مدرک آموزشی HSE

مدرک آموزشی HSE
5/5 - (100 امتیاز)

مدرک آموزشی HSE

مدرک آموزشی HSE ، برای افرادی که میخواهند در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست فعالیت کنند کاربردی میباشد. همچنین افرادی که در بخش HSE مشغول بکار میباشند اما میخواهند در این زمینه تخصص و مهارت ویژه ای کسب نمایند. لذا متقاضیان مدرک آموزشی HSE ، با آموزش عملی و تئوری طی دوره های آموزشی سطح دانش و مهارت خود را افزایش میدهند. برخی از متقاضیان با برگزاری دوره های HSE ، اخذ مدرک HSE را برای کارکنان تسهیل مینمایند. اما افراد علاقمند باید طی دوره های حضوری یا آنلاین از طریق مراکز صدور گواهینامه یا مراکز فنی و حرفه ای مدرک آموزشی HSE را اخذ نمایند.

شناخت و کاربرد مدرک آموزشی HSE ، تقریبا برای همه ی متقاضیان الزامیست. چرا که مبحث سلامت، ایمنی، بهداشت و محیط زیست، امنیت جانی و مالی پرسنل و کارکنان را در بر میگیرد. اخذ مدرک آموزشی HSE ، برای کارمندانی که در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و ساخت و ساز فعالیت دارند، ضروریست.

تاریخچه HSE

 پیدایش تاریخچه HSE از سال 1885 میلادی و پس از انقلاب صنعتی میباشد. به دلیل آمار زیاد مرگ و میر و سنگینی کار و فشار زیاد روی کارگران مسائل بهداشتی و ایمنی مطرح گردید. علاوه بر اینکه صدمه و آسیب به محیط زیست مسبب این شد که مسائل زیست محیطی مطرح گردید. بهداشت و محیط زیست دو جزء لاینفک حیات میباشند که جدایی ناپذیرند. به همین دلیل رعایت مسائل بهداشتی و محیط زیستی جهت حفظ جان افراد و جلوگیری از تخریب اکوسیستم توصیه میگردد.

HSE چیست؟

در مبحث ایمنی و گواهینامه آموزشی HSE این سوال برای متقاضیان پیش میاید که HSE چیست؟ HSE عواملی است که سبب حفاظت از جان و مال پرسنل میشوند و در عین حال بهره وری و راندمان کاری را افزایش میدهند. HSE مخفف H:Health (بهداشت) , S:Safety (ایمنی) , E:Enviroment (محیط زیست) میباشد. شناخت این سه اصل تعریف کلی میباشد که میتوان از HSE ارائه داد. منابع انسانی مهمترین سرمایه ی هر شرکت یا سازمانی است. به همین دلیل توجه حقوق پرسنل و حفاظت از جان و مال آنها سبب افزایش سطح سلامت و ارتقا شرکت میباشد.

در مقیاس وسیع و گسترده باید هر کدام از سه اصل HSE را تشریح کنیم. حین کار یا انجام پروژه خطرات زیادی کارگران یا پرسنل را تهدید میکند که بخش ایمنی از بروز حوادث ناگوار حین عملیات جلوگیری میکند. قسمت دیگر بخش بهداشت میباشد که بهداشت فردی و عمومی، بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای را در بر میگیرد. بهداشت فردی، سلامت افراد و بهداشت محیط سلامت محیط پیرامون را بررسی میکند. بهداشت حرفه ای با پیش بینی، تشخیص و ارزیابی مشاغل مختلف را آنالیز مینماید. با توجه به اهمیت آب، خاک و هوا در محیط زیست و اکوسیستم مخصوصا در پروژه های عمرانی ایمنی و بهداشت محیط زیست مطرح میگردد.

 

انواع دوره آموزشی HSE

جهت شناخت انواع دوره آموزشی HSE ، به چند نمونه از این دوره ها اشاره میکنیم.

  • سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS)
  • HSE در پروژه های ساختمانی
  • تهیه و تدوین HSE-Plan
  • افسر HSE و افسر پیشرفته HSE
  • افسر HSE در پروژه های نفتی
  • مبانی ، تشریح الزامات و مستند سازی سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001:2015
  • مبانی ، تشریح الزامات و مستند سازی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای ISO 45001:2018
  • مبانی ، تشریح الزامات و مستند سازی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست HSE – MS

متقاضی بر اساس حرفه و تخصص خود در زمینه HSE یکی از دوره های بالا را میگذراند. پس از طی دوره آموزشی، مدرک آموزشی HSE را اخذ مینماید. در میان دوره های آموزشی نامبرده، دوره آموزشی افسر HSE و سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS) بیشترین متقاضی را دارند.

جهت مشاهده لیست دوره های آموزشی مرکز سیستم کاران ، از منوی مرکز آموزش اقدام نمایید.

لیست کامل دوره های آموزشی
لیست کامل دوره های آموزشی ایزو ، لیست کامل دوره های آموزشی HSE ، لیست کامل دوره های آموزشی ISO

گواهینامه HSE

اخذ گواهینامه HSE یکی از الزامات شرکتها میباشد. برای اینکه شرکتها واحدهای خود را موظف به ایمنی پرسنل میدانند طرح HSE یا بیانی دیگر HSE Plan را پیاده میکنند. در شرکتهای صنعتی، نفتی و پتروشیمی برای بهبود عملکرد محیط زیست و بهداشت توسط مدیران این طرح پایه ریزی میگردد. گواهینامه HSE جهت ارتقا سلامت جان و روان افراد و حفاظت از محیط زیست میباشد. لذا مدیران برای شناخت و رعایت الزامات بیشتر افراد از HSE ، آنها را مجاب به اخذ گواهینامه HSE مینمایند.

جهت دانلود نمونه HSE PLAN ( نمونه HSE-PLAN ) کلیک نمایید.

گواهینامه HSE ، با برگزاری دوره های آموزشی در شرکت ها توسط مدیران برای پرسنل اخذ میگردد. یکی از انواع گواهینامه آموزشی ایمنی ،گواهینامه آموزشی HSE میباشد. منابع انسانی مهمترین رکن یک شرکت میباشد. لذا باید اقدامات لازم جهت جلب و نگهداری منابع انسانی صورت گیرد. بهمین دلیل حفظ سلامت پرسنل از دیدگاه HSE بسیار حائز اهمیت میباشد. واحد HSE اصلی ترین واحد شرکتها میباشد.

گواهی نامه HSE ، گواهینامه ایمنی ، گواهینامه آموزشی
گواهی نامه HSE ، گواهینامه ایمنی ، گواهینامه آموزشی درحوزه های مختلف ایمنی و HSE مورد درخواست خیلی از علاقمندان ویا جویندگان مشاغل مرتبط بازمینه شغلی HSE یا ایمنی هست.

مدرک آموزشی HSE-MS

جهت شناخت گواهینامه آموزشی HSE-MS ، الزامات گواهینامه ایزو 14001 و ایزو 45001 مطرح میگردد. در واقع میتوانیم بگوییم الزامات 14001 و 45001 با الزامات HSE یا HSE-MS مشترک میباشد. تعریف سیستمی ایزو 14001 سیستم مدیریت محیط زیست و ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی میباشد.

گواهینامه آموزشی HSE-MS بیشتر مورد استفاده و کاربردی در حوزه نفت و گاز میباشد. همچنین پیمانکاران در حوزه های دیگر از جمله ساخت و ساز نیز جهت دریافت گواهینامه صلاحیت ایمنی به گواهینامه های آموزشی ایمنی و hse نیاز دارند. لازم به ذکرست مدرک تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران توسط اداره کار و رفاه و تعاون اجتماعی صادر میگردد.

گواهینامه آموزشی HSE-MS همان گواهینامه HSE میباشد. برای دریافت گواهینامه آموزشی ایمنی از نوع HSE-MS باید از طریق مراکز صدور گواهینامه یا مراکز بین المللی معتبر اقدام کرد. متقاضیان می توانند از طریق مرکز سیستم کاران جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در انتخاب گواهینامه خود با اعتبار بین المللی اقدام فرمایند. برای برقراری تماس با مرکز سیستم کاران با شماره 79165-021 تماس حاصل فرمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه آموزشی مرتبط با hse یعنی ایزو بر روی مقاله گواهینامه آموزشی ایزو کلیک نمایید.

مدرک آموزشی افسر HSE

دریافت مدرک آموزشی افسر HSE برای متقاضیان از سوی شرکتها یا سازمان هایی که دارای پروژه های عملیاتی هستند، جهت شغل افسر ایمنی الزامی میباشد.

افراد با توجه به نظر کارفرمایان جهت اخذ مدرک افسر HSE اقدام میفرمایند. یکسری از متقاضیان پس از برگزاری دوره به دستور مدیران شرکت یا کارفرمایان مدرک آموزشی افسر HSE دریافت میکنند. برخی دیگر از متقاضیان مدرک آموزشی فوق را طی دوره آنلاین یا غیر حضوری دریافت مینمایند. اغلب افرادی که جهت مدرک آموزشی افسر HSE اقدام مینمایند معمولا در شرکت های نفتی یا ساخت و ساز فعالیت دارند. به همین دلیل جهت ادامه فعالیت خود این دوره را میگذرانند. افسر ایمنی به تصور برخی همان مسئول ایمنی میباشد.

مدرک آموزشی افسر HSE بهتر است بصورت حضوری برگزار گردد. زیرا مسئولین ایمنی یا همان افسر اچ اس ای اغلب در پروژه های عملیاتی و عمرانی مشغول به فعالیت میباشند. همچنین برخی از افراد که سالها کارهای عملیاتی انجام میدادند اما متاسفانه به دلایل مختلف مدرک نداشتند، مستلزم دریافت مدرک آموزشی افسر HSE میباشند.

گواهینامه آموزشی افسر ایمنی
افسر ایمنی بعنوان یکی ازمشاغل پرطرفدار هست. شخص افسر ایمنی در انواع پروژه ساختمانی و مخصوصا ایمنی و بهداشت کار را در حوزه فعالیت شرکت مطالعه و تسلط داشته باشد.

وظایف کارشناس HSE

برای درک وظایف کارشناس HSE ابتدا باید شناخت کاملی از مبحث HSE داشته باشیم. بنابراین مهمترین وظایف کارشناس HSE ، ایجاد یک محیط ایمن و سالم حین کار مخصوصا پروژه های عملیاتی میباشد. کارشناس اچ اس ای با برقراری امنیت فضای کار، حفظ سلامت پرسنل و رعایت مسائل زیست محیطی ، فضای کار را بهینه مینماید.

وظایف کارشناس HSE ، این میباشد که در شرایط بحرانی با برنامه ریزی و مدیریت درست از بروز حوادث ناگوار جلوگیری نمایند. کارشناس HSE پرسنل را ملزم به انجام استفاده از وسائل تجهیزات فردی و استانداردهای عملیاتی در شرایط اضطراری مینمایند. بعضی از کارشناسان با سابقه بعنوان ممیز ایزو در شرکت های دیگر فعالیت میکنند. ممیزان عدم انطباق را بررسی میکنند و با اعلام آنها به شرکتها یا سازمانها جهت رفع عدم انطباق اقدام مینماید. متقاضیان با مشاوره رایگان با مرکز سیستم کاران درست ترین اطلاعات را در خصوص ممیزی شرکت ها میتوانند دریافت نمایند. لذا جهت برقراری ارتباط با شماره 79165-021 تماس حاصل فرمایند.

 

اخذ مدرک HSE

باید بدانیم اخذ مدرک HSE ، عامل مهمی جهت جذب کارفرمایان و افزایش فرصت های شغلی میباشد. ضمن اینکه اخذ گواهی HSE نشاندهنده تخصص و مهارت شخص میباشد که به دو صورت حقوقی و حقیقی قابل دریافت است. کارکنان یا پرسنل شرکت های صنعتی که میخواهند در پروژه های خاص شرکت کنند یا مسئول ایمنی شرکت گردند، بدنبال دریافت گواهی HSE هستند.

اخذ مدرک HSE ، مسئوولیت ایمنی و بهداشت سازمان را توسط پرسنل امکانپذیر میسازد. بنابراین جهت حفظ ایمنی پرسنل حین انجام پروژه یا عملیات، مسئول ایمنی و بهداشت اقدامات لازم را انجام میدهد. مباحث بهداشت حرفه ای و اچ اس ای در تمام مشاغل دنیا مورد توجه هر شرکت یا سازمانی میباشد. از این سازمانها، میتوان به سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، سازمان بهداشت ایمنی و صنعتی (OSHA) ، انجمن ملی حفاظت در برابر آتش سوزی (NFPA) اشاره نمود. همچنین میتوان مرکز پژوهش های ملی و بهداشت و ایمنی شغلی (NIOSH) را نام برد.

مدرک HSE به چه دردی میخورد؟

این پرسش که مدرک HSE به چه دردی میخورد؟ توسط افرادی مطرح میگردد که میخواهند در صنایع عظیم و مهم از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و ساخت و ساز فعالیت کنند. ضمن اینکه میزان درآمدی که از آن شغل یا حرفه بدست می آورند حائز اهمیت میباشد. اخذ مدرک آموزشی HSE نشان میدهد فرد در زمینه سلامت، ایمنی و محیط زیست دانش و آگاهی دارد. همانطور که در بالا اشاره شد الزامات گواهینامه HSE بسیار مشترک با الزامات دو ایزو مهم 14001 و 45001 میباشد. اما اینکه فرد در این زمینه تخصص و مهارت لازم دارد یا نه، به حسن سابقه و فعالیت فرد در زمینه HSE دارد. ضمن اینکه برخی از متقاضیان پس از دریافت مدرک آموزشی HSE ، مهارت و تخصص لازم در زمینه ایمنی، بهداشت و محیط زیست را کسب مینمایند.

مدرک HSE به چه دردی میخورد؟ پاسخ به این سوال اشاره به این نکته است که شناخت و مهارت کافی در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست توسط متقاضی کسب گردد. بنابراین دارنده ی مدرک آموزشی HSE میتواند مدعی باشد که الزامات اچ اس ای را میداند و میتواند در شرکت پیاده سازی کند.

 

انواع گواهینامه های HSE

کاربران دریافت انواع گواهینامه های HSE را میتوان به دسته های زیر طبقه بندی میکنند.

  • متقاضیانی که نیاز به دریافت گواهینامه HSE بین المللی دارند.
  • اشخاص حقیقی که میخواهند مدرک HSE توسط نهاد بین المللی اخذ کنند.
  • اشخاص حقیقی که میخواهند توسط اداره کار گواهی HSE دریافت کنند.

افراد با توجه به نوع فعالیت و کاربری آن در سطح دنیا، میتوانند گواهینامه های متفاوتی دریافت کنند.

اعتبار و صلاحیت هر کدام از این گواهینامه ها به مراکز صدور گواهینامه برمیگردد. البته در خصوص گواهینامه های HSE اداره کار قضیه کاملا فرق دارد. لذا باید برای اخذ گواهینامه دقت عمل بیشتری داشته باشیم. علاقمندان جهت اخذ گواهینامه HSE باید از طریق یک مرکز معتبر گواهینامه اقدام کنند. لذا متقاضیان با انتخاب مرکز سیستم کاران بعنوان بهترین مشاور و مرکز اطلاع رسانی جهت اخذ گواهینامه اقدام کنند. جهت برقراری ارتباط با مرکز سیستم کاران با شماره 79165-021 تماس حاصل بفرمائید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه آموزشی ایمنی یا گواهینامه آموزشی HSE بر روی مقاله گواهینامه آموزشی ایمنی کلیک نمایید.

استعلام مدرک آموزشی HSE

جهت استعلام مدرک آموزشی HSE ، چند نکته مهم در خصوص گواهینامه آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد. از جمله زمان دوره آموزشی طی چند ساعت برگزار میگردد. زمان صدور گواهینامه از چه تاریخی تا چه تاریخی میباشد.

نام دوره و مهمترین آیتم شماره گواهینامه یا Certification Number مشخص باشد. چرا که فرد جهت استعلام مدرک آموزشی HSE ، با وارد کردن شماره گواهینامه یا Certification Number در سایتی که روی گواهینامه درج میباشد، امکانپذیر هست. در نهایت اینکه گواهینامه از چه مرکزی صادر گردید و رتبه ی گواهینامه در چه سطحی میباشد از عوامل کلیدی گواهینامه های آموزشی میباشند. بعنوان مثال مدرک آموزشی سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE-MS) ، معمولا به مدت دو روز طی دوره 40 ساعته برگزار میگردد.

رتبه گواهینامه هم با امتیاز خوب مورد پذیرش کارفرما میباشد. متقاضیان جهت نحوه ی استعلام گواهی آموزش اچ اس ای میتوانند مرکز سیستم کاران را جهت کمک انتخاب فرمایند. متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر برای برقراری ارتباط با مرکز سیستم کاران با شماره 79165-021 تماس حاصل فرمایند.

جهت اطلاع از استعلام گواهینامه آموزشی HSE به سامانه آموزش ایمنی سراسر کشور به آدرس http://scrtash.ir/certificates کلیک نمایید.

چگونه مدرک HSE بگیریم؟

متقاضیان اخذ مدرک hse با این سوال مهم مواجه میگردندکه چگونه مدرک HSE بگیریم؟ این سوال برای هر شرکت تازه تاسیسی مطرح میگردد. افراد میتوانند از طریق مراکز صدور مختلف مدرک HSE دریافت کنند. به چند نمونه از این مراکز اشاره میکنیم. دریافت مدرک HSE از طریق دوره موسسات آموزش عالی، فنی و حرفه ای، مدرک دانشگاهی یا مراکز صدور گواهینامه انجام میگیرد.

اشخاص متقاضی بر اساس اینکه چه نوع مدرک HSE میخواهند دریافت کنند، تعیین میکنند از کجا گواهی اچ اس ای بگیرند. در صورت اخذ مدرک آموزشی HSE ، میتوان از طریق مراکز صدور گواهینامه ایزو یا موسسات آموزش عالی اقدام کرد. نظر کارفرما یا مدیرعامل تعیین میکند که چه نوع مدرک HSE دریافت کنند. ضمن اینکه متقاضیان با توجه به زمان و مهارت خود دوره های HSE را آنلاین یا حضوری انتخاب میکنند. نوعی دیگر از گواهینامه HSE زیر نظر اداره کار، وزرات، رفاه و تعاون اجتماعی صادر میگردد. این گواهینامه ها جهت اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران الزامی و کاربردی میباشد.

 

مدرک HSE برای مهاجرت

ارزش مدرک HSE برای مهاجرت ، در کشورهای توسعه یافته که دارای استانداردهای قوی در زمینه بهداشت، ایمنی و محیط زیست میباشند، مشخص میگردد. بنابراین افراد علاقمند به فعالیت در حوزه HSE ، با اخذ مدرک HSE برای مهاجرت ، راحتتر میتوانند در کشور مورد علاقه خود فعالیت کنند. همچنین برای افرادی که قبلا در زمینه HSE فعالیت داشتند اما میخواهند در اقصی نقاط دنیا مشغول بکار شوند.

مدرک HSE برای مهاجرت ، توسط کارفرمایانی که دنبال نیروهای متخصص دارای تحصیلات عالی میباشند، مورد پذیرش واقع میگردد. همچنین افراد باید بدانند چه کشورهایی مدرک HSE را بیشتر پذیرش میکنند. از جمله این کشورها کانادا، استرالیا، آمریکا، آلمان و… میباشد. زیرا در این کشورها HSE ، بالاترین استاندارد جهانی محسوب میگردد. ضمن اینکه دوره ایمنی و بهداشت محیط کار از بهترین و پرکاربردترین مشاغل در دنیای امروز میباشد. لذا علاقمندان با ترجمه ی مدرک آموزشی HSE معتبر و ارسال برای کارفرما پس از پذیرش در کشور منتخب خود فعالیت میکنند.

بسیاری از متقاضیان در کنار گواهینامه HSE آموزشی متقاضی دوره های آموزشی دیگری نیز هستند. از انواع این مدارک برای مهاجرت می توان گواهینامه آموزشی MBA را نام برد

 

اخذ گواهینامه HSE بین المللی

مهمترین دغدغه دانشپذیران چگونگی و شرایط اخذ گواهینامه HSE بین المللی میباشد. اغلب متقاضیان گواهینامه HSE بین المللی را جهت فعالیت و کسب و کار در سطح دنیا برمیگزینند. بنابراین مراکز صدوری برای اخذ گواهینامه ها باید انتخاب گردند که معتبر باشند. اغلب کاربران برای انتخاب مرکز صدور با سرچ در گوگل اینکار را انجام میدهند. نهادهای بین المللی صدور گواهینامه ، صدور گواهینامه های HSE یا HSE-MS را انجام میدهند.

پیمانکاران و کارفرمایان جهت شرکت در مناقصات و پروژه های عملیاتی باید گواهینامه اچ اس ای اخذ کنند. متقاضیان گواهینامه های HSE و HSE-MS به نام خودشان جهت شرکت در مناقصات دولتی و خصوصی گواهینامه را اخذ مینمایند. همچنین جهت شرکت در مناقصات، پیمانکاران باید با توجه به الزامات HSE اقدام نمایند. شرکت یا سازمان هایی که گواهینامه اچ اس ای دریافت میکنند باید الزامات HSE را جهت انجام اقدامات لازم پیاده سازی کنند. سپس ممیزی مربوطه صورت گیرد و پس از تایید مراحل استقرار الزامات HSE گواهینامه بین المللی صادر میگردد.

 

معتبرترین گواهینامه HSE بین المللی

دریافت معتبرترین گواهینامه HSE بین المللی ، برای متقاضیانی که جویای کار در سطح جهانی هستند، کاربردی میباشد. سلامت انسان و حفاظت محیط زیست از مسائل حیاتی مطرح در دنیا هستند. لذا HSE با بررسی این مسائل مهمترین نقش را در عرصه صنعت ایفا میکند. لذا مهمترین صنایع در دنیا از جمله نفت، گاز، پتروشیمی و ساخت و ساز، اخذ مدرک HSE را سرلوحه اقدامات کاری خود قرار میدهند. چرا که این مشاغل با جان و مال انسان سر و کار دارند و خطرات زیادی افراد را تهدید میکند. به همین دلیل اخذ معتبرترین گواهینامه HSE بین المللی ، فرصتهای شغلی بیشتری برای دارندگان این گواهینامه ایجاد میکند.

معتبرترین گواهینامه HSE بین المللی نشان از این دارد که فرد صاحب مدرک متخصص و متبحر در زمینه HSE هست. دستورالعمل های HSE را میتوان بنوعی دستورالعمل دو ایزو 14001 و 45001 دانست. لذا اخذ معتبرترین گواهینامه HSE بین المللی ، صلاحیت و اعتبار آن را در سطح دنیا نشان میدهد. کاربران گرامی برای دریافت این مدرک یا گواهینامه آموزشی ایمنی ، میتوانند مرکز سیستم کاران را بعنوان معتبرترین مرکز مشاوره و اطلاع رسانی انتخاب کنند. این مرکز توسط کارشناسان مجرب بهترین پیشنهاد را به متقاضیان ارائه میدهد. لذا جهت برقراری تماس با شماره 79165- 021 تماس حاصل فرمایید.

 

نحوه اخذ گواهینامه HSE

متقاضیان جهت اطلاع کافی در خصوص نحوه اخذ گواهینامه آموزشی HSE ، ابتدا باید مرکز صادر کننده گواهینامه را انتخاب بفرمایند. پس از انتخاب مرکز صدور، متقاضی با دریافت فرم درخواست از جانب شرکت و تکمیل آن توسط مشتری، اطلاعات خود را به مرکز صدور مذکور ارسال میکند. در گام بعدی فرم درخواست توسط شرکت بررسی و تایید میگردد. در نهایت پس از پرداخت هزینه توسط مشتری گواهینامه HSE پس از چند روز صادر میگردد.

نحوه اخذ گواهینامه HSE ، در صورتی که از سوی مراکز بین المللی یعنی تحت اعتبار IAF صادر گردد، حداقل دو هفته زمان لازم دارد. اما اگر گواهینامه آموزشی HSE مدنظر باشد، حداکثر پس از دو روز صادر میگردد. گواهینامه آموزشی ایمنی ، از سوی برخی از مراجع طی دوره های آموزشی حضوری و برخی دیگر طی دوره ی آنلاین برگزار میگردد. متقاضیان جهت انتخاب گواهینامه آموزشی باید این نکته را در نظر داشته باشند که کار فرما یا شرکت کدام نوع گواهینامه را میپذیرد.

جهت کسب اطلاعات کافی درباره گواهینامه آموزشی HSE ، توضیحاتی در خصوص دریافت گواهینامه HSE اداره کار خالی از لطف نیست. زیرا بخش بزرگی از گواهینامه های آموزشی HSE بابت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران کاربردی و الزامی هست.

دریافت گواهینامه HSE از اداره کار

اغلب متقاضیان دریافت گواهینامه HSE از اداره کار ، شرکت های پیمانکاری یا شرکت های صنعتی بزرگ میباشند که میخواهند در مناقصه شرکت کنند. نام دیگر گواهینامه HSE اداره کار ، گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران میباشد. هم شرکت های حقوقی هم حقیقی میتوانند گواهینامه HSE اداره کار را دریافت نمایند.

دریافت گواهینامه HSE از اداره کار معمولا تا دو سال اعتبار دارند. پس از دو سال باید این گواهینامه ها تمدید گردند. همچنین هویت و صلاحیت این افراد باید در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بارگذاری گردد. لذا جهت شرکت در مناقصات احراز صلاحیت افراد توسط اداره کار ضروری میباشد.

دریافت گواهینامه HSE از اداره کار هم برای اشخاص حقیقی هم برای شرکت های حقوقی انجام میگردد. بررسی لازم توسط اداره کار بر روی مدارک صورت میگیرد. در صورت رفع نواقص و ممیزی گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران صادر میگردد.

در ادامه جهت درک بهتر گواهینامه آموزشی HSE ، بهتر است به تفاوت مدرک آموزشی HSE و HSE اداره کار اشاره ای کرد.

تفاوت مدرک آموزشی HSE و HSE اداره کار

درک تفاوت مدرک آموزشی HSE و HSE اداره کار ، به نوع فعالیت و کاربرد موارد استفاده آن بستگی دارد.

اغلب افسران، مسئولین یا کارشناسان ایمنی برای تقویت رزومه خود یا فعالیت در بازار کار مدرک HSE اداره کار را دریافت می کنند. اداره کار هر استان شرکت های پیمانکاری را برای انجام پروژه های عملیاتی حین کار موظف به دریافت گواهی HSE اداره کار میکند. جهت اخذ HSE اداره کار یا HSE شخصی ابتدا باید در سامانه جامع روابط کار به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir/Login احراز هویت انجام گردد.

سپس جهت شرکت در دوره های آموزشی در سایت مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به آدرس  https://crtosh.mcls.gov.ir/ ثبت نام انجام گردد.

سپس از سامانه تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وارد سایت سامانه کاردان به آدرس https://kardan.mcls.gov.ir/Login جهت ثبت نام دوره های آموزشی اداره کار گردند. دوره ها چه آنلاین و چه حضوری باشند، در زمان مشخص حضور افراد، در دوره ها الزامی میباشد. بعد از آن جهت امتحان دوره، محل برگزاری آزمون مشخص میگردد. درصورت قبولی در آزمون گواهینامه صادر میگردد و در سایت بارگذاری میگردد.

تفاوت مدرک آموزشی HSE و HSE اداره کار ، بسته به نوع فعالیت متقاضی کاملا متفاوت است. متقاضیانی که گواهی HSE اداره کار دریافت میکنند اغلب پیمانکاران یا کارفرمایانی میباشند که میخواهند در مناقصه شرکت کنند.

 

دریافت گواهینامه HSE برای افسران ایمنی

برخی از متقاضیان نیاز به دریافت گواهینامه HSE برای افسران ایمنی دارند. اغلب این افراد مسئول ایمنی یا افسران ایمنی هستند. افسران ایمنی جهت ورود به بازار کار باید گواهینامه HSE که مورد تایید مرکز تحقیقات باشد دریافت کنند. لذا افسر ایمنی یا مسئول ایمنی باید دوره های 40 ساعته ایمنی عمومی ویژه مسئولین ایمنی کارگاه و 16 ساعته شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک ویژه مسئولین کارگاه ها را برای اخذ گواهینامه بگذرانند.

البته گواهینامه افسر HSE ، با گواهینامه HSE اداره کار فرق دارد. بنابراین دریافت گواهینامه HSE برای افسران ایمنی الزامیست چون مهمترین نقش را در سازمان ایفا میکنند. چرا که بعضی از افسران ایمنی میخواهند پروژه های عمرانی، پیمانکاری و خدماتی را انجام دهند. همچنین افرادی که بعنوان مسئول ایمنی مشغول فعالیت میباشند اما باید جهت اثبات مهارت و فن خود این مدرک را دریافت کنند. دریافت گواهینامه HSE برای افسران ایمنی به افرادی که تخصص و تبحر کافی دارند کمک میکند در جهت ارتقا شغلی خود گام بردارند.

 

مدرک HSE بین المللی

دریافت مدرک آموزشی HSE بین المللی همانطورکه از نامش پیداست جهت کسب و کار و ارتقای شغلی در سطح جهانی کاربردی میباشد. بنابراین باید ابتدا بدنبال مراکز و مراجع صدور مدرک آموزشی HSE بین المللی باشند. اولین گام جهت دستیابی به مدرک بین المللی جستجو در گوگل میباشد. در گام بعدی متقاضیان می توانند به مراکز صدور گواهینامه مراجعه کنند.

مدرک HSE آموزشی بین المللی طی دوره ی آموزشی توسط متقاضی میتواند دریافت گردد. گواهینامه HSE در واقع ترکیبی از الزامات دو گواهینامه 14001 و 45001 است. گواهینامه ایزو 14001 سیستم مدیریت محیط زیست و 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی میباشد. لذا hse در جهت ایمنی و حفظ سلامت افراد با کاهش و یا حتی رفع شرایط نا ایمن گام برمیدارد. متقاضیان با انتخاب مرکز مشاوره سیستم کاران بعنوان قابل اطمینان ترین مرکز مشاوره میتوانند جهت دریافت مدرک HSE بین المللی اقدام کنند. جهت برقراری تماس با مرکز سیستم کاران با شماره 79165-021 تماس حاصل فرمایید.

معتبرترین مدرک HSE

اخذ معتبرترین مدرک HSE به صلاحیت و اعتبار شرکت صادر کننده گواهینامه و نظر کارفرما بستگی دارد. ابتدا باید جهت شناخت معتبرترین مراکز گام برداشت. سپس جهت صدور گواهینامه مورد نظر اقدام کرد. چرا که اخذ معتبرترین مدرک HSE به افراد کمک میکند تا بتوانند جایگاه و فرصت های شغلی بهتری را در دنیا انتخاب کنند. متخصصین در زمینه HSE در صنایع بزرگی مانند نفت، گاز و پتروشیمی یا در پروژه های عمرانی میتوانند فعالیت کنند.

جهت مشاوره و شناخت معتبرترین مراکز صدور گواهینامه مرکز سیستم کاران میتواند راهنمای خوبی باشد. جهت برقراری ارتباط با مرکز سیستم کاران با شماره 79165-021 تماس حاصل بفرمایید.

 

هزینه دریافت مدرک HSE

جهت اطلاع از هزینه دریافت مدرک HSE بهترین راه تماس با مراکز صدور گواهینامه میباشد. البته هزینه جهت دریافت مدرک HSE با توجه به انتخاب نوع گواهینامه متفاوت میباشد. دریافت مدرک آموزشی HSE و مدرک HSE یا HSE-MS شرکتی کاملا دو مقوله متفاوت هستند. به همین دلیل هزینه اخذ آنها متفاوت است. معمولا قیمت مدارک آموزشی کمتر از مدارک شرکتی میباشد. مدارک ایزو هم با توجه به اینکه IAF یا غیر IAF باشد هزینه ی متفاوتی دارند.

هزینه دریافت مدرک HSE بر اساس مراکز صدور مختلف متفاوت میباشند. بنابراین باید با دقت عمل مرکز صدوری که هم معتبر و هم دارای صلاحیت باشند، انتخاب نمایند. پس از شناخت و بررسی همه ی جوانب جهت دریافت گواهینامه HSE هزینه را متقبل گردند. بنابراین مرکز سیستم کاران با ارائه بهترین مشاوره در خصوص دریافت گواهینامه HSE به متقاضیان کمک مینماید. لذا دانشپذیران برای دریافت مقرون به صرفه ترین هزینه ها میتوانند از مرکز سیستم کاران کمک کنند. جهت برقراری تماس با شماره 79165-021 تماس حاصل فرمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه های آموزشی ایمنی بر روی عبارت گواهی نامه HSE ، گواهینامه ایمنی ، گواهینامه آموزشی کلیک نمایید.

 

سه مدل آموزشی HSE

  • مراکزی که در زمینه صدور مدرک آموزشی HSE فعالیت دارند و مکاتباتی را که شامل جزوات آموزشی میباشند ارائه میدهند.
  • سازمان فنی و حرفه ای که مدرک آن قابلیت ترجمه رسمی دارد.
  • اداره کار که دوره های مسئول ایمنی و ارزیابی ریسک و ایمنی عمومی کارفرمایان و کارگران را زیر نظر مرکز تحقیقات برگزار میکند.

متقاضیان میتوانند بر اساس نوع فعالیت و نیاز کاری خود هر کدام از این مدارک را دریافت کنند.

مدرک آموزشی HSE کاملا متفاوت با HSE اداره کار میباشد. اما اغلب متقاضیان تفاوت این دو مدرک را نمیدانند. بنابراین متقاضیان با کسب اطلاع از کارفرما جهت نوع فعالیت باید مدرک مورد نظر را انتخاب فرمایند. مدرک آموزشی HSE را میتوان همان مدرک HSE شخصی تلقی کرد. دانشپذیران جهت اخذ مدرک آموزشی HSE بر اساس مراکز صدور مختلف یا مرکز فنی حرفه ای میتوانند اقدام کنند. متقاضیان با انتخاب مرکز سیستم کاران با ارائه مشاوره رایگان توسط کارشناسان مجرب جهت اخذ مدرک آموزشی اچ اس ای اقدام بفرمایند. جهت برقراری ارتباط با مرکز سیستم کاران با شماره 79165-021 تماس حاصل بفرمایند.

بنر ایزو

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

2 Responses

  1. مدرک آموزشی hse مرکز شما از طرف اداره کار مورد تایید هست. آیا برای کار دریافت hse آموزشی مرکز شما کارساز هست؟

  2. گواهینامه HSE در پروژه های نفتی و شرکت های پتروشیمی چگونه ایمنی کار رو افزایش میده و تاثیر روی محیط زیست چطوری کمتر میشه؟ کدوم بخش های کار تغییر پیدا میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo