلی کدامند؟

مراکز تمدید ممیزی مراقبتی به دو صورت مشغول فعالیت می باشند. مراجع غیر بین المللی و مراجع بین المللی ، مراجع صدور گواهینامه ایزو هم صدور ایزو و همچنین تمدید گواهینامه را انجام می‌دهند.

فرق بین مراجع معتبر اصلی و غیر اصلی در اصل و معتبر بودن گواهینامه می باشد البته مراجع غیر بین المللی هم گواهینامه هایی که تمدید می کنند برای شرکتها مورد نیاز می باشد. اما این گواهینامه ها به عنوان گواهینامه اصلی تمدید نمیشود سایت مراجع غیر اصلی مانند مراجع بین المللی بوده و نام شرکت و گواهینامه ها در آن به جهت تمدید ایزو ثبت می شود و تمام موارد آن در ایران رجیستری خواهد شد.

دریافت تمدید مدرک ISO

دریافت تمدید مدرک ISO را اگر بخواهیم توضیح دهیم مطالب مفصلی میتوان بیان کرد. صادر کردن مدرک ISO سپس تمدید کردن آن زمان یکساله نیاز دارد. این زمان برگه پرینت گرفته شده، تهیه کردن گزارشات، ثبت سایت مرجع صادر کننده، رجیستری برای ارسال مشتری تحویل داده شده این تمدید مدرک ISO برای شرکتهای دارای مناقصه کاربرد دارد. همچنین رجیستری جهت تحویل کارفرمایان برای همکاری میتواند موثر باشد.

اهمیت تمدید مدرک ایزو

چنانچه مشتریان تمدید مدرک ISO منصرف شوند رجیستری شرکت همچنین گواهینامه را نمیتوانند مشاهده کنند. پس تمدید مدرک ISO بسیار موثر خواهد بود و اهمیت تمدید مدرک ایزو اینجا مشخص میگردد. این مدرک ISO در تمام جهان کاربرد داشته تمام شرکتهای جهان میتوانند استفاده کنند. مستندات موجود شرکتها یک پکیج ۴ هزار صفحه سی دی چاپی تحویل مشتریان میشود. این مشتریان میتوانند باوجود این مستندات پیشرفت سازمان خود کمک کنند مسائل راهبردی باتوجه مطالبی که گفتیم مستندات را بکار بگیرند.

پکیج سی دی مستندات حتما باید تحویل متقاضی تمدید مدرک ISO داده شود. البته مراجع تمدید مدرک ISO یک مشاور جهت توضیحات تکمیلی مستندات برای سازمان متقاضی اعزام میکند. این مشاور باوجود مدیرعامل شرکت متقاضی صحبتهای تکمیلی درخصوص مدرک تمدید ISO بیان کرده کارمندان همچنین مدیرعامل باید بدانند چرا مدرک تمدید ISO دریافت کرده اند. بطور کل جهت کارایی تمدید مدرک ایزو اطلاع رسانی کامل برایشان انجام شده، حال متقاضیان تمدید مدرک ISO این اطلاعات دریافتی جهت مشورت مدیران مربوطه باهم تصمیم نهایی اتخاذ میکنند.

اهمیت تمدید گواهینامه ایزو برای مشاغل نفت و گاز و پتروشیمی
تمدید ممیزی مراقبتی سالیانه گواهینامه ایزو ، صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی ایزو 29001 با کمترین هزینه 79165 – 021

اهمیت تمدید گواهینامه ایزو برای مشاغل نفت و گاز و پتروشیمی

تولیدکنندگان، صنایع پتروشیمی، نفت، گاز، میباشند چنانچه این مشاغل تمدید مدرک ایزو انجام ندهند کارفرمایان بااین مشاغل قطع همکاری میکنند. بدلیل جذب کارفرمایان همچنین اطمینان کردن جهت همکاری باید تمدید مدرک ISO انجام شود. بحث تمدید مدرک ISO بازار کار بسیار گسترده متقاضیان جهت برند سازی هم تمدید مدرک ISO را انجام میدهند.

کشورهای فراوانی تمدید مدرک ایزو انجام میدهند اگر عضو اتحادیه اروپا باشد بعنوان یک برند اصلی میتوان این تمدید مدرک ISO دریافت کنند. البته مراجع خصوصی هم مشغول کار میباشند. این مراجع بصورت کاملا مستقل اقدام به تمدید مدرک ISO میکنند.

این مراجع تاییدیه مرجع بین المللی نداشته گواهینامه هایشان اصل نیست. کار تمام مراجع تفاوت آنچنان نداشته فقط بحث هزینه تمدید گواهینامه متفاوت میباشد. مشتریان جهت دریافت گواهینامه اصل باید به مراجع معتبر بین المللی مراجعه کرده تا بتوانند تمدید ISO اصل دریافت کنند. مشاورین این مراجع بطور کامل متقاضیان راهنمایی میکنند متقاضیان میتوانند سوالات خود جهت تمدید ISO مطرح کرده اطلاعات کامل کسب نمایند تابتوانند تمدید مدرک ISO انجام دهند.

تمدید سالیانه مدرک ایزو

تمدید سالیانه مدرک ایزو به صورت سالیانه بوده و هرسال مرجع مربوطه نامه ای کتبی جهت تمدید مدرک ISO ارسال کرده متقاضی جهت تمدید مدرک ISO به مرجع جهت تمدید کردن یامنصرف شدن اعلام میکنند. بحث تمدید مدرک ایزو عوامل موجب انحراف فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت نتایج طرح ریزی شوند تعیین میکند برای بحداقل رساندن اثرات منفی استفاده حداکثر فرصتهای موجود کنترل پیشگیرانه بکار گیرد. برآورده سازی مستمر الزامات وپرداختن نیازها، انتظارات آینده، باعث میشود سازمانها باچالش دریک بافت دارای پیچیدگی، پویایی روبه افزایش مواجه شوند.

بمنظور دستیابی این هدف سازمان علاوه براصلاح، بهبود ممکن است. استفاده اشکال متنوعی جهت بهبود همچون تغیی اساسی نوآوری، سازماندهی مجدد راضروری ببیند. این استاندارد بین المللی بمنظور افزایش رضایت مشتری جهت برآورده کردن الزامات وی، استفاده رویکرد فرآیندی به هنگام ایجاد پیاده سازی همچنین بهبود اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت پشتیبانی میکند. الزاماتی جهت بکارگیری رویکرد فرآیندی ضروری بنظر میرسد بیان شود.

درک مدیریت فرآیندهای متعامل بعنوان یک سیستم به کارایی، اثربخشی سازمان دردستیابی جهت نتایج مورد نظر کمک مینماید. این رویکرد سازمان را قادر میسازد تا روابط وابستگی های متقابل فرآیندهای سیستم کنترل کند نتیجه آن عملکرد کلی سازمان بتواند بهبود یابد.

رویکرد فرآیندی شامل تعریف مدیریت سیستماتیک فرآیندها، تعاملات آنها نتیجه دستیابی نتایج موردنظر مطابق خط مشی کیفیت همچنین جهت گیری راهبردی سازمان میباشد. مدیریت فرآیندها، سیستم کل میتواند تمرکز کلی برتفکر مبتنی ریسک هدف استفاده فرصتها جهت جلوگیری نتایج ناخواسته انجام گردد.

مزایای رویکرد فرآیندی سیستم مدیریت کیفیت

مزایای رویکرد فرآیندی سیستم مدیریت کیفیت سازمان را میتوان اینطور بیان کرد:

درک استقرار برآورده کردن الزامات

توجه به فرآیند براساس ارزش افزوده

دستیابی عملکرد اثربخش فرآیند

بهبود فرآیندها برمبنای ارزیابی آمار و اطلاعات.

انطباق الزامات استاندارد بین المللی سازمان نیاز دارد اقداماتی جهت ریسکها، فرصت ها طرح ریزی پیاده سازی نماید. پرداختن توام فرصتها، ریسکها پایه ای جهت افزایش اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت، دستیابی نتایج بهبود یافته جلوگیری اثرات منفی ایجاد میکند. سیستم مدیریت ISO امکان میدهد مشتری جذب کرده، محصولات، خدمات جدیدی تولید کند.

شرایط تمدید مدرک آیزو

شرایط تمدید مدرک آیزو دغدغه شرکتهای متقاضی اخذ ایزو هست. مدرک آیزو یک برگه کاغذی بامتن لاتین شامل نام شرکت متقاضی، نام مرجع صادر کننده، نوع گواهینامه، تاریخ سه ساله، لوگوی مرجع درج و چاپ میگردد. این مراجع بین المللی بوده گواهینامه معتبر خدمت مشتریان تحویل میدهند. البته شرکتهای خصوصی بدون تاییدیه گرفتن مراجع بین المللی هم مدرک آیزو صادر میکنند. تنها فرق این مراجع با دیگر مراجع تاییدیه انجمن بین المللی میباشد. تایید کردن مراجع بین المللی جهت صادرکردن مدرک آیزو اصل بودن مدرک آیزو ثابت میکند.

صدور مدرک آیزو توسط مراجع خصوصی نشان فیک بودن مدرک میباشد. تمام شرکتها میتوانند تمدید مدرک آیزو انجام دهند معمولا شرکتهای تولیدی تمدید مدرک آیزو مدنظر دارند البته هرشرکتی جهت رقابت دربازار کار میتواند مدرک آیزو داشته همچنین سالیانه تمدید مدرک آیزو انجام دهد. شرکتهای نفت، گاز، پتروشیمی باید مدرک آیزو داشته باشند بدلیل اینکه مدرک آیزو مرتبط کار این شرکتها میباشد علاوه برصدور سالیانه تمدید این مدرک انجام میدهند.

شرکتهای تمدید گواهینامه ایزو

تمدید مدرک ایزو بیشتر توسط شرکتهای تولید کننده و صنایع پتروشیمی انجام میشود. مشاغل دیگر هم باتوجه به بازار کار امروزه همچنین بازار رقابتی تمدید مدرک آیزو را انجام میدهند. شرکتهای تمدید گواهینامه ایزو اینگونه کار تمدید را انجام میدهند. مراجع توسط نامه ای کتبی به متقاضیان اطلاع رسانی میکنند. حال این متقاضی مدرک آیزو هستند که باید تصمیم بگیرند تمدید میکنند یامنصرف میشوند. معمولا مراجع تحت اعتبار بین المللی بصورت نقدی هزینه دریافت میکنند. بدلیل ارز کشور صادرکننده حتما باید نقد بگیرند.

مدارک آیزو در بورس کار بین تمام متقاضیان امروزه چنان باب گردید جهت رقابت باهم این مدرک آیزو دریافت میکنند. چنانچه مشتری مدارک ایزو نخواهند تمدید را انجام دهند، نام شرکت متقاضی در سایت مرجع صدور ثبتی حذف میگردد، دیگر قابل مشاهده رهگیری نمیباشد. اما جهت شرکت کردن درمناقصه یاهمکاری کارفرمایان تمدید مدرک آیزو باید انجام شود.

مدرک آیزو توسط کشورهای مختلف میتوانند صادرکننده باشند برندهای معروفی بورس بازار کار جهانی وارد شده متقاضیان زیادی بدلیل شناخت این برندها اقدام به تمدید آیزو میکنند. رتبه بندی این کشورها ترتیب اروپا شروع شد تابه آسیا میرسد معمولا کشورهای اروپایی سرمد کشورهای دیگر جهت صدور مدرک آیزو میباشد. الزامات مدرک آیزو هدف دار بوده باتوجه کارایی سازمان الزامات مدرک آیزو نوشته شده همچنین مستندات دریک سازمان درجه بندی شده تمام مباحث مستندات یک سازمان کارایی دارد. این مباحث باهم ارتباط داشته یاامکان جابجایی یک نهاد بانهاد دیگر وجود دارد.

اگر قوانین مدرک آیزو رعایت شود یک سازمان پیشرفت بسیاری خواهد داشت همچنین باعث رشد اقتصادی سازمان شرکتها خواهد شد. بهترین راهنمایی جهت تمدید مدرک آیزو توسط کارشناس حرفه ایی باید انجام شود. مشتری اگر با کارشناس حرفه ایی این کار صحبت کند سوالات، ابهامات برایش حل خواهد شد، میتواند کمک بسیاری برایش باشد. اگر مشکلی داشته بتواند با راهنمایی کارشناس حل نماید.

ممیزی سیستمهای مدیریتی

راهنمایی برای ممیزی سیستم مدیریت درخصوص مدیریت برنامه ممیزی طرح ریزی، اجرای ممیزی سیستم مدیریت همچنین شایستگی ارزیابی یک ممیز وسیستم ممیزی راهنمایی هایی ارائه می نماید.

برای ممیزین سازمانهایی درحال پیاده سازی سیستم های مدیریت هستند. سازمانهایی نیاز دارند ممیزی های سیستم مدیریت انجام دهند کاربرد دارد. هرگاه راهنمایی برای تغییر موارد عطف تحصیلات، آموزش استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت مورد نیاز باشد بکار میگیرد. هرگونه اشاره به آموزش میشود. راهنمایی جهت انتخاب بکارگیری خدمات مشاورین سیستم مدیریت کیفیت استفاده خدمات آنها راهنمایی هایی ارایه میدهد. این استاندارد راهنمایی دوباره فرآیند ارزیابی شایستگی مشاورین سیستم مدیریت کیفیت ارایه میدهد. این اطمینان ایجاد مینماید. نیازهای انتظارات سازمان جهت خدمات مشتریان برآورده میشود.

دلیل تمدید نکردن مراقبتی ایزو چیست؟

دلیل تمدید نکردن مراقبتی ایزو چیست؟ تمدید سالیانه ایزو هر ساله ضروریست. صدور گواهینامه های ایزو توسط مراجع خصوصی یا مراجع تحت اعتبار IAF انجام میشود. این مراجع انواع گواهینامه های ایزو مانند  ISO 9001، ISO 14001 ، ISO 45001 ، HSE ، IMS ، ISO 22000 ، ISO 10002 ، ISO 10004 ، ISO 13485 ، IMS و حلال و غیره را صادر می کنند. تمدید گواهینامه های ISO با توجه به نیاز مشتریان و تمایل آنها به بصورت سالیانه انجام خواهد شد.

انواع گواهینامه های ایزو بسیار زیاد بوده و مشاغل مختلف با توجه به زمینه کاری خود می توانند گواهینامه های مورد نیاز خود را انتخاب کنند. بیشترین دریافت کنندگان گواهینامه ایزو شرکتهای نفت ، گاز ، پتروشیمی هستند. همچنین مشاغلی که قصد تولید محصول یا صادر کردن آن را دارند میتوان نام برد که با توجه به مناقصات و رجیستری که دارند نیاز به دریافت گواهینامه ایزو خواهند داشت.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو
اولین مورد هزینه ثبت و صدور گواهینامه ایزو . دومین مورد هرینه طراحی و مستند سازی و پیاده سازی ایزو ، هزینه مشاوره ایزو

هزینه اخذ گواهینامه ایزو

هزینه اخذ گواهینامه ایزو متفاوت هست و بعضی از برندها ارزانتر و بعضی ها هم گرانتر گواهینامه صادر میکنند. مشتریان درخواست کننده گواهینامه ایزو باید اطلاعات کامل جهت دریافت مدرک ایزو داشته باشند. که افراد سودجو که در بازار کار مشغول هستند قصد سواستفاده از مشتریان را دارند. مراجع صادر کننده گواهی نامه ایزو که مراجع اصلی هستند و با نام IAF شناخته میشوند.

مرجع دیگر که خصوصی و غیر IAF می باشند صدور گواهینامه ایزو را انجام می دهند. تمام مشاغل یا شرکتها اگر بخواهند گواهینامه ایزو دریافت کنند در مرحله اول باید گواهینامه ISO9001 که اصلی ترین و مادر تمام گواهینامه های ایزو می باشند را داشته باشند. سازمان استاندارد جهانی اولین گواهینامه که به ثبت جهانی رسانده گواهینامه ISO9001 می باشد.

پایه و اساس استاندارد ISO9001 در مورد کنترل کیفیت در محصول تولیدی می باشد. البته با دریافت این استاندارد شرکتها در بخشهای مختلف هم می توانند نظم مورد نیاز در شرکت را اجرا نموده و  پیاده سازی کنند.

استاندارد ایزو در تمام بخشهای دیگر سازمانها و شرکتها کاربرد خواهد داشت. و در پیشرفت و بالا بردن سطح کیفیت شرکت می تواند اثر گذار باشد. هر گواهینامه ایزو که از مراجع مختلف صادر می شود می تواند یک رجیستری در سایت مرجع داشته باشد و مشتریان با اطمینان از این موضوع می توانند گواهی نامه ایزو را دریافت کنند.

تمدید ممیزی سالیانه ایزو

گواهینامه که صادر شد نوبت به زمان تمدید ممیزی مراقبتی سالیانه ایزو می رسد که سالی یکبار اجرا خواهد شد. اصولا اگر سال اول تمدید ایزو انجام شود سال دوم مجدد جهت تمدید گواهینامه ها به متقاضیان ابلاغ خواهد شد. مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو طی نامه ایی به متقاضیان اعلام می کنند که زمان تمدید گواهینامه ها رسیده و جهت تمدید کردن یا منصرف شدن اطلاع رسانی کنند.

همچنین تمدید کردن گواهینامه ایزو منوط بر واریز مبلغ خواهد بود. معمولا اکثر متقاضیان تمدید ممیزی مراقبتی را انجام می دهند. اما چرا مشتریان تمایل به تمدید ممیزی مراقبتی ندارند؟

فرار مدیران از تمدید ممیزی مراقبتی

در این متن چند موارد عدم تمایل تمدید ممیزی مراقبتی را بیان می کنیم و به دلایل فرار مدیران از تمدید ممیزی مراقبتی میپردازیم.

1- برگه پرینت گرفته شده برای مشتریان کفایت می کند و با همان برگه گواهینامه ایزو می توانند استفاده لازم را برای شرکت خود داشته باشند.

2- شرکت متقاضی مناقصه ندارد و همین امر باعث می شود که تمدید گواهینامه ایزو را انجام ندهد.

3- هیچ نهادی رجیستری گواهینامه را نمی خواهد و همین امر باعث می شود شرکتها تمدید ایزو را انجام ندهند.

4- هزینه تمدید ممیزی مراقبتی بسیار گران بوده و شرکتها ترجیح می دهند که تمدید ایزو را انجام ندهند.

از دیگر عوامل تمدید نکردن شرکتها تغییر مرجع صادر کننده می باشد. وقتی مرجع صادر کننده تغییر کند گواهینامه مجدد صادر میگردد. و دیگر نیاز به تمدید ممیزی مراقبتی از مرجع قبلی نیست و از مرجع جدید صدور گواهینامه ایزو انجام خواهد شد. این گواهینامه ها به مدت یکسال معتبر بوده و پس از یکسال تمدید ممیزی مراقبتی توسط مراجع صادر کننده ایزو به مشتری ابلاغ میشود. در مورد تمدید کردن ممیزی مراقبتی تصمیم بر عهده دارنده گواهینامه ایزو می باشد که اعلام کند نیاز به تمدید کردن دارند یا خیر.

موارد دیگر در مورد تمدید نکردن ایزو منحل شدن شرکت متقاضی می باشد که در این صورت نیاز به تمدید ممیزی مراقبتی نیست. تمدید ممیزی مراقبتی منوط به این است که شرکت فعال باشد و همچنان به انجام ممیزی مراقبتی نیاز داشته باشند.

شرایط تمدید گواهینامه ایزو
شرایط تمدید گواهینامه ایزو ، شرایط سختی نیست و بایستی هر ساله قبل از سر رسید سالیانه تمدید صورت گیرد.

شرایط تمدید ممیزی مراقبتی سالیانه گواهینامه ایزو

برای تمدید کردن ایزو اگر آدرس شرکت که در فرم درخواست ایزو درج شده تغییر یابد باید صدور مجدد گواهینامه ایزو انجام شود. پس نیاز به تمدید ممیزی مراقبتی نیست چون با صدور مجدد گواهینامه ایزو رجیستری هم برای مشتریان انجام میشود.

شرکتها برای تمدید کردن ممیزی مراقبتی گواهینامه ایزو نیاز به تاییدیه مدیر عامل دارند و این زمان تاییدیه گرفتن بدلیل مشغله کاری مدیر عامل بیشتر شده و در نهایت تمدید ممیزی مراقبتی به ضیق وقت رسیده و زمانش به اتمام می رسد و دیگر تمدید ممیزی مراقبتی انجام نخواهد شد.

برای مراحل تمدید ممیزی مراقبتی مشتریان باید درخواست تمدید کردن یا منصرف شدن را اعلام کنند. هزینه تمدید ممیزی مراقبتی به مرجع صادر کننده بستگی دارد. مراجع اصلی تحت اعتبار IAF برای تمدید ممیزی مراقبتی هزینه بالاتر به مشتری اعلام می کنند. این مراجع از دو ماه قبل هزینه را به مشتریان ابلاغ کرده و تا قبل از زمان اتمام تمدید مشتری موظف به پاسخ می باشد. اما هزینه مراجع خصوصی و غیر IAF پایین تر بوده و دو هفته زمان دارند تمدید کردن ایزو را اعلام کنند.

مراحل تمدید ممیزی مراقبتی سالیانه

بحث تمدید ممیزی مراقبتی کار سختی نیست و متقاضیان فقط اعلام به تمدید گواهینامه ها داشته باشند. مرجع صادر کننده صفر تا صد کار را برای مشتری انجام خواهد داد و مشتری فقط هزینه تمدید را واریز می کند. مراحل تمدید ممیزی مراقبتی سالیانه ایزو طی یک ماه به نتیجه نهایی خواهد رسید دراین مدت متقاضی در مورد انجام یا کنسل کردن آن اطلاع رسانی میکند.

از دیگر موارد تمدید نکردن میتوان به صدور سه ساله بدون تمدید اشاره کرد مشتریانی که مدرک برایشان بصورت سه ساله صادر می شود نیاز به تمدید ایزو نخواهند داشت. موارد دیگر عدم تمدید ایزوها مشاغلی که فقط قصد جذب مشتری داشته و همان مدرک صدور برایشان کاربرد دارد و نیاز به رجیستری نخواهند داشت. از دیگر موارد عدم تمدید میتوان به مشاغل جهت استخدام در شرکتها نام برد که پرینت گواهینامه ایزو کفایت می کند.

زبان آن بصورت لاتین بوده و در ایران کاربرد خواهد داشت. فرق بین مراجع اصلی و غیر اصلی در لوگوی IAF می باشد که در سایت مرجع اصلی ثبت شده و از این طریق می توان به اصلی بودن و غیر اصلی بودن مراجع پی برد مشتریان به جهت تمدید ایزو اگر اطلاعات نداشته باشند اصلا متوجه غیر اصلی بودن مراجع یا اصل بودن نخواهند. پس برای تمدید کردن ایزو با مشاوران حرفه ایی تمایس بگیرید تا راهنمایی کامل را برای شما دوستان اطلاع رسانی کنند.

دریافت گواهینامه ایزو

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

5 Responses

  1. من از مشتریان قدیمی و همیشگی شما هستم. همیشه سر موقع هر ساله بابت تمدید تماس می گیرید و این چقدر خوبه که مجبور نمیشیم هزینه دوباره بابت صدور بدیم. واقعا ما شرکتها به دلیل مشغله کاری خودمون فراموش می کنیم و چه خوبه بهمون یادآوری میشه

  2. سلام. آیا تمدید اعتبار گواهینامه های ایزو با هم یکی هستند یا متفاوته؟ اگر تفاوت داره دلیل این تفاوت چیه؟
    هزینه پرداخت تمدید اعتبار گواهینامه های ایزو چقدره.

    1. تمدید گواهینامه ایزو هر ساله انجام میشه اما به نسبت مراجع صدور گواهینامه ایزو ممکنه شرایط تمدید ایزو کمی متفاوت باشه. هزینه تمدید گواهینامه ایزو هم بسته به مراجع مختلف داره. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا با مرکز تماس بگیرید.

  3. چند سال پیش گواهینامه ایزو گرفتیم و متاسفانه به دلیل بی توجهی به تمدید اعتبار گواهی نامه ایزو ما باطل شد آیا دوباره میتونیم از همون مرجع درخواست گواهینامه ایزو داشته باشیم بخاطر سابقه قبلی مشکلی پیش نمیاد؟

  4. سلام و عرض ادب و احترام
    بنده مهندس نوروزی هستم بسیار سپاس گزارم که سر موعد مقرر جهت تمدید گواهینامه ایزو با ما تماس گرفتید. بخاطر درگیری و مشغله های کاری بطور کلی زمان تمدید گواهینامه ایزو را فراموش کرده بودیم. باعث افتخار است که پروژه ثبت و صدور گواهینامه ایزو را با سیستم کاران اجرا نمودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo