متن فارسی استاندارد ISO 22301:2019

متن فارسی استاندارد ISO 22301:2019
5/5 - (11464 امتیاز)

متن فارسی استاندارد ISO 22301:2019

متن فارسی استاندارد ISO 22301:2019 منتشر شد. استاندارد ISO 22301 تحت عنوان امنیت و انعطاف پذیری – سیستم های مدیریت تداوم کسب و کار – الزامات مطرح گردید. دانلود رایگان متن فارسی استاندارد ISO 22301:2019 توسط گروه فنی سیستم کاران در بخش زیر موجود است.

استاندارد ISO 22301 و اهداف

امروزه همه کسب و کارها با نوسانات متعددی روبرو هستند. گاهی این عوارض آنقدر زیاد میشوند که باعث که باعث ورشکستگی این کسب و کار میگردند. در عرصه رقابت خشن امروزی تداوم کسب و کار خیلی مهم است. سازمان استاندارد جهانی ISO برای موضوع تداوم هر کسب و کاری در یک اقدام زیبا استاندارد پرکاربرد ISO 22301 را منتشر کرد.

گواهینامه ISO 22301

گواهینامه ISO 22301 نیز قابلیت صدور برای هر شرکت و سازمانی دارد. اخذ دریافت گواهینامه ایزو 22301 قابل استعلام از خدمات مرکز سیستم کاران است. برای گرفتن گواهینامه ایزو 22301 مدیریت تداوم کسب و کار با مرکز سیستم کاران تماس حاصل بفرمایید.

متن فارسی استاندارد ایزو 22301 بشرح زیر میباشد:

پیشگفتار

سازمان بین المللی استانداردسازی ISO یک مرجع جهانی متشکل از مراجع ملی استاندارد ( اعضای ISO ) به شمار می آید.

کار آماده سازی استانداردهای بین المللی غالبا از طریق کمیته های فنی ایزو صورت می پذیرد. هر عضوی برحسب علاقه به موضوعی که یک کمیته فنی برای آن تشکیل شده است حق دارد در آن کمیته حضور داشته باشد.

سازمان بین المللی، دولتی و غیر دولتی، نیز در همکاری اطلاعاتی با ISO در این کار مشارکت مینمایند.  ISO همکاری نزدیکی با کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکال ( IEC ) بر روی استانداردسازی موضوعات الکتروتکنیکال دارد.

روش های اجرایی استفاده شده برای ایجاد این سند و روش های در نظر گرفته شده برای نگهداری بیشتر آن در بخش 1 راهنمای ISO/IEC تشریح شده است. به ویژه اینکه معیارهای تصویب گوناگونی که برای انواع مختلف اسناد ISO مورد نیاز است باید مورد ملاحظه قرار گیرد. این سند در تطابق با قوانین تحریریه ارائه شده در بخش 2 راهنمای ISO/IEC به صورت پیش نویس تهیه شده است. ( به www.iso.org رجوع کنید. )

به امکان اینکه برخی از عناصر این سند ممکن است موضوع حقوق مالکیت باشند توجه شده است. ایزو ISO نباید عهده دار مسئولیت برای شناسایی همه یا هر یک از حقوق مالکیت در نظر گرفته شود. جزئیات هرگونه حقوق مالکیتی در حین ایجاد سند در مقدمه و یا لیست اظهارنامه های دریافت شده ISO شناسایی شده اند. ( به وبگاه www.iso.org مراجعه نمایید. )

هرگونه نام تجاری استفاده شده در این سند، اطلاعات داده شده به جهت مفید بودن برای کاربران بوده و حاوی یک تایید نیست.

برای تشریح ماهیت داوطلبانه بودن استاندارد ها، معنای واژگان و اصطلاحات تخصصی ISO مرتبط با ارزیابی انطباق، همچنین اطلاعات درباره تبعیت ISO از اصول سازمان تجارت جهانی ( WTO ) در موافقتنامه موانع فنی تجارت ( TBT ) را در سایت www.iso.org ملاحظه فرمایید. این سند به وسیله کمیته فنی ISO/TC 292 امنیت و تاب آوری تهیه شده است.

ویرایش دوم که به صورت فنی اصلاح شده است، ویرایش اول ( ISO22301:2012 ) را لغو کرده و جایگزین آن میشود. تغییرات اصلی نسبت به ویرایش قبلی به صورت زیر هستند:

– الزامات ISO برای استانداردهای سیستم مدیریت که از سال 2012 تکامل یافته اند به کار برده شده است.

– الزامات بدون اضافه کردن الزامات جدید رفع ابهام شده اند.

– الزامات مختص تداوم کسب و کار ا

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

16 Responses

  1. سلام ما تصمیم گرفتیم برای شرکتمون گواهینامه ISO 22301 بگیریم آیا مدارک خاصی نیاز هست؟

  2. گواهینامه ایزو ۲۲۳۰۱ همراه با گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ از جمله درخواست های ما هستند. اما درک متن استاندارد های فوق برای ما کمی سخت و نامفهوم هست.‌ میتونیم یک ملاقات حضوری با شما داشته باشیم.

  3. گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت اثرات بسیار سازنده و موثری در کسب و کار ما ایجاد کرده و الان قصد اخذ گواهینامه سیستم مدیریت تداوم کسب و کار را داریم. لطفا نامه اعلام قیمت بهمراه اسم مراجع را برای ما ارسال کنید.

  4. سیستم مدیریت تداوم در کسب و کار با گرفتن گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بوجود نمیاد و باید حتما گواهینامه ایزو ۲۲۳۰۱ را حتما بگیریم هزینه هر دو گواهینامه با هم چقدر میشه ؟

  5. گواهینامه ایزو ۲۲۳۰۱ به گواهی پیش نیاز احتیاج داره طبق یکسری تحقیقات فهمیدیم گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ مرجع تمام استانداردها هست و گواهی پیش نیاز
    حالا این سوال برامون پیش اومد که ایزو ۲۲۳۰۱ را هم باید با ایزو ۹۰۰۱ بگیریم.

  6. جهت اخذ گواهینامه سیستم مدیریت تداوم در کسب و کار بطور خلاصه باید چکار کنیم دوست ندارم پروژه اجرای قوانین و الزامات استانداردهای ایزو خیلی وقتمون را بگیره سر جمعش حدودا چقدر زمان میبره؟

  7. بنده به دنبال دانلود متن استاندارد ایزو ۹۰۰۱ بودم که به این سایت هم هم سر زدم و اسم گواهینامه ایزو ۲۲۳۰۱ برام جالب بود مطلب شما را مطالعه کردم و این سوال برام پیش اومد که کلا این گواهی به چه دردی میخوره و میشه نمونه مستنداتش را همراه نمونه مستندات ایزو ۹۰۰۱ با هم اجرا کرد؟

  8. مطلب فوق متن کامل نمونه مستندات ایزو ۲۲۳۰۱ هست اگر نیست متن کامل را چگونه می‌تونیم دریافت کنیم جهت اخذ گواهینامه ایزو ۲۲۳۰۱ داشتن گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ الزامی هست؟

  9. گواهینامه سیستم مدیریت تداوم در کسب و کار را در حال حاضر با کد ۲۲۳۰۱ صادر میکنید یا ایزو ۲۲۳۰۰ و هنگام پیاده سازی مستنداتش شما در اختیار ما کارشناس قرار میدهید؟

  10. گواهینامه ISO22301 را میشه به تنهایی بگیریم یا اینکه باید قبلش حتما گواهینامه ISO9001 را بگیریم؟ تو یک سری مطالب خوندم که پایه تمام گواهینامه‌های ایزو همین ISO9001 هست. بطور کلی جهت رونق دادن به کسب و کار ایزو‌ ۹۰۰۱ به تنهایی کفایت نمیکنه.

  11. طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت تداوم کسب و کار اگر توسط CB های ایرانی انجام شود نتیجه خوبی خواهد داشت؟ اکثر سیستم های مدیریتی در ایران متاسفانه اشکالات زیادی دارند و بهمین خاطر بیشتر کسب و کارها دوام ندارند. به نظر شما که چندین سال سابقه درخشان در حوزه صدور انواع گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی دارید گرفتن گواهینامه ایزو از CB ایرانی به صلاح هست.

  12. نمونه مستندات گواهینامه ایزو ۲۲۳۰۱ را شما بصورت کلی تهیه و تدوین کرده اید یا متناسب با هر نوع شغلی ارائه میدهید ؟ کلا هزینه اخذ و پیاده سازی چقدر میشه

  13. برای امنیت و تداوم کسب و کار این استاندارد 22301 رو گرفتیم ولی برای پیاده سازی در شرکت کار میبره حالا منتظریم ببینیم چقدر اثرگذاری در شرکتمون داره البته اثر گذاری داشته ولی تا نتیجه دلخواه فکر کنم زمان میبره بهرحال ما که این استاندارد گرفتیم راضی بودیم و تا نتیجه دلخواه پیش میریم.

  14. گواهینامه ایزو ۲۲۳۰۱ را توسط مرجع داخلی مورد تأیید سیستم کاران دریافت کردیم. بر خلاف تصورمون که از نحوه ضعیف پیاده سازی مستندات میترسیدیم کار خیلی خوب پیش رفت. نمونه مستندات را کارشناس سیستم کاران آماده کرده بود ولی هیچ هزینه ای از ما نگرفتند. گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۲۲۳۰۱ را ابتدا با هزینه و در مدت زمان صادر کردند و بعد هم نمونه مستندات را بصورت رایگان با کمک مشاوره رایگان این مرکز طراحی و اجرا نمودیم . جا داشت تشکر و قدر دانی داشته باشم.

  15. به دنبال یافتن مطالب برای چگونگی اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ جهت حضور در وندورلیست بودم با این مطلب روبرو شدم. سیستم مدیریت تداوم در کسب و کار اصلا چی هست و برای حضور در وندورلیست به درد میخوره .‌ اگر استاندارد مناسبی هست میتونیم با گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ همزمان درخواست کنیم و نمونه مستنداتش را میتونیم خودمون اجرا کنیم یا تخصصی ؟

  16. سلام خسته نباشید ما قصد داریم وارد وندور لیست شرکت نفت بشیم و باید گواهینامه ایزو هم دریافت کنیم ولی اطلاع نداریم کدام گواهینامه ها برای ما مناسب تر هستند. آیا استاندارد ISO 22301 با عنوان امنیت و انعطاف پذیری – سیستم های مدیریت تداوم کسب و کار – الزامات اعتبار لازم برای ورود به وندور را به ما میدهد یا باید گواهینامه های دیگری مانند ایزو 9001 و 14001 دریافت کنیم؟ چندتا گواهینامه در کل باید بگیریم؟

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo