گواهینامه ایزو برای لوازم خانگی

گواهینامه ایزو برای لوازم خانگی
5/5 - (1000 امتیاز)

گواهینامه ایزو برای لوازم خانگی

شرکتهای تولید کننده لوازم خانگی همواره جهت ارایه محصولات با کیفیت بدنبال استاندرادهای ایزو هستند. گواهینامه ایزو برای لوازم خانگی به استاندارد مدیریت کیفیت ختم نمی شود. استاندارد های ایزو دیگری وجود دارد که سازمانهای تولیدی لوازم خانگی بدنبال دریافت آن هستند.

صاحبان و سهامداران و تصمیم گیران کارخانجات تولید لوازم خانگی اطلاعات لازم را در این خصوص ندارند. برای همین همیشه با سئوالات زیر روبرو هستند.

گواهینامه ایزو عمومی برای لوازم خانگی چه گواهینامه هایی هست؟

چه گواهینامه های ایزو تخصصی به لوازم خانگی تعلق می گیرد؟

گواهینامه ISO به کدام لوازم خانگی تعلق می گیرد؟

نحوه اخذ گواهینامه ISO برای لوازم خانگی چگونه است؟

مراجع صادر کننده ایزو برای لوازم خانگی در ایران چه مراجعی هستند؟

لیست مراجع صادر کننده ایزو برای لوازم خانگی را از کجا تهیه کنیم؟

برای اخذ گواهینامه ایزو برای لوازم خانگی چطور اقدام کنیم؟

اخذ گواهینامه ایزو برای لوازم خانگی و اهداف

گواهی نامه ایزو برای لوازم خانگی از مقوله هایی هست که تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی به هر نحوی و با اهداف مختلفی به دنبال آن هستند. لوازم خانگی تنوع و تعدد زیادی دارند. از پلاستیک گرفته تا لوازم برقی بسیار متنوع هستند.

با انواع برندها بابت رقابت و مطرح شدن در بازار و جلب مشتری و استاندارد سازی و برنده شدن در مناقصات و صادرات و برند سازی و تبلیغات و هر نیت دیگر به دنبال این هستند که گواهی ایزو بگیرند.

دریافت گواهینامه ایزو برای لوازم خانگی و اهمیت آن

کیفیت و ایمنی و استاندارد سازی لوازم خانگی از اهمیت بالایی برخوردار هست. لوازم خانگی از وسایلی هستند که هر روزه با آنها سر و کار داریم. وسایل برقی خصوصا به نوعی با سلامت انسان درگیر هستند.

استاندارد نبودن این وسایل باعث آسیبهای جانی و خسارات مالی حتی گاها غیر قابل جبرانی می شود. حالا سوال پیش می آید که چه گواهینامه های ایزو برای لوازم خانگی می توان گرفت؟

انواع گواهینامه ایزو برای لوازم خانگی کدامند؟

گواهینامه ایزو برای لوازم خانگی دو نوع هستند: یکسری گواهینامه ایزو ISO عمومی برای لوازم خانگی هستند. سری دیگر گواهینامه ایزو ISO تخصصی برای لوازم خانگی هستند. هر شرکتی متناسب با اهداف و توانایی و بودجه خود در تعداد گواهینامه های ایزو عمومی و تخصصی تصمیم گیری می کند.

انواع گواهینماه ایزو برای لوازم خانگی که در دو دسته تقسیم میشوند به شرح زیر می باشد. شما نیز می توانید برای مجموعه خود از این استانداردها انتخاب نمایید.

لیست گواهینامه های ایزو برای لوازم و اسباب خانگی که در زیر آوردیم ، بترتیب الویت می باشد.

گواهینامه ایزو ISO عمومی برای لوازم خانگی

مدارک و گواهی نامه های عمومی ایزو ISO برای لوازم خانگی را می توان اینگونه طبقه بندی و بیان کرد. استانداردهای سه گانه که اکثر شرکتها با هر زمیه فعالیتی برای خود دریافت می کنند.

گواهینامه ایزو 9001 برای لوازم خانگی

سیستم مدیریت کیفیت گواهینامه ایزو9001 اولین و مهمترین گواهی ایزو مورد نیاز برای لوازم خانگی هست. اگر شرکتی بخواهد فقط یک گواهینامه ISO برای کارخانه تولید لوازم خانگی خود بگیرد ، بایستی ایزو 9001 را بگیرد.

ایزو 9001 در مورد افزایش سطح کیفیت تولیدات و محصولات صحبت می کند. دریافت گواهینامه ISO9001 برای محصولات و لوازم خانگی از اصلی ترین و مهمترین استانداردهای ایزو محسوب می گردد.

گواهینامه ایزو 14001 برای لوازم خانگی

گواهی ایزو14001 سیستم مدیریت زیست محیطی از دیگر گواهینامه های ایزو عمومی مورد نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی هست. دریافت گواهینامه ISO 14001 اثبات کننده رعایت الزامات زیست محیطی در حین تولید می باشد.

شرکتهای تولیدی خیلی زیادی بدنبال حفظ چارچوب و قوانین محیط زیست هستند. از اینرو برای اثبات این ادعا بدنبال اخذ گواهینامه ایزو 14001 برای لوازم خانگی هستند.

گواهینامه ایزو 45001 برای لوازم خانگی

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی گواهینامه ایزو45001 سومین گواهینامه ایرو عمومی مهم برای شرکتهای فعال لوازم خانگی هست. شرکتهای تولیدی هموراه در معرض خطر حوادث هستند. لذا برای جلوگیری از وقوع حوادث شغلی ، استاندارد ISO45001 را پیاده سازی می کنند. سپس نسبت به دریافت گواهینامه ISO 45001 برای کارخانه تولیدی لوازم خانگی اقدام می کنند.

گواهینامه ایزو مشتری مداری برای لوازم خانگی

از سری استانداردهای عمومی، گواهینامه ایزو مشتری مداری برای لوازم خانگی می باشد. شرکتهای تولیدی لوازم خانگی همواره بدنبال کاهش شکایات و همچنین افزایش سطح رضایت مشتریان خود هستند.

گواهینماه های ISO مشتری مداری برای لوازم خانگی معمولا در سه استاندارد خلاصه می شوند.

گواهینامه ISO 10002 سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان از دیگر گواهینامه های مهم مورد نیاز شرکتهای لوازم خانگی هست. گواهینامه ایزو 10002 برای شرکتهای تولید لوازم خانگی حکم یک سازمان کنترل کیفیت رایگان را دارد. چون مشتریان همچون یک واحد کنترل کیفیت بطور دقیق عملکرد و کارکرد لوازم خانگی تولیدی را رصد و گزارش می کنند.

سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان گواهینامه ایزو 10004 جهت جلب رضایت مشتریان از نیازهای شرکتهای فعال لوازم خانگی هست. گواهینامه ایزو 10004 دومین استاندارد مهم در حوزه مشتری مداری هست.

اخذ گواهینامه ایزو 10004 برای شرکتهای تولید لوازم خانگی یک امتیاز مثبت تلقی میگردد.

گواهینامه ISO 10001 نیز تحت عنوان رضایتمندی مشتریان – کدهای رفتاری سازمان سومین استاندراد مشتری میباشد. ایزو 10001 بدون اجرای دو تا ایزو 10002 و ایزو 10004 معنا و مفهوم ندارد.

گواهینامه HSE-MS برای لوازم خانگی

برخی شرکتهای تولیدی لوازم خانگی بدنبال اخذ و دریافت گواهینامه HSE-MS برای لوازم خانگی هستند. استاندراد اچ اس ای یک استاندراد عمومی تلقی میگردد.

HSE یا HSE – MS سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و زیست محیطی دیگر گواهی ایزو عمومی مورد نیاز تولید کنندگان لوازم خانگی هست.

دریافت گواهینامه HSE-MS نیز مانند دریافت گواهینامه های ایزو هست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه های ایزو عمومی برای لوازم خانگی با مرکز سیستم کاران با تلفن 79165-021 تماس بگیرید.

گواهینامه های ایزو تخصصی برای لوازم خانگی کدامند؟

گواهینامه های ایزو تخصصی متعددی برای لوازم خانگی موجود هست. این انواع مختلف بسته به نوع لوازم خانگی متعدد هستند. مثلا برای تولید کنندگان لوازم با ساختار پلاستیکی یک گواهی ایزو تعریف شده است. برای لوازم برقی گواهی نامه های مختص آن بیان میگردد.

جهت کسب اطلاعات کافی و به روز در خصوص انواع گواهی ایزو تخصصی برای لوازم خانگی با سیستم کاران تماس بگیرید. از انواع گواهینامه های ایزو قابل صدور و به روز و با جدیدترین ورژن متناسب زمینه فعالیت و شغل خود آگاه شوید.

مراجع صادر کننده ایزو برای لوازم خانگی کدامند؟

شرکتها و مراجع ثبت و صدور گواهی ایزو را در اصطلاح CB می نامند. خود این CB تحت اعتبار یک مرجع بالا دست با عنوان AB فعالیت می کنند.

AB ها نیز تحت اعتبار یک نهاد بین المللی با عنوان IAF فعالیت می کنند. در سازمان جهانی ایزو که تمامی استانداردها در آنجا تهیه و تدوین و منتشر می گردند به آدرس دقیق WWW.ISO.ORG میباشد.

تنها نهادی که در این سایت در رابطه با ایزو تایید شده نهاد بین المللی IAF به آدرس دقیق WWW.IAF.NU می باشد.

تمامی کشورها درون این نهاد بین المللی اعضایی دارند که همان AB ها هستند که بایستی از قوانین IAF تبعیت کنند. این AB ها خودشان گواهی ایزو صادر نمی کنند و این کار را بر عهده نهاد دیگری می گذارند که همان CB ها هستند. گواهینامه های اینچنینی بالاترین اعتبار را دارند و دارای بالاترین اعتبار هستند.

گواهینامه ایزو غیر IAF کدامند؟

سری دیگر گواهینامه ایزو ، گواهینامه های غیر IAF هستند که AB و CB ساختگی و خصوصی هستند. البته گواهینامه ایزو بدون اعتبار IAF کار راه انداز نیز هستند و در ایران به دلیل تحریمها و اوضاع اقتصادی و سیاسی و … تقاضای اخذ این نوع گواهی ایزو بالاست. همچنین ارزان و فوری بودن این نوع گواهی نامه های ایزو در ایران باعث محبوبیت آن و تقاضای بالای آن شده است.

گواهینامه ایزو تقلبی

تنها یک مشکل وجود دارد و آن هم اینست که یکسری افراد حقیقی و حقوقی و شرکتهای حقیقی و حقوقی اقدام به صدور گواهینامه های فیک و تقلبی و فتوشاپی می کنند. این مدارک ایزو تنها یک برگه فتوشاپی هست که هیچ ارزشی ندارد. اما نامهای دهن پر کن و شکل موجه آن باعث اعتماد اشتباه متقاضیان می گردد. توصیه می گردد با اطلاعات کافی در خصوص مراجع صادر کننده ایزو اقدام کنید و از نحوه استعلام و رجیستری آن اطمینان حاصل نمایید.

استاندارد اجباری کالا و گواهینامه ایزو

اخذ استاندراد اجباری لوازم خانگی ربطی به دریافت گواهینامه ایزو ندارد. خیلی از محصولات و لوازم مستلزم دریافت استاندارد کالا هستند. این استاندراد را سازمان ملی استاندارد ایران صادر می کند. علامت استاندارد اجباری کالا هیچ ارتباطی با گواهینامه ایزو ندارد. گواهینامه ایزو بر خلاف استاندارد ایران ، یک مدرک بین المللی هست.

مراحل اخذ گواهینامه ایزو
شرایط و مراحل اخذ گواهینامه ایزو 79165 – 021 و مراحل دریافت گواهی ایزو معتبر و ارزان و فوری تحت اعتبار مراجع ملی و بین المللی را از سیستم کاران بخواهید.

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

بسیاری از شرکتها به دلیل اینکه مراحل اخذ گواهینامه ایزو دارای پیچ و خم های فراوانی می باشد، درخواست خود را به مرکز سیستم کاران اعلام می کنند. لازم به ذکر است که مراکز مشاوره می توانند در این مسیر شما را از ابتدا تا اخذ گواهینامه ایزو همراهی کنند. اما بعد از اینکه مرجع صادر کننده مشخص شد، فرم درخواستی متقاضی به این مرکز تحویل داده می شود.

در مرحله بعد و پس از تایید فرم متقاضی، اقدام به طراحی و تدوین مستندات و الزامات استاندارد های ایزو درخواستی می کنند. مرحله بعد اجرای مستندات طراحی و پیاده سازی تمامی بند های معین استاندارد ایزو می باشد. این فرایند به میزان اعتبار گواهینامه ایزو درخواستی شما مرتبط است. چنانچه گواهی ایزو از مراجع IAF درخواست شده باشد، این پیاده سازی و مستند سازی می بایست واقعی تر باشد و بطور کامل انجام شود.

اقدامات لازم برای مستند سازی و پیاده سازی ایزو

بررسی اهداف مجموعه و خط مشی سیستم مدیریت، بررسی ساختار سازمان، آموزشهای کارکنان و مدیران، برقرار کردن دستورالعمل استاندارد، اعمالی است که در این زمینه می باید انجام شود. بعد از آن نوبت به ممیزی می رسد. مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو ، کارشناس ممیز را جهت ارزیابی اقدامات انجام شده، به مجموعه روانه می کند.

بعد از بررسی های فراوان، در صورتی که مغایرتی در ارتباط با الزامات سیستم مدیریت مشاهده نشود، گواهینامه ایزو درخواست شده صادر می گردد.

چنانچه هر کدام از بند های استاندارد، مطابق با استاندارد های معین نباشند، ممیزی به زمان دیگری موکول میشود.

سازمان موظف است تمام تمهیدات لازم را انجام دهد. در صورتی که درخواست گواهینامه ایزو از مراجع با اعتبار پایین تر باشد سختگیری کمتری اعمال خواهد شد. لذا ساده تر و آسان تر می توان مراحل اخذ گواهینامه ایزو را به انجام رساند.

پیاده سازی واقعی این مراحل به کارشناسان مجرب و متخصص نیاز دارد تا بتوان گواهینامه ایزو را دریافت کرد.

از مستندات مرتبط با گواهینامه ایزو برای لوازم خانگی میتوانیم به نمونه روش اجرایی تبلیغات اشاره کنیم.

اخذ ایزو – خلاصه

شرکتهای تولیدی به دنبال ارتقای اعتبار کسب و کار خود هستند. آنها می دانند که یکی از عواملی که باعث رشد می شود، دریافت مدرک ایزو است. سازمانهای تولیدی همواره تلاش می کنند تا به این مهم دست پیدا کنند.

وجود علائم استاندارد بین المللی ایزو بر روی محصولات و خدمات نشان دهنده اعتبار آنهاست. اما مهم اینجاست که بدانند از چه طریقی می توانند ایزو را به دست بیاورند. علاوه بر این بدانند از کدام مراجع، برای گرفتن ایزو اقدام کنند.

کدام یک از گواهینامه های ایزو برای کارخانه آنها مناسب است.مراحل اخذ گواهینامه ایزو، اطلاعاتی است که در این مسیر می تواند برای آنها بسیار ضروری باشد. مرکز سیستم کاران برای شما گواهینامه ایزو مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای دریافت گواهینامه ایزو را مطالعه نمایید.

سازمان بین المللی ایزو و شناخت آن

سازمان جهانی ایزو، استاندارد هایی را معین کرده تا سطح کیفیت در عرصه بین المللی بالاتر رود. انجمن IAF عضو فعال این سازمان، در هر کشور به AB های موجود در آن کشور، اعتبار دهی می کند.

آن AB ها نقش تایید اعتبار CBهایی را دارند که به صدور گواهینامه های ایزو می پردازند. در ایران، بجز این CB ها، مراجع دیگری هستند که اقدام به صدور گواهینامه های ایزو می کنند. اما از آنجا که زیر نظر انجمن IAF فعالیت نمی کنند، ایزو های صادر شده توسط این مراجع از اعتبار کمتری برخوردار است. آنها سختگیری چندانی در اجرا و پیاده سازی استاندارد های ایزو به خرج نمی دهند.

مواردی هست که برخی تولید کنندگان کوچک و شرکتها تمایل به اخذ ایزو از این مراجع دارند. برای مثال، شرکتهای تازه تأسیس یک دسته از این موارد به شمار می روند. این شرکتها، برای اعتبار بخشی به تجارت خود و برای اینکه هزینه بالایی را متقبل نشوند، به این مراجع روی می آورند. اخذ گواهینامه های ایزو با اعتبار IAF مزایای فراوانی دارد و اجرای این استاندارد ها باعث پیشرفت مجموعه میگردد. در نتیجه به ارتقای سطح کیفیت جامعه کمک خواهد کرد.

انواع گواهینامه ایزو

همانطور که قبلا گفتیم گواهی ایزو انواع گوناگونی دارد و دریافت هرکدام از آنها نیازمند مراحل متفاوتی می باشد. گواهینامه ایزو 9001 ( ISO9001 ) یکی از عمومی ترین گواهی های ایزو است. به طوری که برای اخذ بسیاری از گواهی های ایزو، می بایست ابتدا ایزو 9001 را دریافت کنند تا بتوانند به اخذ گواهینامه ایزو تخصصی تر بپردازند.

برای دریافت گواهینامه ایزو 9001 می بایست ابتدا اقدام به انتخاب مرجع صادر کننده این گواهی کنند. انتخاب این مراجع بستگی به اعتبار مدرک ایزو درخواستی شما دارد که آیا گواهی ایزو تحت اعتبار انجمن IAF باشد یا خیر.

گواهینامه های ایزو ISO معتبر و قابل استعلام بهمراه کد رهگیری و استعلام در سایت را ازطریق سیستم کاران به شماره 79165-021 دریافت نمایید. از خدمات رایگان این مرکز نیز بهره مند شوید.

دریافت گواهینامه ایزو

با ما در ارتباط باشید. . .

سیستم کاران – سازمان مرکزی

 

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

One Response

  1. با عرض سلام ما کارخانه بزرگ تولید لوازم خانگی و برقی داریم قبلا استاندارد کالا رو از سازمان ملی استاندارد دریافت کردیم و حالا میخوایم ایزوهای 9001 و 14001 و 4001 دریافت کنیم همین سه تا گواهینامه برای کار ما کافیه؟ هزینه حدودی هر گواهینامه با مرجع IAF چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo