اخذ گواهینامه ایزو ISO

گواهینامه ISO
4.9/5 - (4150 امتیاز)

اخذ گواهینامه ایزو ISO

گواهینامه ایزو ISO یک واژه برای اثبات ادعای وجود استاندارد در یک شرکت هست. دید عموم از اخذ گواهینامه ایزو ISO و مدارک ایزو خیلی متفاوت و قابل تامل است. سالانه هزاران شرکت به دریافت انواع گواهینامه ایزو مبادرت می ورزند.

گواهینامه ایزو ISO ، گواهی نامه ایزو ، گواهی نامه ISO ، استاندارد ایزو ، استاندارد ISO ، مدرک ایزو ، مدرک ISO ، آرم ایزو ، لوگو ISO ، نشان ایزو و تمامی اصطلاحاتی هست که به ایزو اطلاق می شوند. همچنان شرکتها بنابر دلایل مختلف به دنبال اخذ گواهینامه ایزو ISO هستند.

گواهینامه ISO یکی از مهمترین انواع مدارک استانداردسازی در یک سازمان میباشد. استانداردهای ایزو توسط مؤسسه ای غیردولتی و بسیار معتبر جهانی در ژنو سوئیس تهیه و تنظیم میگردند. اعضای سازمان متشکل از قانون گذاران هر کشوری بصورت گروهی در این مجمع هستند. آنها جهت بهینه سازی و همسان سازی قوانین انواع استانداردها را تنظیم و تدوین کردند.

استانداردهای ایزو هر چند سال یکبار مورد بررسی و بازبینی قرار داده میشوند. تا با توجه به پیشرفت دنیا و تغییرات و مدرنیزه شدن تکنولوژی جهت رفاه حال افراد جامعه دست به ویرایش قوانین و الزامات میزنند.

گرفتن مدرک ایزو باید در اصل واقعی و اصولی باشد. همچنین طراحی، اجرا و پیاده سازی مستندات بصورت کامل تحت مدیریت مجموعه خواهان ISO انجام گیرد.

مراجع صدور ایزو باید اعتبار بالایی داشته باشند و بدون اطمینان از پیاده سازی قوانین گواهی صادر نکنند. چرا که رفته رفته موجب کاهش عملکرد سطح کیفیت کالا و خدمات در کشورها میشوند.

ISO چیست؟
ISO چیست؟ ایزو بمعنای سازمان استاندارد جهانی یا سازمان بین المللی استانداردسازی، بانام لاتین International Organization for Standardzation شناخته شده است.

ایزو ISO چیست؟

ISO چیست؟ واژه ایزو به چه معناست؟ ایزو بمعنای سازمان استاندارد جهانی یا سازمان بین المللی استانداردسازی، با نام لاتین International Organization for Standardization شناخته میشود.

سازمان استاندارد سازی یک مجموعه غیر دولتی بزرگ در دنیا میباشد. سازمان iso در سطح وسیعی تمام قوانین و استانداردهای عمومی و خصوصی در حوزه های مختلف را وضع میکند. جلسات تخصصی مؤسسه استاندارد جهانی در ژنو سوئیس برگزار میشود. ایران هم عضو رسمی مؤسسه بین المللی می‌باشد.

استاندارهای عمومی شامل ISO 9001 (سیستم مدیریت کیفیت )، ISO 14001 (سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای )، ISO 45001 (سیستم مدیریت زیست محیطی ) و . . . میباشد. در واقع اکثر مشاغل و حرفه ها جهت پیشرفت و توسعه اهدافشان بدنبال اخذ این سه گواهی میروند.

سازمان جهانی ایزو  قوانین را طوری اتخاذ و تصویب میکند که تمام کشورهای دنیا بتوانند استفاده کنند. یکسری گواهینامه ها تخصصی و حرفه ای هستند و فقط سازمانها مختص همان حرفه می‌توانند مراحل اخذ و دریافت را طی کنند. مثلاً ایزو ۲۹۰۰۱ ( سیستم مدیریت کیفیت نفت، گاز و پتروشیمی ) که فقط مخصوص حوزه و فعالیتهای مربوط در مجموعه های نفت، گاز و پتروشیمی میباشد.

سازمانها، شرکتها، ارگانها، مؤسسات و کارخانه داران کوچک و بزرگ امروزه دیگر فهمیدند که با اخذ گواهینامه ایزو ISO و دریافت گواهینامه Standard یک ضامن معتبر بقای سازمانی و شغلی می‌باشد. جهت کسب دانش بیشتر در مورد ISO مقاله ایزو ISO چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

گواهینامه ایزو iso یک برگ برنده و یک نوع مجوز ورود عرضه تولیدات، محصولات و خدمات در بازارهای داخلی و خارجی میباشد. فرآیند دریافت گواهینامه های استانداردها در جوامع امروزی بسیار مهم و پرکاربرد میباشد. حتی در برخی صنایع اخذ گواهینامه ایزو iso یک دارایی لوکس و دهن پر کن تعبیر میگردد.

اخذ گواهی ISO – اهداف شرکتها از اخذ گواهینامه ایزو

اخذ گواهینامه ایزو ISO با اهداف و مقاصد مختلفی انجام میگردد. شرکتهای متقاضی ایزو با اهداف مختلفی نسبت به اخذ گواهی ایزو اقدام میکند. اهداف شرکتها را میتوان اینگونه بیان کرد.

اخذ گواهینامه ایزو ISO برای ورود به مناقصات

گرفتن گواهی ایزو برای صادرات

اخذ گواهی ایزو برای مطرح شدن در بازارهای داخلی و خارجی

دریافت گواهی ایزو برای تبلیغات و برند سازی

اخذ گواهی ایزو برای پیاده سازی سیستم های مدیریتی

دریافت گواهی ایزو برای بهره وری و پیشرفت

اخذ گواهینامه ایزو ISO برای ورود به وندور لیست یا AVL شرکت نفت

ثبت و صدور گواهینامه ایزو برای رقابت بار قبا

اخذ گواهینامه ایزو ISO برای جلب مشتری

اکثر شرکتها با هر قصد و نیتی که می خواهند گواهی ایزو بگیرند. غالبا نمی دانند که ایزو چیست و چگونه باید ایزو بگیرند؟

مراحل ثبت و صدور ایزو به چه شکلی هست؟ چگونگی تمدید گواهی نامه ایزو و هر آنچه در روند اخذ ایزو بایستی شرکتها بدانند. در ادامه به این موضوعات خواهیم پرداخت.

وندور نفت یا همان AVL نفت یکی از مهمترین اهداف شرکتها برای اخذ گواهینامه ایزو ISO محسوب میگردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ورود به AVL وزارت نفت، حتما مقاله کاربردی و مفید نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت را مطالعه بفرمایید.

لیست مراکز صادر کننده گواهینامه ایزو ISO

لیست مراکز صادر کننده گواهینامه ایزو ISO چیست؟ متقاضیان و درخواست کنندگان ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO بدنبال فهرست مراکز صادر کننده گواهینامه ایزو هستند. در زیر ما توضیح مختصری در این مورد می دهیم. اما چنانچه نیاز به اطلاعات تکمیلی و تخصصی در این زمینه را دارید، حتما مقاله لیست شرکت های صادر کننده ایزو را مطالعه بفرمایید.

لیست مراکز صادر کننده ایزو و یا همان لیست CB های ثبت و صدور ایزو بسیار متفاوت هستند. البته در حقیقت لیستی بصورت جامع و ثابت وجود ندارد و این یک اصطلاح هست. مراجع صادر کننده ایزو به طور کلی دو دسته هستند: یا اینکه تحت اعتبار IAF هستند و یا غیر IAF هستند.

گواهینامه ISO معمولا یا توسط مراجع با اعتبار IAF و یا مراجع بدون اعتبار IAF صادر میگردند. شرکتهای های ثبت و صدور گواهی ایزو را اصطلاحا CB مینامند. تعداد زیادی مراجع در دنیا و ایران فعالیت میکنند و انواع گواهینامه های ایزو را صادر مینمایند. ولی CB معتبر و قابل اعتماد باید تحت اعتبار یک مرجع اعتبار دهنده فعالیت کند. به مراکز اعتبار دهنده CB ها در اصطلاح AB میگویند.

انواع AB ها

ABنهادهای اعتباری یا همان   ها نیز دو دسته میشوند. ABهای رسمی و دولتی با عضویت در IAF و AB های غیردولتی و خصوصی که فاقد عضویت IAF هستند.

مراجع اعتباری دولتی و رسمی هر کشوری عضو انجمن اعتبار دهندگان بین المللی IAF اعتبار دهی میشوند. ولی AB های خصوصی عضو انجمن IAF نمی‌باشند.

 CB مورد نظر تحت اعتبار یک AB دولتی وقتی عضو انجمن IAF باشد از سطح اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند. گواهینامه های چنین مراجعی براحتی قابلیت ریجستری و شناسایی در سایت IAF را دارد. مراجع خصوصی به هیچ وجهی در سامانه IAF قابل شناسایی نیستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ گواهینامه ایزو ISO بر روی مقاله راهنمای دریافت گواهینامه ایزو کلیک بفرمایید.

شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو IAF

مراجع صادر کننده ایزو را در اصطلاح CB می گویند. CB های صادر کننده بایستی تحت اعتبار یک نهاد دولتی با عنوان AB باشند. در نهایت AB ها خودشان تحت اعتبار یک نهاد بین المللی با عنوان IAF باید فعالیت کنند. گواهی نامه های دارای بالاترین اعتبار در سایت IAF قابل رهگیری هستند.

IAF چیست؟

IAF تنها نهادی هست که درون سازمان ایزو معتبر هست و مجوز اعتبار دهی ایزو را دارد. زمانی که به سایت ایزو مراجعه می کنید درون سایت تنها IAF با آدرس WWW.IAF.NU را می بینید که به عنوان مرجع اعتباری ISO معرفی میکند. وقتی که وارد سایت IAF شدید در قسمت MEMBER سایت نام کشورها را مشاهده می کنید. در آن قسمت می توانید AB های کشورها را مشاهده کنید. جهت درک بیشتر مراجع صادر کننده ایزو معتبر تحت اعتبار IAF روی لینک ویدئو زیر کلیک نمایید.

https://www.aparat.com/v/go5kE/

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو غیر IAF

شرکتها و مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو غیر IAF چه مراجعی هستند. یکسری از مراجع خصوصی نیز هستند که درون ایران و برخی کشورهای دیگر فعالیت می کنند که تحت اعتبار IAF نیستند. AB و CB های آنها معمولا توسط خودشان ایجاد میگردند و فاقد عضویت IAF هستند. به اینگونه CB ها اصطلاحا CB غیر IAF میگویند. تعداد سی بی های غیر IAFی بسیار زیاد هست و همگی در سطح و تعریف خودشان معتبر هستند.

گواهینامه ایزو ارزان و فوری در حد یکروزه معمولا توسط همین CB ها ثبت و صادر میگردد. چنانچه شما نیز به گواهینامه ایزو ارزان و فوری نیاز دارید با مرکز سیستم کاران به شماره تلفن 79165-021 تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید مطلب اخذ گواهینامه ایزو ارزان و فوری را مطالعه بفرمایید. در این مطلب کلیه اطلاعات و مفاهیم و روشهای دریافت مدارک ایزو ارزان و سریع را توضیح دادیم.

اخذ گواهینامه ایزو ISO تقلبی

گواهینامه ایزو تقلبی متاسفانه امروز در ایران و سایر کشورها خیلی رایج است. مساله مهم مراجع و مراکز و شرکتهای حقیقی و حقوقی قلابی هستند که در میان بدون اطلاع رسانی دقیق فعالیت کنند. همه این مراجع بدلیل عدم نظارت یک نهاد دولتی به راحتی کار می کنند. وقتی شرکتی گواهی ایزو را می گیرد و متضرر می شود طی یک اتفاق ممکنست متوجه شود گواهی ایزو دریافتی آنها تقلبی است.

چنین گواهینامه هایی همگی فاقد هر گونه اعتبار میباشند. بنابراین دریافت اطلاعات جهت مراجع معتبر گواهینامه ایزو و رجیستری و استعلام گواهی ایزو بسیار مهم هست. چنین گواهینامه هایی قطعا در سایت IAF رجیستر و رهگیری نمی گردند. درباره مراجع غیر IAF از طریق سایت AB اعتبار دهنده می توان اعتبار یک گواهی را استعلام گرفت که البته مورد تایید IAF نیستند.

اخذ گواهینامه ایزو ISO دارای اعتبار IAF را می توان از سایت IAF رجیستری کرد.

انواع گواهینامه های ایزو

گواهینامه های ISO انواع و اقسام مختلف و متعددی دارند و تعدادشان بسیار زیاد هست. به طور کل این ایزو ها و یا سیستم های مدیریتی را می توان دو دسته طبقه بندی کرد.

گواهینامه های ISO عمومی

انواع گواهینامه های ISO تخصصی

اخذ دریافت گواهینامه ایزو
اخذ دریافت گواهینامه ایزو با سیستم کاران

گواهینامه ایزو ISO عمومی

گواهینامه های ایزو عمومی و یا همان سیستم های مدیریت عمومی برای تمامی سازمانها و شرکتها مورد استفاده قرار می گیرند. شرکتها نیز جدای از نوع فعالیتشان به آنها جهت بهره وری بیشتر نیاز دارند. این سیستم های مدیریتی مختص یک فعالیت خاص نیست. بلکه برای تمامی فرآیندها و فعالیتها بهره وری دارد. از این استانداردها و سیستمهای مدیریتی ، سه استاندارد اساسی مهم را می توان اینگونه بیان کرد.

ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت

ایزو9001 سیستم مدیریت کیفیت الزامات کیفی را برای سازمانها بیان می کند. اینکه چه کارهایی انجام دهند که در راستای فرآیندهایشان نظم و کیفیت مطابق استاندارد ایزو 9001 اجرا گردد.

ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی

ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی یکی دیگر از انواع گواهی نامه های عمومی ایزو و سیستم های عمومی مدیریتی هست که الزامات زیست محیطی را بیان می کند. و نشان می دهد که یک سازمان چه کاری انجام بدهد که در راستای فعالیتش محیط زیست حفظ گردد. یک شرکت با طراحی و پیاده سازی ایزو14001 نشان می دهد که در راستای فرآیندهای خودش الزامات زیست محیطی را رعایت می کند.

ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی

سیستم مدیریتی عمومی ( گواهی ایزو عمومی ) دیگر، ایزو45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی هست. iso45001 الزاماتی را بیان می کند که شرکتها با هر صنفی امنیت کارکنان را تامین کنند. و نشان می دهند که شرکت مربوطه امنیت شغلی کارکنان و محیط کار را کاملا مد نظر قرار می دهند. این سه استاندارد عمومی ترین استانداردهای مدیریتی هستند که پیاده سازی همزمان آنها تشکیل یک سیستم مدیریت یکپارچه را می دهد. اصطلاحا می گویند سازمان مربوطه دارای سیستم مدیریت یکپارچه هست که اصطلاحا IMS نامیده می شود.

استانداردهای مختلف دیگر را در مقاله استاندارد ISO و انواع ISO ها مطالعه بفرمایید.

گواهی ایزو ISO تخصصی

انواع گواهی نامه های ایزو تخصصی با توجه به حوزه فعالیت یک سازمان تعیین می گردد که هر کدام با یک مشخصه 4 الی 5 رقمی مشخص می شوند. برای هر زمینه فعالیتی یک استاندارد و یا حتی چند استاندارد وجود دارد. در ادامه سیستمهای مدیریتی تخصصی پر کاربرد را ذکر می کنیم.

ایزو29001 ISO29001 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

استاندارد ایزو 13485 ISO13485 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع و تجهیزات پزشکی

ایزو22000 ISO22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی

ایزو 27001 ISO27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

و بسیاری استانداردهای تخصصی دیگر را میتوان نام برد. برای مشاهده لیست ایزو های پر کاربرد نوشته لیست استانداردهای ایزو را کلیک بفرمایید.

انواع گواهینامه ایزو
انواع گواهینامه های ISO انواع و اقسام مختلف و متعددی دارند و تعدادشان بسیار زیاد هست. به طور کل این ایزو ها به دو دسته ایزو عمومی و ایزو تخصصی تقسیم میشوند.

 

نحوه دریافت گواهینامه ایزو

نحوه دریافت گواهینامه ایزو طی یک روند صورت می گیرد که به طور خلاصه می توان مراحل اخذ ایزو را چنین تعریف کرد.

تعیین هدف از اخذ گواهینامه ایزو

انتخاب نوع گواهی ایزو

تعیین یک مرجع صادر کننده ایزو معتبر

مستندسازی و پیاده سازی استانداردهای ایزو

ممیزی داخلی و ممیزی خارجی

ممیزی نهایی

ثبت و صدور گواهی نامه ایزو

دریافت گواهینامه ایزو ISO

دریافت گواهینامه ISO براحتی قابل دریافت است و اخذ آن نیاز به داشتن شرایط خاص و ویژه ای نمیباشد. هر سازمانی که دارای دفتر مرکزی و یا در حال انجام فعالیت و اجرای فرآیند در مجموعه اش باشد میتواند تقاضای اخذ گواهینامه ایزو ISO کند.

دریافت گواهینامه ایزو به تعداد پرسنل و افراد شاغل در سازمان و همچنین فرآیندهای در حال اجرا و میزان حمایت و پشتیبانی مدیریت سازمان جهت پیاده سازی ایزو بستگی دارد. البته انتخاب نوع مرجع صادر کننده ایزو و میزان سختگیری مرجع تأثیر زیادی بر روی زمان اخذ و هزینه ها دارد.

متقاضیان استاندارد ایزو اقدامات لازم جهت اخذ ایزو را انجام میدهند. خیلی ها جهت شرکت در مناقصات اقدام میکنند. برخی دیگر جهت تبلیغات و بالا بردن سطح کیفی محصولات و افزایش رضایتمندی در مشتری بدنبال اخذ مدرک ایزو میروند. با داشتن ISO پروژه های سازمانی و اجرای سیستم مدیریت کیفیت بخوبی انجام میگردد.

فواید دریافت گواهینامه ایزو

دریافت و صدور گواهینامه ISO فواید بسیار زیادی برای افراد جامعه دارد. این فواید هم شامل حال مصرف کننده و هم شامل حال تولید کنندگان خواهد بود. اخذ نشان ایزو فرآیندهای بهینه سازی و در نتیجه کیفیت و بهبود خط تولید را افزایش میدهد.

افزایش رضایتمندی مشتری را بالا میبرد و امکان راهیابی به بازارهای جهانی را افزایش میدهد. باعث میشود متقاضی سهم بسیار زیادی از بازار داخلی را هم بگیرد. پیروزی در مناقصات را بطور صد در صد افزایش میدهد. مهمتر از آن محیط زیست سالم نگه داشته میشود و سلامتی افراد جامعه تضمین مینماید.

پیاده سازی سازی استاندارد مربوطه باعث رسیدگی و مدیریت ریسک ها و‌ فرصتها خواهد شد. در نتیجه بصورت مستمر و دائم سطح کیفی خدمات و تولیدات بالاتر میرود. با بالا رفتن سطح کیفیت سازمان میتواند براحتی در بازارهای جهانی رقابت کند.

گواهینامه ISO
گواهینامه ISO یکی ازمهمترین انواع مدارک استاندارد میباشد و توسط مؤسسه ای غیردولتی و بسیار معتبر جهانی درژنو سوئیس تهیه و تنظیم شده اند.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو ISO با سیستم کاران

سیستم کاران بهترین و سریعترین راهگشای متقاضیان اخذ ایزو است. کارشناسان مرکز با توجه به مشغله متقاضیان اخذ و دریافت گواهی نامه ایزو تمام مراحل را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می دهند. ابتدا متقاضی محترم با مرکز سیستم کاران تماس می گیرد. سپس نامه اعلام قیمت ایزو برایشان ارسال می گردد. متقاضیان می تواند از مراجعی که در لیست وجود دارد با توجه به نیاز خود، یک مرجع را انتخاب کنند.

فرم درخواست ایزو در قالب وورد برایشان ارسال می گردد. طی یک روند و پس از تایید نهایی فرم فایل به قسمت اجرایی جهت ممیزی و صدور گواهی ایزو ارائه می گردد.

گواهینامه ISO خیلی آسان و راحت توسط مرکز سیستم کاران پیگیری و صادر میگردد. کارشناسان و مشاوران مجرب مجموعه با داشتن تجارب بسیار بالا در زمینه مشاوره و کار با انواع مراجع صدور ISO بصورت کاملا خبره و حرفه ای در خدمت متقاضیان محترم هستند.

مرکز سیستم کاران عضو کمیته تدوین استانداردها نیز میباشد. این مرکز بعلت سابقه درخشان و عالی خود میتواند به تمام نیازهای مشتریان پاسخ مثبت دهد و با مناسبترین قیمت و کمترین زمان با توجه به نوع مرجع انتخابی گواهی مورد نظر مشتریان را کارسازی نماید.

دانلود فرم درخواست ایزو
فرم درخواست اخذ گواهینامه ایزو ISO

سیستم کاران به عنوان یک مرکز بزرگ و عام المنفعه مطرح میباشد. این مرکز اولین و بزرگترین مرکز جهت مشاوره و ثبت گواهی ایزو هست. سیستم کاران با مشاورین با تجربه و خدمات مشاوره رایگان در خدمت شماست.

طراحی و اجرای ایزو

ایزو باید اساسی و اصولی طراحی، اجرا و پیاده سازی گردد. پیاده سازی مستندات و روش های اجرایی با حمایت مدیریت سازمان و مهارت بالای مشاوره و کارشناسان ISO بهترین نتیجه و عکس العمل را نشان میدهد.

متقاضیان گواهینامه های ایزو بدانند شرایط داشتن ایزو فقط و تنها گرفتن مدرک نمیباشد. مدرک ایزو به تنهایی باعث تغییر و تحولات مثبت در مؤسسه شما نمیشود.

جهت رشد و بهبود هر سازمانی استقرار سیستم مدیریتی لازم و ضروری میباشد. جهت اخذ مدرک Standard شرایط خاص و سختی وجود ندارد. تنها توجه به نکاتی همچون تعداد نفرات شاغل و پرستل سازمان، تعداد فرآیندهای در حال اجرا در اخذ مدرک Standard بسیار مهم و مؤثر می‌باشد. البته در کنار مواردی که گفتیم حمایت مدیریت و گواهینامه های سابقش هم تأثیر بسیار زیادی بر روی مدت زمان پروژه میگذارد.

مدیران کاردان، مسئول، متعد و مشتری مدار جهت بالا بردن سطح کیفی محصولات و خدمات خود خواهان دریافت ISO میشوند. بالطبع با بالا رفتن سطح کیفی محصولات و ایجاد رضایت و اعتماد در مشتریان توان رقابتی سازمان در بازار های داخلی و خارجی افزایش می یابد.

افزایش توان رقابت در بازارهای بین المللی یکی دیگر از دلایل گرفتن گواهی ISO می‌باشد. پیاده سازی قوانین و ملزومات و اجرای یک سیستم مدیریتی با کیفیت و مدون نشان دهنده خوب بودن تولیدات، خدمات و محصولات مجموعه می‌باشد.

اخذ ایزو جهت شرکت در مناقصات

ایزو درخواست اکثر پیمانکاران جهت شرکت در مناقصات نیز می‌باشد. شرکتهای پیمانکاری نوپا و‌ جوان جهت ورود به مناقصات و معرفی برندشان متقاضی ISO هستند.

کارفرمایان جهت تعیین وضعیت شرکتهای پیمانکاری بواسطه ابزاری آنها را می سنجد. یکی از یازارهای کارآمد سنجش وضعیت سیستم مدیریت کیفیت پیمانکاران هست. اخذ ایزو جهت شرکتها برای همین اهمیت پیدا کرد.

مراجع صدور گواهینامه ایزو

گواهینامه ISO توسط مراجع خصوصی و دولتی صادر میشوند. مرجع های ثبت و صدور گواهی ایزو را اصطلاحا CB می نامند. تعداد زیادی مراجع در دنیا و ایران فعالیت میکنند و انواع گواهینامه های ایزو را صادر مینمایند. سایتهای مختلفی مدعی صدور ایزو هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینگونه وبسایتها بر روی مقاله سایت اصلی ایزو ISO کلیک نمایید.

CB معتبر و قابل اعتماد باید تحت اعتبار یک مرجع اعتبار دهنده فعالیت کند. به مراکز اعتبار دهنده CB ها در اصطلاح AB میگویند. نهادهای اعتباری یا ABها نیز دو دسته میشوند.

AB ها یا رسمی و دولتی با اعتبار IAF و یا AB های بدون اعتبار IAF هستند. مراجع اعتباردهنده ABهای دولتی و رسمی هر کشوری عضو انجمن اعتبار دهندگان بین المللی IAF اعتبار دهی میشوند ولی AB های به اصطلاح غیر IAFی عضو انجمن IAF نمی‌باشند.

پس نتیجه میگیریم هرگاه CB مورد نظر تحت اعتبار یک AB دولتی عضو انجمن IAF باشد ازسطح اعتبار بسیار بالایی برخوردار هستند. گواهینامه ایزو صادره توسط آنها بین المللی و معتبر محسوب میگردد و براحتی قابلیت رجیستری و شناسایی را دارد. مراجع بدون اعتبار IAF براحتی در سایت IAF قابل شناسایی نیستند.

اخذ گواهینامه ایزو ISO اصلی و معتبر

دریافت و اخذ گواهینامه ایزو ISO اصلی و معتبر مورد تقاضای خیلی از شرکتهاست. آنها برای دریافت یک گواهینامه معتبر و اصلی نگران اندکی پرداخت هزینه کمتر و یا بیشتر نیستند. بلکه بدنبال اصلت و اعتبار گواهینامه ایزو ISO هستند.

مراحل صدور گواهی اصلی بدین ترتیب میباشدکه اول متقاضیان محترم با توجه بنوع نیاز و متناسب بودن با فعالیتها و فرآیندهای مجموعه نوع استاندارد مورد نظرشان را انتخاب مینمایند.

دومین و مهمترین انتخاب، انتخاب مرجع ثبت و صدور گواهی ایزو میباشد.

مرحله سوم با توجه به سختگیری و داخلی و بین المللی بودن مرجع مراحل طراحی، مستند سازی و پیاده سازی را اجرا مینماییم.

مرحله آخر بعد از بررسی تمام جوانب و شناسایی عدم انطباقات و شناسایی و رفع مشکلات و خطرات و انجام اقدامات پیشگیرانه ممیزی و ثبت و صدور جهت دریافت مدرک استاندارد انجام میگیرد.

شرایط اخذ ایزو برای شرکتها
اخذ ISO برای شرکتها ، دارای شرایط خاصی نمیباشد و جهت دریافت گواهینامه ایزو شرایط خاصی لازم نیست.

شرایط اخذ گواهینامه ایزو ISO برای شرکتها

مراحل و شرایط اخذ ISO برای شرکتها ، شرایط خاصی نمیباشد و جهت دریافت گواهینامه ایزو شرایط خاصی لازم نیست. مگر گواهینامه ایزو دارای اعتبار IAF باشد و میزان سختگیری مرجع صادر کننده و اعتبار گواهینامه بجهت پیاده سازی و ممیزی شرایط اخذ برای شرکتها را تعیین میکند.

شرایط اخذ ایزو برای شرکتها درحقیقت طی سه مرحله انتخاب مرجع ، طراحی و پیاده سازی و ثبت و صدور گواهینامه ایزو میباشد. در ادامه این مراحل را تشریح میکنیم.

انتخاب مراجع صادر کننده ایزو

در اولین مرحله انتخاب مرجع ثبت و صدور ایزو میباشد که شرایط اخذ ایزو برای شرکتها را تعیین میکند. هرچه مرجع صدور معتبرتر و سختگیرتر باشد شرایط اخذ ایزو برای شرکت نیز سخت تر میگردد. مراجع سختگیر با اعمال سخت گیریهای بی منطق و یا با منطق شرایط را برای گیرنده گواهینامه ایزو بدتر میکند.

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو همانطور که قبلا گفتیم دو دسته با اعتبار IAF و یا غیر IAF هستند. مراکز صدور گواهی ایزو دارای اعتبار IAF و در واقع اعتبار بین المللی معتبرترین نوع گواهی ایزو هستند. بهمین جهت شرایط اخذ ایزو برای شرکتها در این نوع گواهینامه ایزو خاصتر هست.

اینگونه گواهینامه ایزو دارای اعتبار بین المللی جهت صادرات، شرکت در مناقصات و یا هر هدف دیگری میباشد. از طرفی یک سری مراجع صادر کننده گواهی نامه ایزو میباشد که CB و همینطور AB ساخته ایرانیهاست. بدین نوع گواهی ایزو گواهینامه ایزو غیر IAF میگویند که دارای اعتبار پایینی هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله تخصصی لیست شرکت های صادر کننده ایزو را ملاحظه بفرمایید.

پیاده سازی ایزو

در مرحله دوم مراحل اخذ ایزو برای شرکتها یعنی پیاده سازی بیشتر معنا پیدا میکند. با توجه به اینکه گواهینامه ایزو از هر کدام از دسته گواهی نامه ایزو IAF باشند و یا غیر IAF بحث شرایط اخذ ایزو برای شرکتها بیشتر معنا پیدا میکند. برای مراجع صارد کننده ایزو با اعتبار IAF معمولا نیاز به پیاده سازی حداقلی هست. اما مراجع بدون اعتبار IAFدر این مورد سخت گیری نمی کنند.

ممیزی ثبت و صدور گواهینامه ایزو

چنانچه گواهینامه ایزو دارای اعتبار IAF باشد ممیز سختگیرانه تر عمل میکند. انطباقها و عدم انطباقها را ریز بینانه تر بررسی میکند. حتی ممکنست طی چندین مرحله ممیزی صورت پذیرد تا ممیز دستور صدور گواهینامه ایزو را صادر کند.

مراجع غیر IAF خیلی سختگیرانه عمل نمیکنند و ممیز راحت تر ممیزی را انجام میدهد و بر روی مبحث پیاده سازی تاکید نمیشود. پیاده سازی بنا بر درخواست سازمان متقاضی اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت انجام میپذیرد.

در صورتی که در انواع گواهینامه ایزو IAF پیاده سازی بر طبق مستندات ارائه شده سختگیرانه میباشد. لازمه اش بوجود آوردن شرایط اخذ ایزو برای شرکت بنابر دستور مرجع صادر کننده ایزو IAF میباشد.

شرایط اخذ ایزو برای شرکتها در هنگام ثبت و صدور گواهینامه ایزو با توجه بدینکه مرجع صادر کننده و ممیز تایید کنند سرنوشت ساز میباشد. اگر سازمان متقاضی دریافت ایزو تایید گردید گواهی ایزو صادر میشود و شرکت متقاضی به گواهی نامه ایزو دست پیدا میکند.

آموزش اخذ ایزو برای شرکت
اخذ ایزو برای شرکت یک امر لازم و ضروری درسطح جامعه برای تولید کنندگان و مشاغل هست

 آموزش اخذ گواهینامه ایزو ISO برای شرکت

دریافت ایزو برای شرکت زمانی معنی پیدا میکند و یک امر لازم و ضروری درسطح جامعه تولید کنندگان و مشاغل میگردد که مدیران و مسئولان آگاه و کاردان مشاغل و صنایع به فکر کیفیت محصولات و خدمات و همچنین ایمنی و سلامت کارکنان و‌ پرسنل مجموعه باشند.

مهمتر از آن به فکر مصرف کنندگان و مشتریان محصولات و خدماتشان و متعهد به افراد جامعه باشند. عوامل مختلفی همچون ارتقای سطح کیفیت خدمات و اجناس و تولیدات و ایجاد رضایت و اعتماد در مشتریان، قدرت نمایی در بازارهای داخلی و خارجی، معرفی نام و برند و رسیدن به اهداف بلند و توسعه ای پایدار، جهت شرکت در مناقصات باعث شدند مرکز سیستم کاران درصدد آموختن اخذ ایزو برای کلیه شرکتها، سازمانها و ارگانهای متقاضی و خواهان گواهینامه های استاندارد باشد.

کلیه مراحل مشاوره و راهنمایی با توجه به نوع نیاز و میزان درخواست شما مشتریان بصورت رایگان انجام میپذیرد. جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مرکز به شماره تماس 79165-021 تماس حاصل بفرمایید.

آموزش اخذ ایزو

آموزش اخذ ایزو برای شرکت باید اساسی و اصولی طراحی، اجرا و پیاده سازی گردد. سازمانهایی که جهت دریافت گواهینامه استاندارد بدون بررسی و مشاوره ضعیف عمل میکنند در آینده دچار مشکل میشود.

کلیه شاخص ها و فرآیندهایشان دچار اشتباه و خطر میشوند و ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد و محبوبیت مؤسسات وارد میشود. هرچه طراحی، اجرا و پیاده سازی یک سیستم مدیریتی مدون و استاندارد باشد قطعا نتیجه ای مطلوب حاصل میشود. روز به روز سطح کیفیت و‌ کار مؤسسات ارتقا می یابد.

مدیران و مسئولان کلیه مؤسسات بهتراست بدانند حتی اگر از سطح آگاهی و دانش فراوانی در زمینه اخذ مدرک ISO برخوردار هستند. بعلت وجود قوانین و دستورالعملهای سازمان جهانی استاندارد سازی و تخصصی موضوع اخذ انواع گواهی استفاده از تجارب کارشناسان و مشاوران مجرب و حرفه ای مراکز مشاوره معتبر بسیار مثمر ثمر واقع خواهد گردید.

مراحل آموزش اخذ ایزو

مراحل آموزش اخذ ایزو برای شرکت بدین منوال میباشد:

اولین مرحله انتخاب درست و بجای نوع استاندارد خواهد بود. متقاضی باید مطمئن شود گواهینامه مورد نظرش درست است و متناسب با نیاز مجموعه و فرآیندهای در حال اجرایش میباشد.

در مرحله دوم بهتر است مجموعه متقاضی با تهیه یک نسخه از مدارک استاندارد میزان شناخت و آگاهی خود را بالا ببرد. از راهنمایی و کارشناسی پرسنل مراکز ISO استفاده نمایند تا بطور کامل استاندارد مورد نظر راب ررسی کنند و اهداف سازمان را شناسایی کنند.

بعد از پیدا کردن شناخت و آگاهی کافی کارشناس مرکز مشاوره و اطلاع رسانی ISO با برگزاری یک جلسه آموزشی با مدیران و پرسنل مرتبط اجرای پروژه را برنامه ریزی کرده و اهداف و کار هر کسی را مشخص و معین میکنند.

مهمترین مرحله از فراگیری اخذ ایزو انتخاب مرجع ثبت و صدور گواهینامه ISO هست. مشاور با دیدن توانایی و استعدادهای یک مجموعه مرجع مناسب را معرفی می کند.

انتخاب مشاور خوب برای ایزو

یک مشاور خوب باید ارزش افزوده فرآیندهای سازمانی را بالا ببرد. حالا نوبت به مستقر کردن سیستم مدیریت مدون و طراحی، اجرا و پیاده سازی ISO میگردد. دو نوع ممیزی هم باید در سیستم انجام گیرد. ممیزی داخلی و توسط یک کارشناس ماهر و آشنا به قواعد ایزو اینکار را انجام میدهد.

اگر سازمان کارشناس نداشت میتواند کارشناس ممیز را از مرکز ISO درخواست نماید. ممیزی داخلی باعث شناسایی و کشف تمام نقص ها و عدم انطباقات میگردد. تا وقتی ممیزی اصلی صورت میگیرد دیگر نیازی به یافتن عدم انطباقات و برطرف کردنشان نخواهد بود. دست آخر مرکز مدرک را با هماهنگی مرکز مشاوره بدست متقاضی با متقاضیان محترم میرساند.

تداوم آموزش اخذ ایزو برای شرکت

با توجه بمطالب مراحل بدست آوردن نشان ایزو نگهداری از سیستم مدیریتی بسیار مهمتر از دریافتش هست. عواملی مانند بوجود آمدن عدم انطباق ها، استخدام نیروی جدید و نا آشنا با قوانین ایزوها، عوض شدن مدیریت مجموعه، رعایت نکردن ممیزی مراقبتی سالیانه باعث باطل شدن مدرک ISO میگردد.

یک مشاوره خوب و صحیح وقتی حاصل میگردد که به غیر از آموزش و اخذ گواهی راههای نگهداری و مراقبت از سیستم مدیریتی پیاده میگردد را هم آموزش دهد.

کلیه اهداف بلند مدت مجموعه متقاضی را در نظر داشته باشد. مرکز سیستم کاران بخاطر صداقت و تعهد کاری و توجه به امر خوب مشتری مداری سعی کرده تا کلیه موارد آموزشی و تخصصی را ارائه دهد. خاطره خوش و رضایت بخشی را برای مشتریان رقم بزند. محبوبیت و اعتبار ما مدیون تلاش بی وقفه و ۲۴ ساعته مشاوران و‌ کارشناسان مرکز سیستم کاران است.

اخذ گواهینامه ISO اصلی
دریافت گواهینامه ISO اصلی از مراجع معتبر ملی و بین المللی برای بسیاری از متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو از مهمترین دغدغه آنها محسوب میشود

اخذ گواهینامه ایزو ISO اصلی

گرفتن، دریافت و اخذ گواهینامه ایزو ISO اصلی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی رواج بسیاری دارد. همچنین با افزایش رقابت در بازارهای داخلی و خارجی، مسئولان سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در هر حرفه و شغلی به سوی دریافت گواهینامه ایزو اصلی می روند.

آنها با هماهنگ شدن با استانداردهای روز سازمان جهانی ایزو می‌خواهند مجموعه خود را به یک برند قدرتمند تبدیل کنند. مسلماً هنگامی گواهینامه ایزو اصلی و رسمی صادر می‌شود که مرجع صادر کننده آن یک مرجع رسمی و بین المللی باشد.

اخذ گواهینامه ایزو ISO اصلی منجر به افزایش کیفیت محصولات و خدمات، افزایش تنوع کالاها و خدمات برتر می گردد و بهبود مستمر و سودآوری را افزایش می‌دهد. در دنیای امروز اگر سازمان و شرکتی گواهینامه ایزو اصلی را اتخاذ نکند کم کم محکوم به زوال و شکست میشود.

استعلام صحت مراجع صدور گواهینامه ISO اصلی

با توجه به اینکه امروزه مراکز بسیار زیادی در حوزه اخذ و صدور گواهینامه ایزو فعالیت می کند اکثر متقاضیان گواهینامه ایزو اصلی دچار استرس و سردرگمی شده اند و نمی دانند از چه راهی اصالت و اعتبار یک مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو را تشخیص دهند و از طریق آن اقدام به دریافت گواهینامه ایزو اصلی کنند. ما در ادامه سعی داریم تا این روشها را آموزش دهیم.

روش استعلام اعتبار گواهینامه ایزو

در این مقاله چند راه برای تشخیص اصالت و اعتبار مراجع صدور گواهینامه ایزو ارائه می گردد. شما می توانید با استفاده از آن روش‌ها فیک یا تقلبی بودن مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو را استعلام بگیرید.

هنگامی که شما با یک مرکز مشاوره و اطلاع رسانی ایزو تماس برقرار می کنید، یک نام و یک برند را به عنوان مرجع صدور گواهینامه ایزو بین‌المللی به شما معرفی می کند. نباید براحتی به این نامها و حتی استعلام در سایت بسنده کرد. در ادامه انواع بررسی اصلت مدارک ایزو را یاد می دهیم.

1- ورود به سایت NACI  در صورتی که از NACI تنها مرجع اصیل ایرانی گواهی ایزو خود را گرفتید.

شما می توانید به سایت رسمی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران NACI که عضو سازمان جهانی ایزو می باشد وارد شوید. در سایت NACI نام تمام مراجع صدور گواهینامه بین المللی در یک لیست نوشته و منتشر شده است. اگر نام مراجع صدور گواهینامه ایزو مورد نظر داخل سایت بود پس مرجع صدور گواهینامه ایزو رسمی و معتبر می‌باشد.

2 – ورود به سایت ایزو و سپس IAF و یا ورود مستقیم به سایت IAF

راه دوم استعلام این است که به طور مستقیم وارد سایت سازمان ایزو ISO شوید و از آنجا بر روی لینک انجمن اعتباردهندگان بین‌المللی IAF بزنید. وارد سایت شوید و بعد از آن نام مرکز و کشور اعتبار دهنده AB را پیدا کنید.

وارد سایت نهاد اعتبار دهنده شوید و در مرحله بعد بر روی AB مرکز اعتبار دهنده کلیک کنید. در مرحله بعدی وارد سایت آن شوید و نام مرجع صادر کننده گواهینامه ایزو یعنی CB را جستجو نمایید.

اگر نام مرجع صدور گواهینامه ایزو مشاهده گردید از صحت و اعتبار مرجع گواهینامه ایزو اطمینان حاصل نمایید. اگر مشاهده نشد به طور قطع مرجع صادر کننده ایزو بدون اعتبار می‌باشد.

راه سوم استعلام این است که با مرکز مشاوره سیستم کاران به شماره تلفن 79165-021 تماس برقرار کنید. از راهنمایی مشاوران و کارشناسان مرکز جهت تشخیص رسمی بودن یا تقلبی بودن مرجع صدور گواهینامه ایزو کمک بگیرید.

در نهایت از اصلی بودن یا فیک بودن مرجع صدور گواهینامه ایزو و گواهینامه ایزو اصلی استعلام بگیرید.

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه ISO اصلی بین المللی

درخواست کنندگان گواهینامه ایزو اصلی می توانند. مدارک لازم برای دریافت گواهینامه ایزو ISO اصلی بین المللی را به صورت رایگان از مرکز مشاوره سیستم کاران دریافت نمایند.

فرمهای ایزو یکی از سلسله مدارک مورد نیاز برای دریافت ایزو هست. برای دانلود رایگان فایل WORD فرمهای ایزو بر روی منوی دانلود رایگان فرمهای ایزو ISO کلیک بفرمایید.

مدارک لازم شامل فرم درخواست یا ثبت‌نام ایزو و پکیج کامل مستندات ایزو می‌باشد که برگرفته از قوانین و دستورالعمل‌های مرتبط به تمام انواع گواهینامه‌های ایزو است. این پکیج مختص شرکت متقاضی هست که قصد طراحی و پیاده سازی آن را در سطح مجموعه اش دارد.

یک سری از مراکز مشاوره مدارک لازم را در قبال دریافت هزینه های سنگین در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار می دهند. ولی مرکز سیستم کاران به خاطر داشتن چندین سال تجربه کاری و تسلط کامل بر تمامی مستندات دارد این پکیج را رایگان به متقاضیان می دهد.

مرکز سیستم کاران در یک اقدام عامل المنفعه تمامی مستندات را به صورت فایل WORD آماده کرد و هم به صورت رایگان در فضای مجازی منتشر کرد و هم به صورت حضوری در اختیار متقاضیان قرار می دهد. شرکت های دارای گواهینامه ایزو در هر لحظه می توانند از مستندات رایگان مرکز استفاده نمایند.

مستندات رایگان ایزو

مدارک و مستندات رایگان ایزو در منوی دانلود رایگان مستندات ایزو براحتی قابل دانلود است. همچنین با ارائه مستندات و فرم درخواست گواهینامه ایزو متقاضیان و مشتریان را تا پایان صدور گواهینامه ایزو اصلی کمک و همراهی می کند. و در زمینه مشاوره و پیاده سازی مستندات کلیه خدمات را به سازمانها و شرکتها در صورت تمایل ارائه می دهد.

با ما در تماس باشید. . .

سیستم کاران – سازمان مرکزی

تلفن: 79165-021

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

27 Responses

  1. گرفتن گواهینامه ایزو شرایط و ضوابط خاصی داره؟ آیا ما که یه شزکت ساخت و ساز هستیم به چه نوع گواهی ایزو نیاز داریم؟ از کجا می تونیم گواهی ایزو معتبر بگیریم؟ چطوری از اعتبار گواهی نامه ایزو مطمین بشیم‌. شما در خصوص اخذ ایزو هم فعالیت می کنید؟

    1. سلام خسته نباشید
      میخواستم بپرسم برای گرفتن ایزو ۹۰۰۱ باید چه مدارکی آماده کنیم و چقدر طول میکشه به دستمون برسه ممنون میشم جواب بدید

  2. برای اینکه در مناقصات بخوایم شرکت کنیم باید ایزو aif بگیریم یا از مراجع دیگه هم میشه بگیریم

  3. گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ رو ما داریم میخوایم تمدید کنیم از مرکز دیگه گرفتیم شما الان اینکار رو انجام میدید برامون یا باید بریم سراغ همون مرکزی که ازش گواهی ایزو ISO گرفتیم. ضمنا ما گواهینامه های در زمینه جوشکاری رو هم میخوایم میشه بگید چه ایزو هایی به دردمون میخوره

  4. سلام. با سپاس از مرکز سیستم کاران خواستم بپرسم گواهینامه ISO9001 برای چه مشاغلی کاربرد داره؟

    1. سلام و عرض ادب
      گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ اولین و مهمترین استاندارد سازمان بین المللی ایزو می‌باشد. در واقع از گواهینامه‌ ایزو ۹۰۰۱ بعنوان گواهی مرجع نیز نامبرده میشود. قوانین و الزامات استاندارد ایزو ۹۰۰۱ تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت قابلیت طراحی و اجرا برای تمام مشاغل را دارد. بنابراین تمامی شغل های تولیدی، خدماتی و مهندسی و پیمانکاری و همه همه می‌توانند ایزو ۹۰۰۱ را درخواست و دریافت نمایند.

  5. یک شرکت ساختمان سازی بزرگ داریم
    نیاز به گواهینامه های ایزو hse را داریم
    هزینه اخذ و دریافت گواهینامه های ایزو چند است؟
    آیا توصیه میکنید ما از گواهینامه Iaf استفاده کنیم یا برای اخذ گواهینامه ایزو دارای اعتبارiaf ااستفاده کنیم

  6. گواهینامه های بین المللی ایزو فقط از طریق مراجع خارجی قابلیت صدور داره یا مراجع ایرانی هم میتونن گواهینامه ایزو قانونی و معتبر را صادر کنند؟ مرکز سیستم کاران فقط مرکز مشاوره هست یا بعنوان مرجع ثبت و صدور می‌تونه گواهی ایزو صادر کند؟

  7. گواهی نامه ایمنی و گواهینامه hse چه فرقی با هم دارند؟ حدود دو سال پیش ما گواهینامه ایمنی را از اداره کار دریافت کردیم ولی الان برای یک شرکت در مناقصه به ما گفتند مدارکتون ناقصه و گواهینامه hse باید ببریم؟ گواهینامه hse چی هست و باید از کجا بگیریم ؟

  8. صفر تا صد گواهینامه ایزو را کارشناس ایزو می‌تونه به تنهایی انجام بده یا اینکه مجموعه خواهان ایزو باید حتما یک مشاور و رابط برای پیگیری و انجام پروژه استخدام کنه؟ حدود هزینه گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بهمراه چند گواهی آموزشی hse چقدر میشه ؟

  9. سازمان IAF تو کشور ایران نمایندگی داره یعنی میشه بطور مستقیم به نمایندگیهاش مراجعه کنیم و از یک مرجع تحت اعتبارش گواهینامه ایزو بگیریم؟ فرق اعتبار گواهینامه ایزو به اصطلاح تحت اعتبار IAF با گواهینامه ایزو بدون اعتبار IAF چقدر هست؟

  10. گواهی ایزو را چطوری میتونیم از یه راه ساده و کم خرج بگیریم؟ مشکل ما نداشتن زمان و‌ پول کافی هست و کارمون به داشتن گواهینامه ایزو گیر افتاده. یک مرجعی یا شرکتی به ما معرفی کنید که بتونیم خیلی فوری و ارزان ازشون گواهینامه ایزو بگیریم.

  11. جهت گرفتن گواهینامه IMS ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو‌ ۴۵۰۰۱ را آیا باید حتما بصورت قانونی و رسمی پیاده سازی کنیم؟ گواهی IMS هم مثل بقیه مدارک ایزو آیا اعتبار سالیانه داره یا اینکه نیازی نیست که تمدید بشه؟

  12. دو‌ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۰۰۰۲ را حدود یک سال پیش توسط یک مرکز مشاوره دریافت کردیم ولی الان که جهت تمدید گواهینامه به مرکز مشاوره فوق مراجعه کردیم گفتند cb مربوطه دیگه کار نمیکنه و داخل ایران نمایندگی نداره. لطفاً شما بعنوان مدعی یک مرکز مشاوره معتبر و قانونی ما را راهنمایی بفرمایید که باید چیکار کنیم ؟

  13. سلام
    بنده برای کار در یک شرکت باید یکسری مدارک را آماده و تحویل دهم. یکی از گزینه ها داشتن گواهینامه OHSAS 18001 هست . ولی فهمیدم الان این استاندارد بعد از ویرایش تبدیل شده به ایزو ۴۵۰۰۱ . متاسفانه مدیر عامل شرکت گفته حتما باید همون مدرک OHSAS 18001 را ببرم و انگار سواد زیادی نداره . آیا شما چنین مدرکی را برای بنده صادر میکنید؟

  14. اجرای درست و واقعی نمونه مستندات حدودا در چند مرحله اجرا می‌شود؟ آیا حتما بازرس از طرف مرجع صادر کننده باید مهر تایید را بزنه یا نماینده شما در شرکت این کار را انجام میده؟ ما قصد اخذ گواهینامه ایزو داریم ولی طراحی و اجرای واقعی برامون مهم
    به همین جهت این سوالات را پرسیدم تا ببینیم خیلی سخته یا اسان

  15. گواهینامه های ایزو در خصوص جلب رضایت مشتریان و رسیدگی به نظرات و شکایت مشتریان چند تا هستند؟ مجموعه ما بعنوان یک گروه کارآفرین در چند حوزه فعالیت می‌کنه و به دنبال گواهی نامه های هستیم که بصورت عمومی شامل حال تمام فعالیت های ما بشه لطفاً نام استاندارد و هزینه ها را برای ما ارسال نمایید

  16. گواهینامه های ایزو مورد نیاز برای شرکت مهندسی کامپیوتری شامل چه استاندارد هایی میشه. همه استاندارد های مورد نیاز را برای تبلیغات نیاز داریم آیا همه را میشه همزمان بگیریم ؟

  17. میخواستم بپرسم آیا میشه گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ را از مراجع تحت اعتبار IAF بگیریم ولی گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را از مراجع غیر IAF بگیریم ؟ در این صورت گواهینامه IMS را بصورت رایگان می‌تونیم دریافت کنیم

  18. سلام
    جهت کسب اطلاعات بیشتر و تحقیق و بررسی به پکیج نمونه مستندات ایزو ۹۰۰۱ که اعلام کرده بودید بصورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار میدهید احتیاج دارم. از چه طریقی میتونیم فایل word مربوطه را دریافت کنم؟

  19. شما تو تمام مطالب و‌مقالاتتون گفتید تنها نهاد اعتبار دهنده IAF هست ولی چرا مراکز مشاوره دیگه بغیر از IAF یک نهاد دیگه فکر کنم به نام ASCB هم معرفی کردند آیل واقعا همچین نهادی وجود نداره یا مرکز شما باهاش کار نمیکنه؟

  20. گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ چه فرقی با گواهینامه hse دارد و کدام یک در حوزه بهداشت و ایمنی کاملتر و جامع تر هست ؟ در حوزه مناقصات کدام گواهی موثرتر هست و مورد توجه بیشتر کارفرمایان هست؟

    1. گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ با نام سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای قوانین و الزامات مرتبط با ایمنی محیط کار و سلامت کارکنان را بیان میکند ولی گواهی نامه hse یا همان گواهینامه HSE-MS هم قوانین و الزامات مرتبط با سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و هم سیستم مدیریت زیست محیطی را مطرح میکند. اخذ هر کدام از گواهینامه های فوق متناسب با نظر کارفرما صورت می‌گیرد.
      توصیه ما به کلیه شرکت‌ها و سازمان‌ها مخصوصا شرکت‌های پیمانکاری این است که هنگام اخذ گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ را هم بگیرند. زیرا تلفیق دو گواهی فوق همانند گواهینامه hse عمل میکند. مرکز سیستم کاران متناسب با نیاز مشتری و درخواست کارفرمایان کلیه گواهینامه های فوق را هم از طرف مراجع تحت اعتبار IAF و هم غیر IAF برای مشتریان محترم صادر می‌نماید.

  21. سلام وقت شما بخیر و شادی
    گواهینامه ISO 9001 اگر بصورت واقعی قانونی گرفته شود آیا مجموعه مستلزم به اجرای مستندات می‌شود؟ مرجعی هست که گواهینامه ایزو را بصورت معتبر با قابلیت رجیستری به ما دهد ولی در طراحی و اجرای قوانین ایزو‌ سخت گیری نداشته باشه.

  22. جهت حضور در مناقصه ای که شرکت گاز گذاشته ما نیازمند هم استاندارد ایزو هستیم هم استاندارد HSE.‌ هر دو تا گواهی نامه را میشه با هم گرفت یا راه و روششون فرق می‌کنه. البته تو قسمت مدارک درخواستی دقیق نوشته ایزو ۹۰۰۱ و گواهینامه HSE ایمنی اداره کار .

  23. اصول گرفتن ایزو به چه شکلی هست ؟ مثلا در مجموعه ما چند فعالیت با هم انجام میشه مثلا در یک قسمت پاکت‌های بسته بندی خشکبار را آماده می‌کنیم و در یک قسمت دیگه میوه ها را برای خشک کردن آماده میکنیم آیا همزمان میشه استاندارد های ایزو مربوطه در تمام بخش ها با هم اجرا کرد.
    روی گواهینامه ایزو نوع فعالیت قید میشه یا نه ؟

  24. ما میخوایم ایزو 9001 و 14001 و 45001 دریافت کنیم ولی حتما میخوایم از مراجعIAF صادر بشه شما میتونید کمکمون کنید تو این زمینه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo