شرکت های دارای گواهینامه ایزو

شرکت های دارای گواهینامه ایزو
4.9/5 - (100 امتیاز)

شرکت های دارای گواهینامه ایزو

شرکتهای دارای گواهینامه ایزو شاید تعداد بسیار زیادی باشند. اما داشتن چه نوع ایزویی از چه مرجع صدوری باعث تمایز این گواهی نامه های ایزو از یکدیگر میشود و نوع اعتبار یک شرکت را مشخص میکند.

شرکتهای دارای گواهینامه ایزو 3 دسته میشوند.

اول شرکتهایی که گواهی ایزو از طریق مراجع غیر عضو IAF دارند.

دوم شرکتهایی که گواهی ایزو از طرف مراجع عضو IAF دارند.

سوم شرکتهایی که گواهی ایزو از طرف مراجع IAF دارند و آنرا پیاده سازی نیز کرده اند.

معتبرترین شرکتها از نوع سوم هستند که معمولا شرکتهای معروف و بزرگ هستند. آنها حاضر به متحمل شدن چنین هزینه سنگینی بابت اخذ و پیاده سازی کامل گواهی نامه ایزو عضو انجمن IAF هستند. در اینجا توضیحی تکمیلی درباره انواع ایزوها داده میشود تا نوع ایزو شرکتهای مختلف ونوع اعتبارشان مشخص گردد.

گواهينامه ايزو چيست و شرايط و مراحل صدور ایزو كدام است؟

ايزو يک استاندارد بين المللی در سطح جهان ميباشد. وظيفه ISO یکپارچه سازی و يكسان سازی و استاندارد سازی عوامل و كارهای قانونی در حوزه توليد و خدمات بهتر بر پايه ی استاندارد جهانی را شامل میباشد.iso  یك سازمان بين المللی هست که کلیه ی کشورها در آن عضویت دارند. ايران نیز يكی از اعضای سازمان ایزو هست. استانداردها درون سازمان ایزو تدوین و منتشر می گردند.

سازمان ایزو تنها نهاد IAF را در مقوله ی ایزو معتبر می داند. یعنی گواهینامه ایزو یی را قبول دارد و مورد قبولش هست كه در نهایت تحت اعتبارIAF  باشد. به این نوع گواهینامه های ایزو اصطلاحا IAF ی میگویند.

چنانچه ایزو صادره تحت اعتبار IAF نباشد و در نهایت اصالت اعتبارش به IAF نرسد و همچنین در اصطلاح غیر IAF باشد در سطح داخلی اعتبار دارد. چیزی که مشخص هست این نوع گواهینامه ایزو ، قطعا اعتبارش به حد گواهی IAF نیست. دارای اعتبار داخلی هست و جهت فعالیت در بازارهای جهانی و یا صادرات بایستی گواهی ایزو دارای اعتبار IAF باشد.

بابت شرکت درون مناقصات ، تبلیغات و برند سازی ، رقابت با رقبای همکار و همین طور بسیاری موارد دیگر شرکتها و سازمانها می توانند از انواع گواهینامه ایزو غیر IAF استفاده و بهره ببرند. شرکت های دارای گواهینامه ایزو بایستی تمام این اطلاعات را بدانند.

انواع گواهینامه های ایزو

شرکتهای دارای گواهینامه ایزو بایستی ابتدا نوع ایزو درخواستی را انتخاب کنند. بدانند کدام نوع گواهینامه ایزو را میخواهند. مثلا ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت ، ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ، ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای میخواهد.

از میان انواع گواهینامه ایزو ، گواهینامه ایزو 9001 ( گواهینامه ISO9001 ) سیستم مدیریت کیفیت و ایزو14001 سیستم مدیریت زیست محیطی و همچنين ایزو45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای به عنوان عمومی ترین و مهمترین انواع گواهی ایزو برای تمامی مشاغل و حوزه های کاری قابل دريافت هستند. تمامی سازمانها و شركتها می توانند بر طبق شرايط و ضوابط و رعايت تعهدات لازم يک يا چند نوع از گواهينامه های ايزو را دريافت كنند.

گواهینامه های ایزو تخصصی

دسته دیگر انواع تخصصی گواهینامه های ایزو هستند که متناسب نوع فعالیت سازمان تعیین میگردند. مثلا ایزو 22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی ، ایزو 29001 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و یا انواع استانداردهای تخصصی دیگر را میخواهند.

به عنوان مثال شرکت متقاضی می تواند انواع ایزو عمومی را بگیرد و در کنار آن ایزو عمومی یا انواع ایزو تخصصی متناسب با صنایع و حوزه کاری و فعالیتشان را دریافت کند.

مثلا شرکتهای فعال در حوزه ی صنایع غذایی می توانند در کنار سه گواهینامه ایزو عمومی ، گواهینامه ایزو 22000 ( گواهینامه ISO 22000 ) سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی را دریافت کنند. شرکتهای فعال در زمینه ی صنایع و تجهیزات پزشکی ، ایزو 13485 و شرکتهای فعال زمینه ی نفت و گاز و پتروشیمی ایزو 29001 را بگیرد. همچنین هر سازمان دیگری متناسب با نوع فعالیت خودش می تواند که از انواع ایزو تخصصی متناسب فعالیت خودش به همراه انواع گواهینامه ایزو عمومی بهره بگیرند. شرکت های دارای گواهینامه ایزو دارای مدارک عمومی و تخصصی ایزو را دارند.

انواع گواهینامه های ایزو پر کاربرد

گواهينامه ايزو 9001 به عنوان عمومی ترين نوع استاندارد ایزو مطرح هست. به عبارتی استاندارد 9001 مادر تمامی استانداردها می باشد كه شامل كنترل كيفيت خدمات و محصولات می شود. اينكه ويژگيهای محصول و خدمات بايستی به گونه اي باشند كه مصرف كننده يك فرآيند خوب را دريافت كند. تا جایی که بعد از اين نیز به دنبال همان خدمات باشد چرا كه كيفيت بهتري داشته است.

بعد از ایزو9001 سیستم مدیریت کیفیت ، ايزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی و ايزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی نیز از مهمترین استانداردها و سیستمها هستند. این استانداردها بسیار مهم هستند و عمومی ترین انواع استاندارد ایزو به شمار میایند. مکمل یکدیگر هستند و اصلا در کنار هم معنا پیدا می کنند. خیلی کم پیش میاید که شرکتی ایزو 14001 را داشته باشد و ایزو 45001 را نداشته باشد. ایزو45001 را داشته باشد و ایزو14001 را نداشته باشد.

جهت کسب  اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه های ایزو نحوه اخذ ایزو ، بر روی راهنمای دریافت گواهینامه ایزو کلیک نمایید.

مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو

مرحله بعد در جهت دریافت گواهینامه ایزو ، انتخاب مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو هست. مراجع صادر کننده ایزو را اصطلاحا CB مینامند. CERTIFICATION BODY به معنی موسسه صدور گواهینامه هست. CB ها خود زیر نظر موسسه ای با نام ACCREDITY BODY بمعنی موسسه اعتبار دهی هستند و به آنها AB می گویند.

مراجع صدور ایزو در کشور تعداد بسیار زیادی هستند که همگی به دو دسته تقسیم میشوند. برای مثال در ایران تقسیم بندی بدین شکلست، اول مراجع تحت نظر و زیر مجموعه مرکز ملی تایید صلاحیت ایران میباشد که انرا NACI مینامند. دسته ای از مراجع که naci نیز جزو آن هست، مراجع تحت اعتبار IAF میباشند. دسته دوم مراجع خصوصی هستند و بطور خصوصی فعالیت میکنند.

در اینجا به بررسی این دو مرجع میپردازیم. همگی آنها خود را معتبر میدانند و سعی دارند تا بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند. اما حقیقت امر اینست همگی از نظر اعتبار در یک سطح هستند. این اختلافهای نمایشی فقط بازی تبلیغاتیست.

مراجع صدور گواهینامه ایزو در عین گستردگی فقط دو دسته طبقه بندی دارند: دسته اول مراجع زیر نظر مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ( NACI ) فعالیت میکنند. دسته دوم دسته ای هستند که بصورت خصوصی فعالیت میکنند، دسته اول مستقیما زیر نظر IAF هستند.

مراجع IAF کدامند؟

خب شاید این سوال در ذهن مخاطب بوجود بیایدکه IAF چیست؟ انجمن بین المللی IAF با نام کامل INTERNATIONAL  ACCREDITAION FROUM انجمن اعتبار دهندگان بین المللی است که این انجمن مستقیم بر روی AB ها و بطور غیر مستقیم بر CB ها نظارت میکند. این انجمن در هر کشور  ABهایی را تعیین کرده است. در ایران همین AB مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اختصارا NACI نام دارد که بر 15 عدد  CBزیر مجموعه خود نظارت میکند.

نمونه هایی از AB های تحت نظر IAF

از ذکر AB های تعریف شده کشورها چند نمونه میتوان نام برد.

DAKKS موسسه اعتباردهی آلمان

SAS موسسه اعتباردهی سوییس

UKAS  موسسه اعتباردهی انگلیس

ACCREDIA  موسسه اعتبار دهی ایتالیا

TORKAK  موسسه اعتبار دهی ترکیه

و غیره که میتوان با مراجعه به سایت انجمن بین المللی IAF لیست کشورها و این موسسات اعتباردهیAB  را مشاهده کرد.

گواهینامه ایزو با اعتبار IAF

ISO سازمانی جهانی هست که استانداردهای مختلف در آنجا تهیه و تدوین شده و منتشر می گردند. سازمان جهانی ISO به آدرس WWW.ISO.ORG تنها نهاد IAF را در زمینه ثبت و صدور مدرک ISO قبول دارد و آن را دارای قابلیت می داند.

درون نهاد IAF کلیه شرکتها برای خود اعضایی دارند که در اصطلاح و اختصار به آنها AB می گویند. خود این AB ها ( مراجع اعتبار دهنده ISO ) خودش ISO صادر نمی کند و بلکه این وظیفه را بر عهده ی مراجع صادز کننده ISO می نهد که بهش CB می گویند. این تیپ گواهی نامه ISO دارای بالاترین سطح اعتبار بوده و دارای اعتبار جهانی هست. همه ی مراجع IAF درون سایت IAF به آدرس WWW.IAF.NU قابل مشاهده هستند و متقاضیان محترم می توانند که کلیه AB های تحت نظارت IAF کشورهای مختلف را با انتخاب کشور مورد نظر خودشان را درون این سایت مشاهده بفرمایند.

مراجع صادر کننده ایزو غیر IAF

یکسریCB  ها که تحت نظر انجمن IAF فعالیت نمیکنند و میتوان گفت تحت نظر انجمن IAF نیستند. اما با تدوین و اجرای استانداردها و تدابیر همراستا و موازی استانداردهای انجمن IAF اقدام به صدور گواهی ایزو راحتتر و با سهولت بیشتر میکنند. این دست گواهینامه ها هزینه ی بسیار کمتر و زمان کوتاهتری هم در مقایسه با انواع CB زیر نظر و تحت نظارت NACI در ایران دارند. بهمین جهت در بیشتر مواقع حتی مورد استقبال اشخاص یا مجموعه ها نیز قرار میگیرد.

دریافت ایزو از موسسات خصوصی بیشتر برای شرکتها و یا اشخاصی مقرون بصرفه و قابل توجیه میباشد که فعالیت بین المللی نداشته باشند. البته موسسات خصوصی نیز برای خود یک انجمن و مرجع تدارک دیده اند که آن را غیر آی ای اف مینامند. انجمنی خصوصی ست و هم راستا باIAF  فعالیت میکند.

گواهینامه ایزو غیر IAF

شرکتهای دارای ایزو معمولا ایزو خود را از یکی از این موسسات گرفته اند که در داخل کشور فعالیت دارند. موسسات صدور ایزو البته در صورت داشتن مجوزهای لازمه و معتبر میتوانند با نمایندگیهای AB ها وCB  عضو IAF در کشورهای مختلف کار کنند.

باید به این نکته توجه داشت که مراجع صدوری که زیر نظر IAF هستند به هیچ عنوان نمیتوانند گواهی غیر IAF صادر کنند. اما موسسات ومراجعی که بطور خصوصی فعالیت میکنند میتوانند گواهیهای غیر IAF را صادر کنند. در عین حال میتوانند گواهی IAF را نیز صادر کنند.

همانطور که  گفتیم گروهی از انواع گواهی نامه های ISO هستند که دارای اعتبار بین المللی نیستند. AB و CB داخلی هستند و تحت نظارت IAF نمی باشند. از لحاظ اعتبار دارای اعتبار جهانی نیستند. به این تیپ گواهی نامه های ISO در اصطلاح گواهی ایزو غیر IAF گفته می شود.

مراجع بسیاری هستند که گواهی ISO غیر IAF را صادر می کنند. برندهای بسیار که همه دارای یک سطح اعتبار هستند و از نظر هزینه و زمان با یکدیگر متفاوتند.

در بین این دست مراجع اما هستند دلالانی که بعنوان مراجع معتبر گواهی نامه ISO صادر می کنند. اما در واقعیت امر دلالانی هستند که گواهی ISO صادره توسط آن مراکز تقلبی بوده و فاقد اعتبار هست. آنها حتی دیگر مراجع را غیر معتبر می دانند و خودشان را معتبرترین معرفی می کنند.

حتی هستند نهادهایی که دارای قابلیت صدور گواهی نامه ایزو با اعتبار IAF اما شیطنت میکنند و میایند ISO غیر IAF صادر می کنند و به عنوان ایزو IAF به سازمانها معرفی می کنند.

سیستم کاران به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین و با تجربه ترین مراکز ثبت و صدور ISO انواع گواهی ISO معتبر و فوری و ارزان را متناسب نیاز متقاضیان محترم ارائه می کند. تمامی خدمات آموزشی مرکز سیستم کاران رایگان هست.

اعتبار گواهینامه ایزو

شرکتهای دارای گواهی نامه ISO تا اینجا متوجه شدیم که از چه مرجعی این گواهی را میگیرد و اعتبار این گواهی ها به چه میزان است.

معتبرترین مدارک ایزو را معرفی کردیم و الان معتبرترین ایزو ی دریافتی را کاملتر معرفی میکنیم. اما بحث پیاده سازی این استانداردها که بحثی بسیار مهمتر از کاغذ گواهی ایزو هست. پیاده سازی به طور خلاصه بدین معنیست که یک شرکت تمام مستندات استانداردها را تهیه میکند. سپس به مشاوران ایزو میدهد تا آن را پیاده سازی کند و در مجموعه اجرایی کند.

پیاده سازی ایزو ملزم به همکاری مجموعه بخصوص مدیر مجموعه است. شاید پروسه سخت و زمان گیری باشد اما در بلند مدت به نفع مجموعه هست.

<yoastmark class=

صدور گواهينامه ايزو

صدور گواهينامه ايزو مهمترین دغدغه شرکتها در خصوص اخذ ایزو هست. گواهینامه ایزو برای شرکتها با اهداف مختلفی اخذ میگردد.

شرکتها و ارگانهایی که قصد دارند وارد بازار رقابت با ديگر رقبای همکار خود گردند.

كارخانه های توليدی برای اينكه با ارائه و همچنین تولید كالای استاندارد ، بتوانند اعتماد مشتری را به سمت خود جلب كنند. تقاضای بيشتر و به طبع آن فروش بيشتری داشته باشند. به استاندارد كالا و خدمات خودشان توجه بیشتری نشان ميدهند.

به عبارتی زمانی که كالا و خدمات سازمانی بخواهد بهترین باشد و مشتری را جلب کند بايد استاندارد سازی انجام بگیرد. استاندارد سازی واقعی و بهبود کیفیت خدمات و محصولات به مقوله ی پياده سازی ایزو کمک شایانی خواهد کرد. این امر بسیار حائز اهمیت هست.

وقتی یک شرکت می خواهد برای اخذ ایزو اقدام نماید در ابتدا باید یک شناختی ابتدایی درباره مقوله ایزو و گواهی نامه ایزو داشته باشد. سپس برایش این سوال پیش خواهد آمد که شرایط صدور ایزو چیست؟

همانطوری كه در مبحث بالا ذكر گردید سازمان متقاضی صدور گواهينامه ابتدا بايستی بداند که به چه منظوری دنبال اخذ گواهينامه ايزو هست.

تعیین هدف از دریافت گواهینامه ایزو

یعنی اولین گام تعیین هدف از دریافت گواهینامه ایزو می باشد. بعد از آن شركت متقاضی ایزو بایستی بداند که کدام نوع گواهی ایزو را می خواهد. سپس شرکت صادر كننده ایزو بداند که چه نوعی از گواهينامه ایزو را برای سازمان بایستی صادر كند.

تعیین نوع گواهینامه ایزو

گام دوم جهت اخذ مدرک ایزو ، انتخاب و تعیین نوع گواهینامه ایزو هست. در مرحله ی بعدی شرکت متقاضی ایزو بایستی نوع ایزو خود را مشخص کند. الزامات متناسب نوع مدرک ایزو خود را رعایت کند. بعنوان مثال در خصوص گواهينامه ايزو 45001 كه مربوط به ايمنی و بهداشت شغلی هست بايد تمامی نكات مرتبط با ايمنی و بهداشت رعايت گردد.

 مستند سازی و پیاده سازی ایزو

آموزشهای لازمه توسط یک مشاوره خبره ، می تواند به عنوان گامی دیگر در جهت دریافت گواهی نامه ایزو و صدور ایزو باشد. مستندسازی سازمان متقاضی را در خصوص پیاده سازی ایزو یاری می کند. پس گام بعدی مستند سازی و پیاده سازی ایزو خواهد بود. جهت دانلود رایگان مستندات ایزو کلیک نمایید.

در مرحله بعد بايد که كارشناسانی كه از سوی مركز ثبت و صدور گواهينامه ایزو اعزام ميشوند و به آنها ممیز و افسر مميزي نیز گفته ميشود، سازمان متقاضی را مورد ارزیابی قرار دهد. ممیز انطباقها و عدم انطباقها را مورد بررسی قرار میدهد. سپس به مجموعه گوشزد میکند تا جهت رفع عدم انطباقها، اقدامات لازم را انجام بدهند. ممیز بایستی با دقت و تبحر كامل جوانب كار را بسنجد و عدم انطباقها را بگیرد تا عدم انطباقها رفع گردد.

ممیزی داخلی و ممیزی خارجی و ممیزی نهایی و صدور گواهینامه ایزو

گام بعدی ممیزی داخلی و ممیزی خارجی هست. در نهایت گام بعدی بعد از رفع عدم انطباقها ممیزی نهایی هست. چنانچه که سازمان مربوطه از طریق ممیز مورد تاييد بود گواهينامه ایزو صادر می گردد. یعنی ممیز اجازه صدور ایزو را خواهد داد. پس گام نهایی صدور گواهینامه ایزو خواهد بود.

البته در بعضي موارد موسسات نوپا وقت و هزينه كافی جهت اخذ گواهينامه ايزو را ندارند. آنها بدنبال اخذ گواهینامه ایزو ارزان و فوری هستند. مراجع صادركننده ایزو غیر IAF پيشنهاد اخذ گواهينامه ارزان و فوری را به سازمان متقاضی ميدهند.

شركتهای زيادی گواهينامه iso صادر ميكنند. اما در بعضی مواقع اين گواهينامه ها نامعتبر ميباشد. پس جهت اخذ گواهينامه های ايزو بايد به شركتهای معتبر مراجعه كرد.

مرکز سیستم کاران بعنوان مرکزی عام المنفعه در خصوص گواهینامه ایزو و ثبت و صدور و اخذ ایزو با خدمات مشاوره رایگان و بسیاری خدمات رایگان دیگر در خدمت متقاضیان صدور گواهی ایزو می باشند تا گواهی ایزو معتبر متناسب نیاز آنها برایشان صادر گردد.

مزایای دريافت گواهينامه ايزو بابت شرکتها

مزایای دريافت گواهينامه ايزو بابت شرکتها برای متقاضیان اخذ گواهی ایزو یکی از دغدغه های آنهاست. اخذ گواهی ایزو برای تمامی جامعه هم قطعا سود خواهد داشت. يعنی وقتی شرکتی گواهينامه ايزو ميگيرد این بدين معناست كه محصولات و خدماتش از نظر ایمنی و کیفیت استاندارد هست. همچنین خیال جامعه من باب استفاده از خدمات و محصولات آن سازمان و موسسه و شرکت راحت خواهد شد.

پیاده سازی استانداردهای ایزو ، باعث می شود که سازمان و شرکت دریافت کننده ایزو در بین رقبای همکار خودش از همه موفق تر باشد. مشتریان را به طرف خود جلب نماید.

مزیت بزرگ دیگر اخذ گواهی ایزو ، صادرات به ديگر كشورهای جهان خواهد بود که شرکتهای دارای گواهینامه ایزو می توانند به راحتی و سهولت با داشتن گواهینامه ISO به کشورهای دیگر صادرات نمایند. حتی دولت نیز روی اين سازمانی که استاندارد سازی کرده و ایزو دارد، سرمايه گذاری خواهد كرد.

در جامعه امروزی بر حسب تنوع و گوناگونی كالاها و خدمات و اينكه مصرف كننده نميداند که كدام كالا و خدمات دارای كيفيت بهتری هست. نمیداند به سراغ كدام خدمات بايستی برود كه دارای كيفيت برتری باشد. در اينجا گواهینامه ايزو و استاندارد بودن خدمات یک شرکت و سازمان اين مساله را برای مشتری روشن ميكند.

برای اخذ گواهینامه ايزو در ابتدا شرکتها بايد بدانند گواهينامه ايزو انواع مختلف و متعددی دارد. اينكه به چه منظوری می خواهند گواهينامه ايزو بگیرند. در این مرحله، مراجع صادر کننده ایزو ، سازمانها و موسسات و شرکتها را راهنمایی و هدايت میكند كه كدام نوع از انواع گواهينامه ایزو را تقاضا كنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه دریافت گواهینامه ایزو بر روی اخذ گواهینامه ایزو ISO کلیک نمایید.

گواهینامه ایزو | مراجع اخذ و صدور گواهینامه ایزو
مراجع اخذ و صدور گواهینامه ایزو کدامند؟ پاسخ این سوال در ابتدا مستلزم شناخت ایزو و گواهی ایزو هست

گواهینامه ایزو | مراجع اخذ و صدور گواهینامه ایزو

مراجع اخذ و صدور گواهینامه ایزو کدامند؟ پاسخ این سوال در ابتدا مستلزم شناخت ایزو و گواهی ایزو هست. گواهی ISO از انواع گواهینامه های مهم و معتبری می باشد که سازمانهای مختلف و متعدد با حوزه فعالیتهای متفاوت و متعدد با اهداف مختلفی بدنبالش هستند. خصوصا وقتی که شرکتی برای مناقصه اقدامی می خواهد انجام بدهد ممکنست که کارفرمای مناقصه گزار از سازمان مربوطه درخواست ارائه گواهی ISO بکند.

غالبا این امکان وجود دارد که از شرکتهای متقاضی شرکت کننده در مناقصه درخواست ISO بشود تا بتوانند امتیاز لازمه را جهت شرکت در مناقصه و بردن مناقصه به دست بیاورند.

مراجع اخذ و صدور گواهی ISO به طور کل در دو گروه معرفی شده و به دو گروه تقسیم بندی می گردند که البته یک گروه اما این دو گروه ساخته ایرانیهاست و در اصل گواهی نامه های ISO باید که دارای اعتبار IAF باشند. اما که یکسری از گواهی نامه های ISO نیز هستند که غیر IAF هستند و غالبا درون ایران و برخی از کشورهای همسایه موجودیت دارند. در زیر این دو تیپ گواهی ISO را تعریف خواهیم کرد.

جهت مشاهده لیست شرکتهای صادر کننده ایزو بر روی مطلب لیست شرکت های صادر کننده ایزو کلیک نمایید.

گواهینامه های ایزو پرکاربرد برای شرکت در مناقصات

همانطور که در بالا گفتیم، سه مدرک ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت ، ISO 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی و ISO45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بیش از دیگر انواع و اقسام ISO مورد درخواست هستند. زیرا بسیاری از استانداردها تخصصی هستند و متناسب زمینه ی فعالیت سازمان میباشند و از متقاضیان درخواست می شود.

لذا شایسته ست شرکتها از ابتدای فعالیت خود سه استاندارد ISO9001 و ISO14001 و ISO 45001 را بگیرند. همچنین این سه استاندارد جدای از حوزه ی کاری سازمانها و شرکتها مورد نیاز همه شرکتهاست. برای بهبود روند کیفی و پیشرفت آنها به نسبت شرکتهای رقیب تاثیری بسیار شگرف و بسزایی دارد.

جهت کسب اطلاعات لازم در خصوص گواهینامه‌های مورد نیاز در مناقصه کلیک نمایید.

اخذ گواهینامه ایزو برای صادرات

همچنین شرکتهای صادر کننده ایزو برای صادرات قطعا به گواهینامه ISO نیاز دارند تا اینکه بتوانند در بازار جهانی فعالیت کنند و محصولات و خدماتشان را به دیگر کشورها صادر کنند.

اخذ گواهینامه ایزو برای رقابت

سازمانها همچنین برای رقابت با رقبای خود و برای جلب و جذب مشتری نسبت به دریافت ایزو اقدام می کنند. آنها برای استاندارد سازی محصولات و خدمات و فرآیندهایشان گواهی ایزو را میگیرند. تا با استفاده از این استانداردها و همچنین مانور بر روی استانداردها خود را مطرح کنند. با این وسیله خود را به عنوان سازمانی معتبر معرفی میکنند. مشتریان را برای استفاده از کالا و خدمات ایمن و استاندارد به سوی خودشان بکشند.

اخذ گواهینامه ایزو برای تبلیغات

یکی دیگر از اهداف شرکتها برای اخذ گواهی ISO تبلیغات است. شرکتهای متقاضی ایزو با اخذ ISO می خواهند که خودشان را بعنوان مرکزی استاندارد معرفی کنند. آنها به نوعی میخواهند تبلیغ و برندسازی کنند.

دریافت گواهینامه ایزو برای پیاده سازی

یکسری دیگر از شرکتهای آگاه نیز می خواهند پیاده سازی واقعی استانداردها و سیستمهای مدیریتی را به انجام برسانند و برایشان پیاده سازی ISO بسیار مهمتر از اخذ ایزو هست که قطعا برایشان بهره وری و پیشرفت زیادی در بردارد.

دریافت گواهینامه ایزو برای مطرح شدن در بازارهای داخلی و خارجی

گروهی دیگر از شرکتهای متقاضی اخذ و دریافت مدرک ISO می خواهند که به وسیله ی اخذ گواهی ISO خودشان را درون بازار جهانی مطرح کنند. با توجه به همین اهداف، مراجع صادر کننده ایزو و اخذ و صدور گواهی ISO با هم متفاوتند.

اخذ گواهینامه ایزو برای جلب رضایت مشتری

متقاضیان خواهان این هستند که کالاهای خوب و مرغوبی عرضه کنند تا خریداران راضی باشند. مهم هست این مشتریان بتوانند از مصرف کنندگان دایمی باشند و برای یک سازمان مشتری آور باشند. پس یکی از مهمترین اهداف سازمانها را میتوان جلب رضایت مشتری دانست. زیرا مشتری رکن اصلی سازمان محسوب میگردد. اگر مشتریان نباشند قطعا سازمان بجایی نخواهد رسید.

از کجا مدرک ایزو بگیریم؟
از کجا مدرک ایزو بگیریم؟ دغدغه غالب شرکتهای متقاضی اخذ و دریافت ایزو هست. ابتدا iso در منطقه کوچکی بصورت محدود فعالیت خود را شروع کرد.

مراحل اخذ ایزو

درخواست کنندگان برای اخذ ایزو در مرحله اول نیازمند گذراندن مراحل اخذ ایزو هستند. ابتدا برای دریافت ایزو ، متقاضیان بایستی تحقیقات و بررسیهای مورد نیاز را انجام دهند. از مشاوران ایزو کمک بگیرند. اطلاعات کافی را بدست بیاورند. وقتی علم و دانش خودشان را افزایش دادند به سراغ مراجع معتبر برای دریافت ایزو بروند. سپس وارد مرحله مستند سازی و پیاده سازی شوند. در نهایت ممیزی و صدور و اخذ ایزو صورت میگیرد.

مراجع اخذ گواهی ایزو

از کجا مدرک ایزو بگیریم؟

مراجع اخذ گواهینامه ایزو کدامند؟

اینها و صدها سوال دیگری که در جهت اخذ ایزو ممکنست برای متقاضیان پیش بیاید. متقاضیان اخذ ایزو باید مراجع ایزو یی انتخاب کنند تا با راهنماییهای خوب آنها قادر شوند به موفقیتهای مورد هدف برسند. چون که امروزه شاهد هستیم که برخی افراد سودجو و منفعت طلب اقدام به ساختن موسساتی میکنند تا اینگونه کلاهبرداری کنند. آنها پولهای هنگفتی از متقاضیان خودشان میگیرند و بعد پابه فرار بگذراند.

پس خوب است که داوطلبان دانش لازم برای انتخاب مرجع مورد نظر را داشته باشند. زیرا انتخاب مرجع صدور ایزو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو ، همگی باید دقت کامل را در این مورد داشته باشند. زیرا زمانی که در خصوص مرجع صدور ایزو دچار بی اعتمادی شوند و فریب بخورند، اعتمادشان را نسبت به سازمان ایزو از دست می دهند. آنها ممکنست دیگر بدنبال دریافت گواهینامه ایزو نروند و از اخذ گواهینامه ایزو ISO برای همیشه پشیمان شوند.

آموزش ایزو برای کارکنان

وقتی که مرجع انتخاب شد کارفرمایان آموزشهای لازم را به کارمندان می دهند. به آنها کمک میکنند تا در تمامی بخشها استاندارد سازی را انجام دهند. کارمندان آموزش دیده می توانند در جهت ثمر بخشی سازمان نقش بسیار مهم و مثبتی داشته باشند. کارکنان بایستی توسط یک مدیر آموزش دیده، آموزشهای لازم را به کارکنان بدهند.

ISO ایزو
ایزو مخفف عبارت International Organization for Standardization میباشدکه سازمان بین المللی استاندارد میباشد.

ISO ایزو

ISO ایزو مخفف عبارت International Organization for Standardization میباشدکه سازمان بین المللی استاندارد میباشد.

سازمان ایزو ، سازمان بین المللی استاندارد، یک فدراسیون جهانی از دسته نهادهای استاندارد ملی میباشد.

سازمان ایزو یک سازمان غیر دولتی میباشد که شامل نهادهای استاندارد از بیشتر از 160 کشور جهان هست. این سازمان یک نهاد استاندارد میباشد که در هر کشور عضوها را نمایندگی میکند. بعنوان مثال استاندارد ملی آمریکا (ANSI) میباشد که نماینده ایالات متحده هست. سازمان استاندارد ملی نروژ ( CCPL ) سازمان استاندارد ملی آلمان ( DAKKS ) سازمان استاندارد ملی فرانسه (COFRAC) سازمان استاندارد ملی ایتالیا ( IMQ ) سازمان استاندارد ملی (JAS&ANZ) سازمان استاندارد ملی سوییس ( SAS ) وغیره را میتوان نام برد.

هماهنگی استاندارد سازمان ملل متحدUNSCC  جلسه ای را در مورد استانداردهای بین المللی برگزار کردند. کار آنها منجر به تشکیل ایزو بعنوان یک سازمان غیر دولتی در سال بعد شد.

ایزو چیست؟

iso  مخفف اختصاری نیست. کلمه ایزو مشتق شده از کلمهisos  یونانی بمعنی برابر میباشدکه ریشه از پیشوندiso  دارد. در تعدادی از اصطلاحات ، مانند ایزومتریک و ایزونومی رخ میدهد. از نامiso  در سراسر جهان بجهت نشان دادن سازمان ایزو استفاده میشود. از اینرو از مجموعه مخفف اختصارات ناشی از ترجمه سازمان بین المللی استاندارد به زبان های مختلف ملی اعضا جلوگیری میشود. فرایند توسعه استانداردهایiso  سازمان بین المللی استاندارد سازی بجهت ایجاد یک استاندارد جدید از زمانی شروع میشود که انجمن های صنعت و یا گروه های مصرف کننده درخواست کنند.

متخصصین موضوع و ذینفعان صنعت ، کمیته فنی را تشکیل میدهند. این کمیته دو مرحله از ایجاد یک پیش نویس استاندارد را پشت سر میگذارد و رای گیری رسمی را در مورد پیش نویس دوم انجام میدهد که بدان پیش نویس استاندارد جهانی نهایی FDIS میگویند. اگر FDIS تایید شود همانطور که توسط دبیرخانه مرکزی تایید میشود، آنگاه iso آنرا بعنوان یک استاندارد بین المللی رسمی منتشر میکند.

درخواستهای مرتبط:

شرکت ایزو

منظور از شرکت ایزو همانهایی هستند که گواهینامه ایزو صادر می کنند. عبارت شرکت ایزو بمعنای شرکتهای دارای گواهینامه ایزو نیست. شرکت ISO در واقع CB های ثبت و صدور گواهینامه های بین المللی ایزو ISO هستند. البته خود شرکتهای ایزو در ایران بایستی با اعتبار IAF فعالیت کنند. در غیر اینصورت سطح اعتبارشان کمی پایین تر میباشد.

لیست شرکت های دارای استاندارد

امروزه بسیاری از شرکتها در بازار رقابت بدنبال لیست شرکت های دارای استاندارد ایزو هستند. خصوصا جویا میشوند که شرکتهای رقیبشان چه گواهینامه های ایزویی را به چه سطح اعتباری گرفته اند. جهت تهیه لیست شرکتهای دارای استاندارد رقبای همکار خود که از ما گواهینامه دریافت گردند، با شماره 79165-021 تماس بگیرید.

شرکت های ایرانی دارای استاندارد بین المللی

جهت مشاهده شرکت های ایرانی دارای استاندارد بین المللی از مراکز مشاوره معتبر همچون مرکز سیستم کاران اطلاعات کافی را کسب نمایید. شرکتهای ایرانی بسیاری بدنبال استانداردهای بین المللی هستند. زیرا امروزه غالبا شرکتها به این سطح آگاهی رسیدند که گواهینامه های ایزو و استانداردهای بین المللی چقدر دارای اهمیت هستند.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران بعنوان بزرگترین مرکز مشاوره و اطلاع رسانی میباشد. با مشاوره رایگان هرگونه خدمات اطلاع رسانی را درخصوص گواهینامه ایزو جهت متقاضیان عزیز ارائه میدهد.

شرکتهای دارای گواهینامه ایزو و نظرات کاربران:

آقای زند پرسیدند:
مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو با مرکز مشاوره ایزو فرق میکنند. یعنی ما میتونیم درخواست گواهینامه ایزو را مستقیم به مرجع صدور بدیم یا اینکه باید از طریق ارتباط با شرکتهای مشاوره مثل سیستم کاران اقدام کنیم؟

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo