درباره گواهینامه های ایزو ISO

درباره گواهینامه های ایزو ISO
4.9/5 - (6282 امتیاز)

درباره گواهینامه های ایزو ISO

درباره گواهینامه های ایزو ISO نیاز به کسب اطلاعات از دیدگاههای مختلفی هست.

گواهی نامه ایزو چیست؟

درباره گواهینامه های ایزو چه باید بدانیم؟

گواهینامه های ایزو ، اخذ گواهی ایزو ، نحوه صدور گواهینامه ایزو ، آنچه درباره گواهینامه های ایزو باید بدانیم.

انواع گواهی نامه های ایزو کدامند؟

گواهینامه های ایزو پرکاربرد کدامند؟

چرا باید گواهی ایزو بگیرم؟

مراحل اخذ گواهینامه های ایزو ، مراجع صادر کننده گواهی نامه های ISO ، صدور گواهی ایزو و بسیاری سوالات دیگر که در خصوص گواهی ایزو برای متقاضیان پیش میاید.

درباره ی گواهینامه های ISO و تحقیق در خصوص ISO و گواهی ISO مستلزم مطرح کردن چندین مقوله هست. درخصوص ISO بایستی چند سوال و موضوع برای متقاضی شفاف سازی شود که مختصرا به آنها می پردازیم.مواردی همچون:

ISO چیست؟

گواهینامه ISO چیست و چگونه و چطور صادر می شود؟

مراحل اخذ ISO ، شرایط و مدارک و ضوابط اخذ گواهینامه ISO ، مراجع صادر کننده ISO ، روش دریافت گواهینامه ISO

از کجا ایزو بگیرم؟

اصالت گواهینامه ISO ، تشخیص ایزو اصیل و معتبر از ISO تقلبی ، انواع گواهی نامه های ISO و بسیاری موارد دیگری که در مبحث ISO مهم هست و اما اصولی ترین مواردی که درباره گواهینامه های ISO مطرح هست، موارد بالاست.

ابتدا باید بدانیم که ایزو چیست و سپس به تعریف گواهینامه ایزو می رسیم. بعد از آن باید به توضیح  انواع گواهی ایزو بپردازیم. سپس به مراجع صادر کننده ایزو و مراحل دریافت گواهینامه ایزو اشاره کنیم. ثبت و  صدور ایزو توسط سازمان ملی استاندارد ایران و موارد دیگر که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت.  شما در ادامه پاسخ بسیاری از سوالات خود را خواهید گرفت. اما اگر بخواهیم از صفر شروع کنیم باید ابتدا بیان کنیم که ایزو چیست؟

ایزو چیست؟

سازمان بین المللی ایزو که در شهر ژنو سوئیس قرار دارد. سازمان ایزو تهیه و تدوین استانداردها و نشر آنها را بر عهده دارد. کلیه استانداردها درون این سازمان تهیه و تدوین می شوند و سپس منتشر خواهند شد. تمامی کشورها درون این سازمان عضو هستند و برای خود اعضایی دارند. شما براحتی می توانید آنها را در سایت IAF به آدرس WWW.IAF.NU مشاهده کنید.

ایران هم مرکز تایید صلاحیت ملی ایران NACI را دارد و تنها نهاد IAF ایران NACI هست.

DAKKS آلمان ، UKAS انگلیس ، SAS سوئیس ، IAS آمریکا و بسیاری مراجع دیگر که همه را درون سایت می توانید مشاهده کنید. لذا می توانید هر مرجعی از هر کشوری که مد نظرتان هست انتخاب کنید.

انواع ایزو

ایزو ها انواع مختلف و متعددی دارند که با یک کد چهار الی پنج رقمی شناخته می شوند. به نوعی این اعداد و ارقام شناسنامه ایزو هاست. وقتی که این استانداردهای ایزو درون سازمان طراحی و پیاده سازی می شوند در قالب یک گواهی ایزو صادر می گردند که بسیار متنوعند.

ایزو ISO ها الزامات تعریف شده و استانداردهایی می باشند که درون سازمان جهانی ایزو ISO تهیه و تدوین شده اند و منتشر می گردند. همانطور که گفتیم تمامی استانداردهای ISO توسط یک کد چهار الیپنج رقمی از یکدیگر تمیز و تشخیص داده می شوند. ایزوهای منتشر شده زمانی که درون یک شرکت طراحی شده و مستند سازی و پیاده سازی و اجرایی می گردند. در قالب مدرک گواهینامه منتشر خواهند شد.

ISOها انواع مختلف و متعدد و بسیاری دارند. کلا استانداردهای ISO یکسری شون از سری استانداردهای عمومی هستند.

معروفترین و مهمترین استانداردهای عمومی عبارتند از:

  • ایزو9001 سیستم مدیریت کیفیت ISO9001 ،
  • ایزو14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ISO14001 ،
  • ایزو45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO45001
  •  HSE سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و زیست محیطی عمومی ترین انواع ایزو محسوب می شوند.
  • دسته دیگر ایزوهای تخصصی هستند یعنی متناسب هر حوزه فعالیتی یک استاندارد تعریف گردیده است.
  • ایزو22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی ISO22000
  • ایزو 13485 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع و تجهیزات پزشکی ISO13485
  • ایزو29001 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ISO29001
  • ایزو 10015 سیستم مدیریت توانمندسازی کارکنان ISO10015 و بسیاری از انواع استانداردهای ایزو تخصصی دیگر که در این مقال نمی گنجد.

گواهی نامه ایزو چیست؟

گواهینامه ایزو همانطوری که گفتیم از طراحی و پیاده سازی استانداردها به وجود میاید. برخی از این ایزو ها دارای عمومیت بیشتری هستند. از میان ایزو های تخصصی میتوان این گواهی نامه های ایزو را نام برد.

ایزو9001 سیستم مدیریت کیفیت که از همه ایزو ها مهمتر و عمومی ترین نوع ایزو و مادر تمام ایزو ها به شمار میاید. الزامات بیان شده در این استاندارد برای تمامی سازمانها کاربردی هست. همچنین الزامات کیفی تمام استانداردها را در خود بیان می کند. تمام فرآیندها و محصولات و خدمات را در راستای ارتقای کیفیت قرار می دهد.

ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی یکی دیگر از استانداردهای عمومی پر کاربرد هست که برای تمامی سازمانها مورد استفاده قرار می گیرد.

ایزو45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای از دیگر استانداردهای عمومی هست که مورد درخواست و مورد استفاده تمامی شرکتهاست. برای آنها بهره وری زیادی دارد و مهمترین آن کاهش خطرات احتمالی و ریسکهای احتمالی و کاهش خطرات جانی و مالی برای سازمانها هست. همچنین موجب انگیزه بالای کارکنان به جهت اطمینان جانی و حفظ سلامتشان هست. به طبع آن بالا رفتن راندمان کاری از مزایای مهم پیاده سازی ایزو 45001 به شمار می آید.

استانداردهای تحت عنوان استانداردهای مشتری مداری نیز از دیگر انواع استانداردهای عمومی به شمار میایند.

گواهینامه ایزو 10001 سیستم مدیریت رضایت مشتریان کدهای ( منشور ) رفتاری برای سازمانها

ایزو 10002 سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان

گواهینامه ایزو 10004 سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان

ایزو 10003 سیستم مدیریت کیفیت، حل اختلاف مشتریان همچنین به نوعی جزو استانداردهای عمومی به شمار می آیند و برخی استانداردهای عمومی دیگر

استانداردهای تخصصی ایزو

اما عمده استانداردها و بخش بزرگی از استانداردها ، سری استانداردهای تخصصی هستند که به ازای هر صنعت و حرفه ، یک یا چند استاندارد تعریف گردیده است. مثلا برای شرکتهای فعال در حوزه صنایع غذایی ایزو22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی هست.

ایزو 13485 در حوزه تجهیزات پزشکی تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت در صنایع و تجهیزات پزشکی میباشد. ایزو29001 سیستم مدیریت کیفیت در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی هست. ایزو 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و بسیاری استانداردهای تخصصی دیگر که تعدادشان بسیار زیاد هست و در این مقال نمی گنجد.

گواهینامه ISO چیست؟ دیدگاه تکمیلی

گواهینامه ایزو همان الزامات و استانداردهای تعریف و بیان شده هستند که زمانی که طراحی و پیاده سازی و اجرایی می شوند. در قالب یک گواهی نامه جهت شرکت متقاضی صادر خواهد شد. نحوه ی صدور گواهی نامه ISO را در ادامه برای متقاضیان مختصرا تشریح خواهیم کرد.

مراحل اخذ ایزو ISO مطلب دیگری هست که درباره ی گواهینامه ISO پیش میاید. مراحل اخذ و دریافت گواهی نامه ISO را می توان به شرح ذیل بیان کرد:

تعیین هدف از گواهینامه ISO

انتخاب نوع گواهی نامه ISO

تعیین مرجع صادر کننده ISO

مستند سازی و پیاده سازی ISO

ممیزی داخلی و ممیزی خارجی ISO

مرحله ممیزی نهایی ISO

ثبت و صدور گواهی ISO

از کجا ایزو بگیریم؟

مراجع صادر کننده ایزو را در اصطلاح CB می نامند. این CB ها تحت عنوان یک نهاد دولتی با عنوان AB فعالیت می کنند. در نهایت نهاد بین المللی IAF در راس تمامی اینها قرار دارد که به AB ها مجوز فعالیت و اعتبار می دهد.

تنها نهاد معتبر اعتبار دهنده در خصوص ایزو که مورد تایید سازمان جهانی ایزو هست همین نهاد IAF می باشد.لذا بایستی از طریق این نهادها گواهینامه گرفت.

حالا به دلیل تحریمها و مسائل اقتصادی و سیاسی ، ایرانیها مراجعی را ساخته اند که AB و CB های داخلی هستند. اینها تحت اعتبار IAF نیستند اما اعتبار دارند و ولی اعتبارشان قطعا در حد گواهی نامه های ایزویی نیست که از طریق IAF صادر می شوند. البته خیلی کار راه هستند و فقط در خصوص صادرات بایستی حتما ایزو IAF دریافت گردد. اما جهت دیگر اهداف می توان از همین ایزو ها که اصطلاحا بهشان غیر IAF می گویند استفاده کرد.

مرکز سیستم کاران به عنوان اولین و معتبرترین مراکز مشاوره و ثبت صدور ISO تمامی اطلاعات لازمه درباره گواهینامه ISO را به صورت رایگان توسط مشاورین با تجربه ارائه می کند. تمامی خدمات مشاوره مرکز سیستم کاران رایگان هست. صفر تا صد اخذ گواهی ISO متناسب نیاز شما و زمان و هزینه ی شما متقاضی محترم را بر عهده می گیرد. این مرکز شما را متناسب با نیاز و وقتتان به گواهی ISO درخواستی از مرجع درخواستی تان خواهد رساند.

جهت کسب اطلاعات و دانش بیشتر بر روی مقاله اخذ گواهینامه ایزو ISO کلیک بفرمایید.

تعیین هدف از گواهینامه ISO

ابتدا بایستی شرکت متقاضی هدف و قصد خودش را از اخذ و دریافت گواهی نامه ISO مشخص کند. یعنی بداند چرا می خواهد گواهی ISO دریافت کند؟ اهداف شرکتها را به طور کلی چنین می توان تعریف کرد:

  • اخذ گواهینامه ایزو برای شرکت در مناقصات
  • دریافت گواهینامه ISO برای رقابت درون بازارهای داخلی
  • اخذ مدرک ایزو جهت مطرح شدن در میان بازارهای جهانی
  • دریافت گواهینامه ایزو برای صادرات
  • اخذ گواهی ایزو بابت رقابت با رقبای همکار
  • گواهینامه ایزو برای تبلیغات و برند سازی
  • مطرح شدن درون بازارهای داخلی و اهداف سری دیگر.

تعیین نوع گواهی نامه ISO

نوع گواهینامه ایزو ISO باید با توجه به حوزه ی فعالیت سازمان و همچنین نیاز سازمان بایستی مشخص گردد.

تعیین مرجع صادر کننده ISO

بعد از آن بایستی مراجع ثبت و صدور ISO مشخص شود ( مراجع صادر کننده ایزو IAF و مراجع صادر کننده ایزو غیر IAF ) .

مستند سازی و پیاده سازی ایزو

بمستندات متناسب نوع استاندارد ایزو آماده می گردد و مطابق مستندات پیاده سازی صورت می گیرد.

ممیزی داخلی و ممیزی خارجی و ممیزی نهایی

بعد از مرحله ی پیاده سازی ممیزی داخلی و درون سازمانی و ممیزی خارجی و برون سازمانی صورت می گیرد. شخص ممیز انطباقها و عدم انطباقها را بررسی می کند و سازمان مربوطه باید این عدم انطباقها را برطرف کند.

سپس طی ممیزی نهایی و بررسی پایانی ممیز اجازه ی صدور ISO را صادر می کند. در نهایت امر و در مرحله آخر مراجع صادر کننده ایزو تحت اعتبار ab های تحت اعتبار iaf گواهی نامه ISO را به ثبت و صدور می رساند. این اصولی ترین و اصلی ترین و قانونی ترین راه اخذ ISO هست.

دریافت گواهینامه ایزو از مراجع غیر IAF

اما در مورد مراجع غیر iaf که ab های اعتبار دهنده ی ISO و cb های صادر کننده ایزو داخلی هستند. روند دریافت گواهینامه ایزو فروزی و ارزان راحت تر هست. پیاده سازی به اختیار سازمان متقاضی ISO بوده و ممیزی هم صوری انجام می گیرد. اما چیزی که هست اینست که گواهی نامه ایزو یی اصیل هست که تحت اعتبار iaf صادر گردد.

توضیح بیشتر اینکه سازمان ISO تنها نهاد بین المللی IAF را در خصوص صدور ISO دارای قابلیت صدور می داند.

ایزو هایی را معتبر معرفی می کند که تحت اعتبار IAF صادر شده باشد. تمامی کشورها هم درون IAF اعضایی دارند که بهشان AB گفته می شود.

AB ها نهادهای دولتی اعتبار دهنده به CB های مراجع صادر کننده ایزو هستند. گواهی ISO اینچنینی از لحاظ اعتبار دارای بالاترین سطح اعتبار هستند و ایزو با اصالت اینگونه صادر می شوند.

مراجع غیر IAF اما دارای اعتبار هستند اما اعتبار کمی دارند و کاربردی هستند. مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو ارزان همگی دارای یک سطح اعتبارند و اما آنچه مشخص هست دارای اعتباری در سطح IAF نیستند.

گواهینامه ایزو تقلبی

در میان این مراجع یکسری شرکتها هستند که اقدام به صدور ISO می کنند که تقلبی و فتوشاپی هست. ایزو سیستم ندارد و با رنگ و لعاب و اسامی ساختگی برگرفته از برندهای معتبر ظاهرا معتبر هستند. اما تقلبی هستند و مورد تایید NACI نیستند. همچنین تشخیص تقلبی بودنشان سخت هست. پس شرکتهای متقاضی ISO لزوما بهترست و بایستی با آگاهی کامل جهت اخذ ISO اقدام کنند.

مرکز سیستم کاران با شماره تماس 79165-021 بصورت رایگان گواهینامه ی شما بررسی و اصالت آنرا برای شما مشخص میکند. این خدمات رایگان هست.

گواهینامه ایزو اصل
گواهی نامه ایزو ISO اصلی و معتبر را چگونه از گواهی نامه های غیر اصیل و معتبر تشخیص بدهیم؟

گواهینامه ایزو اصل

آیا میدانید گواهینامه ایزو ISO اصلی و معتبر را چگونه از گواهی نامه های غیر اصیل و معتبر تشخیص بدهیم. این سوالی هست که برای غالب متقاضیان و شرکتهای متقاضی اخذ ایزو پیش میاید و بسیار حائز اهمیت هست. خیلی افراد و سازمانهای شیاد و سودجو و سو استفاده گر هستند که از عدم اطلاع و آگاهی شرکتهای متقاضی سوء استفاده می کنند. آنها را با ابزارهای گول زنک مانند فضاهای مجازی منجمله گوگل اغفال می کنند.

با طراحی سایتهای مختلف با ظاهری موجه و گول زننده و ساخت القابی دهن پر کن تبلیغات میکنند. حتی با سواستفاده از نام برندهای معتبر و با دادن هزینه های گزاف به گوگل و قرار گرفتن در گاها صفحات اول و لینکهای اولیه متقاضیان را اغفال میکنند. درنهایت با طرح عناوینی جعلی گواهینامه ایزو تقلبی را به جای ایزو اصل ارائه می کنند.

شرکت اصلی صادر کننده گواهینامه ایزو

شرکت اصلی ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO در کشور ما ایران جهت شناخت مشخصه هایی دارند. بایستی این مشخصه ها را دقیق مورد توجه قرار داد. زیرا که تمامی شرکتهای ثبت و صدور ایزو خودشان را معتبر دانسته و ادعای اعتبار دارند. انها مدعی هستند ایزو اصل صادر می کند و تعدادی از آنها حقیقت را می گویند. و بسیاری هم مدعی بود و گواهی ایزو تقلبی صادر می کنند. به همین جهت متقاضیان اخذ گواهی ایزو بایست خودشان آگاهی لازم را داشته باشند. با آگاهی حقوقی و فنی اصالت گواهی نامه های ایزو صادر شده را بررسی نمایند.

نحوه بررسی اصل بودن گواهینامه ISO

مراجع صادر کننده گواهی ایزو را در اصطلاح CB می نامند. هر CB بایست تحت نظر و تحت اعتبار یک AB یا همان نهاد اعتبار دهنده اقدام به ثبت و صدور گواهی ایزو کند. سی بی باید از طریق یک AB مجوز صدور ایزو را بگیرد.

هرکشور برای خودش AB یا AB هایی دارد که خودشان ایزو صادر نمی کنند. بلکه مجوز صدور ایزو را به CB می دهند.

AB ها بایست در یک نهاد و سازمانی عضویت داشته باشند و اعتبار بگیرند و مدیریت شوند.

نهاد بین المللی اعتبار دهندگان با عنوان IAF دارد. آنها بر روی کار AB ها نظارت می کند. بطور خلاصه مراجع صدور ایزو CB بایستی تحت اعتبار یک نهاد اعتبار بخش یا همان AB که درون نهاد بین المللی اعتبار دهندگان IAF عضویت دارند باشند.

چنین CB با این روند صدور ایزو قطعا دارای اعتبار هست و اصالت دارد و گواهینامه ایزو اصل صادر می کند. در این میان شرکتهایی هستند که مجوز ثبت و صدور گواهی ایزو را دارند.

اما با استفاده سوء از مجوز صدورشان و با سواستفاده از عدم آگاهی متقاضیان گواهی ایزو ، مدعی صدور گواهینامه های ایزو بین المللی صادر هستند که دارای اعتبار IAF هست. اما در اصل اعتبار IAF را ندارد. به این مثال جهت درک بهتر توجه کنید. یک نمایندگی فروش قطعات خودرو شرکتی خاص با توجه به اینکه مجوز نمایندگی شرکت خودروی خاص را دارد. اما قطعات غیر اصلی را به مشتری خودش ارائه کرده و می فروشد.

مشتری نیز به دلیل اینکه به اسم و برند نمایندگی مورد نظرش اعتماد میکند متاسفانه قطعه غیر اصلی را می خرد. درباره شرکتهای صادر کننده گواهینامه ایزو نیز چنین اتفاقی می افتد. افراد و شرکتهای سوء استفاده گر و سودجو با ادعای صدور گواهینامه ایزو به صدور گواهینامه ایزو غیر IAF اقدام میکنند.

برای گرفتن گواهینامه ISO اصلی از کجا شروع کنیم؟

برای اخذ گواهینامه ایزو ISO اصلی بایستی با کسب اطلاعات لازم فنی و همچنین حقوقی از طریق مکز معتبری چون مرکز سیستم کاران اقدام نمایید. قبل از اینکه هر گونه اقدامی کنید در ابتدا از خدمات مشاوره کاملا رایگان توسط کادر مجرب و مشاورین باتجربه سیستم کاران استفاده کنید. مدرک ایزو اصلی را متناسب نیازتان با صرف کمترین هزینه و زمان ممکنه مورد درخواست خودتان دریافت نمایید. همچنین کلیه مستندات ایزو به صورت رایگان در اختیارتان گذاشته می شود تا با الگو گرفتن از آن مستندات سازمان خود را به نهایت بهره وری رسانده و سیستمی نظام مند داشته باشید.

آموزش اخذ گواهینامه ایزو
آموزش اخذ گواهینامه ایزو 79165 – 021 آموزش دریافت ایزو برای شرکتها یک امر مهم و ضروری هست. گذر زمان ایزو را معروف تر و مشهورتر درسطح جهان کرده است

آموزش اخذ گواهینامه ایزو

آموزش اخذ گواهینامه ایزو در زمان قدیم برای شرکتها یک امر مهم و ضروری بود. برای دریافت گواهینامه ایزو نیاز به آموزش خاصی نیست. در زمانهای قدیم برای مستند سازی فرآیندها یک سری از افراد کارکنان شرکتها اموزش میدیدند. اما امروز تمام مستندات مورد نیاز هر سازمانی براحتی در گوگل پیدا میشود. در سایت رسمی مرکز سیستم کاران نیز دانلود رایگان مستندات ایزو وجود دارد. در این پیج اکثر مستندات بصورت آماده و در قالب ورد موجود است. لذا نیازی به آموزش مستندسازی نیست. چون این قالبهای اماده بسیار کاربردی هست و براحتی در هر سازمانی قابل اجراست.

اهمیت استاندارد ایزو

چیزی که همه سارمانها بدنبال آن هستند حفظ منافع سه ذی نفع زیر هست:
هیات مدیره
مشتریان یا کارفرمایان
کارکنان و پرسنل

اگر یک شرکتی بخواهد منافع این سه گروه را تامین نماید نیاز به ایجاد و توسعه یک کسبو کار پایدار نماید. قطعا طراحی ، مستندسازی و پیاده سازی سیستم های مدیریتی در قالب استانداردهای ایزو می تواند راهگشای خوبی برای این موضوع باشد. اهمیت استاندارد ایزو آنقدر زیاد است که هر چقدر برایش هزینه کنید باز هم کم هست. اینکه می گوییم هزینه ، یک لفظ عامیانه هست. چون عملا هزینه نیست و یک سرمایه گذاری پر سود هست. افزایش سطح رضایت سه گروه مدیران، مشتریان و کارکنان یکی از مزایای استاندارد ایزو می باشد.

برگزاری جلسات آموزشی توجیهی جهت اخذ ایزو

چنانچه قصد ردیافت ایزو دارید شایسته هست که یک سری آموزشهای توجیهی در سطوح مختلف سازمانی اجرا گردد. اولین آموزشها بایستی برای مدیران ارشد و تصمیم گیرنده باشد. سپس آموزشهای مورد نیاز مدیران میانی باید برگزار گردد. در نهایت آموزش توجیهی برای همه کارکنان برگزار گردد. خیلی غیر منطقی بنظر می رسد که یک سازمانی گواهینامه ایزو بگیرد ولی خود کارکنانش از این روند مطلع نباشند.

خرید و فروش گواهینامه ایزو

خرید و فروش گواهینامه ایزو ISO معنا و مفهومی ندارد. عبارتی تحت عنوان خرید و فروش گواهینامه ایزو وجود خارجی ندارد. این عنوان خرید و فروش گواهینامه ایزو تنها یک عنوان هست. زیرا که گواهی ایزو مثل یک محصول و کالا نیست که بتوان از یک مغازه و دکان بتوان آن را خرید. پس این عبارت تنها یک لفظ عامیانه است و سوال و دغدغه ی غالب شرکتهای خواهان اخذ و دریافت گواهی نامه ایزو هست.

خرید و فروش گواهینامه ایزو با عناوین و اسامی مختلف و متعددی مورد سوال قرار می گیرد. متقاضیان دریافت گواهی نامه ایزو غالبا با سوالات و پرسشهای متعدد و مختلفی در خصوص گواهی نامه ایزو روبرو خواهند شد. مرکز سیستم کاران اولین و بزرگترین مرجع برای دریافت گواهینامه ایزو در خدمت شماست.

خرید و فروش گواهینامه ایزو
فروش گواهینامه ایزو معتبر و ارزان و فوری از مراجع معتبر ملی و بین المللی بصورت آنلاین و غیر حضوری به راحتی با سیستم کاران

خرید و فروش آنلاین گواهینامه ایزو

موضوع خرید و فروش گواهی ایزو برای سازمانهای متقاضی و خواهان اخذ گواهی ایزو و متقاضیان دریافت ایزو به نظر کمی سخت هست. این فرایند وقت گیر و به همین جهت هست که ترجیح می دهند تمام کار ثبت و صدور ایزو را به مراکز ثبت و صدور ایزو بسپارند. یا اینکه با استفاده از یک مشاور خبره صفر تا صد کار خودشان را به آنها می سپارند. مرکز سیستم کاران بعنوان مرکزی عام المنفعه با دادن خدمات آموزشی رایگان کلیه ی مراحل ثبت و صدور ایزو را برای متقاضیان ایزو به انجام خواهد رساند. شرکتهای متقاضی ایزو از مرکز ما می توانند که به گواهینامه ایزو معتبر متناسب نیاز و هزینه و زمان خودشان برسند.

هزینه های خرید و فروش ایزو

خرید و فروش ایزو و هزینه های اخذ ایزو چند بخش می شود:

هزینه ثبت و صدور گواهی نامه ایزو ISO

بخش هزینه استقرار و پیاده سازی ایزو ISO

هزینه مشاوره ایزو ISO

در کل مراحل خرید و فروش و همچنین هزینه اخذ ایزو ISO شامل سه مرحله بالا می شود.

هزینه ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO

هزینه ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO به مراجع صادر کننده ایزو و همچنین نوع گواهی نامه ایزو دریافتی و درخواستی بستگی دارد. چنانچه مراکز و مراجع صادر کننده ایزو اصیل باشد هزینه بیشتری صرف میشود. مراجع اصلی باید از نوع با اعتبار IAF باشد.

یعنی مراجع ثبت و صدور ایزو یا همان CB باید که تحت اعتبارAB ها ( مراجع و نهادهای اعتبار دهنده به CB ) باشند. تعداد زیادی سی بی تحت نظارت هر ای بی فعالیت می کنند. همینAB تحت اعتبار نهادی بین المللی با عنوان IAF مدیریت می گردند.

سازمان جهانی ایزو که درون ژنو سوئیس واقع گردیده و کشورهای بسیاری نیز درون آن سازمان عضویت دارند. کلیه استانداردها درون آن سازمان تدوین و سپس منتشر می شوند. سازمان ایزو به آدرس دقیق WWW.ISO.ORG تنها نهاد IAF را معتبر می داند.

سازمان جهانی ایزو جهت ثبت و صدور گواهینامه ایزو مراجع مورد تایید iaf را قبول دارند. بالطبع گواهینامه ایزو صادر شده به این روش بالاترین اعتبار را دارد. چون که در سطح بین الملل و همچنین داخل کشور معتبر هستند.

یکسری از انواع گواهینامه های ایزو نیز هستند که از مدل غیر IAF هستند. یعنی اینکه AB و CB های غیر رسمی هستند. به همین دلیل از لحاظ زمان و از نظر هزینه از گواهی نامه های ایزو IAF ارزان تر هستند.

این تیپ مدارک iso براحتی و سریع و فوری صادر می شوند. البته که همگیشان دارای یک اعتبار یکسانند. اما مراجع بدون اعتبار iaf با هزینه های متفاوتی چنین گواهی هایی صادر میکنند. این اختلاف قیمتها به دلیل وجود دلالان و شرکتهای متقلب و یا طمع و دندان گردی مراجع ثبت و صدور ایزو هست.

هزینه استقرار و پیاده سازی ایزو

بخش هزینه استقرار و پیاده سازی ایزو بخش دیگری از هزینه های ایزو را شامل می شود. هزینه استقرار و هزینه پیاده سازی ایزو به نوع مراجع صادر کننده ایزو نیز بستگی دارد. مراجع ثبت و صدور گواهی ایزو IAF از نظر پیاده سازی با بهره گیری از مشاورین خبره در امر پیاده سازی بسیار سختگیرانه تر برخورد می کنند.

بنابراین هزینه پیاده سازی و استقرار ایزو بالاست. اما واقعا بهره وری و پیشرفتی که در سازمان ایجاد می شود به تمام این هزینه ها می ارزد. حتی اگر میلیونها تومان هزینه صرف پیاده سازی گردد. اما در خصوص مراجع غیر IAF پیاده سازی صوری و ظاهری صورت می گیرد.

هزینه پیاده سازی در این مدل بسیار پایین تر هست.

در برخی مواقع پیاده سازی هیچگونه هزینه ای ندارد. شاید تعجب کنید. مگر چنین چیزی ممکنست؟ البته این مساله، اصلا خوب نیست زیرا این مراجع دلالان و شرکتهای ساختگی هستند که با اسامی ساختگی و دهن پر کن سعی دارند خودشان را معتبر معرفی کنند.

گواهی نامه های ایزو آنها هیچ گونه اعتباری ندارد و پیاده سازی نیز در آنها انجام نخواهد شد. به همین جهت هزینه پیاده سازی صفر خواهد بود. چون عملا پیاده سازی انجام نمی گیرد. شرکتهای متقاضی بایستی مراقب مراکز تقلبی باشند.

هزینه مشاوره ایزو

اخذ گواهینامه های ایزو و مراجع صدور ایزو و همچنین رعایت استانداردهای ایزو نیز هزینه ی جداگانه ای دارد. به همین جهت نمی توان برای مشاوره هزینه ای دقیق اعلام کرد.

هزینه مشاوره ایزو با توجه به میزان علم و دانش و آگاهی مشاور بستگی دارد و دربرگیرنده نوع فعالیت، وسعت و گستردگی سازمان، تعداد پرسنل و استاندارد درخواستی می باشد.

به عنوان مثال هزینه استانداردهای عمومی شامل ایزو9001 ، ایزو14001 و ایزو45001 با توجه به هزینه های تمامی مراحل از نظر قیمت مشمول هزینه کمتری خواهد شد. استانداردهای تخصصی تر اما هزینه های بالاتری را در برمی گیرند.

هزینه های دیگری نیز در زمینه هزینه مشاوره دخیل هستند. مانند هزینه های کالیبراسیون ها و آموزشها و ایجاد زیرساختهای الزامی دیگر…

مرکز سیستم کاران به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین مرجع ثبت و صدور و اخذ گواهینامه ایزو در خدمت شماست. این مرکز با حضور مشاورین برتر و خدمات آموزشی رایگان و بسیاری خدمات رایگان دیگر، در خدمت متقاضیان هست. سیستم کاران شما را به گواهی ایزو متناسب با هدف و نیاز و وسعت و گستردگی سازمان خواهد رساند.

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

12 Responses

  1. جهت اطلاع از هزینه ثبت و صدور گواهینامه ایزو باید کجا بریم؟ می‌خواهیم ببینیم فرق هزینه گواهینامه های ایزو که از مراجع تحت اعتبار IAF میگیریم با گواهینامه هایی که بدون اعتبار IAF هستند چقدر هست اگر هزینه ها زیاد نیست حتما طراحی و اجرای نمونه مستندات ایزو را انجام دهیم . البته هدف ما جلب رضایت مشتریان در داخل ایران هست و هنوز زمینه های صادرات برامون فراهم نشده. لطفاً اگر برای بستن قرار داد حضوری نوبت میدید یک وقت برای ما تعیین بفرمایید.

  2. جهت حضور و برنده شدن در یک مناقصه کارفرما از شرکت کننده ها گواهینامه ایزو خواسته است. اولین باری بود که نام استاندارد ایزو به گوش ما خورد. قبلا براحتی با ارایه یک سری مدرک اداری میتونستیم تو‌مناقصه شرکت کنیم. متن فوق بسیار عالی درباره استاندارد های ایزو توضیح داده است اما جهت کسب اطلاعات بیشتر مایل به تشکیل یک جلسه حضوری هستیم. لطفاً زمان مناسب برای جلسه را تعیین و بفرمایید .

  3. سلام
    یک شرکت فعال در حوزه صنعت فولاد هستیم. قصد پیاده سازی و اجرای واقعی مستندات ایزو ۹۰۰۱ را داریم برای حضور در وندور لیست. تقاضا داریم یکی از مشاوران مجموعه سیستم کاران را به مجموعه ما بفرستید تا یه برآورد قیمت و زمان برای مستند سازی ایزو ۹۰۰۱ برای ما انجام دهد . البته اگر لیست مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو را هم اعلام بفرمایید خیلی عالی میشه.

  4. سلام
    یک شرکت فعال در حوزه صنعت فولاد هستیم. قصد پیاده سازی و اجرای واقعی مستندات ایزو ۹۰۰۱ را داریم برای حضور در وندور لیست. تقاضا داریم یکی از مشاوران مجموعه سیستم کاران را به مجموعه ما بفرستید تا یه برآورد قیمت و زمان جهت اخذ ایزو ۹۰۰۱ برای ما انجام دهد . البته اگر لیست مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو را هم اعلام بفرمایید خیلی عالی میشه.

  5. اصول و قواعد کدام یک از استانداردهای ایزو مربوط به توسعه در کسب و کار میشه . آیا با همون اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ یا گواهی نامه ایزو ۴۵۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ که از مهم ترین استاندارد های ایزو محسوب می‌شوند اهداف یک مجموعه تحقق پیدا میکنه یا استاندارد تخصصی در مورد توسعه در کسب و کار وجود داره . لطفاً نام استانداردهای مورد نظر را بهمراه هزینه‌ ها برای ما بفرستید .

  6. گواهینامه های ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ را قبلا از مرکز سیستم کاران گرفتیم ولی از نوع گواهینامه های بدون اعتبار IAF هستند . الان درخواست نمونه مستندات سه گواهی بالا را داریم تا توسط کارشناس به اجرا و پیاده سازی قوانین بپردازیم و مجموعه را برای اخذ گواهینامه های ایزو با اعتبار IAF آماده کنیم چون خدا را شکر به مرحله صادرات محصولات داریم نزدیک میشیم و می‌خواهیم در بازار اعتماد مشتریان را بیشتر جلب کنیم .

  7. گواهینامه های مربوط به خوردگی فلزات را باید از همان مراجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو بگیریم یا مراجع دیگری باید مراجعه کنیم. گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را هم درخواست داریم لطفا فرم ایزو را با مراحل و شرایط گرفتن گواهی فوق را بفرستید . گواهینامه های قانونی و اساسی می‌خواهیم و هزینش هر چه قدر باشه پرداخت میکنم.

  8. درخواست گواهینامه ایزو ۱۳۴۸۵ را دارم ولی شنیدم خیلی درد سر داره و به این راحتی صادر نمیشه . شما میتونید کاری کنید که این گواهی را بدون دردسر و راحت بگیریم. از نظر مالی نه اینکه اصلا مشکلی نداریم ولی اخذ ایزو ۱۳۴۸۵ برای ما ضروری هست بهمین خاطر اگه شما این گواهی را برای ما صادر کنید هزینش هر چقدر باشه پرداخت میکنیم . اگر میشه سر و کار ما به وزارت بهداشت نیافته خیلی خوب میشه .

  9. گواهینامه های ایزو و گواهینامه ce آیا قابلیت اخذ همزمان را دارند. چون با توجه به مطالعه در سایتهای سیستم کاران متوجه شدم انواع گواهینامه‌های ایزو و ce و گواهینامه های ملی را صادر میکنید. گفتم اگر امکانش هست برای هر دو نوع گواهینامه همزمان اقدام کنیم که یکسری هزینه‌ها برای ما کم شود و البته یه تخفیف خوبی هم از شما بگیریم . شرکت ما نزدیک مجموعه سیستم کاران هست اگر ملاقات حضوری داشته باشید منشی شرکت را خدمتتون را می‌فرستم تا لیست قیمتها و بقیه موارد را از شما بگیره.

  10. هزینه ثبت و صدور گواهینامه ایزو و هزینه استقرار و پیاده سازی گواهی ایزو ۹۰۰۱ را از کدام مرجع بگیریم که هم کد گواهی قابل رجیستری و استعلام باشه هم
    نخواهیم پول زیادی بدهیم…
    نام مراجعی که باهاشون کار میکنید را در اینجا معرفی نکرده اید کجا میتونیم یه لیست از نام مراجع داشته باشیم که قیمت هر کدام هم مشخص باشه
    فرم درخواست را با مشخصات شرکت و تعداد پرسنل پر میکنیم خدمتتون می‌فرستیم شما هم مشخصات فوق را برای ما ارسال کنید

  11. گواهینامه های ایزو برای تولید قطعات خودرو را میخواهم ولی شناخت کافی از استانداردهای ایزو ندارم و فقط گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ را میشناسم
    اگر نخواهیم مستند سازی داشته باشیم گواهینامه های ایزو چند روزه آماده میشه
    برای چند شرکت ایمیل گذاشتم منتظر جواب هستم تا ببینم چه استانداردی باید بگیریم و هم اینکه هر گواهی را با چه قیمتی صادر میکنید ..

  12. سلام
    هزینه ی ثبت و صدور گواهینامه ی ISO 9001 رو لطف میکنید؟
    چون من به هر مرکزی که زنگ میزنم یک قیمت متفاوت میده. یکی از آشنایان شرکت شمارو به عنوان سازمان مرکزی که در این حوزه فعالیت میکنه معرفی کرده. و گفته که قیمت های شما نسبت به مشاوره ی کارشناسانه و سرعت در صدور به نسبت سایر مراکز که در این حوزه فعالیت میکنند منصفانه تر هست.
    بی زحمت هزینه ی این گواهی رو به صورت ایمیل به همین آدرس ارسال کنید.
    ممنونم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo