گواهینامه آموزشی ایمنی

گواهی آموزشی ایمنی
5/5 - (100 امتیاز)

گواهینامه آموزشی ایمنی

اخذ گواهینامه آموزشی ایمنی برای شرکتها یا سازمان ها جهت حفاظت از جان و مال منابع انسانی ضروری است. از آنجا که گواهینامه آموزشی ایمنی بیشترین کاربرد را نسبت به گواهینامه های دیگر دارد، لذا مدیران اخذ گواهینامه آموزشی ایمنی را در الویت قرار میدهند. بشر همواره در صدد کاهش خطرات جانی و مالی گام برمیدارد.

گواهینامه آموزشی ایمنی ، بهترین پیشنهاد برای رفع خطرات و خسارت از سوی شرکتها میباشد. به دلیل تنوع زیاد فعالیتهای یک شرکت، گواهینامه های زیادی اخذ میگردد. اما دوره ی گواهینامه آموزشی ایمنی باید در راس آموزشهای شرکت از جانب مدیران باشد. چرا که عدم توجه به مسائل ایمنی در ایران، سبب بروز مشکلات و آسیب های جدی حین کار میباشد.

ایمنی باید از همه لحاظ بدون توجه به نوع فعالیت باید رعایت گردد. برای درک این موضوع بهتر هست، تعریفی از ایمنی برای آشنایی بیشتر و گسترش ایمنی در کشورمان ارائه گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه آموزشی ایمنی بر روی مقاله گواهی نامه HSE ، گواهینامه ایمنی ، گواهینامه آموزشی کلیک نمایید.

ایمنی چیست؟

پاسخ به متقاضیانی که برایشان جای سوال است، ایمنی چیست؟ را میتوانیم اینطور بیان کنیم. ایمنی هر عاملی هست که سبب کاهش خطرات مالی، جانی و یا حتی حذف خطر گردد. به همین دلیل ایمنی در جامعه باید فرهنگ سازی گردد تا شهروندان جامعه یا پرسنل شرکت خود را مجاب به رعایت ایمنی کنند. در هر جایگاه و موقعیتی ایمنی تعریف خاص خود را دارد. اما به زبان ساده ایمنی ، حذف پیامدهای ناخواسته ناشی از اتفاقات و حوادث تعریف میگردد.

در محیط های صنعتی باید بیشتر از محیط های عمومی HSE شناخته و عملی گردد. لذا شرکتها یا سازمان ها با برگزاری دوره های ایمنی، هم به پرسنل شرکت و هم به کارفرمایان کمک مینماید از بروز خطرات احتمالی بکاهند. بنابراین با توجه به چالش هایی که در محیط کار وجود دارد، با شناخت و رعایت ایمنی میتوان ریسک ها را به حداقل رساند. از آنجا که هیچ چیز در این دنیا مطلق نمیباشد و کارو رفتار انسانها غیر قابل پیش بینی هست، تعریف دقیق و مطلقی برای ایمنی وجود ندارد. در اینجا باید انواع ایمنی را بیشتر بشناسیم.

منشا ایمنی چیست؟

اینکه منشا ایمنی چیست؟ سوال واضحی میباشد که میتوان علت آن را حوادث دانست. حوادث در واقع اتفاقاتی ناخودآگاه میباشد که در اثر کاهلی در زندگی یا کار بوجود میاد. حوادث به دو دسته تقسیم میگردد. نخست حوادث یا بلاهای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و … میباشند که بدون دخالت انسان رخ میدهد. دوم حوادث غیر طبیعی میباشد که همانطور که از نامش پیداست انسان مسبب این خطرات میباشد. حوادث ناشی از کار بیشترین خطرات غیرطبیعی هستند.

اگر اتفاقات، آسیب و خسران جدی به بار نیاورد، یعنی منجر به صدمه و جراحت نگردد، در واقع خطر جدی نداشته باشد به اصطلاح به شبه حادثه (Near-Miss) معروف است. حوادثی که رخ میدهد در صورتی که صدمه و خسران جدی کاملا اتفاقی و غیر عمدی به بار آورد، حادثه (Accident) نام دارد. به همین دلیل راهی جهت پیشگیری و جلوگیری از این حوادث مطرح میگردد که ایمنی نام دارد. برخی از شرکت ها فرم هایی جهت شناخت و بررسی حوادث طراحی میکنند تا با دریافت نظر پرسنل شرکت احتمال بروز خطرات را کاهش دهند. رعایت ایمنی در هر زمینه و شغلی از الزامات آن حرفه است. بنابراین برای هر حرفه و شغلی، گواهینامه آموزشی ایمنی مرتبط با آن مورد توجه کارفرمایان میباشد.

گواهینامه آموزشی ایمنی عمومی

جهت شناخت بیشتر گواهینامه آموزشی ایمنی عمومی ، میتوان قوانین و الزامات شرکتهای فنی و مهندسی یا نفت و گاز و پتروشیمی را مورد بررسی قرار داد. شرکتهای فنی مهندسی یا نفت که با پروژه های عظیم و کارفرمایان بسیاری سر و کار دارند، فعالیتهای خود را در راستای سیستم مدیریت یکپارچه انجام میدهند. حفظ سلامتی پرسنل و ایمنی از مهمترین فعالیت های IMS میباشد. بنابراین مدیران با استقرار سیستم مدیریت یکپارچه یا به بیانی دیگر IMS ، موفق به دریافت گواهینامه در زمینه IMS میگردند.

ایمنی عمومی ، مدیران را مجاب به اخذ گواهینامه های سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001:2018 و سیستم سلامت، ایمنی و محیط زیست HSE-MS مینماید. لذا متقاضیان میتوانند با گذراندن دوره های ایمنی عمومی یا HSE ، الزامات لازم گواهینامه های ایزو 45001 و HSE را در سازمان خود بهتر و بهینه تر پیاده سازی کنند. هدف سازمان یا شرکت ها از برگزاری و آموزش دوره های ایمنی، کاهش خطرات یا ریسک هست. برای آشنایی و کاربرد بیشتر ایمنی ، چند نمونه از دوره های عمومی ایمنی را نام می بریم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهینامه های آموزشی ایمنی یا گواهینامه آموزشی HSE بر روی مطلب مدرک آموزشی HSE کلیک نمایید.

لذا جهت چگونگی اخذ گواهینامه های آموزشی HSE و یا ایمنی متقاضیان می توانند مرکز سیستم کاران را بعنوان کارآمد ترین مجموعه برگزینند. لذا جهت برقراری تماس با شماره 79165-021 تماس حاصل فرمایید.

گواهینامه آموزشی ایمنی کار در ارتفاع

همانطور که از نام ایمنی کار در ارتفاع پیداست، فعالیت هایی که در محیط های صنعتی انجام میشوند، معمولا با خطرات زیادی همراه میباشند. این پیامد ها یا خطرات با اشکال مختلف و متفاوت بروز میکند. از جمله میتوان به کارهای تعمیرات و نگهداری، کارهایی که پیمانکاران در ارتفاع انجام میدهند، را اضافه کرد. ایمنی کار در ارتفاع با بررسی و شناسایی خطرات شغلی، از بروز حوادث ناگوار در محیط کاری جلوگیری و پیشگیری می نماید. کار در ارتفاع از آنجا که همیشه پرخطر و آسیب زا میباشد، لذا بیشترین خطرات و حوادث را در پی دارد. بنابراین اقدامات لازم توسط واحد HSE به منظور اطمینان از برقراری ایمنی، بهداشت و محیط زیست انجام میگیرد.

ایمنی کار در ارتفاع، جهت پیشگیری سقوط از ارتفاع 1.2 متر از سطح زمین را پوشش میدهد. بنابراین مدیران برای امنیت حین کار و انجام عملیات توسط متخصصین کار در ارتفاع را طی مراحلی بررسی میکنند. ابتدا باید خطرات را شناسایی و آنالیز کرد. بعد جهت انجام اقدامات کنترل لازم بعمل آید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ایمنی کار در ارتفاع ، بر روی مطلب نمونه دستورالعمل ایمنی کار در ارتفاع کلیک نمایید.

گواهینامه آموزشی ایمنی مخازن تحت فشار

جهت رعایت ایمنی در صنایع عظیم، ایمنی مخازن تحت فشار مطرح میگردد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنایع مختلف، مخازن تحت فشار برای رفع نیازهای صنعتی استفاده میشود. از جمله این صنایع میتوان پتروشیمی را نام برد که جهت جلوگیری از خطرات و رعایت ایمنی از سیستم Blanketing استفاده مینمایند. هوا فضا هم، که معمولا با مخازن تحت فشار جهت پرتاپ موشک و سفینه ها به فضا سرو کار دارند، ایمنی بیشتر مطرح میگردد. لذا متخصصین بازرسی فنی لازم را جهت ایمنی روی مخازن انجام میدهند.

ایمنی مخازن تحت فشار ، برای مخازنی که تحت فشار بالا کار میکنند ضروری میباشد. اختلاف فشار زیادی که بین محیط و مخزن ایجاد میشود، سبب انفجار میگردد پس ایمنی مخازن تحت فشار ضروری میباشد. مهمترین اقداماتی که برای رعایت ایمنی مخازن تحت فشار انجام میگیرد میتوان به موارد زیر میتوان اشاره کرد.

  • خرید مخازن تحت فشاری که تحت استاندارد درستی باشد.
  • رعایت اصول ایمنی برای نصب مخازن صورت گیرد.
  • وسایلی که جهت حفاظت از مخازن تحت فشار نصب میگردد.
  • تعمیرات پیشگیرانه، بازدید و PM مخازن بصورت دوره ای انجام گیرد.
  • حضور مهندس ابزار دقیق جهت بررسی مدون تنظیم و تعمیر گیج های فشار، اکچوئتور و… الزامیست.

گواهینامه آموزشی ایمنی انبار

با توجه به اینکه دارایی های شرکت های بزرگ در انبار نگهداری میشود، ایمنی انبار مهمترین عامل برای جلوگیری از حوادث غیرمنتظره مخصوصا آتش زا میباشد. به دلیل نگهداری همه ی کالاها در انبار میتوان انبار را قلب واحدهای صنعتی و بازرگانی دانست. بنابراین رعایت مسائل ایمنی برای محافظت کالا لازم و ضروری میباشد. جهت رعایت ایمنی باید از کپسول آتش نشانی، کمک های اولیه و استفاده از استاندارد در جای خود استفاده کرد. البته استانداردهایی که مربوط به انبار میباشد یک سری آیتم های مربوط به مواد آتش زا، خطر مسمومیت توسط برخی از مواد شیمیایی و انفجار را نشان میدهد. فهرستی از عوامل آسیب زا در ورودی هر انبار نصب میباشد. انبارها بزرگترین تامین کنندگان میباشند. شرکتهای نفت و پتروشیمی بعنوان بزرگترین انبارها جهت نگهداری پایپینگ و ولوها هستند. بنابراین حفاظت و نگهداری از انبارها واجب میباشد.

ایمنی انبار یک سری مقررات را تعریف کرده که باید انجام پذیرد. انبار باید در مکانی باشد که در معرض خطر سیل و آتش سوزی، دریا یا سیل نباشد. همچنین انبار بایستی از سطح زمین در ارتفاع بالاتری باشد. سطح و داخل انبار باید عایق باشند. فاصله استاندارد جهت ورود ماشین آتش نشانی و مانور رعایت گردد.

حفاظت قفسه های انبار، شیشه ای بودن اتاق نگهبانی، تو کار بودن سیم کشی برق از موارد دیگر در انبار میباشد. پس از طی هر دوره ایمنی متقاضی میتواند جهت دریافت گواهینامه آموزشی ایمنی اقدام کند. لذا جهت دریافت گواهینامه میتوان با مشاوره و کسب اطلاعات از مرکز سیستم کاران اینکار را انجام دهند. جهت برقراری تماس با شماره 79165-021 تماس حاصل فرمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مقاله ایمنی انبار بر روی مطلب دستورالعمل ایمنی در انبار کلیک نمایید.

گواهینامه آموزشی ایمنی جوشکاری و برشکاری

شناخت ایمنی جوشکاری و برشکاری ، برای کارفرمایانی که در کارگاههای جوشکاری و ریخته گری کار میکنند، الزامیست. چرا که جوشکاری از مشاغل پرخطر میباشد که حین کار خیلی از افراد آسیب دیدند به همین دلیل ایمنی جوشکاری توصیه میگردد. جهت پیشگیری و جلوگیری از خطرات و آسیب های جدی برای جوشکاران، ایمنی جوشکاری پیشنهاد میگردد. علاوه بر خطرات جدی که جوشکار را تهدید میکند خسران های دیگری هم دربردارد که به آنها اشاره میکنیم.

از جمله خطراتی که جوشکاری را تهدید میکند، محیط زیستی، شیمیایی، ارگونومی، فیزیکی، کاری و مهمترین خطر آسیب روانی میباشد. جوشکاری شغل پر استرس و خطر آفرینی میباشد. ضمن اینکه متقاضی شغل جوشکاری ساعت کار طولانی یا شیفت های بیشتری باید کار کند. لذا به دلیل مضرات زیادی که این شغل دارد، باید ایمنی جوشکاری حتما توسط کارفرما برای جوشکاران اجرا گردد. پس متقاضیان جوشکاری برای دریافت گواهینامه آموزشی ایمنی باید دوره ی جوشکاری را بگذرانند. اینکه دوره ها را عملی یا آنلاین طی کنند بستگی به نظر کارفرما دارد. چون جوشکاری اغلب توسط افراد متخصص و ماهر در این فن انجام میگردد لذا ترجیحا متقاضیان باید دوره ها را برای اخذ گواهینامه آموزشی جوشکاری عملی طی کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ایمنی در جوشکاری بر روی مقاله نمونه دستورالعمل ایمنی در جوشکاری و برشکاری کلیک نمایید.

گواهینامه آموزشی ایمنی آتش نشانی

رعایت ایمنی آتشنشانی به این دلیل که بدترین خسارتی که سازمانها را تهدید میکند آتش سوزی میباشد، ضرورت دارد. به همین دلیل کارفرمایان یا مدیر سازمانها، با برگزاری دوره های ایمنی آتشنشانی نحوه ی چگونگی مقابله با آتش سوزی را به پرسنل می آموزند. چند نمونه تجهیزاتی که سبب افزایش ایمنی در آتش سوزی میگردد را معرفی میکنیم. کلاه، لباس کار، کفش و دستکش آتش نشانی، کپسول و ماسک اکسیژن از ابتدایی ترین و ضروری ترین وسائل ایمنی میباشند. در واقع این وسائل تجهیزات فردی هستند اما اطفا حریق جهت ایمنی در مقیاس وسیع از تجهیزات برتر استفاده مینمایند.

ایمنی آتش نشانی نه تنها از خسارت و عوامل زیان بار جلوگیری میکند، بلکه رعایت ایمنی آتشنشانی نوعی فرهنگ سازی در جامعه میباشد. شناخت و حساسیت این موضوع برای افراد در سطح جامعه حائز اهمیت میباشد. بنابراین کارفرمایان یا مدیران با برگزاری دوره ی اموزشی اتشنشانی به صورت عملی ، اخذ گواهینامه آموزشی ایمنی را برای متقاضیان آتش نشانی تسهیل میکنند.

 

گواهینامه آموزشی مدیریت ریسک

برای اینکه بدانیم مدیریت ریسک چیست؟ به زبان ساده کاهش خطرات اتفاقات یا حوادث یک مجموعه را با شناسایی و کنترل آنها مدیریت ریسک گویند. مدیران سازمانها یا نهادها باید عواملی که سبب ایجاد خطرات و حوادث میگردند را شناسایی و ارزیابی و در جهت رفع آنها اقدام نمایند. این خطرات میتوانند در زمینه مالی، حوادث و بلایای طبیعی، فناوری و … باشد.

مدیریت ریسک (Risk Management) چرا اهمیت دارد؟ با توجه به اینکه بعضی از ریسک ها مثبت و برخی منفی میباشند، لذا ابتدا باید نوع ریسک توسط سازمان یا نهادها بررسی گردد. اگر ریسکی سبب بهبود و رشد و پیشرفت سازمان گردد، ریسک مثبت نام دارد. اگر ریسک مخرب باشد و سبب افول سازمان گردد، ریسک منفی میباشد. بنابراین وظیفه هر سازمانی پیشگیری و جلوگیری از خطرات و آسیب های احتمالی به سازمان میباشد. طی این فرآیند مدیران باید با برنامه ریزی مدون و درست و مدیریت هزینه های سازمان، رویدادهای غیرمنتظره و خطر آفرین را حذف کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدیریت ریسک بر روی روش اجرایی مدیریت ریسکها و فرصتها کلیک نمایید.

دوره ایمنی عمومی و بهداشت کار

دوره ایمنی عمومی و بهداشت کار چیست؟ باید دانست دوره ایمنی عمومی و بهداشت کار جهت دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران الزامیست. گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاران توسط یکی از اعضای هیات مدیره یا مدیرعامل شرکت باید دریافت گردد. این دوره تئوری و آنلاین میباشد که در بازه زمانی 20 ساعته برگزار میگردد. طی این دوره، مدیران با عوامل زیان آور و خطر آفرین، حوادث و بیماری های ناشی ازکار، شناخت الگوهای مدیریت ایمنی و بهداشت آشنا میگردند.

دوره ایمنی عمومی و بهداشت کار، جهت بررسی یک سری مسائل مهم برای مدیران و کارفرمایان الزامیست. از جمله این مسائل مسئولیت کارفرمایان و پیمانکاران در قبال کارگران، استفاده و اهمیت وسایل حفاظت فردی، شناسایی و اهمیت مدیریت ریسک در فعالیت های گوناگون میباشد. متقاضیان پس از گذراندن دوره ایمنی عمومی و بهداشت میتوانند جهت اخذ گواهینامه عمومی ایمنی اقدام بفرمایند. لذا کاربران گرامی میتوانند برای کسب اطلاع بیشتر جهت دوره ایمنی عمومی و بهداشت کار، از مرکز سیستم کاران مشاوره بگیرند. جهت برقراری ارتباط با این مرکز با شماره 79165-021 تماس حاصل فرمایید.

انواع گواهینامه ایمنی عمومی

شناخت انواع گواهینامه عمومی ایمنی که معمولا سه دسته میباشند برای کارفرمایان و حتی کارگران یک شرکت ضروریست. گواهینامه ایمنی کارفرمایان، گواهینامه ایمنی کارگران تحت پوشش و گواهینامه ایمنی  عمومی مسئولین ایمنی از انواع گواهینامه های ایمنی عمومی میباشد. ضمن اینکه گواهینامه مسئولین ایمنی یا مسئولین HSE دو نوع میباشد. گواهینامه ایمنی عمومی ویژه مسئول ایمنی و گواهینامه تخصصی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک ، گواهینامه های مورد نیاز مسئولین ایمنی هستند.

گواهینامه های ایمنی عمومی در واقع نوعی گواهینامه آموزشی میباشند که پس از گذراندن دوره ایمنی عمومی صادر میگردد. اغلب کارفرمایان معمولا با توجه به الزامات HSE افراد را مستلزم به دریافت گواهینامه ایمنی عمومی ویژه مسئول ایمنی و گواهینامه تخصصی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک میکنند. در زیر به چند نمونه از این گواهینامه های ایمنی عمومی که آموزشی میباشند اشاره میکنیم.

گواهینامه آموزشی تخصصی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک (ویژه مسئولین ایمنی کارگاه ها)

تاکید می کنیم که گواهینامه آموزشی تخصصی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک (ویژه مسئولین ایمنی کارگاه ها) ، از سوی اداره کار باید تایید گردد. این گواهینامه طی دوره 16 ساعته آموزشی تخصصی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک دریافت میگردد. دوره مذکور در مکان منتخب اداره کار به صورت آنلاین یا حضوری طی دو روز برگزار میگردد. مهمترین هدف از برگزاری این دوره ارتقای سطح آگاهی و دانش کارفرمایان یا مهندسین و انتخاب افراد شایسته و با صلاحیت در زمینه ایمنی میباشد.

گواهینامه آموزشی تخصصی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک (ویژه مسئولین ایمنی کارگاه ها) ، با رتبه خوب نشان از استقرار سیستم مدیریت ایمنی دارد. گواهی مذکور همانطور که از نامش پیداست مختص مسئولین ایمنی یا افسران ایمنی که در پیمانکاری ها و کارگاه ها مشغول بکار هستند، میباشد. مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، گواهینامه آموزشی تخصصی شناسایی خطرات و ارزیابی ریسک را صادر میکند.

گواهینامه عمومی ایمنی (ویژه مسئولین ایمنی کارگاه)

اخذ گواهینامه عمومی ایمنی (ویژه مسئولین ایمنی کارگاه) از سوی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار صادر میگردد. به همین جهت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گواهینامه هایی که تحت نظارت مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار صادر میگردند را قبول دارد. دوره عمومی ایمنی (ویژه مسئولین ایمنی کارگاه) ، به مدت  5 روز طی 40 ساعت برگزار میگردد.

گواهینامه عمومی ایمنی (ویژه مسئولین ایمنی کارگاه) ، مختص افسر HSE یا مسئول ایمنی میباشد. وظیفه اصلی مسئول ایمنی نظام مندی و پیاده سازی ایمنی در کارگاه میباشد. از مهمترین وظایف شرکتهای پیمانکاری و عمرانی یا صنایع نفت، گاز و پتروشیمی استخدام مسئول ایمنی میباشد. افسر HSE باید مدرک دانشگاهی مرتبط با ایمنی داشته باشد. در صورت عدم اخذ مدرک مرتبط دانشگاهی، میتواند با دریافت گواهینامه عمومی ایمنی (ویژه مسئولین ایمنی کارگاه) صلاحیت و اعتبار خود را نشان دهد. شایستگی و صلاحیت این افراد به حسن سابقه و فعالیت آنها در شرکتهای فنی و مهندسی دارد. شرکت ها جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران مستلزم استخدام مسئول ایمنی میباشند.

گواهینامه عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارفرمایان و صاحبان کار پیمانکاری

دریافت گواهینامه عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارفرمایان و صاحبان کار پیمانکاری ، پس از طی دوره 20 ساعته مقدور میگردد. مدت زمان برگزاری دوره گواهینامه عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارفرمایان و صاحبان کار پیمانکاری معمولا 3 روز میباشد. این دوره باید توسط اعضای هیات مدیره طی و پس از پایان دوره گواهی مذکور اخذ گردد.

گواهینامه عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارفرمایان و صاحبان کار پیمانکاری ، توسط مرکز تحقیقات و حفاظت فنی کار صادر میگردد. در صورت کسب رتبه خوب صلاحیت و شایستگی اعضای هیات مدیره، تایید میگردد. با مراجعه به سایت http://scrtash.ir/certificates میتوانید جهت استعلام و سنجش اعتبار گواهینامه آموزشی ایمنی اداره کار اقدام کنید. بنابراین متقاضیان میتوانند با انتخاب مرکز سیستم کاران با ارائه مشاوره رایگان جهت اخذ گواهینامه ایمنی عمومی اقدام بفرمایند. لذا جهت برقراری ارتباط با مرکز سیستم کاران با شماره 79165-021 تماس حاصل بفرمایید.

گواهینامه عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارگران تحت پوشش پیمانکاران

جهت اخذ گواهینامه عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارگران تحت پوشش پیمانکاران ، متقاضیان باید دوره فوق را به مدت 8 ساعت بگذرانند. مدت زمان برگزاری دوره عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارگران تحت پوشش پیمانکاران طی یک روز میباشد. همچنین این دوره برای تمامی پرسنل که اسامی آنها در لیست بیمه تامین اجتماعی هست، الزامی میباشد.

گواهینامه عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارگران تحت پوشش پیمانکاران پس از برگزاری دوره و قبولی در آزمون صادر میگردد. این دوره ها آنلاین یا حضوری برگزار میگردند. پس از شیوع کرونا و عدم حضور افراد در کلاسهای حضوری، دوره ها آنلاین برگزار میگردد.

 گواهینامه عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارگران تحت پوشش پیمانکاران ، با نظارت مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار صادر میگردد. در صورت تایید توسط وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گواهینامه قابل استفاده برای شرکتها یا سازمانها میباشد. گواهینامه عمومی ایمنی و بهداشت کار برای کارگران تحت پوشش پیمانکاران برای تمامی پرسنل شرکت الزامیست. به همین دلیل اخذ این گواهینامه سخت تر از بقیه گواهینامه ها میباشد.

گواهی ایمنی آموزشی
گواهینامه های ایمنی عمومی در واقع نوعی گواهینامه آموزشی میباشند که پس از گذراندن دوره ایمنی عمومی صادر میگردد

دوره آموزشی صلاحیت ایمنی

جهت تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، ابتدا باید دوره آموزشی صلاحیت ایمنی کارفرمایی گذرانده شود.

برگزاری دوره ها به صورت آنلاین و حضوری میباشد. این دوره ها اغلب به سه دسته تقسیم میشوند.

  • دوره ایمنی کارفرمایی، که به مدت 3 روز یعنی طی 20 ساعت برگزار میگردد.
  • دوره ایمنی کارگری به مدت یک روز طی مدت زمان 8 ساعت برگزار میگردد.
  • دوره ایمنی عمومی و ارزیابی ریسک مخصوص مسئولین ایمنی به مدت یک هفته طی 40 و 16 ساعت برگزار میگردد.

دوره آموزش صلاحیت ایمنی ، باید زیر نظر مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار صادر میگردد. زیرا از مراجع صدور دیگر معتبر نمیباشد و به صورت مجازی یا آنلاین در کل کشور برگزار میگردد. علاقمندان جهت ثبت نام می توانند ار دفتر پیشخوان دولت یا سامانه جامع روابط کار جهت احراز هویت اقدام کنند. بعد از دریافت نام کاربری و رمز خود، می توانند دوره مذکور را در زمان معین بگذرانند.

نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

جهت نحوه اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، اولین گام تایید صلاحیت پیمانکار در سایت اداره کار میباشد. برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، ارائه رتبه ی پیمانکاری یا ارائه تایید صلاحیت پیمانکاری الزامیست. اگر متقاضی یکی از این دو گواهی را نداشته باشد، نمیتواند گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را اخذ کند. متقاضیان باید اطلاعات دقیق و کامل خود را در سایت اداره کار وارد نمایند. بنابراین گام نخست برای اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران داشتن رتبه پیمانکاری و تایید صلاحیت پیمانکار میباشد.

بنابراین هر پیمانکار باید با توجه به حوزه ی فعالیت خود در استان مربوطه، با مراجعه به نزدیکترین اداره کار استان جهت اخذ گواهینامه اقدام کند. گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، نیز می تواند زیر مجموعه گواهینامه آموزشی ایمنی باشد. لذا متقاضیان جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی ، سیستم کاران را بعنوان معتبرترین مرکز جهت کسب اطلاعات و مشاوره رایگان انتخاب بفرمایند. جهت برقراری تماس با شماره 79165-021 تماس حاصل بفرمایید.

جهت کسب اطلاعات کامل در خصوص گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران بر روی مقاله راهنمای دریافت صلاحیت ایمنی پیمانکاران کلیک نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری

اسناد و مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری ، بشرح زیر میباشد.

دفتر کاری که پیمانکار در آن فعالیت میکند باید شامل لیست بیمه مورد تایید تامین اجتماعی، حقوق و دستمزد، اساسنامه ثبتی شرکت باشد. همچنین طرح طبقه بندی مشاغل، مدارک هیات مدیره و مدیرعامل، گواهینامه 20 ساعته کارفرمایی، مدرک دوره 8 ساعته کارگری و گواهینامه مسئول ایمنی الزامی میباشد.

مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاری ، سندی از جانب کارفرمایان یا پیمانکاران جهت ثبت در اداره کار میباشد. بنابراین کارفرمایان یا پیمانکاران بعد از شناخت کامل و احراز هویت در اداره کار میتوانند در مناقصات شرکت نمایند. شرکت در مناقصات علاوه بر گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی، نیاز به گواهینامه های دیگر هم دارد. لذا متقاضیان جهت مشاوره رایگان و ارائه اطلاعات بیشتر با انتخاب مرکز سیستم کاران اقدامات لازم را میتوانند انجام دهند. جهت برقراری ارتباط با شماره 79165-021 تماس حاصل بفرمایید.

نحوه استعلام گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران

متقاضیان جهت نحوه استعلام گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، باید به سایت وزرات کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنند. شرکت های پیمانکاری، مشاوره ای و … جهت شرکت در مناقصات بر اساس آیین نامه ای که توسط دولت تصویب گردید، مستلزم دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی هستند. اداره کار جهت تایید مسائل ایمنی و بهداشت و نظارت برکارگاههای پیمانکاری، صلاحیت پیمانکاران را تایید میکند.

 نحوه ی استعلام گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ، از طریق سایت وزرات کار به آدرس https://svcc.mcls.gov.ir/Contractors.aspx امکانپذیر میباشد. در صورت عدم ثبت نام و مشخصات فنی پیمانکاران در اداره کار ابتدا باید اقدامات لازم شرکت جهت ثبت صورت گیرد. امروزه بدلیل جعل و سواستفاده از گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاران ، اداره کار به دلایل امنیتی قوی افراد را ملزم به ثبت در وزرات کار میکند. لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر، پیمانکاران می توانند با ارتباط با مرکز سیستم کاران جهت ثبت و دریافت صلاحیت ایمنی مشاوره بگیرند. برای برقراری تماس با شماره 79165-021 تماس حاصل فرمایید.

بنر ایزو

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

2 Responses

  1. گواهینامه آموزشی ایمنی همون گواهینامه افسر HSE یا افسر ایمنی هست؟ من میتونم با دریافت گواهی آموزشی عمومی بعنوان افسر ایمنی استخدام بشم یا شرایط و دوره های دیگه ای داره؟

  2. گواهینامه آموزش ایمنی بخشی از گواهی HSE هستش؟ برای دریافت گواهینامه آموزش ایمنی حتما باید ایزو 45001 را هم دریافت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo