اخذ ایزو : مراحل ، شرایط ، مدارک و نحوه اخذ گواهینامه ایزو

اخذ ایزو : مراحل ، شرایط ، مدارک و نحوه اخذ گواهینامه ایزو
4.9/5 - (3357 امتیاز)

اخذ ایزو : مراحل ، شرایط ، مدارک و نحوه اخذ گواهینامه ایزو

اخذ ایزو ، مراحل ، شرایط ، مدارک و نحوه اخذ گواهینامه ایزو بطور کلی از دو روش با اعتبار IAF و بدون اعتبار IAF انجام داده می‌شود. گواهینامه ایزو از مراجع با اعتبار IAF را چگونه بگیریم؟ گواهینامه ایزو از مراجع بدون اعتبار IAF را چگونه بگیریم؟ نحوه اخذ گواهینامه ایزو با کمترین قیمت و در کمترین زمان چگونه است؟

نحوه اخذ گواهینامه ایزو مستلزم یکسری اطلاعات اولیه در خصوص گواهینامه ایزو هست. اینکه ایزو چیست؟ گواهینامه ایزو چیست؟ مراجع صادر کننده گواهی ایزو کدامند؟ در نهایت به نحوه اخذ گواهینامه ایزو پی برد.

ISO چیست؟

ISO نام اختصاری یک سازمان غیر دولتی با اعتبار بین المللی است که در سال ۱۹۴۷ کار خود را آغاز نمود. سازمان ایزو ISO با انجام تحقیقات و بررسی‌های استانداردهای مختلف در کشورهای جهان جهت تسهیل هماهنگی و همسو کردن استانداردهای مختلف به تهیه و تدوین انواع استانداردهای ایزو پرداخته است.

ISO یک کلمه یونانی در معنای لغوی یکسان سازی نیز با همان هدف سازمان ایزو برابری می‌کند. البته با توجه بنام کامل سازمان ایزو تحت عنوان International Organization for Standardization میتوان گفت ISO مخفف کلمات International و Standardization و Organization می‌باشد.

قوانین و دستورالعمل‌های سازمان ایزو کلیه فرآیندهای تولید و کیفیت محصولات و خدمات را در برمیگیرد. همچنین کلیه الزامات ایمنی و تضمین سلامت افراد جامعه و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را شامل می‌شود. استانداردهای ایزو طیف گسترده‌ای از مشاغل و انواع کسب و کارها را شامل می‌شوند.

ایزو ISO دارای قوانین و الزاماتی است که اثرات مخرب و منفی بر روی محیط زیست و منابع طبیعی را حذف یا کاهش می‌دهند. از منابع طبیعی همچون آب و هوا و خاک محافظت می‌کنند. استانداردهای ایزو با ایجاد یک حس خوب باعث جلب اعتماد و رضایت مشتریان و مصرف کنندگان می‌شوند.

ایزو و اثرات آن

استانداردهای سازمان بین المللی استاندارد ایزو بعلت اینکه در سطح جهانی مطرح می‌شوند اقتصاد و چرخه تولید یک کشور را رونق می‌بخشند. سطح اعتبار و قدرت کشور را بالا می برند. انواع استاندارد‌های ایزو بهترین ابزار افزایش درآمد و افزایش میزان بودجه و ثروت کشور با ارائه محصولات و خدمات برتر و انجام صادرات به کشورهای خارجی می‌باشند.

گواهینامه ISO چیست؟

گواهینامه ایزو ، گواهی نامه ایزو ، گواهی ایزو ، گواهینامه ISO ، آرم ایزو ، نشان ایزو ، برچسب ایزو و Certificate ISO یک سند مهم هست. سندی است که طراحی و اجرای قوانین و الزامات استاندارد‌های ایزو را توسط سازمان خواهان ایزو اثبات می‌کند.

گواهینامه ایزو ISO مجوز ورود یک سازمان برای شرکت در مناقصات یا مجوز یک شرکت برای انجام صادرات محصولات و خدمات هست. حتی مجوزی جهت انجام تبلیغات و برندسازی و بازاریابی بهتر و سریعتر می‌باشد. گواهینامه‌های ایزو در دو سطح اعتباری تعریف می‌شوند. استانداردهای ایزو در دو حالت IAF دار و غیر IAF ثبت و صادر می‌شوند. جهت تعریف گواهینامه ایزو با اعتبار IAF و بدون اعتبار IAF باید با عناوین و اصطلاحات IAF و AB و CB آشنا شوید.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو را در ادامه با تشریح یک سری عبارات ادامه می دهیم.

تشخیص گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار IAF
تشخیص گواهینامه ایزو معتبر تحت اعتبار IAF درخواست بسیاری متقاضیان اخذ گواهینامه ایزو هست.

IAF چیست؟

IAF مجمعی دولتی و عظیم‌ با اعتبار بین المللی است که توسط سازمان بین المللی استاندارد ایزو‌ ایجاد شد. سازمان ایزو ISO وظیفه تهیه و تدوین و ارائه مشخصات فنی قوانین و استانداردهای ایزو را برعهده دارد. با اینحال نمی‌تواند برروی کار مراجع ثبت و صدور گواهینامه‌های ایزو نظارت و مدیریت داشته باشد نهاد IAF را ایجاد نمود.

International Accreditation Forum نام جهانی انجمن اعتباردهندگان بین المللی یا در اصطلاح IAF می‌باشد. IAF با اعتبار سنجی و ارزیابی انطباق در اجرای درست قوانین و الزامات استاندارد‌های ایزو نظارت و مدیریت می‌کند. تا بهبود کیفیت و ایمنی و کارایی در محصولات و خدمات رشد و ارتقا یابد.

 

AB چیست؟

AB با عنوان کامل Accreditation Body یا همان مراکز اعتبار دهنده اعضای انجمن IAF‌ می باشند. هر کشوری که تابع قوانین و الزامات استاندارد‌های ایزو می‌باشد توسط یک نماینده رسمی و دولتی قانون گذار با عضویت در انجمن IAF فعالیت می‌کنند. کشورها هر کدام که دارای یک مرکز ملی استاندارد است یک نماینده یا اصطلاحاً یک AB معرفی می‌کند.

البته در کشور ایران یکسری AB ها هستند که بدون عضویت در انجمن IAF فعالیت می‌کنند. مسلما AB های بدون عضویت در انجمن اعتبار دهندگان بین المللی نمی‌توانند در سطح بین‌المللی اعتبار بگیرند. AB‌ های رسمی و دولتی یک رابط و بعنوان مرکزی واسطه جهت اعتبار بخشی انجمن IAF به مراجع و شرکت‌های صادر کننده گواهینامه ایزو هستند.

 

CB چیست؟

CB ها همان Certification Body یا مراجع و شرکت‌های ثبت و صدور گواهینامه ایزو هستند که متناسب با اعتباری که از انجمن IAF می‌گیرند ثبت و صدور گواهینامه ایزو را انجام می‌دهند. اخذ ایزو توسط CB ها به دو صورت IAF دار و غیر IAF انجام داده می‌شود.

مراجع صادر کننده زیادی در سطح شهرهای دنیا از جمله ایران ادعای صدور انواع گواهینامه‌های ایزو را بصورت معتبر و قانونی دارند.

اثبات اعتبار و اصالت مراجع صدور گواهینامه ایزو فقط توسط میزان اعتباری که از نهاد IAF می‌گیرند مشخص می‌شود. اگر چنانچه شرکت و مرجعی نام نهاد اعتبار دهنده دیگری غیر از IAF را معرفی نمود اطمینان حاصل نکنید چراکه قطعا مراکز و مراجعی فیک و تقلبی هستند.

سازمان بین المللی استاندارد ایزو فقط و فقط مجمع اعتبار دهندگان بین المللی IAF را می‌شناسد.

CB های با اعتبار IAF

CB های IAF دار به شرکت‌هایی گفته می‌شوند که تحت اعتبار یک AB با عضویت در انجمن IAF انواع استانداردهای ایزو را ثبت و گواهینامه‌های ایزو را صادر می‌کنند. دسته CB های غیر IAF به شرکت‌هایی گفته می‌شوند که تحت اعتبار یک AB بدون عضویت در انجمن IAF انواع استانداردهای ایزو را ثبت و گواهینامه‌های ایزو را صادر می‌کنند.

شناسایی اعتبار و اصالت مراجع صدور گواهینامه ایزو با مراجعه به سایت رسمی IAF به نشانی WWW.IAF.NU انجام داده می‌شود. روش کار بصورت مختصر بدین صورت است که ابتدا وارد سایت رسمی IAF شوید و بعد نام AB را سرچ کرده و بعد از جستجو وارد سایت AB شوید. در سایت AB نام CB مورد نظر را جستجو کنید و درنهایت با مشاهده نام CB بر اعتبار و اصالت CB اطمینان حاصل کنید.

مهم‌ترین و پرکاربردترین استانداردهای ایزو
مهمترین و پر کاربردین استانداردهای ایزو شامل ایزو 9001 ، ایزو 14001 و ایزو 45001 و ims هست که مورد نیاز تمامی شرکتهاست
استانداردهای ایزو گواهینامه‌های ایزو کدامند؟

سازمان بین المللی استاندارد ایزو برای هر حرفه و هر نوع کسب و کاری یکسری قوانین و الزامات را تدوین کرد. الزامات در حوزه‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی، صنایع و مواد غذایی، درمانی و آموزشی و پژوهشی و تحقیقاتی، پیمانکاری و بازرگانی و غیره تهیه و تدوین نموده است. قوانین و‌ الزامات تدوین شده را در قالب استاندارد‌های ایزو همراه با یک کد شناسایی بصورت جهانی در سایت رسمی ایزو به نشانی WWW.ISO.ORG منتشر نموده است. یکی از مراحل نحوه اخذ گواهینامه ایزو ُ کسب اطلاعات در مورد استانداردهای درخواستی ایزو است.

استاندارد‌های ایزو هم شامل سیستم‌های مدیریتی و هم شامل محصولات و خدمات می‌شوند.

سازمان جهانی ایزو طبق آخرین آماری که اعلام کرده است تاکنون بیش از 23000 استاندارد تهیه و تدوین نموده است. در کشور ایران بیشترین و پرکاربردترین استانداردهای ایزو مربوط به سیستم‌های مدیریتی می‌باشد.

برخی از مهمترین استانداردهای ایزو در حوزه سیستم‌های مدیریتی عبارتند از:

گواهینامه ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت
گواهی نامه ISO 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی
گواهینامه ISO 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی
گواهی نامه ISO 10002 سیستم مدیریت کیفیت – رسیدگی به شکایات مشتریان
گواهینامه ISO 22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی
گواهی نامه ISO 13485 سیستم مدیریت کیفیت ویژه تجهیزات پزشکی

 

الزامات و مزایای اخذ ایزو ۹۰۰۱

الزامات و مزایای دریافت ایزو 9001 بسیار زیاد هست. سیستم مدیریت کیفیت تحت عنوان ISO 9001 مزیتهای زیادی برای سازمانها به همراه دارد. از جمله الزامات و همچنین مزایای اخذ استاندارد ایزو 9001 میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

شناسایی و مستند سازی کلیه فرآیندهای موجود در سیستم
مشخص کردن فرآیندهای اصلی و تعریف منابع مالی برای اجرای فرآیندها
بهینه سازی فرآیندها و تعریف معیارهای سنجش
افزایش سطح کیفیت محصولات و خدمات و بهبود مستمر و توسعه پایدار
افزایش اعتبار و ارزش سازمان در بازارهای داخلی و خارجی
حذف کارهای تکراری و کاهش هزینه‌های عملیاتی و سود آوری بیشتر
افزایش انعطاف پذیری و برآورده سازی نیازهای بازار

 

الزامات و مزایای اخذ ایزو ۱۴۰۰۱

الزامات و مزایای اخذ ISO 14001 بسیار هست. نحوه اخذ گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ نیز مانند ایزو ۹۰۰۱ است. ایزو 14001 تحت عنوان سیستم مدیریت زیست محیطی را میتوان به شرح ذیل تعریف نمود.

تعریف فرآیند‌های اصلی برای حفاظت از محیط زیست
اندازه گیری اثرات مخرب بر محیط زیست
آموزش پرسنل و کارکنان برای حفاظت از منابع طبیعی
صرفه جویی در هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های عملیاتی
کسب نام نیک و شهرت بخاطر ارزش نهادن به حفظ محیط زیست
مدیریت صحیح پسماندها و آلاینده‌ها و بازیافت صحیح
افزایش ارزش افزوده در میان سازمان‌های داخلی و خارجی

 

الزامات و مزایای اخذ ایزو ۴۵۰۰۱

الزامات و مزایای دریافت ISO 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای را می توان اینچنین بیان کرد.

برنامه ریزی فرآیندها با هدف افزایش ایمنی و حفاظت از کارکنان
تعریف ساختارهای مدیریتی و بهبود مستمر فرآیندها
افزایش ایمنی و حفاظت از سلامت نیروی انسانی
حذف یا کاهش هزینه‌های حوادث با کاهش ریسک‌های سازمانی
ایجاد محیطی امن و ایمن
افزایش انگیزه کارکنان و کارگران و رضایت مندی افراد شاغل در مجموعه
افزایش توانمندی نیروی انسانی و بازدهی بیشتر
گواهینامه ایزو با اعتبار IAF
گواهینامه ایزو با اعتبار IAF تماس 79165 – 021 درخواست متقاضیان اخذ گواهی ایزو معتبر هست. نحوه اخذ گواهینامه ایزو با کسب اطلاعات در مورد IAF کمیل میگردد.

اخذ ایزو توسط مراجع با اعتبار انجمن اعتباردهندگان بین المللی IAF چند مرحله دارد؟

مراحل اخذ ایزو توسط CB های با اعتبار IAF بعلت طراحی و اجرای واقعی استانداردهای ایزو در زمان طولانی‌تر و با هزینه بیشتری اخذ می‌شود. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که اهدافی همچون صادرات محصولات و خدماتشان را دنبال می‌کنند. آنها ملزم به اخذ گواهینامه ایزو از مراجع صدور ایزو با اعتبار IAF هستند.

مراحل و نحوه اخذ گواهینامه ایزو را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد.

  • اولین قدم انتخاب یک مشاور و یا مرکز مشاوره معتبر در حوزه ایزو می‌باشد.
  • دومین قدم با مشخص کردن اهداف سازمان و انتخاب مرجع ثبت و صدور گواهینامه ایزو انجام داده می‌شود.
  • قدم سوم با مشخص کردن زمینه فعالیت سازمان و انتخاب نوع گواهینامه ایزو مشخص می‌گردد.
  • گام چهارم تهیه نمونه مستندات ایزو و اجرای واقعی استانداردهای ایزو می‌باشد.
  • قدم پنجم نیاز به انجام مشاوره و کارشناسی درست برای اجرای درست و واقعی تک به تک استانداردهای ایزو می‌باشد.
  • گام ششم انجام ممیزی اولیه توسط کارشناس داخلی مجموعه جهت رفع نواقص و مشکلات احتمالی می‌باشد.
  • قدم هفتم انجام ممیزی نهایی توسط کارشناس مرجع صدور گواهینامه ایزو و بررسی نهایی می‌باشد.
  • در نهایت آخرین قدم با تأیید نهایی بازرس ثبت و صدور گواهینامه ایزو انجام داده می‌شود.

اخذ ایزو توسط مراجع بدون اعتبار انجمن اعتباردهندگان بین المللی IAF چند مرحله دارد؟

مراحل اخذ ایزو توسط CB بدون اعتبار IAF بعلت حذف طراحی و پیاده سازی استانداردهای ایزو در مدت زمان کوتاهی با هزینه بسیار کم ثبت و صادر می‌شود. سازمان‌ها و شرکت‌هایی که اهداف داخلی همچون تبلیغات و برند سازی و بازاریابی و حضور در مناقصات را دنبال می‌کنند می‌توانند در صورت تأیید کارفرما توسط مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو بدون اعتبار IAF اقدام به گرفتن گواهینامه ایزو نمایند.

اخذ ایزو توسط مراجع بدون اعتبار IAF در سه قدم انجام داده می‌شود. نحوه اخذ گواهینامه ایزو از طریق مراجع غیر iaf را چنین میتوان تعبیر کرد.

  • قدم اول تعیین اهداف و انتخاب مرجع صدور گواهینامه ایزو می باشد.
  • گام دوم تعیین زمینه فعالیت سازمان و انتخاب نوع گواهینامه ایزو هست.
  • در نهایت قدم سوم ثبت و صدور گواهینامه ایزو می‌باشد. مسئولان و مدیران سازمانها و شرکت‌های متقاضی ایزو می‌توانند بصورت اختیاری نمونه مستندات ایزو را بصورت رایگان دریافت کنند. سپس در فرصتی مناسب اجرا نمایند.
اخذ ایزو- دریافت ایزو - گرفتن ایزو - صدور ایزو
اخذ ایزو- دریافت ایزو – گرفتن ایزو – صدور ایزو 79165 – 021 از مراجع معتبر ملی و بین المللی با سیستم کاران به راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه

نحوه اخذ گواهینامه ایزو با مرکز سیستم کاران

دریافت و اخذ گواهینامه ایزو از طریق سیستم کاران به راحتی امکانپذیر هست. با یک تماس با دفتر مرکزی 79165 – 021 از خدمات مشاوره رایگان ما در مورد نحوه اخذ گواهینامه ایزو بهره بگیرید.

 

1- ارتباط با مراکز مشاوره و ثبت و صدور گواهینامه ایزو همچون سیستم کاران

هنگامی که شما با مرکز سیستم کاران تماس می گیرید اطلاعات کامل در اختیارتان قرار داده میشود. مشاورین مرکز ابتدا توضیحات اولیه را به شما ارائه می دهند. اطلاعات مهمی همچون ایزو چیست؟

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو را برای شما تشریح میکنند. نحوه اعتبار سنجی و استعلام گواهینامه های ایزو را برای شما توضیح میدهند. گواهینامه های ایزو متناسب نیاز شما را بهتان معرفی میکنند.

پس اولین مرحله از نحوه اخذ گواهینامه ایزو با تماس با سیستم کاران شروع می گردد. کلیه خدمات مشاوره مرکز سیستم کاران رایگان میباشد. مشاورین مرکز تمام اطلاعات را برای شما شفاف سازی میکنند. صداقت در گفتار بزرگترین هدف ماست.

 

2 – هزینه اخذ گواهینامه ایزو

نامه ای حاوی اطلاعاتی در خصوص گواهی ایزو برای متقاضی ارسال میگردد.

نامه اعلام قیمت ایزو شامل معرفی انواع برندها به همراه هزینه مرتبط با آنهاست. این نامه شامل دو قسمت هزینه می باشد. اولین قسمت هزینه صدور گواهینامه ایزو مربوطه هست. دومین قسمت شامل هزینه تمدید سالیانه ایزو می گردد.

گواهی نامه های ISO سه ساله صادر میگردند. اما هر ساله قبل از سررسید سالیانه شان بایستی تمدید گردند.

عدم تمدید گواهینامه های ایزو باعث ابطال آنها میگردد. AB مربوطه نام شرکت را از سایت بیرون می آورد و دیگر گواهینامه ایزو قابلیت رجیستری ندارد. در این صورت از اعتبار ساقط میگردد.

دانلود فرم درخواست ایزو
دانلود فرم درخواست گواهینامه ایزو ISO

3 – فرم درخواست گواهینامه ایزو

بعد از اینکه صحبتهای لازمه صورت گرفت. مجموعه متقاضی با مرکز به توافق رسید.

فرم درخواست گواهی ایزو برای متقاضی از طریق ایمیل ، تلگرام ، واتساپ و یا هر پیام رسان دیگر ارسال میگردد. متقاضی این فرم را که شامل یکسری اطلاعات هست تا سر بند مالی پر میکند. دوباره فرم را برای بخش هماهنگی ارسال می کند. اصلاحات لازمه توسط کارشناسان انجام می گردد. سپس فرم جهت تایید مجموعه متقاضی ایزو برایشان ارسال میگردد. نهایتا فایل متقاضی به قسمت اجرایی ارجاع میگردد.

 

4 – ثبت و صدور گواهینامه ISO

در نهایت فایل به قسمت اجرایی ارجاع میگردد. در این قسمت اقدامات لازمه جهت ثبت و صدور گواهی ایزو انجام میگیرد. هر زمان گواهینامه ایزو شرکت متقاضی آماده شد با مجموعه جهت ارسال گواهینامه هماهنگ میگردد.

 

5 – تمدید گواهینامه ایزو

گواهینامه ایزو سه ساله صادر میگردد. همانطور که در بالا گفتیم قبل از سررسید سالیانه بایستی تمدید انجام گردد. به همین جهت کارشناس تمدید مرکز قبل از سر رسید سالانه با متقاضی تماس میگیرد. تا ضمن اطلاع رسانی در صورت تمایل گواهی ایزو تمدید گردد. در غیر اینصورت و عدم تمایل مجموعه متقاضی گواهی نامه ایزو از اعتبار ساقط میگردد.

ارائه گواهینامه ایزو
اخذ و ارائه گواهینامه ایزو درایران بیشتر توسط موسسات مشاوره ایزو انجام میشود. بدین منظور باید  اطلاعاتی جامع درمورد نحوه اخذ گواهینامه ایزو داشت.

ارائه گواهینامه ایزو

صدور و ارائه گواهینامه ایزو در ایران بیشتر توسط موسسات مشاوره ایزو انجام میشود. بدین منظور باید من باب اخذ ایزو اطلاعاتی جامع درمورد ایزو داشت. این اطلاعات و شناخت کامل تنها باشناخت کامل ایزو و مراجع صدور ایزو امکان پذیرست. تا بتوان یک مدرک ایزو معتبر متناسب با نیاز و زمان و هزینه سازمان گرفت. در اینجا توضیحی اجمالی در مورد نحوه ارائه ایزو توسط مراجع و موسسات ایزو میدهیم.

 همانطور که گفتیم جهت ارائه گواهینامه ایزو هنگامی که ازطریق موسسات ایزو اقدام میکنید. ابتدا مشاورین مرکز توضیحی اجمالی و کلی در مورد استاندارد ایزو به شما میدهند.

سازمان ISO چیست؟

نهاد ISO یک سازمان بین المللی با نام کامل سازمان بین المللی استاندارد international standardization  organization مخففISO  استاندرادهای ایزو را تدوین میکند. علاوه برشناخت سازمان ایزو باید وظایف سازمان ایزو را هم کاملا شناخت و درک کرد. وظیفه سازمان ایزو تهیه و تدوین قوانین و پروتکلهایی در تمامی زمینه ها و جوانب مربوطه فعالیت شرکت و یا سازمان بابت بهترشدن و حرکت روبه جلوی مجموعه هست.

شناخت، دریافت و پیاده سازی بهمراه بکارگیری ایزو دریک شرکت یاسازمان میتواند مجموعه را در مسیر رشد و تلقی قرار دهد.

مراجع ارائه گواهینامه ایزو

ارائه گواهینامه ایزو توسط موسسه و دریافت ایزو بجهت مشتری نیاز بشناخت مراجع صدورش دارد تا شرایط صدور را بتوان توضیح داد. در مقاله نحوه اخذ گواهینامه ایزو حتما بایستی از صحت و سقم و اعتبار مراجع ارایه گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۱ و ایزو ۴۵۰۰۱ و سایر ایزوها اطمینان حاصل کرد.

مراجع صادر کننده ایزو CB

گواهی ایزو توسط مراکزی صادر میگردد که CB نام دارد. بانام CERTIFICATION BODY وبمعنی موسسه صادر کننده گواهی ایزو هست. موسسات بسیاری در کشور عزیزمان ایران در حال حاضر گواهی ایزو صادر میکنند و میتوان گفت ایندست موسسات یکی از اعضای مهم CB ها هستند.

AB نهادهای اعتبار دهنده ایزو

CB ها نیز در جهان زیر نظر یکسری موسسه فعالیت میکنند یا به نوعی زیر مجموعه انها بحساب میایند. این مراجع که بدانها AB  گفته میشود مراجع مافوق هستند که اعتبار دهنده CB نیز بحساب میایند. AB بانام: ACCREDITATION BODY بمعنی موسسه اعتبار دهنده هست. کشورها AB های متفاوت بانامهای متفاوت دارند که البته تمام همین AB ها مجزا و مخصوص هر کشوری هستند و هیچ کشوری AB مشترک ندارد. کشورهای دیگر در صورت تمایل به داشتن CB از AB موجود در کشوری دیگر این کار ممکنست. یعنی مثلا CB در یک کشور آسیایی زیر نظر یکی از AB های آمریکا باشد این کار میتوانند انجام دهند.

نهاد بین المللی IAF

AB مافوق هایی دارند و همگی زیر مجموعه یک انجمن بین المللی واحد هستند. این نهاد بین المللی IAF با نام کامل لاتین INTERNATIONAL ACCREDITATION FORUM بمعنی انجمن اعتبار دهندگان بین المللی هست. انجمن IAF میباشدکه AB هارا تعیین کرده واعتبار دهی میکند

لیست کامل کشورهای دارای AB را بهمراه AB آنها در سایت مربوطه AB های کشورها را مشاهده کرد. در کشور عزیزمان ایران NACI تنها AB تعریف شده و قابل اعتبار ازسوی انجمن IAF هست چند CB نیز فقط تحت نظارت NACI درکشور فعالیت میکنند. چند نمونه از انواع AB کشورهای دیگر و معروف را هم بابت آشنایی بیشتر ذکر میکنیم.

بطور مثال AB کشور انگلستان UKAS نام دارد، AB کشور سوییس SAS و ایالات متحده امریکا 5 عدد AB تعریف شده و معتبر در این انجمن دارد کهIAS ، A2AL  ، ANAB ، UAF ، IOAS نام دارند. چندین مورد دیگر که در اینجا نمیتوان بطور کامل نام برد و غیره.

تفاوت مراجع صادر کننده ایزو IAF و غیر IAF

اکنون که مراجع ایزو را شناختید باید تفاوت مراجع را نیز بشناسید. اخذ گواهی نامه ایزو از مراجع زیر نظر IAF از منظر پروسه و زمان و هزینه و همچنین اعتبار بین المللی و در سطح جهانی تفاوت زیادی با مدرک ارائه شده توسط مراجع غیر IAF است.

دریافت گواهی ایزو از مراجع IAF پروسه ای حداقل نزدیک به یک ماه دارد. این زمان در موسسات خصوصی تا سه روز نیز کاهش پیدا میکند و به حداقل میرسد.

هزینه پرداختی در مراجع عضو IAF نیز بسیار بیشتر از هزینه اخذ گواهی از مراجع غیر IAF است. پس ابتدا باید قبل از درخواست ایزو حتما زمان لازم تا اخذ گواهی و هزینه مورد نظر را با شرایط سنجیده و سپس اقدام کنید. بخصوص اگر در کشور ایران هستید اگر اهداف بین المللی در اخذ ایزو ندارید و صرفا جهت تبلیغات و استفاده در تیزرهای تبلیغاتی اقدام به اخذ ایزو کرده اید قطعا مدرک ایزو از مراجع غیر IAF بهترین انتخاب برای شماست.

اخذ گواهینامه ISO

ارائه گواهینامه ایزو از مهمترین دغدغه ها و سوالات متقاضیان و درخواست کنندگان اخذ و دریافت گواهی ایزو هست. دریافت گواهینامه ایزو طی یکسری مراحل و روندی انجام می پذیرد. طی مراحل و روندهای مختلف و متعددی شرکتها و سازمانهای متقاضی و متقاضیان گواهی نامه ایزو می توانند به گواهینامه ایزو دست پیدا کنند.

اخذ گواهینامه ایزو شرکتها را نیازمند به استفاده از یکسری ارائه خدمات مشاوره و همچنین دیگر خدمات می کند. شرکتها و سازمانهای متقاضی ایزو را وادار می شوند تا از طریق مراکز آگاه اطلاعات لازم را دریافت کنند.

مراجع صادر کننده ایزو

مراکز بسیاری هستند که گواهی نامه ایزو را ارائه می دهند و در جهت صدور گواهینامه ایزو ظاهرا فعالیت می کنند. اما همگی این مراکز معتبر و دارای اعتبار نیستند.

مراجع صادر کننده ایزو ی غیر اصلی با تبلیغات مختلف و متعدد و همچنین تخریب رقیبان و معرفی آنها به عنوان مراجعی فاقد اعتبار گواهینامه پرینتی به مشتریان میدهند. چنین مراجعی با تشکیل برندهای ساختگی دهن پرکن و همچنین بازی با کلمات و واژه ها متقاضیان را منحرف میکنند.

صادرکنندگان ایزو تقلبی همین طور با سوء استفاده از اسامی برندهای معتبر ضمن پرداخت پول به گوگل و استقرار در میان لینکهای اول و صفحه اول گوگل ( ادورز ) خود را معتبرترین معرفی میکنند و جلوه می دهند. آنها متقاضیان را به این ترفند ناجوانمردانه و نادرست به سمت خود جلب می کنند و این در حالیست که صدور گواهینامه ایزو توسط آنها اعتبار ندارد.

گواهینامه ایزو ی انها فقط ظاهر و شکل معتبری بهمراه انواع لوگو و برچسب دارد. قطعا حالا این سوال پیش میاید که ارائه گواهی نامه ایزو معتبر چطور هست. جهت این موضوع مطلب زیر را با دقت مطالعه بفرمایید.

ایزو چیست؟

ایزو مجموعه ای از استانداردها و الزامات بیان شده کاربردی برای سازمانها و شرکتهای مختلف هست. HDC, با حوزه های فعالیت متعدد در درون سازمان جهانی ایزو تدوین شده و منتشر می گردند. کشورهای متعددی درون سازمان ایزو عضو هستند. آدرس سازمان ایزو به آدرس دقیق www.iso.org هست.

درون سایت ایزو تنها نهاد معتبر معرفی شده ی جهت ایزو نهاد بین المللی IAF میباشد. یعنی اولین و تنها در همین نهاد بین المللی IAF در حوزه گواهی ایزو قابلیت صدور دارد. درون نهاد بین المللی IAF تمامی کشورها عضو یا اعضایی دارند که به آنها در اصطلاح و اختصار AB گفته می شود. این مراجع اعتبار دهنده یا همان AB ها خودشان گواهینامه ایزو صادر نمی کنند. بلکه فقط بعنوان نهاد دولتی اعتبار دهنده ی ایزو هستند. آنها این وظیفه را بر عهده مراجع دیگری می نهند که اصطلاحا و اختصارا بهشان CB گفته می شود.

CB معتبر در ایران

 CBهای متعدد ( مراجع صادر کننده ایزو ) متعددی هستند که تحت نظر هر AB فعالیت می کنند. یعنی از طرف AB ها مجوز و اجازه ثبت و صدور دریافت می کند. پس در نتیجه ی به طور خلاصه می توان چنین تعریف کرد که:

گواهینامه ایزو معتبر و دارای اعتبار توسط یکسری CB هایی صادر می گردد. CB ها تحت اعتبار AB ها مجوز ثبت و صدور می گیرند.  AB ها تحت اعتبار نهادی بین المللی تحت عنوان IAF باید فعالیت کرده و مدیریت شود.

البته هستند یکسری مراجع صادر کننده و ثبت و صدور گواهی ایزو که دارای قابلیت صدور گواهینامه ایزو این چنینی را دارند اما با این حال شیطنت می کنند. یعنی گواهینامه های ایزو غیر IAF ( AB و CB ساختگی که تحت نظارت IAF نیستند) را تحت عنوان گواهینامه IAF ثبت و صدور و صادر می کنند. مرکز سیستم کاران به عنوان مرکزی آگاه در خدمت اطلاع رسانی به شماست. مرکز با حضور و وجود مشاورین خبره و با تجربه متقاضیان را بابت انتخاب یک مرجع معتبر من باب ارائه گواهینامه ایزو راهنمایی می کند.

ارایه گواهینامه ایزو از طریق این مرکز با بالاترین سطح اعتبار متناسب نیاز شرکتها صورت می پذیرد.

مراحل ارائه گواهینامه ایزو ISO

ارائه گواهی نامه ایزو مستلزم مراحلی هست و می توان مراحل اخذ ایزو را اینگونه تعریف کرد:

–        مشخص کردن هدف از اخذ گواهی نامه ایزو

–        انتخاب نوع گواهینامه ایزو

–        مشخص کردن مرجع ثبت و صدور گواهی ایزو

–        مستند سازی ایزو و استقرار و پیاده سازی ایزو

–        ممیزی داخلی و خارجی شرکت متقاضی

–       مرحله ممیزی نهایی

–        ثبت و صدور گواهی نامه ایزو

تعیین هدف از اخذ گواهی نامه ایزو

در ابتدا سازمانهای متقاضی ایزو و درخواست کنندگان ثبت و صدور انواع گواهی ایزو باید هدفشان را از دریافت و اخذ گواهینامه ایزو مشخص کنند. شرکتهای متقاضی گواهینامه ایزو با توجه به وسع و گستردگی سازمانشان تصمیم میگیرند. همچنین شرکتهایی با توجه به شرایط مالی و اقتصادی و خیلی شرایط دیگر با اهداف و مقاصد مختلفی اقدام به دریافت و اخذ ایزو می کنند. موارد دیگری نیز وجود دارد که در زیر خلاطه وار آوردیم:

  •  اخذ ایزو جهت شرکت در مناقصات
  • دریافت ایزو جهت شهرت در بازار ملی و بین المللی
  • دریافت ایزو من باب صادرات
  • اخذ ایزو برای پیاده سازی واقعی
  • اخذ ایزو برای تبلیغات و برند سازیورود به AVL و نحوه ثبت نام در وندور لیست شرکت نفت
  • اخذ ایزو بابت رقابت در میان رقبا و بسیاری اهداف سری دیگر که شرکتها به دنبال اخذ و دریافت ایزو می روند.

انتخاب نوع گواهینامه ایزو

سپس باید نوع گواهینامه ایزو متناسب با نیاز سازمان و شرکت مربوطه مشخص شود. سازمانها و شرکتها غالبا در کنار انواع ایزو تخصصی متناسب با زمینه فعالیت سازمان خود، برایشان بسیار بهتر و مثمرثمرتر هست. استانداردهای پر مصرف شامل:

–   ایزو9001 سیستم مدیریت کیفیت

–  ایزو14001 سیستم مدیریت زیست محیطی

– ایزو45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای

و استانداردهای تخصصی دیگری که میتوان در مطلب لیست ایزوها آنرا را طراحی و پیاده سازی و اخذ نمایند.

تعیین مرجع صادر کننده ایزو

بعد از اینکه نوع گواهی ایزو انتخاب شد ، نوبت می رسد به تعیین مرجع صادر کننده ایزو که در بالا به آن پرداختیم. طبق توضیحات بالا یک سی بی را انتخاب نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیست شرکت های صادرکننده ایزو کلیک کنید.

مستند سازی و پیاده سازی و ممیزی ایزو

مستندات ISO مربوطه متناسب نوع ایزو در اختیار سازمانها قرار میگیرد. برای دانلود بسته کامل مستندات ایزو 9001 و ایزو 14401 و ایزو 45001 بر روی گزینه دانلود رایگان مستندات ایزو کلیک نمایید.

پیاده سازی ایزو با توجه به مستندات ایزو انجام می گیرد. در این مرحله شرکتها و سازمانها نیازمند استفاده از یک مشاور آگاه و خبره هستند. بعد از پیاده سازی ممیزی ایزو توسط شخص ممیز انجام می شود. عدم انطباقها شناخته میشود و برطرف می شود. در نهایت ممیزی نهایی نیز صورت می گیرد و با اجازه ممیز گواهی نامه ایزو صادر میگردد.

ارایه گواهی نامه ایزو در حقیقت یک عنوان هست که متقاضیان به دنبال اخذ ایزو با آن عناوین جستجو می کنند، کاربران به دلیل عدم آشنایی با مبحث ایزو ، برای اخذ گواهینامه ایزو با عناوین زیر نیز ممکنه جستجو کنند که مقصد تمامی آنها جهت دریافت ایزو و مراحل اخذ ایزو هست.

مرکز مشاوره و اطلاع رسانی سیستم کاران با وجود مشاورین باتجربه در خدمت متقاضیان محترم هست. متقاضیان عزیز می توانند تنها با یک تماس با شماره 79165 – 021 با ما تماس بگیرند. مرکز سیستم کاران صفر تا صد نحوه اخذ گواهینامه ایزو را کاملا بصورت غیر حضوری برای شما به سرانجام میرساند. از سایت WWW.021-79165.IR نیز بازدید بفرمایید.

سئوالات متداول

گواهی ایزو چیست ؟

مدرک یا گواهی ایزو چیست سئوال خیلی از کاربران و علاقمندان به ISO هست. گواهی ایزو ISO یک مدرکی است که یک نهاد صادر کننده معتبر و مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران به یک شرکتی که الزامات ایزو را پیاده سازی کرده است ، اعطا می کند. گواهی ایزو ، تصدیقی بر وجود یک سیستم استانداردی در سطح شرکت یا سازمان می باشد.

گواهینامه ایزو معتبر

مدرک و یا گواهینامه ایزو معتبر به گواهی تلقی می گردد که مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران باشد. اگر گواهینامه ایزو معتبر باشد، هم مورد تایید این دو نهاد هست و هم مورد تایید کل نهادهای دولتی در کشوری در سطح دنیا می باشد. وجه اشتراک بین هر گواهینامه ایزو معتبر ، وجود اعتبار IAF در مدرک ایزو است.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو معتبر را از طریق کارشناسان مرکز بصورت رایگان با شماره تلفن 79165-021 جویا شوید.

گواهینامه iso 9001 چیست ؟

استانداردهای ایزو انواع و اقسامی دارند. از بین تمام اینها همه می پرسند که گواهینامه iso 9001 چیست ؟ گواهینامه iso 9001 اولین و اصلی ترین مدرک از انواع مدارک ایزو محسوب می گردد. گواهینامه iso 9001 چیست عبارت پر جستجو در بین کاربران است. چون نمی دانند که ایزو 9001 پرکاربردترین و بهترین استاندارد برای هر شرکت و سازمانی است. عنوان iso 9001 سیستم مدیریت کیفیت می باشد. یعنی یک شرکت وقتی محصولات و یا خدمات خود را با بالاترین کیفیت ممکنه تولید و ارائه می کند.

دریافت ایزو برای شرکت

با دریافت ایزو برای شرکت ، جایگاه شرکت خود را در مناقصات و بازارهای مختلف مستحکم می کنید. دریافت ایزو برای شرکت باعث میگردد تا شرکت چارچوب استانداردی برای ارتقای سطح کیفیت محصولات و یا خدمات قرار دهد. دریافت ایزو برای شرکت ها یک امتیاز محسوب میگردد و هزینه کردن در این خصوص هزینه نیست. بلکه دریافت گواهینامه ایزو برای شرکتها یک سرمایه گذاری قاطعی هست. دریافت ایزو برای شرکت و یا سازمان خود را به مرکز سیستم کاران بسپارید.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو و سایر اطلاعات مرتبط را از ما به شماره تلفن 79165-021 بپرسید.

اخذ گواهینامه ایزو فوری

دریافت و اخذ گواهینامه ایزو فوری مورد تقاضای خیلی از شرکتها و سازمانهاست. بدلیل ضیق وقت جهت حضور در مناقصات و سایر مصارف دیگر اکثرا بدنبال اخذ گواهینامه ایزو فوری هستند. گواهینامه ایزو فوری با طی مسیر دریافت ایزو با سرعت بالا امکان پذیر است. اخذ گواهینامه ایزو فوری از طریق مرکز سیستم کاران با بالاترین سرعت و کمترین قیمت انجام می گردد. استفاده از خدمات رایگان مرکز سیستم کاران از جمله مستندات رایگان برای استقرار ایزو ، سرعت کار اخذ گواهینامه ایزو فوری را آسان می کند.

گواهینامه ایزو 9001

گواهینامه ایزو 9001 از پرکاربردترین گواهینامه های ایزو در بین استاندرادهای ایزو هست. در واقع گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بعنوان پایه و اساس هر استاندارد دیگری هست. شرکتهایی که قصد دریافت گواهینامه ایزو 9001 را دارند ُ خواهان اثبات وجود یک سیستم مدیریت کیفیت در سطح سازمان خود هستند. اخذ گواهینامه ایزو 9001 مستلزم انجام یک سری تشریفات فنی و اداری است. صفر تا صد دریافت گواهینامه ایزو 9001 را به ما بسپارید.

هزینه دریافت ایزو 9001

برای هر شرکتی هزینه دریافت ایزو 9001 مهم هست. امروزه در شرایط سخت اقتصادی که شرکتها بایستی هزینه های خود را کنترل اطلاع از هزینه دریافت ایزو 9001 اهمیت زیادی دارد. هر مجموعه ایی که در زمینه ثبت و صدور انواع گواهینامه های ایزو فعالیت میکند، قیمت دریافت ایزو 9001 مختص به خود را دارد. از آنجاییکه که یک نهاد عالی بر قیمتها و تعرفه ها نظارت نمی کند، لذا هر کسی هزینه دریافت ایزو 9001 مربوط به خودش را اعلام میکند. هزینه دریافت ایزو 9001 توسط سیستم کاران را با جاهای دیگر مقایسه کنید.

گواهینامه ایزو ۹۰۰۱

دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ بیش از هر استاندارد دیگری اهمیت دارد. دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ برای اکثر شرکتها با هر زمینه فعالیتی منافع و کاربردهای مختلفی دارد. برخی برای ورود به مناقصات اقدام به دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ میکنند. برخی دیگر به جهت ورود به وندور لیست شرکت نفت و یا سایر کارفرماها اقدام به اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ می کنند. البته بعد یا همزمان با اخذ گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ می توانید سایر استانداردهای دیگر از جمله گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ اقدام نمایید.

هزینه دریافت ایزو ۹۰۰۱

همانطور که قبلا گفتیم هزینه دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در بازار خیلی متفاوت هست. هر کسی برای خودش برای ثبت و صدور قوانین قیمت گذاری خاصی دارد. هزینه دریافت ایزو ۹۰۰۱ علاوه بر سلیقه ایی بودن در قیمت گذاری به سطح اعتبار صادرکننده ایزو ۹۰۰۱ نیز بستگی دارد. هزینه دریافت ایزو ۹۰۰۱ از مراجع با اعتبار IAF بالاتر از هزینه اخذ ایزو ۹۰۰۱ از مراجع غیر IAF هست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اخذ گواهینامه ایزو با تلفن 79165-021 تماس بگیرید.

گواهینامه ایزو ISO و IMS و CE و . . .
گواهینامه مورد نیاز خود را بدون واسطه و در کمترین زمان اخذ نمایید. نحوه اخذ گواهینامه ایزو با سیستم کاران

با ما در ارتباط باشید . . .
سازمان مرکزی – سیستم کاران

تلفن 79165-021

 

 

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

18 Responses

  1. مراحل و مدارک و شرایط اخذ گواهینامه ایزو چیه؟ ما برای مناقصه ایزو میخوایم وقتم نداریم چیکار باید بکنیم؟

    1. اخذ گواهینامه ایزو خیلی دنگ و فنگ داشت و ما خبر نداشتیم؟
      دریافت گواهی نامه ایزو رو سخت نگیرید. بخدا خیلی راحته.
      من خودم برای پیاده سازیش از سیستم کاران مشاوره رایگان گرفتم و گواهی ایزو ۹۰۰۱ از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران گرفتم.

  2. اخذ گواهینامه ایزو با سطح اعتبار بين المللی چقدر زمان و هزینه نیاز دارد؟ آیا سطح اعتبار تمام مراجع بين المللی یکسان هست؟ شرکت ما جهت صادرات و تبلیغات بهتر در داخل کشور نیازمند گواهینامه ایزو هست. ما در حوزه تولید انواع شیرآلات فعالیت داریم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چه گواهینامه های ایزویی میتونیم بگیریم؟

  3. ثبت مراکز مشاوره ایزو و فعالیت در این حوزه چگونه است؟ بنده فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع هستم و بدنبال ثبت شرکت و ورود به این حوزه می‌باشم. متن‌ها و مقالات سایتهای شما را‌‌ مطالعه کردم. خیلی صریح و واضح بیان شده‌اند. آیا جهت آموزش و کارورزی میتونم به شرکت شما بیام؟

    1. گواهینامه ایزو معتبر و بین‌المللی چه خصوصیاتی دارد و راه گرفتن این نوع گواهی چند مرحله دارد؟ آیا شرکت‌های کوچیک با تعداد نیروی کم هم میتوانید گواهینامه ایزو با اعتبار بین‌المللی را نیز بگیرند؟ هزینه‌ و مدت زمان صدور تقریباً چقدر می‌شود؟

  4. تمدید گواهینامه ایزو بعد از سه سال آیا امکان پذیر هست یا اینکه دوران تمدید حتما باید در همان سه سال اول باشد؟ جهت اخذ مجدد گواهینامه ایزو آیا باید تمام مراحل مستندسازی و پیاده سازی قوانین اجرا شود یا اینکه دیگر نیازی نیست؟

  5. راه و روش تمدید گواهینامه ایزو چگونه هست ؟ هزینه های تمدید هم برابر با همان هزینه ابتدایی ثبت و صدور گواهینامه ایزو می‌شود یا کمتر تمام میشه ؟

  6. سلام
    بدنبال گرفتن گواهینامه ایزو با کمترین هزینه هستیم ولی از طرفی اعتبار گواهی نیز برایمان مهم هست الان نمیدونیم چه مرجعی را انتخاب کنیم که دو فاکتور فوق را با هم داشته باشه.

  7. مراحل و شرایط تمدید گواهینامه ایزو عین همان مراحل ابتدایی اخذ این گواهی نامه هست و اگر کلا بدنبال تمدید نباشیم برای اعتبار گواهینامه ایزو اتفاقی میافتد؟

  8. گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ و گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ را صرفا برای گرفتن گواهی IMS درخواست دارم. در مورد مراجع صادر کننده گواهی ایزو خیلی خوب و کامل توضیح دادید . فرم ثبت نام گواهینامه ایزو را تکمیل کردم خدمتتون میفرستم . کا رفرمای مناقصه گذار این گواهی را خواسته و ما عجله داریم برای همین مرجع بدون اعتبار IAF را انتخاب کردم . فقط نمونه مستندات را هم برام بفرستید. ممنون

  9. لیست CB های آمریکای را که باهاشون کار میکنید لطفاً برای ما بفرستید. نمیدونم قضیه تحریمها اجازه به همکاری میده یا نه ولی اگر بتونیم گواهی نامه ایزو ۹۰۰۱ را از CB با اعتبار آمریکایی بگیریم خیلی خوب میشه و همچنین نمونه مستنداتی که اعلام کرده آید بصورت رایگان ارائه میدهید کامل و‌جز به جز تنظیم شده یک نمونه سند از قوانین ایزو ۹۰۰۱ را هم می‌خواستیم.

  10. شرکت ما گواهینامه های ایزو رو از طریق سیستم کاران با اعتبار مرکز naci گرفت. واقعا عالی …
    هم مشاوره رایگان
    هم‌مستندسازی رایگان
    آموزش شون هم رایگان بود.
    ایول..

  11. بسیار عالی
    دستتون درد نکنه…
    لذت بردم.
    دوستم از شما گواهینامه ایزو گرفته بود. خیلی راضی بود

  12. گواهینامه های ایزو مخصوص به صنعت آهنگری شامل چه مواردی میشه. مطالب سایت موارد خوبی از مراجع گفته ولی متاسفانه اسم دقیق مراجعی که باهاشون کار میکنید عنوان نکردید و اصلا میزان هزینه ها و مدت زمان صدور گواهینامه های ایزو مشخص نشده اند. بهمین خاطر طی یک نامه یا فاکتور هم اسم استاندارد ها هم اسم مراجع و قیمت ها را برای ما مشخص نمایید .

  13. مدرک بین المللی ایزو یا ISO چه فرقی با مدرک ملی ایزو دارد؟
    مگه این مدرک ایزو باهم فرق دارند؟
    چرا بعضی ها میگن مدرک ما مدرک بین المللی ایزو هست و بعضی دیگه میگن مدرک ایزو داخلی صادر می کنیم؟

  14. اخذ گواهینامه آموزشی ایزو از کجا مقدور هست؟ من هر چی میگردم نمی تونم جایی رو پیدا کنم که بهم آموزش ایزو بدند. خیلی هم نیاز دارم. تازگی رفتم سرکار و من رو گذاشتن توی سمت تضمین کیفیت. یکی بهم کمک کنه. چیکار کنم. نیاز به آموزش ایزو و اخذ گواهینامه آموزشی ایزو دارم.

  15. نحوه اخذ گواهینامه ایزو چگونه است؟چگونه و از کجا می توان ایزو گرفت؟ آیا نحوه اخذ گواهینامه ایزو سخته؟ میشه راهنمایی کنید؟

  16. برای من خیلی مهم بود که مرکزی رو پیدا کنم و مدارکم رو زیر نظر اون مرکز بگیرم که کارشناسانه مشاوره بدن.
    مشاورین مجرب و با تجربه ی سازمان مرکزی سیستم کاران بسیار صبورانه و دقیق راهنماییم کردن و حتی ریزترین نکات رو هم توضیح دادند و به سریعترین شکل ممکن ایزو رو برای من تهیه و صدور کردند.
    واقعا متشکرم از تیم مجرب و مشاورین با تجربه مرکز سیستم کاران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo