نحوه دریافت گواهینامه IMS

نحوه دریافت گواهینامه IMS
5/5 - (5 امتیاز)

نحوه دریافت گواهینامه IMS

مراحل و نحوه دریافت گواهینامه IMS بصورت فوری و با کمترین قیمت تنها با تلفن 79165-021 انجام می گردد. اخذ گواهینامه IMS اکثرا برای شرکتهای پیمانکاری و تولیدی معنا و تقاضا دارد. یکی از دلایل بزرگ گرفتن گواهینامه IMS ورود به وندور لیست ها و یا شرکت در مناقصات هست. این دسته از متقاضیان برای دریافت گواهینامه IMS می توانند از طریق مرکز سیستم کاران بصورت معتبر اقدام نمایند. اهداف خیلی شرکتها نحوه دریافت گواهینامه IMS را بلد نیستند. برای همین دچار افراد و یا شرکتهای سودجو میشوند. آنها با پرداخت هزینه های خیلی سنگین و با اتلاف وقت خیلی زیاد گرفتار چنین مراجعی میشوند. خیلی از همین مراجع حتی گواهینامه IMS اصل تحت اعتبار IAF به متقاضیان خود نمی دهند. در ادامه از تعریف و تشریح IMS و سایر اطلاعات دریافت IMS خواهیم پرداخت.

IMS چیست؟

معنی لغوی و لفظ به لفظ IMS مخفف 3 کلمه Integrated Management System به معنای سیستم مدیریت یکپارچه هست. گواهینامه IMS تحت عنوان سیستم مدیریت یکپارچه در اصل تلفیق سه گواهینامه ایزو 9001 ، ایزو 14001 و ایزو 45001 هست. وقتی یک سازمان سه سیستم مدیریتی ، سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 ، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001 را به طور همزمان برای یک سازمان طراحی و پیاده سازی کند می گویند یک سیستم مدیریت یکپارچه در سازمان راه اندازی کرده است.

گواهی ims با این تفاسیر یک گواهینامه نیست بلکه یک سیستم مدیریتی هست با عنوان سیستم مدیریت یکپارچه که به اشتباه به آن به عنوان گواهینامه اطلاق می شود. در صورتی که IMS یک اصطلاح هست و گواهینامه نیست. اما برای آن توسط مراجع غیر IAF گواهینامه صادر می گردد.

IMS به معنای طراحی و پیاده سازی یکپارچه سیستم مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱ و زیست محیطی ایزو ۱۴۰۰۱ و ایمنی و بهداشت شغلی ایزو ۴۵۰۰۱ می‌باشد. یک سازمان وقتی این استانداردها را در سازمان طراحی و پیاده سازی کند می گویند که دارای یک سیستم مدیریت یکپارچه می باشد. اصطلاحاً به این یکپارچه سازی به اختصار IMS می‌گویند.

IMS گواهینامه ندارد اما مراجع مختلف بدلیل کسب رضایت مشتریان خود برای آن گواهینامه صادر کنند. شرکت ها هنگامی که میخواهند در مناقصات شرکت کنند و یا می خواهند صادرات انجام دهند نیازمند نیازمند اخذ گواهینامه IMS می‌باشند. گواهی نامه IMS برای تمام زمینه‌های شغلی کاربرد دارد و شرکت‌ها با هر زمینه شغلی IMS به کارشان می‌آید. لذا کسب هرگونه اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت گواهینامه IMS را می توانید مقاله راهنمای دریافت گواهینامه IMS را بخوانید. اما در ادامه نیز ما این رویه را توضیح می دهیم.

چگونه گواهینامه IMS بگیریم؟

حالا اینجا این سوال مطرح می گردد که چطور گواهی IMS بگیرم؟ از کجا باید شروع کنم؟ از کجا باید IMS بگیرم؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر و اخذ گواهی نامه IMS برای سازمان خود از مرکز سیستم کاران کمک بگیرید. با مرکز ما در تماس باشید و همچنین ادامه مطلب را با دقت بیشتر مطالعه کنید.

ابتدا با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید. نامه اعلام قیمت IMS برای شما ارسال خواهد شد. برند مورد نظر خود را با توجه به شرایط و نیاز مجموعه خود انتخاب کنید. سپس فرم درخواست IMS در صورت تمایل به همکاری برای مجموعه متقاضی از طریق تلگرام یا واتساپ یا طرق مختلف دیگر ارسال نمایید. مجموعه متقاضی اطلاعات داخل فرم را پر می کند و کارشناسان مرکز این اطلاعات را بررسی می کنند. بعد از اصلاحات نهایی و تایید نهایی فایل در خواست گواهینامه IMS به دست قسمت اجرایی میرسد. پس از انجام امور مربوطه و تهیه و تدوین مستندات مورد نیاز و سایر اقدامات در نهایت گواهینامه IMS صادر میشود. تمام روند توسط تلگرام ، واتساپ ، ایمیل و فضای مجازی و بصورت اینترنتی نیز می تواند طی گردد. حتی به صورت تلفنی با تماس با شماره 79165 – 021 اطلاعات تبادل و اقدامات انجام میگردد.

از کجا گواهینامه IMS بگیرم؟

مراجع صادر کننده IMS یا همان مراجع ایزو یکی هستند. زیرا IMS مجموع سه سیستم مدیریتی کیفیت ، زیست محیطی و ایمنی و بهداشت شغلی می باشد. مراجع صادر کننده ایزو را در اصطلاح CB می نامند. CB ها تحت اعتبار یک نهاد دولتی با عنوان AB فعالیت می کنند. در نهایت خود AB ها تحت اعتبار نهاد بین المللی با عنوان IAF فعالیت می کنند. ای بی ها باید تحت اطاعت قوانین IAF باشد و از قوانین نهاد IAF تبعیت کند. این AB ها درون سایت IAF قابل مشاهده و رهگیری و شناسایی هستند. AB ها هیچوقت خودشان گواهی ایزو صادر نمی کنند. بلکه این وظیفه را بر عهده مراجع دیگری با عنوان CB می گذارند.

مراجع صادر کننده گواهی نامه IMS از مراجع غیر IAF

دسته دیگری از مراجع هستند که AB و CB بدون ارتباط با IAF هستند. مراجع صادر کننده گواهینامه IMS بدون ارتباط با IAF در هر کشوری از جمله ایران فعالیت می کنند. به مراجع صدور IMS که با IAF ارتباطی ندارند را اصطلاحا غیر IAF نیز می نامند. البته به اشتباه برای IMS گواهینامه صادر می شود چون همانگونه که گفته شد IMS گواهینامه نیست. بلکه IMS تنها یک اصطلاح هست و برخی مراجع برایش گواهینامه صادر می کنند و برخی مراجع اما برای IMS گواهینامه صادر نمی کنند. اما آنچه مسلم هست اخذ همزمان سه گواهینامه ISO9001 و ISO14001 و ISO45001 ، اصطلاحا IMS عنوان می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراجع صادر کننده IMS معتبر با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید.

مراجع صادر کننده گواهینامه IMS

 CBمخفف کلمه CERTIFICATION BODY بمعنای موسسه صدور گواهینامه میباشد. همانطور که قبلا گفتیم این CBها وظیفه و مسئولیت ثبت و صدور گواهینامه IMS را دارند. در واقع مراجع صادر کننده گواهینامه IMS فقط همین سی بی ها هستند. البته با توجه به تعداد بالای این موسسات در سطح جهان CBها که زیر نظر سازمان IAF هستند خیلی کم هستند. IAF برای نظارت دقیق آنها را موظف کرده که تحت نظر موسسه های اعتبار دهی مورد تایید این سازمان فعالیت کنند. مراجع اعتبار دهی در هر کشوری AB نام دارد. AB مخفف accredited body به معنی موسسه اعتباردهی است، که توسط انجمنی بین امللی تحت عنوان IAF تایید میشوند.

شرکتهای صادر کننده گواهینامه IMS را در ابتدای هر کاری با دقت شناسایی کنید و سپس اقدام بفرمایید. برای شناخت بهتر آنها، مقاله تکمیلی فرق بین CB ها چیست؟ را بخوانید.

معنی IMS
IMS سیستم مدیریت یکپارچه را در یک مجموعه نشان میدهد. استاندارد IMS یک گواهی مجزا و مستقل نیست و به هیچ عنوان به تنهایی صادر نمیگردد.

ثبت و صدور گواهینامه IMS

صدور گواهینامه سیستمهای مدیریت یکپارچه IMS در کمترین زمان و هزینه را به ما بسپارید. البته برای دریافت IMS بایستی سه استاندارد اصلی ایزو را گرفت. همانطور که قبلا گفتیم، IMS ترکیبی از جنبه های مختلف عملکرد یک سازمان بمنظور برآورده کردن الزامات سه استاندارد سیستم مدیریتی هست. اینها شامل معیارهایی مانندISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت، ISO 14001 سیستم مدیریت محیط زیست، ISO 45001 سیستم بهداشت و ایمنی شغلی را در یک مجموعه بررسی میکند. البته شاید در برخی موارد OHSAS را پیش نیاز IMS بجای ایزو 45001 بخوانید. این بدین دلیل است که اوهساس OHSAS از سال 2018 جای خود را به ایزو 45001 داد. تمام قوانین و موارد تدوین شده اوهساس را نیز شامل میشود که صادر میگردد.

ثبت و صدور گواهینامه IMS به تنهایی شدنی نیست و در زمکان ثبت و صدور سه گواهینامه ایزو 9001 و 14001 و 45001 انجام میگردد. مدرک IMS بیانگر وجود سه استاندارد فوق در هر سازمانی بصورت یکپارچه هست.

صدور IMS

استاندارد IMS یک گواهی مجزا و مستقل نیست و به هیچ عنوان به تنهایی صادر نمیگردد. گواهی IMS تنها به مجموعه هایی که سه استاندارد ایزو ISO9001 ،ISO14001 ISO45001 ،  را باهم داشته باشند داده میشود. اصطلاحا میگویند مجموعه سیستم مدیریت یکپارچه دارد. برای توضیح و درک گواهینامه IMS ابتدا باید گواهینامه های ایزو مرتبط IMS را شناخت. در ادامه مطلب حتما با این سه استاندارد اصلی بیشتر آشنا خواهیم شد.

ارتباط IMS با دیگر استانداردهای ایزو

استانداردهای زیادی هم هستند که شاید یک الزام و یا پیش نیاز IMS نباشند اما هم راستا و مکمل گواهینامه IMS هستند. گواهینامه IMS بعنوان چارچوب و اساس سیستمهای مدیریتی در هر سازمانی است. اگر در یک سازمان استاندارد IMS مستقر باشد، پیاده سازی سایز استانداردها با زحمت کمتری انجام میگردد.

ارتباط IMS با سایر استانداردهای ایزو در بخش الزامات عمومی یکی هست. یعنی الزامات عمومی موجود در IMS میتواند برای سایز ایزو ها نیز استفاده گردد.

مزایای سیستم مدیریت یکپارچه

معنی گواهی IMS را فهمیدیم. حالا چه منافع و فوایدی برای مجموعه ما دارد و چرا باید برای کسب گواهی IMS تلاش کرد. مزایای دریافت و پیاده سازیIMS  و یا سیستم مدیریت یکپارچه در سیستم یا مجموعه بسیار زیاد است. یک مجموعه یا شرکت که سیستم مدیریت یکپارچه یا IMS را دارد می تواند با افزایش کارایی و فرایند تولید گام بردارد. همینطور کیفیت عالی و بهمراه اثربخشی روند رو به رشد و کاهش هزینه های اضافی و دور ریختهای حداقلی را بهمراه دارد.

IMS ضمن کاهش و به حداقل رساندن اختلالهای سیستم میتواند سود شما را تضمین کرده و بعد از مدتی کوتاه تاثیرات فوق العاده مثبت گواهینامه ims را در مجموعه یا شرکت خود ببینید. علاوه بر اینکه به سازمان یا شرکت شما سود میرساند، موجب افزایش سطح ایمنی و بهداشت کارکنان میگردد. تاثیرات مثبتی دیگر مانند، بهبود عملکرد، رفع افزونگی، مسئوليت، ایجاد ثبات در مجموعه، کاهش ضررها و دور ریزهای شرکت هنگام تولید و موارد بیشتر و غیره را دارد.

مزایای IMS

گواهی IMS تمام جوانب مدیریتی مجموعه شما را بعد از صدور گواهینامه پشتیبانی میکند. شرکت اطمینان حاصل میکند که پیشرفت واقعی کسب و کار خود را کسب خواهید کرد. رعایت موارد زیست محیطی نیز از مزایای IMS هست. ایجاد یک سازمان نظام مند و قوی در برابر انواع ریسکهای کیفیتی، زیست محیطی و ایمنی ثمره نظام IMS هست.

نحوه ثبت و صدور گواهینامه IMS
چگونگی ثبت و صدور گواهینامه IMS شماره تماس 79165 – 021 اخذ سیستم مدیریت یکپارچه IMS معتبر در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه با سیستم کاران

نحوه ثبت و صدور گواهینامه IMS

مراحل ثبت و صدور گواهینامه IMS سوال غالب شرکت هایی هست که می خواهند در مناقصات شرکت کنند. البته سایر شرکتها نیز بدنبال اطلاعات فنی و حقوقی در مورد ایزو و IMS هستند. اما غالبا شرکت ها نمی دانند که IMS چیست؟ از ماهیت و مراحل دریافت گواهینامه ims اطلاعی ندارند. به همین جهت درون فضاهای مجازی و مرورگرهای مختلف همچون گوگل جستجو می کنند. تا بتوانند اطلاعات لازم را به دست بیاورند لذا بایستی بدانند که IMS چیست؟ و هدف خود را تعیین کنند.

ثبت و صدور گواهینامه IMS به طور کلی شامل این مراحل می‌شود:

1 – مشخص شدن هدف از اخذ گواهینامه آی ام اس یعنی یک شرکت بداند که گواهینامه ims را برای چه منظوری می شود بگیرد. برای صادرات ، برای مناقصات ، برای تبلیغات ، برای ایجاد یک سیستم مدیریت یکپارچه و یا هر قصد دیگر.

2 – مرحله بعد از تعیین هدف، انتخاب مرجع ثبت و صدور گواهینامه آی ام اس می باشد، یعنی یک شرکت تعیین کند که میخواهد از چه مرجعی گواهینامه IMS یا همان سیستم مدیریت یکپارچه خود را دریافت کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این گواهی و مراجع صدور آن مطلب گواهینامه IMS را بخوانید.

3 – استقرار و پیاده سازی با توجه به مستندات IMS

4 – ممیزی داخلی و ممیزی خارجی و نهایتا ممیزی نهایی IMS

5 – ثبت و صدور گواهینامه IMS

اما سیستم کاران این کار را برای شما ساده کرده است. شما می توانید به راحتی با ما به یک سیستم مدیریت یکپارچه برای سازمان خود دست پیدا کنید.

نحوه اخذ گواهینامه IMS از طریق سیستم کاران

در ابتدا با مرکز ما به شماره تلفن 79165-021 جهت اخذ اطلاعات کافی تماس بگیرید. سپس نامه اعلام قیمت ایزو ( که ims نیز ترکیب همین ایزو هاست ) برای شما ارسال می گردد. این نامه شامل اعلام قیمتهای مختلف از چندین برند متفاوت می باشد. متقاضی محترم می تواند هر برندی را که خواست و با نیازها و شرایطش مطابقت داشت انتخاب نماید. بعد از انتخاب برند و مرجع ، فرم درخواست IMS ارسال می شود که بهش APPLICATION FORM نیز گفته می شود.

فرم درخواست گواهینامه IMS شامل یکسری اطلاعات هست که باید به فارسی و لاتین تایپ شود. وقتی اطلاعات تایپ شد دوباره باید فرم برای مجموعه سیستم کاران عودت داده شود تا اگر اصلاحاتی لازم بود روی آن صورت بگیرد. دوباره فرم جهت تایید نهایی برای مجموعه متقاضی ارسال میگردد تا آن را تایید کند. وقتی متقاضی فرم را تایید و مهر و امضا کرد، فایل به قسمت مالی و سپس قسمت اجرایی فرستاده خواهد شد تا اقدامات لازم انجام گردد. در نهایت پس از انجام امور فنی، گواهی نامه IMS صادر شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله مراحل اخذ گواهینامه ایزو را مطالعه بفرمایید.

سیستم کاران به عنوان یکی از اولین و بزرگترین شرکتهای فعال در حوزه گواهینامه های ایزو ، IMS ، HSE ، CE ، گواهینامه صلاحیت پیمانکاری ، گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری ، گواهینامه تعیین صلاحیت شرکتهای خدماتی ، فنی مهندسی و پشتیبانی ، گرید انفورماتیک و انواع گواهینامه های ملی و بین المللی در خدمت شما متقاضیان محترم می باشد، تنها یک تماس کافیست.

اخذ گواهینامه IMS برای شرکت در مناقصات

در حقیقت IMS یا سیستم مدیریت یکپارچه اصطلاحی هست که به یک نهادی که میاید به طور همزمان و یگپارجه سه سیستم مدیریت کیفیت ، سیستم مدیریت زیست محیطی و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را درون سازمانش طراحی و پیاده سازی می کند اطلاق می گردد. پس وقتی کارفرمای مناقصه گزار اعلام می کند که سازمان مربوطه باید گواهینامه IMS داشته باشد منظورش داشتن سه گواهینامه ایزو9001 و ایزو14001 و ایزو45001 می باشد که گاها در قالب گواهینامه ای مجزا صادر می گردد. البته خیلی کارفرمایان این اطلاعات را ندارند. آنها تصور میکنند که مدرک IMS فقط یک فقره گواهینامه است. در ادامه توضیح مختصری در مورد سه استاندارد اصلی IMS می دهیم.

ایزو چیست؟

ISO یک سازمان بین المللی است که سال های زیادی است که به صورت فعّال فعالیت می کند. استانداردهای ایزو دارای انوع مختلفی است که هر کدام با وجود تفاوت هایی که دارنند ولی در یک چیز مشترک هستند. ایزو بین همه سازمان ها و شرکت های دارای مدرک ایزو پیوستگی و پیوند ایجاد کرده است. هدف سازمان ایزو این است که این استاندارد را در شرکت ها و سازمان های دارای مدرک ایزو بهبود و افزایش دهند.

کیفیت خوب و عالی تولیدات محصولات و خدمات شرکت ها و سازمان های دارای مدرک ایزو باعث گردید که مشتریان بیشتری به سمت این محصولات و خدمات بیایند. ایزو باعث شهرت و محبوبیت نام شرکت و صاحبان شرکت در بین مشتریان و شرکت ها و سازمان های دیگر شود. همچنین موجب ایجاد گسترش رابطه شغلی با دیگر شرکت ها و سازمان ها در کشورهای دور و نزدیک می شود.

گواهینامه ایزو 9001 ISO 9001

گواهینامه ایزو9001 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت ، مهمترین سیستم مدیریتی هست که مورد نیاز تمامی شرکتهاست. ISO 9001 به عنوان مادر تمامی استانداردها ، الزامات کیفی کلیه شرکتها و استانداردها را بیان می کند. گواهی ISO 9001 به قدری مهم هست که به سازمانها توصیه می شود اگر می خواهند تنها یک گواهی دریافت کنند. کواهی نامه ISO9001 را بگیرند.

گواهینامه ایزو 14001 ISO 14001

کواهینامه ایزو14001 سیستم مدیریت زیست محیطی یکی دیگر از انواع گواهینامه های عمومی ایزو هست که الزامات زیست محیطی را برای سازمانها بیان می کند و الزاماتی را برای سازمانها تعریف می کند که ضمن ادامه به فعالیت خود در حفظ محیط زیست اعم از آب و خاک و هوا نیز بکوشند و فرآیندشان کمترین آسیب را به محیط زیست بزند.

گواهینامه ایزو 45001 ISO 45001

گواهینامه ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی یا حرفه ای از دیگر استانداردهای عمومی ایزو و مکمل ایزو 14001 هست. ISO 45001 الزامات لازمه جهت بهداشت شغلی کارکنان و ایمنی آنها را بیان می کند. تا با خیال آسوده از کار در محیطی ایمن فعالیت کنند. همچنین با انگیزه بالا کارآمدی بالایی داشته باشند.

مشخصا سه سیستم ایزو 9001 و ایزو 14001 و ایزو 45001 که در بالا تعریف گردید برای یک سازمان هر سه با هم نیاز آنها را به استانداردهای لازمه کار برطرف می کند. این سه یک هماهنگی و نظم و یکپارچگی درون سازمانش ایجاد می کند. به همین جهت نیز وقتی به طور همزمان و یکپارچه طراحی و پیاده سازی می شوند بهشان سیستم مدیریت یکپارچه اطلاق می شود که اختصارا IMS نام می گیرد.

انواع گواهینامه ایزو
انواع گواهینامه ایزو با توجه به زمینه فعالیت سازمانها تعریف میگردد

گواهینامه های ایزو پر کاربرد

گواهی نامه های بین المللی تنوع زیادی دارند. دسته ای ازآنها عمومی هستند ودر صنعتهای مختلفی كاربرد دارند.

ISO 9001 ( سیستم مدیریت كیفیت ) از معروفترین و مهمترین ایزوها هست. الزامات ایزو 9001 درخصوص بهبود سطح كیفیت محصولات و خدمات تعیین میگردد.

ISO 14001 ( سیستم مدیریت زیست محیطی ) نیز از استانداردهای پركاربرد محسوب میشود. دستورالعمل های ایزو14001 جهت توجه بیشتر به منابع طبیعی و محیط زیست شكل میگیرد و اجرای آنها باعث كاهش آلودگیهای زیست محیطی می گردد.

ISO 45001 ( سیستم مدیریت ایمنی وبهداشت ) هم جزء این دسته بشمار میرود. مستندات ایزو 45001 بمنظور ایجاد امنیت و بهداشت شغلی وضع شدند. پیاده سازی آنها موجب كاهش خطرات و حوادث شغلی میشود و باعث ایجاد محیطی امن برای كاركنان میگردد. این مسئله باعث افزایش انگیزه پرسنل مجموعه و در نتیجه ارتقای بهره وری سازمان میشود. معمولا شركتهایی كه برای اولین بار بدنبال كسب ایزو هستند، از این دسته گواهینامه ها استفاده میكنند كه معروف و پركاربرد هستند.

در كشور ما این سه گواهی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد و همین امر باعث ایجاد گواهی HSE و نیز سیستم مدیریت یكپارچه ( IMS ) میگردد. HSE را از كلمات ( HEALTH& SAFETY& ENVIRONMENT ) میگیرند كه بمعنی سلامت و ایمنی و محیط زیست میباشد. در حقیقت آمار بكارگیری سیستم مدیریت زیست محیطی ( ISO 14001 ) و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت ( ISO 45001 ) بقدری زیاد هست كه رفته رفته اجرای همزمان دستورالعمل هایشان، موجب بوجود آمدن گواهی HSE میگردد وسیستم مدیریت ایمنی و بهداشت و محیط زیست را تشكیل میدهد. اخذ این مدرک بهمراه گواهی ایزو 9001 سیستم مدیریت یكپارچه ( IMS ) را تشكیل میدهد.

مراكز صادر كننده گواهی ISO

مراكز صادر كننده ایزو نیز تنوع زیادی دارند و از نظر سطح اعتبار و هزینه های ثبت، با یكدیگر متفاوتند. بسیاری از این مراجع تحت نظارت انجمن IAF میباشند. در نتیجه مدارک خود را با دقت و سخت گیری بسیاری ارائه میدهند. انجمن IAF عضو سازمان ایزو هست كه وظیفه آن معرفی نماینده های سازمان در كشورهای دیگر میباشد. این نمایندگان را ACCREDITED BODY یا AB مینامند. AB ها مسئول تعیین اعتبار مراجع صدور گواهی هستند. این مراجع CERTIFICATION BODY یا CB خوانده میشوندكه از اعتبار بالایی برخوردار هستند و گواهینامه ایزوی ثبت شده آنها در همه كشورها قابل قبول است. برای کشور ما تنها یک AB تعیین شده و NACI نام دارد. اما تعداد صادر كننده ها بسیار زیاد است و برخی از آنان بطور مستقل فعالیت میکنند و زیر نظر IAF نیستند.

گواهی صادره از سوی این دست مراجع اعتبار چندانی نداشته و برای برخی فعالیتها كاربردی ندارد. اما متقاضیان بسیاری برای اخذ گواهینامه ایزو ارزان و فوری به آنها مراجعه میكنند. دلیل این امر، سهولت كسب گواهینامه از این مراكز میباشد. چرا كه هیچ نظارتی نداشته ومدارک آیزو را براحتی و بدون اجرای كامل دستورالعمل ها، در اختیار موسسات قرار میدهند. بنابراین این نوع گواهینامه برای شرکتهای زیر بیشتر کارایی دارد.

افرادیكه تمایلی به اجرای استاندارد ها ندارند.

پیمانكارانی كه زمان كافی برای اجرای الزامات ایزو را ندارند.

شركتهای تازه تاسیس كه توان پرداخت مبالغ سنگین پیاده سازی را ندارند.

AB های معتبر صدور گواهینامه IMS

سازمان ایزو لیست AB ها در سایت خود مشخص كرده است و از این طریق میتوان نام و آدرس و مشخصات آنها را بدست آورد. سازمان تایید صلاحیت ملی ایران نیز یكی از آنها میباشد. در سایت این سازمان و نیز AB های دیگر، كلیه مراجع معتبر و مورد اعتماد اعلام شده اشت. همه اشخاص میتوانند در صورت نیاز به آنجا مراجعه كنند و نام موسسه مورد نظر خود را جستجو نمایند. البته متقاضیان قادر خواهند بود بعد از دریافت گواهی IMS كد درج شده روی آنرا در سایت بررسی كنند و از اصالت مدارک بدست آمده اطمینان حاصل نمایند. برای کسب اصالت مدارک ایزو ی خود مقاله نحوه استعلام گواهینامه ایزو را بخوانید.

پس از انتخاب آیزو مناسب و مرجع مربوطه، قدم بعد طراحی برنامه ریزی و مستندات IMS و تدوین روشهای اجرای آنها میباشد. سپس اقدام به پیاده سازی مستندات مینمایند. یكی از اقدامات لازم، برگزاری دوره های آموزشی كارمندان مجموعه میباشد. در نهایت نهاد صادر كننده IMS ممیزی مجموعه را انجام میدهد. در صورتیكه اشكال عمده ای در تمهیدات انجام شده مشاهده نگردد، گواهی IMS برای متقاضی ثبت خواهد شد. توصیه میشود جهت جلوگیری از ایجاد مشكلات احتمالی، قبل از هر اقدامی با مراكز مشاوره ارتباط برقرار كرده و از آنها راهنمایی بخواهید.

شرایط ثبت گواهینامه ایزو
شرایط ثبت گواهینامه ایزو ، شرایط سختی نیست. سختی گواهینامه ایزو البته به نوع مرجع صادر کننده گواهی ایزو بستگی دارد.

مراحل اخذ IMS

شرکت ها و سازمان هایی که می خواهند مدرک IMS را دریافت کنند می بایست در آغاز به مراجع یا سازمانی که گواهی IMS را صادر می کنند مراجعه کنند. در اینجا باید یک نکته را گفت که آن این است که شرکت ها و سازمان های متقاضی در انتخاب مراجع ثبت و صدور گواهی IMS باید دقت کامل کنند. با آگاهی و تحقیق به سازمان یا مراجعی که معتبر و استاندارد هستند مراجعه کنند و از آنها درخواست مدرک ایزو نمایند.

شرکت های متقاضی بعد از مراجعه به مراجع معتبر فرم هایی را پر و تکمیل می کنند و به مراجع تحویل می دهند. مراجع صدور گواهی IMS بعد از تکمیل فرم و تایید آن، برای ثبت گواهینامه IMS برای شرکت ها و سازمان های متقاضی، شرایطی را مقرر می کنند. شرکت ها و سازمان ها باید طبق این شرایط عمل کنند. لذا در صورت انجام صحیح اقدامات، مراجع صادرکننده گواهی IMS برای آنها مدرک IMS را صادر می کنند. جهت دریافت گواهینامه ایزو ارزان می توانید از طریق سیستم کاران اقدام نمایید.

شرایط اخذ IMS

شرایط اخذ IMS ابلاغی از سوی CB ها عبارت است از:

1- مراجع صادرکننده گواهی IMS، برای هر شرکت و سازمانی به صورت مجزا و جدا هدفی معین و مشخص می کنند. از مدیران هر شرکت و سازمان می خواهند که طبق این هدف معین، شرکت و سازمان را هدایت و کنترل کنند و اهداف را در حیطه­ ی کاری خود و کارمندان برنامه ریزی کنند.

2- مراجع صادرکننده گواهی IMS برای اینکه شرکت و سازمان های متقاضی در جهت اهداف IMS پیش بروند. برای هر شرکت و سازمان متقاضی دریافت مدرک IMS به صورت جداگانه یک طرح کلی و جامع ممیزی برنامه ریزی می کنند. سپس این برنامه را به شرکت می دهند و از مدیران شرکت ها می خواهند که این طرح را در سطح شرکت و سازمان ابلاغ کنند.

مشاوره IMS

3- مراجع مشاوره IMS برای مدیران شرکت ها و سازمان ها جلساتی را در زمان و مکان مشخص برنامه ریزی می کنند. به مدیران شرکت ها اعلام می کنند تا مدیر و مدیر ارشد در آن زمان و مکان مشخص حاضر شوند. از نکات لازم که بیان می شود برخوردار بشوند. عدم حضور مدیران در جلسات ، به منزله عدم درخواست دریافت مدرک IMS هست و از لیست داوطلبان دریافت مدرک IMSحذف می شوند.

4- مراجع مشاوره IMS برای کارمندان و اعضای شرکت و سازمان جلساتی را برگزار می کنند که این کارمندان باید حتما حاضر شوند. در آن جلسه نکاتی که در مورد حیطه­ ی کاری خود و همچنین در مورد وظایفی که در ماموریت هایی که از طرف شرکت به آنها میدهد استفاده کنند.

5- مراجع مشاور گواهی IMS برای اینکه شرکت و سازمان متقاضی دریافت IMS، طبق اهداف IMS پیش بروند راهکارهایی را ارائه می دهند. مدیر و مدیران ارشد شرکت و سازمان، موظف و مکلف هستند که این راهکارها را در سطوح مختلف شرکت و سازمان اعمال کنند. بر کار و فعالیت اعضای شرکت ناظر باشند و آنها را موظف کنند که این راهکارها را در حیطه­ ی کاری خود اعمال کنند. در این مسیر اگر مشکل و ایرادی به وجود آمد فوراً به مدیر و مدیران ارشد گزارش و اعلام کنند تا مدیران در جهت اصلاح و رفع این مشکل اقدام کنند و آن را ازبین ببرند. برای تعیین اصل بودن گواهینامه خود ، مقاله استعلام اصالت گواهینامه ایزو را مطالعه بفرمایید.

سئوالات متداول:

نحوه دریافت گواهینامه IMS
گواهینامه IMS چیست؟
چگونه گواهی IMS بگیرم؟
از کجا مدرک IMS بگیرم؟
روش اخذ گواهی نامه IMS چیست؟
مدارک لازم جهت اخذ گواهینامه IMS  چیست؟
گواهینامه IMS چیست؟

مرکز سیستم کاران با ده ها سال سابقه فعالیت در حوزه اخذ گواهینامه IMS در خدمت متقاضیان عزیز هست. قبل زا هر گونه اقدامی از خدمات مشاوره رایگان مرکز استفاده نمایید. امروزه بازار مکاره ثبت و صدور گواهینامه IMS در ایران و سایر کشورها حاکم هست. شرکتهای بدون وجاهت فنی و حقوقی اقدام به ثبت و صدور گواهینامه های فیک و بدون پشتوانه می کنند.

با ما همراه باشید.

سیستم کاران – سازمان مرکزی

تلفن:  79165-021

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

One Response

  1. من دانشجو هستم و مطالب در مورد گواهینامه IMS یا سیستم مدیریت یکپارچه کامل و مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo