مقاله و مطلب در مورد ایزو ISO و IMS و CE و سایر استاندارد های ملی و بین المللی

گواهینامه تایید ایمنی پیمانکاران و سایر گواهینامه ها
4.7/5 - (665 امتیاز)

مقاله و مطلب در مورد ایزو ISO و IMS و CE و سایر استاندارد های ملی و بین المللی

مقاله و مطلب در مورد ایزو ISO و IMS و CE و سایر استاندارد های ملی و بین المللی بسیار متنوع هستند. همه این مطالب در سایت سیستم کاران گنجانده گردید. مجموعه سیستم‌کاران درصدد است تا تمامی اطلاعات مفید در رابطه با انواع گواهینامه های ISO9001 , ISO14001 , ISO45001 و HSE و HSE_MS و IMS و CE ها و هرآنچه مورد نیاز و سوال شما خوانندگان گرامی سایت‌ است را بصورت مختصر و یکپارچه درقالب مقالات دراین مطلب گردآوری کند. باشدکه بتوانیم ابهامات شمارا درین موارد رفع کرده و گامی هرچند کوچک درمسیر ارتقا سطح دانش واطلاعات جامعه خودبرداریم.

همچنین از علاقمندان گرامی خواهشمندیم تا باارسال مطالب و مقالات خود دررابطه باانواع گواهینامه های ISO9001 , ISO14001 , ISO45001 و HSE و HSE_MS و IMS و CE ( و هرآنچه مورد نیاز و سوال بییندگان گرامی سایت است ) ما را در این راه یاری نمایند. مطالب ارسالی شما پس ازبررسی و تایید کارشناسان مجموعه سیستم کاران بانام خودشما در سایت قرارمی‌گیرد. با کلیک بر روی هریک از موارد زیربه مطلب مورد نظر خود مرتبط میشوید.

در خصوص کواهینامه ایزو ISO و IMS و CE یکسری اطلاعات مهم و حیاتی هست. مثلا: ایزو چیست؟ IMS چیست؟ CE چیست؟

ISO ایزو
ISO ایزو مخفف عبارت International Organization for Standardization میباشدکه سازمان بین المللی استاندارد میباشد.

ISO چیست؟

ایزو ، سازمانی بین المللی و جهانی تشکیل شده از کشورهای مختلف هست. تقریبا تمامی کشورها درون این سازمان جهانی ISO عضویت دارند. کلیه استانداردها درون این سازمان تهیه و تدوین شده و سپس منتشر می شوند. ایزو ها انواع و اقسام متعددی دارند که همگی در این سازمان پیش نویس میشوند. بعد از کسب اکثریت آرا بعنوان ایزو منتشر خواهند شد.

همه ایزو ها دارای یک کد و مشخصه هستند. مثلا ایزو 22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی عنوان میگیرد. ایزو 29001 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی هست. استاندارد ایزو 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات میباشد. ایزو 13485 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع و تجهیزات پزشکی است. استانداردهای ایزو 9001 سیستم مدیریت کیفیت ، ایزو 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی ، ایزو 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای هستند.

گواهینامه ایزو
گواهینامه ایزو یکی از انواع گواهینامه های ملی و بین المللی جهت شرکت در مناقصات ، صادرات ، تبلیغات ، رقابت و غیره هست. محسوب میگردد.

گواهینامه ایزو چیست؟

گواهی نامه ایزو ، گواهینامه ای هست که وقتی یک ایزو ، طراحی و پیاده سازی شد در قالب یک گواهینامه به سازمانها ارائه می گردد. در واقع گواهینامه یک نوع ایزو نشانگر پیاده سازی آن استاندارد در یک سازمان هست. گواهی ایزو یکی از پرطرفدارترین گواهینامه های ملی و بین المللی در میان سازمانهاست.

اهمیت گواهینامه ایزو و پرطرفدار بودن آن بدلیل مزایای بسیاری هست که گواهی ایزو دارد. همچنین دریافت این گواهینامه نسبت به دیگر گواهینامه های ملی و بین المللی آسانتر هست. حتی در بسیاری موارد از لحاظ هزینه بصرفه تر میباشد. از نظر پروسه زمانی نیز زمان کمتری جهت صدور و اخذ برایش صرف میگردد. اخذ گواهینامه ایزو برای تمامی سازمانها بهره وری دارد.

مراحل اخذ گواهینامه ایزو

مراحل اخذ گواهینامه ایزو ، چطور گواهی ایزو بگیرم؟ نحوه دریافت گواهینامه ایزو به چه شکل هست؟

آیا اخذ گواهینامه ISO برای شرکت شما یک هدف است؟ خواه ISO 9001 ، ISO 14001 ، ISO 45001 یا یکی از استانداردهای ISO دیگر باشد، این فرآیند آنقدر که ممکن است به نظر می رسد دلهره آور نیست. مراحل اخذ گواهی ایزو را میتوان اینگونه طبقه بندی کرد و تعریف نمود.

انتخاب هدف مشخص از اخذ گواهینامه ایزو

گام اول: انتخاب یک هدف مشخص برای اخذ گواهینامه ایزو هست. یعنی ابتدا باید هدف سازمان متقاضی اخذ گواهینامه ایزو ، از اینکه میخواهد ایزو بگیرد، تعیین شود. جهت طی مراحل بعدی تعیین هدف از دریافت گواهی نامه ISO بسیار مهم هست.

اهداف شرکتها از اخذ گواهی ایزو

شرکت در مناقصات

صادرات

تبلیغات و برند سازی

رقابت با رقبای همکار

مطرح شدن در بازارهای داخلی و خارجی

پیاده سازی واقعی استانداردهای ایزو

جلب مشتریان

اهداف دیگری که شرکتها جهت اخذ و دریافت گواهینام ایزو تعیین میکنند.

تعیین نوع گواهینامه ایزو

گام دوم تعیین کردن نوع گواهینامه ایزو هست. یعنی در گام دوم بایستی یک شرکت نوع گواهی ایزو را تعیین کند. شرکتها زمانی که تماس میگیرند یا خودشان میدانند که چه گواهی نامه ایزو یی می خواهند. یا مشاورین ایزو آنها را جهت نوع گواهینامه ایزو راهنمایی میکنند. متناسب هر کسب و کار انواع گواهینامه ایزو ISO تعریف میگردد.

لیست ایزوها
لیست گواهینامه های یک اصطلاح هست. ایزو مجموعه ای از الزامات و استانداردهایی هست که مورد نیاز تمامی شرکتها با اهداف مختلفی هست

لیست گواهینامه های ایزو بر اساس نوع کسب و کار

لیست گواهینامه های ایزو یک اصطلاح هست. شرکتهای متقاضی اخذ گواهینامه ISO ممکنه با واژه های مختلفی بدنبال انواع ایزو متناسب نیازشان جستجو کنند. گواهی نامه های ISO انواع و اقسام مختلف و متعددی دارند. انواع ایزو به دو دسته کلی تقسیم می شوند: ایزو تخصصی ، ایزو عمومی.

هر ایزو یک کد یا مشخصه چهار الی پنج رقمی دارند که مختص آنهاست.

انواع ایزو عمومی

ایزو عمومی قسمت کوچکی از انواع ایزو را تشکیل می دهند. این گواهینامه های ایزو بدلیل عمومی بودن میان تمامی شرکتها مطرح هستند. گواهینامه های ایزو عمومی چون نیاز تمام شرکتها را برطرف میکند، بیشترین متقاضی را دارند. انواع ایزو عمومی و عمومی ترین نوع ایزو را اینطور میتوان تعریف کرد.

ایزو 9001 ISO 9001 سیستم مدیریت کیفیت

ISO 9001 عمومی ترین نوع استاندارد ایزو محسوب می شود. ایزو 9001 تحت عنوان سیستم مدیریت کیفیت ، مهمترین و عمومی ترین نوع ایزو هست. گواهی ایزو 9001 بنوعی مادر تمامی استانداردها محسوب می گردد.

وقتی یک سازمان بخواهد تنها یک ایزو بگیرد می توان به جرات گفت ایزو 9001 برایش کافیست. ایزو 9001 ISO 9001 نیاز سازمانها را از استاندارد سازی محصولات و خدماتشان به واسطه ایزو های دیگر، تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

استاندارد ایزو 9001 الزامات کیفی برای کلیه استانداردها را در خود دارد. اهمیت این استاندارد بحدی هست که وقتی سازمانی بخواهد هر نوع ایزو متناسب نیاز و فعالیت خود بگیرد. بهترست در ابتدا ایزو 9001 را داشته باشد. زیرا طراحی و پیاده سازی ایزو 9001 باعث میشود که از طراحی و پیاده سازی هر ایزو تخصصی دیگری بهره وری بهتری ببرد.

ایزو 14001 ISO 14001 سیستم مدیریت زیست محیطی

ISO 14001 دومین استاندارد عمومی مهم شرکتهاست که بعد از ایزو 9001 از اهمیت زیادی برخوردار است. البته گواهینامه ایزو 14001 و ایزو 45001 هر دو دارای یک درجه اهمیت هستند. این دو استاندارد همدیگر را کامل می کنند و مکمل یکدیگر هستند. طوریکه توصیه میشود بطور همزمان با همدیگر طراحی و پیاده سازی شوند.

ایزو 14001 نشانگر رعایت الزامات زیست محیطی هست. یعنی اینکه یک سازمان در راستای فرآیندهایش الزامات حفظ محیط زیست را رعایت می کند. این امر مزایای بسیاری در پی دارد. بزرگترین مزیت طراحی و پیاده سازی ایزو 14001 ، حفظ منابع طبیعی برای نسل آینده هست. همچنین جلوگیری از بیماریهای ناشی از محیط زیست آلوده ، مزیت بزرگ دیگرست. و بسیاری مزایای بیشمار.

ایزو 45001 ISO 45001 سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی یا حرفه ای

ISO 45001 استاندارد دیگر عمومی برای سازمانهاست. ایزو 45001 و ایزو 14001 هر دو دارای اهمیت یکسان هستند. این دو کنار یکدیگر و در کنار ایزو 9001 نیاز سازمانها را من باب تمامی استانداردها برطرف می کند.

از مزایای مهم ایزو 45001 بایستی افزایش انگیزه کارکنان را از فعالیت در محیط کاری ایمن نام برد. همچنین جلوگیری از خسارات مالی و جانی جبران ناپذیر احتمالی که ممکنست پیش بیاید.

ایزو 9001 و ایزو 14001 و ایزو 45001 هر سه کنار هم یک سیستم مدیریت یکپارچه ایجاد می کنند. وقتی سازمانی سه سیستم را به طور همزمان طراحی و پیاده سازی کند می گویند یک سیستم مدیریت یکپارچه را طراحی و پیاده سازی کرده است که اصطلاحا به آن IMS اطلاق میشود.

ایزو تخصصی ( انواع ایزو بر حسب نوع کسب و کار )

ایزو تخصصی دسته دیگر ایزوها هستند که متناسب هر نوع فعالیت یک یا چند ایزو وجود دارد. بسیاری از انواع گواهینامه ها در زمره گواهینامه های ایزو تخصصی هستند و برای تمامی مشاغل مختص زمینه فعالیتشان تعریف شده اند.

مهمترین انواع ایزو تخصصی عبارتند از:

ایزو 22000 ISO 22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی

استاندارد ایزو 22000 سیستم مدیریت ایمنی در صنایع غذایی مخصوص شرکتهای فعال به هرشکلی در حوزه مواد غذایی هست. HACCP نیز استاندارد دیگر در حوزه مواد غذایی هست اما امروزه ISO 22000 بیشتر از هسپ طرفدار دارد.

ایزو 29001 ISO 29001 سیستم مدیریت کیفیت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی

ایزو 29001 مختص شرکتهای فعال در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی هست. شرکتهایی که به هر شکلی در این خصوص فعالیت دارند، نیازمند اخذ ایزو 29001 هستند.

ایزو 27001 ISO 27001 سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

گواهینامه ایزو 27001 مختص شرکتهایی هست که بنوعی با داده ها و اطلاعات سر و کار دارند. ایزو 27001 آنها را کمک می کند تا اطلاعاتشان را تا زمانی که به آن نیاز دارند. سری نگه دارد. در زمان مقتضی این اطلاعات در اختیار کارکنان مربوطه قرار داده می شود.

ایزو 10015 ISO 10015 مدیریت کیفیت – دستورالعمل هایی برای مدیریت شایستگی و توسعه افراد

ISO 10015 دستورالعمل برای سازمانهایی هست که می خواهند سیستم‌هایی به جهت مدیریت شایستگی و همچنین توسعه افراد ایجاد، پیاده‌سازی، حفظ و بهبود بخشند. تا بر نتایج مرتبط با انطباق محصولات و خدمات و نیازها و انتظارات طرف‌های ذی‌نفع مرتبط تأثیر مثبت بگذارند.

ایزو 10006 ISO 10006 مدیریت کیفیت – دستورالعمل هایی برای مدیریت کیفیت در پروژه ها

این دستورالعمل برای سازمان‌هایی است که روی پروژه‌هایی با پیچیدگی‌های مختلف، کوچک یا بزرگ، کوتاه یا طولانی کار می‌کنند، پروژه‌های فردی تا بخشی از یک برنامه یا مجموعه پروژه‌ها، در محیط‌های مختلف، و صرف نظر از نوع محصول/خدمت کار می‌کنند، کاربرد دارد.

ایزو 21502 ISO 21502 سیستم مدیریت پروژه ، برنامه و نمونه کارها – زمینه مفاهیم

سازمانها برای اتخاذ تا بهبود مدیریت پروژه ، برنامه و نمونه کارها می توانند از این استاندارد استفاده نمایند. امروزه هر چیزی تحت عنوان یک پروژه تعریف می گردد. لذا مبحث مدیریت پروژه از اهمیت ویژه ایی برخوردار است به همین دلیل شرکتها و سازمانهای پروژه محور سعی دارند از استاندارد ISO10006 پا فراتر نهاده و سراغ استاندارد کاملتر پیش رفته تر ISO 21502 سیستم مدیریت پروژه می روند. لازم به ذکر است اخذ گواهینامه استانداردISO 21502 با ISO 9001 مرتبط بوده و ISO 9001 به عنوان پیش نیاز اخذ این استاندارد لازم است.

از دیگر ایزو های تخصصی می توان اینگونه تعریف کرد:

ایزو 29993 ISO 29993 سیستم مدیریت کیفیت خدمات آموزش برای موسسات غیر رسمی

گواهینامه ایزو 20000 ISO 20000 سیستم مدیریت خدمات IT

ایزو 15189 ISO 15189 سیستم مدیریت کیفیت ویژه آزمایشگاه تشخیص طبی

گواهی ایزو 13485 ISO13485 سیستم مدیریت کیفیت ویژه تجهیزات پزشکی

ایزو 10668 ISO 10668 استاندارد ارزش گذاری برند

گواهی ایزو 31000 ISO 31000 سیستم مدیریت ریسک

و بسیاری انواع ایزو تخصصی دیگر که تعدادشان بسیار زیادست و در این مقال نمی گنجد. متناسب با هر حوزه کاری یک یا چندین گواهی ایزو تعریف شده است.

انتخاب مرجع صادر کننده ایزو

مرجع صادر کننده گواهینامه ISO بسیار مهم هست. اینکه مرکزی که دارید ازش گواهینامه می گیرید معتبر هست. اصلا از کجا گواهینامه ISO بگیریم؟

مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو را در اصطلاح CB می گویند. خود این CB تحت اعتبار یک نهاد دولتی تحت عنوان AB میبایست فعالیت کند. AB ها تحت نظارت نهاد بین المللی IAF بایست فعالیت کنند. اینگونه گواهینامه های ایزو معتبرترین نوع گواهی ISO بشمار میایند.

دسته دیگر مراجع صادر کننده ایزو ، مراجع غیر IAF هستند. مراجع غیر IAF در واقع CB و AB خصوصی هستند که زیر نظر IAF نیستند و اصطلاحا غیر IAF هستند.

شرکتها بایستی با آگاهی کامل از مراجع معتبر ایزو ، متناسب نیازشان جهت دریافت گواهی ISO اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات کافی در خصوص مراجع معتبر صادر کننده ایزو با شماره مرکز 79165 – 021 تماس حاصل بفرمایید.

 مستند سازی و پیاده سازی

در گام بعدی و بعد از تعیین هدف و نوع گواهینامه ایزو ، مستندات ایزو متناسب نوع گواهینامه ISO درخواستی ارائه میگردد. پیاده سازی متناسب مستندات انجام میگردد. حین پیاده سازی بهترست از یک مشاور ایزو بهره بگیرید. همچنین سازمانها میتوانند مستندات را دریافت کرده و سپس خودشان در فرصتی مناسب پیاده سازی را انجام دهند. مستندات در قالب یک CD به شرکتها ارائه می شود.

پیاده سازی امری زمانبر و هزینه بر هست. بخصوص چنانچه مراجع صادر کننده ایزو ، IAF باشند. اما در خصوص مراجع ثبت و صدور گواهی نامه ایزو غیر IAF ، پیاده سازی اختیاری خواهد بود. یعنی خود سازمان متقاضی اخذ گواهی ایزو تعیین میکند که میخواهد پیاده سازی را انجام بدهد و یا خیر؟

ممیزی داخلی و ممیزی خارجی

ممیزی به معنای سنجش انطباقها و عدم انطباقهای یک سازمان هست. طی ممیزی عدم انطباقهای مشاهده شده توسط شخص ممیز ، جهت رفع عدم انطباقها به سازمانها گوشزد خواهد شد. ممکنست رفع عدم انطباقها طی چند مرحله صورت بگیرد و زمانبر و هزینه بر باشد. بهمین دلیل غالبا شرکتها از ممیزی ترس دارند. ممیزی بسته به مراجع صادر کننده ایزو متفاوت هست. بدین معنا که چنانچه مراجع صدور ایزو غیر IAF باشند، ممیزی صوری انجام میشود. چنانچه مراجع صدور IAF باشد ممیزی سختگیرانه انجام خواهد شد.

ممیزی هم داخل سازمان و هم بر موارد بیرونی شرکت متقاضی ایزو دلالت میکند. بهمین جهت ممیزی شامل دو گروه ممیزی داخلی و ممیزی خارجی میشود.

 ممیزی نهایی

بعد از اینکه ممیزی داخلی و ممیزی خارجی انجام شد. تمامی عدم انطباقها بررسی گردید. کلیه عدم انطباقها رفع شد. نوبت به ممیزی نهایی میرسد. در نهایت ممیز در طی یک ممیزی نهایی دستور صدور گواهینامه ایزو را خواهد داد.

 ثبت و صدور گواهینامه ایزو

در نهایت بعد از طی تمامی مراحل بالا گواهینامه ایزو ، توسط مراجع صادر کننده ایزو صادر می گردد.

طی این پروسه شاید به نظر سخت باشد و از حوصله خارج باشد. ضمن اینکه مشغله کاری مزید برعلت خواهد شد که شرکتها از گرفتن گواهی ایزو منصرف شوند. اما این پروسه با سیستم کاران به راحتی انجام خواهد شد. شما متقاضی محترم تنها کافیست با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید.

مرکز سیستم کاران تمامی مراحل را بصورت آنلاین و غیرحضوری و از طریق فضاهای مجازی همچون تلگرام ، واتساپ و ایمیل با همکاری متقاضی محترم به انجام میرساند. با ما به آنچه مد نظرتان هست در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه برسید.

گواهینامه HSE چیست؟

گواهینامه HSE تحت عنوان سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و زیست محیطی یکی دیگر از گواهینامه های مهم هست. گواهی HSE یا HSE – MS از طریق مراجع معتبر ثبت و صدور گواهینامه ایزو صادر میگردد. HSE بنوعی یک مدل هست که الزامات ایزو 14001 و ایزو 45001 را در خود دارد. گواهی hse با HSE اداره کار کاملا فرق دارد.

مراجع صادر کننده گواهینامه HSE

مراجع ثبت و صدور گواهینامه HSE در حقیقت همان مراجع صدور ایزو هستند. یعنی یا توسط مراجع صدور IAF صادر میگردند یا به توسط مراجع غیر IAF

صادر خواهند شد که در بالا اشاره کردیم.

گواهینامه IMS گواهی نامه IMS
گواهینامه IMS گواهی نامه IMS مخفف عبارت Integrated management system با عنوان سیستم مدیریت یکپارچه میباشد.

گواهینامه IMS چیست؟

مدرک و یا گواهینامه IMS تحت عنوان سیستم مدیریت یکپارچه متشکل از سه استاندارد ایزو 9001 ، ایزو 14001 و ایزو 45001 هست. سه سیستم مدیریتی ، سیستم مدیریت کیفیت ، سیستم مدیریت زیست محیطی و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی بطور همزمان تشکیل سیستم مدیریت یکپارچه را میدهد. وقتی شرکتی به صورت همزمان سه سیستم مدیریتی ، سیستم مدیریت کیفیت و سیستم مدیریت زیست محیطی و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را طراحی و پیاده سازی کند میگویند یک سیستم مدیریت یکپارچه را در سازمانش راه اندازی نموده است.

البته IMS گواهینامه نیست و اما مراجع غیر IAF برایش گواهی صادر میکنند. همچنین لازم است بدانید مراجع بین المللی IAF گواهینامه ای با عنوان IMS صادر نمیکنند. IMS در حقیقت مجموعه سه استاندارد ISO 9001 ، ISO 14001 و ISO 45001 هست.

CE چیست
CE چیست؟ نشان CE نشانی اروپاییست و چراغ سبزی هست جهت ورود کالا و خدمات هرکشوری به کشورهای اروپایی و عضو اتحادیه اروپا.

 گواهینامه CE چیست؟

گواهینامه CE اتحادیه اروپا که نشانه ایمنی محصولات و کالا میباشد. نشان CE بر روی محصولات نشانه اینست که محصول ارائه شده منطبق با قوانین اتحادیه اروپاست. البته برای تمامی محصولات گواهی CE صادر نمیگردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهی نامه CE و انواع آن مقاله راهنمای دریافت گواهینامه CE کلیک نمایید.

گواهینامه صلاحیت شرکتهای انفورماتیکی

گواهینامه صلاحیت شرکتهای انفورماتیکی یا گرید انفورماتیک یا رتبه انفورماتیک یکی دیگر از گواهینامه های بین المللی هست. گواهی صلاحیت شرکتهای انفورماتیک مربوط به شرکتهای فعال حوزه IT و ITC میباشد. رتبه انفورماتیک در 7 رتبه صادر میگردد و از رتبه 7 تا 1 متغیر هست. بالاترین رتبه 1 و پایینترین رتبه 7 میباشد. شرکتها با توجه به شرایط و قوانین به روز دولت میتوانند رتبه خود را دریافت کنند. رتبه انفورماتیک توسط سازمان برنامه و بودجه صادر میگردد. جهت آگاهی از شرایط دریافت رتبه مورد نظرتان با مرکز سیستم کاران تماس بگیرید.

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری

گواهینامه صلاحیت پیمانکاری یا رتبه پیمانکاری و یا گرید پیمانکاری مختص شرکتهای پیمانکاری هست. رتبه پیمانکاری توسط وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی صادر میشود. رتبه پیمانکاری در 5 رتبه متغیر هست. بالاترین رتبه یک و پایین ترین رتبه 5 هست. جهت اطلاع از چند و چون اخذ رتبه پیمانکاری متناسب شرایط خود با سازمان مرکزی سیستم کاران تماس بگیرید.

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری

گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری یکی دیگر از گواهینامه های مورد نیاز شرکتهای پیمانکاری هست. گواهی نامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری که قبلا گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران عنوانش بود. در طول زمان نامش تغییر کرد و ممکنست در طول زمان نیز دستخوش تغییر گردد. گواهی ایمنی پیمانکاری از الزامات اداره کار برای شرکتها جهت مناقصات هست. اخذ گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری پروسه سخت و دشواری هست. پیش نیاز اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاری در گرید و یا رتبه پیمانکاری هست. گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکاری توسط اداره کار صادر میگردد

در خصوص هریک از گواهینامه های ایزو ISO و IMS و CE و گواهی نامه های ملی و بین لمللی با دفتر مرکزی سیستم کاران تماس حاصل بفرمایید.

بیشتر مشتریان بدنبال اخذ گواهینامه ایزو هستند. اخذ گواهینامه ایزو با سیستم کاران را اینگونه بخوانید. این بخش از مقاله به زبانی روان و سلیس شما را در جهت دریافت گواهی نامه ایزو راهنمایی میکند.

مشاوره ، اخذ و صدور گواهینامه ایزو

مشاوره ، اخذ و صدور گواهینامه ایزو سوال مهم غالب شرکتهای متقاضی ثبت و صدور گواهینامه ایزو هست. شرکتهای متقاضی گواهینامه ایزو وقتی میخواهند گواهینامه ایزو بگیرند با پرسشهای مختلف و متنوعی روبرو می گردند. ابتدا بدنبال مشاور ایزو و مشاوره ایزو هستند.

مشاور ایزو ، مشاوره ایزو

بدنبال یک مشاوره ایزو ، شرکتها اصولا درون مرورگرهای مختلف مجازی چون گوگل جستجو می کنند. با شرکتهای مختلف مشاوره چون سیستم کاران روبرو میشوند. سیستم کاران هم در امر مشاوره و هم اخذ و صدور گواهینامه های ایزو می تواند شرکتهای متقاضی اخذ گواهینامه ایزو را همراهی کند.

ضمن خدمات مشاوره رایگان توسط مشاورین خبره و با تجربه ، سیستم کاران سازمان متقاضی را می تواند در اولین فرصت به گواهی ایزو مدنظرش برساند. جهت دریافت گواهی نامه ایزو متناسب نیاز خود ( هزینه و زمان ) ، گواهی ایزو ارزان و فوری از طریق سیستم کاران اقدام نمایید. تنها یک تماس کافیست.

مشاور ایزو در تمام پروسه ثبت و صدور گواهی ایزو ISO ، بنوعی نیاز سازمانهای متقاضی اخذ گواهی ایزو هست. نهاد متقاضی اخذ گواهینامه ایزو ، از ابتدای اقدام جهت اخذ گواهی ایزو تا هنگام صدور گواهی ایزو ، نیازمند بهره گیری از یک مشاور ایزو هست.

مشاوره ایزو ، هزینه مشاوره ISO

مشاوره ایزو عامل مهمی در اخذ گواهینامه ایزو بشمار میاید. هزینه مشاوره بسته به سابقه و تجربه مشاور ایزو دارد. طبعا هر چه تجربه مشاور ایزو ، بالاتر باشد، از لحاظ هزینه ، مبلغ بیشتری را بابت مشاوره ایزو ، مطالبه خواهد کرد. هرچه مشاور ایزو ، تجربه کمتری داشته باشد و تازه کار باشد، طبیعتا هزینه کمتری متقبل خواهد شد. پس تجربه و مهارت مشاور ایزو ، تعیین کننده هزینه مشاوره ایزو هست.

سازمان متقاضی بسته به نیاز و توانایی خودشان می توانند از مشاوران ایزو با هر سطح تجربه بهره ببرند. اما بایستی بدانند مشاورین ایزو تازه کار بی تجربه هم، مشاوران مطلع و خوبی هستند. و مشاورین باتجربه و متبحر امروزی، همان مشاورین تازه کار و بی تجربه دیروزی هستند.

گواهینامه ایزو چیست؟ | نحوه دریافت مدرک ISO
نحوه دریافت مدرک ایزو دغدغه متقاضیان ثبت و صدور گواهینامه ایزو می باشد

اخذ و صدور گواهینامه ایزو

اخذ گواهینامه ایزو و صدور گواهینامه ایزو ، مبحث مهم دیگری هست که متقاضیان ایزو با آن درگیر هستند و نمی دانند جهت اخذ گواهینامه ایزو و صدور گواهینامه ایزو چیکار باید بکنند. سوالات متعددی در مبحث اخذ و صدور گواهینامه ایزو پیش خواهد آمد.

نحوه اخذ گواهینامه ایزو
روند صدور گواهی نامه ایزو
اخذ گواهینامه ایزو معتبر
صدور گواهینامه ایزو معتبر
ثبت و صدور گواهی ایزو
مراحل دریافت گواهی نامه ایزو
روند ثبت و صدور گواهی نامه ISO
شرایط لازم جهت اخذ گواهینامه ISO
مدارک و شرایط لازم جهت صدور گواهی ISO
گواهینامه ایزو چطور صادر می گردد؟
برای دریافت گواهینامه ایزو چه اقداماتی لازم هست؟

و بسیاری عناوین دیگر که شرکتهای متقاضی اخذ گواهی ایزو برایشان پیش خواهد آمد.

اخذ گواهینامه ایزو

اخذ گواهینامه ایزو ، نحوه دریافت گواهینامه ISO ، بسته به نوع مرجع صادر کننده ایزو و میزان اعتبارش متغیر هست. هرچه گواهینامه ایزو از اعتبار بالاتری برخوردار باشد و دارای اصالت بیشتری باشد، سخت تر صادر میگردد. شرایط اخذ گواهی نامه ISO اصیل سخت تر هست و زمان و هزینه بیشتری میخواهد. اما صدور گواهینامه های ایزو غیر IAF ساده تر صورت می گیرد و هزینه و زمان کمتری میخواهد.

اخذ و صدور گواهینامه ایزو IAF

دریافت و صدور گواهینامه ایزو IAF با شرایط و ضوابط سخت تری انجام می گیرد و بایستی روال قانونی اخذ گواهینامه ایزو طی شود.

طی روال قانونی ثبت و صدور و اخذ گواهینامه ایزو تحت اعتبار نهاد بین المللی IAF را می توان اینطور طبقه بندی کرد:

1 – مشخص کردن هدف از دریافت گواهینامه ایزو

2 – تشخیص نوع گواهینامه ایزو

3 – مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو

4 – مستند سازی و پیاده سازی استاندارد ایزو ( غالبا اجباری با سطح سختگیری )

5 – ممیزی داخلی و ممیزی خارجی ( ممیزی اولیه )

6 – ممیزی نهایی

7 – ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO

8 – استعلام گواهینامه ایزو ( از طریق سایت IAF )

9 – تحویل گواهینامه ایزو

10 – تمدید سالیانه گواهی ایزو

طی این مراحل در خصوص مراجع صادر کننده گواهینامه ایزو IAF با سختگیری بیشتری بایستی انجام گیرد. ممیزی اولیه و ممیزی نهایی و پیاده سازی با سختگیری بیشتری صورت می گیرد. به همین جهت وقت و هزینه بیشتری بایستی صرف صدور گواهی ایزو شود. مقاله دریافت رایگان ایزو را نیز مطالعه بفرمایید.

اخذ و صدور گواهینامه ایزو غیر IAF

اخذ و صدور گواهینامه ایزو غیر IAF ، با توجه به برند صادر کننده گواهی ایزو متغیر هست. بسته بنوع برند صادر کننده گواهینامه ایزو ، هزینه و وقت صدور گواهی ایزو ISO متغیر هست. مراحل صدور گواهینامه ایزو غیر IAF نیز مانند IAF هست اما بدون هیچگونه سختگیری، با صرف وقت و هزینه متناسب نیاز سازمان. با این تفاسیر می توان مراحل صدور گواهینامه ایزو غیر IAF را اینطور تعریف کرد:

1 – تعیین هدف از دریافت و اخذ گواهینامه ISO

2 – تعیین کردن نوع گواهینامه ISO

3 – مراجع ثبت و صدور گواهینامه ISO

4 – مستند سازی ایزو و پیاده سازی استاندارد ISO ( کاملا به اختیار سازمان متقاضی )

5 – ممیزی داخلی و ممیزی خارجی ( ممیزی اولیه ) ( با سطح سختگیری بالا جهت رفع عدم انطباقها و واجد شرایط اخذ گواهینامه ایزو شدن )

6 – ممیزی نهایی

7 – ثبت و صدور گواهینامه ایزو ISO

8 – استعلام گواهینامه ایزو ( از طریق سایت AB اعتبار دهنده گواهینامه ایزو )

9 – تحویل گواهینامه ایزو

10 – تمدید سالیانه گواهی ایزو

طی این مراحل با سطح سختگیری کمتر، صرف هزینه و وقت متناسب نیاز سازمان ایزو همراه هست. به همین جهت ایندست مراکز صادر کننده ایزو غیر IAF بیشتر از IAF مورد درخواست قرار می گیرند. بخصوص که کار شرکتها را راه می اندازد. مگر در خصوص صادرات که غالبا اخذ گواهی ایزو IAF می بایست صورت گیرد.

دریافت گواهینامه های ایزو
دریافت گواهینامه های ایزو معتبر و ارزان و فوری 79165 – 021 از طریق مراجع معتبر ملی و بین المللی با سیستم کاران در کوتاهترین زمان و با کمترین هزینه

مشاوره ، اخذ و صدور گواهینامه ایزو با سیستم کاران

جهت اخذ گواهینامه ایزو ISO و IMS و CE با سیستم کاران براحتی می توانید اقدامات لازم را انجام دهید.

1 – تماس با مرکز سیستم کاران و کسب اطلاعات کافی

2 – ارسال نامه اعلام قیمت ایزو ISO و IMS و CE ، از برندهای مختلف و با هزینه های متفاوت

3 – ارسال فرم درخواست گواهینامه ایزو ISO و IMS و CE از طریق فضاهای مجازی ( تلگرام ، واتساپ و ایمیل و … ) در قالب وورد

4 – تکمیل فرم درخواست گواهینامه ایزو ISO و IMS و CE و عودت به مرکز ما ، اصلاحات لازم توسط قسمت هماهنگی ، در نهایت تایید سازمان متقاضی و ارسال فرم مهر و امضا شده برای مرکز

5 – طی مراحل مالی

6 – ارسال فایل به قسمت اجرایی جهت اقدامات لازمه و ارتباط با AB و طی مراحل مستند سازی و پیاده سازی و ممیزی

7 – صدور گواهینامه ایزو ISO و IMS و CE

8 – استعلام گواهینامه ایزو ISO و IMS و CE

9 – تحویل گواهی ایزو ISO و IMS و CE

10 – انجام تمدید ممیزی سالیانه

تمامی روند صدور گواهینامه ایزو با سیستم کاران کاملا آنلاین و غیر حضوری صورت می گیرد. تنها یک تماس با شماره 79165-021 کافیست تا ضمن استفاده از خدمات رایگان مشاوره مرکز سیستم کاران ، به گواهینامه ایزو مد نظرتان متناسب نیازتان دست پیدا کنید. سیستم کاران همراه همیشگی شماست.

برای آشنایی بیشتر با این موارد میتوانید با تماس با شماره‌های مرکز از مشاوره رایگان مجموعه ما بهره‌مند شوید.

تمام آیتمهای مقاله در مورد ایزو ISO و IMS و CE را از لینک مطالب مفید در همین سایت ملاحظه بفرمایید. همچنین در مورد تاریخچه ایزو مقاله تخصصی تاریخچه ایزو را بخوانید.

سر فصلهای مهم

مطالب مهمی که متقاضیان بدنبال آن هستند.

مطالب فنی و کاربردی مورد نیاز کارشناسان و علاقمندان به ایزو ISO

4 Responses

  1. دریافت گواهی نامه ایزو فوری و ارزان با انتخاب کدام مراجع حاصل می‌گردد؟ آیا اعتبار و اصالت چنین مدارکی قابل استعلام هست یا اینکه صرفا فقط یک گواهینامه و‌ مدرک جهت ظاهر سازی هستند؟ مناسبترین نوع گواهینامه ایزو برای تبلیغات و برند سازی کدامند؟

  2. گواهینامه های ایزو مرتبط با حوزه برق شامل چه مواردی میشه؟ مجموعه ما در حوزه تولید انواع لامپ و مهتابی شروع به کار کرده و یک کارخانه تازه تأسیس هستیم. بدنبال گرفتن استانداردهایی هستیم که بتونیم اعتماد و رضایت مشتریان را جلب کنیم و تبلیغات موثری داشته باشیم.

  3. ما برای تبلیغات و برندسازی میخوایم ایزوهای عمومی 9001 و 14001 و 45001 و ایزو تخصصی 22000 از مراجع IAF بگیریم چه شرایطی باید داشته باشیم؟ برای گواهینامه IMS چه کارهایی باید انجام بدیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینکهای مفید و مرتبط
enemad-logo